ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про повернення апеляційної скарги
06 вересня 2023 рокуЛьвівСправа № 140/527/23 пров. № А/857/14061/23
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
судді-доповідача -Шавеля Р. М.суддів -Бруновської Н. В. Хобор Р. Б.
перевіривши апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Волинській області та Державної податкової служби України на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 21 березня 2023 року у справі № 140/527/23 за адміністративним позовом Приватного підприємства «АВГ КАРС» до Головного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання до вчинення дій,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 21 березня 2023 року у справі задоволено адміністративний позов Приватного підприємства «АВГ КАРС» до Головного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання до вчинення дій.
Не погодившись із прийнятим рішенням, Головне управління ДПС у Волинській області та Державна податкова служба України подали апеляційну скаргу.
Перевіряючи апеляційну скаргу на відповідність вимогам статей 293-296 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) та наявність підстав до застосування процесуальних наслідків, визначених статтями 298-299 КАС України, апеляційний суд виходить з наступного.
Частинами першою, третьою статті 55 КАС України встановлено, що сторона, третя особа в адміністративній справі, а також особа, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, може брати участь у судовому процесі особисто (самопредставництво) та (або) через представника, крім випадку, встановленого частиною дев`ятою статті 266 цього Кодексу.
Юридична особа незалежно від порядку її створення, суб`єкт владних повноважень, який не є юридичною особою, беруть участь у справі через свого керівника, члена виконавчого органу, іншу особу, уповноважену діяти від її (його) імені відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво юридичної особи, суб`єкта владних повноважень), або через представника.
Відповідно до частини 4 статті 298 зазначеного Кодексу апеляційна скарга не приймається до розгляду і повертається судом апеляційної інстанції якщо апеляційна скарга подана особою, яка не має адміністративної процесуальної дієздатності, не підписана, або підписана особою, яка не має права її підписувати, або особою, посадове становище якої не зазначено.
Вимоги до форми та змісту апеляційної скарги визначені статті 296 КАС України, відповідно до частини першої якої апеляційна скарга подається у письмовій формі.
Частинами 7, 8, статті 44 КАС України встановлено, що документи (в тому числі процесуальні документи, письмові та електронні докази тощо) можуть подаватися до суду, а процесуальні дії вчинятися учасниками справи в електронній формі з використанням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, за винятком випадків, визначених цим Кодексом. Процесуальні документи в електронній формі мають подаватися учасниками справи до суду з використанням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи в порядку, визначеному Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів).
Також згідно з частиною 10 статті 44 КАС України якщо документи подаються учасниками справи до суду або надсилаються іншим учасникам справи в електронній формі, такі документи скріплюються електронним підписом учасника справи (його представника). Якщо документи подаються учасниками справи до суду або надсилаються іншим учасникам справи в паперовій формі, такі документи скріплюються власноручним підписом учасника справи (його представника).
Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення поетапного впровадження Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи» 1416-ІХ від 27.04.2021р. у підпункт 15.1 пункту 15 частини 1 розділу VII "Перехідні положення" КАС України внесено зміни, зокрема абзац 1 викладено в такій редакції: до визначення Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів), можливості вчинення передбачених цим Кодексом дій з використанням підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи такі дії вчиняються в такому порядку: подання, реєстрація, надсилання процесуальних та інших документів, доказів, формування, зберігання та надсилання матеріалів справи здійснюються в паперовій формі.
У газеті «Голос України» № 168 (7668) Вищою радою правосуддя опубліковано оголошення про початок функціонування трьох таких підсистем (модулів) ЄСІТС: "Електронний кабінет", "Електронний суд", підсистема відеоконференцзв`язку.
Разом з тим, згідно листа Державної судової адміністрації України № 15-17888/21 від 04 жовтня 2021 року "Про окремі питання, пов`язані з початком функціонування ЄСІТС", відповідно до пункту 2 параграфа 2 розділу 4 Закону України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" (далі - Закон) підсистеми (модулі) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи починають функціонувати через 30 днів з дня опублікування Вищою радою правосуддя відповідного оголошення.
З урахуванням статті 253 Цивільного кодексу України підсистеми "Електронний кабінет", "Електронний суд" та підсистема відеоконференцзв`язку офіційно почали функціонувати з 05 жовтня 2021 року.
Згідно з пунктом 10 Положення про ЄСІТС адвокати, нотаріуси, приватні виконавці, арбітражні керуючі, судові експерти, державні органи, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання державного та комунального секторів економіки мають зареєструвати офіційні електронні адреси в ЄСІТС в обов`язковому порядку. Інші особи реєструють свої офіційні електронні адреси в ЄСІТС у добровільному порядку.
Зазначена норма кореспондує частині 6 статті 18 КАС України.
Відповідно до пункту 16 вищезазначеного Положення процесуальні документи та докази можуть подаватися до суду в електронній формі, а процесуальні дії вчинятися в електронній формі виключно за допомогою ЄСІТС з використанням власного кваліфікованого електронного підпису, прирівняного до власноручного підпису, за винятком випадків, передбачених процесуальним законом.
Аналіз зазначеного дає підстави для висновку, що апеляційну скаргу на судове рішення можна подати в письмовій формі або в електронній формі через підсистему "Електронний суд" з використанням власного кваліфікованого електронного підпису.
Зі змісту апеляційної скарги слідує, що така подана до апеляційного суду у письмовій формі засобами поштової кореспонденції, її підписантом зазначено представника Головного управління ДПС у Волинській області та Державної податкової служби України Кузьмич Юлію, проте підпис зазначеної особи на апеляційній скарзі відсутній, тобто апеляційна скарга не містить власноручного підпису особи, яка її подала, не підписана.
Таким чином, надіслана апеляційному суду апеляційна скарга Головного управління ДПС у Волинській області, та Державної податкової служби України не містить власноручного підпису представника скаржників, що є підставою для повернення апеляційної скарги, відповідно до частини 4 статті 298 КАС України.
Повернення апеляційної скарги Головного управління ДПС у Волинській області та Державної податкової служби України зумовлене недотриманням апелянтами положень КАС України в частині вимог до оформлення апеляційної скарги та не позбавляє права повторного звернення до апеляційного суду із відповідною апеляційною скаргою в порядку, встановленому законом.
При постановленні ухвали апеляційним судом враховано правову позицію, яка викладена в ухвалі Великої Палати Верховного Суду від 23 червня 2022 року у справі № 990/55/22.
На підставі викладеного, керуючись статтями 296, 297, 298 КАС України,
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Волинській області та Державної податкової служби України на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 21 березня 2023 року у справі № 140/527/23, - повернути скаржникам.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена протягом тридцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Суддя-доповідач Р. М. Шавель судді Н. В. Бруновська Р. Б. Хобор
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2023 |
Оприлюднено | 11.09.2023 |
Номер документу | 113307406 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шавель Руслан Миронович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні