П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
05 вересня 2023 р.м.ОдесаСправа № 420/22087/21
Головуючий в 1 інстанції: Білостоцький О.В.
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді - Осіпова Ю.В.,
суддів - Косцової І.П., Скрипченка В.О.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м.Одесі матеріали справи за апеляційною скаргою Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 13 січня 2022 року (м.Одеса, дата складання повного тексту рішення - 22.11.2022р.) у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Трак Корд» до Головного управління ДПС в Одеській області та Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 13 січня 2022 року позов ТОВ «Трак Корд» - задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано рішення комісії ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.12.2020р. №2277460/39976157 про відмову ТОВ «Трак Корд» у реєстрації податкової накладної від 27.11.2020р. №90. Зобов`язано ДПС України зареєструвати податкову накладну від 27.11.2020р. №90 датою її фактичного подання. Стягнуто з ГУ ДПС в Одеській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь ТОВ «Трак Корд» суму сплаченого позивачем судового збору за подання адміністративного позову у розмірі - 2270 грн.
Не погоджуючись з зазначеним рішенням суду 1-ї інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу.
Разом із апеляційною скаргою надійшла заява ГУ ДПС в Одеській області щодо заміни сторони, у зв`язку з припиненням діяльності.
Колегія суддів, перевіривши доводи клопотання про процесуальне правонаступництво у справі, вважає що заявлене клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно зі ст.52 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Як встановлено судом, постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020р. №893 вирішено зокрема: ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи ДПС за переліком згідно з додатком, до якого у тому числі, включено ГУ ДПС в Одеській області.
При цьому, абз.3 п.2 Постанови №893 встановлено, що територіальні органи ДПС України, що ліквідуються у відповідності до п.1 цієї Постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення ДПС України територіальних органів згідно з абз.4 п.3 цієї Постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів. що ліквідуються. Таке рішення приймається ДПС України після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи ДПС України. що будуть утворені згідно з абз.4 п.3 цієї Постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, та заповненням 30 % вакансій.
Права та обов`язки територіальних органів ДПС України, що ліквідуються відповідно до п.1 цієї Постанови, переходять ДПС України та її територіальним органам (абз.4 п.2 Постанови №893).
Наказом ДПС України від 30.09.2020р. №529 утворено як відокремлені підрозділи ДПС України територіальні органи за переліком згідно з додатком, до якого, серед інших, включено і ГУ ДПС в Одеській області.
Як вбачається з відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, було проведено державну реєстрацію створення ГУ ДПС в Одеській області, як відокремленого підрозділу юридичної особи - ДПС України, із присвоєнням коду ЄДРПОУ ВП 44069166.
У відповідності до «Положення про ГУ ДПС в Одеській області» (затв. наказом ДПС України від 12.11.2020р. №643), ГУ ДПС в Одеській області є територіальним органом, утвореним на праві відокремленого підрозділу ДПС України та є правонаступником майна, прав та обов`язків ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370).
На підставі наказу ДПС України від 24.12.2020р. за №755, з 01.01.2021р. розпочато здійснення територіальними органами ДПС України, утвореними як її відокремлені підрозділи, повноважень і функцій територіальних органів ДПС України, що ліквідуються відповідно до п.1 Постанови №893.
Необхідно зазначити про те, що відповідно до сформованої Верховним Судом правової позиції, зокрема, у постанові від 10.09.2020р. у справі №420/5772/18, від 06.10.2020р. у справі №804/958/17, від 10.10.2020р. у справі №804/958/17, від 03.12.2020р. у справі №805/2173/16-а, від 30.12.2020р. у справі ;805/4361/17-а, у випадку, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.
Враховуючи викладене, колегія суддів зазначає, що у даному випадку відбулося фактичне (компетенційне) адміністративне правонаступництво, оскільки саме норми адміністративного права врегульовали умови та порядок передання адміністративної компетенції від повноважень ГУ ДПС в Одеській області до ДПС України, відокремленим підрозділом якого є ГУ ДПС в Одеській області, а тому факт припинення (ліквідації) юридичної особи не є вирішальним.
Водночас, за приписами положень п.9 ч.1 ст.4 КАС України, відповідач - це суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача. Згідно з п.9 ч.1 ст.4 КАС України, суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Враховуючи встановлені обставини та викладені правові норми колегія суддів дійшла висновку, що в даному випадку наявні достатні та необхідні правові підстави, передбачені ст.52 КАС України, для заміни відповідача - ГУ ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370) на його правонаступника - ГУ ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166), як відокремленого підрозділу ДПС України без статусу юридичної особи..
Керуючись ст.ст.237,291,311,321,325 КАС України, апеляційний суд, -
У Х В А Л И В:
Клопотання Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166) про заміну сторони - задовольнити.
Відповідача у справі №420/22087/21 - Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370) замінити на правонаступника - Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166).
Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий у справі суддя-доповідач: Ю.В. Осіпов Судді: І.П. Косцова В.О. Скрипченко
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.09.2023 |
Оприлюднено | 08.09.2023 |
Номер документу | 113275189 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Осіпов Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні