Рішення
від 11.09.2023 по справі 910/14041/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

11.09.2023справа №910/14041/22

Господарський суд міста Києва у складі судді Марченко О.В., за участю секретаря судового засідання Роздобудько В.В., розглянув у відкритому судовому засіданні

справу № 910/14041/22

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Фрідом Фарм Терра» (вул. Миру, буд. 1 В, с. Високе, Мелітопольський р-н, Запорізька обл., 72371; ідентифікаційний код 33704518)

до Poseidon Tradewaves Limited (Themistokli Dervi, 6, flat/office D4, 1066, Nicosia, Cyprus; реєстраційний номер 399802)

про стягнення 256 881,24 доларів США, що еквівалентно 9 394 146,95 грн,

за участю представників:

позивача - Касперчик З.В. (довіреність від 12.08.2022 №б/н; поза межами приміщення суду з використанням сервісу «Система захищеного відеоконференцзв`язку з судом»);

відповідача - не з`явився.

ІСТОРІЯ СПРАВИ

1. Стислий виклад позовних вимог

Товариство з обмеженою відповідальністю «Фрідом Фарм Терра» (далі - Товариство) звернулося до господарського суду міста Києва з позовом про стягнення з Poseidon Tradewaves Limited (далі - Компанія) 256 881,24 доларів США заборгованості, що еквівалентно 9 394 146,95 грн, яка утворилася у зв`язку з неналежним виконанням відповідачем умов контракту від 16.04.2021 №SBO160421/1 (далі - Контракт).

Позов мотивовано тим, що:

- 16.04.2021 Товариством (продавець) і Компанією (покупець) укладено Контракт, за умовами якого постачальник зобов`язався передати у власність покупцю олію соєву гідратовану наливом за ціною, у кількості та строки відповідно до положень Контракту та додаткових угод до нього;

- на виконання умов Контракту та додаткових угод до нього в період з 05.11.2021 по 28.01.2022 постачальник здійснив поставку соєвої олії у кількості 982,90 тон на загальну суму 1 290 408,70 доларів США;

- проте всупереч умов Контракту та додаткових угод до нього відповідач оплатив товар лише частково у сумі 1 033 527,46 доларів США;

- станом на 06.12.2022 (дата підписання позову) заборгованість відповідача складає 256 881,24 доларів США, що еквівалентно 9 394 146,95 грн.

2. Процесуальні дії у справі

Ухвалою господарського суду міста Києва від 22.12.2022 позовну заяву Товариства залишено без руху та встановлено позивачу п`ятиденний строк з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху для усунення недоліків позовної заяви.

03.01.2023 позивачем подано суду документи на виконання ухвали суду від 22.12.2022.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 10.01.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 07.08.2023; зобов`язано Товариство подати суду належним чином (нотаріально) засвідчений переклад на англійську мову ухвали господарського суду міста Києва від 10.01.2023 у двох примірниках та позовної заяви з додатками у двох примірниках в термін до 25.01.2023.

На виконання вимог ухвали суду 08.02.2023 судом отримано від позивача належним чином (нотаріально) засвідчений переклад на англійську мову ухвали господарського суду міста Києва від 10.01.2023 у двох примірниках та позовної заяви з додатками у двох примірниках.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 10.02.2023 у зв`язку зі зверненням господарського суду міста Києва із судовим дорученням про надання правової допомоги до Ministry of Foreign Affairs Political Division - Multilateral Affairs (Demosthenes Severis Avenue, Nicosia, Cyprus) для вручення судових документів на території Кіпру провадження у справі зупинено.

Відповідач 01.08.2023 подав суду заяву про визнання позову та просив розгляд справи здійснювати без участі представника.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 07.08.2023 провадження у справі поновлено.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 07.08.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 11.09.2023.

Представник відповідача у судове засідання 11.09.2023 не з`явився.

Представник позивача у судовому засіданні 11.09.2023 оголосив вступне слово та підтримав позовні вимоги у повному обсязі.

Суд, заслухавши вступне слово представника позивача, з`ясувавши обставини, на які посилається позивач, дослідив в порядку статей 209 і 210 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) докази у справі.

Після закінчення з`ясування обставин справи та перевірки їх доказами суд перейшов до судових дебатів.

Представник позивача виступив з промовою (заключним словом), в якій посилався на обставини і докази, досліджені у судовому засіданні.

У судовому засіданні 11.09.2023 було оголошено вступну та резолютивну частини рішення відповідно до статті 233 ГПК України.

Судом згідно з вимогами статей 222 і 223 ГПК України здійснювалося повне фіксування судового засідання технічними засобами та секретарем судового засідання велися протоколи судових засідань, які долучені до матеріалів справи.

ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДОМ

16.04.2021 Товариством (продавець) і Компанією (покупець) було укладено Контракт, за умовами якого:

- продавець зобов`язується поставити та передати у власність покупцю олію соєву гідратовану наливом за ціною, у кількості та у строки відповідно до Контракту та додаткових угод до нього, укладених сторонами, і які є невід`ємними частинами Контракту; покупець зобов`язується прийняти й оплатити товар, згідно з умовами Контракту і додатковими угодами до нього; покупець купує товар для технічного або промислового застосування крім виробництва продуктів харчування (пункт 1.1 Контракту);

- товар поставляється партіями; кількість товару в партії узгоджується сторонами у додатковій угоді (пункт 2.1 Контракту);

- поставка товару здійснюється автомобільним або залізничним транспортом на умовах, що узгоджуються сторонами у додатковій угоді, згідно з Інкотермс 2010; Правила ІСС з використання термінів для внутрішньої й міжнародної торгівлі, за винятком застережень, прямо передбачених Контрактом (пункт 3.1 Контракту);

- при поставці товару автомобільним транспортом на умовах FCA, відповідно до Інкотермс 2010, датою поставки партії товару, вважається дата складання CMR-накладної, зазначена в графі 21; факт приймання партії перевізником підтверджується підписом водія, що прийняв товар для перевезення; при поставці товару залізничним транспортом на умовах FCA, згідно з Інкотермс 2010 датою поставки партії товару, вважається дата календарного штемпеля станції відправлення на залізничній накладній СМГС, якщо інше не передбачено додатковою угодою (пункт 3.2 Контракту);

- ціна одиниці (тонни) товару, кількість товару в партії та загальна вартість кожної партії товару вказуються у відповідних додаткових угодах (пункт 4.1 Контракту);

- умови оплати товару визначаються індивідуально для кожної доставки у додатковій угоді (пункт 5.1 Контракту);

- Контракт набирає чинності з дня його підписання сторонами та діє до 31.12.2022 включно; закінчення строку дії Контракту не звільняє покупця від виконання тих зобов`язань, які залишилися не виконаними (пункт 11.2 Контракту в редакції додаткової угоди від 31.12.2021).

Сторонами до Контракту було укладено такі додаткові угоди на поставку соєвої олії:

- від 16.04.2021 №1 (з додатком від 22.01.2022 №1), з умовами поставки 151 метричних тонн, за ціною 1 310 доларів США, на загальну суму 197 810 доларів США, в строк до 28.04.2021, з оплатою протягом 3-х банківських днів з моменту належного оформлення вантажної митної декларації;

- від 05.08.2021 №3 (з додатком від 22.01.2022 №1), з умовами поставки 80 метричних тонн, за ціною 1 160 доларів США, на загальну суму 92 800 доларів США, в строк до 31.08.2021, з оплатою протягом 3-х банківських днів з моменту належного оформлення вантажної митної декларації;

- від 05.08.2021 №4 (з додатком від 22.01.2022 №1), з умовами поставки 80 метричних тонн, за ціною 1 160 доларів США, на загальну суму 92 800 доларів США, в строк до 31.08.2021, з оплатою протягом 3-х банківських днів з моменту належного оформлення вантажної митної декларації;

- від 01.11.2021 №5 (з додатком від 22.01.2022 №1), з умовами поставки 120 метричних тонн, за ціною 1 329 доларів США, на загальну суму 159 480 доларів США, в строк до 30.11.2021, з оплатою протягом 3-х банківських днів з моменту належного оформлення вантажної митної декларації;

- від 01.11.2021 №6 (з додатком від 22.01.2022 №1), з умовами поставки 240 метричних тонн, за ціною 1 353 доларів США, на загальну суму 324 720 доларів США, в строк до 30.11.2021, з оплатою протягом 3-х банківських днів з моменту належного оформлення вантажної митної декларації;

- від 21.01.2022 №8 (з додатком від 22.01.2022 №1), з умовами поставки 380 метричних тонн, за ціною 1 322 доларів США, на загальну суму 502 360 доларів США, в строк до 31.01.2022, з оплатою протягом 3-х банківських днів з моменту належного оформлення вантажної митної декларації.

У відповідності до умов Контракту та додаткових угод до нього в період з 05.11.2021 по 28.01.2022 Товариство здійснило поставку соєвої олії у кількості 982,90 тонн на загальну суму 1 290 408,70 доларів США.

Згідно з умовами пунктів 6 додатків до додаткових договорів до Контракту Компанія здійснює 100% оплату за поставлений товар протягом 3-х банківських днів з моменту належного оформлення вантажної митної декларації.

Вантажні митні декларації були оформлені: 23.04.2021 №UA500130/2021/014252 вага партії товару 143,660 т, ціна партії товару 188 194,60 доларів США; 31.08.2021 №UA500130/2021/207589, вага партії товару 95,920 т, ціна партії товару 111 267,20 доларів США; 18.11.2021 №UA500130/2021/215879, вага партії товару 119,960 т, ціна партії товару 159 426,84 доларів США; 24.11.2021 №UA500130/2021/216593, вага партії товару 239,940 т, ціна партії товару 324 638,82 доларів США; 01.02.2022 №UA500040/2022/001229, вага партії товару 383,420 т, ціна партії товару 506 881,24 доларів США. Всього на 982,90 тонн товару на загальну суму 1 290 408,70 доларів США.

Відповідачем було частково оплачено поставлений позивачем товар на загальну суму 1 033 527,46 доларів США (20.04.2021 - 197 810 доларів США; 14.01.2022 - 585 717,46 доларів США; 22.02.2022 - 250 000 доларів США).

На даний час заборгованість відповідача за отриманий товар за Контрактом становить 256 881,24 доларів США.

Наявність вказаної суми заборгованості підтверджується підписаним сторонами та скріпленим печатками юридичних осіб актом звірки взаємних розрахунків за період 16.04.2021 - 10.10.2022.

Відповідач 01.08.2023 подав суду заяву, в якій визнав позов у повному обсязі.

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ. ПОЗИЦІЯ СУДУ

Відповідно до частин першої та другої статті 712 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Згідно зі статтею 655 ЦК України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Частиною першою статті 526 ЦК України передбачено, що зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Відповідно до статті 525 ЦК України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно зі статтею 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

ВИСНОВКИ

З урахуванням наведеного господарський суд міста Києва дійшов висновку, що позовні вимоги позивача в частині стягнення з відповідача 256 881,24 доларів США заборгованості, що еквівалентно 9 394 146,95 грн, обґрунтовані та підлягають задоволенню.

Відповідач, в свою чергу, позовні вимоги Компанії визнав у повному обсязі.

Пунктом 2 частини другої статті 129 ГПК України передбачено, що судовий збір покладається: у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Відповідно до частини першої статті 130 ГПК України та частини третьої статті 7 Закону України «Про судовий збір» у разі укладення мирової угоди до прийняття рішення у справі судом першої інстанції, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

Таким чином, оскільки Компанія визнала позов до початку розгляду даної справи по суті, суд вважає за необхідне повернути Товариству з Державного бюджету України 50% судового збору, сплаченого за платіжним дорученням від 06.12.2022 №4000000186, що становить 70 456,10 грн.

Інші 50% витрат позивача зі сплати судового збору слід покласти на відповідача.

Керуючись статтями 129, 233, 236 - 238, 240 та 241 ГПК України, господарський суд міста Києва

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «Фрідом Фарм Терра» (вул. Миру, буд. 1 В, с. Високе, Мелітопольський р-н, Запорізька обл., 72371; ідентифікаційний код 33704518) до Poseidon Tradewaves Limited (Themistokli Dervi, 6, flat/office D4, 1066, Nicosia, Cyprus; реєстраційний номер 399802) про стягнення 256 881,24 доларів США, що еквівалентно 9 394 146,95 грн задовольнити повністю.

2. Стягнути з Poseidon Tradewaves Limited (Themistokli Dervi, 6, flat/office D4, 1066, Nicosia, Cyprus; реєстраційний номер 399802) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Фрідом Фарм Терра» (вул. Миру, буд. 1 В, с. Високе, Мелітопольський р-н, Запорізька обл., 72371; ідентифікаційний код 33704518) 256 881 (двісті п`ятдесят шість тисяч вісімсот вісімдесят один) доларів США 24 центи, що еквівалентно 9 394 146 (дев`ять мільйонів триста дев`яносто чотири тисячі сто сорок шість) грн 95 коп. та 70 456 (сімдесят тисяч чотириста п`ятдесят шість) грн 10 коп. судового збору.

3. Повернути товариства з обмеженою відповідальністю «Фрідом Фарм Терра» (вул. Миру, буд. 1 В, с. Високе, Мелітопольський р-н, Запорізька обл., 72371; ідентифікаційний код 33704518) з Державного бюджету України судовий збір у сумі 70 456 (сімдесят тисяч чотириста п`ятдесят шість) грн 10 коп., сплачений за платіжним дорученням від 06.12.2022 №4000000186.

4. Оригінал платіжного доручення від 06.12.2022 №4000000186 на суму 140 912,20 грн залишити в матеріалах справи №910/14041/22.

Після набрання рішенням законної сили видати відповідні накази.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Північного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 12.09.2023.

Суддя Оксана Марченко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.09.2023
Оприлюднено13.09.2023
Номер документу113386450
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —910/14041/22

Рішення від 11.09.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 07.08.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 07.08.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 10.02.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 10.01.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 22.12.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні