ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 серпня 2023 рокуЛьвівСправа № 300/1056/23 пров. № А/857/12099/23
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Довгополова О.М.,
суддів Гудима Л.Я., Ільчишин Н.В.,
з участю секретаря судового засідання Ханащак С.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Глянц» на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06 червня 2023 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Глянц» до Надвірнянської міської ради Івано-Франківської області про скасування рішення, -
суддя (судді) в суді першої інстанції Микитюк Р.В.,
справу розглянуто в порядку письмового провадження,
місце ухвалення рішення м. Івано-Франківськ,
дата складання повного тексту рішення: не зазначена,
ВСТАНОВИВ:
Товариства з обмеженою відповідальністю «Глянц» (далі ТзОВ «Глянц») звернулось в суд з позовом до Надвірнянської міської ради Івано-Франківської області про визнання незаконним та скасування рішення від 03.11.2022 №1174-15/2022.
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06 червня 2023 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Рішення мотивоване тим, що відповідачем доведено правомірність свого рішення належними та допустимими доказами.
Не погодившись із ухваленим судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, у якій з посиланням на неповне та неправильне встановлення судом обставин, які мають значення для справи, неправильне застосування норм матеріального та порушення норм процесуального права, просить його скасувати та постановити нове рішення про задоволення позовних вимог.
Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що судом не встановлено, що надання органами місцевого самоврядування дозволу на розробку проекту землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки має на меті лише формування земельної ділянки як окремого об`єкта, а не визначення її фактичного використання.
Вважає, що фундаментальним доказом неправомірності прийнятого рішення є те, що земельна ділянка, яка стала об`єктом інвентаризації, була сформована у Державному земельному кадастрі станом на дату спірного рішення.
Звертає увагу, що відсутність в оскаржуваному рішенні кадастрового номера земельної ділянки, щодо якої проводилася інвентаризація, та щодо якої затверджена технічна документація, свідчить про його незаконність вцілому.
Зазначає, що у матеріалах справи відсутні докази, та відповідачем не доведено, що ТзОВ «Глянц» має у власності нерухоме майно, яке розташоване на тій частині земельної ділянки, площею 0,1386 га, яка в технічній документації зазначена як самовільно зайнята.
Вважає, що договір №0072/22 від 25.08.2022 та договір №0072/22 від 13.09.2022 про надання землевпорядних та топографо-геодезичних послуг укладені без дотримання вимог статтей 3, 5, 10 Закону України «Про публічні закупівлі», відтак є неналежними та недопустимими доказами у справі, а отже в силу ст. 43 цього Закону є нікчемними.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється відповідно до ч. 4 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України у зв`язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі.
Суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги (частина перша статті 308 КАС України).
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що земельна ділянка із кадастровим №2624084201:04:007:0005, на якій розташоване нерухоме майно, власником якого є ТОВ «Глянц» (приміщення АЗС та відкритий навіс), є комунальною власністю Надвірнянської міської територіальної громади в особі Надвірнянської міської ради, про що свідчить інформаційна довідка №295671041 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2476544326120 (а.с.59).
Земельна ділянка площею 0,1386 га перебуває в оренді на підставі відповідного укладеного сторонами Договору оренди землі №83-10/2021 від 01.11.2021, який зареєстрований у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за №48099758.
3 метою дотримання законодавства у сфері земельних відносин, Надвірнянська міська рада як власник земельної ділянки прийняла рішення від 27.08.2022 №1093-15/2022 «Про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки площею 0,47 га в межах населеного пункту с. Назавизів на вул. Грушевського, 232» для визначення її фактичного використання.
Надвірнянською міською радою ТОВ «Глянц» рекомендованою кореспонденцією надіслано повідомлення від 01.09.2022 № 623/04-12/01, де вказано, що 13.09.2022 об 12:00 год будуть проводитись топографо-геодезичні роботи, необхідні для виготовлення документації із землеустрою за участю комісії міської ради (розпорядження міського голови №133-р від 29.08.2022). 3 метою об`єктивного відображення в документації всіх об`єктів землеустрою, просили бути присутнім та надати доступ до земельної ділянки комунальної власності, яка передана в оренду. Відповідно до ст. 22 ЗУ «Про землеустрій» міською радою укладено договір №0072/22 від 25.08.2022 із землевпорядною організацією на виконання робіт із розробки технічної документації щодо інвентаризації вказаної земельної ділянки, що є підставою для проведення землеустрою. П`ятнадцята сесія восьмого скликання від 26.07.2022 №1093-15/2022 Надвірнянської міської ради прийняла рішення провести інвентаризацію земельної ділянки комунальної власності площею 0,47 га в с. Назавизів, вул. Грушевського 232, кадастровий номер - 2624084201:04:007:0005, цільове призначення згідно КВЦПЗ - 12.11 Для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу (а.с. 60). Даний лист повернувся із повідомленням про невручення під час доставки (а.с. 61).
Між замовником «Надвірнянська міська рада» та виконавцем ТОВ «Зеніт експрес» укладено договір від 29.11.2022 №0072/22 про надання землевпорядних та топографо-геодезичних послуг. Згідно п.1.1 договору виконавець зобов`язується надати з дотриманням вимог законодавства послуги із землевпорядкування з виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки площею 0,47 га для будівництва АЗС з комплексом технічного обслуговування автомобілів в межах населеного пункту с. Назавизів, вулиця Грушевського, 232 Івано-Франківської області (а.с. 41-44).
Відповідно до рішення Надвірнянської міської ради від 27 липня 2022 року №1093-115/2022 «Про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки площею 0,47 га в межах населеного пункту с. Назавизів вул. Грушевського, 232» землевпорядною організацією, яка має відповідну ліценцію, розроблено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації даної земельної ділянки (а.с. 15-40).
Рішенням Надвірнянської міської ради від 03 листопада 2022 року №1174-15/2022 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризацій земельної ділянки комунальної власності площею 0,6086 га в межах населеного пункту с. Назавизів на вул. Грушевського, 232» затверджено технічну документацію землеустрою щодо інвентаризації даної земельної ділянки та встановлено самовільно зайнятість земельної ділянки, площею 0,1386 га ТОВ «Глянц» (а.с. 12).
Вважаючи таке рішення незаконним, ТзОВ «Глянц» звернулося до суду з даним позовом.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції і вважає його таким, що відповідає обставинам справи та правильному застосуванню норм матеріального права з огляду на наступне.
Відповідно до частин першої, другої та третьої статті 242 КАС України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.
Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.
Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить із того, що відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Як передбачено ч.ч. 1-4 ст. 79-1 Земельного кодексу України, формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки, як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.
Формування земельних ділянок здійснюється: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок; шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; шляхом інвентаризації земель у випадках, передбачених законом; за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).
Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.
Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.
Як встановлено судом з матеріалів справи, земельна ділянка площею 0,47 га має кадастровий № 2624084201:04:007:0005, на якій розташоване нерухоме майно ТОВ, власником якого є «Глянц» (приміщення АЗС та відкритий навіс), та є комунальною власністю Надвірнянської міської територіальної громади в особі Надвірнянської міської ради, про що свідчить інформаційна довідка № 295671041 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2476544326120 (а.с. 59).
Згідно вимог ст. 1 Закону України «Про землеустрій» технічна документація із землеустрою - сукупність текстових та графічних матеріалів, що визначають технічний процес проведення заходів з використання та охорони земель без застосування елементів проектування.
Відповідно до статті 19 Закону України «Про землеустрій», до повноважень сільських, селищних, міських рад у сфері землеустрою на території сіл, селищ, міст належать: а) організація та здійснення землеустрою, проведення інвентаризації земель та земельних ділянок усіх форм власності; б) організація та здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у межах та порядку, встановлених законом; в) координація здійснення землеустрою та контролю за використанням і охороною земель комунальної власності; г) інформування населення про заходи, передбачені землеустроєм; ґ) вирішення інших питань у сфері землеустрою відповідно до закону.
Рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування про надання дозволу на розробку документації із землеустрою приймається виключно у строки та лише у випадках, передбачених цим Законом та Земельним кодексом України. Зазначене рішення надається безоплатно та має необмежений строк дії.
Як передбачено статтею 22 Закону України «Про землеустрій» землеустрій здійснюється на підставі: рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо проведення робіт із землеустрою (у тому числі при розробленні містобудівної документації); укладених договорів між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою; судових рішень.
Відповідно до ч. 1 ст. 25 Закону України «Про землеустрій», документація із землеустрою розробляється в електронній та паперовій формах у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації. Затверджена документація із землеустрою є публічною та загальнодоступною.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 26 Закону України «Про землеустрій» замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі, а також інші юридичні та фізичні особи. Розробниками документації із землеустрою є: юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою; фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою.
Як передбачено ч. 4 ст. 26 Закону України «Про землеустрій» взаємовідносини замовників і розробників документації із землеустрою регулюються законодавством України і договором.
Статтею 35 Закону України «Про землеустрій» визначено, що інвентаризація земель проводиться з метою встановлення місця розташування об`єктів землеустрою, їхніх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення Державного земельного кадастру, виявлення та виправлення помилок у відомостях Державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
У разі виявлення при проведенні інвентаризації земель державної та комунальної власності земель, не віднесених до тієї чи іншої категорії, віднесення таких земель до відповідної категорії здійснюється органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування на підставі відповідної документації із землеустрою, погодженої та затвердженої в установленому законом порядку.
Порядок проведення інвентаризації земель затверджується Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2019 №476 «Про затвердження Порядку проведення інвентаризації земель та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» затверджено Порядок проведення інвентаризації земель (далі - Порядок №476), який визначає вимоги щодо проведення інвентаризації земель, в тому числі державної інвентаризації земель та земельних ділянок, під час здійснення землеустрою та складання за її результатами технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель, в тому числі державної інвентаризації земель та земельних ділянок (далі - технічна документація).
Відповідно до п. п. 2, 3, 6 Порядку №476 інвентаризація земель проводиться з метою встановлення місця розташування об`єктів землеустрою, їх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення Державного земельного кадастру, виявлення та виправлення помилок у відомостях Державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
Державна інвентаризація земель та земельних ділянок - інвентаризація земель, яка проводиться з метою формування земельних ділянок усіх форм власності, визначення їх угідь та у разі потреби віднесення таких земельних ділянок до певних категорій для інформаційного наповнення Державного земельного кадастру.
Інвентаризація земель проводиться в межах адміністративно-територіальних одиниць, територій, межі яких визначені проектами формування територій і встановлення меж сільських, селищних рад, масивів земель сільськогосподарського призначення, окремих земельних ділянок.
Під час проведення інвентаризації масиву земель сільськогосподарського призначення здійснюються заходи, визначені статтею 35 Закону України «Про землеустрій».
Державна інвентаризація земель та земельних ділянок проводиться в межах адміністративно-територіальних одиниць окремих земель та земельних ділянок.
Як передбачено ч. 4 ст. 35 Закону України «Про землеустрій» інвентаризація масиву земель сільськогосподарського призначення проводиться з такими особливостями:
а) підставою для проведення інвентаризації масиву земель сільськогосподарського призначення є:
для земель державної власності - рішення органу виконавчої влади, уповноваженого здійснювати розпорядження земельною ділянкою;
в інших випадках - рішення сільської, селищної, міської ради, на території якої знаходиться масив;
б) при проведенні інвентаризації масиву земель сільськогосподарського призначення здійснюються заходи щодо:
внесення до Державного земельного кадастру відомостей про сформовані земельні ділянки, відомості про які не внесені до Державного земельного кадастру;
формування не витребуваних (нерозподілених) земельних ділянок;
формування земельних ділянок сільськогосподарського призначення під польовими дорогами;
формування земельних ділянок сільськогосподарського призначення під полезахисними лісовими смугами та іншими захисними насадженнями, які обмежують масив та земельні ділянки, розташовані уздовж масиву;
виправлення помилок, допущених у відомостях Державного земельного кадастру щодо меж земельних ділянок та інших відомостей про земельні ділянки.
Згідно ч. 6 ст. 35 Закону України «Про землеустрій» за результатами проведення інвентаризації масиву земель сільськогосподарського призначення відомості про такий масив та про земельні ділянки, розташовані в ньому (у разі їх формування або за відсутності відомостей про них у Державному земельному кадастрі), вносяться до Державного земельного кадастру, про що замовник документації із землеустрою письмово повідомляє власників та користувачів земельних ділянок.
Вимогами п. 9 Порядку №476 визначено, що замовниками можуть бути органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим чи органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі, а також інші юридичні та фізичні особи, виконавцями є: юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою; фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою.
Пунктом 11 Порядку №476 передбачено, що для проведення інвентаризації земель замовник укладає з виконавцем договір про розроблення технічної документації.
Згідно матеріалів справи між замовником (Надвірнянська міська рада) та виконавцем (ТОВ «Зеніт експрес») укладено договір від 13.09.2022 №0072/22 про надання землевпорядних та топографо-геодезичних послуг. Згідно із п.1.1 договору виконавець зобов`язується надати з дотриманням вимог законодавства послуги із землевпорядкування з виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки площею 0,47 га для будівництва АЗС з комплексом технічного обслуговування автомобілів в межах населеного пункту с. Назавизів, вулиця Грушевського, 232 Івано-Франківської області.
Як вірно зазначено судом, технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки повинна бути розроблена на підставі договору суб`єктом господарювання, який може бути виконавцем таких робіт згідно законодавства України. Разом з тим, як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, на момент затвердження оскаржуваного рішення (03.11.2022), Надвірнянська міська рада, як замовник, мала укладений договір з ТОВ «Зеніт Експерт» про розроблення технічної документації із землеустрою на спірну земельну ділянку, тому суд вірно не взяв до уваги твердження позивача про те, що технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки, яка затверджена оскаржуваним рішенням, складена із порушенням законодавства України.
Судом також враховано, що згідно договору оренди землі №83-10/2021 Надвірнанська міська рада передала ТОВ «Глянц» земельну ділянку загальною площею 0,4700 га, яка знаходиться по вул. Грушевського, 232 в с. Назавизів, Надвірнянського району, Івано-Франківської області, проте згідно із технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки комунальної власності площею 0,6086 га в межах населеного пункту с. Назавизів, Надвірнянського району, Івано-Франківської області встановлено самовільно зайнятість земельної ділянки площею 0,1386 га ТОВ «Глянц». Отже, Надвірнанська міська рада, при винесенні оскаржуваного рішення прийшла до вірного рішення про необхідність звільнення самовільно зайнятої земельної ділянки в межах населеного пункту с. Назавизів, Надвірнянського району, Івано-Франківської області.
Крім того, судом також враховано, що Надвірнянською міською радою надіслано на адресу ТОВ «Глянц» рекомендованою кореспонденцією повідомлення від 01.09.2022 №623/04-12/01 про те, що 13.09.2022 об 12:00 будуть проводитись топографо-геодезичні роботи, необхідні для виготовлення документації із землеустрою за участю комісії міської ради (розпорядження міського голови №133-р від 29.08.2022). 3 метою об`єктивного відображення в документації всіх об`єктів землеустрою, просять бути присутнім та надати доступ до земельної ділянки комунальної власності, яка передана в оренду.
Матеріалами справи підтверджено, що даний рекомендований лист надісланий та повернувся із повідомленням про невручення під час доставки з відміткою Укрпошти за закінченням терміну зберігання.
Отже, Надвірнянською міською радою вчинені всі заходи щодо повідомлення позивача про проведення топографо-геодезичних робіт, які необхідні для виготовлення документації із землеустрою.
Разом з тим, відповідно до положень ч. 2 ст. 2 КС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Так, рішенням від 03.11.2022 за № 1174-15/2022 затверджено технічну документацію щодо інвентаризації земельної ділянки комунальної власності площею 0,6086 га в межах населеного пункту с. Назавизів на вул. Грушевського, 232.
Тобто, як вірно зазначено судом, затверджуючи певні положення, інструкції, правила, порядки орган, який має на це передбачене законом право, своїм розпорядчим актом надає юридичної сили документу, який цим розпорядчим актом затверджений. Такого роду документи становлять невід`ємну частину розпорядчих документів, якими затверджені, і мають однакову з ними юридичну силу.
З рішення від 03.11.2022 за № 1174-15/2022 вбачається, що воно не має жодних обмежень юридичної сили затвердженої ним технічної документації. Отже, технічна документація є невід`ємною частиною оскарженого рішення та надає йому ознак нормативно-правового акту.
Враховуючи наведене, колегія суддів вважає вірним висновок суду, що при прийнятті оскаржуваного рішення про затвердження технічної документації щодо інвентаризації земельної ділянки комунальної власності площею 0,6086 га в межах населеного пункту с. Назавизів на вул. Грушевського, 232, Надвірнянська міська рада діяла в межах своїх повноважень.
З урахуванням викладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що позовні вимоги не підлягали до задоволення.
Колегія суддів також враховує позицію Європейського Суду з прав людини, сформовану у справі «Серявін та інші проти України» (№ 4909/04), згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).
Також згідно з пунктом 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують і не дають підстав стверджувати про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду без змін.
Керуючись ст. ст. 272, 286, 308, 310, п. 1 ч. 1 ст. 315, ст. ст. 316, 321, 322, ч. 1 ст. 325 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Глянц» залишити без задоволення.
Рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06 червня 2023 року у справі № 300/1056/23 залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку виключно у випадках, передбачених частиною 4 статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя О. М. Довгополов судді Л. Я. Гудим Н. В. Ільчишин Повне судове рішення складено у зв`язку з перебуванням судді Ільчишин Н.В. у відпустці 04.09.2023.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2023 |
Оприлюднено | 07.09.2023 |
Номер документу | 113245671 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні