Рішення
від 04.09.2023 по справі 420/14113/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/14113/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 вересня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Скупінської О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування розпорядження та зобов`язання винити певні дії

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду 16 червня 2023 року надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю «АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА» до Головного управління ДПС в Одеській області, в якій позивач просить суд:

1. Визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС у Одеській області від 08.06.2023 року №195-р, яким анульовано ліцензію товариства з обмеженою відповідальністю «АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА» «на право зберігання пального» реєстраційний номер 15020414202100354 зі строком дії з 04.11.2021 по 04.11.2026;

2. Зобов`язати Головне управління ДПС у Одеській області видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію щодо анулювання ліцензії ТОВ «АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА» «на право зберігання пального» реєстраційний номер 15020414202100354 зі строком дії з 04.11.2021 р. по 04.11.2026 р.

Позовні вимоги ТОВ «АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА» обґрунтовує тим, що ним в електронному кабінеті було отримано розпорядження Головного управління ДПС у Одеській області від 08.06.2023 №195-р, яким анульовано ліцензію товариство з обмеженою відповідальністю «АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН CEPBIC УКРАЇНА» «на право зберігання пального» реєстраційний номер 15020414202100354 зі строком дії з 04.11.2021 по 04.11.2026. Підставою анулювання зазначено: «встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії». Вказує, що прийняттю оскаржуваного розпорядження має слугувати перевірка, отримання від представників товариства пояснень чи заперечень, однак вказаного відповідачем не здійснено. Втім, позивачу взагалі невідомо чи була така перевірка проведена, якщо була то в який період, оскільки позивач не отримував від відповідача жодних документів, складених за результатом перевірки. Додатково зазначає, що позивач знаходиться як за адресою зареєстрованого місцезнаходження м. Одеса, вул. Гімназична, буд 20, кв (офіс) 11 так й за адресою - місцезнаходження провадження діяльності. Отже, оскаржуване розпорядження взагалі складене передчасно, тобто з порушенням вимог Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».

Ухвалою судді від 21 червня 2023 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі з призначенням її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження, без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (в порядку ст.262 КАС України).

06.07.2023 до суду надійшов (вх..№ 22457/23) відзив Головного управління ДПС в Одеській області з проханням відмовити у задоволенні позову ТОВ «АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА».

У відзиві зазначено, що відповідно до фактичних обставин справи представниками Головного управління ДПС в Одеській області здійснено вихід за податковою адресою ТОВ «Агенція Трайтон Сервіс Україна» (код СДРПОУ 32432896) м. Одеса, вул. Гімназична буд. 20, кв. (офіс) 11. Під час виходу встановлено, що за адресою м. Одеса, вул. Гімназична буд. 20,кв. (офіс) 11 ТОВ «Агенція Трайтон Сервіс Україна» (код СДРПОУ 32432896) не знаходиться. Відсутня вивіска щодо інформації про підприємство ТОВ «Агенція Трайтон Сервіс Україна» (код СДРПОУ 32432896). Мешканка зазначеного будинку повідомила, що кв. 11 належить громадянці ОСОБА_1 . Також, під час виходу встановлено відсутність мешканців кв. 11 квартири. Робочий номер підприємства тел. НОМЕР_1 не обслуговується, то зв`язатись не було можливим з підприємством.

У зв`язку з вищевикладеними обставинами Головним управлінням ДПС в Одеській області, зазначено у відзиві, було складено акт про неможливість проведення фактичної перевірки №2224/15-32- 09-02 від 05.06.2023 року.

Відповідач звертає увагу, що доказами виходу за податковою адресою підприємства є 2 фотокопії, які підтверджують факт виходу на адресу та відповідно відсутність даного підприємства за вказаною адресою. У зв`язку з незнаходженням підприємства за податковою адресою ГУ ДПС в Одеській області прийнято розпорядження «Про анулювання ліцензій від 08.06.2023 року №195-р.

Враховуючи вищевикладене, відповідач просить суд відмовити у задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю «АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА».

В поданому відзиві відповідач просив суд справу розглядати за обов`язковою участю представника контролюючого органу.

Ухвалою суду від 11.07.2023 відмовлено у задоволенні клопотання (вх..№22457/23) представника відповідача Тарановського Р.В., про розгляд справи за участю представника контролюючого органу.

10.07.2023 (вх.№ЕП/26358/23) від представника позивача до суду надійшла відповідь на відзив.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, відзиву на позовну заяву, відповіді на відзив і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-79 КАС України, судом встановлено такі факти та обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю «АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА» зареєстровано як юридична особа 31.03.2003 (Дата запису: 03.08.2007, Номер запису: 15561200000028790) та здійснює такі види діяльності за КВЕД: 52.22 Допоміжне обслуговування водного транспорту (основний); 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 52.10 Складське господарство.

Згідно інформації з Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань місцезнаходження юридичної особи - товариство з обмеженою відповідальністю «АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА» є: 65012, Одеська обл., місто Одеса, вул. Гімназична, будинок 20, квартира 11.

Судом встановлено, що позивачу видано ліцензію №15020414202100354 на право зберігання пального зі строком дії з 04.11.2021 по 04.11.2026 (а.с.7-8).

Відповідно до даної ліцензії адресою зберігання пального є «Одеська обл., Ізмаїльський район, м.Ізмаїд, вул.Придунайська, буд.296/А.

30.05.2023 начальником управління контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС в Одеській області була складена доповідна записка №289/15-32- 09-02 (а.с.30-31), в якій викладено пропозицію з метою здійснення контролю за дотриманням вимог діючого законодавства у сфері обігу підакцизних товарів, керуючись п.п.1.2.2 п.1.2 розділу 1 Наказу ДПС України від 04.09.2020 №470 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків» та п.2.2 положення про управління контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС в Одеській області «щодо організації проведення фактичних перевірок платників податків», на підставі пп.80.2.5 п.80.2 CT.80 (...здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального) надати дозвіл на проведення фактичної перевірки ТОВ "АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ 32432896) податкова адреса: м. Одеса, вул. Гімназична, буд. 20, кв. (офіс) 11, адреса господарської одиниці: Одеська область, м. Ізмаїл, вул. Нахімова, 296-А.

На підставі п.п.191.1.4 п.191.1 ст.191, п.п. 191.1.14 п.194.1 ст.191, ст.20, п.п.80.2.5 п.80.2 ст.80 Податкового Кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями), з метою недопущення порушень у сфері обігу підакцизних товарів, запобігання незаконному обігу пального, дотримання умов ліцензування, Головним управлінням ДПС в Одеській області 02.06.2023 року прийнято наказ №4069-п «Про проведення фактичної перевірки ТОВ "АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ 32432896» (а.с.32), яким наказано провести за участю головного державного інспектора відділу контролю за виробництвом та обігом пального управління контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС в Одеській області Чичоти Андрія Теодоровича, головного державного інспектора відділу контролю за виробництвом та обігом пального управління контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС в Одеській області Новіцького Олега Олександровича, головного державного інспектора відділу контролю за виробництвом та обігом пального управління контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС в Одеській області Худика Валерія Романовича та головного державного інспектора відділу контролю за виробництвом та обігом пального управління контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС в Одеській області Алаликіна Сергія Ігоровича, фактичну перевірку ТОВ "АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ 32432896) податкова адреса: Одеська область, м. Одеса, вул. Гімназична, буд. 20, кв. (офіс) 11 за фактичною адресою господарської одиниці: Одеська область, м. Ізмаїл, вул. Нахімова, 296-А, з 05.06.2023 року, тривалістю 10 діб

На виконання наказу від 02.06.2023 року №4069-п «Про проведення фактичної перевірки ТОВ «Агенція Трайтон Сервіс Україна» (код СДРПОУ 32432896) ГУ ДПС в Одеській області було видано направлення на перевірку від 05.06.2023 №7808/15-32-09-02 та №7810/15-32-09-02 від 05.06.2023 (а.с.33-34).

Як стверджує відповідач представниками ГУ ДПС в Одеській області здійснено вихід за податковою адресою ТОВ «Агенція Трайтон Сервіс Україна» (код СДРПОУ 32432896) м. Одеса, вул. Гімназична буд. 20, кв. ( офіс) 11.

Судом встановлено, що 05.06.2023 Головним управлінням ДПС в Одеській області складено акт про неможливість проведення фактичної перевірки №2224/15-32- 09-02 від 05.06.2023 (а.с.35).

Так, згідно даного акту під час виходу встановлено, що за адресою м. Одеса, вул. Гімназична буд. 20, кв. (офіс) 11 ТОВ «Агенція Трайтон Сервіс Україна» (код СДРПОУ 32432896) не знаходиться. Відсутня вивіска щодо інформації про підприємство ТОВ «Агенція Трайтон Сервіс Україна» (код СДРПОУ 32432896). Мешканка зазначеного будинку повідомила, що кв. 11 належить громадянці ОСОБА_1 . Також, під час виходу встановлено відсутність мешканців кв. 11 квартири. Відповідно баз даних ІС Податковий блок за ТОВ "АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ 32432896) значиться номер телефону НОМЕР_1 , який не обслуговується.

У зв`язку з вище викладеним, вказано в акту провести фактичну перевірку ТОВ "АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ 32432896) не надалось можливим.

Відповідач звертає увагу, що доказами виходу за податковою адресою підприємства є 2 фотокопії, які підтверджують факт виходу на адресу та відповідно відсутність даного підприємства за вказаною адресою (а.с.36-37).

08.06.2023 Головним управлінням ДПС в Одеській області відповідно до статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що Використовуються в електронних сигаретах, та пального» прийнято розпорядження №195-р. (а.с.9) «Про анулювання ліцензій», яким зобов`язано анулювати дію ліцензій на право зберігання пального ТОВ «АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 32432896) за порушення вимог статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються електронних сигаретах, та пального» (зі змінами) щодо встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання місцезнаходженням та/або за 38 місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданих ліцензія: (згідно додатку).

Вважаючи протиправним та таким, що підлягає скасуванню розпорядження Головного управління ДПС у Одеській області від 08.06.2023 №195-р,, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Оцінюючи правомірність прийняття оскаржуваного рішення, суд зазначає таке.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п.п.20.1.4 п. 20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Так, відповідно до ст. 62 ПК України одним із способів здійснення податкового контролю є перевірки та звірки відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірки щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Згідно пункту 75.1. статті 75 Податкового кодексу України (далі - ПК України) контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

В силу підпункту 75.1.3 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Відповідно до п. 80.1 ст. 80 ПК України фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).

Згідно з пп. 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 ПК України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав, як зокрема, у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України визначає Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» №481 від 19 грудня 1995 року

Згідно з приписами ст. 15 Закону України №481 суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва.

Відповідно до норм ст. 15 Закону України №481 для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;

акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;

дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.

Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.

У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об`єкта.

Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через своє зареєстроване постійне представництво), які здійснюють оптову торгівлю пальним, за відсутності місць оптової торгівлі пальним копії таких документів не подають.

Суб`єкти господарювання, що здійснюють зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, копії зазначених документів не подають. Такі суб`єкти господарювання у заяві зазначають про використання пального для потреб власного споживання чи переробки, загальну місткість резервуарів та ємностей, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження.

Після видачі/анулювання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального податковий орган вносить відповідні відомості до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше наступного робочого дня з дня видачі/анулювання відповідної ліцензії.

Відповідно до ч.52 ст. 15 Закону України №481 ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі, зокрема, в

Відповідно до ч.52 ст. 15 Закону України №481 ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі, зокрема, встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії.

Згідно з ч. 53 ст. 15 Закону України №481 ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про її анулювання в електронній формі засобами електронного зв`язку.

Відповідно до приписів ст. 3 Закону №481, ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного рішення про анулювання у формі розпорядження про таке анулювання на підставі акта про встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцем провадження діяльності, яка підлягає ліцензуванню. До такого акта долучається мультимедійна інформація щодо фіксації зазначеного факту технічними приладами та/або технічними засобами, що здійснюють або мають функції фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису, та/або засобами фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису.

Розпорядження про анулювання ліцензії приймається на шістнадцятий робочий день з дня, наступного за днем вручення суб`єкту господарювання акта, що є підставою для анулювання ліцензії;

Враховуючи зазначені норми, такими встановлено певний порядок для прийняття рішення про анулювання ліцензії, а саме, наявність підстав для прийняття рішення визначених вказаним законом та строки прийняття рішення.

В першу чергу, суд вважає за необхідне зазначити, що наказом від 02.06.2023 №4069-п «Про проведення фактичної перевірки ТОВ "АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ 32432896», наказано провести фактичну перевірку ТОВ "АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА" саме за фактичною адресою господарської одиниці: Одеська область, м. Ізмаїл, вул. Нахімова, 296-А, з 05.06.2023.

Суд встановив, що саме вищевказана адреса позивача відображена в ліцензії №15020414202100354 на право оптової торгівлі тютюновими виробами, як місце здійснення діяльності, а не місцезнаходження юридичної особи.

В той же час, відповідачем встановлено відсутність позивача саме за адресою місцезнаходження позивача.

Відповідачем на підтвердження відсутності позивача за адресою: АДРЕСА_1 надано копії двох фотографій на одній з яких зображено двері та табличка «вулиця Гімназична 20» , а на іншій інші двері без жодних розпізнаючи ознак щодо їх місцезнаходження.

Однак, суд зазначає, що надані до суду фото не відображено дати та часу відвідування посадовими особами податкового органу будівлі за адресою: АДРЕСА_1 , крім того, з вказаних документів неможливо в повній та достатній мірі встановити, що таких вихід було здійснено саме за вказаною адресою, а отже надані фотографії не можуть слугувати належним доказом відсутності суб`єкта господарювання за податковою адресою.

Також, суд зазначає, що відсутність працівників позивача на робочому місці на час проведення фактичної перевірки не може беззаперечно свідчити про відсутність позивача за адресою місцезнаходження.

Так, до суду надано копію договору оренди приміщення від 01.01.2023 року, який укладено між ФОП ОСОБА_1 (Орендодавець) та позивачем (Орендар) і згідно якого Орендодавець передав у строкове платне користування Орендарю, а Орендар прийняв у строкове платне користування від Орендодавця частину житлового приміщення (далі приміщення) для здійснення підприємницької діяльності (а саме - для розміщення офісу), що знаходиться за адресою: 65012 м. Одеса, вул. Гімназична, буд. 20, офіс. 11 Загальна площа вищевказаного житлового приміщення - 8 кв. м. (а.с.16-18).

При цьому, при розгляді даної справи суд враховує, що відповідачем не надано доказів на підтвердження правлення примірника акту про неможливість проведення перевірки року на адресу позивача.

В той же час, відповідно до п.п. 1.4.5, п. 1.4 розділу І Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затверджених наказом ДПС України від 04.09.2020 №470, зокрема, зазначено, що у разі коли при організації документальної планової та позапланової виїзної або фактичної перевірки встановлено неможливість її проведення (у тому числі у зв`язку з відсутністю платника податків (посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників) за податковою адресою та/або адресою об`єктів оподаткування) посадовими (службовими) особами територіального органу ДПС/апарату ДПС, невідкладно складається у двох примірниках у довільній формі та підписується акт про неможливість проведення перевірки, що засвідчує цей факт.

Другий примірник акта про неможливість проведення перевірки разом з копіями матеріалів надсилається територіальним органом ДПС/апаратом ДПС платнику податку у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Враховуючи те, що відповідачем не направлено на адресу зазначені вище акти, позивач був позбавлений можливості надати пояснення та докази щодо предмету перевірки.

Зважаючи на вищевикладене, суд дійшов висновку, що розпорядження Головного управління ДПС у Одеській області від 08.06.2023 №195-р, яким анульовано ліцензію товариства з обмеженою відповідальністю «АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА» «на право зберігання пального» реєстраційний номер 15020414202100354 зі строком дії з 04.11.2021 по 04.11.2026 є протиправними та таким, що підлягає скасуванню.

Щодо вимоги зобов`язального характеру, то суд зазначає, що вона є передчасною з огляду на те, що у суду відсутні підстави вважати, що інформація щодо анулювання ліцензії ТОВ «АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА» «на право зберігання пального» реєстраційний номер 15020414202100354 зі строком дії з 04.11.2021 по 04.11.2026 не буде вилучена з даного реєстру.

Решта доводів висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно з ч.1 ст.6 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Таким чином, оцінюючи встановлені судом факти, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є такими, що підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем за подання даного адміністративного позову сплачений судовий збір в розмірі 5368,00 грн, що підтверджується квитанцією до платіжної інструкцієї №ПН2871218 від 16.06.2023 (а.с.6).

При цьому сума судового збору, яка підлягала сплаті за звернення до суду з даним позовом складає 2684,00 грн.

Враховуючи, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню, так як судом відмовлено в задоволенні саме похідної вимоги, з Головного управління ДПС в Одеській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю «АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА» необхідно стягнути суму сплаченого судового збору у розмірі 2684,00 грн.

У зв`язку з перебуванням судді у відпустці, рішення ухвалено 04.09.2023.

Керуючись ст.ст. 2, 3, 5, 6, 8, 9, 14, 22, 139, 241, 242-246, 250, 255, 262, 295, КАС України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування розпорядження та зобов`язання винити певні дії задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС у Одеській області від 08.06.2023 №195-р, яким анульовано ліцензію товариства з обмеженою відповідальністю «АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА» «на право зберігання пального» реєстраційний номер 15020414202100354 зі строком дії з 04.11.2021 по 04.11.2026.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю «АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА» суму сплаченого судового збору у розмірі 2684,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Учасники справи:

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА» (65012, м. Одеса, вул. Гімназична, 20, кв.11, код ЄДРПОУ 32432896);

Відповідач: Головне управління ДПС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул.. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 44069166).

СуддяОлена СКУПІНСЬКА

Дата ухвалення рішення04.09.2023
Оприлюднено07.09.2023
Номер документу113241284
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування розпорядження та зобов`язання винити певні дії

Судовий реєстр по справі —420/14113/23

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 16.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 18.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 18.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 05.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Рішення від 04.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

Ухвала від 11.07.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

Ухвала від 21.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні