УХВАЛА
про відкриття провадження в адміністративній справі
м. Вінниця
05 вересня 2023 р. Справа № 120/12353/23
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Сало Павло Ігорович, розглянувши матеріали:
за позовом ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце реєстрації: АДРЕСА_1 )
до Тульчинського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки (код ЄДРПОУ 09785936, місцезнаходження: вул. Свидницького, буд. 5, м. Тульчин, Вінницька область, 23600), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Центральна військово-лікарська комісія Збройних Сил України (код ЄДРПОУ 08356179, місцезнаходження: вул. Госпітальна, 16, м. Київ, 01133),
про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
10.08.2023 поштою до суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Комунального некомерційного підприємства "Крижопільська окружна лікарня інтенсивного лікування", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Центральна військово-лікарська комісія Міністерства оборони України про визнання протиправною та скасування постанови військово-лікарської комісії КПН "Крижопільська окружна лікарня інтенсивного лікування", яка оформлена довідкою від 14.06.2023 № 09/897, протокол від 01.06.2023 № 83/1064, та зобов`язання відповідача провести повторний огляд позивача або, у разі неможливості проведення необхідних медичних обстежень, доручити проведення повторного огляду військово-лікарській комісії вищого рівня.
Ухвалою суду від 16.08.2023 позовну заяву ОСОБА_1 залишено без руху з підстав її невідповідності вимогам статей 106-161 КАС України та надано строк для усунення виявлених недоліків позовної заяви протягом 10 днів з дня отримання копії ухвали. Так, судом встановлено, що позивач належними документами не підтвердив факт сплату судового збору за подання адміністративного позову. Крім того, позивачу запропоновано визначитися з належним відповідачем у справі та навести додаткові пояснення в цій частині з наданням, за необхідності, додаткових документів на їх підтвердження.
31.08.2023 поштою до суду надійшла заява позивача про усунення недоліків позовної заяви, до якої додано оригінал квитанції про сплату судового збору. Також позивач зазначає, що належним відповідачем у справі, на його думку, має бути Тульчинський районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, що підтверджується довідкою КНП "Крижопільська окружна лікарня інтенсивного лікування" від 25.08.2023 № 09/1306, доданою до заяви. Водночас позовні вимоги позивач залишає незмінними.
Отже, позивач усунув недоліки позовної заяви, про які було зазначено в ухвалі суду від 16.08.2023.
Після усунення недоліків позовна заява відповідає вимогам статей 160, 161, 172 КАС України, підсудна Вінницькому окружному адміністративному суду та подана з дотримання строку звернення до адміністративного суду. Судовий збір сплачений позивачем у передбачених законом порядку і розмірі. Підстав для повернення позовної заяви чи відмови у відкритті провадження в адміністративній справі не встановлено.
Відтак позовну заяву ОСОБА_1 належить прийняти до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі.
Визначаючись щодо того, за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) розглядати справу, суд враховує положення ч. 2 ст. 257 КАС України, згідно з якими за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
Відповідно до ч. 3 ст. 257 КАС України при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Згідно з ч. 1 ст. 260 КАС України питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі.
З огляду на викладене та беручи до уваги те, що за характером спірних правовідносин, предметом доказування і складом учасників ця справа не належить до тих справ, які можуть бути розглянуті виключно за правилами загального позовного провадження, а також зважаючи на те, що прийняття законного і обґрунтованого рішення по суті спору не потребує заслуховування усних пояснень учасників справи в судовому засіданні, суд доходить висновку про можливість розгляду та вирішення цієї справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін та інших учасників справи (у письмовому провадженні).
Окремо суд вважає за необхідне вирішити питання про суб`єктний склад учасників цієї справи з тією метою, щоб на пізніших стадіях судового процесу це не стало перешкодою для своєчасного розгляду справи по суті.
Статтею 19 КАС України визначено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, щодо оскарження рішень атестаційних, конкурсних, медико-соціальних експертних комісій та інших подібних органів, рішення яких є обов`язковими для органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших осіб.
Відтак законодавцем не лише віднесено розгляд спорів щодо оскарження рішень атестаційних, конкурсних, медико-соціальних експертних комісій та інших подібних органів до юрисдикції адміністративних судів, але й передбачено те, що такі комісії чи органи повинні мати процесуальний статус відповідача-суб`єктв ладних повноважень.
Предметом оскарження за позовом ОСОБА_1 є постанова військово-лікарської комісії, що діє при Тульчинському районному територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки, від 01.06.2023 про визнання позивача придатним до військової служби.
Водночас, як слідує зі змісту листа Центральної військово-лікарської комісії Збройних Сил України, постанову ВЛК Тульчинського РТЦК та СП про ступінь придатності до військової служби згідно довідки ВЛК від 01.06.2023 прийнято вірно.
Таким чином, оскаржувана позивачем постанова у формі довідки складена ВЛК Тульчинського РТЦК та СП, а тому, на думку суду, саме рішенням та діями військово-лікарської комісії порушуються права та інтереси позивача, за захистом яких він звернувся до суду з цим позовом, і відсутність у такої комісії статусу юридичної особи не перешкоджає її участі у судовому адміністративному процесі.
Враховуючи наведене, суд доходить висновку про необхідність залучення до участі у справі як співвідповідача ВЛК Тульчинського РТЦК та СП.
Крім того, суд зазначає, що одним з принципів адміністративного судочинства є офіційне з`ясування всіх обставин у справі. Цей принцип визначає особливості адміністративного судочинства і полягає у більш активній ролі суду: саме на суд покладено обов`язок вживати передбачені законом заходи, необхідні для всебічного з`ясування обставин у справі.
Отже, адміністративний суд має повністю встановити обставини справи, щоб на засадах верховенства права ухвалити законне та обґрунтоване рішення.
Принцип офіційності реалізований, зокрема, у частині четвертій статті 11 КАС України, згідно з якою суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частиною третьою статті 77 КАС України визначено, що докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.
В силу приписів частини третьої, шостої-восьмої статті 80 КАС України про витребування доказів за власною ініціативою суд постановляє ухвалу.
Будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду.
Особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали.
У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом.
Враховуючи наведені процесуальні норми та встановлені обставини справи, суд доходить висновку, що з метою постановлення законного та обґрунтованого рішення необхідним є витребування у ВЛК Тульчинського РТЦК та СП доказів проходження ОСОБА_1 медичного огляду, а також прийнятих за його результатом документів, зокрема й належним чином засвідченої копії постанови про визнання позивача придатним до військової служби.
Окрім того, позивачем визначено Центральну військово-лікарську комісію Збройних Сил України як третю особу без самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, що розцінюється судом як клопотання про залучення до участі у справі третьої особи.
Вирішуючи зазначене клопотання суд зазначає таке.
Відповідно до ч. 2 ст. 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
За правилами, визначеними ч. 5 ст. 49 КАС України, про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Отже, нормами процесуального права суду надано повноваження щодо залучення до участі у справі третіх осіб, як за клопотанням учасників справи, так і з власної ініціативи суду. Таке повноваження може бути реалізоване судом, зокрема, під час вирішення питання про відкриття провадження у справі, якщо суд встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі.
Позивач у позовній заяві просить суд, зокрема і у разі неможливості проведення необхідних медичних обстежень ВКЛ нижчого рівня, доручити проведення повторного огляду ВКЛ вищого рівня.
Отже, враховуючи те, що рішення у цій справі може вплинути на права та обов`язки Центральної військово-лікарської комісії Збройних Сил України, це свідчить про необхідність залучення її до участі у справі третьою особою без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.
Керуючись ст.ст. 12, 49, 72, 73, 77, 79, 80, 160, 161, 168, 171, 248, 257, 259, 260, 262 КАС України, -
УХВАЛИВ:
1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Тульчинського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити дії.
2. Розгляд справи здійснювати суддею одноособово за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
3. Залучити до участі у справі як співвідповідача військово-лікарську комісію Тульчинського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки (місцезнаходження: вул. Свидницького, буд. 5, м. Тульчин, Вінницька область, 23600).
4. Витребувати у військово-лікарської комісії Тульчинського районного центру комплектування та соціальної підтримки та зобов`язати її у 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі надати суду документи щодо проходження ОСОБА_1 медичного огляду на визначення придатності до військової служби, а також прийняті за його результатами рішення, зокрема й належним чином засвідчену копію постанови про визнання позивача придатним до військової служби.
5. Залучити до участі у справі третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Центральну військову-лікарську комісію Збройних Сил України (код ЄДРПОУ 08356179, місцезнаходження: вул. Госпітальна, 16, м. Київ, 01133).
6. Встановити відповідачам 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву з дотриманням вимог, передбачених ст. 162 КАС України.
7. Встановити позивачу 3-денний строк з дня отримання відзиву на позовну заяву для подання відповіді на відзив в порядку, визначеному ст. 163 КАС України.
8. Встановити відповідачам 3-денний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення в порядку, визначеному ст. 164 КАС України.
9. Встановити третій особі 10-денний строк з дня отримання ухвали для подання пояснень щодо позову з дотриманням правил, встановлених частинами другою-четвертою статті 162 КАС України.
10. Встановити позивачу та відповідачам 3-денний строк з дня отримання пояснень третьої особи для подання відповіді на такі пояснення.
11. Інформацію по справі сторони можуть отримати на офіційному вебпорталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: "http://court.gov.ua/fair/".
12. Копію ухвали суду надіслати учасникам справи, а відповідачу також копію позовної заяви з доданими до неї документами.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена в апеляційному порядку.
Суддя Сало Павло Ігорович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.09.2023 |
Оприлюднено | 14.09.2023 |
Номер документу | 113397589 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо охорони здоров’я, з них |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Сало Павло Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні