Постанова
від 16.01.2024 по справі 420/14113/23
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 січня 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/14113/23

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді-доповідача Скрипченка В.О.,

суддів Коваля М.П. та Осіпова Ю.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 4 вересня 2023 року (суддя Скупінська О.В., м. Одеса, повний текст рішення складений 04.09.2023) по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА" до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування розпорядження, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

16 червня 2023 року ТОВ "АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА" звернулося до адміністративного суду з позовом до ГУ ДПС в Одеській області, в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС у Одеській області від 08.06.2023 року №195-р, яким позивачу анульовано ліцензію на право зберігання пального, реєстраційний номер 15020414202100354 зі строком дії з 04.11.2021 по 04.11.2026;

- зобов`язати Головне управління ДПС у Одеській області видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, інформацію щодо анулювання позивачу ліцензії на право зберігання пального реєстраційний номер 15020414202100354 зі строком дії з 04.11.2021 р. по 04.11.2026 р.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 4 вересня 2023 року адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано розпорядження Головного управління ДПС у Одеській області від 08.06.2023 №195-р, яким ТОВ "АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА" анульовано ліцензію на право зберігання пального, реєстраційний номер 15020414202100354 зі строком дії з 04.11.2021 по 04.11.2026.

У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з ухваленим рішенням, ГУ ДПС в Одеській області подало апеляційну скаргу, у якій, посилаючись на неповне з`ясування обставин справи та порушення норм матеріального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції в частині задоволення позовних вимог та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Обґрунтовуючи апеляційну скаргу відповідач зазначає, що підставою для прийняття спірного розпорядження від 08.06.2023 року №195-р "Про анулювання ліцензій" є незнаходження позивача за податковою адресою, що підтверджено актом про неможливість проведення фактичної перевірки від 05.06.2023 року №2224/15-32- 09-02.

Позивач надіслав до апеляційного суду відзив на апеляційну скаргу, у якому зазначив про законність та обґрунтованість оскаржуваного судового рішення, просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Справа розглянута судом першої інстанції за правилами спрощеного позовного провадження.

Апеляційним судом справа розглянута в порядку письмового провадження відповідно до статті 311 КАС України, якою передбачено, що суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Заслухавши суддю-доповідача, доводи апеляційної скарги, відзиву на неї, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів і вимог апеляційної скарги, апеляційний суд дійшов таких висновків.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, ТОВ "АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА" зареєстровано як юридична особа 31.03.2003 (Дата запису: 03.08.2007, Номер запису: 15561200000028790) та здійснює такі види діяльності за КВЕД: 52.22 Допоміжне обслуговування водного транспорту (основний); 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 52.10 Складське господарство.

Згідно інформації з Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань місцезнаходження юридичної особи - ТОВ "АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА" є: 65012, Одеська обл., місто Одеса, вул. Гімназична, будинок 20, квартира 11.

ТОВ "АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА" видано ліцензію №15020414202100354 на право зберігання пального зі строком дії з 04.11.2021 по 04.11.2026, адрес зберігання: Одеська обл., Ізмаїльський район, м. Ізмаїл, вул. Придунайська, буд. 296/А (а.с. 7-8).

30.05.2023 начальником управління контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС в Одеській області складена доповідна записка №289/15-32-09-02, в якій викладено пропозицію, з метою здійснення контролю за дотриманням вимог діючого законодавства у сфері обігу підакцизних товарів, керуючись пп. 1.2.2 п. 1.2 розділу 1 Наказу ДПС України від 04.09.2020 №470 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків" та п. 2.2 Положення про управління контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС в Одеській області "щодо організації проведення фактичних перевірок платників податків", на підставі пп. 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 (...здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального) надати дозвіл на проведення фактичної перевірки ТОВ "АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА" податкова адреса: м. Одеса, вул. Гімназична, буд. 20, кв. (офіс) 11, адреса господарської одиниці: Одеська область, м. Ізмаїл, вул. Нахімова, 296-А (а.с. 30-31).

02.06.2023, на підставі пп. 191.1.4, 191.1.14 п. 194.1 ст. 191, ст. 20, пп. 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 ПК України від 02 грудня 2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями), з метою недопущення порушень у сфері обігу підакцизних товарів, запобігання незаконному обігу пального, дотримання умов ліцензування, Головним управлінням ДПС в Одеській області прийнято наказ №4069-п "Про проведення фактичної перевірки ТОВ "АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА", яким наказано провести за участю головного державного інспектора відділу контролю за виробництвом та обігом пального управління контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС в Одеській області Чичоти Андрія Теодоровича, головного державного інспектора відділу контролю за виробництвом та обігом пального управління контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС в Одеській області Новіцького Олега Олександровича, головного державного інспектора відділу контролю за виробництвом та обігом пального управління контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС в Одеській області Худика Валерія Романовича та головного державного інспектора відділу контролю за виробництвом та обігом пального управління контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС в Одеській області Алаликіна Сергія Ігоровича, фактичну перевірку ТОВ "АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА" податкова адреса: Одеська область, м. Одеса, вул. Гімназична, буд. 20, кв. (офіс) 11 за фактичною адресою господарської одиниці: Одеська область, м. Ізмаїл, вул. Нахімова, 296-А, з 05.06.2023 року, тривалістю 10 діб (а.с. 32).

На виконання згаданого наказу ГУ ДПС в Одеській області було видано направлення на фактичну перевірку від 05.06.2023 №7808/15-32-09-02 та №7810/15-32-09-02 від 05.06.2023 (а.с. 33-34).

За результатом здійснення ГУ ДПС в Одеській області виходу за податковою адресою ТОВ "АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА" (м. Одеса, вул. Гімназична буд. 20, кв. (офіс) 11), було складено акт про неможливість проведення фактичної перевірки №2224/15-32-09-02 від 05.06.2023 (а.с. 35).

Так, згідно даного акту під час виходу встановлено, що за адресою м. Одеса, вул. Гімназична буд. 20, кв. (офіс) 11 ТОВ "АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ 32432896) не знаходиться. Відсутня вивіска щодо інформації про підприємство ТОВ "АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА". Мешканка зазначеного будинку повідомила, що кв. 11 належить громадянці ОСОБА_1 . Також, під час виходу встановлено відсутність мешканців кв. 11 квартири. Відповідно баз даних ІС Податковий блок за ТОВ "АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА" значиться номер телефону НОМЕР_1 , який не обслуговується. У зв`язку з вище викладеним, провести фактичну перевірку ТОВ "АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА" не надалось можливим.

Доказами виходу за податковою адресою товариства є 2 фотокопії, які підтверджують факт виходу на адресу та, відповідно, відсутність даного підприємства за вказаною адресою (а.с. 36-37).

08.06.2023 Головним управлінням ДПС в Одеській області відповідно до статті 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" прийнято розпорядження №195-р. "Про анулювання ліцензій", яким зобов`язано анулювати дію ліцензій на право зберігання пального ТОВ "АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ 32432896) за порушення вимог статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються електронних сигаретах, та пального" (зі змінами) щодо встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданих ліцензія (а.с. 9).

Не погодившись із згаданим розпорядження ГУДПС ТОВ "АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА" звернулося до суду з даним адміністративним позовом про його скасування.

Ухвалюючи рішення про скасування спірного розпорядження про анулювання ліцензій, суд першої інстанції виходив з того, що підставою для анулювання ліцензії на право оптової торгівлі пальним є встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії. Водночас, посадові особи намагалися провести фактичну перевірку позивача не за фактичною адресою господарської одиниці позивача та не за адресою, що вказана у наказі про проведення такої перевірки. Таким чином, акт про неможливість проведення фактичної перевірки від 05.06.2023№2224/15-32-09-02 складений посадовими особами відповідача безпідставно.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

"На підставі" означає, що суб`єкт владних повноважень: повинен бути утвореним у порядку, визначеному Конституцією та законами України; зобов`язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним.

"У межах повноважень" означає, що суб`єкт владних повноважень повинен приймати рішення та вчиняти дії відповідно до встановлених законом повноважень, не перевищуючи їх.

"У спосіб" означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний дотримуватися встановленої законом процедури і форми прийняття рішення або вчинення дії і повинен обирати лише визначені законом засоби.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі, зокрема, пальним, забезпечення його високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом пального на території України визначає Закон України № 481/95-ВР від 19.12.1995 "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального (далі - Закон №481/95-ВР).

Статтею 1 Закону №481/95-ВР визначено:

місце оптової торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для здійснення оптової торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування;

анулювання ліцензії - позбавлення суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) права на провадження діяльності, зазначеної в ліцензії;

ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ, що засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.

Відповідно до статті 15 Закону №481/95-ВР ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі зокрема: встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії.

Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про її анулювання в електронній формі засобами електронного зв`язку.

Таким чином, підставою для анулювання ліцензії на право оптової торгівлі пальним є встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії.

З матеріалів справи вбачається, що за результатом здійснення ГУ ДПС в Одеській області вихід за податковою адресою ТОВ "АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА" (м. Одеса, вул. Гімназична буд. 20, кв. (офіс) 11), було складено акт про неможливість проведення фактичної перевірки №2224/15-32- 09-02 від 05.06.2023 (а.с. 35).

Згідно до підпункту 75.1.3 пункту 75.1 статті 75 ПК України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Порядок проведення фактичних перевірок визначено положеннями статті 80 ПК України.

Згідно з підпунктами 80.2.2 та 80.2.7 пункту 80.2 статті 80 ПК України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема,

(1) у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками,

(2) а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.

Абзацом 4 пункту 81.2 статті 81 ПК України передбачено, що у разі якщо при організації документальної планової та позапланової виїзної або фактичної перевірки встановлено неможливість її проведення, посадовими (службовими) особами контролюючого органу невідкладно складається та підписується акт про неможливість проведення перевірки, який не пізніше наступного робочого дня реєструється в контролюючому органі. До такого акта додаються матеріали, що підтверджують факти, наведені в такому акті. Зазначений акт та матеріали надсилаються контролюючим органом платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Відповідно до абзацу третього пункту 81.1 статті 81 ПК України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, зокрема, копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу.

Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується сторонами, акт від 05.06.2023 №2224/15-32-09-02, що став підставою для прийняття спірного розпорядження про анулювання ліцензії, складено у зв`язку із неможливістю проведення фактичної перевірки позивача його за податковою адресою: АДРЕСА_1 .

Водночас, наказом від 02.06.2023 №4069-п, посадовим особам ГУ ДПС чітко вказано провести фактичну перевірку позивача за фактичною адресою господарської одиниці: Одеська область, м. Ізмаїл, вул. Нахімова, 296-А, тобто за іншою адресою. (в ліцензії місце зберігання зазначено Одеська обл., Ізмаїльський район, м. Ізмаїл, вул. Придунайська, буд. 296/А).

Ураховуючи, що посадові особи намагалися провести фактичну перевірку позивача не за фактичною адресою господарської одиниці позивача та не за адресою, що вказана у наказі про проведення такої перевірки, а за податковою адресою, колегія суддів вважає, що акт про неможливість проведення фактичної перевірки від 05.06.2023№2224/15-32-09-02 складено посадовими особами відповідача безпідставно. В даному випадку у ГУДПС були відсутні повноваження та підстави для проведення фактичної перевірки ТОВ "АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА" за податковою адресою: м. Одеса, вул. Гімназична буд. 20, кв. (офіс) 11.

Усталеною є практика Верховного Суду, яка, якщо її систематизувати, полягає в тому, що порушення контролюючим органом будь-яких вимог щодо призначення та проведення перевірки призводить до відсутності правових наслідків такої. Отож, у випадку незаконності перевірки, прийнятий за її результатами акт індивідуальної дії підлягає визнанню протиправним та скасуванню.

Враховуючи встановлення судом в ході розгляду справи обставини відсутності у відповідача законодавчо визначених підстав для проведення фактичної перевірки ТОВ "АГЕНЦІЯ ТРАЙТОН СЕРВІС УКРАЇНА" за податковою адресою: м. Одеса, вул. Гімназична буд. 20, кв. (офіс) 11, складений за її результатом акт про неможливість проведення фактичної перевірки №2224/15-32-09-02 від 05.06.2023 не може бути визнаним таким, що є підставою для прийняття ГУДПС спірного розпорядження про анулювання ліцензії.

За таких обставин суд першої інстанцій дійшов обґрунтованого висновку про наявність підстав для скасування як протиправного розпорядження ГУ ДПС у Одеській області від 08.06.2023 року №195-р, яким позивачу анульовано ліцензію на право зберігання пального за адресою Одеська обл., Ізмаїльський район, м. Ізмаїл, вул. Придунайська, буд. 296/А, реєстраційний номер 15020414202100354.

Доводи апеляційної скарги вказаних висновків не спростовують та є тотожними запереченням до адміністративного позову, факти та мотивування яких повністю спростовуються матеріалами справи та обставинами, які повно та об`єктивно були встановлені судом першої інстанції при вирішенні справи.

Згідно з пунктом першим частини першої статті 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Відповідно до статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Відтак, апеляційна скарга ГУДПС задоволенню не підлягає.

Керуючись статтями 292, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, апеляційний суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 4 вересня 2023 року без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає відповідно до ч. 6 ст. 12, ст. 257 та ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий суддя-доповідачВ.О.Скрипченко

СуддяМ.П.Коваль

СуддяЮ.В.Осіпов

Дата ухвалення рішення16.01.2024
Оприлюднено18.01.2024
Номер документу116334398
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/14113/23

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 16.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 18.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 18.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 05.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Рішення від 04.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

Ухвала від 11.07.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

Ухвала від 21.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні