ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
УХВАЛА
"21" серпня 2023 р. Справа № 924/894/21
Господарський суд Хмельницької області у складі головуючого судді Смаровоза М.В., суддів Вибодовського О.Д., Виноградової В.В., розглянувши скарги Хмельницької міської ради про визнання незаконними та скасування постанов про відкриття виконавчого провадження від 16.03.2023р. (ВП № НОМЕР_3), від 05.07.2023р. (ВП № НОМЕР_4) у справі
за позовом заступника керівника Хмельницької спеціалізованої прокуратури у військовій та оборонній сфері Західного регіону в інтересах держави в особі Міністерства оборони України, квартирно-експлуатаційного відділу м. Хмельницький
до 1. Хмельницької районної державної адміністрації
2. Хмельницької міської ради
про визнання незаконним розпорядження в частині; зобов`язання вчинити дії
за участю третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивачів - Кабінету Міністрів України, військової частини НОМЕР_1
Представники:
Хмельницької міської ради: Демчук Л.Г.;
органу ДВС: Секрета О.М.;
квартирно-експлуатаційного відділу м. Хмельницький: Волковицький А.О.;
інших учасників процесу: не з`явились (явка визнавалась необов`язковою).
У судовому засіданні 21.08.2023р. оголошено вступну та резолютивну частини ухвали.
27.07.2023р. Хмельницькою міською радою подано скаргу на дії головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Секрети О.М., в якій просить суд: визнати незаконною та скасувати постанову головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Секрети О.М. про відкриття виконавчого провадження від 16.03.2023р. (ВП № НОМЕР_3).
В обгрунтування поданої скарги скаржник зазначив, що з метою належного та добровільного виконання рішення господарського суду Хмельницької області від 15.07.2022р. по справі №924/894/21, залишеного в силі постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 20.10.2022р. та постановою Верховного Суду від 08.02.2023р., Хмельницькою міською радою 28.02.2023р. на адресу Міністерства оборони України було направлено цінним з описом супровідний лист за №4289-02-24-22 та 2 примірника акта приймання - передачі земельної ділянки, підписаних Хмельницьким міським головою. Зазначений лист був отриманий 08.03.2023р. працівником Говеженко, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, виплату грошового переказу. Однак, як зазначив скаржник, 20.03.2023р. на адресу Хмельницької міської ради з відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) надійшла постанова Головного державного виконавця Секрети Олега Миколайовича про відкриття виконавчого провадження від 16.03.2023р. ВП НОМЕР_5 по судовому наказу №924/894/21 від 14.11.2022р. Вказаною постановою зобов`язано Хмельницьку міську раду повернути державі в особі Міністерства оборони України передану до резервного фонду Копистинської сільської ради (на підставі розпорядження Хмельницької районної державної адміністрації Хмельницької області №471/06-р від 12.05.2006р. «Про припинення права користування земельною ділянкою та призначення комісії по передачі земель Міністерства оборони України в землі резервного фонду Копистинської сільської ради») земельну ділянку (військового містечка №65) в частині земельної ділянки площею 95,5282 га (в частині, на якій відсутні зареєстровані права приватної власності).
Скаржник зауважив, що у зазначеній постанові вказано, що боржник зобов`язаний виконати рішення суду протягом 10 робочих днів. Також у вказаній постанові постановлено стягнути з боржника виконавчий збір у розмірі 26800 грн. В подальшому, вказано, що 13.07.2023р. на адресу міської ради надійшла постанова про закінчення виконавчого провадження від 05.07.2023р. ВП НОМЕР_5 по судовому наказу від 14.11.2022р. по справі №924/894/21, у зв`язку з його виконанням сторонами. Згідно зазначеної постанови виконавче провадження було закінчено на підставі п. 9 ст. 39 Закону України «Про виконавче провадження». При цьому, скаржник вважає постанову Головного державного виконавця відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Секрети Олега Миколайовича про відкриття виконавчого провадження від 16.03.2023р. незаконною та протиправною з врахуванням наступного.
Так, як відзначив скаржник, відповідно до рішення у цій справі боржника зобов`язано вчинити певні дії, а саме зобов`язано Хмельницьку міську раду (м. Хмельницький, вул. Героїв Маріуполя, 3, код 33332218) повернути державі в особі Міністерства оборони України (місто Київ, проспект Повітрофлотський, буд. 6, ідентифікаційний код 00034022) передану до резервного фонду Копистинської сільської ради (на підставі розпорядження Хмельницької районної державної адміністрації Хмельницької області №471/06-р від 12.05.2006р. «Про припинення права користування земельною ділянкою та призначення комісії по передачі земель Міністерства оборони України в землі резервного фонду Копистинської сільської ради») земельну ділянку (військового містечка №65) в частині земельної ділянки площею 95,5282 га (в частині, на якій відсутні зареєстровані права приватної власності). Отже, як зауважив скаржник, саме на боржника покладено обов`язок щодо вчинення дій за рішенням суду. При винесенні постанови головним державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Секретою О.М. про відкриття виконавчого провадження від 16.03.2023р. не було вчинено всіх необхідних та передбачених Законом дій та не було враховано, що Хмельницькою міською радою рішення господарського суду Хмельницької області від 15.07.2022р. по справі 3924/894/21, залишене в силі постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 20.10.2022р. та постановою Верховного Суду від 08.02.2023р., було виконано добровільно, що призвело до постановлення незаконної, необгрунтованої постанови про відкриття виконавчого провадження від 16.03.2023р. ВП НОМЕР_5.
З урахуванням зазначеного, Хмельницькою міською радою 22.03.2023р. за №1999-23 у відділ примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) було надіслано заяву про закриття виконавчого провадження на підставі п.9 ч.1 ст. 39 Закону України «Про виконавче провадження». Однак, на зазначену заяву відповідь не отримана.
Враховуючи вищевикладене, скаржник вважає, що постанова головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Секрети О.М. про відкриття виконавчого провадження від 16.03.2023р. є незаконною, неправомірною та такою, що підлягає скасуванню. При цьому, п. 3 оскаржуваної постанови державного виконавця передбачено стягнути з боржника виконавчий збір у розмірі 26800 грн., що є неправомірним, з врахуванням того, що Хмельницькою міською радою судовий наказ виконано до відкриття виконавчого провадження, а саме 28.02.2023р. Крім того, зауважено, що у п. 9 ст. 27 Закону України «Про виконавче провадження» передбачено, що виконавчий збір не стягується у разі закінчення виконавчого провадження на підставі п. 9 ч. 1 ст. 39 Закону «Про виконавче провадження».
Тому, скаржник вважає, що діями державного виконавця порушені права та охоронювані законом інтереси Хмельницької міської ради, оскільки оскаржуваною постановою відкрито провадження по судовому наказу від 14.11.2022р. №924/894/21, який є виконаним Хмельницькою міською радою добровільно та до відкриття виконавчого провадження.
Враховуючи вищевикладене, скаржник просить задовольнити вимоги, викладені у скарзі.
Також, 27.07.2023р. Хмельницькою міською радою подано скаргу на дії головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Секрети О.М., в якій просить суд: визнати незаконною та скасувати постанову головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Секрети О.М. про відкриття виконавчого провадження від 05.07.2023р. (ВП № НОМЕР_4).
В обгрунтування поданої скарги скаржник зазначив, що з метою належного та добровільного виконання зазначеного рішення господарського суду Хмельницької області від 15.07.2022р. по справі №924/894/21, залишеного в силі постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 20.10.2022р. та постановою Верховного Суду від 08.02.2023р., Хмельницькою міською радою 28.02.2023р. на адресу Міністерства оборони України було направлено цінним з описом супровідний лист за №4289-02-24-22 та 2 примірника акта приймання - передачі земельної ділянки, підписаних Хмельницьким міським головою. Зазначений лист був отриманий 08.03.2023р. працівником Говеженко, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, виплату грошового переказу. Однак, відзначено, що 20.03.2023р. на адресу Хмельницької міської ради з відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) надійшла постанова головного державного виконавця Секрети Олега Миколайовича про відкриття виконавчого провадження від 16.03.2023р. ВП НОМЕР_5 по судовому наказу №924/894/21, виданому 14.11.2022р.
Вказаною постановою зобов`язано Хмельницьку міську раду (м. Хмельницький, вул. Героїв Маріуполя, 3, код 33332218) повернути державі в особі Міністерства оборони України (місто Київ, проспект Повітрофлотський, буд. 6, ідентифікаційний код 00034022) передану до резервного фонду Копистинської сільської ради (на підставі розпорядження Хмельницької районної державної адміністрації Хмельницької області №471/06-р від 12.05.2006р. «Про припинення права користування земельною ділянкою та призначення комісії по передачі земель Міністерства оборони України в землі резервного фонду Копистинської сільської ради») земельну ділянку (військового містечка №65) в частині земельної ділянки площею 95,5282 га (в частині, на якій відсутні зареєстровані права приватної власності). Як зауважив скаржник, в зазначеній постанові вказано, що боржник зобов`язаний виконати рішення суду протягом 10 робочих днів. Також у вказаній постанові постановлено стягнути з боржника виконавчий збір у розмірі 26800 грн.
В подальшому, як зазначено скаржником, 13.07.2023р. на адресу міської ради надійшла постанова про закінчення виконавчого провадження від 05.07.2023р. ВП НОМЕР_5 по судовому наказу від 14.11.2022р. по справі №924/894/21, у зв`язку з його виконанням сторонами. Згідно зазначеної постанови виконавче провадження було закінчено на підставі п. 9 ст. 39 Закону України «Про виконавче провадження». Також, вказано, що 13.07.2023р. на адресу міської ради надійшла постанова про відкриття виконавчого провадження від 05.07.2023р., ВП НОМЕР_6, по постанові від 16.03.2023р. ВП НОМЕР_7., згідно якої вирішено стягнути з Хмельницької міської ради виконавчий збір в сумі 26880 грн.
Хмельницька міська рада вважає постанову головного державного виконавця відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Секрети Олега Миколайовича про відкриття виконавчого провадження від 05.07.2023р. ВП НОМЕР_6 незаконною та протиправною. При цьому, вказує, зокрема, на те, що при винесенні постанови головним державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Секретою О.М. про відкриття виконавчого провадження від 05.07.2023р. не було вчинено всіх необхідних та передбачених Законом дій та не було враховано, що Хмельницькою міською радою рішення господарського суду Хмельницької області від 15.07.2022р. по справі №924/894/21, залишене в силі постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 20.10.2022р. та постановою Верховного Суду від 08.02.2023р., було виконано добровільно до відкриття виконавчого провадження, що призвело до постановлення незаконної, необгрунтованої постанови про відкриття виконавчого провадження від 05.07.2023р. ВП НОМЕР_6.
Як стверджує скаржник, факт добровільного виконання рішення суду до відкриття виконавчого провадження підтверджується актом приймання-передачі, оскільки акт зі сторони Хмельницької міської ради датований 16.02.2023р., а також тим, що на адресу Міністерства оборони України акт із супровідним листом було відправлено 28.02.2023р. та отримано працівником Міністерства 08.03.2023р. Враховуючи те, що Хмельницькою міською радою судовий наказ від 14.11.2022р. по справі №924/894/21 був виконаний добровільно до відкриття виконавчого провадження, тому на підставі п. 9 ст. 27 Закону України «Про виконавче провадження», виконавчий збір не стягується у разі закінчення виконавчого провадження на підставі п. 9 ч. 1 ст. 39 зазначеного Закону.
Враховуючи вищевикладене та те, що Хмельницькою міською радою рішення було виконано добровільно до відкриття виконавчого провадження, скаржник вважає, що діями державного виконавця порушені права та охоронювані законом інтереси Хмельницької міської ради, оскільки оскаржуваною постановою відкрито провадження по постанові НОМЕР_5 від 16.03.2023р. та вирішено стягнути виконавчий збір, що не відповідає ст. 27 Закону України «Про виконавче провадження».
Враховуючи вищевикладене, скаржник просить задовольнити вимоги, викладені у скарзі.
Відділ примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області проти вимог, зазначених у скаргах, заперечує, при цьому відзначено, що порядок виконання на території України судових рішень визначається Законом України від 02.06.2016р. №1404-VIII "Про виконавче провадження". Також, представник Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області посилається на положення ст. 1, п.1 ч.1 ст. 3, ч. 1 ст. 5, ч.ч.1, 2 ст. 18, п. 1 ч. 1 ст. 26 Закону України від 02.06.2016р. "Про виконавче провадження". При цьому, представник Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області вказує на те, що 16.03.2023р. державним виконавцем на підставі заяви стягувача та оригіналу наказу у справі № 924/894/18 відкрито виконавче провадження та зобов`язано боржника протягом десяти робочих днів виконати рішення суду у спосіб та порядок встановлений виконавчим документом. При цьому, зауважено, що судовий наказ відповідав вимогам Закону України «Про виконавче провадження» та згідно відмітки у судовому наказі, документ набрав законної сили 20.10.2022р. Копію постанови про відкриття виконавчого провадження за вих. №№3411, 3413, 3417 від 16.03.2023р. вручено особисто представнику Хмельницької міської ради Стаднік Т.В. 20.03.2023р.
Посилаючись на положення ст. 27 Закону України "Про виконавче провадження", представник Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області, відзначив, зокрема, що державний виконавець виносить одночасно з постановою про відкриття виконавчого провадження постанову про стягнення виконавчого збору (крім виконавчих документів про стягнення аліментів). Тобто, на момент винесення постанов державного виконавця про відкриття виконавчого провадження та стягнення виконавчою збору інформації про виконання рішення суду у державного виконавця про виконання рішення суду не було, при цьому зауважено, що стягувачем подано заяву з оригіналом виконавчого листа для примусового виконання, що свідчили про невиконання рішення суду. Порядок виконання рішень судів немайнового характеру органами Державної виконавчої служби, за якими боржник зобов`язаний особисто вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення встановлений ст. 63 Закону України "Про виконавче провадження" .
Разом з тим, представник Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області звертає увагу на те, що лише 06.06.2023р. на адресу Відділу надійшло повідомлення боржника з доданим до нього підписаним сторонами актом приймання-передачі земельної ділянки на виконання рішення суду, з відміткою про дату прийняття земельної ділянки 23.05.2023р.
На підставі викладеного, матеріалів матеріалів виконавчого провадження, представник Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області вважає, що оскаржувані постанови державного виконавця винесено з дотриманням вимог Закону України "Про виконавче провадження" .
У судовому засіданні 21.08.2023р. представник Хмельницької міської ради підтримала вимоги, викладені у скаргах, представник органу ДВС проти задоволення скарг заперечив. Представник квартирно-експлуатаційного відділу м. Хмельницький з приводу розгляду скарг покладається на розсуд суду.
При розгляді скарг Хмельницької міської ради про визнання незаконними та скасування постанов про відкриття виконавчого провадження від 16.03.2023р. (ВП № НОМЕР_3), від 05.07.2023р. (ВП № НОМЕР_4) судом враховується таке.
Судом встановлено, що рішенням господарського суду Хмельницької області від 15.07.2022р. у справі №924/894/21 ухвалено позов задовольнити: визнати незаконним розпорядження Хмельницької районної державної адміністрації Хмельницької області № 471/06-р від 12 травня 2006р. "Про припинення права користування земельною ділянкою та призначення комісії по передачі земель Міністерства оборони України в землі резервного фонду Копистинської сільської ради" в частині припинення права користування земельною ділянкою Міністерства оборони України (військове містечко № НОМЕР_2 ) в частині земельної ділянки площею 95,5282 га (в частині, на якій відсутні зареєстровані права приватної власності); Хмельницькій міській раді (м. Хмельницький, вул. Героїв Маріуполя, будинок 3, ідентифікаційний код 33332218) повернути державі в особі Міністерства оборони України (місто Київ, проспект Повітрофлотський, буд. 6, ідентифікаційний код 00034022) передану до резервного фонду Копистинської сільської ради (на підставі розпорядження Хмельницької районної державної адміністрації Хмельницької області № 471/06-р від 12 травня 2006р. "Про припинення права користування земельною ділянкою та призначення комісії по передачі земель Міністерства оборони України в землі резервного фонду Копистинської сільської ради") земельну ділянку (військове містечко № НОМЕР_2 ) в частині земельної ділянки площею 95,5282 га (в частині, на якій відсутні зареєстровані права приватної власності); стягнути з Хмельницької районної державної адміністрації Хмельницької області (Хмельницька область, Хмельницький район, с. Малиничі, ідентифікаційний код 21318806) на користь Спеціалізованої прокуратури у військовій та оборонній сфері Західного регіону (Львівська область, м. Львів, вул. Клепарівська, будинок 20, ідентифікаційний код 38326057) 2270 грн. відшкодування судового збору; стягнути з Хмельницької міської ради (м. Хмельницький, вул. Героїв Маріуполя, будинок 3, ідентифікаційний код 33332218) на користь Спеціалізованої прокуратури у військовій та оборонній сфері Західного регіону (Львівська область, м. Львів, вул. Клепарівська, будинок 20, ідентифікаційний код 38326057) 2270 грн. відшкодування судового збору.
20.10.2022р. Північно-західним апеляційним господарським судом винесено постанову, відповідно до якої постановлено: апеляційну скаргу Хмельницької міської ради на рішення Господарського суду Хмельницької області від 15.07.2022р. у справі №924/894/21 - залишити без задоволення, рішення Господарського суду Хмельницької області - залишити без змін.
14.11.2022р. на виконання рішення Господарського суду Хмельницької області та постанови Північно-західного апеляційного господарського суду видано відповідні накази.
08.02.2023р. постановою Верховного Суду постановлено: касаційну скаргу Хмельницької міської ради залишити без задоволення.
08.06.2023р. ухвалою Північно-західного апеляційного господарського суду постановлено: апеляційне провадження у справі № 924/894/21 за апеляційною скаргою особи, яка не брала участі у справі, але вважає, що суд вирішив питання про її права, інтереси та обов"язки приватного підприємства "Альбатрос-С" на рішення Господарського суду Хмельницької області від 15.07.2022р. у справі № 924/894/21, закрити; матеріали справи № 924/894/21 повернути до Господарського суду Хмельницької області.
20.07.2023р. справу повернуто з Північно-західного апеляційного господарського суду до Господарського суду Хмельницької області.
Також, як встановлено судом, листом Хмельницької міської ради № 4289-02-24-22 від 28.02.2023р., адресованому Міністерству оборони України з метою належного виконання зазначеного рішення суду направлено для підписання два примірники акту приймання-передачі вказаної в рішенні суду земельної ділянки.
Доказом надіслання вказаного листа є копія опису вкладення у цінний лист та рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.
Як вбачається зі змісту заяви від 07.03.2023р. про відкриття виконавчого провадження, адресованої Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), Міністерство оборони України просило прийняти до виконання наказ господарського суду Хмельницької області по справі № 924/894/21 від 14.11.2022р.
Відповідно до постанови про відкриття виконавчого провадження від 16.03.2023р. (ВП № НОМЕР_3), винесеної головним державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Секретою Олегом Миколайовичем при примусовому виконанні судового наказу Господарського суду Хмельницької області № 924/894/21, виданого 14.11.2022р., постановлено: відкрити виконавче провадження з виконання судового наказу Господарського суду Хмельницької області № 924/894/21, виданого 14.11.2022р.; боржнику необхідно виконати рішення суду протягом 10 робочих днів; стягнути з боржника виконавчий збір у розмірі 26800 грн.
16.03.2023р. головним державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Секретою Олегом Миколайовичем при примусовому виконанні судового наказу Господарського суду Хмельницької області № 924/894/21, виданого 14.11.2022р. по ВП № НОМЕР_3 винесено постанову про стягнення виконавчого збору, відповідно до якої постановлено: стягнути з боржника - Хмельницької міської ради виконавчий збір у розмірі 26800 грн.
16.03.2023р. головним державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Секретою Олегом Миколайовичем при примусовому виконанні судового наказу Господарського суду Хмельницької області № 924/894/21, виданого 14.11.2022р. по ВП № НОМЕР_3 винесено постанову про стягнення з боржника витрат виконавчого провадження, відповідно до якої постановлено: стягнути з боржника - Хмельницької міської ради витрат пов`язаний з організацією та проведенням виконавчих дій у сумі 245 грн.
Відповідно до листа від 16.03.2023р. головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) було надіслано на адресу Хмельницької міської ради та Міністерства оборони України для виконання та до відома постанову про відкриття виконавчого провадження від 16.03.2023р.
У листі виконавчого комітету Хмельницької міської ради № 1999-23 від 22.03.2023р., адресованому Відділу примусового виконання Рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), зазначено, зокрема про те, що враховуючи те, що Хмельницькою міською радою рішення суду виконано в добровільному порядку, тому виконавче провадження підлягає закінченню на підставі п. 9 ч. 1 ст. 39 Закону України «Про виконавче провадження». Доказом надіслання вказаного листа є копії фіскального чеку від 23.03.2023р. та опису вкладення у цінний лист від 04.04.2023р.
Відповідно до ухвали Хмельницького окружного адміністративного суду від 30.03.2023р. по справі № 560/5070/23 ухвалено: у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом Хмельницької міської ради до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) про визнання протиправною та скасування постанови - відмовити.
У листі № 3816-23 від 01.06.2023р., адресованому Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), виконавчий комітет Хмельницької міської ради, посилаючись на положення п. 9 ч. 1 ст. 39 Закону України «Про виконавче провадження» та враховуючи те, що Хмельницькою міською радою рішення суду виконано в добровільному порядку, що підтверджується актом приймання-передачі земельної ділянки, зазначено, що виконавче провадження підлягає закінченню.
У вимозі виконавця № 5708 від 05.06.2023р., адресованій Хмельницькій міській раді, головним державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Секретою Олегом Миколайовичем, посилаючись на положення ст.ст. 1, 18, 19, 63, 75 Закону України «Про виконавче провадження» вимагається: протягом десяти робочих днів виконати рішення суду у спосіб та порядок встановлений виконавчим документом та надати підтверджуючі документи про фактичне виконання рішення суду, а саме належним чином завірений акт приймання-передачі державі в особі Міністерства оборони України передану до резервного фонду Копистинської сільської ради (на підставі розпорядження Хмельницької районної державної адміністрації Хмельницької області № 471/0б-р від 12 травня 2006р. "Про припинення права користування земельною ділянкою та призначення комісії по передачі земель Міністерства оборони України в землі резервного фонду Копистинської сільської ради") земельну ділянку (військове містечко № НОМЕР_2 ) в частині земельної ділянки площею 95,5282 га (в частині, на якій відсутні зареєстровані права приватної власності).
При цьому, зокрема зазначено, що 16.02.2023р. державним виконавцем відкрито виконавче провадження та зобов`язано боржника протягом 10 робочих днів виконати рішення суду у спосіб та порядок встановлений виконавчим документом. У встановлений строк рішення суду боржником не виконано. Станом на 05.06.2023р. інформації з підтверджуючими документами від боржника про повне виконання рішення суду на адресу Відділу не надходило. Отже, судове рішення, яке набрало законної сили, підлягає виконанню у встановлений законом строк, а виконавець зобов`язаний вживати передбачених Законом №1404-VIII заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.
У листі № 2738-02-24-23 від 06.06.2023р., адресованому головному державному виконавцю Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Секреті Олегу Миколайовичу, виконавчий комітет Хмельницької міської ради повідомив про те, що Хмельницькою міською радою рішення суду виконано в добровільному порядку.
Як зазначено у акті приймання-передачі земельної ділянки, Хмельницька міська рада в особі міського голови Симчишина Олександра Сергійовича, який діє на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з однієї сторони, на виконання рішення Господарського суду Хмельницької області від 15.07.2022р., залишеного в силі постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 20.10.2022р. та постановою Верховного Суду від 08.02.2023р. у справі № 924/894/21 передала, а Міністерство оборони України, яке представляє державу Україна, в особі Сапруна Олега Олександровича, що діє на підставі довіреності від 20.02.2023р. № 220/177/Д, з другої сторони, на виконання рішення Господарського суду Хмельницької області від 15.07.2022р., залишеного в силі постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 20.10.2022р. та постановою Верховного Суду від 08.02.2023р. у справі № 924/894/21, прийняло: передану до резервного фонду Копистинської сільської ради (на підставі розпорядження Хмельницької районної державної адміністрації Хмельницької області № 471/06-р від 12.05.2006р. «Про припинення права користування земельною ділянкою та призначення комісії по передачі земель Міністерства оборони України в землі резервного фонду Копистинської сільської ради») земельну ділянку (військове містечко № НОМЕР_2 ) в частині земельної ділянки площею 95,5282 га (в частині, на якій відсутні зареєстровані права приватної власності).
Також, як зазначено у акті, підписання даного акту свідчить про повне виконання Хмельницькою міською радою рішення Господарського суду Хмельницької області від 15.07.2022р., залишеного в силі постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 20.10.2022р. та постановою Верховного Суду від 08.02.2023р. у справі № 924/894/21.
Зі сторони Хмельницької міської ради акт підписаний Хмельницьким міським головою 16.02.2023р., начальником ВЕФ КЕВ м. Хмельницький - 23.05.2023р.
Відповідно до постанови про відкриття виконавчого провадження від 05.07.2023р. (ВП № НОМЕР_4), винесеної головним державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Секретою Олегом Миколайовичем при примусовому виконанні постанови № НОМЕР_3, виданої Відділом примусового виконання рішень УЗПВР у Хмельницькій області ЦМУ МЮ (м. Київ) 16.03.2023р. постановлено: відкрити виконавче провадження з виконання постанови № НОМЕР_3, виданої Відділом примусового виконання рішень УЗПВР у Хмельницькій області ЦМУ МЮ (м. Київ) 16.03.2023р.
05.07.2023р. головним державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Секретою Олегом Миколайовичем при примусовому виконанні судового наказу Господарського суду Хмельницької області № 924/894/21, виданого 14.11.2022р. винесено постанову про закінчення виконавчого провадження № НОМЕР_3 та постановлено: виконавче провадження з примусового виконання судового наказу № 924/894/21, виданого Господарським судом Хмельницької області 14.11.2022р. (Хмельницькій міській раді (м. Хмельницький, вул. Героїв Маріуполя, будинок 3, ідентифікаційний код 33332218) повернути державі в особі Міністерства оборони України (місто Київ, проспект Повітрофлотський, буд. 6, ідентифікаційний код 00034022) передану до резервного фонду Копистинської сільської ради (на підставі розпорядження Хмельницької районної державної адміністрації Хмельницької області № 471/06-р від 12 травня 2006р. "Про припинення права користування земельною ділянкою та призначення комісії по передачі земель Міністерства оборони України в землі резервного фонду Копистинської сільської ради") земельну ділянку (військове містечко № НОМЕР_2 ) в частині земельної ділянки площею 95,5282 га (в частині, на якій відсутні зареєстровані права приватної власності)) закінчити; припинити чинність арешту майна боржника та скасувати інші заходи примусового виконання рішення.
Як встановлено у постанові, 15.03.2023р. за вх. №1696 на адресу Відділу надійшла заява стягувача разом із оригіналом наказу Господарською суду Хмельницької області №954/894/21 від 14.11.2022р. про примусове виконання рішення суду. Згідно відмітки у виконавчому документі, наказ набрав законної сиди 20.10.2022р.
16.03.2023р. державним виконавцем на підставі заяви стягувача та оригіналу виконавчою листа відкрито виконавче провадження та зобов`язано боржника протягом десяти робочих днів виконати рішення сулу у спосіб та порядок встановлений виконавчим документом.
Копію постанови про відкриття виконавчого провадження, стягнення виконавчою збору та витрат виконавчого провадження за вих. №№ 3411,3413,3417 від 16.03.2023р. надано боржнику за місцем знаходження для виконання наручно під розписку, про що свідчить відмітка 20.03.2023р. та підпис про отримання спеціаліста Стаднік Т.В.
27.03.2023р. на адресу Відділу надійшло повідомлення боржника, про те, що рішення суду виконано та просять закінчити виконавче провадження, однак на підтвердження підписаного сторонами виконавчого провадження акту про прийняття вказаної в резолютивній частині рішення суду земельної ділянки не надано.
06.06.2023р. на адресу Відділу надійшло повідомлення боржника з доданим до нього підписаним сторонами актом приймання-передачі земельної ділянки на виконання рішення суду, з відміткою про дату прийняття 23.05.2023р.
Також, як встановлено у постанові, вищевказану інформацію підтверджено також листом стягувача за вих.№3781 від 28.06.2023р. з доданою копією підписаного сторонами акту приймання-передачі земельної ділянки на виконання рішення суду, з датою прийняття 23.05.2023р.
Судом відзначається, що згідно з пунктом 9 частини третьої статті 129 Конституції України однією з основних засад судочинства є, зокрема, обов`язковість судового рішення.
Як передбачено ст. 129-1 Конституції України, суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Відповідно до ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Судом відзначається, що порядок здійснення виконавчого провадження регулюється Законом України "Про виконавче провадження".
Статтею 1 Закону України "Про виконавче провадження" визначено, що виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Частиною 1 ст. 2 Закону України "Про виконавче провадження" передбачено, що виконавче провадження здійснюється, зокрема з дотриманням засад верховенства права та обов`язковості виконання рішення.
Як передбачено ч. 1 ст. 5 Закону України "Про виконавче провадження", примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів".
Відповідно до п. 1 ч. 1. ст. 3 Закону України "Про виконавче провадження", примусовому виконанню підлягають рішення на підставі виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень.
Крім того, згідно із ч.ч. 1, 2 ст. 15 Закону України „Про виконавче провадження" сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.
Як передбачено ч. 1 ст. 18 Закону України "Про виконавче провадження", виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.
Відповідно до ст. 340 ГПК України скарга подається до суду, який розглянув справу як суд першої інстанції.
Судом відзначається, що згідно із ст. 339 ГПК України сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їхні права.
При цьому, ч.ч. 2, 3 ст. 343 ГПК України передбачено, що у разі встановлення обґрунтованості скарги суд визнає оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність неправомірними і зобов`язує державного виконавця або іншу посадову особу органу державної виконавчої служби, приватного виконавця усунути порушення (поновити порушене право заявника). Якщо оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність були прийняті або вчинені відповідно до закону, в межах повноважень державного виконавця або іншої посадової особи органу державної виконавчої служби, приватного виконавця і право заявника не було порушено, суд постановляє ухвалу про відмову в задоволенні скарги.
Частинами 1, 5 статті 26 Закону України "Про виконавче провадження" встановлено, що виконавець розпочинає примусове виконання рішення на підставі виконавчого документа, зазначеного у статті 3 цього Закону, зокрема, за заявою стягувача про примусове виконання рішення. Водночас, у постанові про відкриття виконавчого провадження за рішенням, примусове виконання якого передбачає справляння виконавчого збору, державний виконавець зазначає про стягнення з боржника виконавчого збору в розмірі, встановленому статтею 27 цього Закону.
Відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 39 Закону України "Про виконавче провадження" передбачено, що виконавче провадження підлягає закінченню у разі фактичного виконання в повному обсязі рішення згідно з виконавчим документом. Водночас, у ч. 9 ст. 27 Закону України "Про виконавче провадження" передбачено, що виконавчий збір не стягується у разі закінчення виконавчого провадження на підставі пункту 9 частини першої статті 39 цього Закону, якщо рішення було виконано до винесення постанови про відкриття виконавчого провадження.
Судом зауважується, що скаржником не спростовано доводи представника органу державної виконавчої служби про те, що на час винесення постанови про відкриття виконавчого провадження та стягнення з боржника виконавчого збору від 16.03.2023р. (ВП № НОМЕР_3) в державного виконавця були відсутні дані про часткове чи повне виконання наказу № 924/894/21 від 14.11.2022р.
Крім того, зі змісту вищенаведених положень закону випливає, що виконавчий збір не стягується у разі виконання рішення в повному обсязі до винесення постанови про відкриття виконавчого провадження. Однак, як встановлено у чинній постанові від 05.07.2023р. про закінчення виконавчого провадження (з виконання наказу № 924/894/21 від 14.11.2022р.), у повній мірі рішення суду в означеній справі виконано фактично 23.05.2023р.
Враховуючи вищевикладене, беручи до уваги зміст матеріалів скарг та вищенаведені норми законодавства, у задоволенні скарг Хмельницької міської ради про визнання незаконними та скасування постанов про відкриття виконавчого провадження від 16.03.2023р. (ВП № НОМЕР_3), від 05.07.2023р. (ВП № НОМЕР_4) слід відмовити з огляду на їх безпідставність.
Керуючись ст. ст. 234, 235, 343 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
У задоволенні скарг Хмельницької міської ради про визнання незаконними та скасування постанов про відкриття виконавчого провадження від 16.03.2023р. (ВП № НОМЕР_3), від 05.07.2023р. (ВП № НОМЕР_4) відмовити.
Ухвала набирає законної сили 21.08.2023р. та може бути оскаржена у строки та порядку, встановлені ст. ст. 256, 257 ГПК України.
Повний текст ухвали складено 28.08.2023р.
Головуючи суддя М.В. Смаровоз
Суддя О.Д. Вибодовський
Суддя В.В. Виноградова
Віддруков. 9 прим.: 1 - до справи; 2 - Хмельницькій спеціалізованій прокуратурі у військовій та оборонній сфері Західного регіону, 29000, м. Хмельницький, вул. Пилипчука, 65; 3, 4 - позивачам (Міністерство оборони України, 03168, м. Київ, Повітрофлотський проспект, 6; Квартирно-експлуатаційний відділ м. Хмельницький, 29000, м. Хмельницький, вул. Ціолковського, 3/1); 5, 6 - відповідачам (Хмельницькій районній державній адміністрації, 29018, м. Хмельницький, вул. Кам"янецька, буд. 122/2 adm@km-rda.gov.ua Хмельницькій міській раді, 29000, м. Хмельницький, вул. Героїв Маріуполя, 3 yurist@khm.gov.ua;7 - третій особі - військова частина НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ;8 - третій особі - Кабінет міністрів України, 01008, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2; 9 - Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) 29000, м. Хмельницький, вул. Тернопільська, 13/2 info_prim@km.dvs.gov.ua
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2023 |
Оприлюднено | 30.08.2023 |
Номер документу | 113063684 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про визнання незаконним акта, що порушує право власності на земельну ділянку |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Смаровоз М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні