Справа № 357/10718/23
1-кс/357/2269/23
У Х В А Л А
05 вересня 2023 року Слідчий суддя Білоцерківського міськрайонного суду Київської області ОСОБА_1 при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши в відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Біла Церква клопотання слідчого СВ Білоцерківського РУП ГУНП в Київській області ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до документів по матеріалам кримінального провадження № 42022112030000259, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.191 КК України,-
У С Т А Н О В И В:
04.09.2023 року до Білоцерківського міськрайонного суду Київської області в провадженні слідчого судді ОСОБА_1 надійшло клопотання слідчого СВ Білоцерківського РУП ГУНП в Київській області ОСОБА_3 погоджене прокурором Білоцерківської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_4 про надання тимчасового доступу до документів по матеріалам кримінального провадження № 42022112030000259, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.191 КК України, мотивоване наступним.
Кримінальне провадження №42022112030000259, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.191 КК України розпочате прокурором Білоцерківської окружної прокуратури про те, що під час виконання робіт по поточному ремонту житлового будинку за адресою АДРЕСА_1 на підставі договору від 06.06.2022 № 3/45-22 укладеного між ІНФОРМАЦІЯ_1 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », службові особи ІНФОРМАЦІЯ_1 в умовах воєнного стану зловживаючи своїм службовим становищем можливо допустили привласнення бюджетних коштів виділених на ремонт вказаного житлового будинку. Під час досудового розслідування встановлено, що 06.06.2022 між ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) в особі директора департаменту ОСОБА_5 на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 10.04.2022 №280-р «Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету» укладено договорів з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) в особі директора ОСОБА_6 на відновлення будинків, що постраждали внаслідок ракетних ударів на території м. Біла Церква, зокрема, договір № 3/45-22 про надання послуг предметом якого є «Поточний ремонт житлового будинку за адресою АДРЕСА_1 ».Відповідно до п.1.1. Договору: Підрядник зобов`язується своїми силами і засобами та на свій ризик, в межах Договірної ціни, що наведена в розділі ІІІ Договору, надати послуги з поточного ремонту житлового будинку за адресою АДРЕСА_1 (надалі Об`єкт) за завданням Замовника та у встановлений строк здати надані послуги Замовнику, а Замовник зобов`язується передати дозвільну документацію (за потреби), прийняти від Підрядника надані послуги (об`єкт) та оплатити їх. Відповідно до п.1.2. Договору: Роботи (послуги) виконуються Підрядником згідно акту за результатами обстеження, дефектного акту, кошторису, в межах ціни цього Договору. Відповідно до п.1.3.Договору: Обсяги послуг можуть бути зменшені залежно від реального фінансування видатків. Відповідно до п.1.4.Договору: Підрядник повинен надати передбачені цим Договором послуги, якість яких відповідає державним стандартам, будівельним нормам, іншим нормативно-правовим актам.Відповідно до п.2.1. Договору: Строки надання послуг до 06.07.2022 року, якщо інше не встановлено Календарним графіком (додаток № 2, який с невід`ємною частиною цього Договору), в якому зазначаються дати початку та закінчення всіх послуг та Об`єкта в цілому, передбачених даним Договором Календарний графік надання послуг складає Підрядник та передає його Замовнику для узгодження під час підписання Договору. Відповідно до п.2.2. Договору: Місце надання послуг. АДРЕСА_1 . Відповідно до п.3.1. Договору: Ціна цього Договору становить 321 241, 20 грн. (триста двадцять одна тисяча двісті сорок одна грн. 20 коп.) у тому числі ПДВ 53 540, 20 грн. (п`ятдесят три тисячі п`ятсот сорок грн. 20 коп.) Відповідно до п.4.1. Договору: Розрахунки проводяться шляхом поетапної оплати Замовником по факту послуг, при умові надходження коштів з джерел фінансування на даний Об`єкт. Відповідно до п.4.2. Договору: Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 р. № 1070 (із змінами) та Розпорядження Кабінету Міністрів України від 10.04.2022р. №280-р Замовник може перерахувати Підряднику аванс/попередню оплату в розмірі до 30% вартості договору, який спрямовується на рахунки, відкриті на ім`я Підрядника в банківських установах у встановленому законодавством порядку, з подальшим використанням зазначених коштів виключно з таких рахунків на цілі, визначені цим Договором. Підрядник зобов`язується використати одержаний аванс/попередню оплату на придбання і постачання необхідних для надання послуг матеріалів, конструкцій, виробів / робіт і послуг протягом трьох місяців після одержання авансу, у випадках коли строк виконання робіт за Договором не перевищує трьох місяців використати одержаний аванс/попередню оплату на придбання і постачання необхідних для надання послуг матеріалів, конструкцій, виробів / робіт і послуг не пізніше строку виконання робіт. Для звітності витрачених коштів авансу Підрядник повинен надати Замовнику Акти приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в. КБ-3, за вказаний період, або повернути суму авансу попередньої оплати, в повному обсязі, на розрахунковий рахунок Замовника.Відповідно до п.4.3. Договору: Поточні та остаточний розрахунки за надані послуги Замовник здійснює лише при умові надходження коштів з джерел фінансування, на підставі актів форми КБ-2в, КБ-3, підписаних уповноваженими представниками Сторін. Акти форми КБ-2в, КБ-3 готує Підрядник з урахуванням Кошторисних норм Українн «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом ІНФОРМАЦІЯ_3 № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівниции» та вимог чинного законодавства і передає їх для підписання Замовнику у строк не пізніше 20-го числа звітного місяця в паперовому вигляді та на електронному носи (в програмному комплексі, їх складання АВК, файл imp). Відповідно до п.4.4. Договору: Розбіжності, що виникли при підписанні Актів, вирішуються у встановленому законодавством порядку. Строк внесення виправлень, доповнень і уточнень, необхідність в яких може виникнути в процесі роботи, становить два робочі дні від дати надання документів у випадку надання з Актом приймання виконаних будівельних робіт неповного комплекту документів з виконаних робіт або не усунення виявлених помилок протягом 2-х днів, такий Акти приймання виконаних будівельних робіт у поточному місяці до оплати не приймається. Відповідно до п.8.1. Договору: Підрядник має право залучати для виконання робіт (надання послуг) субпідрядні організації. Укладання субпідрядних договорів не створює будь-яких правових відносин між Замовником і субпідрядниками. Підрядник відповідає за результати роботи субпідрядників і виступає перед Замовником як генеральний підрядник, а перед субпідрядниками як замовник. Відповідно до п.9.4. Договору: 3 метою контролю за відповідністю робіт (послуг), матеріальних ресурсів установленим технічним вимогам Замовник забезпечує здійснення технічного нагляду за будівництвом у порядку, встановленому законодавством. Відповідно до п.9.5. Договору: Замовник здійснює контроль за ходом, якістю, вартістю та обсягами виконання робіт (надання послуг) у порядку, встановленому чинним законодавством та Договором. Відповідно до п.9.7. Договору: У разі, якщо Замовником будуть виявлені неякісно надані послуги (виконані роботи). Підрядник своїми силами і за свій рахунок зобов`язаний в погоджений із Замовником термін переробити ці роботи (послуги) для забезпечення їх належної якості. При невиконанні Підрядником цього обов`язку Замовник має право для виправлення неякісно виконаних робіт (послуг) залучити третю особу з оплатою витрат за рахунок Підрядника та прийняти рішення про зупинення виконання робіт (надання послуг). Відповідно до п.9.8. Договору: У разі виявлення невідповідності матеріальних ресурсів встановленим вимогам Підрядник зобов`язаний негайно провести заміну цих ресурсів. Послуги, виконані з використанням матеріальних ресурсів, які не відповідають установленим вимогам, Замовником не оплачуються. Відповідно до п.15.1. Договору: Цей Договір набирає чинності з моменту підписання і діє до 31.12.2022 року або до передачі об`єкта будівництва Замовнику, а у випадку невиконання Сторонами зобов`язань, передбачених Договором діє до повного виконання Сторонами своїх зобов`язань. Відповідно до інформації з сайту « ІНФОРМАЦІЯ_4 »: 29.06.2022 на розрахунковий рахунок з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) НОМЕР_3 з рахунку ІНФОРМАЦІЯ_5 код ЄДРПОУ НОМЕР_1 НОМЕР_4 перераховано кошти на загальну суму 96 372,36 грн. з призначенням платежу «Аванс за поточний ремонт житлового будинку АДРЕСА_1 ; Договір №3/45-22 від 06.06.2022 р.; ПДВ-16062,06». 27.07.2022 на розрахунковий рахунок з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) НОМЕР_3 з рахунку ІНФОРМАЦІЯ_5 код ЄДРПОУ НОМЕР_1 НОМЕР_4 перераховано кошти на загальну суму 210 875,47 грн. з призначенням платежу «Оплата за поточний ремонт житлового будинку по АДРЕСА_1 ; Договір №3/45-22 від 06.06.2022 р., згідно акту №1 форма КБ-2в від 06.07.2022; ПДВ-35145,91». 18.10.2022 проведено огляд об`єкта будівництва, а саме будинку АДРЕСА_1 , під час якого виявлено невідповідність до акту №1 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2022 року за формою КБ-2в частині проведення робіт ремонту прямолінійних укосів всередині будинку. 09.11.2022 призначено будівельно-технічну експертизу, проведення якої доручено експертам ІНФОРМАЦІЯ_6 . Відповідно до висновку експерта ІНФОРМАЦІЯ_6 №СЕ-19/111-22/49049-БТ від 18.08.2023 встановлено, що вартість фактично виконаних будівельних робіт за договором №3/45-22 від 06.06.2022 становить 267 394,6 грн.; обсяги та вартість фактично виконаних будівельних робіт за договором №3/45-22 від 06.06.2022 не відповідають обсягам та вартості визначеним фінансово-звітною документацією, а саме акту № 1 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2022 рік; вартість невиконаних робіт становить 30 161,98 грн; вартість невикористаних матеріалів становить 9 691,26 грн. 24.08.2023 призначено судово-економічну експертизу, проведення якої доручено експертам ІНФОРМАЦІЯ_6 з метою встановлення суми завданої шкоди під час виконання умов договору №3/45-22 від 06.06.2022, укладеного між ІНФОРМАЦІЯ_1 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ». В ході досудового розслідування встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) було відкрито банківський рахунок в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » НОМЕР_3 , по яких здійснювався рух грошових коштів відповідно до договору №3/45-22 від 06.06.2022.У зв`язку з вище викладеним, до банківської установи АТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » 31.10.2022 скеровано лист про отримання інформації щодо рахунку № НОМЕР_3 , відкритого на АТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) (із зазначенням залишку коштів на рахунку, операції списання з рахунку та/або зарахування на рахунок, призначення платежу, ідентифікаційні дані контрагента (для фізичних осіб - прізвище, ім`я та по батькові, ідентифікаційний номер платника податку; для юридичних осіб - повне найменування, код ЄДРПОУ), 11.11.2022 отримано лист від 07.11.2022 АТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » за № НОМЕР_5 відповідно до якого відмовлено у зв`язку з банківською таємницею в розумінні Закону України «Про банки та банківську діяльність».
В судове засідання слідчий не зявився, надав до суду заяву про розгляд клопотання за його відсутності, клопотання підтримує в повному обсязі та просить його задовольнити за викладених у ньому обставин. З огляду на викладене, слідчим суддею неявка слідчого в судове засідання визнана з поважних причин.
Згідно з ч. 4 ст. 107 КПК України, фіксування під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалось, у зв`язку з неприбуттям в судове засідання всіх учасників, які беруть участь у судовому провадженні.
Клопотання дізнавача розглядається відповідно до ч. 2 ст. 163 КПК України без виклику осіб, у володінні яких знаходяться речі та документи про тимчасовий доступ до яких клопоче слідчий.
Слідчий суддя, дослідивши додані до клопотання документи, вважає, що клопотання підлягає задоволенню.
Слідчим суддею встановлено, що слідчим відділом Білоцерківського РУП ГУНП в Київській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені Єдиного реєстру досудових розслідувань №42022112030000259, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.191 КК України.
Разом з тим, з клопотання вбачається, що сторона кримінального провадження просить про надання тимчасового доступу до речей і документів, які підпадають під визначення охоронюваної законом таємниці.
Також, згідно зі ст. 162 КПК України, документи, які перебувають у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 містять охоронювану законом комерційну та банківську таємницю, що обмежує здатність отримання такої інформації, так як порядок розкриття банківської таємниці встановлений ст. 62 Закону України «Про банки та банківську діяльність» у відповідності з якою запитувана інформація щодо юридичних осіб, яка містить банківську таємницю, розкривається банками з письмового дозволу власника такої інформації або за рішенням суду.
Крім того, слідчим, в поданому клопотанні доведено, що отримана інформація матиме важливе значення для розслідування кримінального провадження, адже без отриманої інформації не можливо провести аналітичну роботу та продовжити повне всебічне та неупереджене розслідування кримінального провадження.
Зазначена інформація, відповідно до ст. 60 Закону України «Про банки та банківську діяльність» є банківською таємницею. Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 62 (Порядок розкриття банківської таємниці) вказаного Закону, інформація щодо юридичних та фізичних осіб, яка містить банківську таємницю, розкривається банками за рішенням суду.
Відповідно до ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх ( здійснити їх виїмку).
Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді.
У матеріалах кримінального провадження вбачається достатньо підстав вважати, що вищевказана інформація, до якої просить надати дозвіл слідчий, а саме щодо руху коштів клієнта банку АТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » - ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ЄДРПОУ НОМЕР_2 по рахунку № НОМЕР_3 , перебуває у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » код ЄДРПОУ НОМЕР_6 , розташованого за адресою: АДРЕСА_2 та має значення для повного, всебічного і об`єктивного дослідження обставин справи, яка містить охоронювану законом таємницю.
Крім того, іншим способом неможливо довести обставини для встановлення істини по кримінальному провадженню та для отримання повної інформації щодо обставин відкриття розрахункового рахунку та перерахування грошових коштів, що має значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні.
Тимчасовий доступ до речей і документів є заходом забезпечення кримінального провадження, передбачений ст. 131 ч. 2 п. 5 КПК України, органом досудового слідства доведено необхідність застосування цього заходу, що передбачено ст.132 КПК України.
Отже, вищевказані обставини є достатніми підставами, передбаченими ч. 6, ч. 7 ст. 163 КПК України, для постановлення ухвали про надання тимчасового доступу до документів, які містять охоронювану законом таємницю та доведена необхідність їх вилучення, оскільки таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до документів та виконання вимог ч. 3 ст. 99 КПК України, згідно якої сторона кримінального провадження зобов`язана надати суду оригінал документа. Оригіналом документа є сам документ, а оригіналом електронного документа - його відображення, якому надається таке ж значення, як документу.
Керуючись п.2 ст.62 ЗУ «Про банки і банківську діяльність» ст. 131 ч. 2 п. 5, 132, 159, 163 - 164 КПК України, слідчий суддя,-
П О С Т А Н О В И В :
Клопотання слідчого СВ Білоцерківського РУП ГУНП в Київській області ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до документів по матеріалам кримінального провадження № 42022112030000259, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.191 КК України задовольнити.
Зобов`язати акціонерне товариство « ІНФОРМАЦІЯ_7 », юридична адреса якого АДРЕСА_2 , надати слідчому Білоцерківського РУП ГУНП в Київській області майору поліції ОСОБА_3 тимчасовий доступ до документів, які містять інформацію щодо рахунку № НОМЕР_3 , відкритого на АТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) (із зазначенням залишку коштів на рахунку, операції списання з рахунку та/або зарахування на рахунок, призначення платежу, ідентифікаційні дані контрагента (для фізичних осіб - прізвище, ім`я та по батькові, ідентифікаційний номер платника податку; для юридичних осіб - повне найменування, код ЄДРПОУ) за період з 06.06.2022 по 31.01.2023, із можливістю скопіювати вищевказану інформацію в (паперовому та електронному вигляді) з подальшим її вилученням в будь - якому відділенні Акціонерного товариства « ІНФОРМАЦІЯ_7 » із заповненням відповідного протоколу.
Строк дії зазначеної ухвали 1(один) місяць з дня її постановлення, тобто до 05.10.2023 року.
Відповідно до ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, має право надати дозвіл на проведення обшуку.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддяОСОБА_7
Суд | Білоцерківський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 05.09.2023 |
Оприлюднено | 07.09.2023 |
Номер документу | 113253118 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти власності Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем |
Кримінальне
Білоцерківський міськрайонний суд Київської області
Гавенко О. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні