Постанова
від 26.06.2023 по справі 761/21966/23
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/21966/23

Провадження № 3/761/5015/2023

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 червня 2023 року суддя Шевченківського районного суду міста Києва Чайка О.С., розглянувши справу про порушення митних правил, яка надійшла від Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України, про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина Румунії, водія «P.P.U.H «JUREX» Jerzy Krzok» (АДРЕСА_2), паспорт НОМЕР_1 , виданий SUCEAVA 27.08.2021, індивідуальний номер НОМЕР_2 , за частиною 1 статті 483 Митного Кодексу України

установив:

23 червня 2023 року до Шевченківського районного суду м. Києва з Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України надійшли матеріали справи за порушення митних правил щодо ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 483 Митного Кодексу України

З протоколу про порушення митних правил вбачається, що 20 липня 2022 року на митну територію України з території Республіки Польща через пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» митного поста «Ягодин» Волинської митниці з використанням транспортного засобу комерційного призначення р.н. НОМЕР_3 на адересу Благодійної організації «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (вул. Михайла Грушевського, буд. 160, кв. 49, м. Дубно, Дубенський район, Рівненська область; ЄДРПОУ 44806891) в якості гуманітарної допомоги ввезено товар (одяг та взуття) загальною вагою 20 960 кг. Відправником товарів зазначено «CENA CZYNI CUDA» ( TARGOWA 72, 03-734 WARSZAWA, Польща ).

Пропуск вантажу гуманітарної допомоги на митну територію України здійснено у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 01 березня 2022 року № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» (далі - Постанова) шляхом надання до митного оформлення водієм транспортного засобу р.н. НОМЕР_3 громадянином Румунії ОСОБА_1 Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, заповненої за формою згідно з додатком Постанови. Також до митного оформлення подано CMR від 19.07.2022 № б/н (відповідно до інформації АСМО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (ЄДРПОУ 44806891) від 19.07.2022 № 12.

Під час перевірки законності ввезення на митну територію України товару «одяг та взуття» загальною вагою 20 960 кг, заявленого як гуманітарна допомога, Координаційно-моніторинговою митницею (далі - митниця) виявлено невідповідності, які можуть свідчити про порушення декларантом законодавства про гуманітарну допомогу та законодавства з питань митної справи.

З пояснень голови фонду БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» ОСОБА_2 від 16.02.2023 вбачається, що йому нічого не відомо стосовно ввезення транспортним засобом комерційного призначення р.н. НОМЕР_3 в якості гуманітарної допомоги товарів «одяг та взуття» загальною вагою 20 960 кг.

Стаття 486 МК України передбачає, що завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

У відповідності до ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Протокол про порушення митних правил складається у двох примірниках, один з яких вручається під розписку особі, яка притягується до відповідальності. У разі відмови особи одержати примірник протоколу, до протоколу вноситься відповідний запис, який підписується посадовою особою митного органу, яка склала протокол, та свідками, якщо вони є, після чого зазначений примірник протягом трьох днів надсилається особі, яка притягується до відповідальності (ч.7,8 ст. 494 МК України).

Як передбачає ч. 9 ст. 494 МК України, якщо при складенні протоколу особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, не була присутня, до протоколу вноситься відповідний запис, який підписується посадовою особою митного органу, яка склала протокол, та свідками, якщо вони є, після чого один примірник протягом трьох робочих днів надсилається особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, за повідомленою нею або наявною в митних органах адресою (місце проживання або фактичного перебування).

Згідно ч. 10 ст. 494 Митного кодексу України, протокол вважається врученим у тому числі у разі, якщо особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, не перебувала за повідомленою нею або наявною в митних органах адресою або місце проживання чи фактичного перебування, повідомлене такою особою, є недостовірним.

Проте, в супереч вимогам ст. 494 Митного кодексу України, в матеріалах справи відсутні письмові відомості щодо вручення ОСОБА_1 протоколу про порушення митних правил, протокол не мітить підпису ОСОБА_1 або запису про його відмову отримувати протокол. Сам по собі супровідний лист про направлення відповідному адресату копії протоколу, який міститься в матеріалах справи, не може бути допустимим та достовірним доказом його вручення.

Також, при складанні протоколу уповноваженою особою, зокрема зазначено, що з метою витребування копії документів направлено запит до митних органів Республіки вих. від 08.11.2022 № 26/26-04/11/1847.

Між тим, у листі Департаменту міжнародної взаємодії від 12.01.2023 про відповідь митних органів Республіки Польща містяться документи, що складені іноземною мовою, водночас належного перекладу таких документів до матеріалів справи не долучено, а тому суддя, не володіючи мовою якою складено вищезазначені документи, не має можливості пересвідчитись у їх суті та змісті.

Чинним законодавством України не встановлено обов`язку судді володіти іноземними мовами, крім того, долучення та подальше посилання на такі документи порушувало б права інших учасників, які можуть не володіти відповідною мовою.

Так, ст. 458 Митного кодексу України передбачає, що адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені цим Кодексом, настає у разі, якщо ці правопорушення не тягнуть за собою кримінальну відповідальність.

Крім того, відповідно до ст. 521 Митного кодексу України за відсутності в діях особи, яка вчинила порушення митних правил, ознак кримінального правопорушення провадження у справі про це правопорушення може бути припинено шляхом компромісу. Компроміс полягає в укладенні мирової угоди між зазначеною особою та митним органом, посадова особа якого здійснює провадження у справі.

Тобто, питання щодо наявності або відсутності в діях ОСОБА_1 ознак кримінального правопорушення, зокрема в частині ймовірного використання підроблених документів для придбання товару та подальшого їх ввезення через митний кордон України, що має важливе значення для правильного вирішення даного судового провадження по суті.

Встановлені обставини та неточності в протоколі про порушення митних правил та наданих письмових доказах виключають можливість розгляду даної справи по суті та притягнення вказаної у протоколі особи до відповідальності, оскільки допущена митним органом неповнота оформлення матеріалів унеможливлюють об`єктивний розгляд справи та прийняття законного й обґрунтованого рішення.

Статтею 527 МК України передбачено, що у справі про порушення митних правил суд (суддя), що розглядає справу, має право винести, зокрема, постанову про проведення додаткової перевірки. У постанові про проведення додаткової перевірки зазначаються конкретні суб`єкти, завдання та строки перевірки. Ці дії не повинні порушувати права громадянина, шкодити господарській діяльності юридичної особи.

У ході додаткової перевірки митному органу необхідно усунути значені в даній постанові недоліки і встановити обставини справи, які мають істотне значення для правильного вирішення справи та залишилися не з`ясованими, що є підставою для направлення матеріалів справи митному органу.

Враховуючи, що наведені неточності при оформленні матеріалів справи про порушення митних правил є істотними і не можуть бути усунені в судовому засіданні, це позбавляє суд можливості всебічно, повно та об`єктивно розглянути справу про порушення митних прави і прийняти законне рішення по справі, на підставі чого матеріали даної справи, як неналежно оформлені, підлягають направленню до органу, який порушив адміністративне провадження для проведення додаткової перевірки із визначенням завдань та строків такої перевірки.

Також суд зазначає, що у разі необхідності належить виконати інші дії, необхідні для встановлення всіх обставин справи, які підлягають з`ясуванню під час провадження у справі про порушення митних правил. В подальшому, за наявності підстав, направити справу на судовий розгляд.

Керуючись ст. ст. 485, 486, 489, 494-496, 527, 528, 529 Митного кодексу України, суд

постановив:

Матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України щодо ОСОБА_1 , - повернути до Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України для проведення додаткової перевірки.

Встановити Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України строк для проведення додаткової перевірки 2 (два) тижні з дня отримання матеріалів даної справи.

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя Олена ЧАЙКА

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.06.2023
Оприлюднено28.08.2023
Номер документу113040047
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —761/21966/23

Постанова від 22.12.2023

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Чайка О. С.

Постанова від 26.06.2023

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Чайка О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні