Рішення
від 04.09.2023 по справі 420/13363/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/13363/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 вересня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Скупінської О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Одеської міської ради до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача Департамент земельних ресурсів Одеської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - підприємство з іноземними інвестиціями «Міханікі Україна`про скасування державної реєстрації земельних ділянок

В С Т А Н О В И В :

До Одеського окружного адміністративного суду 09.06.2023 надійшла позовна заява Одеської міської ради до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, в якій позивач просить суд:

1. Скасувати державну реєстрацію земельної ділянки площею 10,0907 га, що знаходиться у місті Одесі, Приморському районі, узбережні схили від пляжу «Отрада» до провулка Кренкеля (кадастровий номер 5110137500:37:006:0019), що є підставою для скасування кадастрового номера наведеної земельної ділянки, закриття поземельної книги та перенесення відомостей про земельну ділянку в архівний шар даних геоінформаційної системи;

2. Скасувати державну реєстрацію земельної ділянки площею 0,36 га, що знаходиться у місті Одесі, Приморському районі, узбережні схили від пляжу «Отрада» до провулка Кренкеля (кадастровий номер 5110137500:37:006:0020), що є підставою для скасування кадастрового номера наведеної земельної ділянки, закриття поземельної книги та перенесення відомостей про земельну ділянку в архівний шар даних геоінформаційної системи;

3. Скасувати державну реєстрацію земельної ділянки площею 9,7673 га, що знаходиться у місті Одесі, Приморському районі, узбережні схили від пляжу «Отрада» до провулка Кренкеля (кадастровий номер 5110137500:37:006:0021), що є підставою для скасування кадастрового номера наведеної земельної ділянки, закриття поземельної книги та перенесення відомостей про земельну ділянку в архівний шар даних геоінформаційної системи.

Позовні вимоги Одеська міська рада обґрунтовує тим, що міською радою проводяться заходи із встановлення меж парку «Ювілейний», що проектується на прибережних схилах Одеського узбережжя від парку-пам`ятки ім. Т.Г. Шевченка до 16-ої станції Великого Фонтану. Під час проведення відповідних заходів виявлено, що у Державному земельному кадастрі містяться записи про державну реєстрацію земельних ділянок з кадастровими номерами: 5110137500:37:006:0019, 5110137500:37:006:0020, 5110137500:37:006:0021, що знаходяться на території запланованого парку. Позивач зазначає, що наведені земельні ділянки перебувають у комунальній власності територіальної громади м. Одеси та у 2006 році надавалися Підприємству з іноземними інвестиціями «Міханікі Україна» (далі - ПІІ «Міханікі Україна») у користування. Проте, на сьогодні відповідні договори оренди землі визнані недійсними у судовому порядку, тоді як іншим суб`єктам наведені земельні ділянки в користування не передавалися. Будучи власником земельних ділянок з кадастровими номерами: 5110137500:37:006:0019, 5110137500:37:006:0020, 5110137500:37:006:0021, Одеська міська рада звертається до суду із цією позовною заявою з метою скасування державної реєстрації наведених земельних ділянок, з огляду на те, що наявна державна реєстрація позбавляє позивача права вільно розпоряджатися цими земельними ділянками, а також ускладнює встановлення меж парку «Ювілейний».

Ухвалою судді від 14.06.2023 позовну заяву Одеської міської ради було залишено без руху та надано позивачу строк на усунення недоліків позову.

28.06.2023 суддя ухвалив прийняти до розгляду позовну заяву Одеської міської ради; залучити до участі у справі №420/13363/23 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - підприємство з іноземними інвестиціями «Міханікі Україна» (65026, м. Одеса, площа Грецька, 3/4, офіс 35, код ЄДРПОУ 20999158); відкрити провадження у адміністративній справі; зобов`язати Одеську міську раду не пізніше двох днів з дня вручення копії цієї ухвали направити підприємству з іноземними інвестиціями «Міханікі Україна» копію позовної заяви з додатками, а докази такого направлення надіслати суду протягом двох днів з моменту направлення; розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

18.08.2023 (вх.№ЕС/9189/23) та 18.08.2023 (вх.№32598/23) від представника Головного управління Держгеокадастру в Одеській області надійшов відзив на позовну заяву у якому відповідач проти задоволення позовних вимог заперечує та вказує, що рішення щодо вчинення того чи іншого рішення щодо скасування державної реєстрації може здійснюватись Головним управлінням виключно в межах його законних повноважень. Підкреслює, що Головним управлінням не було порушено майнових прав жодної з сторін у справі, а відтак відсутні підстави для скасування державної реєстрації земельної ділянки.

10.07.2023 до суду (вх.№22805/23) від Департаменту земельних ресурсів Одеської міської ради надійшли пояснення на адміністративний позов у яких третя особа просить суд позовні вимоги задовольнити.

Дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.

Одеська міська рада прийняла рішення від 06.03.2006 №5346-IV «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надання підприємству з іноземними інвестиціями «Міханікі Україна» земельних ділянок, загальною площею 20,2180 га, за адресою: м.Одеса, узбережні схили від пляжу «Отрада» до пров.Кренкеля, для проектування, будівництва, подальшої експлуатації та обслуговування комплексу будівель і споруд рекреаційно-оздоровчого призначення та благоустрою території організація паркової зони загального користування міста» (а.с.26-27), яким вирішила, окрім іншого:

« 3.Затвердити проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

4.Надати підприємству «Міханікі Україна» земельні ділянки, загальною площею 20,2180 га (землі рекреаційного призначення), за адресою: м.Одеса, узбережні схили від пляжу «Отрада» до пров.Кренкеля, а саме:

-земельну ділянку №1 площею 9,7673 га та земельну ділянку №2 площею 0,3600 га у довгострокову оренду терміном на 50 років, для проектування, будівництва, подальшої експлуатації та обслуговування комплексу будівель і споруд рекреаційно-оздоровчого призначення й благоустрій прилеглих територій (у тому числі на період будівництва, терміном на 10 років);

-земельну ділянку №3 площею 10,0907 га у довгострокову оренду терміном на 10 років, для проектування і благоустрою організації паркової зони та доріг загального користування міста.

5.Затвердити договори оренди земельних ділянок між Одеською міською радою та підприємством «Міханікі Україна».

Матеріали справи містять договір оренди землі від 02.11.2006 (а.с.28-39), що укладений між Одеською міською радою (Орендодавець) та підприємством з іноземними інвестиціями «Міханікі Україна» (Орендар), предметом якого є оренда земельної ділянки №3, площею 100907 кв.м, що знаходиться у місті Одесі, Приморському районі, узбережні схили від пляжу «Отрада» до провулка Кренкеля, згідно з планом земельної ділянки, який є невід`ємною частиною договору.

Матеріали справи містять договір оренди землі від 02.11.2006 (а.с.40-56), що укладений між Одеською міською радою (Орендодавець) та підприємством з іноземними інвестиціями «Міханікі Україна» (Орендар), предметом якого є оренда земельної ділянки №1, площею 97673 кв.м та земельна ділянка №2, площею 3600 кв.м, що знаходяться у місті Одесі, Приморському районі, узбережні схили від пляжу «Отрада» до провулка Кренкеля, згідно з планом земельної ділянки, який є невід`ємною частиною договору.

Відповідно до ухвали Одеського апеляційного адміністративного суду від 23.02.2010 по справі №2а-1019/09/1522 (а.с.57-61) встановлено, що постановою Приморського районного суду м. Одеси від 16 червня 2009 року позов задоволений. Визнано неправомірним та скасовано рішення Одеської міської ради від 23 грудня 2005 року №5047-ІV «Про внесення змін до «Містобудівного обґрунтування розробки правил використання та забудови прибережних територій від парку ім. Шевченка до курорту «Аркадія».

Визнано неправомірним та скасовано рішення Одеської міської ради від 06 березня 2006 року №5346- IV "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надання підприємству з іноземними інвестиціями «Міханікі Україна» земельних ділянок -, загальною площею 20,2180 га, за адресою: місто Одеса, узбережні схили від пляжу «Отрада» до провулка Кренделя, для проектування будівництва, подальшої експлуатації та обслуговування комплексу будівель та споруд рекреаційно-оздоровчого призначення та благоустрою території - організації паркової зони загального користування міста».

Ухвалено постанову Приморського районного суду м. Одеси від 16 червня 2009 року залишити без змін.

Рішенням Господарського суду Одеської області від 11.02.2015 по справі № 3/117-10-4668 (а.с.62-72), суд вирішив визнати недійсним договір оренди землі, укладений між Одеською міською радою (65004, м. Одеса, Думська площа, 1; код 26597691) та Підприємством з іноземними інвестиціями «Міханікі Україна» (65026, м. Одеса, Грецька площа, 3/4; код 20999158), посвідчений приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Карімовою Л.М. від 02.11.2006р. за №552 та визнати недійсним договір оренди землі, укладений між Одеською міською радою (65004, м. Одеса, Думська площа, 1; код 26597691) та Підприємством з іноземними інвестиціями «Міханікі Україна» (65026, м. Одеса, Грецька площа, 3/4; код 20999158), посвідчений приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Карімовою Л.М. від 02.11.2006р. за №553.

Із посиланням на рішення Господарського суду Одеської області від 11.02.2015 по справі № 3/117-10-4668, Департамент земельних ресурсів Одеської міської ради звернувся до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області із заявою від 07.06.2022 №01-13/1318 (а.с.73-74) у якій просив скасувати державну реєстрацію земельних ділянок за кадастровими номерами 5110137500:37:006:0019, 5110137500:37:006:0020, 5110137500:37:006:0021.

Головне управління Держгеокадастру в Одеській області на заяву від 07.06.2022 №01-13/1318 надало відповідь від 06.07.2022 №18-15-0.82-1850/2-22 (а.с.75) у якій зазначило, із посиланням на приписи пункт 13 статті 79-1 Земельного кодексу України, що у Державному земельному кадастрі наявні відомості щодо права власності (користування) на вказані земельні ділянки, а відтак у Головного управління відсутні підстави для скасування державної реєстрації таких ділянок.

Також, Головне управління Держгеокадастру в Одеській області на адресу Департаменту земельних ресурсів Одеської міської ради скерувало лист від 23.01.2023 №18-15-0.82-213/2-23 (а.с.78) у якому зазначило, що згідно Книг реєстрації державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі, станом на 31.12.2012 за ПП «Міханікі Україна» зареєстровано:

-договір оренди землі від 17.01.2007, реєстр.№040750500003 (терміном на 50 років) на земельні ділянки за адресою: м.Одеса, узбережні схили від пляжу «Отрада» до провулка Кренкеля, кадастрові номери 5110137500:37:006:0020 (площею 0,3600 га) та 5110137500:37:006:0021 (площею 9,7673 га), для проектування, будівництва, подальшої експлуатації та обслуговування комплексу будівель і споруд рекреаційно-оздоровчого призначення й благоустрій прилеглих територій (у тому числі на період будівництва терміном на 10 років);

-договір оренди землі від 17.01.2007, реєстр.№040750500004 (терміном на 10 років) на земельну ділянку за адресою: м.Одеса, узбережні схили від пляжу «Отрада» до провулка Кренкеля, кадастрові номери 5110137500:37:006:0019 (площею 10,0907 га) для проектування і благоустрою організації паркової зони та доріг загального користування міста.

Повідомлено, що відповідно до статті 126 Земельного кодексу України, право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», а саме органом державної реєстрації прав.

Відповідно до Інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку (а.с.79-84), земельні ділянки з кадастровими номера 5110137500:37:006:0019, 5110137500:37:006:0020, 5110137500:37:006:0021 на праві власності належать Одеській міській раді. Відомості про суб`єкта речового права на земельну ділянку: підприємство з іноземними інвестиціями «Міханікі Україна».

З рішень суду наявних в матеріалах справи вбачається, що такими по суті вирішено питання про припиненням речових прав на земельні ділянки і не вирішено питання про скасування державної реєстрації такої земельної ділянки, з чим звернувся позивач до суду по даній справі.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належать задоволенню частково, з огляду на таке.

Спірні правовідносини регулюються Земельним кодексом України, Законом України «Про Державний земельний кадастр».

Відповідно до ч. 1 ст. 79-1 Земельного кодексу України, формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера (ч. 3,4 ст. 79-1 Земельного кодексу України).

Згідно з ст. 1 Закону України «Про Державний земельний кадастр», Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами, про меліоративні мережі та складові частини меліоративних мереж; державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера; кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.

Відповідно до ч. 13 ст. 79-1 Земельного кодексу України, внесеної до статті 79-1 Законом України № 340-IX від 05.12.2019, земельна ділянка припиняє існування як об`єкт цивільних прав, а її державна реєстрація скасовується в разі:

поділу або об`єднання земельних ділянок;

скасування державної реєстрації земельної ділянки на підставі судового рішення внаслідок визнання незаконною такої державної реєстрації;

якщо речове право на земельну ділянку, зареєстровану в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України «Про Державний земельний кадастр», не було зареєстровано протягом року з вини заявника.

Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо такої земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень).

Такі самі положення передбачені у Законі України «Про Державний земельний кадастр».

Так, відповідно до ч. 10 ст. 24 цього Закону зі змінами внесеними Законом України № 340-IX від 05.12.2019, державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі:

поділу чи об`єднання земельних ділянок;

якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника;

ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки.

Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень). Ухвалення судом рішення про визнання нечинним рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, за якою була сформована земельна ділянка, щодо якої виникли речові права, а також про скасування державної реєстрації такої земельної ділянки, що допускається за умови визнання нечинним рішення про затвердження такої документації (за його наявності) та припинення таких прав (за їх наявності).

Суд встановив, що відповідно до Інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку (а.с.79-84), земельні ділянки з кадастровими номера 5110137500:37:006:0019, 5110137500:37:006:0020, 5110137500:37:006:0021 на праві власності належать Одеській міській раді. Відомості про суб`єкта речового права на земельну ділянку: підприємство з іноземними інвестиціями «Міханікі Україна», незважаючи на визнання неправомірним та скасування рішення Одеської міської ради від 06 березня 2006 року №5346- IV "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надання підприємству з іноземними інвестиціями "Міханікі Україна" земельних ділянок -, загальною площею 20,2180 га, за адресою: місто Одеса, узбережні схили від пляжу "Отрада" до провулка Кренделя, для проектування будівництва, подальшої експлуатації та обслуговування комплексу будівель та споруд рекреаційно-оздоровчого призначення та благоустрою території - організації паркової зони загального користування міста".

При цьому суд встановив, що рішенням Господарського суду Одеської області від 11.02.2015 по справі № 3/117-10-4668 (а.с.62-72), визнано недійсними договори оренди землі, укладені між Одеською міською радою та Підприємством з іноземними інвестиціями «Міханікі Україна».

Суд зазначає, що на час ухвалення постанови Приморського районного суду м. Одеси від 16.06.2009 по справі № 2а-1019/09/1522 та рішення Господарського суду Одеської області від 11.02.2015 по справі № 3/117-10-4668 у Земельному кодексі України та Законі України «Про Державний земельний кадастр» не було передбачено умови ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень).

Такі зміни були внесені до Земельного кодексу України та Закону України «Про Державний земельний кадастр» лише Законом України № 340-IX від 05.12.2019 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії рейдерству», який набрав чинності 16.01.2020.

Отже, відповідно до чинного земельного законодавства, скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень).

За відсутністю таких приписів на час ухвалення постанови Приморського районного суду м. Одеси від 16.06.2009 по справі № 2а-1019/09/1522 та рішення Господарського суду Одеської області від 11.02.2015 по справі № 3/117-10-4668 право позивача на скасування державної реєстрації земельної ділянки, не було захищено.

З рішень суду наявних в матеріалах справи вбачається, що такими по суті вирішено питання про припиненням речових прав на земельну ділянку за третьою особою і не вирішено питання про скасування державної реєстрації такої земельної ділянки, з чим звернувся позивач до суду по даній справі. Відтак виникли обставини за яких існує державна реєстрація за третьою особою на вищевказану земельну ділянку, притому що у цієї ж третьої особи на даний час відсутні будь які правовстановлюючі документи на цю ж земельну ділянку, що не відповідає реєстраційним принципам та підставам встановленим законодавцем для державної реєстрації такої земельної ділянки.

Відповідно до правових висновків Верховного Суду, ефективним вважається такий спосіб захисту, за допомогою якого може бути досягнуте припинення, запобігання, усунення порушення права, його відновлення і (або) відшкодування шкоди, заподіяної порушенням права; обраний спосіб захисту має безпосередньо втілювати мету, якої прагне досягти суб`єкт захисту, тобто мати наслідком повне припинення порушення його прав та охоронюваних законом інтересів повинен забезпечити поновлення порушеного права і одержання особою бажаного результату; винесення рішень, які не призводять безпосередньо до змін в обсязі прав та забезпечення їх примусової реалізації - не відповідає завданню адміністративного судочинства (постанова Великої Палати Верховного Суду від 28 березня 2018 року у справі № 705/552/15-а, постанови Верховного Суду від 18 квітня 2018 року у справі № 826/14016/16, від 11 лютого 2019 року у справі № 2а-204/12, від 15 липня 2019 року у справі № 420/5625/18, від 11 лютого 2020 року у справі № 0940/2394/18).

За таких обставин, враховуючи, що позивач не може відновити своє порушене право іншим способом, ніж як скасування державної реєстрації земельної ділянки у судовому порядку, суд доходить висновку, що позовні вимоги - скасувати державну реєстрацію земельних ділянок кадастровий номер 5110137500:37:006:0019, 5110137500:37:006:0020, 5110137500:37:006:0021, належать задоволенню.

Окремо суд зазначає, що відповідно до ч. 10 ст. 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр», Державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки.

Разом з тим, поземельна книга є документом Державного земельного кадастру, який містить такі відомості про земельну ділянку: а) кадастровий номер; б) площа; в) місцезнаходження (адміністративно-територіальна одиниця); г) склад угідь; ґ) цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель); д) нормативна грошова оцінка; е) відомості про обмеження у використанні земельної ділянки; є) відомості про межі частини земельної ділянки, на яку поширюється дія сервітуту, договору суборенди земельної ділянки; ж) кадастровий план земельної ділянки; з) дата державної реєстрації земельної ділянки; и) інформація про документацію із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки, а також внесені зміни до цих відомостей; і) інформація про власників (користувачів) земельної ділянки відповідно до даних про зареєстровані речові права у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно; ї) дані про бонітування ґрунтів.

Поземельна книга відкривається одночасно з державною реєстрацією земельної ділянки.

Поземельна книга ведеться в паперовій та електронній (цифровій) формі.

Поземельна книга закривається у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки.

До Поземельної книги в паперовій формі долучаються всі документи, які стали підставою для внесення відомостей до неї.

Форма Поземельної книги та порядок її ведення визначаються Порядком ведення Державного земельного кадастру, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051.

Згідно із нормами даного пункту 57 даного Порядку, поземельна книга закривається у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки у випадках, визначених пунктом 114 цього Порядку, та у разі виправлення помилки відповідно до пункту 156-2 цього Порядку.

Пунктом 61 цього Порядку, визначено, що скасування (поновлення) запису в Поземельній книзі здійснюється шляхом внесення до Державного земельного кадастру відомостей про його скасування (поновлення) із зазначенням дати та підстави для скасування (поновлення), посади, прізвища та ініціалів/ініціала власного імені Державного кадастрового реєстратора, який скасував (поновив) запис, та формування з використанням програмного забезпечення Державного земельного кадастру нових аркушів Поземельної книги, які засвідчуються: в електронній (цифровій) формі - кваліфікованим електронним підписом Державного кадастрового реєстратора; у паперовій формі - підписом Державного кадастрового реєстратора та скріплюються його печаткою.

Пунктом 114 даного Порядку, передбачено, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки, яке набрало законної сили в установленому законодавством порядку.

Отже, скасування державної реєстрації земельної ділянки має своїм правовим наслідком закриття поземельної книги, у порядку та в спосіб, який визначений Порядком ведення Державного земельного кадастру.

Також суд враховує положення Висновку N 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32-41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення.

При цьому, зазначений Висновок також акцентує увагу на тому, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини, сформовану, зокрема у справах «Салов проти України» (заява N 65518/01; пункт 89), «Проніна проти України» (заява N 63566/00; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява N 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; пункт 29).

Відповідно до приписів ст.139 КАС України, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

У зв`язку з перебуванням судді у відпустці, рішення ухвалено 04.09.2023.

Керуючись статтями 2, 5, 72-73, 76-78, 143, 243-246, 293, 295 КАС України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Одеської міської ради до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача Департамент земельних ресурсів Одеської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - підприємство з іноземними інвестиціями «Міханікі Україна`про скасування державної реєстрації земельних ділянок задовольнити.

Скасувати державну реєстрацію земельної ділянки площею 10,0907 га, що знаходиться у місті Одесі, Приморському районі, узбережні схили від пляжу «Отрада» до провулка Кренкеля (кадастровий номер 5110137500:37:006:0019).

Скасувати державну реєстрацію земельної ділянки площею 0,36 га, що знаходиться у місті Одесі, Приморському районі, узбережні схили від пляжу «Отрада» до провулка Кренкеля (кадастровий номер 5110137500:37:006:0020).

Скасувати державну реєстрацію земельної ділянки площею 9,7673 га, що знаходиться у місті Одесі, Приморському районі, узбережні схили від пляжу «Отрада» до провулка Кренкеля (кадастровий номер 5110137500:37:006:0021).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Учасники справи:

Позивач Одеська міська рада (65026, м. Одеса, пл. Думська, 1, код ЄДРПОУ 26597691);

Відповідач - Головне управління Держгеокадастру в Одеській області (65078, м. Одеса, вул. Космонавтов, 34, код ЄДРПОУ 39765871);

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача Департамент земельних ресурсів Одеської міської ради (65011, м. Одеса, вул. Успенська, 83/85, код ЄДРПОУ 44162529);

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - підприємство з іноземними інвестиціями «Міханікі Україна» (65026, м. Одеса, площа Грецька, 3/4, офіс 35, код ЄДРПОУ 20999158).

Суддя Олена СКУПІНСЬКА

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.09.2023
Оприлюднено07.09.2023
Номер документу113241303
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки)

Судовий реєстр по справі —420/13363/23

Рішення від 04.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

Ухвала від 28.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

Ухвала від 14.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні