Постанова
від 20.12.2023 по справі 360/542/23
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 грудня 2023 року справа №360/542/23

м. Дніпро

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Компанієць І.Д., суддів: Гаврищук Т.Г., Казначеєва Е.Г.,

розглянув у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Луганської митниці на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 25 серпня 2023 року у справі №360/542/23 (головуючий І інстанції Секірська А.Г.) за позовом адвоката Тарасова Дмитра Сергійовича в інтересах ОСОБА_1 до Луганської митниці про стягнення суми середнього заробітку, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просив стягнути з Луганської митниці на користь позивача суми середнього заробітку за період з 01.07.2022 по 10.02.2023.

В обґрунтування позову зазначив, що відповідно до контракту про проходження державної служби від 08.07.2021 його призначено на посаду завідувача сектору провадження у справах про порушення митних правил управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Луганської митниці.

Наказом Луганської митниці № 24-о від 08.02.2023 припинено державну службу позивача та звільнено з посади.

При звільненні з позивачем не проведено остаточного розрахунку та не виплачено заробітну плату за період з липня 2022 року по 10.02.2023.

З 24.02.2022 відповідно до наказу Державної митної служби № 113 від 24.02.2022 (з наступними змінами) в роботі Луганської митниці встановлено простій і працівникам митниці дозволено не знаходитися на робочому місці і відповідно до п. 5.3 вказаного наказу за працівниками митниці збережено середній заробіток.

Проте, починаючи з липня 2022 року відповідач припинив виплачувати позивачу заробітну плату і при звільненні не виплатив заборгованість.

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 25 серпня 2023 року позов задоволено частково.

Зобов`язано Луганську митницю нарахувати та виплатити ОСОБА_1 заробітну плату за період перебування у простої не з вини працівника з 01 липня 2022 року по 21 серпня 2022 року.

В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Стягнуто з Луганської митниці на користь ОСОБА_1 1000 гривень витрат на професійну правничу допомогу.

Не погодившись з рішенням відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати рішення суду першої інстанції, прийняти постанову, якою відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.

Обґрунтування апеляційної скарги.

Суд першої інстанції в рішенні визначив, що у період з 01.07.2022 по 21.08.2022 відповідач протиправно не виплатив позивачу заробітну плату, тому зобов`язаний сплатити позивачу простій у цей, який виник не з його вини.

В той же час, судом зазначено, що відповідач, в умовах воєнного стану правомірно проставляв в табелі обліку робочого часу позивача позначку «НЗ» та припинив нарахування йому заробітної плати до моменту, коли позивач вийде на зв`язок або надійдуть офіційні відомості щодо місця перебування позивача.

Отже, висновки суду з одного і того ж питання, є суперечливими.

Суд першої інстанції не надав належної оцінки нормам ст. 7 Закону № 2136, а також не звернув уваги на наявність усного доручення начальника Митниці про обов`язок працівників надавати інформацію про їх місцезнаходження, яке має таку ж юридичну силу, як і письмовий наказ відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 8, ч. 2 ст. 9, абз. 2 ч. 3 ст. 9 Закону № 889, а також п. 22 ч. 11 Положення про Луганську митницю.

Позивачем рішення суду першої інстанції не оскаржується.

Відповідно до частини першої статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги.

З огляду на наведене суд перевіряє законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції тільки в межах доводів апеляційної скарги відповідача.

Враховуючи режим роботи суддів та працівників апарату Першого апеляційного адміністративного суду з часу введення на території України правового режиму воєнного стану, з метою збереження життя та здоров`я, а також забезпечення безпеки суддів та працівників апарату суду, дана постанова прийнята колегією суддів за умови наявної можливості доступу колегії суддів до матеріалів адміністративної справи.

Апеляційним судом витребувано у Луганського окружного адміністративного суду справу, однак суд першої інстанції листом повідомив, що всі документи у цій справі сформовано в електронному вигляді та експортовано в КП Діловодство спеціалізованого суду.

Верховний Суд листом від 19.08.2022 № 2097/0/2-22 на лист вх. № 1730/0/1-22 щодо надання Науково-консультативною радою при Верховному Суді висновку з питань, пов`язаних з електронним адміністративним судочинством повідомив, що підстав для звернення до НКР щодо надання вченими-членами НКР наукових висновків немає. Суд проводить розгляд справи за матеріалами судової справи у паперовій або електронній формі в порядку, визначеному Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів) (ч. 9 ст. 18 КАС України).

Відповідно до листів Державної судової адміністрації України від 01.08.2018 № 15-14040/18, від 13.09.2018 № 15-17388/18 судами забезпечено сканування та експортування в підсистему Електронний суд матеріалів всіх судових справ, як перебували в провадженні суддів станом на 01.08.2018. Тобто вказана підсистема містить усі матеріали судової справи.

Отже, враховуючи зазначені листи, апеляційний суд вважає за можливе здійснити апеляційний перегляд за документами, наявними в підсистемі Електронний суд.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції розглядає справу у порядку письмового провадження.

Суд, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, розглядаючи апеляційну скаргу в межах викладених доводів, встановив наступне.

Фактичні обставини справи.

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 .

Згідно з наказом Луганської митниці від 07.07.2021 № 242-о Про призначення ОСОБА_2 призначено ОСОБА_2 08 липня 2021 року на посаду завідувача сектору провадження у справах про порушення митних правил управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Луганської митниці з посадовим окладом 9450 грн, в порядку переведення зі Східної митниці Держмитслужби, з укладанням контракту про проходження державної служби.

Наказом Державної митної служби України від 24.02.2022 № 113 Про встановлення простою у роботі територіальних органів Держмитслужби встановлено простій у роботі територіальних органів Держмитслужби, зазначених у Додатку (п. 2 Додатку Луганська митниця), визнано встановлений пунктом 1 цього наказу простій територіальних органів Держмитслужби таким, що виник не з вини працівників та зумовлений загрозою їх життю та здоров`ю, визначено строком дії простою період з дня видання цього наказу до закінчення дії обставин, які створюють загрозу життю і здоров`ю працівників територіальних органів Держмитслужби.

Виплата середнього заробітку для працівників Луганської митниці, які перебували у простої, здійснювалась по червень 2022 року включно.

Наказом Державної митної служби України від 28.06.2022 № 293 Про внесення змін до наказу Держмитслужби від 24.02.2022 № 113 у зв`язку із службовою необхідністю та ураховуючи визначення тимчасово робочого місця для начальника Луганської митниці ОСОБА_3 відповідно до наказу Держмитслужби від 24.06.2022 № 286 внесено зміни до наказу Держмитслужби від 24.02.2022 № 113 Про встановлення простою у роботі територіальних органів Держмитслужби, виклавши додаток до наказу у новій редакції, що додається; дозволено начальнику Луганської митниці припинити простій окремим посадовим особам за посадами, призначення та звільнення на які здійснюється начальником митниці за умов, визначених наказом.

Згідно із наказом Луганської митниці від 11.08.2022 № 55 Про припинення простою окремим посадовим особам митниці у зв`язку зі службовою необхідністю та з метою забезпечення роботи по вирішенню організаційних та кадрових питань, на підставі пункту 2 наказу Державної митної служби України від 28.06.2022 № 293 Про внесення змін до наказу Держмитслужби від 2402.2022 № 113, припинено з 22.08.2022 простій в роботі, встановлений наказом Держмитслужби від 24.02.2022 № 113 Про встановлення простою в роботі територіальних органів Держмитслужби, зі змінами, окремим посадовим особам митниці, зазначеним у додатку до цього наказу (п. 2 ОСОБА_1 , завідувач сектору провадження у справах про порушення митних правил Управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил); визначено робочі місця посадовим особам митниці, зазначеним у додатку до цього наказу, за адресою розташування Луганської митниці: АДРЕСА_2 .

Відповідно до наказу Луганської митниці від 08.02.2023 № 24-о Про припинення державної служби ОСОБА_4 , керуючись пунктом першим частини першої та частиною четвертою статті 87 Закону України Про державну службу, припинено державну службу та звільнено 10 лютого 2023 року ОСОБА_1 , завідувача сектору провадження у справах про порушення митних правил управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Луганської митниці, із займаної посади у зв`язку із скороченням посади державної служби внаслідок зміни структури штатного розпису Луганської митниці без скорочення чисельності, штату державних службовців, припинивши дію контракту про проходження державної служби від 08.07.2021.

Підстава: попередження про наступне звільнення від 28.12.2022, абзац четвертий пункту 21 контракту про проходження державної служби від 08.07.2021.

Щодо періоду з 01.07.2022 по 21.08.2022 судами встановлено наступні обставини.

Починаючи з липня 2022 ОСОБА_1 припинив виходити на зв`язок зі своїм безпосереднім керівником начальником управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Луганської митниці ОСОБА_5 , тому під час складання табеля обліку робочого часу за липень 2022 ОСОБА_5 було проставлено в графах обліку робочого часу позивача позначку НЗ.

В табелі обліку робочого часу за серпень 2022 (з 01.08.2022 по 21.08.2022), який складався виконувачкою обов`язків начальника відділу по роботі з персоналом ОСОБА_6 також проставлено в графах обліку робочого часу позивача позначку НЗ.

Складові заробітної плати ОСОБА_1 станом на 01.07.2022 становлять:

Посадовий оклад 13560,00 грн,

Надбавка за вислугу років 3661,20 грн (приведена дата 22.10.2012, станом на 01.07.2022 27% від посадового окладу);

Надбавка за спеціальне звання посадових осіб митних органів Радник митної служби ІІІ рангу 500,00 грн (дата присвоєння спеціального звання 24.06.2019).

Наказом Луганської митниці від 15.07.2022 № 50, прийнятим на виконання наказу Держмитслужби України від 11.03.2022 № 131, у липні 2022 року встановлено розмір оплати часу простою працівників Митниці на рівні 50% розрахункової суми середнього заробітку за відповідний період, але не нижче від двох третин посадового окладу.

З 01.08.2022 наказом Державної митної служби України від 05.08.2022 № 350 внесено зміни до наказу Держмитслужби від 24.02.2022 № 113 та встановлено оплату часу простою для працівників, які підпадають під дію простою, у розмірі двох третин посадового окладу (тарифної ставки).

У період з 01.07.2022 по 21.08.2022 заробітна плата позивачеві не нараховувалась з огляду на наявність позначок НЗ в табелі обліку робочого часу.

Відповідач зазначає, що в період з 24.02.2022 по 30.06.2022 Луганською митницею не видавались будь-які накази чи інші розпорядчі документи, адже митниця зі всіма її посадовими особами перебувала в простої.

Починаючи з 01.07.2022 Луганською митницею також не видавались накази чи інші розпорядчі документи, які б регламентували обов`язок працівників надавати інформацію про їх місцезнаходження, підтримувати зв`язок з керівником в період перебування у простої, адже таке повідомлення було обумовлено усним дорученням начальника Митниці, яке було ним оголошено ще 24.02.2022 та діє до цього часу і має силу письмового наказу відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 8, ч. 2 ст. 9, абз. 2 ч. 3 ст. 9 Закону України від 10.12.2015 № 889-VIII Про державну службу, а також п. 22 ч. 11 Положення про Луганську митницю, затвердженого наказом Державної митної служби України від 29.10.2020 № 489.

Суд першої інстанції, частково задовольняючи позов, виходив з того, що законодавством передбачено обов`язок роботодавця оплачувати простій не з вини працівника.

Оцінка суду.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі статтею 9-1 Закону України від 10.12.2015 № 889 VIII Про державну службу (далі - Закон № 889, в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, доведення інформації або документів до відома державного службовця відповідно до вимог цього Закону здійснюється шляхом її вручення або надсилання поштою, в тому числі з використанням інших засобів телекомунікаційного зв`язку. У разі доведення інформації або документів шляхом використання інших засобів телекомунікаційного зв`язку такий спосіб фіксується протоколом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Інформація або документи надсилаються державному службовцеві за адресою місця проживання/перебування або на його адресу електронної пошти чи з використанням інших засобів телекомунікаційного зв`язку за наявними в особовій справі контактними даними.

Державний службовець при вступі чи проходженні державної служби зобов`язаний повідомити службу управління персоналом про його засоби електронної пошти чи інші засоби телекомунікаційного зв`язку з ним з метою їх використання для доведення до відома державного службовця інформації або документів.

Інформація або документи, надіслані поштою, в тому числі електронною, чи шляхом передачі з використанням інших засобів зв`язку вважаються такими, що доведені до відома державного службовця на п`ятий календарний день з моменту їх відправлення.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1042 затверджено Порядок фіксації доведення інформації або документів до відома державного службовця шляхом використання засобів телекомунікаційного зв`язку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1042 (далі - Порядок № 1042).

На підставі пункту 3 Порядку № 1042 факт доведення інформації або документів до відома державного службовця фіксується протоколом про доведення інформації або документів до відома державного службовця (далі - протокол).

Згідно із пунктом 5 Порядку № 1042 протокол складається в довільній формі працівником державного органу, визначеним суб`єктом призначення або керівником державної служби, та повинен містити: дату, час та місце складення протоколу; підставу надіслання інформації або документів державному службовцю з посиланням на відповідну норму Закону; дату, час та вид засобу телекомунікаційного зв`язку, за допомогою якого надіслано інформацію або документи державному службовцю; контактні дані державного службовця, за якими надіслано інформацію або документи з використанням засобу телекомунікаційного зв`язку (номер телефону, адресу електронної пошти тощо); короткий зміст інформації або документів, які надіслані державному службовцю; найменування посади, прізвище та власне ім`я державного службовця, якому надіслано інформацію або документи; підпис, дату, найменування посади, прізвище та власне ім`я працівника державного органу, який надіслав інформацію або документи державному службовцю; підпис, дату, найменування посади, прізвище та власне ім`я уповноваженого працівника державного органу, який склав протокол; підпис, дату, найменування посади, прізвище та власне ім`я керівника служби управління персоналом; додатки до протоколу, що підтверджують факт надіслання інформації або документів (копію знімку екрану засобу телекомунікаційного зв`язку тощо).

Як визначено пунктами 5,6 Порядку № 1042 протокол складається в одному примірнику та зберігається у службі управління персоналом. Державний службовець, якому доведено інформацію або документи до відома, має право отримати завірену в установленому порядку копію відповідного протоколу.

Таким чином, належними доказами на підтвердження факту доведення інформації або документів до відома державного службовця є документи пошти, в тому числі електронної, чи інших засобів зв`язку, які засвідчують факт відправлення саме цих документів державному службовцю (за адресою місця проживання/перебування або на його адресу електронної пошти чи шляхом передачі з використанням інших засобів зв`язку).

У разі використання інших засобів телекомунікаційного зв`язку належним доказом факту доведення інформації або документів державному службовцю є протокол, складений відповідно до Порядку № 1042.

Відповідно до пункту 8 частини першої статті 8 Закону № 889 державний службовець зобов`язаний виконувати рішення державних органів, накази (розпорядження), доручення керівників, надані на підставі та у межах повноважень, передбачених Конституцією та законами України.

Згідно з частиною другою статті 9 Закону № 889 державний службовець зобов`язаний виконувати накази (розпорядження), доручення керівника, видані в межах його повноважень, крім випадків, передбачених частиною шостою цієї статті.

На підставі частини третьої статті 9 Закону № 889 наказ (розпорядження), доручення має містити конкретне завдання, інформацію про його предмет, мету, строк виконання та особу, відповідальну за виконання.

Наказ (розпорядження) має бути письмовим, а доручення може бути письмовим або усним.

Відповідно до пункту 22 частини 11 Положення про Луганську митницю, затвердженого наказом Державної митної служби України від 29.10.2020 № 489, начальник Митниці, в межах делегованих повноважень Держмитслужби дає обов`язкові до виконання посадовими особами і працівниками Митниці доручення.

За правилами частин першої та другої статті 50 Закону № 889 держава забезпечує достатній рівень оплати праці державних службовців для професійного виконання посадових обов`язків, заохочує їх до результативної, ефективної, доброчесної та ініціативної роботи.

Заробітна плата державного службовця складається з: 1) посадового окладу; 2) надбавки за вислугу років; 3) надбавки за ранг державного службовця; 6) премії (у разі встановлення).

Відповідно до частини другої статті 585 Митного кодексу України заробітна плата посадової особи та працівника митних органів складається з: 1) посадового окладу; 2) надбавки за вислугу років; 3) надбавки за спеціальне звання посадових осіб митних органів; 4) виплати за додаткове навантаження у зв`язку з виконанням обов`язків тимчасово відсутньої посадової особи або працівника у розмірі 50 відсотків посадового окладу тимчасово відсутньої посадової особи або працівника; 5) надбавки за виконання особливо важливої роботи; 6) надбавки за персональну кваліфікацію; 7) надбавки за виконання особистих ключових показників ефективності; 8) командної премії; 9) премії за значні особисті досягнення.

Згідно з частиною першою статті 34 КЗпП України простій - це зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами.

На підставі статті 113 КЗпП України час простою не з вини працівника, в тому числі на період оголошення карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, оплачується з розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу).

Про початок простою, крім простою структурного підрозділу чи всього підприємства, працівник повинен попередити роботодавця чи бригадира, майстра або посадових осіб.

За час простою, коли виникла виробнича ситуація, небезпечна для життя чи здоров`я працівника або для людей, які його оточують, і навколишнього природного середовища не з його вини, за ним зберігається середній заробіток.

Час простою з вини працівника не оплачується.

На період освоєння нового виробництва (продукції) роботодавець може здійснювати працівникам доплату до попереднього середнього заробітку на строк не більш як шість місяців.

Аналіз вищезазначених положень свідчить, що державний виконавець зобов`язаний виконувати накази керівника, видані в межах його компетенції. При цьому наказ обов`язково виготовляється в письмовій формі, тоді як доручення може бути письмовим чи усним.

Накамз це розпорядчий документ, який видається керівником установи (структурного підрозділу) на правах єдиноначальності та в межах своєї компетенції, обов`язковий для виконання підлеглими.

Щодо визначення поняття та сутності доручення слід зазначити, що доручення, зазвичай, - це форма реалізації управлінських повноважень керівником, що передбачає постановку конкретного завдання, визначення його предмета, мети, строку та відповідальної за виконання особи.

Між тим, в наказах відповідача, що стосуються простою, не визначено обов`язку працівникам надавати інформацію про їх місцезнаходження, підтримувати зв`язок з керівником в період перебування в простої.

При цьому суд погоджується з апелянтом, що начальник Митниці може встановити такий обов`язок за своїм усним дорученням.

Проте, наявність чи відсутність встановленого наказами обов`язку працівника надавати інформацію про своє місцезнаходження не впливає на той факт, що в період з 01.07.2022 по 21.08.2022 в Луганській митниці було запроваджено простій, а Кодексом законів про працю в Україні визначено обов`язок роботодавця оплачувати простій, який виник не з вини працівника.

Крім того, як свідчать матеріали справи, підпунктом 5.1 пункту 5 наказу Державної митної служби від 24.02.2022 № 113 Про встановлення простою у роботі територіальних органів Держмитслужби визначено, що у період простою дозволено працівникам територіальних органів Держмитслужби, у яких встановлено простій, не перебувати за основним місцем роботи до закінчення простою.

Таким чином, сукупність наданих сторонами доказів свідчить, що в період з 01.07.2022 по 21.08.2022 Луганська митниця перебувала в простої, який був викликаний відсутністю організаційних та технічних умов, необхідних для виконання роботи внаслідок збройної агресії РФ проти України, в зазначений період часу відповідачем не приймалися накази про закінчення простою для ОСОБА_1 , також наказами Луганської митниці не встановлювався обов`язок державним службовцям в зазначений період перебувати за основним місцем роботи, тому відповідно до приписів ст. 113 КЗпП відповідач зобов`язаний виплатити позивачу заробітну плату за період перебування у простої не з вини працівника з 01 липня 2022 року по 21 серпня 2022 року.

При цьому суд не вважає таким, що суперечить вищезазначеному висновок суду першої інстанції про можливість проставлення відповідачем в табелі обліку робочого часу позивача за період з 01.07.2022 по 21.08.2022 замість позначки «П», позначки «НЗ» за відсутності відомостей від ОСОБА_1 з огляду на запровадження на всій території України воєнного стану, ведення активних бойових дій на території Луганської області внаслідок широкомасштабної збройної агресії РФ проти України.

Зазначені доводи апелянта не спростовують його обов`язок виплатити працівнику, який в подальшому вийшов на зв`язок та надав інформацію про своє місце знаходження заробітну плату за період простою не з вини працівника.

Щодо посилання апелянта на норми ст. 7 Закону № 2136 суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 7 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022 № 2136 (далі Закон № 2136) в редакції, чинній до 19.07.2022, у період дії воєнного стану порядок організації кадрового діловодства та архівного зберігання кадрових документів у районах активних бойових дій визначається роботодавцем самостійно, за умови забезпечення ведення достовірного обліку виконуваної працівником роботи та облік витрат на оплату праці.

Згідно зі статтею 7 Закону № 2136, в редакції, чинній з 19.07.2022, у період дії воєнного стану порядок організації діловодства з питань трудових відносин, оформлення і ведення трудових книжок та архівного зберігання відповідних документів у районах активних бойових дій визначається роботодавцем самостійно, за умови забезпечення ведення достовірного обліку виконуваної працівником роботи та обліку витрат на оплату праці.

У період дії воєнного стану сторони трудового договору можуть домовитися про альтернативні способи створення, пересилання і зберігання наказів (розпоряджень) роботодавця, повідомлень та інших документів з питань трудових відносин та про будь-який інший доступний спосіб електронної комунікації, який обрано за згодою між роботодавцем та працівником.

Законом № 2136, на який посилається апелянт, не врегульовано порядок встановлення простою, обов`язків працівників в період їх знаходження в простої, тому норми Закону № 2136 до спірних правовідносин не застосовуються в частині встановлення права позивача на отримання заробітної плати в період простою з 01.07.2022 по 21.08.2022.

Інші доводи відповідача висновки суду першої інстанції не спростовують та не є такими, що обумовлюють наявність підстав для скасування рішення суду першої інстанції.

За таких обставин суд погоджується з висновком суду першої інстанції про часткове задоволення позовних вимог.

Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до частини першої статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки в межах доводів апеляційної скарги судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення є обґрунтованим, ухваленим з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.

Відповідно до статті 139 КАС України розподіл судових витрат по справі не здійснюється.

Керуючись статтями 308, 311, 315, 316, 321, 322, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Луганської митниці на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 25 серпня 2023 року у справі № 360/542/23 залишити без задоволення.

Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 25 серпня 2023 року у справі № 360/542/23 залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати її прийняття 20 грудня 2023 року та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повне судове рішення складено 20 грудня 2023 року.

Головуючий суддяІ.Д. Компанієць

Судді Т.Г. Гаврищук

Е.Г. Казначеєв

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.12.2023
Оприлюднено22.12.2023
Номер документу115798521
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них

Судовий реєстр по справі —360/542/23

Ухвала від 06.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Смокович М.І.

Постанова від 20.12.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 20.12.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 27.09.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Рішення від 25.08.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 22.08.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 14.07.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 07.07.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 06.06.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні