Рішення
від 18.07.2023 по справі 925/507/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 липня 2023 року м. Черкаси Справа № 925/507/23

Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді Спаських Н.М., із секретарем судового засідання Волна С.В., за участі представників сторін:

від позивача: Давигора С.А. - адвокат за ордером;

від відповідача: Прокопчук А.П. - за довіреністю;

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Дніпро 3,5"(м. Черкаси) до Черкаської міської ради (м. Черкаси) про стягнення 15 675,24 грн.

ВСТАНОВИВ:

Заявлено позов про стягнення з відповідача 15 675,24 грн. боргу по внесках на утримання та управління багатоквартирним будинком (щодо квартир, які перебувають у комунальній власності в ОСББ за адресою вул. Героїв Дніпра, 5 у м. Черкаси , з урахуванням інфляційних втрат та 3% річних.

Справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримує в повному об`ємі та просить суд їх задовольнити, оскільки власником квартири АДРЕСА_2 за вказаною адресою є Черкаська міська рада і доказів про визначення мешканців квартири відповідальними особами за сплату внесків до ОСББ немає.

Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечив, вважає, що саме мешканці квартири повинні сплачувати внески на утримання будинку і тому в позові просить відмовити.

У відповідності до ст. 13,74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Дослідивши наявні у справі докази в їх сукупності, заслухавши доводи і заперечення сторін щодо предмету спору, суд вважає, що позов слід задовольнити частково, виходячи з наступного:

Сторонами не заперечується, що квартира АДРЕСА_3 перебуває у власності Черкаської міської ради.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ОСББ "Дніпро 3,5" за адресою м. Черкаси, вул. Героїв Дніпра, 5 було зареєстровано 16.06.2016.

Згідно з частиною 1 статті 385 ЦК України власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (будинках) для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків). Таке об`єднання є юридичною особою, що створюється та діє відповідно до закону та статуту.

Відповідно до преамбули Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку", цей Закон визначає правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об`єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їх прав та виконання обов`язку щодо спільного утримання багатоквартирного будинку.

Статтею 1 вказаного Закону визначено, що об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об`єднання) - це юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна; співвласники багатоквартирного будинку (далі - співвласники) - власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку.

Відповідно до статті 4 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" об`єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов`язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами. Об`єднання створюється як непідприємницьке товариство для здійснення функцій, визначених законом. Порядок надходження і використання коштів об`єднання визначається цим Законом та іншими законами України. Основна діяльність об`єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов`язань, пов`язаних з діяльністю об`єднання. Об`єднання є юридичною особою, що створюється відповідно до закону. Об`єднання є неприбутковою організацією і не має на меті одержання прибутку для його розподілу між співвласниками.

Згідно з частиною 1 статті 85 ЦК України непідприємницькими товариствами є товариства, які не мають на меті одержання прибутку для його наступного розподілу між учасниками.

Отже, вищезазначений Закон визначає ОСББ як юридичну особу, створену власниками для сприяння використанню їхнього власного майна, управління, утримання і використання неподільного та загального майна.

За доводами представника позивача у загальних зборах ОСББ "Дніпро 3,5" має право брати участь лише представник Черкаської міської ради, яка є власником квартири АДРЕСА_3 .

Всі рішення загальних зборів ОСББ є обов`язковими для всіх співвласників майна у будинку, навіть якщо вони не брали участі у зборах.

Так, відповідно до пункту 5 частини 1 статті 7 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" співвласники зобов`язані виконувати рішення зборів співвласників.

Аналогічні положення містяться у ч. 5 ст. 10 Закону України від 29.11.2001 № 2866-III "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку"

Відповідно до частин 1, 2, 3, 9, 19, 21 статті 10 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" органами управління об`єднання є загальні збори співвласників, правління, ревізійна комісія об`єднання. Вищим органом управління об`єднання є загальні збори.

До виключної компетенції загальних зборів співвласників відноситься, зокрема, визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків і платежів співвласників (абз. 7 ч. 9 ст. 10 вказаного Закону).

Відповідно до преамбули Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" цей Закон визначає особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, регулює правові, організаційні та економічні відносини, пов`язані з реалізацією прав та виконанням обов`язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління.

Статтею 1 вказаного Закону визначено, що співвласник багатоквартирного будинку (далі співвласник) - це власник квартири або нежитлового приміщення у багатоквартирному будинку; управління багатоквартирним будинком - вчинення співвласниками багатоквартирного будинку дій щодо реалізації прав та виконання обов`язків співвласників, пов`язаних з володінням, користуванням і розпорядженням спільним майном багатоквартирного будинку; частка співвласника - частка, яку становить площа квартири та/або нежитлового приміщення співвласника у загальній площі всіх квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.

Згідно зі статтею 4 вказаного Закону власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку можуть бути фізичні та юридичні особи, територіальні громади, держава.

Пунктами 2, 5, 7 частини 1, частини 2 статті 6 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" визначено, що співвласники мають право брати участь в управлінні багатоквартирним будинком особисто або через представника; ознайомлюватися з рішеннями (протоколами) зборів співвласників, листками опитування, робити з них копії; інші права, визначені законом. Реалізація співвласником своїх прав не може порушувати права інших співвласників.

Статтею 9 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" передбачено, що управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками. За рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об`єднань співвласників багатоквартирного будинку). Наймачі, орендарі та інші користувачі квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку можуть брати участь в управлінні багатоквартирним будинком виключно за дорученням власників таких квартир та приміщень.

Як стверджує позивач, в багатоквартирному будинку №5 по вулиці Героїв Дніпра на дату проведення установчих зборів та створення ОСББ наявні 6 квартир, які перебували у комунальній власності територіальної громади міста Черкаси в особі Черкаської міської ради. За листком письмового опитування співвласника за кв. АДРЕСА_2 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_6 , АДРЕСА_7 , АДРЕСА_8 загальною площею 325,1 кв.м. Черкаська міська рада в особі представника Якимчук С.С. згідно довіреності від 31.05.2016 голосувала за створення ОСББ, затвердження Статуту ОСББ, обрання Правління ОСББ, затвердження кошторису та розміру внеску на утримання будинків.

Відповідно квартира АДРЕСА_3 перебуває в міській комунальній власності і це не заперечується відповідачем.

Згідно довідки КП «Черкаське обласне об`єднане бюро технічної інвентаризації» № 417/13 від 16.10.2020 (а.с. 64) право власності на нерухоме майно, а саме: квартиру АДРЕСА_3 не зареєстровано.

Таким чином, за відсутності інформації стосовно набуття спірної квартири у приватну власність фізичними особами в результаті приватизації комунального майна, зазначене майно належить Відповідачу на праві комунальної власності.

Позивач зазначає, що з грудня 2016 року і по даний час ОСББ проводить нарахування внеску за утримання будинку та прибудинкової території за о/р 10722004 квартири АДРЕСА_2 , і станом на дату подачі позову заборгованість становить 21830,51 грн.

В межах строку позовної давності за заявленим позовом у даній справі позивач просить стягнути лише борг в розмірі 11829,05 грн.

Позивач неодноразово звертався до відповідача з листами, претензіями про погашення заборгованості, які не були задоволені Черкаською міською радою, з чого і виник спір.

Черкаська міська рада в заперечення проти позову вказала, що згідно ч. 4 ст. 12 ЗУ «Про особливості здійснення права власності в багатоквартирних будинках» від 14.05.2015 року зобов`язання із здійснення витрат на утримання будинком у разі здачі в найм (оренду) квартир та/або нежитлових приміщень державної або комунальної власності несуть наймачі (орендарі) таких квартир та/або приміщень. Відповідач вважає, що у даному випадку обов`язок сплати внесків на утримання будинку покладено на наймача квартири та членів його сім`ї.

За правилами ст. 11 ЦК України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.

Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є:

1) договори та інші правочини;

2) створення літературних, художніх творів, винаходів та інших результатів інтелектуальної, творчої діяльності;

3) завдання майнової (матеріальної) та моральної шкоди іншій особі;

4) інші юридичні факти.

Цивільні права та обов`язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства.

У випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов`язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.

У випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов`язки можуть виникати з рішення суду.

В ході розгляду справи суд просив відповідача, Черкаську міську раду, надати суду докази про укладення із мешканцями квартири АДРЕСА_3 договору оренди житла для визначення відповідальної особи перед ОСББ за сплату внесків на утримання будинку.

Черкаською міською радою на запит суду надано лише копію ордера на житлове приміщення № 018228 від 31.03.1988 року (а.с. 96) в тексті якого вказано, що його видано ОСОБА_2 на сім`ю з 4 чоловік, квартира АДРЕСА_3 . Цей ордер є підставою для вселення в квартиру. Ордер дійсний протягом 30 днів.

Відповідно до ч. 1 та 2 ст. 61 Житлового кодексу України користування жилим приміщенням у будинках державного і громадського житлового фонду здійснюється відповідно до договору найму жилого приміщення. Договір найму жилого приміщення в будинках державного і громадського житлового фонду укладається в письмовій формі на підставі ордера на жиле приміщення між наймодавцем - житлово-експлуатаційною організацією (а в разі її відсутності - відповідним підприємством, установою, організацією) і наймачем - громадянином, на ім`я якого видано ордер.

Загальновідомими є факти, що ордери на квартири видавалися громадянам до 1 березня 2005 р. Ордер був правовстановлюючим документом, тобто підтверджував право суб`єкта користуватися конкретним житлоплощею. Після проведення житлової реформи замість ордерів стали оформлятися комерційні договори, договори соцнайма та безоплатного користування.

Ордер на квартиру громадянин отримував при вселенні в державне чи муніципальне житло. В ордері зазначалися відомості про наймача житла, а також інформація про всіх зареєстрованих у ньому осіб. Як правило, один громадянин виступав основним наймачем, а з ним разом вписувалися інші члени сім`ї.

За своєю правовою природою ордер являє собою адміністративно-правовий акт розпорядчого характеру про надання громадянину конкретної житлової площі. В ЖК, введеному в дію в 2005 р. ордер вже не передбачений як обов`язковий документ для вселення.

В даний час ордер на державне (комунальне) житло не видається, так як при наданні житла громадянам укладається договір соцнайма. Він фактично замінив ордер на квартиру.

Отже ордер на вселення у житло 1988 року (навіть з відомостями про відповідального на той час квартиронаймача ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 ), не вирішує питання про нинішнього належного відповідача-мешканця квартири стосовно плати за утримання цього житла, тим більше стосовно ОСББ, законодавство про яке виникло з 2000 року.

Згідно відповіді Департаменту "Центр надання адміністративних послуг" ЧМР №693-01-21 від 23.01.2023 ( зворотній а.с. 64) у квартирі АДРЕСА_3 зареєстровані наступні особи:

- ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_2 з 20.04.1988 по теперішній час;

- ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_3 з 21.07.1989 по теперішній час;

- ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_4 з 22.02.2022 по теперішній час.

Ще ж підтверджується і відомостями з копії по квартирної картки, наданої суду разом із копією ордера (а.с. 97).

З урахуванням такої кількості осіб, які зареєстровані як мешканці квартир, відповідачу слід мати чіткі докази, яка саме з цих дорослих осіб є відповідальним квартиронаймачем за сплату коштів на утримання будинку і саме з цією особою мав бути укладений договір найму житла і ця особа може бути відповідачем у спорі про стягнення спірних коштів замість Черкаської міської ради.

Таких доказів з боку Черкаської міської ради суду не подано.

Власниками неприватизованих квартир, що належать до державного житлового фонду, є територіальна громада (в особі місцевих рад) або держава (в особі державних підприємств, організацій, установ) (ч. 2 ст. 1 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» від 19.06.1992 р. № 2482-XII).

Згідно чинного законодавства саме наймач квартири повинен сплачувати внески на утримання будинку на користь ОСББ (ч. 4 ст. 12 ЗУ «Про особливості здійснення права власності в багатоквартирних будинках» від 14.05.2015 року).

Згідно із ч.ч. 1, 2 ст. 61 ЖК УРСР, користування жилим приміщенням у будинках державного та громадського житлового фонду здійснюється згідно з договором найму жилого приміщення, який донедавна типово укладався саме із ЖЕКами, що виступали як наймодавці. Із зазначеного договору чітко випливало, що саме на користь ЖЕКу мешканці неприватизованих квартир мали вносити платежі за утримання будинку.

Також обов`язок наймача сплачувати квартирну плату й плату за комунальні послуги передбачався Типовим договором найму житлового приміщення в будинках державного та громадського житлового фонду в Українській УРСР (затверджений постановою Ради Міністрів Української РСР від 11.08.1988 р. № 243) і Типовим договором найму житла в будинках державного і комунального житлового фонду (затверджений постановою Кабміну від 22.06.1998 р. № 939), що нині втратили чинність.

Однак в даний час є чинним ЗУ "Про житловий фонд соціального призначення" від 12.01.2006 року.

Статтею 20 цього Закону визначено, що підставою для заселення житла із житлового фонду соціального призначення є договір найму соціального житла. Договір найму соціального житла - угода, оформлена в письмовій формі, за якою одна сторона - власник житла (наймодавець) передає або зобов`язується передати другій стороні (наймачеві) житло для проживання в ньому на певний строк. Договір найму соціального житла укладається між органом місцевого самоврядування або уповноваженим ним органом і наймачем або уповноваженою ним особою. У договорі найму соціального житла мають бути вказані особи, які проживатимуть разом із наймачем. Ці особи набувають рівних з наймачем прав та обов`язків щодо користування соціальним житлом. Наймач соціального житла вправі в установленому порядку за письмовою згодою всіх членів сім`ї, які проживають разом з ним, вселити в займане ним жиле приміщення свою дружину, своїх дітей, батьків.

Форма типового договору найму соціального житла затверджується Кабінетом Міністрів України.

Статтею 28 цього ж Закону передбачає, що плата за житло у житловому фонді соціального призначення складається з плати за:

1) найм житла;

2) утримання жилих будинків та прибудинкових територій;

3) комунальні послуги.

Орган місцевого самоврядування встановлює розмір плати за соціальне житло для кожного наймача такого житла індивідуально.

Порядок розрахунку плати за соціальне житло затверджується Кабінетом Міністрів України.

Постановою КМУ від 7 лютого 2007 р. N 155 затверджено Порядок розрахунку плати за соціальне житло. Цей Порядок визначає механізм проведення розрахунку плати за соціальне житло для громадян, які відповідно до законодавства потребують соціального захисту та мають право на отримання такого житла.

До плати за соціальне житло включається сума плати за:

наймання житла;

утримання житлових будинків та прибудинкових територій;

надання комунальних послуг.

Плата за наймання соціального житла обчислюється виходячи з балансової вартості житлового будинку певної групи капітальності з урахуванням строку служби цього будинку за визначеною формулою.

Розмір плати за утримання будинків житлового фонду соціального призначення та прибудинкових територій не може бути вищим, ніж розмір плати за утримання житлових будинків, що належать до житлового фонду населеного пункту, та прибудинкових територій, встановлений відповідно до законодавства.

Оплата комунальних послуг мешканцями будинків житлового фонду соціального призначення здійснюється за тарифами, встановленими органами місцевого самоврядування.

Таким чином згідно вказаних норм законодавства не виключено як укладення із одним з наймачів-мешканців квартири договору найму соціального житла з умовами про обов`язок мешканцями сплати коштів на утримання будинку до ОСББ чи управителю, так і отримання такої плати від мешканців квартири на користь власника житла Черкаської міської ради, яка буде перераховувати плату на утримання житлових будинків та прибудинкових територій безпосередньо до ОСББ.

З боку Черкаської міської ради не надано належних і допустимих доказів який саме спосіб оплати витрат на утримання будинків з квартирами комунальної власності обрано Черкаською міською радою.

При цьому в справі немає ніяких доказів того, що саме конкретний мешканець квартири АДРЕСА_3 за договором про найм соціального житла визначений відповідальною особою за сплату внесків до ОСББ.

Отже за таких обставин Черкаська міська рада є належним відповідачем у справі і як власник квартири комунальної форми власності, є відповідальною особою за сплату внесків до ОСББ на утримання будинку №5 по вулиці Героїв Дніпра в м. Черкаси .

Іншого належного відповідача за зібраними у справі доказами встановити неможливо.

За доводами позивача, представник Черкаської міської ради брав у часть у загальних зборах, голосуванні за визначення тарифів на утримання будинку, обізнаний з їх розмірами та змінами до тарифів.

Позивачем вказано, що 02.02.2020 на загальних зборах ОСББ "Дніпро 3,5" затверджено кошторис об`єднання на 2020 рік, встановлено розміри внесків та платежів співвласників : внесок на утримання та ремонт майна, що перебуває у спільній власності - 3,65 грн. на місяць; внесок до ремонтного фонду -0,73 грн. на місяць; внесок до резервного фонду - 0,13 грн. на місяць - за 1 кв.м. площі, що належить співвласнику. Загальний розмір 4,5 грн. за 1 кв.м.

Вказане рішення оформлено протоколом № 7 від 02.02.2020 (а.с. 27 п. 3 рішення).

14.03.2021 на загальних зборах ОСББ "Дніпро 3,5" затверджено кошторис об`єднання на 2021 рік, встановлено розміри платежів зі співвласників: внесок на утримання та ремонт майна, що перебуває у спільній власності - 3,97 грн.; внесок до ремонтного фонду - 0,91 грн.; внесок до резервного фонду - 0,12 грн. на місяць за 1 кв.м. площі приміщення, що належить співвласникові. Загальний розмір внесків з 01.03.2021 складає 5,00 грн. за 1 кв.м. площі (а.с. 34).

Дані рішення загальних зборів не оскаржені та не скасовані.

За вимогою суду позивачем у справу надано додаткові пояснення про обрахунок плати за утримання будинку і прибудинкової території до ОСББ за квартиру АДРЕСА_3 .

Так, позивач вказав, що 04 липня 2023 КП «ЧООБТІ» позивачу надано відповідь на запит № 472 (а.с. 130), згідно якої площа квартира АДРЕСА_3 становить 62,3 кв.м. без врахування площ балкону та лоджії. Окремої інвентаризаційної справи на дану квартиру в БТІ не зареєстровано. До листа був наданий технічний план 1го поверху, де розташована квартира, а також технічна характеристика приміщень у квартирі АДРЕСА_2 .

З наданих суду документів вбачається, що квартира АДРЕСА_2 складається із 3х житлових кімнат площа яких складає 38,1 кв.м, службова площа складає 24,2 кв. Окрім того в квартирі наявні дві лоджії прибудовані, виносні, а саме до кімнати №2 площею 11,5 кв.м. прилегла лоджія, ширина якої складає 3,06 м. довжиною 1,26 м., до кімнати №5 площею 17,1 кв.м. прилегла лоджія, ширина якої складає 3,06 м. довжиною 1,3 м.

Керуючись додатком 23 до Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об`єктів нерухомого майна, яким визначено (п.25), що загальна площа квартир, будинку квартирного типу та гуртожитків визначається як сума площ приміщень, а також площ балконів і лоджій із такими знижувальними коефіцієнтами 1) для балконів і терас - 0,3; 2) для лоджій - 0,5 позивач визначив загальну площу квартири для обрахунку плати за 1 кв.м. площі.

Як видно з наданих матеріалів інвентаризаційної справи №1893, квартира АДРЕСА_3 має дві лоджії, площа однієї складає 3,06x1,26=3,8 м.кв. (округлено до одного десяткового знака), площа другої складає 3,06x1,3=3,9 м.кв. (округлено до одного десяткового знака).

Отже загальна площа лоджій складає 7,7 м.кв..

Із понижувальним коефіцієнтом площа лоджій становить 3,8 кв.м. ( 7,7 x 0,5) і (округлюється до одного десяткового знаку.)

Отже згідно вказаних нормативів загальна площа квартири АДРЕСА_2 складає 62,3+3,8= 66,1 кв.м, проте нарахування внеску до ОСББ проводиться на площу 65,9 кв.м.

За доводами позивача, саме площа 65,9 кв.м. була розрахована КП «СУБ Митниця», та вказувалася в квитанціях за квартплату, а після ліквідації КП «СУБ Митниця» та утворення ОСББ «Дніпро 3,5», нарахування внеску проводиться на цю площу, оскільки технічного паспорту на квартиру з уточненими даними не виготовлено, дані про площу житла, що перебуває в комунальній власності, отримано від попереднього балансоутримувача.

Відповідач заперечень проти таких розрахунків загальної площі квартири АДРЕСА_2 для сплати внесків до ОСББ суду не подав.

Отже, до лютого 2021 року позивач правомірно нараховував внески за квартиру АДРЕСА_2 у розмірі 296,55 грн. (65,9 кв.м. х 4,50 грн.).

З квітня 2020 по лютий 2021 розмір внесків становить 2 965,50 грн. (296,55 х 10 місяців).

З березня 2021 за цю квартиру внесок становить вже 329,50 грн. (69,5 кв.м. х 5,00 грн.)

За період з березня 2021 по квітень 2023 загальний борг по внесках становить 8237,50 грн. (329,5 х 25 місяців).

Отже за період з квітня 2020 по квітень 2023 загальний борг по квартирі становить 11 203,00 грн. (2 965,50 + 8237,50).

Доказів сплати цієї заборгованості на користь позивача відповідачем суду не подано, тому до примусового стягнення належить 11203,00 грн. внесків на утримання будинку на користь ОСББ за квартиру АДРЕСА_3 , що перебуває у комунальній власності.

Крім того, за прострочення розрахунків позивач просить стягнути з відповідача інфляційні та 3% річних у розмірі 6294,40 грн. та 1263,60 грн. відповідно за період з березня 2021 по квітень 2023.

Дані вимоги підлягають лише до часткового задоволення, виходячи з наступного:

За правилами ст. 625 ЦК України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов`язання. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Оскільки така відповідальність встановлена законом, то не має значення, що між сторонами існує чи не існує письмової домовленості про її застосування.

За належними розрахунками, перевіреними судом за програмою "Ліга-Закон" та виходячи із розміру щомісячного платежу на користь ОСББ (а не з урахуванням сальдо за наростаючим підсумком за минулі роки, правильність розрахунку якого не доведена матеріалами справи), розмір інфляційних становить лише 132,44 грн., а 3% річних лише 28,65 грн. (а.с. 62).

В решті вимог за цими платежами позивачу слід відмовити через помилки у розрахунках.

Заборони стягнення інфляційних та процентів річних у даному випадку з відповідача, як юридичної особи, чинне законодавство не містить.

Отже зібраними у справі доказами позивач довів правомірність позовних вимог, однак позов підлягає лише до часткового задоволення - з відповідача на користь позивача слід стягнути 11 203,00 грн. боргу по внесках на утримання та управління багатоквартирним будинком (щодо квартири АДРЕСА_3 , 132,44 грн. інфляційних втрат, 28,65 грн. як 3% річних.

В решті вимог у позові слід відмовити.

У відповідності до ч. 9 ст. 129 ГПК України, оскільки спір виник через неправильні дії боржника, з відповідача на користь позивача також слід стягнути 2 684,00 грн. на відшкодування сплаченого судового збору повністю.

Керуючись ст. 238,240 ГПК України, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити частково.

2. Стягнути з Черкаської міської ради (ідентифікаційний код 25212542, м. Черкаси, вул. Б. Вишневецького, 36) на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Дніпро 3,5"(ідентифікаційний код 40574428, м. Черкаси, вул. Героїв Дніпра, 5) --- 11 203,00 грн. боргу по внесках на утримання та управління багатоквартирним будинком (щодо квартир, які перебувають у комунальній власності) за адресою вул. Героїв Дніпра, 5 у м. Черкаси , 132,44 грн. інфляційних втрат, 28,65 грн. як 3% річних та 2684,00 грн. на відшкодування сплаченого судового збору.

В решті вимог у позові відмовити.

Наказ видати.

Рішення набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 241 ГПК України.

Рішення може бути оскаржено до Північного апеляційного господарського суду протягом 20 днів.

Повне судове рішення складено 24 серпня 2023

Суддя Н.М. Спаських

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення18.07.2023
Оприлюднено29.08.2023
Номер документу113035602
СудочинствоГосподарське
КатегоріяІнші справи

Судовий реєстр по справі —925/507/23

Судовий наказ від 05.07.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Ухвала від 20.06.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Ухвала від 12.06.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Судовий наказ від 29.09.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Судовий наказ від 14.09.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Постанова від 29.01.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Пономаренко Є.Ю.

Ухвала від 23.01.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Пономаренко Є.Ю.

Ухвала від 30.10.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Пономаренко Є.Ю.

Ухвала від 10.10.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Пономаренко Є.Ю.

Рішення від 18.07.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні