ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"28" серпня 2023 р. Справа № 909/75/23
Західний апеляційний господарський суд, в складі колегії:
Головуючого (судді-доповідача)Якімець Г.Г.,
Суддів:Бойко С.М.,Бонк Т.Б.,
за участю секретаря судового засідання Кришталь М.Б.,
та представників:
від позивача (скаржника) Кондур Х.В.
від відповідача не з`явився
від третьої особи Качан А.А.
розглянувши апеляційну скаргу Фізичної особи-підприємця Григорчак Константина Валентиновича, вих.№184/05-23 від 31 травня 2023 року
на рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 26 квітня 2023 року (підписане 04.05.2023), суддя Максимів Т.В.
у справі №909/75/23
за позовом Фізичної особи-підприємця Григорчак Константина Валентиновича, с. Тисменичани, Івано-Франківський район, Івано-Франківська область
до відповідача Комунального некомерційного підприємства "Коломийська центральна районна лікарня" Коломийської міської ради, м. Коломия, Івано-Франківська область
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю Чистий-Світ, с. Вовчинець, м. Івано-Франківськ
про визнання недійсними результатів публічної закупівлі та визнання недійсним договору про закупівлю
в с т а н о в и в :
24 січня 2023 року Фізична особа-підприємець Григорчак Константин Валентинович звернувся до Господарського суду Івано-Франківської області з позовом до відповідача Комунального некомерційного підприємства "Коломийська центральна районна лікарня" Коломийської міської ради про визнання недійсними результатів публічної закупівлі та визнання недійсним договору про закупівлю №23 від 24 січня 2023 року, укладеного між Комунальним некомерційним підприємством "Коломийська центральна районна лікарня" Коломийської міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю Чистий-Світ (з урахуванням заяви про зміну предмета позову арк. справи 53).
Ухвалою місцевого господарського суду від 30 січня 2023 року зокрема залучено до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю Чистий-Світ.
Рішенням Господарського суду Івано-Франківської області від 26 квітня 2023 року у справі №909/75/23 у задоволенні позову відмовлено.
Рішення суду мотивоване тим, що відповідач, приймаючи рішення, оформлене протоколом №19 про відхилення тендерної пропозиції ФОП Григорчака К.В та перехід до розгляду наступної пропозиції, виконував рішення органу оскарження, яке є обов`язковим до виконання, та свій безпосередній обов`язок щодо вчасного забезпечення належних послуг з прання і сухого чищення лікарняної білизни, ненадання яких, на думку суду, є недопустимим особливо в умовах карантину і воєнного стану. Також суд у рішенні зазначив, що законодавець чітко встановив підстави та обставини за яких замовник може надати учаснику можливість виправити невідповідність в поданій інформації та/або документах, однак доказів, які б підтвердили вказані обставини позивач не подав, матеріали справи не містять. Щодо позовної вимоги про визнання недійсним договору про закупівлю, місцевий господарський суд вказав, що зважаючи на те, що такі вимоги обґрунтовані порушенням вимог закону при визначенні переможця закупівлі, враховуючи встановлення факту відповідності рішення про визначення переможця вимогам законодавства та відмову у задоволенні вимоги про визнання недійсними результатів публічної закупівлі, відтак, відсутні підстави для задоволення позовних вимог про визнання недійсним зазначеного договору.
Не погоджуючись з рішенням місцевого господарського суду, позивач Фізична особа-підприємець Григорчак Константин Валентинович звернувся до Західного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 26 квітня 2023 року у справі №909/75/23 та прийняти нове рішення, яким позовні вимоги задоволити в повному обсязі. Зокрема, зазначає, що третьою особою також не подано повного пакету документів, а саме: не надано сертифікату відповідності щодо засобів побутової хімії, що будуть використовуватися при наданні послуг замовнику, відтак, пропозиція ТОВ «Чистий світ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, у звязку з чим, на думку скаржника, у замовника були наявні підстави для відхилення пропозиції третьої особи, а у місцевого господарського суду були підстави для задоволення позову, з огляду на порушення відповідачем, як замовником, процедури публічної закупівлі.
У відзиві на апеляційну скаргу третя особа просить оскаржуване рішення залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення. Зокрема, зазначає, що спірні документи, які не були подані позивачем з тендерною пропозицією, не відносяться до документів, визначених ч.16 ст.29 ЗУ «Про публічні закупівлі», п.40 постанови КМУ №1178 від 12.10.2022, як невідповідність, яку можна виправити, у зв`язку з чим, замовник не мав права звертатися до учасника з метою усунення невідповідностей, а учасник претендувати на це. Разом з цим, наголошує, що оскільки позивач не надав всіх необхідних документів, віднесених до предмета закупівлі, зважаючи на вимоги ч.1 ст.31 ЗУ «Про публічні закупівлі», замовник зобов`язаний був відхилити його тендерну пропозицію.
Відповідач відзиву на апеляційну скаргу суду не надав.
Представник позивача (скаржника) в судовому засіданні підтримав вимоги апеляційної скарги та просив такі задоволити в повному обсязі: скасувати рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 26 квітня 2023 року у справі №909/75/23 та прийняти нове рішення про задоволення позову, з підстав, наведених в апеляційній скарзі.
Представник третьої особи в судовому засіданні проти вимог апеляційної скарги заперечив, просив оскаржуване рішення залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення, з підстав, наведених у відзиві на апеляційну скаргу.
Представник відповідача в судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив, хоча належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання.
Оскільки явка представника відповідача в судове засідання не визнавалася обов`язковою, колегія суддів вважає за можливе розглянути справу за його відсутності.
Західний апеляційний господарський суд, заслухавши пояснення представників позивача та третьої особи, розглянувши доводи апеляційної скарги та дослідивши наявні докази по справі, вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступного:
Як встановлено місцевим господарським судом та вбачається з матеріалів справи, Комунальне некомерційне підприємство "Коломийська центральна районна лікарня" Коломийської міської ради (замовник) оголосило про проведення процедури закупівлі - з особливостями за ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" 98310000-9 "Послуги з прання і сухого чищення" (послуги з прання медичної білизни) та опублікувало оголошення №UА-2022-12-14-0 4503-а.
Згідно з інформацією, розміщеною на вебпорталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої пропозиції для участі в процедурі закупівлі надали такі учасники: фізична особа-підприємець Григорчак Константин Валентинович; фізична особа-підприємець Янцюк Оксана Йосипівна; ТзОВ «Чистий Світ».
27 грудня 2022 року відбулося розкриття пропозицій. Пропозицію ФОП Янцюк О.Й. замовник відхилив.
29 грудня 2022 року відповідно до протоколу №340 переможцем процедури закупівлі став ФОП Григорчак К.В.
Повідомлення про намір укласти договір з ФОП Григорчаком К.В. оприлюднено на вебпорталі Уповноваженого органу 29 грудня 2022 року.
03 січня 2023 року ТзОВ «Чистий Світ» не погодившись з результатами закупівлі, звернулося до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель із скаргою №UA-2022-12-14-014503-a.b1.
За результатами розгляду скарги, 11 січня 2023 року Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, прийнято рішення №368-р/пк-пз, відповідно до якого встановлено відсутність в тендерній пропозиції ФОП Григорчака К.В. декларації про відповідність продукції вимогам технічного регламенту, які відповідають стандартам ДСТУ-7282-2012, та сертифікату відповідності, а також наявність висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи щодо професійної хімії для прибирання №602-123-20-3/34056 від 26.10.2017, термін дії якого закінчився 26.10.2022, тобто до публікації оголошення про проведення закупівлі.
Так, колегія Антимонопольного комітету України вирішила зобов`язати Комунальне некомерційне підприємство "Коломийська центральна районна лікарня" Коломийської міської ради скасувати рішення про визначення фізичної особи-підприємця Григорчака Константина Валентиновича переможцем процедури закупівлі - "Послуги з прання та сухого чищення (прання білизни)", оголошення про проведення якої оприлюднене па вебпорталі Уповноваженого органу за №UА-2022-12-14-014503-а".
Докази оскарження ФОП Григорчаком К.В. вказаного рішення до суду у матеріаліх справи відсутні.
На виконання вказаного рішення колегії Антимонопольного комітету України, 12 січня 2023 року Комунальним некомерційним підприємством "Коломийська центральна районна лікарня" Коломийської міської ради прийнято рішення, оформлене протоколом №19, про відхилення тендерної пропозиції ФОП Григорчака К.В та перехід до розгляду наступної пропозиції.
17 січня 2023 року відповідачем прийнято рішення, оформлене протоколом №24, про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури відкритих торгів UA-2022-12-14-014503-a за кодом ДК 021:2015:98310000-9 Послуги з прання і сухого чищення (прання білизни) ТзОВ "Чистий Світ".
24 січня 2023 року договір про закупівлю №23 підписаний сторонами та опублікований 26 січня 2023 року на вебпорталі Уповноваженого органу з питань закупівель.
У січні 2023 року ФОП Григорчак Константин Валентинович звернувся до суду з цим позовом до Комунального некомерційного підприємства "Коломийська центральна районна лікарня" Коломийської міської ради про визнання недійсними результатів публічної закупівлі та визнання недійсним договору про закупівлю №23 від 24 січня 2023 року. Позов мотивовано тим, що не виявлення замовником невідповідності у поданих позивачем документах та не надання можливості їх виправити, є порушенням вимог п.40 Особливостей та ч.9 ст.26 Закону, а також його права бути визнаним переможцем закупівлі.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади визначені в Законі України "Про публічні закупівлі" (далі Закон), метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням (ст.5 Закону).
Відповідно до ч.ч.1, 4 ст.10 Закону, замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, оголошення про проведення процедури закупівлі та тендерну документацію - не пізніше ніж за 15 днів до дня розкриття тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині четвертій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж. Інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Згідно з ч.ч.1, 6 ст.11 Закону відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа, яка визначається або призначається замовником. Уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об`єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника.
В силу ч.10 ст.11 Закону рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.
Статтею 20 Закону передбачено, що відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Для проведення процедури закупівлі має бути подано не менше двох пропозицій.
Тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об`єктом авторського права та/або суміжних прав (ч.1 ст.22 Закону).
Відповідно до ч.2 ст.22 Закону передбачено відомості, які повинні міститися в тендерній документації.
Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст.22 Закону).
Згідно з ч.4 ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг) (ч.1 ст.23 Закону).
Відповідно до ч.5 ст.23 Закону замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система закупівель повинна забезпечити можливість подання тендерної пропозиції/пропозиції всім особам на рівних умовах (ч.1 ст.26 Закону).
В силу ч.9 ст.26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Разом з тим, частиною 16 ст.29 Закону передбачено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
В силу положень п.1 ч.1 ст.31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо зокрема, учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Відповідно до ч.11 ст.29 Закону у разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею.
Поряд з тим, відповідно до п.40 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року (далі Особливості) (тут і в подальшому в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з пп.2 п.41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Судом встановлено, що 11 січня 2023 року Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, за результатами розгляду скарги одного із учасників закупівлі ТзОВ «Чистий Світ», прийнято рішення №368-р/пк-пз, у якому встановлено відсутність в тендерній пропозиції ФОП Григорчака К.В. декларації про відповідність продукції вимогам технічного регламенту, які відповідають стандартам ДСТУ-7282-2012, та сертифікату відповідності, а також наявність висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи щодо професійної хімії для прибирання №602-123-20-3/34056 від 26.10.2017, термін дії якого закінчився 26.10.2022, тобто до публікації оголошення про проведення закупівлі. Так, колегія Антимонопольного комітету України вирішила зобов`язати Комунальне некомерційне підприємство "Коломийська центральна районна лікарня" Коломийської міської ради скасувати рішення про визначення фізичної особи-підприємця Григорчака Константина Валентиновича переможцем процедури закупівлі - "Послуги з прання та сухого чищення (прання білизни)", оголошення про проведення якої оприлюднене па вебпорталі Уповноваженого органу за №UА-2022-12-14-014503-а".
Згідно з п.52 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч.1 ст.18 Закону Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов`язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України "Про Антимонопольний комітет України". Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України.
За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов`язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз`яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі (ч.18 ст.18 Закону).
Частиною 22 ст.18 Закону передбачено, що рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов`язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Слід зазначити, що позивачем не подано суду доказів оскарження ним рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №368-р/пк-пз від 11 січня 2023 року, відтак, таке рішення є чинним та підлягало обов`язковому виконанню замовником.
Саме на виконання вимог вказаного рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, замовником Комунальним некомерційним підприємством "Коломийська центральна районна лікарня" Коломийської міської ради на підставі п.41 Особливостей, (у відповідності до якого замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації), прийнято рішення, оформлене протоколом №19, про відхилення тендерної пропозиції ФОП Григорчака К.В та перехід до розгляду наступної пропозиції.
Відповідно до ч.1 ст.33 Закону рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Протягом одного дня з дати ухвалення такого рішення замовник оприлюднює в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
17 січня 2023 року замовником прийнято рішення, оформлене протоколом №24, про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури відкритих торгів UA-2022-12-14-014503-a за кодом ДК 021:2015:98310000-9 Послуги з прання і сухого чищення (прання білизни) ТзОВ "Чистий Світ".
24 січня 2023 року договір про закупівлю №23 підписаний сторонами та опублікований 26 січня 2023 року на вебпорталі Уповноваженого органу з питань закупівель.
З наведеного вище колегія суддів встановила відсутність у діях відповідача порушень вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг, у звязку з чим, вимоги позивача про визнання недійсними результатів публічної закупівлі та визнання недійсним договору про закупівлю є безпідставними.
Щодо тверджень скаржника про порушення замовником ч.16 ст.29 ЗУ «Про публічні закупівлі» (згідно з якою, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю) колегія суддів звертає увагу, що у матеріалах справи відсутні докази виявлення замовником під час розгляду тендерної пропозиції ФОП Григорчак К.В. будь-яких невідповідностей в інформації та/або документах, що були подані вказаним учасником у тендерній пропозиції.
Разом з тим, судом встановлено та представниками позивача і третьої особи підтверджено, що замовником було надано перелік документів, долучення яких вимагалося до тендерної пропозиції, відтак, учасники закупівлі повинні були долучити такі документи до своїх тендерних пропозицій.
Натомість встановлено, що учасником ФОП Григорчаком К.В. не долучено до тендерної пропозиції сертифікату відповідності та декларації про відповідність продукції вимогам технічного регламенту, які відповідають стандартам ДСТУ-7282-2012, які будуть використовуватися учасником при наданні послуг, у зв`язку з чим, замовником і прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Григорчака К.В. на виконання вимог рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №368-р/пк-пз від 11 січня 2023 року, яке є чинним та обов`язковим до виконання замовником.
Статтею 73 ГПК України передбачено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Згідно з ч.1 ст.74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів (ч.1 ст.86 ГПК України).
Враховуючи все наведене вище, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність правових підстав для задоволення позову та визнання недійсними результатів публічної закупівлі і визнання недійсним договору про закупівлю №23 від 24 січня 2023 року, укладеного між Комунальним некомерційним підприємством «Коломийська центральна районна лікарня» Коломийської міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю «Чистий-Світ».
Доводи скаржника про скасування рішення місцевого господарського суду є безпідставними.
Рішення суду першої інстанції прийняте у відповідності з вимогами діючого законодавства, а тому підстав для його скасування апеляційний господарський суд не вбачає.
Відповідно до ст.236 ГПК України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Судове рішення має відповідати завданню господарського судочинства, визначеному цим Кодексом. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Статтею 276 ГПК України передбачено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на наведене, колегія суддів дійшла висновку про залишення рішення місцевого господарського суду без змін, а апеляційної скарги без задоволення.
Судовий збір за подання апеляційної скарги, у відповідності до ст.129 ГПК України, покладається на скаржника.
Керуючись ст.ст.236, 270, 275, 276, 281, 282 Господарського процесуального кодексу України, Західний апеляційний господарський суд,
постановив:
Рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 26 квітня 2023 року у справі №909/75/23 залишити без змін, а апеляційну скаргу Фізичної особи-підприємця Григорчак Константина Валентиновича без задоволення.
Матеріали справи №909/75/23 повернути до Господарського суду Івано-Франківської області.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена у касаційному порядку у відповідності до вимог ст.ст.286-291 ГПК України.
Повну постанову складено 04 вересня 2023 року
Головуючий (суддя-доповідач)Якімець Г.Г.
Суддя Бойко С.М.
СуддяБонк Т.Б.
Суд | Західний апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2023 |
Оприлюднено | 08.09.2023 |
Номер документу | 113265903 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах щодо оскарження актів (рішень) суб'єктів господарювання та їхніх органів, посадових та службових осіб у сфері організації та здійснення господарської діяльності |
Господарське
Західний апеляційний господарський суд
Якімець Ганна Григорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні