ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
22 серпня 2023 року м. Дніпросправа № 160/1082/19Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Добродняк І.Ю. (доповідач),
суддів: Бишевської Н.А., Семененка Я.В.,
за участю секретаря судового засідання Поспєлової А.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпрі
звіт Дніпропетровської обласної державної адміністрації про виконання постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 03 грудня 2019 року
у справі № 160/1082/19
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Аграрна фірма Весна»
до Управління агропромислового розвитку Дніпропетровської обласної державної адміністрації, Конкурсної комісії з визначення переліку підприємств-позичальників агропромислового комплексу для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів, Дніпропетровської обласної державної адміністрації
про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Аграрна фірма Весна» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовом до Управління агропромислового розвитку Дніпропетровської обласної державної адміністрації, Конкурсної комісії з визначення переліку підприємств-позичальників агропромислового комплексу для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів, Дніпропетровської обласної державної адміністрації, в якому просило:
- визнати протиправним та скасувати рішення Конкурсної комісії з визначення переліку підприємств-позичальників агропромислового комплексу для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів Дніпропетровської обласної державної адміністрації, оформлене протоколом засідання конкурсної комісії №4 від 10.12.1018, щодо відмови Товариству з обмеженою відповідальністю «Аграрна фірма Весна» у отриманні часткової компенсації відсоткової ставки за залученим кредитом в сумі 2000000 грн. за кредитним договором №36-МВ/17 від 14.04.2017 та залученим кредитом в сумі 4000000 грн. за кредитним договором №36-МВ/17 від 14.04.2017;
- зобов`язати Конкурсну комісію з визначення переліку підприємств-позичальників агропромислового комплексу для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів Дніпропетровської обласної державної адміністрації, при Управлінні агропромислового розвитку Дніпропетровської обласної державної адміністрації, повторно розглянути заявку Товариства з обмеженою відповідальністю «Аграрна фірма Весна» про надання часткової компенсації відсоткової ставки за залученим кредитом в сумі 2000000 грн. за кредитним договором №36-МВ/17 від 14.04.2017 та залученим кредитом в сумі 4000000 грн. за кредитним договором №36-МВ/17 від 14.04.2017, та прийняти рішення відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2015 № 300, з урахуванням висновків суду.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.07.2019 в задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 03.12.2019 задоволено частково апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Лендфорт Дніпро» (правонаступник позивача); постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 липня 2019 року у справі № 160/1082/19 - скасовано, прийнято нове рішення, а саме:
визнано протиправним та скасувано рішення Конкурсної комісії з визначення переліку підприємств-позичальників агропромислового комплексу для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів Дніпропетровської обласної державної адміністрації, оформлене протоколом засідання конкурсної комісії № 4 від 10.12.2018, щодо відмови Товариству з обмеженою відповідальністю «Аграрна фірма Весна» у отриманні часткової компенсації відсоткової ставки за залученим кредитом в сумі 2 000 000 грн. за кредитним договором № 36-МВ/17 від 14.04.2017 та залученим кредитом в сумі 4 000 000 грн. за кредитним договором № 36-МВ/17 від 14.04.2017;
зобов`язано Конкурсну комісію з визначення переліку підприємств-позичальників агропромислового комплексу для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів Дніпропетровської обласної державної адміністрації, при Управлінні агропромислового розвитку Дніпропетровської обласної державної адміністрації, повторно розглянути заявку Товариства з обмеженою відповідальністю «Аграрна фірма Весна» про надання часткової компенсації відсоткової ставки за залученим кредитом в сумі 2 000 000 грн. за кредитним договором № 36-МВ/17 від 14.04.2017 та залученим кредитом в сумі 4 000 000 грн. за кредитним договором № 36-МВ/17 від 14.04.2017 з урахуванням висновків суду;
На виконання постанови Третього апеляційного адміністративного суду Дніпропетровським окружним адміністративним судом виданий виконавчий лист у справі № 160/1082/19. Строк пред`явлення виконавчого документа до виконання - до 03.12.2022.
Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 07.07.2022 за результатами розгляду заяви приватного підприємства «Лендфорт Дніпро», поданої в порядку статті 382 КАС України, зобов`язано Дніпропетровську обласну державну адміністрацію подати у місячний строк з моменту отримання цієї ухвали суду звіт про виконання постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 03.12.2019 у справі №160/1082/19.
В межах строку для подання звіту боржник (Дніпропетровська обласна державна адміністрація) надав пояснення, що він як суб`єкт у спірних правовідносинах вже не здійснює владних управлінських функцій щодо стягувача - Приватного підприємства «Лендфорт Дніпро» внаслідок змін механізму використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою «Фінансова підтримка сільгоспвиробників», які спрямовуються суб`єктом господарювання агропромислового комплексу на часткову компенсацію відсоткової ставки за залученими у національній валюті банківськими кредитами. Зокрема, структурні підрозділі держобладміністрацій, що забезпечують виконання функцій з питань агропромислового розвитку, вже не є розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня, а згідно з п. 6 чинного Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2015 № 300, для отримання компенсації за укладеними договорами позичальники подають щороку одному із уповноважених банків заявку на участь у конкурсі за встановленою Мінекономіки формою та згоду про надання уповноваженим банком Мінекономіки інформації, яка становить банківську таємницю або містить персональні дані, за формою, визначеною уповноваженим банком. У зв`язку з чим головою облдержадміністрації прийнято розпорядження від 28.07.2020 № Р-492/0/3-20 «Про втрату чинності розпорядження голови облдержадміністрації від 15.06.2015 № Р-268/0/3-15 «Про створення конкурсної комісії з визначення переліку підприємствпозичальників агропромислового комплексу для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів».
Зважаючи на вказані обставини, а також необхідність встановлення та вжиття заходів для виконання судового рішення саме компетентним органом Третій апеляційний адміністративний суд ухвалою від 15.09.2022 продовжив боржнику встановлений ухвалою від 07.07.2022 процесуальний строк подання звіту у термін 30 днів з дня отримання копії цієї ухвали.
На виконання вимог суду боржником поданий Третьому апеляційному адміністративному суду звіт про виконання постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 03 грудня 2022 у справі №160/1082/19, до якого, на підтвердження виконання означеної постанови суду, додано копію протоколу №1 від 13.06.2023 та копію листа №3174/0/526-23 від 15.06.2023.
Відповідно до поданих боржником документів розпорядженням голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 05.06.2023 № Р-182/0/3-23 утворено комісію з розгляду заявки Товариства з обмеженою відповідальністю «Аграрна фірма Весна» про надання часткової компенсації відсоткової ставки за залученим кредитом в сумі 2 000 000 грн. за кредитним договором № 36-МВ/17 від 14.04.2017 та за залученим кредитом у сумі 4 000 000 грн. за кредитним договором №36-МВ/17 від 14.04.2017 на виконання постанови Третього апеляційного суду від 03.12.2019 у справі № 160/1082/19.
За результатом засідання комісії (протокол засідання комісії №1 від 13.06.2023) вирішено:
1) заявку ТОВ «Аграрна фірма Весна» про надання часткової компенсації відсоткової стави за залученим кредитом в сумі 2 000 000 грн за кредитним договором №36-МВ/17 від 14.04.2017 та за залученим кредитом у сумі 4 000 000 грн за кредитним договором №36-МВ/17 від 14.04.2017 залишити без розгляду;
2) направити заявку ТОВ «Аграрна фірма Весна» про надання часткової компенсації відсоткової стави за залученим кредитом в сумі 2 000 000 грн. за кредитним договором №36-МВ/17 від 14.04.2017 та за залученим кредитом у сумі 4 000 000 грн. за кредитним договором №36-МВ/17 від 14.04.2017 до Міністерства аграрної політики та продовольства України для розгляду.
До такого рішення комісія дійшла висновку з огляду на такі обставини.
У 2021 році до пункту 6 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2015 № 300, на підставі якого 2015 році було створено Конкурсні комісії з визначення переліку підприємств-позичальників агропромислового комплексу для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів, були внесені зміни, згідно яким Головним розпорядником бюджетних коштів і відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінагрополітики, а компенсація позичальникам надається через уповноважений банк, що підписав з Мінагрополітики Меморандум про загальні засади співробітництва.
На теперішній час облдержадміністрації та їх структурні підрозділи не є розпорядниками бюджетних коштів у спірних відносинах, а відтак на законодавчому рівні не наділені повноваженнями розглядати заявки юридичних осіб про надання часткової компенсації відсоткової ставки за залученим кредитом в межах програми «Фінансова підтримка заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів», які спрямовуються суб`єктам господарювання агропромислового комплексу на часткову компенсацію відсоткової ставки за залученими у національній валюті банківськими кредитами.
На виконання пункту 2 рішення комісії, оформленого протоколом № 1 від 13.06.2023, заявки Товариства з обмеженою відповідальністю «Аграрна фірма Весна» про надання часткової компенсації відсоткової ставки за залученим кредитом в сумі 2 000 000 грн. за кредитним договором від 14.04.2017 №36-МВ/17 та за залученим кредитом у сумі 4 000 000 грн. за кредитним договором від 14.04.2017 №36-МВ/17 направлено на розгляд Міністерству аграрної політики та продовольства України разом із супроводжувальним листом №3174/0/526-23 від 15.06.2023.
В судовому засіданні представник Дніпропетровської обласної державної адміністрації підтримав наведені в заяві про затвердження звіту доводи.
Представник товариства з обмеженою відповідальністю «Лендфорт Дніпро» проти затвердження звіту про виконання постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 03 грудня 2019 року у справі № 160/1082/19 заперечує, зазначає, що фактично заявки Товариства з обмеженою відповідальністю «Аграрна фірма Весна» про надання часткової компенсації відсоткової ставки за залученим кредитом в сумі 2 000 000 грн. за кредитним договором № 36-МВ/17 від 14.04.2017 та залученим кредитом в сумі 4 000 000 грн. за кредитним договором № 36-МВ/17 від 14.04.2017, боржником як то зобов`язано постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 03.12.2019 не розглянуто, що не може свідчити про виконання такого рішення суду.
Перевіривши повноту виконання постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 03.12.2019 у справі №160/1082/19, дослідивши додані боржником до звіту докази, суд вважає, що звіт Дніпропетровської обласної державної адміністрації про виконання постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 03 грудня 2019 року підлягає прийняттю, з огляду на таке.
На час вирішення спору між сторонами та прийняття Третім апеляційним адміністративним судом постанови від 03 грудня 2019 року у цій справі Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2015 № 300, визначав механізм використання коштів, передбачених Мінагрополітики у державному бюджеті за програмою «Фінансова підтримка заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів», які спрямовуються суб`єктам господарювання агропромислового комплексу на часткову компенсацію відсоткової ставки за залученими у національній валюті банківськими кредитами, згідно якому така компенсація надається на конкурсній основі суб`єктам господарювання агропромислового комплексу - юридичним особам незалежно від організаційно-правової форми та форми власності та фізичним особам - підприємцям (далі - позичальники) за укладеними кредитними договорами.
При цьому відповідно до п.2 Порядку № 300 головним розпорядником бюджетних коштів і відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінекономіки.
Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня є структурні підрозділи облдержадміністрацій, що забезпечують виконання функцій з питань агропромислового розвитку.
Пунктом 6 Порядку № 300 було встановлено, що для проведення конкурсу та вирішення інших питань щодо надання компенсації облдержадміністрації утворюють конкурсні комісії, до складу яких входять представники структурних підрозділів облдержадміністрацій, що забезпечують виконання функцій з питань агропромислового розвитку, органів державної статистики, фінансових органів, територіальних органів ДФС, міжрегіональних територіальних органів Держаудитслужби, професійних громадських організацій. Конкурсні комісії очолюють керівники структурних підрозділів облдержадміністрацій, що забезпечують виконання функцій з питань агропромислового розвитку.
Конкурсні комісії визначають суму компенсації для кожного позичальника в межах встановленого річного обсягу, видають позичальнику довідку про прийняте рішення конкурсної комісії щодо надання компенсації та включають його до реєстру позичальників, які мають право на отримання компенсації за кредитами (п.10 Порядку № 300).
Розпорядженням голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 15.06.2015 № р-268/0/3-15 утворено Конкурсну комісію з визначення переліку підприємств-позичальників агропромислового комплексу для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів, затверджено її склад з урахуванням внесених змін розпорядженням від 13.08.2018 № р-601/0/3-18, рішення якої і було предметом спору у межах цієї судової справи.
Постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 року № 202 Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів викладено в новій редакції.
Відповідно до вказаного Порядку № 300 в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 3 березня 2020 року № 202 та з урахуванням змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2021 року № 189, змінено механізм надання компенсації на конкурсній основі.
Пунктом 2 Порядку № 300 в діючій редакції, передбачено, що єдиним, головним, розпорядником бюджетних коштів і відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінагрополітики.
Відповідно до п.3 Порядку № 300 компенсація позичальникам надається через уповноважений банк, що підписав з Мінагрополітики Меморандум про загальні засади співробітництва (далі - уповноважений банк.
Відповідність позичальника вимогам абзацу третього пункту 3 цього Порядку перевіряється уповноваженим банком виходячи з інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, розміщеного на офіційному веб-сайті Мін`юсту.
Відповідно до п.6 Порядку № 300 для отримання компенсації за укладеними кредитними договорами позичальники подають щороку до 1 листопада уповноваженому банку заявку за встановленою Мінагрополітики формою та згоду про надання уповноваженим банком Мінагрополітики інформації, яка становить банківську таємницю або містить персональні дані, за формою, визначеною уповноваженим банком.
Отже, на даній час дійсно обласні державні адміністрації вже не є розпорядниками бюджетними коштів в межах програми «Фінансова підтримка заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів», які спрямовуються суб`єктам господарювання агропромислового комплексу на часткову компенсацію відсоткової ставки за залученими у національній валюті банківськими кредитами, та позбавлені повноважень розглядати заявки юридичних осіб про надання такої компенсації.
28.07.2020 головою облдержадміністрації прийнято розпорядження № Р-492/0/3-20 «Про втрату чинності розпорядження голови облдержадміністрації від 15.06.2015 № Р-268/0/3-15 «Про створення конкурсної комісії з визначення переліку підприємств-позичальників агропромислового комплексу для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів».
За наведених вище обставин та правового регулювання, приймаючи до уваги, що Головним розпорядником бюджетних коштів і відповідальним виконавцем бюджетної програми наразі є Мінагрополітики, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що вчинені боржником у спірних правовідносинах - Дніпропетровською обласною державною адміністрацією дії та прийняте рішення, оформлене протоколом спеціально створеної комісії № 1 від 13.06.2023, є свідченням єдиного можливого способу виконання постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 03 грудня 2019 року у справі №160/1082/19.
Зважаючи на викладене, колегія суддів дійшла висновку, що звіт Дніпропетровської обласної державної адміністрації про виконання постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 03 грудня 2019 року у справі №160/1082/19 підлягає прийняттю.
Керуючись ст.ст. 236, 248, 321, 325, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
УХВАЛИВ:
Прийняти звіт Дніпропетровської обласної державної адміністрації про виконання постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 03 грудня 2019 року у справі № 160/1082/19.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення, може бути оскаржена у випадках та строки, встановлені ст.328, 329 КАС України.
Головуючий - суддяІ.Ю. Добродняк
суддяН.А. Бишевська
суддяЯ.В. Семененко
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2023 |
Оприлюднено | 06.09.2023 |
Номер документу | 113209972 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Добродняк І.Ю.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні