Рішення
від 11.09.2023 по справі 420/7508/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/7508/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 серпня 2023 року м. Одеса

Зала судових засідань №22

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Аракелян М.М.

За участю секретаря Білозір Я.О.

За участю сторін:

Від позивача: Гєрбєй Д.А.

Від відповідача: Дишко Ю.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративною позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «Трансінвестсервіс» (код ЄДРПОУ 22447500) до Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (код ЄДРПОУ 44104032) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

10 квітня 2023 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «Трансінвестсервіс» до Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, в якій позивач просить суд:

визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків від 27.03.2023р. №59/3400703 та від 27.03.2023р. №61/3400703, що були прийняті в.о. начальника Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків Батрак О.;

стягнути з відповідача судові витрати на користь позивача.

Згідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу справи між суддями адміністративна справа № 420/7508/23 розподілена на суддю Аракелян М.М.

Ухвалою суду від 17.04.2023 року адміністративний позов залишено без руху у зв`язку із невідповідністю позову вимогам п.3 ч.5 ст.160 КАС України, а саме не зазначення ціни позову, надано позивачу строк у 7 днів для усунення недоліків шляхом зазначення ціни позову та надання доказів сплати судового збору відповідно до неї (у разі недоплати), при цьому ціна позову має бути обґрунтована відповідним розрахунком.

19.04.2023 року позивач подав суду заяву про усунення недоліків позовної заяви, в додатки до якої надав позовну заяву із зазначенням ціни позову (1001020грн.) та розрахунок ціни позовної заяви.

Ухвалою суду від 24.04.2023 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку загального позовного провадження з повідомленням сторін, призначено підготовче засідання на 23.05.2023 року на 10:00;

У підготовче засідання 23.05.2023 року представники учасників справи не з`явились, були повідомлені про час та місце проведення засідання шляхом доставки ухвали від 24.04.2023 року до кабінету «Електронного суду».

23.05.2023 року представники позивача та відповідача подали суду клопотання, в яких просили закрити підготовче провадження за їх відсутності.

Ухвалою суду від 23.05.2023 року закрито підготовче провадження у справі №420/7508/23, призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 07.06.2023 року.

06.06.2023 року до суду від представника відповідача надійшло клопотання про відкладення судового розгляду справи, призначеного на 07.06.2023 року у зв`язку із неможливістю прибуття до суду.

Протокольною ухвалою суду від 07.06.2023 року відмовлено у задоволені клопотання представника відповідача про відкладення судового розгляду справи, однак у зв`язку із оголошенням повітряної тривоги в судовому засіданні оголошено перерву до 12.06.2023 року.

12.06.2023 року до суду від представника відповідача надійшло клопотання про відкладення судового розгляду справи, призначеного на 12.06.2023 року у зв`язку із неможливістю прибуття до суду.

Протокольною ухвалою суду від 07.06.2023 року відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача про відкладення судового розгляду справи, однак судом оголошено перерву у судовому засіданні до 19.06.2023 року.

19.06.2023 року до суду від представника відповідача надійшла заява про відкладення розгляду справи.

З урахуванням надходження заяви про відкладення судового розгляду, а також з урахуванням перебування судді у щорічній відпустці за графіком, судом було прийнято рішення відкласти судове засідання на 03.08.2023 року.

03.08.2023 року у судовому засіданні оголошено перерву до 15.08.2023 року.

15.08.2023 року судом оголошено перерву у судовому засіданні до 31.08.2023 року.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 30 березня 2023 року Товариством з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «ТРАНСІНВЕСТСЕРВІС» були отримані прийняті в.о. начальника Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків О. Батрак податкові повідомлення-рішення від 27.03.2023 р. №59/3400703 та від 27.03.2023 р. №61/3400703. Зазначені податкові повідомлення-рішення були винесені контролюючим органом на підставі Акту Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками від 20.02.2023р. №62/34-00-07-03/22447500 «Про результати фактичної перевірки з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні зберігання, оптової і роздрібної торгівлі підакцизними товарами».

Позивач звертав увагу, що висновки податкового органу про наявність порушень зі сторони Товариства вимог податкового законодавства є необґрунтованими та не відповідають дійсності. Зокрема, в основу зазначених висновків Акту перевірки покладено обставини придбання позивачем пального, без встановлення факту його зберігання, відсутності інформації про залишки пального та порядку його використання. На думку позивача факт придбання пального не є беззаперечним доказом зберігання такого пального. Тим більше, що під час проведення перевірки та разом із запереченнями відповідачу були надані документи, які підтверджують факт заправляння всього зазначеного пального до паливних баків транспортних засобів та техніки підприємства, що здійснювалось постачальником палива безпосередньо в зазначені паливні баки. Відтак, відповідач фактично ототожнив поняття «придбання пального» та «зберігання пального», що не відповідає дійсності.

Крім того, позивач доводить, що контролюючим органом було проведено не фактичну перевірку, а документальну позапланову, оскільки в акті за результатами проведеної перевірки міститься інформація про встановлення факту зберігання пального отриманого протягом 2021 року дизельного пального 1 259 743 л. При цьому, посилання на так зване знаходження чотирьох опломбованих пломбами підприємства ємностей (бочок), кожна з яких має 205 літрів не відповідає дійсності, оскільки такі ємності згідно акту про опломбування від 31.12.2020 року були опломбовані в порожньому стані, без будь-якого пального в них, а факт знаходження в них пального контролюючим органом під час перевірки не встановлено.

Додатково позивач вказував, що придбання пального здійснювалося підприємством виключно для заправлення у паливні баки належних та орендованих транспортних засобів та техніки, а відтак це безумовно свідчить факт відсутності акцизного складу. До того ж, контролюючим органом не було встановлено факту наявності у позивача на балансі жодних стаціонарних паливних ємностей чи паливних складів для його зберігання чи будь-якого іншого місця зберігання пального.

Поряд з цим, позивач вважає, що у контролюючого органу були відсутні підстави як для прийняття наказу про проведення фактичної перевірки, так і взагалі підстави для її проведення, оскільки в наказі відсутні будь-які посилання на конкретні порушення податкового та/або іншого законодавства, окрім як на норми, що регулюють питання призначення перевірки без зазначення конкретної інформації про порушення суб`єктом господарювання вимог податкового законодавства.

Відповідач заперечував проти задоволення позовних вимог та у відзиві на позовну заяву зазначив, що на підставі наказу від 09.02.2023 року № 25 контролюючим органом було проведено фактичну перевірку ТОВ «ТРАНСІНВЕСТСЕРВІС». Підставою для прийняття даного наказу слугувало отримання листа Державної податкової служби від 09.06.2022 року за №4911/7/99-00-09-03-02-07 щодо ймовірного порушення норм ст. 230 Податкового кодексу України, в частині необхідності реєстрації акцизного складу, у зв`язку із перевищенням гранично допустимих обсягів отримання пального (1000 кубічних метрів). Представник відповідача наполягав, що фактична перевірка була проведена на законних підставах, наказ про її проведення відповідає вимогам податкового законодавства, а перед її проведенням головному бухгалтеру підприємства пред`явлено наказ, направлення на перевірку та службові посвідчення представників контролюючого органу.

Представник відповідача звертав увагу, що за результатами проведеної фактичної перевірки було встановлено наступні порушення:

- п.п.230.1.2 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України, не зареєстрований акцизний склад за місцем розвантаження: Одеська область, Комінтернівський р-н, територія Визирської с/р., 1 км. автодороги м. «Южний» буд. 1Г;

- п. 85.2, п. 85.8, ст. 85 Податкового кодексу України, а саме не надання до проведення фактичної перевірки в повному обсязі копій документів, які витребування запитами від 09.02.2023 року б/н та від 14.02.2023 року б/н та не був забезпечений доступ до їх оригіналів.

Стосовно виявленого першого порушення (відсутність реєстрації акцизного складу) позивачем вимог податкового законодавства, то представник відповідача наголошував, що згідно даних Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним та місць виробництв, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним Товариством з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «ТРАНСІНВЕСТСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 22447500) отримано ліцензію на право зберігання пального від 29.08.2019 № 15170414201900066 за адресою місця зберігання Одеська область, Комінтернівський р-н, територія Визирської с/р., 1 км. автодороги м. «Южний» буд. 1Г, терміном дії з 29.08.2019 по 29.08.2024.

В ході проведення перевірки представникам контролюючого органу були надані оригінали та копії документів по взаємовідносинах Товариства з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «ТРАНСІНВЕСТСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 22447500) з Товариством з обмеженою відповідальністю «Лаїка-Ойл» (код ЄДРПОУ 37089304) в період з 08.05.2021 року - 31.12.2021 року включно та на підставі чого встановлено отримання дизельного пального в загальному об`ємі/обсязі - 1 259 743 л. (досліджені видаткові та ттн, оформлений додаток №1 до акту перевірки, який є невід`ємною його частиною), що підтверджується укладеним договором на постачання пального, видатковими накладними, товарно-транспортними накладними, згідно яких місцем розвантаження: Одеська область, Комінтернівський р-н, територія Визирської с/р., 1 км. автодороги м. «Южний» буд. 1Г, карткою субрахунку 203 за період з 08.05.2021 року - 31.12.2021 року (контрагент - Товариство з обмеженою відповідальністю «Лаїка-Ойл»), карткою субрахунку 631 за період з 08.05.2021 року - 31.12.2021 року (контрагент - Товариство з обмеженою відповідальністю «Лаїка-Ойл»).

Згідно показників загальної оборотно-сальдової відомості по субрахунку 203 за період 08.05.2021 року - 09.02.2023 року включно позивачем отримано на склад ГСМ №1 паливо дизельне ДП-З-Евро5-Во - 745 226,640 л., паливо дизельне ДП-Л-Евро5-Во - 1 479 106,470 л. Залишок бензину V-Pover станом на 09.02.2023 року складає 1 000 л. (сальдо на кінець періоду, ДТ).

Таким чином, за правовою позицією відповідача, актом перевірки встановлено отримання пального за період 08.05.2021 року - 09.02.2023 року включно на територію Одеська область, Комінтернівський р-н, територія Визирської с/р., 1 км. автодороги м.«Южний» буд. 1Г, на яку отримано ліцензію на право зберігання пального від 29.08.2019 № 15170414201900066 та використовується Товариством з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «ТРАНСІНВЕСТСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 22447500) для зберігання пального в загальній кількості, що перевищує 1000 кубічних метрів (1 000 000 літрів), а саме: за відповідний період отримано 1 259 743 л. на не зареєстрований акцизний склад. В ході проведення обстеження територій підприємства була здійснена фото фіксація, виявлено 4 (чотири) опломбовані пломбами підприємства ємності (бочки), кожна з яких має місткість 205 літрів. Зі слів представників підприємства в даних ємностях (бочках) перебуває пальне.

Щодо ненадання платником податків документів під час проведення фактичної перевірки, то представник відповідача повідомив суду, що на письмові запити підприємство, відповідно до опису від 14.02.2023 року та реєстру документів від 16.02.2023 року, частково надало запитувані копії документів та відомостей, проте, не в повному обсязі та не забезпечило (в межах терміну проведення фактичної перевірки) доступу до оригіналів відповідних документів, про що складений акт про ненадання в повному обсязі запитуваних документів за №19/34-00-07-03/22447500 від 17.03.2023 року.

Зокрема, до перевірки не було надані (повний перелік не наданих документів відображено в акті від 17.02.2023 року №19/34-00-07-03/22447500):

- відомості про кількість резервуарів та/або ємностей, їх об`єм, місце розташування, з документальними підтвердженнями належності їх на права власності або оренди, які використовуються для зберігання (у тому числі відповідального) та/або реалізації пального (із зазначенням виду пального). В розрізі господарських об`єктів/територій;

- акти зливу чи інші документи, які підтверджують заправляння автомобілів, техніки, тепловозів, механізмів та обладнання, в тому числі протягом 2021 року, зокрема, в дати надходження пального від ТОВ «Лаїка-Ойл» (код ЄДРПОУ 37089304) для розвантаження на територію, яка орендується підприємством: Одеська область, Комінтернівський район, територія Визирської с/р, 1 км. Автодороги п. «Южний», буд. 1 Г.

На підставі вищевикладеного представник відповідача просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог, оскільки контролюючим органом дотримано всіх вимог податкового законодавства при проведенні перевірки та наявні в матеріалах справи докази підтверджують виявлені порушення позивачем.

12 травня 2023 року до суду від позивача надійшла відповідь на відзив, у якій зазначалося, що факт зберігання позивачем пального без реєстрації акцизного складу не відповідає дійсності, а доводи контролюючого органу у цій частині є необґрунтованими, оскільки місце зберігання пального не встановлено, як і не встановлено залишки палива, яке за твердженням представників контролюючого органу перебувало на зберіганні. Окрему увагу позивач звертав на те, що придбане пальне одразу заправлялося у баки транспортних засобів позивача, що як перебували у його власності, так і були орендовані. З огляду на те, що паливний бак транспорту не є акцизним складом, обов`язку з його реєстрації у позивача не виникало.

Також позивач вважав недоведеними обставини стосовно того, що в опломбованих ємностях (бочках) перебувало пальне, а посилання на те, що представники підприємства самі повідомили про те, що в ємностях міститься пальне є досить сумнівним, оскільки відомостей про те, хто саме з представників підприємства повідомив цю інформацію не має, а контролюючим органом повідомлені обставини не перевірялися.

Додатково позивач наголошував про відсутність підстав для проведення фактичної перевірки підприємства з тих мотивів, які наводилися у позовній заяві.

Інших процесуальних заяв по суті спору, які визначені статтею 159 КАС України від сторін до суду не надходило.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, з`ясувавши фактичні обставини, які мають значення для вирішення спору, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд дійшов наступного.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що 09 лютого 2023 року Південним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків прийнято наказ № 25 про проведення фактичної перевірки ТОВ з іноземними інвестиціями «ТРАНСІНВЕСТСЕРВІС» (т. 16, а.с. 24) на підставі ст.20, п.п.80.2.2, 80.2.5 п.80.2 ст.80, пп. 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України.

Цьому передувало складення Доповідної записки від 07.02.2023 року стосовно того, що фахівцями управління податкового аудиту Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків на підставі ст.20, п.п.80.2.2, 80.2.5 п.80.2 ст.80, пп. 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України, з метою здійснення контролю за дотриманням норм законодавства, в частині обліку, ліцензування, виробництва, зберігання, транспортування та обліку пального, ведення обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, проведено аналіз господарської діяльності ТОВ з іноземними інвестиціями «ТРАНСІНВЕСТСЕРВІС». Згідно листа ДПС від 09.06.2022 № 4911/7/99-00-09-03-02-07, ймовірне порушення норм ст. 230 ПК України в частині необхідності реєстрації акцизного складу у зв`язку із перевищенням гранично допустимих обсягів отримання пального (1000 кубічних метрів). Підлягають з`ясуванню обставини фактично отриманого, використаного та списаного пального в розрізі територій, які використовуються в господарській діяльності підприємства (т. 16, а.с. 25).

09 лютого 2023 року Південним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків оформлено направлення на проведення перевірки № 10-12 відповідно до наказу № 25 (т. 16, а.с. 26-28).

20 лютого 2023 року Південним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків складено акт № 62/34-00-07-03/22447500 про результати фактичної перевірки з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні зберігання, оптової і роздрібної торгівлі підакцизними товарами.

Перевіркою встановлено, що 09.02.2023 року та 14.02.2023 року в ході проведення фактичної перевірки уповноваженій особі ТОВ з іноземними інвестиціями «ТРАНСІНВЕСТСЕРВІС» були вручені письмові запити від 09.02.2023 року б/н та від 14.02.2023 року б/н про надання засвідчених належним чином копій документів та відомостей, які стосуються предмету перевірки.

На відповідні письмові запити підприємство, відповідно до опису від 14.02.2023 року та реєстру документів від 16.02.2023 року, частково надало запитувані копії документів та відомостей, проте, не в повному обсязі та не забезпечило (в межах терміну проведення фактичної перевірки) доступу до оригіналів відповідних документів, про що складений акт про ненадання в повному обсязі запитуваних документів за №19/34-00-07-03/22447500 від 17.03.2023 року.

Зокрема, до перевірки не було надані (повний перелік не наданих документів відображено в акті від 17.02.2023 року №19/34-00-07-03/22447500):

- відомості про кількість резервуарів та/або ємностей, їх об`єм, місце розташування, з документальними підтвердженнями належності їх на права власності або оренди, які використовуються для зберігання (у тому числі відповідального) та/або реалізації пального (із зазначенням виду пального). В розрізі господарських об`єктів/територій;

- акти зливу чи інші документи, які підтверджують заправляння автомобілів, техніки, тепловозів, механізмів та обладнання, в тому числі протягом 2021 року, зокрема, в дати надходження пального від ТОВ «Лаїка-Ойл» (код ЄДРПОУ 37089304) для розвантаження на територію, яка орендується підприємством: Одеська область, Комінтернівський район, територія Визирської с/р, 1 км. Автодороги п. «Южний», буд. 1 Г.

Водночас, в ході проведення перевірки контролюючим органом була здійснена фотофіксація під час проведення обстеження територій підприємства. В ході обстеження виявлено чотири опломбовані пломбами підприємства ємності (бочки), кожна з яких має місткість 205 літрів. Дані ємності (бочки) знаходились біля генератора. Зі слів представників підприємства, в даних ємностях (бочках) перебуває пальне.

Також, згідно наданих до проведення перевірки оригіналів та копій документів по взаємовідносинах Товариства з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «ТРАНСІНВЕСТСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 22447500) з Товариством з обмеженою відповідальністю «Лаїка-Ойл» (код ЄДРПОУ 37089304) в період з 08.05.2021 року - 31.12.2021 року включно встановлено отримання дизельного пального в загальному об`ємі/обсязі - 1 259 743 л. (досліджені видаткові та ТТН, оформлений додаток №1 до акту перевірки, який є невід`ємною його частиною), що підтверджується укладеним договором на постачання пального, видатковими накладними, товарно-транспортними накладними, згідно яких місцем розвантаження: Одеська область, Комінтернівський р-н, територія Визирської с/р., 1 км. автодороги м. «Южний» буд. 1Г, карткою субрахунку 203 за період з 08.05.2021 року - 31.12.2021 року (контрагент - Товариство з обмеженою відповідальністю «Лаїка-Ойл»), карткою субрахунку 631 за період з 08.05.2021 року - 31.12.2021 року (контрагент - Товариство з обмеженою відповідальністю «Лаїка-Ойл»).

Згідно показників загальної оборотно-сальдової відомості по субрахунку 203 за період 08.05.2021 року - 09.02.2023 року включно позивачем отримано на склад ГСМ №1 паливо дизельне ДП-З-Евро5-Во - 745 226,640 л., паливо дизельне ДП-Л-Евро5-Во - 1 479 106,470 л. Залишок бензину V-Power станом на 09.02.2023 року складає 1 000 л. (сальдо на кінець періоду, ДТ).

Відповідно до наданого договору оренди земельної ділянки від 14.11.2017 року, ТОВ з іноземними інвестиціями «ТРАНСІНВЕСТСЕРВІС» є орендарем земельної ділянки загальною площею 63, 97672 га, яка знаходиться на території с. Визирка Визирської сільської ради Лиманського району Одеської області.

Таким чином, за результатами проведеної фактичної перевірки було встановлено наступні порушення (Акт від 20.02.2023 року):

- п.п.230.1.2 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України, не зареєстрований акцизний склад за місцем розвантаження: Одеська область, Комінтернівський р-н, територія Визирської с/р., 1 км. автодороги м. «Южний» буд. 1Г;

- п. 85.2, п. 85.8, ст. 85 Податкового кодексу України, а саме не надання до проведення фактичної перевірки в повному обсязі копій документів, які витребування запитами від 09.02.2023 року б/н та від 14.02.2023 року б/н та не був забезпечений доступ до їх оригіналів (т. 16, а.с. 29-32).

Від підписання та отримання Акту перевірки представники Товариства відмовилися.

20 лютого 2023 року був складений акт про відмову від ознайомлення з актом фактичної перевірки, підписання та отримання його примірника (т. 16, а.с. 90).

03 березня 2023 року ТОВ з іноземними інвестиціями «ТРАНСІНВЕСТСЕРВІС» на адресу контролюючого органу надіслало заперечення до акту від 20.02.2023 року № 62/34-00-07-03/22447500 (т. 16, а.с. 91-98).

10 березня 2023 року Південним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків повідомлено позивача про те, що розгляду заперечень відбудеться 16 березня 2023 року об 11:00 у приміщенні контролюючого органу (т. 16, а.с. 99, 100).

16 березня 2023 року в.о. начальника Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків затверджено висновок постійної комісії Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків з питань розгляду заперечень та пояснень до актів перевірок, на заперечення ТОВ з іноземними інвестиціями «ТРАНСІНВЕСТСЕРВІС» до акту від 20.02.2023 року № 62/34-00-07-03/22447500 (т. 16, а.с. 101).

Листом № 1175/6/34-00-07-03 від 17 березня 2023 року Південне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків повідомлено позивача, що надані заперечення розглянуто, залишено без задоволення, а висновки акту фактичної перевірки від 20.02.2023 року без змін (т. 16, а.с. 102, 103).

27 березня 2023 року Південним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків прийнято податкові повідомлення-рішення № 59/3400703 на суму 1 000 000 грн. та № 61/3400703 на суму 1020 грн. (т. 16, а.с. 105-108).

Не погоджуючись із прийнятими податковими повідомленнями-рішеннями, вважаючи їх протиправними, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пункту 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Підпунктом 75.1.3 пункту 75.1 статті 75 ПК України визначено, що фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Порядок проведення фактичних перевірок регламентовано статтею 80 ПК України, за приписами пункту 80.1 якої така перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).

Згідно з підпунктами 80.2.2 та 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 ПК України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, у разі, зокрема, наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, у тому числі із забезпеченням можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів; наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.

Відповідно до пункту 80.5 статті 80 ПК України допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення фактичної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу.

Так, згідно з положеннями пункту 81.1 статті 81 ПК України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:

- направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;

- копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу;

- службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Непред`явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред`явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.

При пред`явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення.

Аналізуючи наведені вище приписи ПК України суд робить висновок, що у посадових осіб контролюючого органу виникає право на проведення фактичної перевірки за сукупності двох умов: наявності визначених законом підстав для її проведення (правова підстава) та надіслання/пред`явлення оформлених відповідно до вимог ПК України направлення і наказу на проведення перевірки, а також службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки (формальна підстава).

При цьому, формулювання конкретного змісту наказу є дискрецією контролюючого органу, однак з обов`язковим дотриманням вимог норм абзацу третього пункту 81.1 статті 81 ПК України щодо змісту наказу про проведення перевірки. При встановленні однією правовою нормою декількох самостійних підстав для проведення перевірки, конкретна з них не обов`язково має бути сформульована тотожно до змісту правової норми, якою ця підстава встановлена, проте повинна бути чітко визначена та відповідати правовій нормі.

Аналогічна правова позиція висловлена у постанові Касаційного адміністративного суду Верховного Суду від 11 травня 2023 року по справі № 500/5529/21.

З матеріалів справи слідує, що наказ № 25 від 09.02.2023 року про проведення фактичної перевірки ТОВ з іноземними інвестиціями «ТРАНСІНВЕСТСЕРВІС» видано на підставі ст. 20, п.п.80.2.2, 80.2.5 п.80.2 ст.80, пп. 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України.

Згідно доповідної записки від 07.02.2023 року фахівцями управління податкового аудиту Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків на підставі ст.20, п.п.80.2.2, 80.2.5 п.80.2 ст.80, пп. 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України, з метою здійснення контролю за дотриманням норм законодавства, в частині обліку, ліцензування, виробництва, зберігання, транспортування та обліку пального. Ведення обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, проведено аналіз господарської діяльності ТОВ з іноземними інвестиціями «ТРАНСІНВЕСТСЕРВІС».

У доповідній записці також зазначено, що згідно листа ДПС від 09.06.2022 № 4911/7/99-00-09-03-02-07, ймовірне порушення норм ст. 230 ПК України в частині необхідності реєстрації акцизного складу у зв`язку із перевищенням гранично допустимих обсягів отримання пального (1000 кубічних метрів). Підлягають з`ясуванню обставини фактично отриманого, використаного та списаного пального в розрізі територій, які використовуються в господарській діяльності підприємства (т. 16, а.с. 25).

Крім того, з матеріалів справи судом встановлено, що контролюючим органом були оформлені відповідні направлення для проведення перевірки, а представники контролюючого органу перед проведенням фактичної перевірки було пред`явлено окрім наказу та направлень, службові посвідчення (т. 16, а.с. 26-28), що до того ж не заперечується позивачем.

На підставі вищевикладеного, суд робить висновок, що проведення фактичної перевірки у даному випадку відбулося як за наявності правових підстав для цього, так і з дотриманням формальних вимог щодо документального оформлення.

При цьому, суд наголошує, що підпункт 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 ПК України передбачає альтернативні підстави проведення фактичної перевірки, які можуть застосовуватися як у сукупності, так і кожна окремо, а саме:

- наявність та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення платником податків вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;

- здійснення функцій, визначених законом у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.

Здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального є самостійною обставиною, з якою законодавець пов`язує право контролюючого органу проводити фактичні перевірки суб`єктів господарювання та не вимагає наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства.

Отже, на думку суду, зазначені контролюючим органом в наказі № 25 від 09.02.2023 року підстави для проведення фактичної перевірки, зокрема в частині здійснення контролю за дотриманням законодавства з питань обліку, ліцензування, виробництва, зберігання, транспортування та обігу пального, ведення обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, а також з підстав надходження інформації щодо можливого порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючий орган, знайшли своє підтвердження.

При цьому, суд відхиляє доводи позивача, що у даному випадку мало місце проведення не фактичної перевірки, а документальної позапланової перевірки, оскільки такі твердження спростовуються як наказом про проведення фактичної перевірки № 25 від 09.02.2023 року, так і направленнями на проведення перевірки, а також актом про результати фактичної перевірки.

Суд відхиляє твердження позивача, що зазначення в акті перевірки про встановлення факту зберігання товариством пального отриманого протягом 2021 року 1 259 743 л може свідчити про проведення контролюючим органом документальної перевірки з тих міркувань, що зазначені обставини були встановлені на підставі поданих платником податків документів за вказаний період, що має безпосереднє відношення до питань, які були предметом фактичної перевірки.

На підставі вищевикладеного, суд вважає, що відповідачем дотримано вимоги податкового законодавства як при призначені, так і при проведенні фактичної перевірки ТОВ з іноземними інвестиціями «ТРАНСІНВЕСТСЕРВІС», а позивачем зворотного не доведено.

Стосовно виявленого під час проведення фактичної перевірки порушення ТОВ з іноземними інвестиціями «ТРАНСІНВЕСТСЕРВІС», передбаченого п.п.230.1.2 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України, суд зазначає наступне.

Відповідно пункту 230.1 статті 230 ПК України акцизні склади та акцизні склади пересувні утворюються з метою підвищення ефективності роботи із запобігання та боротьби з незаконним виробництвом і обігом спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, пального, посилення контролю за повнотою та своєчасністю надходження до бюджету акцизного податку.

Підпунктом 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України визначено, що акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Акцизні склади, на яких здійснюється діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з очищення коксового газу, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову продукцію (пальне), повинні бути обладнані лише витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску готової підакцизної продукції (пального) наливом з такого акцизного складу.

Акцизні склади, на яких здійснюються виключно зберігання та реалізація пального, що отримується та реалізується виключно у споживчій тарі без зміни розфасовки, а також скрапленого газу природного, бензолу, метанолу, не обладнуються витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Паливороздавальні колонки та/або паливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.

Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:

а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;

б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.

Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.

Пунктом 12 підрозділу 5 розділу ХХ Податкового кодексу України визначено, що розпорядники акцизних складів відповідно до вимог цього Кодексу зобов`язані обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі в такі строки: акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 липня 2019 року; акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 жовтня 2019 року; акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1 січня 2020 року.

Таким чином, зберігання та/або здійснення реалізації пального після 01.01.2020 без функціонуючих, зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, підтверджених процедурою повірки/оцінки відповідності/калібрування витратомірів-лічильників, а також без функціонуючих, зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, підтверджених процедурою повірки/оцінки відповідності/калібрування рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі є податковим правопорушенням у вигляді недотримання вимог підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України.

З матеріалів справи вбачається, що Товариство з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «ТРАНСІНВЕСТСЕРВІС» відповідно до договору оренди земельної ділянки від 14 листопада 2017 року орендувало земельну ділянку загальною площею 63, 9672 га, яка знаходиться на території с. Визирка Визирської сільської ради. Земельна ділянка надається в оренду для обслуговування та експлуатації частини єдиного майнового комплексу залізнична станція «Хімічна», побутового приміщення, службово-побутових приміщень з оздоровчих пунктом, комплексу будівель та споруд в районі причалу № 17, експлуатаційно-ремонтної бази.

Надана в оренду земельна ділянка загальною площею 63,9672 га складається з: 1,0835 га капітальна одноповерхова, 0,2743 га під спорудами, 7, 1527 га під проїздами та площадками, 13,1859 га під зеленими насадженнями, 1,9939 га інші, 40,2769 інші землі.

Договір укладено строком на 49 років, який обчислюється з моменту державної реєстрації права оренди (т. 16, а.с. 76, 77).

Товариство з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «ТРАНСІНВЕСТСЕРВІС» має ліцензію на право зберігання пального № 15170414201900066 з терміном дії до 29.08.2024 року на адресою: Одеська область, Комінтернівський район, с/р Визирська, 1-й км Автодороги порту «Южний», будинок 1Г (т. 16, а.с. 88).

01 січня 2019 року між Товариством з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «ТРАНСІНВЕСТСЕРВІС» (за договором: покупець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛАІКА-ОЇЛ» (за договором: продавець) укладено договір постачання № 2019-1-р, за яким продавець зобов`язується передати дизельне паливо та бензин у власність покупця, а покупець зобов`язується прийняти товар та повністю оплатити його ціну (вартість).

Загальна кількість товару, що передається за цим договором у власність покупця, сторонами не обмежується і визначається на підставі фактичного обсягу поставленого (переданого у власність) товару (п. 1.4 Договору).

За пунктом 2.1 укладеного договору, передача у власність (поставка) товару здійснюється на АЗС продавця або згідно з пунктом 1.3 за переліком, вказаним у Додатку № 1, який є невід`ємною частиною даного Договору (т. 16, а.с. 64-67).

Також судом встановлено, що 01 січня 2019 року між Товариством з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «ТРАНСІНВЕСТСЕРВІС» (за договором: покупець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛАІКА-ОЇЛ» (за договором: постачальник) укладено договір постачання нафтопродуктів № 2019-2-о, за яким продавець зобов`язується передати дизельне паливо та бензин у власність покупця, а покупець зобов`язується прийняти товар та повністю оплатити його ціну (вартість).

Загальна кількість товару, що передається за цим договором у власність покупця, сторонами не обмежується і визначається на підставі фактичного обсягу поставленого (переданого у власність) товару (п. 1.3 Договору).

За пунктом 2.1 укладеного договору, передача у власність (поставка) товару здійснюється на території покупця, за адресою: Одеська область, Комінтернівський район, територія Визирської сільради, 1-ий кілометр автошляху на порт «Южний», а також при проведенні робіт по бункеруванню плавзасобів на території причалів № 15, № 18, № 19, № 20, № 22.

Товар передається покупцеві окремими партіями (частинами) і приймається покупцем, згідно вимог існуючих правил приймання. Кожна окрема партія товару передається в рамках цього договору лише після попереднього узгодження сторонами її асортименту, номенклатури, кількості, якості, ціни, умов та строків її поставки (т. 16, а.с. 68, 69).

Крім того, 01 липня 2019 року між Товариством з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «ТРАНСІНВЕСТСЕРВІС» (за договором: покупець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛАІКА-ОЇЛ» (за договором: постачальник) укладено договір постачання нафтопродуктів № 0-3-2019, за яким продавець зобов`язується передати дизельне паливо та бензин у власність покупця, а покупець зобов`язується прийняти товар та повністю оплатити його ціну (вартість).

Загальна кількість товару, що передається за цим договором у власність покупця, сторонами не обмежується і визначається на підставі фактичного обсягу поставленого (переданого у власність) товару (п. 1.3 Договору).

Відповідно до п. 1.5 договору поставки нафтопродуктів, паливо, яке придбається у продавця, використовується покупцем виключно у його господарській комерційній підприємницькій діяльності з метою отримання прибутку за її результатами і не є предметом особистого некомерційного використання покупцем.

За пунктом 2.2 укладеного договору, передача у власність (поставка) товару здійснюється на території покупця, за адресою: службово-побутові приміщення з оздоровчим пунктом: Одеська область, Комінтернівський район, сільська рада Визирська, 1-ий кілометр автошляху порту «Южний», будинок 1Б/1 (т. 16, а.с. 70-75).

Також, згідно наданих до проведення перевірки оригіналів та копій документів по взаємовідносинах Товариства з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «ТРАНСІНВЕСТСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 22447500) з Товариством з обмеженою відповідальністю «Лаїка-Ойл» (код ЄДРПОУ 37089304) в період з 08.05.2021 року - 31.12.2021 року включно та на підставі чого встановлено отримання дизельного пального в загальному об`ємі/обсязі - 1 259 743 л., що підтверджується укладеним договором на постачання пального, видатковими накладними, товарно-транспортними накладними, згідно яких місцем розвантаження: Одеська область, Комінтернівський р-н, територія Визирської с/р., 1 км. автодороги м. «Южний» буд. 1Г, карткою субрахунку 203 за період з 08.05.2021 року - 31.12.2021 року (контрагент - Товариство з обмеженою відповідальністю «Лаїка-Ойл»), карткою субрахунку 631 за період з 08.05.2021 року - 31.12.2021 року (контрагент - Товариство з обмеженою відповідальністю «Лаїка-Ойл»).

Згідно показників загальної оборотно-сальдової відомості по субрахунку 203 за період 08.05.2021 року - 09.02.2023 року включно позивачем отримано на склад ГСМ №1 паливо дизельне ДП-З-Евро5-Во - 745 226,640 л., паливо дизельне ДП-Л-Евро5-Во - 1 479 106,470 л. Залишок бензину V-Power станом на 09.02.2023 року складає 1 000 л. (сальдо на кінець періоду, ДТ) (т. 16, а.с. 78-80).

З фотофіксації контролюючого органу вбачається, що на території підприємства було виявлено чотири опломбовані пломбами ємності (бочки), кожна з яких має місткість 205 літрів. Дані ємності (бочки) знаходились біля генератора (т. 16, а.с. 34-38).

З огляду на встановлені обставини та наявні в матеріалах справи докази суд робить висновок, що за період 08.05.2021 року - 09.02.2023 року включно на територію Одеська область, Комінтернівський р-н, територія Визирської с/р., 1 км. автодороги м. «Южний» буд. 1Г, на яку отримано ліцензію на право зберігання пального від 29.08.2019 №15170414201900066 та використовується Товариством з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «ТРАНСІНВЕСТСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 22447500) надійшло для зберігання пального в загальній кількості, що перевищує 1000 кубічних метрів (1 000 000 літрів), а саме: за відповідний період отримано 1 259 743 л. на не зареєстрований акцизний склад.

Суд критично оцінює доводи позивача, що пальне не перебувало у позивача на зберіганні та було придбано виключно для заправлення у паливні баки належних йому та орендованих транспортних засобів та техніки, оскільки вказане зокрема спростовується умовами договору № 0-3-2019 від 01 липня 2019 року, де у пункті 1.5 сторони передбачили, що паливо, яке придбається у продавця, використовується покупцем виключно у його господарській комерційній підприємницькій діяльності з метою отримання прибутку за її результатами і не є предметом особистого некомерційного використання покупцем. Додатково про необґрунтованість таких доводів свідчить і наявні фотозображення із бочками, що мають відповідне опломбування. При цьому, твердження Товариства, що ємкості були опломбовані порожніми суд вважає недоречними, оскільки порожня тара за своєю суттю не представляє матеріальної цінності для суб`єкта господарювання, а достатніх доказів на спростування висновків контролюючого органу у цій частині позивач не надав.

Крім того, суд зважає і на те, що під час проведення перевірки та під час судового розгляду справи Товариством з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «ТРАНСІНВЕСТСЕРВІС» не надано відомостей про кількість резервуарів та/або ємностей, їх об`єм, місце розташування, з документальними підтвердженнями належності їх на права власності або оренди, які використовуються для зберігання (у тому числі відповідального) та/або реалізації пального (із зазначенням виду пального). В розрізі господарських об`єктів/територій; акти зливу чи інші документи, які підтверджують заправляння автомобілів, техніки, тепловозів, механізмів та обладнання, в тому числі протягом 2021 року, зокрема, в дати надходження пального від ТОВ «Лаїка-Ойл» (код ЄДРПОУ 37089304) для розвантаження на територію, яка орендується підприємством: Одеська область, Комінтернівський район, територія Визирської с/р, 1 км. Автодороги п. «Южний», буд. 1 Г.

З урахуванням вищевикладеного суд погоджується із доводами представника відповідача, що у даному випадку Товариством з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «ТРАНСІНВЕСТСЕРВІС» допущено податкове правопорушення, передбачене п.п.230.1.2 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України у зв`язку із чим контролюючим органом правомірно прийнято податкове повідомлення-рішення № 59/3400703 від 27.03.2023 року на підставі п.128-1.2 ст.128-1 ПК України.

Стосовно виявленого під час проведення фактичної перевірки порушення ТОВ з іноземними інвестиціями «ТРАНСІНВЕСТСЕРВІС», передбаченого п.п. 85.2, п. 85.8, ст. 85 Податкового кодексу України, суд зазначає наступне.

Пунктом 85.2 ст. 85 ПК України передбачено, що платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.

Відповідно до норм п.85.4-п.85.5 ст.85 ПК України, при проведенні перевірок посадові (службові) особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об`єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).

Відповідний запит на отримання копій документів повинен бути поданий посадовою (службовою) особою контролюючого органу не пізніше ніж за п`ять робочих днів до дати закінчення перевірки.

Забороняється вилучення оригіналів первинних, фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів за винятком випадків, передбачених кримінальним процесуальним законодавством.

Згідно з п.85.6 ст.85 ПК України, у разі відмови платника податків або його законних представників надати копії документів посадовій (службовій) особі контролюючого органу така особа складає акт у довільній формі, що засвідчує факт відмови, із зазначенням посади, прізвища, імені, по батькові платника податків (його законного представника) та переліку документів, які йому запропоновано подати. Зазначений акт підписується посадовою (службовою) особою контролюючого органу та платником податків або його законним представником. У разі відмови платника податків або його законного представника від підписання зазначеного акта в ньому вчиняється відповідний запис.

У свою чергу, згідно з п.85.7 ст.85 ПК України, отримання копій документів оформляється описом. Копія опису, складеного посадовими (службовими) особами контролюючого органу, вручається під підпис платнику податків або його законному представнику. Якщо платник податків або його законний представник відмовляється від засвідчення опису або від підпису про отримання копії опису, то посадові (службові) особи контролюючого органу, які отримують копії, роблять відмітку про відмову від підпису.

Відповідно до п.85.8 ст.85 ПК України, посадова (службова) особа контролюючого органу, яка проводить перевірку, у випадках, передбачених цим Кодексом, має право отримувати від платника податків або його законних представників копії документів, що належать до предмета перевірки. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).

Зміст наведених правових норм свідчить, що праву контролюючого органу отримувати під час проведення перевірки копії необхідних документів кореспондується з обов`язком платника податків надавати їх при перевірці.

Судом встановлено та не заперечується сторонами, що під час проведення фактичної перевірки контролюючим органом було подано запити на отримання додаткових документів від 09.02.2023 року та 14.02.2023 року зокрема щодо видаткових накладних, товарно-транспортних накладних складених ТОВ «Лаїка-Ойл» (код ЄДРПОУ 37089304) за період з 09.05.2021 року - 31.12.2021 року включно, згідно яких здійснювалося постачання ПММ, картки 203 субрахунку за період з 09.05.2021 року - 31.12.2021 року включно, договорів з відповідними контрагентами, наказів про призначення головного бухгалтера (т. 16, а.с. 63).

На відповідні письмові запити підприємство, відповідно до опису від 14.02.2023 року та реєстру документів від 16.02.2023 року, частково надало запитувані копії документів та відомості, проте, не в повному обсязі, та не забезпечило (в межах терміну проведення фактичної перевірки) доступу до оригіналів відповідних документів, про що складений акт про ненадання в повному обсязі запитуваних документів за №19/34-00-07-03/22447500 від 17.03.2023 року.

Зокрема, до перевірки не було надані (повний перелік не наданих документів відображено в акті від 17.02.2023 року №19/34-00-07-03/22447500):

- відомості про кількість резервуарів та/або ємностей, їх об`єм, місце розташування, з документальними підтвердженнями належності їх на права власності або оренди, які використовуються для зберігання (у тому числі відповідального) та/або реалізації пального (із зазначенням виду пального). В розрізі господарських об`єктів/територій;

- акти зливу чи інші документи, які підтверджують заправляння автомобілів, техніки, тепловозів, механізмів та обладнання, в тому числі протягом 2021 року, зокрема, в дати надходження пального від ТОВ «Лаїка-Ойл» (код ЄДРПОУ 37089304) для розвантаження на територію, яка орендується підприємством: Одеська область, Комінтернівський район, територія Визирської с/р, 1 км. Автодороги п. «Южний», буд. 1 Г.

Вказані обставини позивачем не спростовані та з огляду на подані процесуальні документи до суду не заперечуються, що з урахуванням встановлених обставин та Акту про ненадання в повному обсязі запитуваних документів свідчить про порушення платником податків вимог п.п. 85.2, п. 85.8, ст. 85 Податкового кодексу України.

На підставі вищевикладеного, суд вважає, що прийняте податкове повідомлення-рішення № 61/3400703 від 27 березня 2023 року є законним та скасуванню не підлягає.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст.2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури.

Частиною 1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Частиною 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Суд зазначає, що покладений на суб`єкта владних повноважень тягар доказування правомірності свого рішення не звільняє позивача від обов`язку доказування своїх тверджень чи заперечень.

Тобто, ці норми одночасно покладають обов`язок на сторін доводити суду обґрунтованість своїх тверджень або заперечень.

Проте, позивачем не було надано належних та допустимих доказів на підтвердження обґрунтованості позовних вимог у зв`язку із чим суд приходить до висновку про відмову у задоволенні адміністративного позову.

Згідно ч. 1 ст. 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Враховуючи те, що суд прийшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог, судові витрати для розподілу між сторонами відсутні.

Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «Трансінвестсервіс» (код ЄДРПОУ 22447500) до Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (код ЄДРПОУ 44104032) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень відмовити повністю.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст.293,295 КАС України до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Повний текст судового рішення складено та підписано суддею 11 вересня 2023 року.

Суддя М.М. Аракелян

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.09.2023
Оприлюднено13.09.2023
Номер документу113364851
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —420/7508/23

Ухвала від 27.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 29.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 22.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 20.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 08.11.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Постанова від 08.11.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 04.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 04.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Рішення від 11.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні