ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. В`ячеслава Чорновола, 29/32, м. Кропивницький, 25022,
тел. (0522) 32 05 11, код ЄДРПОУ 03499951,
e-mail: inbox@kr.arbitr.gov.ua, web: http://kr.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
25 серпня 2023 рокуСправа № 912/1516/23
Суддя Господарського суду Кіровоградської області Коваленко Н.М.,
розглянувши матеріали за заявою №б/н від 21.08.2023 кредитора Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області, код ЄДР 43995486, 25006, Кіровоградська обл., місто Кропивницький, вул. Велика Перспективна, будинок 55,
про відкриття провадження у справі про банкрутство Приватного підприємства Діброва-ЛВГ (далі ПП "ДІБРОВА - ЛВГ"), код ЄДР 38401385, 26522, Кіровоградська обл., Голованівський р-н, село Перегонівка, ВУЛИЦЯ ПУШКІНА, будинок 14,
ВСТАНОВИВ:
До господарського суду 21.08.2023 надійшла заява кредитора про відкриття провадження у справі про банкрутство ПП "ДІБРОВА - ЛВГ", обґрунтована наявністю у останнього податкового боргу в сумі 19 268 639, 27 грн.
Розглянувши зазначену заяву, господарський суд дійшов висновку, що така заява підлягає залишенню без руху з таких підстав.
За ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства - провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.
Застосування положень Господарського процесуального кодексу України (далі ГПК України) та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Господарський суд залишає без руху заяву про відкриття провадження у справі з підстав, передбачених статтею 174 ГПК України, з урахуванням вимог цього Кодексу. (ч. 3 ст. 37 Кодексу України з процедур банкрутства)
Відповідно до ч. 1 ст. 174 ГПК України - суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 162, 164, 172 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня надходження до суду позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Згідно з ч. 2 ст. 174 ГПК України - в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
Статтями 162, 164 ГПК України та ст. 34 Кодексу України з процедур банкрутства визначено вимоги щодо оформлення позовної заяви (заяви) та комплектність документів, які повинні додаватися до неї.
Відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 162 ГПК України - позовна заява повинна містити повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), а також реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серію паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), вказівку на статус фізичної особи - підприємця (для фізичних осіб - підприємців); відомі номери засобів зв`язку, офіційної електронної адреси та адреси електронної пошти.
Кредитор зазначає своє найменування - Головне управління Державної податкової служби у Кіровоградській області.
Проте, відповідно до даних із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо філії (інший відокремлений підрозділ) з кодом 43995486, найменуванням є Головне управління ДПС у Кіровоградській області.
Отже, кредитором неправильно зазначено своє найменування на першій сторінці заяви, чим порушено приписи п. 2 ч. 3 ст. 162 ГПК України.
У відповідності до вимог п. 9 ч. 3 ст. 162 ГПК України, позовна заява, зокрема, повинна містити:
- попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат, які позивач поніс і які очікує понести у зв`язку із розглядом справи.
Разом з тим, як вбачається зі змісту заяви, кредитором зазначеної інформації в заяві не викладено. Не містять відомостей, визначених в п. 9 ч. 3 ст. 162 ГПК України, також додані кредитором до заяви в копіях документи.
За ст. 74 ГПК України - кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
Суд не може збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи, крім витребування доказів судом у випадку, коли він має сумніви у добросовісному здійсненні учасниками справи їхніх процесуальних прав або виконанні обов`язків щодо доказів.
За ч. 2 ст. 34 Кодексу України з процедур банкрутства - до заяви кредитора про відкриття провадження у справі про банкрутство додаються, зокрема, докази сплати судового збору, крім випадків, коли згідно із законом судовий збір не підлягає сплаті.
До заяви кредитора - контролюючого органу, уповноваженого відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, іншого органу, який відповідно до закону здійснює контроль за справлянням інших обов`язкових платежів на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, додаються докази вжиття заходів щодо стягнення (погашення) податкового боргу або іншої заборгованості у встановленому законодавством порядку.
У заяві кредитора зазначено, що згідно ч. 4 ст. 162 ГПК України якщо позовна заява подається особою, звільненою від сплати судового збору відповідно до закону, у ній зазначаються підстави звільнення позивача від сплати судового збору.
Так, Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законів України щодо приватизації державного і комунального майна, яке перебуває у податковій заставі, та забезпечення адміністрування погашення податкового боргу від 03.11.2022 №2719-ІХ частину 1 статті 5 Закону України Про судовий збір доповнено пунктом 27 центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи - в частині стягнення сум податкового боргу, заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Таким чином, Головне управління ДПС у Кіровоградській області, як територіальний орган, утворений на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України звільняється від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях в частині стягнення сум податкового боргу, заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
При цьому кредитором не враховано, що відповідно до пункту 27 частини першої статті 5 Закону України Про судовий збір від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняється центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи - в частині стягнення сум податкового боргу, заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Згідно з підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини. Підпунктом 20.1.39 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України визначено право такого органу на звернення до суду із заявами щодо порушення справ про банкрутство.
Таким чином, контролюючі органи звільняються від сплати судового збору лише у справах про стягнення податкового боргу або заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Аналогічних правових висновків дійшов Верховний Суд в ухвалі від 06.03.2023 у справі №640/4970/22.
Отже звернення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи, з заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство не є тотожним стягненню податкового боргу, а тому в розумінні пункту 27 частини першої статті 5 Закону України Про судовий збір податковий орган не звільнений від сплати судового збору за пред`явлення до суду заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство.
За таких обставин, слід прийти до висновку, що такий кредитор не звільняється від сплати судового збору за подання заяви із вимогами іншого характеру (відмінного від стягнення сум податкового боргу, заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування).
До заяви кредитора, докази сплати судового збору не додані.
За ст. 4 Закону України Про судовий збір судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
За подання до господарського суду заяви кредитора про відкриття провадження у справі про банкрутство ставка судового збору визначена: 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що станом на 01.01.2023 становить 26 840 грн.
За п. 95.1., 95.2. та абз. 1 п. 95.3. ст. 95 Податкового кодексу України - контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків/електронних гаманців платника податків у банках, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
При цьому, заява кредитора та додані до неї документи не містять відомостей щодо вжиття податковим органом заходів по стягненню коштів з електронних гаманців платника податків у банках, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей, обслуговуючих такого платника податків, а також відомостей про наявність чи відсутність у боржника електронних гаманців чи електронних грошей.
За п. 95.7. ст. 95 Податкового кодексу України - продаж майна платника податків здійснюється на публічних торгах та/або через торгівельні організації.
Продаж майна платника податків на публічних торгах здійснюється у такому порядку:
95.7.1. майно, яке може бути згруповано та стандартизовано, підлягає продажу за кошти виключно на біржових торгах, які проводяться біржами, що створені відповідно до закону і визначені контролюючим органом на конкурсних засадах;
95.7.2. цінні папери - на фондових біржах у порядку, встановленому Законом України "Про цінні папери та фондовий ринок";
95.7.3. інше майно, об`єкти рухомого чи нерухомого майна, а також цілісні майнові комплекси підприємств підлягають продажу за кошти виключно на цільових аукціонах, які організовуються за поданням відповідного контролюючого органу на зазначених біржах.
95.8. Майно, що швидко псується, а також інше майно, обсяги якого не є достатніми для організації прилюдних торгів, підлягають продажу за кошти на комісійних умовах через організації торгівлі, визначені контролюючим органом на конкурсних засадах.
Майно боржника, щодо обігу якого встановлено обмеження законом, продається на закритих торгах, які проводяться на умовах змагальності. У таких закритих торгах беруть участь особи, які відповідно до законодавства можуть мати зазначене майно у власності чи на підставі іншого речового права.
За заявою кредитора відсутність майна у боржника ПП "ДІБРОВА - ЛВГ" (ЄДРПОУ 38401385), на яке може бути звернено стягнення підтверджується:
-інформацією з державного реєстру речових прав власності на нерухоме майно;
-інформацією з державного реєстру речових прав власності на рухоме майно;
-інформацією наданою Головним управлінням держпродспоживслужби в частині зареєстрованої техніки.
Відомості про наявність іншого роду активів, вказаних у п. 95.7. ст. 95 Податкового кодексу України, на які може бути звернено стягнення у заяві кредитора та доданих до неї доказах не вказані.
За таких обставин господарський суд дійшов висновку, що кредитором не додано до заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство всі без виключення докази вжиття заходів щодо стягнення (погашення) податкового боргу або іншої заборгованості у встановленому законодавством порядку.
За пунктом 2-1 Розділу "Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу України з процедур банкрутства ініціюючий кредитор або боржник - до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи призначення арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією у разі відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) здійснюється з урахуванням особливостей, визначених цим пунктом.
Заява ініціюючого кредитора або боржника - фізичної особи про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), крім відомостей, передбачених частиною першою статті 34, частиною другою статті 116 цього Кодексу, повинна містити пропозицію щодо кандидатури арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією.
Ініціюючий кредитор або боржник - фізична особа додає до заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) заяву арбітражного керуючого, зазначеного в абзаці другому цього пункту, про участь у справі, яка повинна відповідати вимогам, встановленим частиною третьою статті 28 цього Кодексу.
Господарський суд, відкриваючи провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), призначає арбітражного керуючого, зазначеного в абзаці другому цього пункту, розпорядником майна або керуючим реструктуризацією.
Заява ініціюючого кредитора про відкриття провадження у справі про банкрутство не містить пропозицію щодо кандидатури арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна. До заяви кредитора про відкриття провадження у справі про банкрутство заява арбітражного керуючого про участь у справі, яка повинна відповідати вимогам, встановленим частиною третьою статті 28 Кодексу України з процедур банкрутства не додана.
Водночас, згідно з вимогами ст. 91 ГПК України, письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору. Письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього. Учасники справи мають право подавати письмові докази в електронних копіях, посвідчених електронним цифровим підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до закону. Електронна копія письмового доказу не вважається електронним доказом. Копії документів вважаються засвідченими належним чином, якщо їх засвідчено в порядку, встановленому чинним законодавством. Учасник справи, який подає письмові докази в копіях (електронних копіях), повинен зазначити про наявність у нього або іншої особи оригіналу письмового доказу. Учасник справи підтверджує відповідність копії письмового доказу оригіналу, який заходиться у нього, своїм підписом із зазначенням дати такого засвідчення.
До заяви кредитора додані в копіях документи частина яких, засвідчена: Згідно з оригіналом Завідувач сектору Л.Масліган без зазначенням дати такого засвідчення, крім цього кредитором не надано доказів на підтвердження повноважень відповідних осіб на засвідчення документів, доданих до заяви в копіях, що суперечить приписам ч. 5 ст. 91 ГПК України.
Таким чином, зміст заяви кредитора та додані до неї документи не відповідають вимогам ч. 3 ст. 162, ч. 1, 2 ст. 164 ГПК України та ст. 34, пункту 2-1 Розділу "Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу України з процедур банкрутства.
За таких обставин, зазначена заява не може бути прийнята до розгляду та підлягає залишенню без руху до виправлення недоліків та подання суду відповідних доказів.
Керуючись ст. 2, 9, 34, 37, пунктом 2-1 Розділу "Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 162, 164, 174, 234-235 Господарського процесуального кодексу України, суддя
УХВАЛИВ:
Заяву №б/н від 21.08.2023 кредитора Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області залишити без руху.
У строк, який не перевищує десять днів з дня вручення ухвали про залишення заяви без руху, кредитору усунути недоліки заяви, надавши суду:
- уточнену заяву із правильним зазначенням найменування кредитора на першій сторінці заяви;
- інформацію, визначену у п. 9 ч. 3 ст. 162 Господарського процесуального кодексу України;
- докази вжиття всіх без виключення заходів щодо стягнення (погашення) податкового боргу або іншої заборгованості у встановленому законодавством порядку;
- належним чином завірені копії документів, доданих до заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство;
- докази сплати судового збору в сумі 26 840, 00 грн;
- пропозицію щодо кандидатури арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна та заяву такого арбітражного керуючого про участь у справі, яка повинна відповідати вимогам, встановленим частиною третьою статті 28 Кодексу України з процедур банкрутства;
- докази направлення заяви про усунення недоліків з додатками на адресу боржника (опис вкладення з переліком доданих до заяви документів).
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та не підлягає оскарженню.
Копію ухвали надіслати кредитору.
Суддя Н.М. Коваленко
Повідомити учасників справи про відсутність у суду технічної можливості надавати інформацію про вебадресу судового рішення у Єдиному державному реєстрі судових рішень, одночасно з врученням (надсиланням/видачі) копії повного або скороченого такого рішення до затвердження Положення про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи.
Повідомити учасників справи про можливість ознайомитись з електронною копією судового рішення в Єдиному державному реєстрі судових рішень за його вебадресою: http://reyestr.court.gov.ua.
Вебадреса сторінки на офіційному вебпорталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається: http://court.gov.ua/fair/sud5013.
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 25.08.2023 |
Оприлюднено | 28.08.2023 |
Номер документу | 113035314 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні