Справа № 404/6368/21
Номер провадження 2/404/1677/21
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 серпня 2023 року Кіровський районний суд м. Кіровограда
в складі: головуючого судді Мохонько В.В.,
за участі секретаря Добровольської Т.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Кропивницькому, в порядку загального позовного провадження, справу за позовом ОСОБА_1 до товариства з обмеженою відповідальністю «Богдан-Авто Кропивницький»</a>, третя особа без самостійних вимог на стороні позивача: ОСОБА_2 про розірвання договору та повернення грошових коштів,-
ВСТАНОВИВ:
У серпні 2021 року позивач звернувся до суду з позовної заявою про розірвання договору купівлі - продажу автомобіля № КИ-0001880 від 08.10.2020 року укладений між позивачем та ТОВ «Богдан Авто Кропивницький», стягнення з ТОВ «Богдан-Авто-Кропивницький» суму грошових коштів у розмірі - 570 000,00 грн., неустойки за 67 днів прострочення у розмірі 1 145 700 грн., майнову шкоду в сумі - 62 589 грн., судові витрати.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 08.10.2020 року між позивачем та ТОВ «Богдан Авто Кропивницький» укладений договір купівлі-продажу автомобіля КИ-0001880. Позивач виконав умови договору в повному обсязі.
Вказує, що в процесі експлуатації автомобіля протягом гарантійного строку були виявлені сховані дефекти, а саме вихід з ладу механізму перемикання передач.
Під час гарантійного терміну автомобіль було передано на технічне обслуговування, однак недоліки усунуті не були, автомобіль позивачу не повернуто, тому договір купівлі-продажу повинен бути розірваний, а кошти повернуті позивачу.
Крім того, керуючись ст. 10 Закону України "Про захист прав споживачів" зазначає, що коли вартість роботи не визначено, виконавець сплачує споживачеві неустойку в розмірі 3% загальної вартості замовлення, тому позивач простить суд стягнути неустойку з відповідача на свою користь.
Також вказує, що при покупці та використанні автомобіля здійснено затрати на отримання свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, було сплачено державне мито у сумі 4% від вартості автомобіля в сумі 22 800,00 грн. та сплачено кошти за договором добровільного страхування наземного транспортного засобу в сумі 39 789,00 грн. тому просить стягнути з відповідача майнову шкоду в розмірі 62 589,00 грн.
Ухвалою судді Кіровського районного суду м. Кіровограда від 27.08.2021 року прийнято позовну заяву до розгляду та призначено підготовче засідання.
10.12.2021 року представник відповідача ТОВ «Богдан Авто - Кропивницький» через канцелярію суду подав відзив на позовну заяву.
Представником позивача у січні 2022 року та в червні 2022 року подано заяву про збільшення уточнення позовних вимоги, якою просить розірвати договір купівлі - продажу автомобіля № КИ-0001880 від 08.10.2020 року укладений між позивачем та ТОВ «Богдан Авто Кропивницький», стягнення з ТОВ «Богдан-Авто-Кропивницький» суму грошових коштів у розмірі - 570 000,00 грн., неустойки за 380 днів прострочення у розмірі 2 166 000 грн., майнову шкоду в сумі - 62 589 грн.
01.07.2022 року від представника відповідача до суду надійшов відзив на заяву про збільшення - уточнення позовних вимог.
Ухвалою Кіровського районного суду м. Кіровограда від 05.07.2022 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі просив задовольнити з підстав зазначених у позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні просив відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі з підстав зазначених у відзиві на позовну заяву.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку щодо відмови у задоволенні позовних вимог, виходячи з наступного.
Статтею 4 ЦПК України передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.
Згідно ч. 1 ст. 13 ЦПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Частиною 3 ст. 12 ЦПК України встановлено, що кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Судом встановлено. що 08.10.2020 року ОСОБА_1 придбав у ТОВ «Богдан-Авто-Кропивницький» автомобіль Jac IEV 7S, 2019 року випуску, номер кузову НОМЕР_1 , за договром купівлі-продажу транспортного засобу від 08.10.2020 року № КИ-0001880.
Згідно акту приймання-передачі транспортного засобу від 15.10.2020 року позивач отримав вказаний автомобіль від ТОВ "Богдан-Авто-Кропивницький" у власність, а також заповнену та з печатками сервісну книжку на автомобіль.
Згідно п.7 акту приймання-передачі транспортного засобу, який особисто підписано позивачем, останній погодився з умовами гарантії та зобов`язався їх виконувати.
Відповідно п. 5.4 договору № КИ-0001880 купівлі - продажу автомобіля від 08.10.2020 р. встановлено, щосторони погоджуються, що терміни усунення недоліків (дефектів виробника) обчислюються з моменту надходження запасних частин (комплектуючих), необхідних для такого усунення, на склад продавця, але не пізніше 60 календарних днів з моменту оформлення гарантійної заявки, або в інший термін, погоджений сторонами».
21.04.2021 року ОСОБА_1 звернувся до ТОВ "Богдан-Авто-Кропивницький" з проханням провести діагностику та гарантійний ремонт автомобіля Jac.
30.04.2021 р між ТОВ «Богдан - Авто Кропивницький» та позивачем,складений та підписаний акт передачі - прийняття колісного транспортного засобу, згідно чого ОСОБА_1 здав, а представник виконавця прийняв транспортний засіб для надання послуг з технічного обслуговування та/або гарантійного ремонту, що не заперечується сторонами.
Листом від 22.07.2021 р.представник ТОВ "Богдан -Авто Кропивницький" повідомивпозивача про причини затримки гарантійного ремонту автомобіля, вказавши, що діагностичні роботи проведені, а ремонтні роботи не проводять очікуючи необхідні запчастини.
03.09.2021 р. директор ТОВ "Богдан -Авто Кропивницький повідомив позивачу про усунення несправностей та в зв`язку з чимвін може забрати автомобіль та було складено акт виконаних робіт.
Згідно статей626,627 Цивільного кодексу України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків. Відповідно достатті 6 цього Кодексусторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цьогоКодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Згідно частини 1статті 638 Цивільного кодексу України, договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Відповідно до частини 1статті 655 Цивільного кодексу України, за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.
За приписами статей509,526,599 Цивільного кодексу України, зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цьогоКодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.
З матеріалів справи вбачається та не оспорюється сторонами, що на виконання договору купівлі-продажу № КИ-0001880 від 08.10.2020 позивач виконав свій обов`язок щодо оплати повної вартості автомобіля, а відповідач виконав зобов`язання щодо передання у власність позивача обраного ним автомобіля та документів на нього.
На підставі договору купівлі-продажу № КИ-0001880 від 08.10.2020 позивач 15.10.2020 року здійснив державну реєстрацію автомобіля марки Jac IEV 7S, 2019 року випуску, номер кузову НОМЕР_1 про що зазначено у свідоцтві серії НОМЕР_2 про реєстрацію транспортного засобу.
Позивач посилається на наявність недоліку у автомобілі та просить суд на цій підставі розірвати договір купівлі-продажу на підставістатті 8 Закону України «Про захист прав споживачів». Про будь-які механічні несправності автомобіля у позові не йдеться.
Як передбачено частиною 1статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів», у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:1) пропорційного зменшення ціни; 2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк; 3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов`язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: 1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми; 2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
У пунктах 12 та 15статті 1 Закону України «Про захист прав споживачів»наведені визначення понять «недолік» та «істотний недолік».
Істотний недолік - недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак: а) він взагалі не може бути усунутий; б) його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів; в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором;
Недолік - будь-яка невідповідність продукції вимогам нормативно-правових актів, умовам договорів або вимогам, що пред`являються до неї, а також інформації про продукцію, наданій виробником (виконавцем, продавцем);
З огляду на вищевикладене суд зауважує, що за правиламистатті 8 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач має право вимагати розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку саме істотного недоліку, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, а не будь-якого недоліку.
В матеріалах справи відсутні докази того, що автомобіль не експлуатується з огляду на наявні у ньому недоліки, однак відповідно до акту виконаних робіт від 03.09.2021 року вказано роботи які було проведено, що свідчить про те, що автомобіль може експлуатуватися і використовуватися за цільовим призначенням.
З урахуванням викладеного суд вважає, що позивачем не надано достатніх та переконливих доказів наявності істотного недоліку у придбаному ним автомобілі, який став би підставою для розірвання договору купівлі-продажу,
За таких обставин, суд не вбачає правових підстав для розірвання оспорюваного договору купівлі-продажу автомобіля та стягнення з відповідача матеріальних збитків.
З приводу стягнення з відповідача неустойки суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту 5 ч.1 статті 1 Закону України «Про захист прав споживачів, гарантійний строк - це строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов`язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв`язку з введенням її в обіг.
Згідно зіст.675 ЦК Українистрок, протягом якого продавець гарантує якість товару (гарантійний строк),може бути встановлений договором або законом.
Гарантійні зобов`язання і гарантійний термін експлуатації дорожнього транспортного засобу встановлюються виробником або продавцем (пункт 2 Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни дорожніх транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства промислової політики України № 721 від 29 грудня 2004 року).
Врегулювання відносин між споживачами товарів, робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг здійснюється на підставіЗакону України «Про захист прав споживачів» від 12 травня 1991 року № 1023-XII,Цивільного кодексу України,Господарського кодексу Українита інших нормативно-правових актів, що містять положення про захист прав споживачів (ст.ст.1-1,2 Закону України «Про захист прав споживачів» від 12 травня 1991 року № 1023-XII).
Згідност. 1 Закону України «Про захист прав споживачів» від 12 травня 1991 року № 1023-XIIгарантійний строк - строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов`язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв`язку з введенням її в обіг.
Частиною 3ст. 4 Закону України «Про захист прав споживачів» від 12 травня 1991 року № 1023-XIIпередбачено, що споживачі зобов`язані: 1) перед початком експлуатації товару уважно ознайомитися з правилами експлуатації, викладеними в наданій виробником (продавцем, виконавцем) документації на товар; 2) в разі необхідності роз`яснення умов та правил використання товару - до початку використання товару звернутися за роз`ясненнями до продавця (виробника, виконавця) або до іншої вказаної в експлуатаційній документації особи, що виконує їх функції; 3) користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням та дотримуватися умов (вимог, норм, правил), встановлених виробником товару (виконавцем) в експлуатаційній документації; 4) з метою запобігання негативним для споживача наслідкам використання товару - застосовувати передбачені виробником в товарі засоби безпеки з дотриманням передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а в разі відсутності таких правил в документації - дотримуватися звичайних розумних заходів безпеки, встановлених для товарів такого роду.
Позивач вважає, що відповідачем порушено вимоги ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів».
Відповідно доЗакону України «Про захист прав споживачів»цей Закон регулює відносини між споживачами товарів, робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг різних форм власності, встановлює права споживачів, а також визначає механізм їх захисту та основи реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів.
З пункту 22 частини першоїстатті 1Закону України«Про захистправ споживачів» вбачається, що споживач - це фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов`язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов`язків найманого працівника.
Згідно з частиною першоюстатті 4 Закону України «Про захист прав споживачів»споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на: захист своїх прав державою; належну якість продукції та обслуговування; безпеку продукції; необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця); відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції), відповідно до закону; звернення до суду та інших уповноважених державних органів за захистом порушених прав; об`єднання в громадські організації споживачів (об`єднання споживачів).
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати: пропорційного зменшення ціни; безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк; відшкодування витрат на усунення недоліків товару (частина першастатті 8 Закону України «Про захист прав споживачів»).
За змістом частини дев`ятоїстатті 8 Закону України «Про захист прав споживачів»при пред`явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом 14 днів з дати його пред`явлення або за згодою сторін в інший строк.
Пунктом 1 частини першоїстатті 708 ЦК Українипередбачено, що у разі виявлення покупцем протягом гарантійного або інших строків, встановлених обов`язковими для сторін правилами чи договором, недоліків, не застережених продавцем, або фальсифікації товару покупець має право, серед іншого, вимагати від продавця або виготовлювача безоплатного усунення недоліків товару або відшкодування витрат, здійснених покупцем чи третьою особою, на їх виправлення.
Відповідно до частини третьоїстатті 709 ЦК Українивимога покупця про безоплатне усунення недоліків товару підлягає задоволенню продавцем або виготовлювачем протягом чотирнадцяти днів або, за домовленістю сторін, в інший строк.
Згідно з пунктом 1 Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни дорожніх транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства промислової політики України від 29 грудня 2004 року № 721, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20 січня 2005 року за № 72/10352(далі - Порядок) недоліком є окрема невідповідність дорожнього транспортного засобу вимогам нормативних документів, умовам договорів або вимогам, що пред`являються до нього, а також інформації про дорожній транспортний засіб, яка надана виробником (виконавцем, продавцем).
У відповідності до п. 2 Порядку, гарантійні зобов`язання і гарантійний термін експлуатації ДТЗ встановлюються Виробником або Продавцем.
У відповідності до п. 3 Порядку , гарантійні зобов`язання Виробника (Продавця), гарантійний термін експлуатації, а також умови, за яких вони втрачають силу, наводяться в експлуатаційній документації на ДТЗ або в Сервісній книжці, якщо інше не визначено в договорі купівлі-продажу ДТЗ.
Пунктом 20 Порядку визначено, що у разі виявлення у процесі експлуатації дорожнього транспортного засобу недоліку або істотного недоліку споживач має право звернутися до виконавця на один з пунктів сервісної мережі, зазначених у сервісній книжці, за власним вибором.
У разі ухилення або безпідставної чи необґрунтованої відмови виконавця від виконання гарантійного ремонту дорожнього транспортного засобу споживач має право звернутися безпосередньо до продавця або виробника для усунення цих недоліків і виконання гарантійного ремонту, або до уповноважених органів захисту прав споживачів.
У разі ухилення або безпідставної чи необґрунтованої відмови продавця або виробника від виконання гарантійного ремонту дорожнього транспортного засобу споживач має право для захисту своїх прав звернутися до суду.
Порядок приймання-передачі та оформлення документів виконавцем для проведення гарантійного ремонту дорожнього транспортного засобу урегулювано пунктами 24, 25, 26 Порядком гарантійного ремонту.
Згідно з пунктами 25, 26 Порядку документом, який підтверджує передавання дорожнього транспортного засобу на гарантійний ремонт, є наряд-замовлення. Споживач підписом у наряді-замовленні погоджує обсяги та терміни виконання гарантійного ремонту. Після виконання робіт із гарантійного ремонту виконавець робить відмітку в сервісній книжці про проведення гарантійного ремонту із зазначенням номера й дати оформлення наряду-замовлення, згідно з яким було виконано гарантійний ремонт.
Так, під час приймання ДТЗ на гарантійний ремонт Виконавець у присутності Споживача перевіряє споживчі властивості ДТЗ, його укомплектованість, наявність видимих пошкоджень чи дефектів на поверхні ДТЗ, заводський номер, дату виготовлення, наявність пломб виробника або виконавця (за дорученням Виробника), свідоцтво про реєстрацію автомобіля або тимчасовий реєстраційний талон та Сервісну книжку та встановлює наявність заявленого недоліку. За результатами огляду ДТЗ Виконавець оформлює наряд-замовлення на виконання робіт, необхідних для усунення виявлених недоліків. Дата оформлення та номер наряду-замовлення, тривалість і найменування робіт із гарантійного ремонту фіксується Виконавцем у журналі обліку гарантійного ремонту ДТЗ. Форму журналу обліку гарантійного ремонту ДТЗ наведено в додатку до цього Порядку. Виконавець несе відповідальність за відповідність ДТЗ вимогам Виробника і нормативних документів в частині виконаних робіт, термін їх виконання та збереження ДТЗ. Документом, який підтверджує передавання ДТЗ на гарантійний ремонт, є наряд-замовлення. Споживач підписом у наряді-замовленні погоджує обсяги та терміни виконання гарантійного ремонту. Після виконання робіт із гарантійного ремонту Виконавець робить відмітку в Сервісній книжці про проведення гарантійного ремонту із зазначенням номера й дати оформлення наряду-замовлення, згідно з яким було виконано гарантійний ремонт. Споживач підписом у наряді-замовленні підтверджує виконання гарантійного ремонту, перевірку відповідності ДТЗ вимогам нормативних документів в частині виконаних робіт, укомплектованості та отримання ДТЗ. Другий примірник наряду-замовлення передається Споживачеві.
Отже з аналізу вказаних норм законодавства вбачається, що гарантійний ремонт дорожнього транспортного засобу здійснюється протягом 14 календарних днів, якщо іншого терміну не встановлено договором укладеним між сторонами, а факт передання такого автомобіля на гарантійний ремонт та факт встановлення початку перебігу строку гарантійного ремонтує саме наряд-замовлення на гарантійний ремонт автомобіля.
Згідно розділу 1.9 Правила і терміни гарантійного ремонту - підставою для розгляду звернення Власника стосовно гарантійного ремонту автомобіля є його письмова заява довільної форми, вона повинна містити опис недоліку та вимоги щодо його усунення. На підставі огляду автомобіля представники Дилера складають рекламаційний акт з висновком про наявність чи відсутність гарантійного випадку, який обов`язково підпису власник . Якщо власник і дилер дійшли згоди щодо наявності гарантійного випадку Дилер оформлює наряд-замовлення на виконання робіт, необхідних для усунення виявлених недоліків. Власник підписом у наряді-замовленні підтверджує виконання гарантійного ремонту й отримання автомобіля.
При цьому зазначено також, що під час виконання гарантійного ремонту замінюється дефектна деталь. За наявності деталей на складі дилера ремонт виконується негайно, у разі їх відсутності на складі Дилера заміна виконується протягом 60 календарних днів з дати початку ремонту.
За такого, судом встановлено, що сторонами договору купівлі-продажу автомобіля було визначено та погоджено строк гарантійного обслуговування, початок його перебігу та спливу в договірному порядку, а саме у випадку відсутності у відповідача необхідних запчастин, строк гарантійного ремонту автоматично продовжується до 60 днів та додаткового погодження з покупцем не потребує.
Матеріалами справи підтверджується, що у відповідача була відсутнянеобхідна для ремонту транспортного засобу позивача запчастина.
Правовідносини між власниками дорожніх транспортних засобів (далі - ДТЗ) та суб`єктами господарювання, в тому числі тими, що здійснюють роздрібну торгівлюними, підприємствами виробниками та виконавцями робіт із технічного обслуговування і гарантійного ремонту, врегульовані Порядком гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни дорожніх транспортних засобів (далі Порядок), затвердженим наказом Міністерства промислової політики України від 29 грудня 2004 року № 721, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.01.2005 року за №72/10352.
Як передбачено ч. 4ст. 81 ЦПК України, рішення не може ґрунтуватися на припущеннях, а ч.1ст.13 цього Кодексувстановлює, що суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цьогоКодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Пунктом 25 вищенаведеного Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни дорожніх транспортних засобів передбачено, що документом, який підтверджує передавання ДТЗ на гарантійний ремонт, є наряд-замовлення.
Споживач підписом у наряді-замовленні погоджує обсяги та терміни виконання гарантійного ремонту.
Пунктом 28 Порядку встановлено, що претензії Споживача щодо виявлених недоліків у ДТЗ (надалі - Претензії) подаються за вибором Споживача на один із пунктів сервісної мережі, вказаний у Сервісній книжці, Виконавцю або Продавцю за місцем купівлі ДТЗ, або Виробнику. Претензії розглядаються у разі дотримання таких умов: Претензії подано у письмовій формі з зазначенням прізвища,імені, по батькові та місця проживання Споживача, згідно з вимогами цього Положення; на момент подання Претензії не закінчився гарантійний термін на ДТЗ; пред`явлено документ, який засвідчує факт купівлі ДТЗ Споживачем, та Сервісну книжку.
Відповідно до пункту 29 Порядку Виконавець (Продавець або Виробник) зобов`язані протягом трьох діб розглянути Претензію за участю Споживача та скласти в двох примірниках рекламаційний акт, де зазначаються: прізвище, ім`я, по батькові власника; марка ДТЗ, тип, модель, версія, ідентифікаційній номер ДТЗ і номер його двигуна; державний номер ; пробіг від початку експлуатації; найменування організації, яка продала ДТЗ, і дата продажу; перелік заявлених власником ДТЗ недоліків. Рекламаційний акт підписується власником ДТЗ та представниками Виконавця (Продавця або Виробника).
В результативній частині рекламаційного акта повинне бути прийнято одне з таких рішень: 1) заявлений недолік підтверджується і підлягає усуненню у порядку, викладеному в розділі "Процедура гарантійного ремонту ДТЗ" цього Порядку; 2) заявлений недолік визнається істотним, і Споживач має право за власним вибором вимагати від Продавця або Виробника: заміни ДТЗ на такий самий ДТЗ належної якості; відповідного зменшення купівельної ціни ДТЗ; заміни ДТЗ на аналогічний ДТЗ іншої моделі з відповідним перерахунком купівельної ціни; розірвання договору купівлі-продажу ДТЗ. Для прийняття рішення щодо визнання недоліку істотним Виконавець (Продавець) залучає для розгляду Претензії Споживача фахівців Виробника; 3) заявлений недолік виник внаслідок порушення Споживачем вимог експлуатаційної документації на ДТЗ, вимог цього Порядку та/або правил збереження ДТЗ, і такий недолік підлягає усуненню за рахунок Споживача; 4) заявлений власником ДТЗ недолік не підтверджується.
У відповідності до п.20вищезазначеного Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) разі виявлення у процесі експлуатації ДТЗ недоліку або істотного недоліку Споживач має право звернутися до Виконавця на один з пунктів сервісної мережі, зазначених у Сервісній книжці, за власним вибором. Підставою для розгляду вимоги Споживача щодо виконання гарантійного ремонту ДТЗє письмовазаява Споживача, що складається у довільній формі та має містити опис недоліку, з приводу якого звертається Споживач, а також вимоги Споживача.
Більше того, суд звертає увагу і на те, що позивачем не долучено рекламаційний акт в якому у відповідності до п.29 Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни дорожніх транспортних засобів, затвердженого Наказом Міністерства промислової політики України 29 грудня 2004 року № 721, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 січня 2005 року за № 72/10352, зокрема, у його резолютивній частині повинне бути прийнято відповідне рішення - заявлений недолік підтверджується і підлягає усуненню у порядку, викладеному в розділі "Процедура гарантійного ремонту ДТЗ" цього Порядку .
Презумпція вини відповідача діє у відносинах з споживачами,тобто саме відповідач повинен її спростувати, згідно з ч.6ст.10 Закону України « Про захист прав споживачів.
Рішення суду, як найважливіший акт правосуддя покликане забезпечити захист гарантованихКонституцією Україниправ і свобод людини та здійснення проголошеногоОсновним Законом Українипринципу верховенства права (п. 2Постанови Пленуму Верховного Суду України від 18.12.2009, № 14 "Про судове рішення у цивільній справі").
Принципи справедливості, добросовісності та розумності передбачають, зокрема, обов`язок особи враховувати потреби інших осіб у цивільному обороті, проявляти розумну дбайливість і добросовісно вести переговори (див. пункт 6.20 постанови Великої Палати Верховного Суду від 19.05.2020 у справі № 910/719/19). Отже, сторони повинні сумлінно та добросовісно співпрацювати з метою належного виконання укладеного договору. Кредитор у зобов`язанні має створити умови для виконання боржником свого обов`язку, для чого вчиняє не тільки дії, визначені договором, актами цивільного законодавства, але й ті, які випливають із суті зобов`язання або звичаїв ділового обороту (див. частину першустатті 613 ЦК України). Вказаного висновку дійшла Велика Палата Верховного Суду у постанові від 13.07.2022 у справі № 363/1834/17 (пункт 57).
Отже, не звернення позивача з відповідною заявою ненадання ним жодних доказів на підтвердження звернення до відповідачів саме з заявою про проведення гарантійного ремонту та погодження заміни деталей шляхом підписання Рекламаційного Акту ( за умови, що в наданому ним Акті зазначено, що автомобіль прийнято на підставі наряду-замовлення на проведення комп`ютерної діагностики автомобілю, а про гарантійний ремонт зазначено в загальному, без написання причини) - свідчить про відсутність в його діях розумної дбайливості та добросовісного ведення переговорів .
За такого, суд не вбачає відповідальність, передбачену законодавством України шляхом сплати неустойки - що є підставою для відмови в задоволенні позову.
Також підлягає відмові і позовна вимога про стягнення майнової шкоди в сумі - 62 589 грн., оскільки є похідною від основної позовної вимоги.
З огляду на вищевикладене, вивчивши матеріали справи, з`ясувавши усі фактичні обставини, суд вважає необхідним відмовити у задоволенні позову.
Європейський суд з прав людини вказав, що пункт перший статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними залежно від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суді, та відмінності, які існують у держава-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо надання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки з огляду на конкретні обставини справи (Пронін проти України, № 63566/00 § 23, ЄСПЛ від 18 липня 2006 року).
Відповідно до статті 141 Цивільного процесуального кодексу України, судові витрати, при відмові у задоволенні позовних вимог, покладаються на позивача.
Керуючись ст.ст. 12, 13, 81, 263-265, 268 ЦПК України, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до товариства з обмеженою відповідальністю «Богдан-Авто Кропивницький»</a>, третя особа без самостійних вимог на стороні позивача: ОСОБА_2 про розірвання договору та повернення грошових коштів - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Кропивницького апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
У відповідності до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Розділу ХІІІ Перехідних положень ЦПК України, в редакції від 3 жовтня 2017 року, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди (Кіровський районний суд м. Кіровограда).
Відомості про учасників справи:
позивач: ОСОБА_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3 ;
відповідач: товариство з обмеженою відповідальністю «Богдан-Авто Кропивницький»</a>, місцезнаходження: вул. Героїв України, буд. 6-А, м. Кропивницький; код ЄДРПОУ 37795902;
третя особа, ОСОБА_2 , місце проживання: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_4 .
Повний текст рішення складено 04.09.2023 року
Суддя
Кіровського районного суду
м. Кіровограда В.В. Мохонько
Суд | Кіровський районний суд м.Кіровограда |
Дата ухвалення рішення | 23.08.2023 |
Оприлюднено | 06.09.2023 |
Номер документу | 113212551 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них купівлі-продажу |
Цивільне
Кіровський районний суд м.Кіровограда
Мохонько В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні