Ухвала
від 04.09.2023 по справі 303/8120/23
МУКАЧІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 303/8120/23

2-а/303/68/23

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

04 вересня 2023 року м. Мукачево

Суддя Мукачівського міськрайонного суду Закарпатської області Заболотний А.М., розглянувши матеріали за позовом ОСОБА_1 до головного інспектора - інспектора з паркування відділу інспекторів з паркування Управління муніципальної інспекції Мукачівської міської ради Гливляса Василя Михайловича, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Управління муніципальної інспекції Мукачівської міської ради, про скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення,-

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом до головного інспектора - інспектора з паркування відділу інспекторів з паркування Управління муніципальної інспекції Мукачівської міської ради Гливляса Василя Михайловича, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Управління муніципальної інспекції Мукачівської міської ради, про скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення.

За правилами адміністративного процесуального законодавства, позовна заява за формою та змістом повинна відповідати ст.ст. 160, 161 КАС України.

Так, відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 160 КАС України в позовній заяві зазначаються повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.

Частина 1 ст. 2 КАС України визначає, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Вжитий у цій процесуальній нормі термін «суб`єкт владних повноважень» означає орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг» (п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України).

Згідно з положеннями ст. 46 КАС України сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач. Відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Відповідно до ст. 219 КУпАП справи про адміністративні правопорушення, передбачені ч. 1 ст. 122 КУпАП розглядаються, зокрема, виконавчими комітетами міських рад.

Згідно ч. 1 ст. 279-1 КУпАП, розгляд справ про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в режимі фотозйомки (відеозапису) здійснюють уповноважені на те посадові особи уповноваженого підрозділу Національної поліції та інспектор з паркування.

Разом з тим, положеннями ч. 3 ст. 219 КУпАП встановлено, що інспектори з паркування при розгляді відповідних справ про адміністративні правопорушення діють від імені виконавчих комітетів (а у населених пунктах, де не створено виконавчих комітетів, - виконавчих органів, що виконують їх повноваження) сільських, селищних, міських рад.

Згідно з п. 1.1. Розділу І Положення про управління муніципальної інспекції Мукачівської міської ради, що затверджено рішенням 3 позачергової сесії Мукачівської міської ради 8 скликання № 46 від 22.12.2020 року, управління є виконавчим органом Мукачівської міської ради, що створюється відповідною радою у відповідності до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», підзвітне і підконтрольне Мукачівській міській раді, підпорядковується виконавчому комітету Мукачівської міської ради та Мукачівському міському голові. Управління утримується за рахунок коштів місцевого бюджету, не являється юридичною особою та не має самостійного балансу, рахунків в установах банку, печатки із зображенням Державного Гербу України і своїм зображенням (п. 1.2 Розділу І вказаного Положення).

З наведеного вбачається, що при розгляді справ про адміністративні правопорушення, передбачених ч. 1 ст. 122 КУпАП, посадові особи Управління муніципальної інспекції Мукачівської міської ради діють не як самостійні суб`єкти владних повноважень, а від імені відповідного виконавчого комітету ради на підставі прийнятого рішення уповноваженого органу.

Як вбачається з позову, відповідачем у справі зазначено головного інспектора - інспектора з паркування відділу інспекторів з паркування Управління муніципальної інспекції Мукачівської міської ради Гливляса Василя Михайловича.

З огляду на це, позивачу необхідно чітко визначити коло відповідачів та зазначити таких (такого) відповідно до заявлених позовних вимог та вказаних вище вимог, в тому числі і п. 2 ч. 5 ст. 160 КАС України.

У справах щодо оскарження постанов про адміністративне правопорушення у розумінні положень ст.ст. 287, 288 КУпАП, як і в інших справах, які розглядаються судом у порядку позовного провадження, слід застосовувати ст.ст. 2-5 ЗУ «Про судовий збір», які пільг за подання позовної заяви, відповідних скарг у цих правовідносинах не передбачають. Судовий збір становить 536,80 грн.

Така правова позиція викладена в постанові Великої Палати Верховного Суду від 18.03.2020 року у справі № 543/775/17, яка в силу ч. 5 ст.242 КАС України є обов`язковою для врахування судами.

Крім того, відповідно до ч. 4 ст. 160 КАС України в позовній заяві зазначається зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів. При цьому, в силу ч. 3 ст. 161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Зі змісту пред`явлених позовних вимог слідує, що позивач просить суд: 1) визнати дії головного спеціаліста, інспектора з паркування відділу інспекторів з паркування Управління муніципальної інспекції Мукачівської міської ради Гливляс В.М. - протиправними; 2) постанову серії АЄ № 2309751 від 19.08.2023 року про накладення адміністративного стягнення в розмірі 340 грн., по справі про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 122 КУпАП - скасувати; 3) зобов`язати Комунальне підприємство «Управління муніципальної інспекції Мукачівської міської ради» видалити інформацію про правопорушення у реєстрах обліку правопорушень, зафіксоване 19.08.2023 року з чеку під двірниками о 15 год. 13 хв. 00 сек. за автомобілем марки «VOLKSWAGEN PASSAT», номерний знак НОМЕР_1 ; 4) стягнути грошові кошти у розмірі сплаченого штрафу згідно квитанції.

Таким чином, позивач заявляє три самостійні вимоги немайнового характеру та одну вимогу майнового характеру, кожна з яких потребує окремого вирішення.

Натомість, позивачем додано квитанцію № 85 від 28.08.2023 року про сплату судового збору у розмірі 536,80 грн., тобто, за вимогу, очевидно, про скасування постанови серії АЄ № 2309751 від 19.08.2023 року.

Відповідно до ч. 3 ст. 6 Закону України «Про судовий збір» за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру. У разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду позовної заяви немайнового характеру, яка подана фізичною особою підлягає сплаті судовий збір у розмірі 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який станом на 01.01.2023 року становить 1073,60 грн., а за подання до адміністративного суду позовної заяви майнового характеру, яка подана фізичною особою підлягає сплаті судовий збір у розмірі 1 відсотку ціни позову, але не менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який станом на 01.01.2023 року становить 1073,60 грн.

Таким чином, позивачу слід доплати судовий збір в розмірі 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб ще за дві заявлені вимоги немайнового характеру, що становить 2147,20 грн., (1073,60 грн. + 1073,60 грн.) та за вимогу майнового характеру (стягнення грошових коштів), що становить 1073,60 грн., що разом становить 3220,80 грн.

Судовий збір сплатити за наступними реквізитами: отримувач коштів: ГУК у Зак. обл/Мукачівська тг/22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37975895; код банку отримувача (МФО) 899998; рахунок отримувача UA908999980313141206000007383; код класифікації доходів бюджету 22030101; найменування коду класифікації доходів бюджету: судовий збір; призначення платежу «судовий збір за позовом (ПІБ чи найменування), Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області, та долучити відповідні платіжні документи до позовної заяви.

Крім того звертається увага також і на таке. В силу вимог ч. 1 ст. 160 КАС України у позовній заяві позивач викладає свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування. Згідно з п.п. 5, 9 ч. 5 ст. 160 КАС України в позовній заяві зазначаються: - виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини; - у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача. До того ж ч. 3 ст. 160 КАС України передбачено, що у позовній заяві можуть бути вказані й інші відомості, необхідні для правильного вирішення спору.

Заявляючи такі позовні вимоги як визнання дій інспектора з паркування відділу інспекторів з паркування Управління муніципальної інспекції Мукачівської міської ради Гливляс В.М. протиправними, зобов`язання КП «Управління муніципальної інспекції Мукачівської міської ради» видалити інформацію про правопорушення та стягнення грошових коштів позивач жодним чином такі не обґрунтовує, не викладено обставини, якими обґрунтовано такі вимоги, не визначено конкретну суму до стягнення. Відтак позивачу необхідно належним чином викласти обставини, якими обґрунтовується кожна із заявлених вимог.

Відповідно до ч. 1 ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Згідно з ч. 2 ст. 169 КАС України в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).

У п. 1 ч. 4 ст. 169 КАС України визначено, що позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.

Зазначене в сукупності є підставою для залишення позовної заяви без руху на підставі ч. 1 ст. 169 КАС України.

Керуючись ст.ст. 160, 161, 169, 248, 286 КАС України, суддя,-

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до головного інспектора - інспектора з паркування відділу інспекторів з паркування Управління муніципальної інспекції Мукачівської міської ради Гливляса Василя Михайловича, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Управління муніципальної інспекції Мукачівської міської ради, про скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення - залишити без руху.

Повідомити позивача про необхідність усунення недоліків вказаних у мотивувальній частині цієї ухвали протягом п`яти днів з дня вручення ухвали.

Копію даної ухвали негайно направити позивачу.

Наслідки невиконання вимог ухвали суду про залишення позовної заяви без руху передбачені ч. 4 ст. 169 КАС України.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя А.М.Заболотний

СудМукачівський міськрайонний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення04.09.2023
Оприлюднено05.09.2023
Номер документу113194787
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —303/8120/23

Рішення від 23.10.2023

Адміністративне

Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області

Заболотний А. М.

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області

Заболотний А. М.

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області

Заболотний А. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні