Ухвала
від 06.09.2023 по справі 7201/09/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 7201/09/1570

УХВАЛА

06 вересня 2023 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Катаєва Е.В., розглянувши у порядку письмового провадження заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області про заміну стягувача у виконавчому документі по справі №2-а-7201/09/1570 за позовом Управління Пенсійного фонду України в Роздільнянському районі Одеської області до Державного підприємства «Кучурганське» про стягнення заборгованості,

В С Т А Н О В И В:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебувала справа №2-а-7201/09/1570 за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в Роздільнянському районі Одеської області до Державного підприємства «Кучурганське».

Постановою суду від 15.10.2009 року адміністративний позов задоволено. Стягнуто з ДП «Кучурганське» на користь Управління Пенсійного фонду України в Роздільнянському районі Одеської області витрати на виплату та доставку пільгових пенсій з І квартал 2009 року у сумі 789,92 грн.

Постанова суду від 15.10.2009 року набрала законної сили 16.11.2009 року.

За заявою стягувача судом 27.11.2009 року видано виконавчий лист по вказаній адміністративній справі, строк пред`явлення якого закінчується 16.11.2012 року.

06.01.2021 року адміністративну справу №2-а-7201/09/1570 знищено у зв`язку з закінченням строку її зберігання.

28.04.2023 року від Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області надійшла заява про заміну стягувача (сторони у виконавчому документі, у виконавчому проваджені) за вх. №23571/23.

Ухвалою суду від 25.07.2023 року позов залишено без руху, надано строк на усунення недоліків заяви.

До суду на виконання ухвали суду надійшла заява про заміну стягувача у виконавчому документі з Управління Пенсійного фонду України в Роздільнянському районі Одеської області на правонаступника Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області (далі ГУ ПФУ).

В обґрунтування заяви заявник зазначив, що виконавче провадження №34897276 з виконання виконавчого листа №2-а-7201/09/1570 від 27.11.2009 закінчено 29.06.2017 року відповідно до п.8 ч.1 ст.39 Закону України «Про виконавче провадження», у зв`язку з визнанням боржника банкрутом та виконавчий лист направлено до Господарського суду Одеської області, який прийняв постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 16.05.2023 провадження по справі №2/268-06-9025 про банкрутство закрито.

Між тим, на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 №628 «Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України» відбулася реорганізація Роздільнянського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Одеської області. Водночас, Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області є правонаступником Роздільнянського об`єднаного управління Пенсійного фонду України в Одеській області.

Заявник з посиланням на ст.379 КАС України просив замінити стягувача у виконавчому документі.

Відповідно до ч.2 ст.379 КАС України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Ухвалою суду від 22.08.2023 року прийнято до розгляду заяву про заміну стягувача у виконавчому документі, призначено судове засідання для розгляду заяви про заміну стягувача у виконавчому документі.

Сторони в судове засіданні не з`явились. Заявник подав клопотання про розгляд заяви за його відсутністю. Керуючись ч.9 ст.205, ч.4 ст.229 КАС України, суд вважав за можливе розглянути заяву в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи в частині заміни стягувача у виконавчому документі, суд дійшов висновку, що заява підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до частини першої статті 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання.

Обов`язковість судових рішень встановлена також нормами статті 370 КАС, зокрема згідно з нормою частини першої цієї статті судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, їх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Згідно з частиною другою статті 372 КАС судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.

Примусове виконання судових рішень в адміністративних справах здійснюється в порядку, встановленому законом (частина 4 статті 372 КАС).

Відповідно до частин першої, третьої статті 373 КАС виконання судового рішення здійснюється на підставі виконавчого листа, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції. Виконавчий лист, а у випадках, встановлених цим Кодексом, - ухвала суду є виконавчими документами. Виконавчий лист, ухвала мають відповідати вимогам до виконавчого документа, встановленого законом.

Згідно зі статтею 1 Закону України «Про виконавче провадження» від 02.06.2016 №1404-VIII (далі - Закон №1404-VIII) виконавчим провадженням як завершальною стадією судового провадження і примусового виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) вважається сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Статтею 3 Закону №1404-VIII встановлено, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі виконавчих документів, перелік яких визначено в цій статті, зокрема виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначених законом або міжнародним договором України.

Примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів" (частина перша статті 5 Закону №№1404-VIII).

Відповідно до положень частин першої, п`ятої статті 26 зазначеного Закону виконавець розпочинає примусове виконання рішення на підставі виконавчого документа, зазначеного у статті 3 цього Закону, зокрема за заявою стягувача про примусове виконання рішення, приймаючи постанову про відкриття виконавчого провадження.

Норми Закону №1404-VIII регулюють виконавче провадження, як завершальну стадію судового провадження, тільки в частині примусового виконання судового рішення.

Відповідно до абзацу першого частини п`ятої статті 15 Закону №1404-VIII у разі вибуття однієї зі сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

З цією нормою кореспондує норма частини першої статті 379 КАС, згідно з якою у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Водночас частиною четвертою статті 379 КАС встановлено, що положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Тобто, норма частини першої статті 379 КАС, як і норма абзацу першого частини п`ятої статті 15 Закону №1404-VIII регулюють заміну сторони виконавчого провадження, відкритого в разі звернення судового рішення до примусового виконання, тоді як норма частини четвертої статті 379 КАС примусове виконання судового рішення не регулює, але передбачає можливість заміни боржника або стягувача (потенційних сторін виконавчого провадження з примусового виконання судового рішення) у виконавчому листі.

В межах даної справи заявник просить замінити сторону у виконавчому листі від 27.11.2009 року №2-а-7201/09/1570, оскільки виконавче провадження закінчене 29.06.2017 року на підставі п.8 ч.1 ст.39 Закону №1404-VIII, що підтверджується наявною відмітною на виконавчому листі, копія якого долучена до заяви ГУ ПФУ.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 19.01.2021 по справі № 2/268-06-9025 визнано Дослідне господарство «Кучурганське» (ідентифікаційний код 00413274) банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру.

Боржником у виконавчому листі від 27.11.2009 року №2-а-7201/09/1570 визначене Державне підприємство «Кучурганське» (ідентифікаційний код 00413274)

Відповідно до п.8 ч.1 ст.39 Закону №1404-VIII в редакції від 17.02.2017 року, чинній на час закриття виконавчого провадження, виконавче провадження підлягає закінченню у разі визнання боржника банкрутом.

Постанова про закінчення виконавчого провадження з підстави, передбаченої пунктом 8 частини першої цієї статті, разом з виконавчим документом надсилається до господарського суду, який прийняв постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури (ч.5 ст.39 Закону №1404-VIII).

У зв`язку з закриттям виконавчого провадження на підставі п.8 ч.1 ст.39 Закону №1404-VIII виконавчий лист від 27.11.2009 року №2-а-7201/09/1570 направлено до Господарського суду Одеської області, який прийняв постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 16.05.2023 по справі №2/268-06-9025 закрито провадження у справі про банкрутство Державного підприємства Кучурганське (код ЄДРПОУ 00413274).

Приймаючи рішення про закриття провадження Господарським судом Одеської області враховано, що відносно боржника ДП «Кучурганське» прийнято рішення про приватизацію єдиного майнового комплексу.

У зв`язку з закриттям провадження у справі про банкрутство виконавчий лист від 27.11.2009 року №2-а-7201/09/1570 повернуто стягувачу, що підтверджується ГУ ПФУ.

Стягувачем за виконавчим листом від 27.11.2009 року №2-а-7201/09/1570 визначено Управління Пенсійного фонду України в Роздільнянському районі Одеської області (ідентифікаційний код 24531647).

Постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України» від 21.12.2016 №988 Управління Пенсійного фонду України в Роздільнянському районі Одеської області реорганізовано шляхом злиття та утворено Роздільнянське об`єднане управління Пенсійного фонду України.

Також постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 №628 «Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України» реорганізовано Роздільнянське об`єднане управління Пенсійного фонду України Одеської області шляхом приєднання до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області.

Таким чином, ГУ ПФУ стало правонаступником Роздільнянського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Одеської області.

На підставі викладеного, суд вважає, що заява ГУ ПФУ про заміну стягувача у виконавчому листі від 27.11.2009 року №2-а-7201/09/1570 підлягає задоволенню, стягувач підлягає заміні на ГУ ПФУ.

Керуючись статтями 52, 243, 248, 256, 294, 379 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

Заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області про заміну стягувача у виконавчому листі від 27.11.2009 року №2-а-7201/09/1570 задовольнити.

Замінити стягувача у виконавчому листі від 27.11.2009 року №2-а-7201/09/1570 по справі за позовом Управління Пенсійного фонду України в Роздільнянському районі Одеської області до Державного підприємства «Кучурганське» про стягнення заборгованості.

Ухвала набирає законної сили у порядку ст.256 КАС України.

Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки встановлені ст. ст. 293-295 КАС України.

Суддя Е.В. Катаєва

Дата ухвалення рішення06.09.2023
Оприлюднено11.09.2023
Номер документу113303778
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення заборгованості

Судовий реєстр по справі —7201/09/1570

Ухвала від 06.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 22.08.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 25.07.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні