ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
про закриття підготовчого провадження та
призначення справи до судового розгляду по суті
м. Київ
28.08.2023справа № 910/8851/23
Господарський суд міста Києва у складі судді Марченко О.В., за участю секретаря судового засідання Роздобудько В.В.,
розглядаючи у закритому судовому засіданні
справу №910/8851/23
до товариства з обмеженою відповідальністю «Альтіс-Констракшн» (вул. Качалова, буд. 5-В, м. Київ, 03146; ідентифікаційний код 37394854; далі - Товариство)
про стягнення 204 661 511,76 грн
та за зустрічним позовом Товариства
до Міністерства
про зміну умов державного контракту від 29.12.2020 №362/7/20/323,
за участю представників:
Міністерства - Ільчишина А.В. (відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань);
Кузьменка С.О. відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань);
Товариства - Мудрого М.С. (ордер від 19.07.2023 серія АН №1212910),
ВСТАНОВИВ:
Міністерство оборони України (далі - Міністерство) звернулося до господарського суду міста Києва з позовом про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю «Альтіс-Констракшн» (далі - Товариство): 1 391 687,15 грн пені і 83 501,23 грн 3 % річних за порушення зобов`язання за укладеним сторонами державним контрактом від 29.12.2020 №362/7/20/323 на виконання робіт за державним оборонним замовленням по об`єкту «Реконструкція технічної території арсеналу» (шифр РТТ-Б01), ІІ та ІІІ черги (далі - Контракт) та 203 186 323,38 грн попередньої оплати за Контрактом, а всього 204 661 511,76 грн.
Позовні вимоги мотивовано тим, що:
- 29.12.2020 Міністерством та Товариством укладено Контракт, відповідно до якого виконавець зобов`язується виконати та здати згідно з кошторисною документацією та календарним графіком виконання робіт, роботи пов`язані з об`єктом «Реконструкції технічної Території арсеналу» (шифр - РТТ- К19), а саме «Реконструкції технічної території арсеналу» (шифр - РТТ-Б01) II та III черги, що знаходиться за адресою: 27432, Кіровоградська область, Знам`янський район, с. Богданівка, військова частина А1201(далі - Роботи); замовник зобов`язується прийняти виконані роботи та оплатити їх;
- 23.09.2021 відповідач листом від 23.09.2021 №23/09-4 звернувся до замовника з проханням надати останньому кошти як попередню оплату для виконання робіт;
- рішенням Міністра оборони України від 02.12.2021 №19100/з виконавцю було надано кошти як попередню оплату в сумі 215 007 420 грн з терміном погашення до 10.11.2022;
- рішенням Міністра оборони України від 13.03.2023 № 19100/з/1 виконавцю термін погашення попередньої оплати було перенесено до 31.05.2023, що сумарно склало 18 місяців з дати надання авансу;
- Товариству було надано попередню оплату на максимальний строк, який визначений Порядком державного фінансування капітального будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 №1764 (зі змінами), що у свою чергу не дозволяє перенести строки погашення та звітування за кошти, надані як попередню оплату більше ніж 18 місяців;
- станом на 05.06.2023 відповідачем було відзвітовано на суму 11 821 096,62 грн, відповідно сума заборгованості станом на 05.06.2023 (дата підписання позову) складає 203 186 323,38 грн;
- у зв`язку з неналежним виконанням відповідачем умов Контракту Міністерством нараховано 1 391 687,15 грн пені і 83 501,23 грн 3 % річних.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 13.06.2023 позовну заяву Міністерства залишено без руху та встановлено позивачу п`ятиденний строк з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху для усунення недоліків позовної заяви.
16.06.2023 позивачем подано суду документи на виконання ухвали суду від 13.06.2023.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 27.06.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 24.07.2023.
20.07.2023 Товариство подало суду зустрічну позовну заяву до Міністерства про зміну умов Контракту шляхом встановлення додаткового обов`язку Товариству надати замовнику (Міністерству) у якості звіту за попередню оплату відповідно оформлені первинні документи бухгалтерського обліку на закупівлю матеріалів та виконання робіт, передбачених Контрактом та проектною документацією.
Зустрічний позов мотивований тим, що:
- рішенням Міністерства від 02.12.2021 №19100/з термін звітування було визначено до 10.11.2022; відповідно до додаткової угоди від 29.06.2022 №4 до Контракту строк виконання робіт було визначено вересень 2023 року;
- починаючи з 29.06.2022 в істотних умовах Контракту спостерігається грубе порушення з боку Міністерства;
- на виконання пункту 19 Контракту Товариством було надано звіти:
08.04.2022 прозвітовано про обсяг виконаних та виконуваних робіт станом до 24.02.2022; надано інформаційну довідку про використання отриманого авансу у сумі 215 007 420 грн;
23.11.2022 Товариство відповідно до пункту 83 Контракту надало письмові докази про виникнення обставин непереборної сили;
- 20.12.2022 відбулася нарада щодо стану та перспектив будівництва споруд передбачених Контрактом; відповідно до протоколу наради директор Товариства прозвітував про фактичне використання коштів, наданих в якості попередньої оплати; так, відповідно до звіту: виконання робіт становить 80 000 000 грн, закуплено матеріалів та обладнання на суму 61 000 000 грн, надано звітні документи на виконані роботи вартістю 30 000 000 грн;
- 22.12.2022 Товариство надало скориговану інформаційну довідку про фактичне використання коштів, в тому числі на закупівлю обладнання та матеріалів;
- позивач за зустрічним 23.12.2022 позовом надав інформацію про місце зберігання металопродукції;
- 30.12.2022 Товариство надало акти приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форма КБ-3) за фактичне використання коштів у сумі 11 821 096,62 грн;
- позивач за зустрічним позовом 31.01.2023 надав деталізовану інформаційну довідку про фактичне використання коштів на підставі підпункту 64.3 пункту 64 Контракту у сумі 172 904 477,77 грн, в т.ч. ПДВ, на закупівлю обладнання та матеріалів;
- відповідно до листа від 23.02.2023 № 362/1/611 відповідачем за зустрічним позовом висловлено зацікавленість у виконанні будівельних робіт згідно з визначеними Контрактом термінами календарного плану та запропоновано відзвітувати за решту суми авансу до 01.04.2023;
- рішенням Міністерства від 13.03.2023 № 19100/з/1 термін звітування було визначено до 31.05.2023;
- 01.06.2023 позивач надав акти приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форма КБ-3) за фактичне використання коштів у сумі 55 906 848,50 грн;
- Товариством виконано свій обов`язок, визначений пунктом 19 Контракту; виконання обов`язку щодо звітування актами приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) та довідками про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форма КБ-3) не обумовлено зустрічною дією замовника підписати надані звіти, а тому звітування виконавцем шляхом надання актів приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) та довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форма КБ-3), які засвідчують фактичне використання коштів у сумі 55 906 848,50 грн, є правомірним;
- Контрактом не визначений обов`язок виконавця звітувати за закупівлю матеріалів, не передбачена форма звіту за закупівлю матеріалів та правові наслідки звітування за закупівлю матеріалів;
- змістом постанови КМУ не передбачений порядок звітування за фактичне використання коштів, наданих в якості попередньої оплати; механізм звітування, встановлений пунктом 19 Контракту, визначений виключно відповідачем за зустрічним позовом.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 24.07.2023 прийнято зустрічний позов до спільного розгляду з первісним позовом; вимоги за зустрічним позовом об`єднано в одне провадження з первісним позовом.
08.08.2023 Міністерство подало суду відзив на зустрічну позовну заяву, в якому заперечило проти задоволення зустрічного позову, оскільки:
- враховуючи пункт 19 Контракту, єдиними документами, які засвідчують факт використання коштів, є саме акти приймання виконаних, будівельних робіт (форма КБ-2в) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форма КБ-3), які засвідчують фактичне використання коштів, наданих в якості попередньої оплати, а не копії договорів та інші первинні фінансові документи, що підтверджують цільове використання коштів, отриманих у якості авансу;
- Контракт за своєю правовою природою є договором підряду, а тому фінансування робіт по останньому здійснюється відповідно до вимог Порядку державного фінансування капітального будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 №1764 (із змінами і доповненнями; далі - Постанова);
- строк, на який здійснюється авансування робіт, та розмір коштів визначено Контрактом та Постановою;
- наявний у Товариства сертифікат від 14.11.2022 №3500-22-1419, виданий Кіровоградською регіональною Торгово-промисловою палатою, звільняє останнє лише від відповідальності за порушення строків виконання робіт, передбачених календарним графіком робіт, та, у свою чергу, не звільняє від виконання зобов`язань щодо використання коштів, наданих в якості попередньої оплати на виконання робіт, та їх повернення у разі неможливості звітування, за їх використання у передбаченому Контрактом порядку та терміни;
- згідно з інформаційною довідкою від 31.04.2023 №31/03-04 товариства, які взяті позивачем за зустрічним позовом у якості субпідрядників, перерахували кошти нібито на закупівлю матеріалів, у той же час вказані факти не можуть бути прийняті до уваги, так як ніяких правовідносин між Міністерством, товариством з обмеженою відповідальністю «Скайбілд» (далі - ТОВ «Скайбілд») та товариством з обмеженою відповідальністю «Провідні технології будівництва» (далі - ТОВ «Провідні технології будівництва») не має; їхні документи не можуть бути підтвердженням факту використання коштів, наданих у якості попередньої оплати;
- Товариство листом від 24.07.2023 №24/07-04 звернулося до Міністерства з проханням надати письмову інформацію стосовно реквізитів та призначення платежу із зазначенням коду бюджетної кваліфікації згідно з наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2011 №11 «Про бюджетну класифікацію» та інших підзаконних актів, що діють на даний час в Україні для складання Виконавцем платіжної, інструкції на виконання умов пункту 20 Контракту, що свідчить про визнання Товариством факту невиконання умов Контракту у частині, що стосується звітування за кошти, надані у якості попередньої оплати.
28.08.2023 у підготовче засіданні з`явилися представники сторін.
Представник Товариства у підготовчому засіданні 28.08.2023 просив суд залучити до участі у справі ТОВ «Скайбілд» та ТОВ «Провідні технології будівництва» як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача, за первісним позовом (клопотання подане суду 25.08.2023).
Клопотання мотивоване тим, що:
- предметом первісного позову є стягнення попередньої оплати у сумі 203 186 323,38 грн за Контрактом; частина грошових коштів, отриманих в якості попередньої оплати, була сплачена Товариством за закупівлю будівельних робіт субпідрядників: ТОВ «Скайбілд» у сумі 20 846 332 грн за договором субпідряду від 01.02.2022 №АК-СКАЙ-ВЧ, а ТОВ «Провідні технології будівництва» у сумі 70 000 000 грн за договором субпідряду від 08.12.2021 №АК-ПТБ-ВЧ;
- заявлена позивачем позовна вимога про повернення попередньої оплати є оперативно-господарською санкцією, яка застосована на підставі пункту 63.10 Контракту, внаслідок несвоєчасного виконання Товариством взятих на себе зобов`язань;
- оскільки підставою для застосування Міністерством оперативно-господарської санкції у виді повернення попередньої оплати є результат роботи субпідрядників, а тому існує очевидна необхідність в залученні до участі у справі ТОВ «Скайбілд» та ТОВ «Провідні технології будівництва» як третіх осіб, які не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача за первісним позовом.
Представники Міністерства заперечили проти задоволення вказаного клопотання.
Відповідно з частиною першою статті 50 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого провадження у справі або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права або обов`язки щодо однієї із сторін. Їх може бути залучено до участі у справі також за заявою учасників справи.
Господарський суд міста Києва, дослідивши матеріали справи та доводи Товариства, вважає за необхідне відмовити в задоволенні клопотання Товариства про залучення до участі у справі ТОВ «Скайбілд» та ТОВ «Провідні технології будівництва» як третіх осіб, які не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача за первісним позовом у зв`язку з тим, що:
- Міністерство та Товариство уклали Контракт на виконання робіт за державним оборонним замовленням по об`єкту «Реконструкція технічної території арсеналу» (шифр РТТ-Б01), ІІ та ІІІ черги;
- рішенням Міністра оборони України від 02.12.2021 №19100/з Товариству було надано кошти як попередню оплату в сумі 215 007 420 грн з терміном погашення до 10.11.2022;
- предметом спору за позовом Міністерства до Товариства є стягнення з Товариства 1 391 687,15 грн пені і 83 501,23 грн 3 % річних за порушення зобов`язання за Контрактом та попередньої оплати у сумі 203 186 323,38 грн за Контрактом;
- сплата Товариством частини наданої Міністерством попередньої оплати ТОВ «Скайбілд» та ТОВ «Провідні технології будівництва» (субпідрядники за договорами від 01.02.2022 №АК-СКАЙ-ВЧ та від 08.12.2021 №АК-ПТБ-ВЧ) не має ніякого відношення до виконання умов Контракту, так як ніяких правовідносин між Міністерством, ТОВ «Скайбілд») та ТОВ «Провідні технології будівництва» не має.
Представник Товариства у підготовчому засіданні 28.08.2023 повідомив суд про те, що відповідь на відзив Міністерства подавати не буде.
Суд у підготовчому засіданні 28.08.2023 ставить на обговорення питання щодо закриття підготовчого провадження та призначення справи №910/8851/23 до судового розгляду по суті.
Представники сторін у підготовчому засіданні 28.08.2023 повідомили суд про те, що заяв і клопотань не мають, ними вчинені всі дії, передбачені у підготовчому провадженні, в зв`язку з чим просили суд розглянути справу по суті.
Відповідно до частини другої статті 177 ГПК України у підготовчому засіданні суд призначає справу до розгляду по суті, визначає дату, час і місце проведення судового засідання (декількох судових засідань - у разі складності справи) для розгляду справи по суті (пункт 18 частини другої статті 182 ГПК України).
За результатами підготовчого засідання суд постановляє ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті (пункт 3 частини другої статті 182 ГПК України).
Керуючись статтями 177 - 185, 194, 196, 234 та 235 ГПК України, господарський суд міста Києва
УХВАЛИВ:
Закрити підготовче провадження та призначити справу №910/8851/23 до судового розгляду по суті на 25.09.23 о 12:30 год. Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду міста Києва за адресою: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 44- Б, зал №12.
Ухвала набрала законної сили 28.08.2023 та оскарженню не підлягає.
Суддя Оксана Марченко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2023 |
Оприлюднено | 06.09.2023 |
Номер документу | 113202306 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Марченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні