Рішення
від 11.09.2023 по справі 320/284/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 вересня 2023 року № 320/284/23

Суддя Київського окружного адміністративного суду Лапій С.М., розглянувши в м. Києві у письмовому провадженні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом АТ Городище-Пустоварівський цукровий завод до Державної екологічної інспекції Столичного округу про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

До Київського окружного адміністративного суду звернулося АТ Городище-Пустоварівський цукровий завод з позовом, в якому просить:

-визнати протиправними дії Державної екологічної інспекції Столичного округу щодо прийняття претензії № 37/08-06 від 28.10.2022 про відшкодування збитків, заподіяних державі в результаті порушення природоохоронного законодавства України внаслідок засмічення земельних ресурсів Акціонерним Товариством Городище - Пустоварівський цукровий завод на суму 13 312 121 грн 40 коп та скасувати вказану претензію.

-визнати протиправним та скасувати припис Державної екологічної інспекції Столичного округу від 25.10.2021.

На обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що відповідачем проведено перевірку дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища щодо АТ Городище-Пустоварівський цукровий завод, за результатами якої складено акт, припис та претензію.

Позивач вказав, що припис та претензія оформлені неналежним чином, а тому не можуть породжувати жодних наслідків.

Також позивач зазначив, що основним видом діяльності підприємства є виробництво цукру, а отже, у результаті його діяльності відсутні побутові відходи у тій кількості, які зазначені в акті перевірки.

Відповідачем відзиву на позовну заяву до суду не подано.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 13.01.2023 позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 07.03.2023 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 25.05.2023 закрито підготовче провадження у справі та прийнято рішення про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Судом встановлено, що АТ «Городище Пустоварівський цукровий завод» створене наказом Регіонального відділення Фонду державного майна по Київській області від 04.03.1996 №7/21-ВП шляхом перетворення орендного підприємства «Городище-Пустоварівський цукровий завод» у відкрите акціонерне товариство відповідно до Декрету КМУ від 17.05.1993 №51-93 «Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі» та згідно з «Порядком перетворення в процесі приватизації державних підприємств у відкриті акціонерні товариства», затвердженим Постановою КМУ від 07.12.1992 №686.

Між Городище-Пустоварівською сільською радою та ВАТ «Городище-Пустоварівський цукровий завод» укладено договір оренди земельної ділянки загальною площею 748 753, 00 кв.м. від 01.08.2005 та додатковий договір про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 18.11.2019.

На підставі наказу Державної екологічної інспекції у Столичному окрузі від 22.09.2021 №956-П та направлення на здійснення планового заходу державного нагляду (контролю) від 23.09.2021 №2/1/912 відповідачем у період з 05.10.2021 по 19.10.2021 проведено плановий захід державного нагляду (контролю) дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища стосовно AT Городище-Пустоварівський цукровий завод».

За результатами перевірки складено акт від 19.10.2021 №02-1127.

Відповідно до направлення від 23.09.2021 на здійснення планового заходу державного нагляду воно видано ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 .

Як слідує з акту від 19.10.2021, особи, що беруть участь у проведенні заходу державного нагляду: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , при цьому даний акт не підписаний ОСОБА_8 .

Відповідачем на підставі акту від 19.10.2021 прийнято припис від 25.10.2021, яким приписано позивачу до 25.01.2022:

- виконати вимоги, передбачені дозволом на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря;

- вжити заходів щодо проведення технічного навчання і перевірку знань з правил технічної експлуатації установок очистки газу, інженерно-технічного персоналу не менше одного разу на три роки, обслуговуючого персоналу, залученого до експлуатації установок очистки газу, не менше одного разу на рік;

- розробити і затвердити інструкцію з експлуатації установок очистки газу відповідно до умов їх роботи;

- скласти акти перевірок технічного стану установок очистки газу на джерелі викиду (утворення);

- подати документи для взяття на державний облік об`єкта, який справляє або може справити шкідливий вплив на здоров`я людей і стан атмосферного повітря;

- дотримуватися умов дозволу та правил спеціального водокористування;

- дотримуватися лімітів забору та використання води;

- забезпечити захист земель від забруднення та засмічення, а саме: на земельній ділянці з кадастровим номером 3221681601:01:026:0003 між картами полів фільтрації ліквідувати несанкціоноване сміттєзвалище твердих побутових та промислових відходів, з подальшим вивозом на контрольоване місце видалення відходів;

- не допускати змішування відходів шляхом встановлення контейнерів для роздільного збору відходів;

- обладнати місця для тимчасового зберігання металобрухту, який розміщується в несанкціонованих місцях, а саме: за цукровим складом, біля складу з кисневим балонами та за продуктовим відділенням. Обладнати місце для тимчасового зберігання відходів деревини які розміщуються несанкціонованому місці біля паточного чану за ТЕЦ, та не допускати зберігання та видалення відходів у несанкціонованих місцях;

- здійснювати контроль за станом місць чи об`єктів розміщення власних відходів;

- забезпечити проведення професійної підготовки, підвищення кваліфікації та проведення атестації фахівців у сфері поводження з відходами;

- провести інвентаризацію відходів, що утворюються в результаті виробничої діяльності підприємства з урахуванням незадекларованих відходів, які не включено до декларації про відходи, а саме жом, меляса, поліетилен, макулатура, тара пакувальна.

У разі якщо діяльність буде призводити до утворення відходів, для яких Пзув перевищує 1000, розробити реєстрові карти об`єктів утворення, оброблення та утилізації відходів;

-на кожне місце чи об`єкт зберігання або видалення відходів розробити спеціальний паспорт;

- розробити паспорт місця видалення відходів (поля фільтрації);

- здійснювати моніторинг місць утворення, зберігання і видалення відходів;

- забезпечити щоквартальне подання інформації згідно Порядку, затвердженого ПКМУ №1221;

- на території полів фільтрації вжити заходи по боротьбі з бур`янами.

Зазначений припис підписаний ОСОБА_2 , ОСОБА_5 , ОСОБА_7 та ОСОБА_3 .

Також відповідачем направлено на адресу позивача претензію про відшкодування збитків у розмірі 13 312 121, 40 грн, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання земельних ресурсів від 28.10.2022 № 37/08-08.

Як слідує з претензії, державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища Столичного округу під час проведення планового заходу державного нагляду дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища встановлено, що позивачем допущено засмічення земель промисловими та твердими побутовими відходами земельної ділянки площею 0,4155 га, яка знаходиться у с. Городище-Пустоварівське Білоцерківського району Київської області між картами полів фільтрації з кадастровим номером 3221681601:01:026:0003.

Судом встановлено, що позивач звертався до сільського голови с. Городище-Пустоварівське з листом від 15.05.2019 № 408, в якому просив заборонити вивіз сміття з населеного пункту с. Городище-Пустоварівське на земляні відстійники, що перебувають в оренді цукрового заводу.

Крім того, робочою групою у складі: Степаненко Л.А. начальник відділу цивільного захисту і охорони навколишнього природного середовища виконавчого комітету селищної ради (голова робочої групи), Ступки О.С. головного спеціаліста відділу житлово-комунального господарства, енергоефективності, інфраструктури та благоустрою виконавчого комітету селищної ради, Гудзь К.А. - провідного фахівця відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Білоцерківського районного управління ГУ Держпродспоживслужби Київської області, Бойко О.А. завідувача сектору архітектури та містобудування виконавчого комітету селищної ради, Рибки О.В. - начальника відділу земельних відносин виконавчого комітету селищної ради, Тимошенко І.А. старшого дільничого офіцера відділення поліції № 4 Білоцерківського РУП ГУ НП України у Київській області , Мельника В.М. інспектора з благоустрою КП «ВОЛОДАРКА», Дзюман А.Є. керівника служби охорони праці АТ Городище-Пустоварівський цукровий завод обстежено земельну ділянку площею 48,8123 га, кадастровий номер 3221681601:01:026:0003 на предмет розміщення на ній стихійного сміттєсховища.

За результатами обстеження встановлено, що на земельній ділянці з кадастровим номером 3221681601:01:026:0003 між картами Полів фільтрації на відкритій земельній ділянці відсутнє несанкціоноване сміттєзвалище твердих побутових відходів, про що складено акт обстеження земельної ділянки від 23.03.2023 №1.

Позивач, не погоджуючись з приписом та претензією, звернувся до суду за захистом своїх прав.

Надаючи правову оцінку обставинам, що склалися, суд зазначає наступне.

Відповідно до п.1 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2017р. № 275 (надалі Положення № 275), Державна екологічна інспекція України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів і який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Згідно п. 1 Положення про Державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України 11.08.2017 № 312, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04 вересня 2017 р. за № 1080/30948 (надалі Положення) Державна екологічна інспекція в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - Інспекція) є територіальним органом Державної екологічної інспекції України (далі - Держекоінспекція) та їй підпорядковується.

На підставі п. 2 розділу 2 Положення, Інспекція здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог природоохоронного законодавства.

Правові, організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України від 05.04.2007 № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон №877).

Відповідно до абз.2 ч.1 ст.1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно ч. 4 ст. 5 ст.1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» органи державного нагляду (контролю) здійснюють планові заходи з державного нагляду (контролю) за умови письмового повідомлення суб`єкта господарювання про проведення планового заходу не пізніш як за десять днів до дня здійснення цього заходу.

Повідомлення повинно містити:

дату початку та дату закінчення здійснення планового заходу;

найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід;

Частиною 1 статті 6 наведеного Закону №877 встановлено, що підставами для здійснення позапланових заходів є:

- подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням;

- виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених субєктом господарювання у документі обовязкової звітності, крім випадків, коли суб`єкт господарювання протягом місяця з дня первинного подання повторно подав такий документ з уточненими достовірними даними або якщо недостовірність даних є результатом очевидної описки чи арифметичної помилки, яка не впливає на зміст поданої звітності. У разі виявлення органом державного нагляду (контролю) помилки у документі обов`язкової звітності він упродовж десяти робочих днів зобов`язаний повідомити суб`єкта господарювання про необхідність її виправлення у строк до п`яти робочих днів з дня отримання повідомлення. Невиправлення помилки у встановлений строк є підставою для проведення позапланового заходу;

- перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю);

- звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу. У такому разі перед початком здійснення позапланового заходу державного нагляду (контролю) посадові особи органів державного нагляду (контролю) зобов`язані пред`явити керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі, крім документів, передбачених цим Законом, додатково копію погодження центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу на проведення такої перевірки. Суб`єкти господарювання мають право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю), якщо вони не пред`явили документи, передбачені цим абзацом;

- неподання суб`єктом господарювання документів обов`язкової звітності за два звітні періоди підряд без поважних причин або без надання письмових пояснень про причини, що перешкоджали поданню таких документів;

- доручення Прем`єр-міністра України про перевірку суб`єктів господарювання у відповідній сфері у зв`язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави;

- настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов`язано з діяльністю суб`єкта господарювання.

Під час проведення позапланового заходу з`ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов`язковим зазначенням цих питань у посвідченні (направленні) на проведення заходу державного нагляду (контролю).

Статтею 7 Закону №877-V визначено, що для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою.

У посвідченні (направленні) на проведення заходу зазначаються: найменування органу державного нагляду (контролю), що здійснює захід; найменування суб`єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід; місцезнаходження суб`єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу, щодо діяльності яких здійснюється захід; номер і дата наказу (рішення, розпорядження), на виконання якого здійснюється захід; перелік посадових осіб, які беруть участь у здійсненні заходу, із зазначенням їх посади, прізвища, ім`я та по батькові; дата початку та дата закінчення заходу; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд, інспектування тощо); підстави для здійснення заходу; предмет здійснення заходу; інформація про здійснення попереднього заходу (тип заходу і строк його здійснення).

За результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт.

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Відповідно до ст. 8 Закону №877-V орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду (контролю) має право:

вимагати від суб`єкта господарювання усунення виявлених порушень вимог законодавства;

вимагати припинення дій, які перешкоджають здійсненню державного нагляду (контролю);

відбирати зразки продукції, призначати експертизу, одержувати пояснення, довідки, документи, матеріали, відомості з питань, що виникають під час державного нагляду (контролю), у випадках та порядку, визначених законом;

надавати (надсилати) суб`єктам господарювання обов`язкові для виконання приписи про усунення порушень і недоліків;

застосовувати санкції до суб`єктів господарювання, їх посадових осіб та вживати інших заходів у межах та порядку, визначених законом.

Органи державного нагляду (контролю) та їх посадові особи під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) зобов`язані:

повно, об`єктивно та неупереджено здійснювати державний нагляд (контроль) у межах повноважень, передбачених законом;

дотримуватися ділової етики у взаємовідносинах із суб`єктами господарювання, утримуватися від необґрунтованих висновків щодо відповідності поведінки суб`єктів господарювання вимогам законодавства, неправомірного та необґрунтованого застосування санкцій до суб`єктів господарювання;

не втручатися і не перешкоджати здійсненню господарської діяльності під час здійснення заходів державного нагляду (контролю), якщо це не загрожує життю та здоров`ю людей, не спричиняє небезпеки виникнення техногенних ситуацій і пожеж;

забезпечувати нерозголошення комерційної таємниці та конфіденційної інформації суб`єкта господарювання, що стає доступною посадовим особам у ході здійснення державного нагляду (контролю);

ознайомити керівника суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу або уповноважену ним особу (фізичну особу - підприємця або уповноважену ним особу) з результатами державного нагляду (контролю) в строки, передбачені законом;

у межах своєї компетенції надавати суб`єкту господарювання консультаційну підтримку з питань здійснення державного нагляду (контролю);

не допускати здійснення заходів державного нагляду (контролю) та інших заходів, що не відповідають або не встановлені цим Законом;

встановлювати нормативи оцінювання діяльності посадових осіб, які беруть участь у заходах державного нагляду (контролю), та регулярно проводити оцінювання діяльності таких осіб за встановленими нормативами;

дотримуватися встановлених законом принципів, вимог та порядку здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності;

не перешкоджати праву суб`єктів господарювання на будь-який законний захист, у тому числі третіми особами;

виконувати законні вимоги посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності, щодо усунення порушень законодавства про державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності;

подавати центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності, достовірну інформацію, документи, матеріали і передбачені цим Законом звіти про здійснені заходи державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності;

сприяти здійсненню посадовими особами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської

Органи державного нагляду (контролю) зобов`язані оприлюднювати на своїх офіційних веб-сайтах нормативно-правові акти (крім актів, що мають гриф обмеження доступу), дотримання яких перевіряється під час здійснення заходів державного нагляду (контролю).

Здійснення заходів державного нагляду (контролю) без оприлюднення нормативно-правових актів (крім актів, що мають гриф обмеження доступу), дотримання яких перевіряється під час здійснення таких заходів, забороняється.

Органи державного нагляду (контролю) зобов`язані оприлюднювати на своїх офіційних веб-сайтах та вносити до інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) визначені законом відомості про здійснені заходи державного нагляду (контролю).

Органи державного нагляду (контролю) та центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності, забезпечують повноту та достовірність відомостей, внесених до інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю).

Як слідує з матеріалів справи, у направленні від 23.09.2021 на здійснення планового заходу державного нагляду зазначено осіб, які повинні були проводити перевірку, а саме ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 .

Суд звертає увагу, що перевірку проводили ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , при цьому даний акт не підписаний ОСОБА_8 , що підтверджується актом від 19.10.2021.

У приписі від 25.10.2021 вказано, що перевірку проводили ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , при цьому припис підписали тільки ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_7 .

Судом встановлено, що не усі посадові особи проводили перевірку позивача, які зазначені у направленні, а саме ОСОБА_1 , ОСОБА_6 , ОСОБА_12 .

Також акт перевірки не підписаний ОСОБА_8 , а припис, у свою чергу, не підписаний ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , чим порушено ст. 7 Закону №877-V.

Крім того, суд звертає увагу, що відповідачем до проведення перевірки не надано позивачу наказу Державної екологічної інспекції у Столичному окрузі від 22.09.2021 №956-П на проведення перевірки, також зазначений наказ відсутній на офіційному сайті відповідача, чим порушено ст. 8 Закону №877-V.

Виходячи з викладеного, суд зазначає, що акт, припис та претензія мають бути підписані тими посадовими особами контролюючого органу, які зазначені в наказі про призначення перевірки та направленні, відсутність хоча б одного підпису свідчить про те, що дані документи оформлені неналежним чином, а тому припис та претензія є протиправними та підлягають скасуванню.

Крім того, суд зазначає, що порушення, яке зазначено у приписі та претензії від 28.10.2022 відсутнє, що підтверджується актом обстеження від 23.03.2023.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідно до ч. 4 ст. 159 КАС України подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Суд зазначає, що відповідачем відзиву на позовну заяву до суду не подано.

На підставі викладеного суд доходить висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

До позовної заяви позивачем додано докази сплати судового збору у розмірі 5368 грн 00 коп (платіжне доручення від 24.01.2023 №81011).

Оскільки суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог, відшкодуванню позивачу з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягають судовий збір у розмірі 5368 грн 00 коп.

На підставі викладеного, керуючись статтями 243-246, 250, 255 КАС України,

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати припис Державної екологічної інспекції Столичного округу від 25.10.2021.

Визнати протиправними дії Державної екологічної інспекції Столичного округу щодо прийняття претензії № 37/08-06 від 28.10.2022 про відшкодування збитків, заподіяних державі в результаті порушення природоохоронного законодавства України внаслідок засмічення земельних ресурсів Акціонерним Товариством Городище - Пустоварівський цукровий завод на суму 13 312 121 грн 40 коп.

Скасувати претензію Державної екологічної інспекції Столичного округу від 28.10.2022 № 37/08-06.

Стягнути на користь АТ Городище - Пустоварівський цукровий завод за рахунок бюджетних асигнувань Державної екологічної інспекції Столичного округу судовий збір у розмірі 5368 (п`ять тисяч триста шістдесят вісім) грн 00 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Лапій С.М.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.09.2023
Оприлюднено13.09.2023
Номер документу113363637
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —320/284/23

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Постанова від 20.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Постанова від 20.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 13.10.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Рішення від 11.09.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Ухвала від 07.03.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Ухвала від 13.01.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні