Постанова
від 13.09.2010 по справі 2а-20066/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 вересня 2010 р. с права № 2а-20066/10/0570

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 12:3 0 год.

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді < Довідн ик >

при секретарі Могілевсько му А.А.

Донецький окружний адміні стративний суд

у складі головуючого судді Савченко С.В.,

при секретарі судового зас ідання Могілевському А.А.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу

за позовом Донецького місь кого центру зайнятості - ро бочого органу виконавчої дир екції Фонду загальнообов' я зкового державного соціальн ого страхування України на в ипадок безробіття

до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Торгівель на група «Трейд»

про стягнення суми дотації виплачених на працевлаштува ння у розмірі 24433,12 грн. та суми і ндексації у розмірі 1786,52 грн.

за участю представників:

від позивача: Бакурова Г.І . за дов. від 05.01.10 № 01-68/07

від відповідача: Павлова О.В. директор, Рутковська О.А. за дов. від 10.09.10

ВСТАНОВИВ

Позивач, Донецький міський центр зайнятості - робочий орган виконавчої дирекції Ф онду загальнообов' язковог о державного соціального стр ахування України на випадок безробіття звернувся до Доне цького окружного адміністра тивного суду з позовом до Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Торгівельна група «Трейд» про стягнення суми д отації виплачених на працевл аштування у розмірі 24433,12 грн. та суми індексації у розмірі 1786,52 грн.

В обґрунтування позову поз ивач зазначає, що 24.10.2008 року між позивачем та товариством з о бмеженою відповідальністю « Торговельна група «Трейд» (р оботодавець за договором) ук ладений договір № 46-08 про праце влаштування безробітної О СОБА_4 з наданням дотації. Як зазначає позивач, протягом д ії вказаного договору робото давець зобов' язався працев лаштувати за трудовим догово ром на строк не менше ніж два р оки за направленням центру з айнятості безробітну ОСОБ А_4, а Центр зайнятості протя гом 12 місяців щомісячно надав ав дотацію на покриття факти чних витрат на заробітну пла ту наведеної безробітної фіз ичної особи. Проте, як вказує п озивач, 25 травня 2010 року № 69 (вх. № 02-31/3453 від 25.05.2010р) відповідачем на а дресу позивача направлено ли ста з повідомленням про неви плату заробітної плати ОСО БА_4 за період з листопада 2009 р оку по січень 2010 року, у зв' язк у з чим ним на адресу відповід ача позивачем направлено лис т про повернення суми дотаці ї та суми індексації, які оста ннім, у порушення норм Закону України “Про загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування на випадок безробіт тя”, не сплачені, а тому заявни к просить стягнути наведені суми у судовому порядку.

Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав, просив їх задов ольнити.

Відповідач проти позову за перечує, посилаючись на те, що ОСОБА_4 була звільнена з з айманої посади за власним ба жанням згідно наказу від 29.01.2010 р оку № 17/2, у зв' язку з чим відпо відач не порушував умови дог овору від 24.10.2008 року № 46-08, визначе ні п. 5.3. та п. 5.4 зазначеного дого вору.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача та відповідача, всебічно і повно з'ясувавши фактичні о бставини, на яких ґрунтуєтьс я позов, об'єктивно оцінивши д окази, які мають юридичне зна чення для розгляду справи і в ирішення спору по суті, суд вс тановив.

Товариство з обмежен ою відповідальністю «Торгів ельна група «Трейд» є юридич ною особою, зареєстроване ви конавчим комітетом Донецько ї міської ради; ідентифікаці йний код юридичної особи - 3556 0104. Місце знаходження за даним и ЄДР (довідка з Єдиного держа вного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців станом на 09.09.10): пр. Миру, б.54 м. Донецьк 83052.

Відповідно до ст. 8 Закону Ук раїни “Про загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування на випадок безробітт я” Фонд загальнообов'язковог о державного соціального стр ахування України на випадок безробіття (далі - Фонд) створю ється для управління страхув анням на випадок безробіття, провадження збору та акумул яції страхових внесків, конт ролю за використанням коштів , виплати забезпечення та над ання соціальних послуг, здій снення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фон ду. Фонд є цільовим централіз ованим страховим фондом, нек омерційною самоврядною орга нізацією. Держава є гарантом забезпечення застрахованих осіб та надання їм відповідн их соціальних послуг Фондом.

За приписами ст. 1 Закону Укр аїни “Про загальнообов' язк ове державне соціальне страх ування на випадок безробіття ” загальнообов'язкове держав не соціальне страхування на випадок безробіття (далі - стр ахування на випадок безробіт тя) - система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає мат еріальне забезпечення на вип адок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обст авин та надання соціальних п ослуг за рахунок коштів Фонд у загальнообов'язкового держ авного соціального страхува ння України на випадок безро біття;

Згідно ст. 7 Закону України “ Про загальнообов' язкове де ржавне соціальне страхуванн я на випадок безробіття” одн им із видів соціальних послу г за цим Законом та Законом Ук раїни “Про зайнятість населе ння” визначений пошук підход ящої роботи та сприяння у пра цевлаштуванні, у тому числі ш ляхом надання роботодавцю до тації на створення додаткови х робочих місць для працевла штування безробітних; фінанс ування організації оплачува них громадських робіт для бе зробітних у порядку, встанов леному Кабінетом Міністрів У країни.

24.10.2008 року між позивачем та то вариством з обмеженою відпов ідальністю «Торговельна гру па «Трейд» (роботодавець за д оговором) укладений договір № 46-08 про працевлаштування без робітного з наданням дотації . Предметом даного договору є обов' язок роботодавця прац евлаштувати на постійну робо ту за направленням Центру за йнятості безробітну ОСОБА _4, у зв' язку з чим Центр зай нятості зобов' язаний надат и дотацію роботодавцю на ств орення додаткового робочого місця для працевлаштування безробітного у розмірі витра т на заробітну плату прийнят ої за направленням державної служби зайнятості особи (п.п. 1.1 п. 1).

Відповідно до п. 2.1 договору Ц ентр зайнятості зобов' язує ться, зокрема, направити Робо тодавцю для працевлаштуванн я за професією менеджера з ре клами безробітну ОСОБА_4; надавати роботодавцю дотаці ю у порядку та розмірах, перед бачених цим Договором та Пор ядком. Пунктом 2.2.1 договору, Цен тр зайнятості має право один раз на півроку перевіряти по датні роботодавцем дані та в икористання ним сум отримани х дотацій.

На підставі до п. 2.3 Роботодав ець зобов' язується, зокрема , працевлаштувати на постійн у роботу за направленням Цен тру зайнятості безробітну ОСОБА_4 за професією менедж ер з реклами; забезпечити ціл ьове використання дотації.

У п. 3.1 договору сторонами заз начено, що за умовами цього До говору особі, яка працевлашт ована з наданням дотації ОС ОБА_4 роботодавцем гарантує ться працевлаштування на стр ок не менше ніж два роки.

Пунктом 3.3 договору сторона ми закріплено, що робоче місц е, умови праці та оплата праці особи, працевлаштованої з на данням роботодавцю дотації м ають відповідати чинному зак онодавству.

Центр зайнятості щомісячн о після подання роботодавцем довідки про нараховану та ви плачену заробітну плату особ і, працевлаштованій за напра вленням Центру зайнятості, в ідповідно до чинного законод авства протягом 30 календарни х днів з дня отримання інформ ації про середній рівень зар обітної плати за всіма видам и економічної діяльності по області за місяць, за який нар аховано заробітну плату, пер ераховує суму дотації (п. 4.1 дог овору).

Відповідно до п. 5.3 договору р оботодавець несе відповідал ьність за забезпечення гаран тій зайнятості особи, прийня тої на роботу з наданням дота ції, достовірності даних, що є підставою для визначення ро зміру дотації, та використан ня дотації.

Пунктом п. 5.4 договору передб ачено, що роботодавець зобов ' язаний повернути Центру за йнятості в повному обсязі су му наданої дотації з урахува нням індексу зростання цін н а споживчі товари за період в ід місяця початку отримання дотації до місяця, що передує місяцю її повернення у разі р озірвання трудового договор у з працівником до закінченн я двох років з дня працевлашт ування: у зв' язку із змінами в організації виробництва і праці, в тому числі реорганіз ації або перепрофілювання, з а скороченням чисельності аб о штату працівників; за угодо ю сторін (п. 1 ст. 35 КЗпП України); розірвання трудового догово ру працівником у зв' язку із невиконанням роботодавцем з аконодавства про працю, умов колективного чи трудового д оговору (ч. 3 ст. 38 КЗпП України) т а використання дотації з пор ушенням законодавства.

У відповідності до пп. 6.1, 6.2 до говору цей договір набирає ч инності з дня прийняття на ро боту безробітного за направл енням Центру зайнятості та д іє протягом двох років. Дія до говору припиняється у випадк у звільнення працівника, пра цевлаштованого за направлен ням Центру зайнятості.

Відповідно до матеріалів с прави, 25 травня 2010 року № 69 (вх. № 02-3 1/3453 від 25.05.2010р) відповідачем на ад ресу позивача направлено лис та з повідомленням про невип лату заробітної плати ОСОБ А_4 за період з листопада 2009 ро ку по січень 2010 року. Факт невип лати заробітної плати визнає ться відповідачем під час су дового розгляду справи. Окрі м цього, згідно пояснень відп овідача, заробітна плата ОС ОБА_4 не виплачена на час роз гляду справи судом.

Невиплата заробітної плат и працівнику є порушенням за конодавства України про прац ю, невиконанням умов договор у з боку відповідача щодо пор ушення гарантій зайнятості о соби, встановлених п. 3.3 щодо оп лати праці особи, працевлашт ованої з наданням роботодавц ю дотації та відповідності т акої оплати чинному законода вству.

Відповідно до статті 43 Конс титуції України кожен має пр аво на працю, що включає можли вість заробляти собі на житт я працею, яку він вільно обира є або на яку вільно погоджуєт ься. Право на своєчасне одерж ання винагороди за працю зах ищається законом.

Відповідно до статті 115 Коде ксу Законів про працю Україн и заробітна плата виплачуєть ся працівникам регулярно в р обочі дні у строки, встановле ні колективним договором, ал е не рідше двох разів на місяц ь через проміжок часу, що не пе ревищує шістнадцяти календа рних днів. У разі коли день вип лати заробітної плати збігає ться з вихідним, святковим аб о неробочим днем, заробітна п лата виплачується напередод ні.

У зв' язку з невиплатою за робітної плати відповідачем порушено законодавство Укра їни по працю (ст. 43 Конституції України, ст. 115 КЗпП України), та , як наслідок, п. 5.4 Договору від 24.10.2008 року № 46-08.

У зв' язку з наведеним, 25.06.2010 р оку позивачем прийнятий нака з № 176 про повернення коштів, ви плачених для створення додат кового робочого місця для пр ацевлаштування безробітног о, та вжиття необхідних заход ів для повернення наданих су м дотацій.

03.06.2010 року на адресу відповід ача направлено лист із вимог ою повернення наданих грошов их коштів, що залишена відпов ідачем без належного реагува ння.

Приймаючи до уваги факт неп овернення відповідачем суми дотації, відповідачем дана с ума проіндексована, у зв' яз ку з чим сума боргу складає 26219, 64 грн., з яких: 24433,12 грн. сума дотац ії + 1786,52 грн. - сума індексації.

Умови, механізм надання роб отодавцям дотацій на створен ня додаткових робочих місць для працевлаштування безроб ітних (далі - дотація) та відп овідальність за порушення ум ов порядку їх надання та вико ристання затверджено наказо м Міністерства праці та соці альної політики України “Про затвердження Порядку наданн я роботодавцю дотації на ств орення додаткових робочих мі сць для працевлаштування без робітних” від 10.01.2001 р. № 1 (далі - Порядок № 1).

Відповідно до п. 3 Порядку № 1 дотація - це кошти Фонду зага льнообов'язкового державног о соціального страхування Ук раїни на випадок безробіття (далі - Фонд), надані роботодав цю, що створює додаткові робо чі місця для працевлаштуванн я безробітних за направлення м державної служби зайнятост і, на покриття витрат на зароб ітну плату прийнятих на них о сіб.

Додаткове робоче місце - це робоче місце, на яке прийнята на постійну роботу особа за н аправленням державної служб и зайнятості з числа зареєст рованих безробітних за умови відсутності у роботодавця с корочення чисельності працю ючих за професією (спеціальн істю), за якою працевлаштовує ться безробітний (для фізичн их осіб - підприємців - за умов и використання ним найманої праці), протягом останніх 3 міс яців.

У п. 7 Порядку № 1 зазначено, що дотація надається щомісячно протягом року в розмірі факт ичних витрат на заробітну пл ату прийнятих за направлення м державної служби зайнятост і осіб, але не вище за середній рівень заробітної плати за в сіма видами економічної діял ьності у відповідній області за місяць, за який нараховано заробітну плату, або обчисле ної з неї відповідної суми в р азі, якщо особа працювала неп овний місяць.

Відповідно до п. 8 Порядку № 1 у разі розірвання трудового договору з працівником, прац евлаштованим за направлення м державної служби зайнятост і, до закінчення двох років з д ня працевлаштування у зв'язк у із змінами в організації ви робництва і праці, в тому числ і реорганізації або перепроф ілювання підприємства, устан ови, організації, скорочення чисельності або штату, за уго дою сторін (пункт 1 статті 36 Код ексу законів про працю Украї ни), через невиконання робото давцем законодавства про пра цю, умов колективного чи труд ового договору (частина трет я статті 38 Кодексу законів про працю України), а також у разі встановлення недостовірнос ті поданих роботодавцем дани х, використання дотації з пор ушенням законодавства, центр зайнятості припиняє виплату дотації.

Взаємовідносини між Центр ом зайнятості та роботодавце м регламентуються договором про працевлаштування безроб ітного з наданням дотації, як ий повинен містити: зазначен ня сторін договору; прізвище , ім'я та по батькові, місце про живання безробітного, який б уде прийнятий на роботу за на правленням державної служби зайнятості; професія (спеціа льність) та кваліфікація без робітного; професія (посада), з а якою буде працевлаштований безробітний; гарантії зайня тості безробітного, який буд е працевлаштований; строки п одання довідки про нарахован у та виплачену заробітну пла ту особі, працевлаштованій з а направленням центру зайнят ості, та сплату страхових вне сків відповідно до законодав ства. Форма довідки затвердж ується правлінням Фонду; умо ви та порядок перерахування дотації; строки набрання чин ності договором (договір наб ирає чинності з дня прийнятт я на роботу безробітного за н аправленням центру зайнятос ті, оформленого наказом (розп орядженням) роботодавця) та п ідстави його припинення; підстави розірвання догов ору; взаємна відповідальніст ь сторін за порушення умов до говору та порядок розгляду с порів.

Згідно до п. 15 Порядку № 1 робо тодавець несе відповідальні сть за забезпечення гарантії зайнятості осіб, прийнятих н а роботу з наданням роботода вцю дотації, достовірність д аних, що є підставою для визна чення розміру дотації, та вик ористання дотації.

Центр зайнятості не рідше н іж один раз на півроку відпов ідно до затвердженого плану або за письмовим зверненням фізичної чи юридичної особи про факти порушення роботода вцем умов надання дотації пе ревіряє достовірність подан их роботодавцем даних, які є п ідставою для надання дотації . У разі недостовірності пода них роботодавцем даних робот одавець повинен відшкодуват и Фонду суму заподіяної шкод и з урахуванням індексації н а рівень інфляції (обчислюєт ься шляхом множення суми зап одіяної шкоди на добуток інд ексу зростання цін на спожив чі товари від місяця, в якому б уло заподіяно шкоду, до місяц я, що передує місяцю її поверн ення, поділених на 100) (щомісячн і індекси споживчих цін публ ікуються Держкомстатом).

У разі порушення гарантій з айнятості осіб (розірвання т рудового договору з працівни ком, працевлаштованим за нап равленням державної служби з айнятості, до закінчення дво х років з дня працевлаштуван ня у зв'язку із змінами в орган ізації виробництва і праці, в тому числі реорганізації аб о перепрофілювання підприєм ства, установи, організації, с корочення чисельності або шт ату, за угодою сторін (пункт 1 с татті 36 Кодексу законів про пр ацю України), через невиконан ня роботодавцем законодавст ва про працю, умов колективно го чи трудового договору (час тина третя статті 38 Кодексу за конів про працю України)) та ви користання дотації з порушен ням законодавства роботодав ець повертає суму одержаної дотації в повному обсязі з ур ахуванням індексації на ріве нь інфляції (обчислюється шл яхом множення суми отриманої дотації на добуток індексу з ростання цін на споживчі тов ари від місяця початку отрим ання дотації до місяця, що пер едує місяцю її повернення, по ділених на 100) (щомісячні індек си споживчих цін публікуютьс я Держкомстатом).

Рішення про відшкодування коштів роботодавцем приймає ться директором центру зайня тості і оформляється наказом . Протягом двох робочих днів п ісля прийняття рішення про в ідшкодування коштів роботод авцем центр зайнятості надси лає роботодавцю рекомендова ним листом повідомлення про необхідність повернути кошт и протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомленн я. У разі неповернення коштів у встановлений строк, стягне ння таких коштів здійснюєтьс я у судовому порядку відпові дно до законодавства п. 17 Поря дку № 1).

За нормами ст. 509 Цивільного к одексу України зобов'язанням є правовідношення, в якому од на сторона (боржник) зобов'яза на вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роб оту, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися ві д певної дії, а кредитор має пр аво вимагати від боржника ви конання його обов'язку.

У розумінні ст. 173 Господарсь кого кодексу України господа рським визнається зобов'язан ня, що виникає між суб'єктом го сподарювання та іншим учасни ком (учасниками) відносин у сф ері господарювання з підстав , передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов 'язана сторона, у тому числі бо ржник) зобов'язаний вчинити п евну дію господарського чи у правлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, пер едати майно, сплатити гроші, н адати інформацію тощо), або ут риматися від певних дій, а інш ий суб'єкт (управнена сторона , у тому числі кредитор) має пр аво вимагати від зобов'язано ї сторони виконання її обов'я зку.

Згідно приписів ст.ст. 525, 526 Ци вільного кодексу України, од ностороння відмова від зобов 'язання або одностороння змі на його умов не допускається , якщо інше не встановлено дог овором або законом. Зобов'яза ння має виконуватися належни м чином відповідно до умов до говору та вимог цього Кодекс у, інших актів цивільного зак онодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповід но до звичаїв ділового оборо ту або інших вимог, що звичайн о ставляться. Якщо у зобов'яза нні встановлений строк (терм ін) його виконання, то воно під лягає виконанню у цей строк (т ермін) (ст. 530).

З огляду на наведене, беручи до уваги, що сума дотації до Ф онду загальнообов'язкового д ержавного соціального страх ування України на випадок бе зробіття у розмірі 26219,64 грн. (24433,12 грн. сума дотації + 1786,52 грн. - су ма індексації) відповідач у в становлені законодавством с троки не повернув; наявність у нього вказаної заборгован ості підтверджується відпов ідними розрахунками; доказів погашення відповідачем зазн аченої заборгованості стано м на день розгляду цього спор у не надано, суд приходить до в исновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх т акими, що підлягають задовол енню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158 - 163 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Позов Донецького міського центру зайнятості - робочо го органу виконавчої дирекці ї Фонду загальнообов' язков ого державного соціального с трахування України на випадо к безробіття до Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельна група «Трейд» про стягнення суми дотації в иплачених на працевлаштуван ня у розмірі 24433,12 грн. та суми ін дексації у розмірі 1786,52 грн. - з адовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «То ргівельна група «Трейд» (пр. М иру, б.54 м. Донецьк 83052, код ЄДРПОУ 35560104, р/р 26007051802993 в ДРУ КБ «Приватбан к» м. Донецьк МФО 335496) на користь Донецького міського центру зайнятості - робочого орган у виконавчої дирекції Фонду загальнообов' язкового дер жавного соціального страхув ання України на випадок безр обіття (вул. Ф. Зайцева, 46 «Д», м. Д онецьк 83086, р/р 37176002002327 в ГУДКУ у Дон ецькій області; МФО 834016, ОКПО 2567151 1) суму дотації у розмірі 26 219 (два дцять шість тисяч двісті дев ' ятнадцять) гривень 64 коп.

Вступну та резолютив ну частини постанови проголо шено 13 вересня 2010 року.

Повний текст постанови виг отовлений 17 вересня 2010 року.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку на подання апеляційної ск арги.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о суду апеляційної інстанції через Донецький окружний ад міністративний суд шляхом по дачі в десятиденний строк з д ня проголошення постанови ап еляційної скарги, з подачею ї ї копії до апеляційної інста нції.

Суддя С авченко С. В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.09.2010
Оприлюднено28.09.2010
Номер документу11319229
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-20066/10/0570

Ухвала від 01.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 01.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 21.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Постанова від 13.09.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Савченко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні