ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
25 серпня 2023 рокум. ДніпроСправа № 360/542/23
Суддя Луганського окружного адміністративного суду А.Г. Секірська, розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін справу за адміністративним позовом а позовом адвоката Тарасова Дмитра Сергійовича в інтересах ОСОБА_1 до Луганської митниці про стягнення суми середнього заробітку за період з 01.07.2022 по 10.02.2023,
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою суду від 22.05.2023 прийнято до провадження справу за позовом адвоката Тарасова Дмитра Сергійовича в інтересах ОСОБА_1 до Луганської митниці про стягнення з Луганської митниці на користь ОСОБА_1 суми середнього заробітку за період з 01.07.2022 по 10.02.2023.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідно до контракту про проходження державної служби від 08.07.2021 його призначено на посаду завідувача сектору провадження у справах про порушення митних правил управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Луганської митниці.
Наказом Луганської митниці №24-о від 08.02.2023 «Про припинення державної служби ОСОБА_2 » припинено державну службу позивача та звільнено його з посади завідувача сектору провадження у справах про порушення митних правил управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Луганської митниці.
При звільненні з ним не проведено остаточного розрахунку та не виплачено заробітну плату за період з липня 2022 року по 10.02.2023.
З 24.02.2022 відповідно до наказу Державної митної служби №113 від 24.02.2022 року (з наступними змінами) в роботі Луганської митниці встановлено простій і працівникам митниці дозволено не знаходитися на робочому місці і відповідно до п.5.3 вказаного наказу за працівниками митниці збережено середній заробіток. Проте, починаючи з липня 2022 року Луганська митниця перестала виплачувати позивачу заробітну плату і при звільненні не виплатила вказану заборгованість.
З огляду на наведене позивач просив суд стягнути з відповідача суму середнього заробітку за період з 01.07.2022 по 10.02.2023.
Ухвалою суду від 06.06.2023 задоволено клопотання представника відповідача та зупинено провадження у справі за позовом адвоката Тарасова Дмитра Сергійовича в інтересах ОСОБА_1 до Луганської митниці про стягнення середнього заробітку до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 360/495/23.
Ухвалою суду від 07.07.2023 поновлено провадження у справі.
Ухвалою суду від 14.07.2023 відмовлено у задоволенні клопотання Луганської митниці про залишення позовної заяви адвоката Тарасова Дмитра Сергійовича в інтересах ОСОБА_1 до Луганської митниці про стягнення з Луганської митниці на користь ОСОБА_1 суми середнього заробітку за період з 01.07.2022 по 10.02.2023 у зв`язку з пропуском строку звернення до суду.
Ухвалою суду від 22.08.2023 витребувано від Луганської митниці інформацію (з належним документальним підтвердженням) щодо того, яким чином встановлювалося місцезнаходження працівників у період їх перебування у простої, зокрема, протягом липня-серпня 2022 року, чи встановлювалися наказами чи іншими розпорядчими документами обов`язки працівників надавати інформацію про їх місцезнаходження, підтримувати зв`язок з керівником в період перебування у простої, чи видавався наказ стосовно ОСОБА_1 про припинення нарахування йому заробітної плати з липня 2022 року у період дії наказу від 24.02.2022 № 113, який розпорядчий документ став підставою для проставляння в табелі обліку робочого часу позивача позначки НЗ у період з 01.07.2022 - 21.08.2022, а також витребувати табелі обліку робочого часу позивача за період з 24.02.2022 по червень 2022 року.
10.07.2023 відповідачем надано відзив на позовну заяву, в якому зазначено таке.
У зв`язку з розв`язанням росією проти України військової агресії, на підставі Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022, з 24.02.2022 в Україні введено воєнний стан та з метою збереження життя і здоров`я співробітників Митниці, наказом Державної митної служби України (далі - Державна митна служба України, Держмитслужба України) від 24.02.2022 № 113 «Про встановлення простою в роботі територіальних органів Держмитслужби» (копія наказу надається), у роботі Луганської митниці встановлено простій.
Оскільки місто Старобільськ Луганської області, де розташовується адміністративна будівля Митниці, з перших днів вторгнення опинилося під тимчасовою ворожою окупацією, виникла необхідність у переміщенні (передислокації) Луганської митниці.
Так, наказом Держмитслужби України від 24.06.2022 № 286 визначено місцезнаходження Луганської митниці за адресою: м. Київ, вул. Дегтярівська, 11Г
А наказом Державної митної служби України від 28.06.2022 № 293 (копія наказу надається) внесено зміни до наказу Держмитслужби від 24.02.2022 № 113 в частині виведення начальника Луганської митниці з простою та надання йому повноважень щодо припинення простою окремим посадовим особам Митниці .
Таким чином, у відповідності до наказу Держмитслужби України від 28.06.2022 № 293 наказами начальника Луганської митниці, починаючи з 01.07.2022, припинено простій лише декільком посадовим особам Митниці і задля виконання лише нагальних задач
У тому числі наказом Луганської митниці від 11.08.2022 № 55 «Про припинення простою окремим посадовим особам митниці» ОСОБА_1 з 22.08.2022 було припинено простій в роботі через необхідність залучення його до вирішення організаційних питань в частині приведення в актуальний стан напряму роботи (сектору), який очолював позивач. Ознайомлення ОСОБА_1 з зазначеним наказом здійснено 11.08.2022 у відповідності до положень статті 91 Закону України від 10.12.2015 № 889-VIII «Про державну службу», що підтверджується висновками, викладеними Луганським окружним адміністративним судом в ухвалі від 21.06.2023 у справі № 360/495/23.
Проте ані 22.08.2022, ані у наступні робочі дні, включаючи день припинення державної служби, позивач на роботі так і не з`явився і до виконання своїх безпосередніх обов`язків не приступив, про що посадовими особами Митниці складено відповідні акти (копії актів надаються), також ОСОБА_1 не надано і жодних пояснень з даного приводу, а переважна більшість телефонних дзвінків, рахуючи і ті, що були здійснені з липня 2022, від посадових осіб Луганської митниці просто проігнорована позивачем.
Так, наказом Держкомстату України від 05.12.2008 № 489 «Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці» передбачено, що в усіх підприємствах, в установах та організаціях обов`язковим є ведення табелю обліку використання робочого часу, який в свою чергу є первинним документом, що є підставою для нарахування, а відповідно і виплати заробітної плати працівникам.
Вказаним наказом затверджено типову форму № П-5, що передбачає умовні позначення робочих днів, вихідних, відпусток, тощо, зокрема і умовні позначення у разі неявки працівника з нез`ясованих причин (код буквенний - «НЗ») та у разі неявок працівників з інших причин (код буквенний - «І»).
Так, починаючи з липня 2022 ОСОБА_1 перестав виходити на зв`язок зі своїм безпосереднім керівником - начальником управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Луганської митниці ОСОБА_4 , тому під час складання табеля обліку робочого часу за липень 2022 ОСОБА_4 було проставлено в графах обліку робочого часу позивача позначку «НЗ».
В табелі обліку робочого часу за серпень 2022 (з 01.08.2022 по 21.08.2022), який вже складався виконувачкою обов`язків начальника відділу по роботі з персоналом Луганською О.Є. , також чи то через небажання ОСОБА_1 , чи з інших невідомих причин виконувати законні вимоги роботодавця - Митниці щодо подання інформації про своє місце знаходження, стан cправ ін., було проставлено в графах обліку робочого часу позивача позначку «НЗ».
Однак, починаючи з 22.08.2022 і по 10.02.2023, у зв`язку із неявкою на роботу без пояснень будь-яких причин (невиконання наказу Луганської митниці від 11.08.2022 № 55 «Про припинення простою окремим посадовим особам митниці», яким ОСОБА_1 з 22.08.2022 було припинено простій в роботі), з урахуванням рекомендацій Мінекономіки, наданих у вигляді відповідей на поширені питання зі сфери трудових відносин в умовах воєнного стану від 23.03.2022, через відсутність будь-яких норм в законодавстві України, що б врегульовували зазначені питання, позивачу не було проставлено прогул (код буквенний - «ПР») в табелях обліку робочого часу, а було встановлено позначку «І». До слова, у згаданих рекомендаціях Мінекономіки, наданих у вигляді відповідей на поширені питання зі сфери трудових відносин в умовах воєнного стану від 23.03.2022, рекомендується працівникам в таких випадках подати роботодавцю пояснення стосовно причин невиходу на зв`язок, і якщо такі причини будуть визнані поважними, роботодавцем приймається рішення про коригування табеля обліку робочого часу і проводиться оплата вимушеного простою.
Отже, навіть незважаючи на те, що Законом України від 01.07.2022 № 2352-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації трудових відносин» було встановлено нову підставу для припинення трудового договору - відсутність працівника на роботі та інформації про причини такої відсутності понад чотири місяці поспіль (п. 8 ч. 1 ст. 36 КЗпП у чинній редакції), Луганська митниця не скористалась таким правом та не звільнила позивача у зазначений спосіб.
Так, статтею 94 КЗпП визначено, що заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.
Подібна за змістом норма міститься і у ч. 1 ст. 1 Закону України від 24.03.1995 № 108/95-ВР «Про оплату праці»: «заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу».
Частиною другою статті 50 Закону України від 10.12.2015 № 889-VIII «Про державну службу» встановлено, що заробітна плата державного службовця складається з: 1) посадового окладу; 2) надбавки за вислугу років; 3) надбавки за ранг державного службовця; 4) премії (у разі встановлення).
А частиною другою статті 585 Митного кодексу України встановлено, що заробітна плата посадової особи та працівника митних органів складається з: 1) посадового окладу; 2) надбавки за вислугу років; 3) надбавки за спеціальне звання посадових осіб митних органів; 4) виплати за додаткове навантаження у зв`язку з виконанням обов`язків тимчасово відсутньої посадової особи або працівника у розмірі 50 відсотків посадового окладу тимчасово відсутньої посадової особи або працівника; 5) надбавки за виконання особливо важливої роботи; 6) надбавки за персональну кваліфікацію; 7) надбавки за виконання особистих ключових показників ефективності; 8) командної премії; 9) премії за значні особисті досягнення.
Тож у разі, якщо працівник був відсутній на робочому місці без поважних причин, з нез`ясованих обставин чи не являвся на роботу з інших причин повний календарний місяць - основна заробітна плата (посадовий оклад за місяць, за який здійснюється нарахування заробітної плати), за загальним правилом за цей період йому не нараховується.
Що ж стосується доплат та надбавок, які належать до виплати (надбавка за вислугу років/стаж роботи, доплати за суміщення професій/посад, тощо) розраховуються у відсотках до фактично нарахованої основної заробітної плати (залежно від відпрацьованих годин/днів посадового окладу), а тому якщо працівник був відсутній на робочому місці без поважних причин, з нез`ясованих обставин чи не являвся на роботу з інших причин («НЗ», «І») повний календарний місяць, - доплати та надбавки йому не нараховуються, бо не нараховується основна заробітна плата, у відсотках до якої вони визначаються.
Проте, у позовній заяві позивач чомусь не зазначає причини ігнорування законних вимог роботодавця стосовно повідомлення свого місця знаходження та мотиви порушення ним трудової, службової та виконавської дисципліни щодо підстав невиконання наказу Луганської митниці від 11.08.2022 № 55 «Про припинення простою окремим посадовим особам митниці», також ОСОБА_1 не надано і жодних пояснень з даного приводу ані на вимогу Луганської митниці, ані з власної ініціативи.
Таким чином, ненарахування і невиплата заробітної плати Позивачу за період з 01.07.2022 по 10.02.2023 відбулась виключно з вини ОСОБА_1 .
З посиланням на пропуск позивачем строку звернення до суду з даним позовом, представник відповідача просив суд залишити позовну заяву без розгляду, а також поновити Луганській митниці строк на подання відзиву по справі № 360/542/23 за позовною заявою адвоката Тарасова Дмитра Сергійовича в інтересах ОСОБА_1 про стягнення середнього заробітку, у разі його пропуску.
Суд приймає відзив відповідача, поданий з порушенням строку його подання, оскільки зміст відзиву та додані до нього документи мають суттєве значення для правильного встановлення обставин у справі та вирішення спору.
24.08.2023 відповідачем на виконання вимог ухвали суду від 22.08.2023 надано пояснення, згідно із якими місцезнаходження працівників у період їх перебування у простої, зокрема, протягом липня-серпня 2022 року, встановлювалось на підставі такого повідомлення самими працівниками своїм безпосереднім керівникам (в мессенджерах Viber, WhatsApp, ін.), після отримання зазначеної інформації начальник відділу/управління складав Табель обліку використання робочого часу по відповідному структурному підрозділу, та у разі наявності зв`язку із підлеглою посадовою особою - керівник відділу/управління проставляв в Табелі обліку використання робочого часу відмітку «П» (простій), у разі відсутності зв`язку - проставлялась відмітка «НЗ» (неявки з нез`ясованих причин).
У період з 24.02.2022 по 30.06.2022 Луганською митницею взагалі не видавались будь-які накази чи інші розпорядчі документи, адже митниця зі всіма її посадовими особами перебувала в простої; починаючи з 01.07.2022 Луганською митницею також не видавались накази чи інші розпорядчі документи, які б регламентували обов`язок працівників надавати інформацію про їх місцезнаходження, підтримувати зв`язок з керівником в період перебування у простої, адже таке повідомлення було обумовлено усним дорученням начальника Митниці, яке було ним оголошено ще 24.02.2022 та діє до цього часу. В свою чергу, усне доручення керівника має таку ж юридичну силу як і письмовий наказ (розпорядження), що підтверджується закріпленими в п. 8 ч. 1 ст. 8, ч. 2 ст. 9, абз. 2 ч. 3 ст. 9 Закону України від 10.12.2015 № 889-VIII «Про державну службу», а також п. 22 ч. 11 Положення про Луганську митницю, затвердженого наказом Державної митної служби України від 29.10.2020 № 489 (начальник Митниці в межах делегованих повноважень Держмитслужби дає обов`язкові для виконання посадовими особами і працівниками Митниці доручення) нормами.
Всі посадові особи Луганської митниці знали про необхідність контактувати чи зі своїм безпосереднім керівництвом, чи з відділом по роботі з персоналом, чи з начальником Митниці безпосередньо, і ОСОБА_1 не виключення.
Наказ стосовно ОСОБА_1 про припинення нарахування йому заробітної плати з липня 2022 року у період дії наказу від 24.02.2022 № 113 Митницею не видавався, адже вчинення зазначеного не вимагається чинним Законодавством України, нарахування/ненарахування а також виплата/невиплата заробітної плати проводились у відповідності до поданих Табелів обліку використання робочого часу.
Митницею не видавався розпорядчий документ, який би слугував підставою для проставляння в табелі обліку використання робочого часу ОСОБА_1 позначки «НЗ» у період з 01.07.2022 по 21.08.2022, такою підставою слугувало його ставлення до свого обов`язку повідомляти про своє місцезнаходження, стан його справ, вірніше ігнорування ОСОБА_1 такого обов`язку.
Вирішуючи адміністративний позов по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 , згідно із відомостями з трудової книжки НОМЕР_2 , виданої на ім`я ОСОБА_1 та з наказу Луганської митниці від 07.07.2021 № 242-о «Про призначення ОСОБА_6 » призначено ОСОБА_6 08 липня 2021 року на посаду завідувача сектору провадження у справах про порушення митних правил управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Луганської митниці з посадовим окладом 9450 грн, в порядку переведення зі Східної митниці Держмитслужби, з укладанням контракту про проходження державної служби.
Наказом Державної митної служби України від 24.02.2022 № 113 «Про встановлення простою у роботі територіальних органів Держмитслужби» встановлено простій у роботі територіальних органів Держмитслужби, зазначених у Додатку (п.2 Додатку - Луганська митниця), визнано встановлений пунктом 1 цього наказу простій територіальних органів Держмитслужби таким, що виник не з вини працівників та зумовлений загрозою їх життю та здоров`ю, визначено строком дії простою період з дня видання цього наказу до закінчення дії обставин, які створюють загрозу життю і здоров`ю працівників територіальних органів Держмитслужби.
Наказом Державної митної служби України від 28.06.2022 № 293 «Про внесення змін до наказу Держмитслужби від 24.02.2022 № 113» у зв`язку із службовою необхідністю та ураховуючи визначення тимчасово робочого місця для начальника Луганської митниці Радченка Андрія відповідно до наказу Держмитслужби від 24.06.2022 № 286 внесено зміни до наказу Держмитслужби від 24.02.2022 № 113 «Про встановлення простою у роботі територіальних органів Держмитслужби», виклавши додаток до наказу у новій редакції, що додається; дозволено начальнику Луганської митниці припинити простій окремим посадовим особам за посадами, призначення та звільнення на які здійснюється начальником митниці за умов, визначених наказом.
Згідно із наказом Луганської митниці від 11.08.2022 № 55 «Про припинення простою окремим посадовим особам митниці» у зв`язку зі службовою необхідністю та з метою забезпечення роботи по вирішенню організаційних та кадрових питань, на підставі пункту 2 наказу Державної митної служби України від 28.06.2022 №293 «Про внесення змін до наказу Держмитслужби від 2402.2022 № 113», припинено з 22.08.2022 простій в роботі, встановлений наказом Держмитслужби від 24.02.2022 № 113 «Про встановлення простою в роботі територіальних органів Держмитслужби», зі змінами, окремим посадовим особам митниці, зазначеним у додатку до цього наказу (п.2 - ОСОБА_1 , завідувач сектору провадження у справах про порушення митних правил Управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил); визначено робочі місця посадовим особам митниці, зазначеним у додатку до цього наказу, за адресою розташування Луганської митниці: 04119, м. Київ, вул. Дегтярівська, 11Г.
Відповідно до наказу Луганської митниці від 08.02.2023 № 24-о «Про припинення державної служби ОСОБА_2 », керуючись пунктом першим частини першої та частиною четвертою статті 87 Закону України «Про державну службу», припинено державну службу та звільнено 10 лютого 2023 року ОСОБА_1 , завідувача сектору провадження у справах про порушення митних правил управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Луганської митниці, із займаної посади у зв`язку із скороченням посади державної служби внаслідок зміни структури штатного розпису Луганської митниці без скорочення чисельності, штату державних службовців, припинивши дію контракту про проходження державної служби від 08.07.2021. Підстава: попередження про наступне звільнення від 28.12.2022, абзац четвертий пункту 21 контракту про проходження державної служби від 08.07.2021.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Принципи, правові та організаційні засади забезпечення публічної, професійної, політично неупередженої, ефективної, орієнтованої на громадян державної служби, яка функціонує в інтересах держави і суспільства, а також порядок реалізації громадянами України права рівного доступу до державної служби, що базується на їхніх особистих якостях та досягненнях визначено Законом України від 10.12.2015 № 889 VIII "Про державну службу" (далі - Закон № 889-VIII).
Відповідно до статті 5 Закону № 889-VIII (тут і надалі положення Закону наведені в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) правове регулювання державної служби здійснюється Конституцією України, цим та іншими законами України, міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, постановами Верховної Ради України, указами Президента України, актами Кабінету Міністрів України та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби. Відносини, що виникають у зв`язку із вступом, проходженням та припиненням державної служби, регулюються цим Законом, якщо інше не передбачено законом. Дія норм законодавства про працю поширюється на державних службовців у частині відносин, не врегульованих цим Законом.
При вирішенні питання щодо належного інформування позивача про припинення простою на підставі наказу Луганської митниці від 11.08.2022 № 55 «Про припинення простою окремим посадовим особам митниці» суд зазначає таке.
Відповідно до статті 9-1 Закону № 889-VIII «Порядок доведення до відома державного службовця інформації або документів» доведення інформації або документів до відома державного службовця відповідно до вимог цього Закону здійснюється шляхом її вручення або надсилання поштою, в тому числі з використанням інших засобів телекомунікаційного зв`язку. У разі доведення інформації або документів шляхом використання інших засобів телекомунікаційного зв`язку такий спосіб фіксується протоколом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Інформація або документи надсилаються державному службовцеві за адресою місця проживання/перебування або на його адресу електронної пошти чи з використанням інших засобів телекомунікаційного зв`язку за наявними в особовій справі контактними даними.
Державний службовець при вступі чи проходженні державної служби зобов`язаний повідомити службу управління персоналом про його засоби електронної пошти чи інші засоби телекомунікаційного зв`язку з ним з метою їх використання для доведення до відома державного службовця інформації або документів.
Інформація або документи, надіслані поштою, в тому числі електронною, чи шляхом передачі з використанням інших засобів зв`язку вважаються такими, що доведені до відома державного службовця на п`ятий календарний день з моменту їх відправлення.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1042 затверджено Порядок фіксації доведення інформації або документів до відома державного службовця шляхом використання засобів телекомунікаційного зв`язку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1042 (далі - Порядок № 1042), який визначає процедуру фіксації доведення інформації або документів до відома державного службовця шляхом використання засобів телекомунікаційного зв`язку відповідно до вимог Закону України "Про державну службу".
Відповідно до пункту 2 Порядку № 1042 інформація або документи надсилаються державному службовцю з використанням засобів телекомунікаційного зв`язку виключно на його адресу електронної пошти чи за іншими контактними даними, про які він повідомив службі управління персоналом під час вступу чи проходження державної служби та які зазначені в його особовій справі.
Пунктом 3 Порядку № 1042 визначено, що факт доведення інформації або документів до відома державного службовця фіксується протоколом про доведення інформації або документів до відома державного службовця (далі - протокол).
Згідно із пунктом 5 Порядку № 1042 протокол складається в довільній формі працівником державного органу, визначеним суб`єктом призначення або керівником державної служби, та повинен містити:
1) дату, час та місце складення протоколу;
2) підставу надіслання інформації або документів державному службовцю з посиланням на відповідну норму Закону;
3) дату, час та вид засобу телекомунікаційного зв`язку, за допомогою якого надіслано інформацію або документи державному службовцю;
4) контактні дані державного службовця, за якими надіслано інформацію або документи з використанням засобу телекомунікаційного зв`язку (номер телефону, адресу електронної пошти тощо);
5) короткий зміст інформації або документів, які надіслані державному службовцю;
6) найменування посади, прізвище та власне ім`я державного службовця, якому надіслано інформацію або документи;
7) підпис, дату, найменування посади, прізвище та власне ім`я працівника державного органу, який надіслав інформацію або документи державному службовцю;
8) підпис, дату, найменування посади, прізвище та власне ім`я уповноваженого працівника державного органу, який склав протокол;
9) підпис, дату, найменування посади, прізвище та власне ім`я керівника служби управління персоналом;
10) додатки до протоколу, що підтверджують факт надіслання інформації або документів (копію знімку екрану засобу телекомунікаційного зв`язку тощо).
Протокол складається в одному примірнику та зберігається у службі управління персоналом. Державний службовець, якому доведено інформацію або документи до відома, має право отримати завірену в установленому порядку копію відповідного протоколу (пункти 5, 6 Порядку № 1042).
Таким чином, належними доказами на підтвердження факту доведення інформації або документів до відома державного службовця є документи пошти, в тому числі електронної, чи інших засобів зв`язку, які засвідчують факт відправлення саме цих документів державному службовцю (за адресою місця проживання/перебування або на його адресу електронної пошти чи шляхом передачі з використанням інших засобів зв`язку).
Уразі використання інших засобів телекомунікаційного зв`язку належним доказом факту доведення інформації або документів державному службовцю таким шляхом є саме протокол, складений у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Скріншотом сторінки телефону листування з позивачем підтверджується, що позивач 11 серпня 2022 року о 10 год. 30 хв. отримав за допомогою месенджера «WhatsApp» копію наказу від 11.08.2022 № 55 з додатком до нього.
Також відповідачем надано протокол доведення інформації (документів) до відома державного службовця від 11 серпня 2022 року № 1, з якого вбачається, що начальник Луганської митниці Андрій Радченко, в.о. завідувача юридичного сектору Луганської митниці Олеся Денисенко, в.о. начальника відділу по роботі з персоналом Луганської митниці Олена Луганська та начальник відділу адміністрування митних платежів управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Луганської митниці Інна Жос зафіксували факт направлення ОСОБА_1 , завідувачу сектору провадження у справах про порушення митних правил управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Луганської митниці, інформації про припинення йому простою в роботі, встановленого наказом Держмитслужби від 24.02.2022 № 113 «Про встановлення простою в роботі територіальних органів Держмитслужби», а саме - копію наказу Луганської митниці від 1 1.08.2022 № 55 «Про припинення простою окремим посадовим особам митниці» (з додатком). Зазначена інформація направлена ОСОБА_1 : начальником відділу адміністрування митних платежів управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Луганської митниці Жос Інною Олександрівною з офіційної адреси електронної пошти Луганської митниці (E-mail: lg.posl@customs.gov.ua) 11 серпня 2022 року о 10:18 год.; начальником Луганської митниці Радченком Андрієм Володимировичем з особистого номера телефону (телефон НОМЕР_3 ) за допомогою застосунка WhatsApp 11 серпня 2022 року о 10:18 год. Контактні дані ОСОБА_1 , за якими надіслано інформацію про припинення йому простою у роботі: на електронну адресу ОСОБА_1 , яку він зазначив в пункті 3 своєї особової картки - ІНФОРМАЦІЯ_2 ; на номер телефона ОСОБА_1 , який він зазначив в пункті 3 своєї особової картки - НОМЕР_4 за допомогою застосунка WhatsApp (на цьому номері активний застосунок WhatsApp). Додаток до протоколу: копія знімку з екрану телефона.
Таким чином, з наявних матеріалів справи судом встановлено, що відповідачем було надіслано позивачу наказ від 11.08.2022 № 55 на його електронну адресу та на особистий номер телефону позивача за допомогою застосунка WhatsApp.
Внаслідок помилкового зазначення електронної адреси позивача наказ від 11.08.2022 № 55 не був отриманий позивачем на електронну пошту, зазначена обставина відповідачем не заперечується.
З огляду на викладене, відповідачем підтверджено належними доказами надіслання ОСОБА_1 наказу від 11.08.2022 № 55 за допомогою застосунка WhatsApp 11 серпня 2022 року.
Отже, позивач в установленому законом порядку був ознайомлений із прийнятим відповідачем наказом від 11.08.2022 № 55 «Про припинення простою окремим посадовим особам митниці» - 11.08.2022, і повинен був вийти на роботу у строки, визначені в цьому наказі.
10 травня 2023 року до Луганського окружного адміністративного суду звернувся адвокат Тарасов Дмитро Сергійович, що діє в інтересах ОСОБА_1 із позовом до Луганської митниці, з вимогою визнати протиправним та скасувати наказ Луганської митниці від 11.08.2022 № 55 «Про припинення простою окремим посадовим особам митниці».
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 21.06.2023 у справі № 360/495/23, яка набрала чинності 21.06.2023, позовну заяву залишено без розгляду у зв`язку із пропуском строку звернення до суду.
Положеннями статті 2 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП України) закріплено право громадян України на працю.
Статтею 94 КЗпП визначено, що заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України від 24.03.1995 № 108/95-ВР «Про оплату праці» заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу.
За правилами частин першої та другої статті 50 Закону України від 10.12.20215 № 889-VIII «Про державну службу» (далі - Закон № 889) держава забезпечує достатній рівень оплати праці державних службовців для професійного виконання посадових обов`язків, заохочує їх до результативної, ефективної, доброчесної та ініціативної роботи.
Заробітна плата державного службовця складається з:
1) посадового окладу;
2) надбавки за вислугу років;
3) надбавки за ранг державного службовця;
6) премії (у разі встановлення).
Відповідно до частини четвертої статті 50 Закону № 889 джерелом формування фонду оплати праці державних службовців є державний бюджет.
Фонд оплати праці державних службовців формується за рахунок коштів державного бюджету, а також коштів, які надходять до державного бюджету в рамках програм допомоги Європейського Союзу, урядів іноземних держав, міжнародних організацій, донорських установ. Порядок використання таких коштів, які надходять до державного бюджету, затверджується Кабінетом Міністрів України.
Згідно з частинами шостою та сьомою статті 50 Закону № 889 порядок формування фонду оплати праці державних службовців у державному органі, а також порядок преміювання державних службовців затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Складові заробітної плати та особливості оплати праці державних службовців центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, їх територіальних органів визначаються Митним кодексом України та Податковим кодексом України.
Частиною другою статті 585 Митного кодексу України встановлено, що заробітна плата посадової особи та працівника митних органів складається з: 1) посадового окладу; 2) надбавки за вислугу років; 3) надбавки за спеціальне звання посадових осіб митних органів; 4) виплати за додаткове навантаження у зв`язку з виконанням обов`язків тимчасово відсутньої посадової особи або працівника у розмірі 50 відсотків посадового окладу тимчасово відсутньої посадової особи або працівника; 5) надбавки за виконання особливо важливої роботи; 6) надбавки за персональну кваліфікацію; 7) надбавки за виконання особистих ключових показників ефективності; 8) командної премії; 9) премії за значні особисті досягнення.
Після припинення простою ОСОБА_1 на роботу не вийшов, у робочі дні за період з 22.08.2022 по 10.02.2023 Луганською митницею складали акти про відсутність на робочому місці ОСОБА_1 без повідомлення причин неявки.
Відсутність позивача на робочому місці у зазначений період з нез`ясованих причин відображена також у табелях обліку робочого часу.
Так, відповідно до п. 1.4 ч. 1 наказу Державного комітету статистики України від 05 грудня 2008 року № 489 «Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці» затверджено та введено в дію з 01 січня 2009 року типові форми первинної облікової документації підприємств, установ, що додаються, у тому числі: № П-5 «Табель обліку використання робочого часу», який містить в собі у тому числі наступні умовні позначення, буквений та цифровий коди:
інший невідпрацьований час, передбачений законодавством (виконання державних і громадських обов`язків, допризовна підготовка, військові збори, донорські, відгул і т.ін.) - ІН - 22;
простої - П - 23;
прогули - ПР - 24;
неявки з нез`ясованих причин - НЗ - 28;
інші види неявок, передбачених колективними договорами, угодами - ІВ - 29;
інші причини неявок - І - 30.
Відповідно до 2 примітки до форми № П-5 форма носить рекомендаційний характер і складається із мінімальної кількості показників, необхідних для заповнення форм державних статистичних спостережень. При необхідності форма може бути доповнена іншими показниками, необхідними для обліку на підприємстві.
У табелях обліку робочого часу з 22.08.2022 і по 10.02.2023 позивачеві проставлено позначку «І» - інші причини неявок.
Належних та допустимих доказів того, що позивач якимось способом надавав роботодавцю інформацію щодо поважності причин неявки на роботу після припинення простою, підтримував з ним зв`язок за допомогою будь-яких засобів, позивачем не надано.
Тобто матеріалами справи належним чином підтверджено, що у період з 22.08.2022 по 10.02.2023 ОСОБА_1 не виходив на роботу з невідомих причин та не виконував посадові обов`язки, будучи обізнаним про видання наказу від 11.08.2022 № 55 «Про припинення простою окремим посадовим особам митниці», тобто підстави для нарахування та виплати заробітної плати за період з 22.08.2022 по 10.02.2023 відсутні, і в цій частині позовних вимог слід відмовити.
Що стосується періоду з 01.07.202 по 21.08.2022, судом встановлено таке.
Як зазначено відповідачем у відзиві, починаючи з липня 2022 ОСОБА_1 перестав виходити на зв`язок зі своїм безпосереднім керівником - начальником управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Луганської митниці ОСОБА_4 , тому під час складання табеля обліку робочого часу за липень 2022 ОСОБА_4 було проставлено в графах обліку робочого часу позивача позначку «НЗ».
В табелі обліку робочого часу за серпень 2022 (з 01.08.2022 по 21.08.2022), який вже складався виконувачкою обов`язків начальника відділу по роботі з персоналом Луганською О.Є. , також чи то через небажання ОСОБА_1 , чи з інших невідомих причин виконувати законні вимоги роботодавця - Митниці щодо подання інформації про своє місце знаходження, стан cправ ін., було проставлено в графах обліку робочого часу позивача позначку «НЗ».
Відповідачем на виконання вимог ухвали суду надано пояснення від 06.06.2023, ві яких надано інформацію про обов`язкові до нарахування складові заробітної плати ОСОБА_1 станом на 01.07.2022, а саме:
Посадовий оклад - 13 560,00 грн,
Надбавка за вислугу років - 3 661,20 грн (приведена дата - 22.10.2012, станом на 01.07.2022 - 27% від посадового окладу);
Надбавка за спеціальне звання посадових осіб митних органів - Радник митної служби ІІІ рангу - 500,00 грн (дата присвоєння спеціального звання - 24.06.2019).
Також зазначено, що не може бути виключена ситуація, коли державний службовець може бути позбавлений за рішенням суду рангу державного службовця/спеціального звання посадової особи митного органу, а тому теоретично відповідна надбавка може не виплачуватись.
Що стосується довідки про нараховану заробітну плату позивача за період з 01.07.2022 по 10.02.2023, з зазначенням складових, яка б належала до виплати у разі перебування у простої, запитувану довідку не надається можливим надати, в той же час відповідач пояснює механізм нарахування заробітної плати працівникам Луганської митниці, які перебувають у простої.
Наказом Державної митної служби України від 24.02.2022 № 113 встановлено простій у роботі територіальних органів Держмитслужби, в тому числі і у роботі Луганської митниці, а також встановлено збереження у межах кошторису Митниці середнього заробітку для працівників, які підпадають під дію простою. Виплата середнього заробітку для працівників Луганської митниці, які перебували у простої, здійснювалась по червень 2022 року включно.
Так, наказом Луганської митниці від 15.07.2022 № 50, прийнятим на виконання наказу Держмитслужби України від 11.03.2022 № 131, у липні 2022 року встановлено розмір оплати часу простою працівників Митниці на рівні 50% розрахункової суми середнього заробітку за відповідний період, але не нижче від двох третин посадового окладу. Таким чином, позивачу у липні 2022 року могла б бути нарахована заробітна плата в розмірі 29 616,28 грн.
З 01.08.2022 наказом Державної митної служби України від 05.08.2022 № 350 внесено зміни до наказу Держмитслужби від 24.02.2022 № 113 та встановлено оплату часу простою для працівників, які підпадають під дію простою, у розмірі двох третин посадового окладу (тарифної ставки). Таким чином, за умови перебування у простої повний місяць, позивачу могла б бути нарахована заробітна плата у розмірі двох третин посадового окладу: 13560,00 грн х 2/3 = 9 040,00 грн.
Частиною першою статті 94 КЗпП України визначено, що простій - це зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами.
Статтею 113 КЗпП України передбачено, що час простою не з вини працівника, в тому числі на період оголошення карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, оплачується з розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу).
Про початок простою, крім простою структурного підрозділу чи всього підприємства, працівник повинен попередити роботодавця чи бригадира, майстра або посадових осіб.
За час простою, коли виникла виробнича ситуація, небезпечна для життя чи здоров`я працівника або для людей, які його оточують, і навколишнього природного середовища не з його вини, за ним зберігається середній заробіток.
Час простою з вини працівника не оплачується.
На період освоєння нового виробництва (продукції) роботодавець може здійснювати працівникам доплату до попереднього середнього заробітку на строк не більш як шість місяців.
Таким чином, законодавством передбачено обов`язок роботодавця оплачувати простій не з вини працівника.
Згідно із підпунктом 5.1 пункту 5 наказу Державної митної служби від 24.02.2022 № 113 «Про встановлення простою у роботі територіальних органів Держмитслужби» визначено у період простою дозволити працівникам територіальних органів Держмитслужби, у яких встановлено простій, не перебувати за основним місцем роботи до закінчення простою.
Суд погоджується з доводами відповідача, що всі посадові особи Луганської митниці повинні в період простою контактувати зі своїм безпосереднім керівництвом, з відділом по роботі з персоналом, або з начальником Митниці безпосередньо, і ОСОБА_1 не надано доказів того, що він підтримував зв`язок з роботодавцем у липні - серпні 2022 року. Враховуючи воєнний стан, запроваджений в Україні з 24.02.2022 у зв`язку з повномасштабним вторгненням рф на територію України, необхідність економії бюджетних коштів, суд вважає правомірним проставлення в табелі обліку робочого часу позивача позначки «НЗ» та припинення нарахування та виплати йому в період з 01.07.2022 заробітної плати, оскільки, не маючи відомостей про місце перебування позивача та його стан здоров`я, відповідач мав право зупинити нарахування заробітної плати до того моменту, коли позивач вийде на зв`язок або надійдуть офіційні відомості щодо місця перебування позивача, роду його діяльності в спірний період.
Разом з тим, матеріали справи не містять доказів того, що відповідачем видавалися інші накази щодо встановлення додаткових обов`язків працівників в період їх знаходження у простої, невиконання яких могло б бути законною підставою для можливості обмеження чи припинення нарахування та виплати заробітної плати працівнику у період простою; що і у спірний період позивач працював у інших органах та рід його занять не відповідав вимогам діючого законодавства України, з огляду на що суд дійшов висновку, що до вирішення питання про припинення простою позивача або звільнення його з державної служби відповідач повинен оплатити простій позивача, який виник не з його вини, за спірний період з 01.07.2022 по 21.08.2022.
Суд зазначає, що у період з 01.07.2022 по 21.08.2022 заробітна плата позивачеві не нараховувалась з огляду на наявність позначок «НЗ» в табелі обліку робочого часу, тому належним способом захисту порушеного права позивача у межах спірних правовідносин є зобов`язання відповідача нарахувати та виплатити заробітну плату ОСОБА_1 за період з 01.07.2022 по 21.08.2022, при цьому врахувавши вимоги діючого законодавства та внутрішні накази Держмитслужби та Луганської митниці з питань оплати простою.
Що стосується інших обставин, якими сторони обґрунтовують свої вимоги та заперечення, суд вважає за необхідне зауважити, що у пункті 25 Рішення Європейського суду з прав людини у справі "Проніна проти України" зазначено, що суд зобов`язаний надавати відповідь на кожен із специфічних, доречних та важливих доводів заявника. Виходячи з позиції цього суду, що висловлена в пункті 42 рішення "Бендерський проти України", судові рішення мають в достатній мірі висвітлювати мотиви, на яких вони базуються.
Вказані вимоги зобов`язують суди при вирішенні справи у кожному конкретному випадку вживати передбачені законом заходи з метою з`ясування всіх обставин у справі, що мають значення для вирішення спору, встановити та надати вичерпну оцінку фактичним обставинам у межах спірних правовідносин з метою з`ясування об`єктивних причин та факторів, що зумовили настання для платника негативних наслідків у вигляді порушеного права, що підлягає захисту, та в достатній мірі висвітлити мотиви прийняття конкретних рішень.
Сторонами суду не наведено інших специфічних, доречних та важливих аргументів, які суд зобов`язаний оцінити, виконуючи свої зобов`язання щодо пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Щодо розподілу судових витрат.
Питання про розподіл судових витрат судом не вирішується, оскільки позивач звільнений від сплати судового збору, а стягнення його з відповідача чинним законодавством не передбачено.
Згідно з частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Частиною першою, пунктом 1 частини третьої статті 132 КАС України визначено, що судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати, зокрема, на професійну правничу допомогу.
Компенсація витрат на професійну правничу допомогу здійснюється у порядку, передбаченому статтею 134 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно зі статті 134 КАС України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.
За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.
Для цілей розподілу судових витрат:
1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою;
2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.
Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.
У разі недотримання вимог частини п`ятої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами. Обов`язок доведення неспівмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги адвоката, які підлягають розподілу між сторонами.
З аналізу наведених правових норм слідує, що склад та розмір витрат на професійну правничу допомогу підлягає доказуванню в судовому процесі - сторона, яка хоче компенсувати судові витрати повинна довести та підтвердити розмір заявлених судових витрат, а інша сторона може подати заперечення щодо неспівмірності розміру таких витрат. Результат та вирішення справи безпосередньо пов`язаний із позицією, зусиллям і участю в процесі представника інтересів сторони за договором. При цьому, такі надані послуги повинні бути обґрунтованими, тобто доцільність надання такої послуги та її вплив на кінцевий результат розгляду справи, якого прагне сторона, повинно бути доведено стороною в процесі.
Відтак, стороні, яка не є суб`єктом владних повноважень та на користь якої ухвалене рішення, за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень підлягають компенсації документально підтверджені судові витрати, до складу яких входять, у тому числі, витрати пов`язані з оплатою правової допомоги.
Водночас, склад та розміри витрат, пов`язаних з оплатою правової допомоги, входить до предмета доказування у справі.
Як слідує з матеріалів справи, на підтвердження понесених витрат на правничу допомогу адвокатом Тарасовим Д.С. до суду було подано наступні документи: договір про надання правової допомоги від 13.02.2023 № 231, додаток № 1 до договору від 13.02.2023 № 231, акт від 17.05.2023 приймання - передачі наданих послуг (виконаних робіт), довідку адвоката Тарасова Д.С. про оплату правничої допомогу відповідно до Договору від 13.02.2023 № 231.
Згідно із умовами договору від 13.02.2023 № 231 гонорар - винагорода Адвоката на здійснення захисту, представництва інтересів Клієнта та надання йому інших видів правової допомоги на умовах і в порядку, що визначені Договором (п.4.1), гонорар складається з суми вартості послуг, тарифи яких узгоджені Сторонами та зазначені в Додатку 1 до цього Договору (п.4.2), розмір гонорару не залежить від досягнення чи недосягнення Адвокатом позитивного результату, якого бажає Клієнт (п.4.3), до гонорару не включаються фактичні витрати, необхідні для виконання Договору (п.4.4), факт наданих послуг підтверджується актом приймання - передачі наданих послуг (виконаних робіт), зразок якого є Додатком 2 до цього Договору (далі - Акт) (пункт 4.5), гонорар сплачується готівкою або здійснюється у безготівковому порядку на рахунок Адвоката; у разі проведення розрахунку готівкою Адвокат видає Довідку (п.4.6).
Відповідно до Додатку 1 до договору № 231 від 13.02.2023 розрахунок вартості однієї години надання послуг - 20% від розміру однієї мінімальної заробітної плати, встановленої законодавством, на дату підписання акта приймання - передачі наданих послуг (усна консультація клієнта, ознайомлення з наявними матеріалами); розрахунок вартості одного документа - 10% від розміру однієї мінімальної заробітної плати, встановленої законодавством, на дату підписання акта приймання-передачі наданих послуг (складання клопотання, заяви, адвокатського запиту); розрахунок вартості однієї години надання послуг - 50% від розміру однієї мінімальної заробітної плати, встановленої законодавством, на дату підписання акта приймання - передачі наданих послуг (представництво та захист інтересів клієнта в суді будь-якої інстанції (одна година); представництво та захист інтересів клієнта перед іншими фізичними особами чи юридичними особами, в тому числі перед посадовими особами Державної митної служби України та її органів, юридичне супроводження угоди (участь адвоката в переговорах з контрагентом клієнта, консультації з питань, які виникають під час укладення угоди, юридична експертиза проекту контракту між клієнтом та його контрагентом) (одна година), участь у слідчих/дослідчих діях (одна година)); розрахунок вартості одного документа - 50% від розміру однієї мінімальної заробітної плати, встановленої законодавством, на дату підписання акта приймання - передачі наданих послуг за кожну годину (складання скарги, заперечень; досудове врегулювання спорів (складання претензій, відповіді на претензію), складання позовної заяви, зустрічної позовної заяви, відзиву на позов, відповіді на відзив, заперечень на позов, складання апеляційних та касаційних скарг.
Згідно із актом приймання - передачі наданих послуг (виконаних робіт) від 17.05.2023 сторони договору про надання правової допомоги № 231 від 13.02.2023 склали цей акт про те, що адвокат передав, а клієнт прийняв наступні послуги (виконані роботи):
- усна консультація клієнта, кількість годин -1, вартість однієї години - 1340 грн, загальна сума 1340 грн;
- складання позовної заяви, кількість годин - 2, вартість однієї години - 3350 грн, загальна сума - 6700 грн;
- складання клопотання про проведення відеоконференції, кількість годин -1, вартість однієї години - 670 грн, загальна сума - 670 грн;
- складання відповіді на відзив, кількість годин - 2, вартість однієї години - 3350 грн, загальна сума - 6700 грн;
- вивчення відзиву на позовну заяву та доданих матеріалів, кількість годин - 2, вартість однієї години - 1340 грн, загальна вартість 1340 грн;
- участь у судовому засіданні, кількість годин - 1, вартість однієї години - 3350 грн, загальна вартість 3350 грн;
- загальна вартість послуг складає 20100 грн.
Відповідно до довідки про оплату правничої допомоги відповідно до Договору № 231 від 13.02.2023, виданої адвокатом Тарасовим Д.С., станом на 18.05.2023 сплачено 8100 грн за надану правничу (правову) допомогу по Договору № 231 від 13.02.2023, залишок заборгованості по оплаті правової допомоги по вищевказаному договору складає 12000 грн.
Таким чином, виходячи з наданих адвокатом документів, загальна вартість наданої правничої допомоги за договором становить 20100 грн. Відповідачем подано заперечень щодо неспівмірності цих витрат.
При цьому суд звертає увагу, що позивач звернувся до суду з позовом, в якому заявлено дві окремі позовні вимоги: 1) оскарження наказу про припинення державної служби, похідними від якої є вимоги про поновлення на посаді та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, у зв`язку ці вимоги розцінюються як одна; 2) стягнення заробітної плати за період з припинення простою позивачеві по дату звільнення позивача.
Ухвалою суду від 19.05.2023 роз`єднано позовні вимоги, з виділенням у самостійні провадження таких позовних вимог:
- визнати протиправним та скасувати наказ Луганської митниці № 24-о від 08.02.2023 "Про припинення державної служби ОСОБА_1", поновити ОСОБА_1 на посаді завідувача сектора провадження у справах про порушення митних правил управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Луганської митниці, стягнути з Луганської митниці на користь ОСОБА_1 суму середнього заробітку за час вимушеного прогулу;
- стягнути з Луганської митниці на користь ОСОБА_1 суму середнього заробітку за період з 01.07.2022 по 10.02.2023.
З огляду на наведене, витрати на правничу допомоги у межах спору, що розглядається у цьому провадженні, є документально підтвердженими та складають половину з заявлених адвокатом - 10050 грн (20100 грн / 2 вимоги, що розглядаються в окремих провадженнях).
Позовні вимоги про стягнення заробітної плати охоплюють період у вісім місяців (з 01.07.2022 по 10.02.2023), задоволено вимоги в частині 1,5 місяців, тому витрати на правничу допомогу у розмірі 1000 грн належать до відшкодування за рахунок бюджетних асигнувань відповідача пропорційно до задоволених вимог та зважаючи на розгляд справи у спрощеному позовному провадженні без повідомлення (виклику) сторін.
Керуючись статтями 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов адвоката Тарасова Дмитра Сергійовича в інтересах ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ) до Луганської митниці (адреса м. Київ, вул. Дегтярівська 11 Г, 04119 ЄДРПОУ 44030626) про стягнення суми середнього заробітку за період з 01.07.2022 по 10.02.2023 - задовольнити частково.
Зобов`язати Луганську митницю нарахувати та виплатити ОСОБА_1 заробітну плату за період перебування у простої не з вини працівника з 01 липня 2022 року по 21 серпня 2022 року.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути з Луганської митниці на користь ОСОБА_1 1000,00 (одну тисячу) гривень 00 копійок витрат на професійну правничу допомогу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя А.Г. Секірська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.08.2023 |
Оприлюднено | 28.08.2023 |
Номер документу | 113040545 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
А.Г. Секірська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні