ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відмову у встановлені судового контролю
12 вересня 2023 року м. Житомир справа № 240/13962/23
категорія 102020000
Житомирський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Окис Т.О., розглянувши у письмовому провадженні заяву ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 14 липня 2023 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Брусилівської селищної ради Житомирського району Житомирської області про встановити судовий контроль,
установив:
Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 14 липня 2023 року позов ОСОБА_1 задоволено частково.
Визнано протиправними дії Брусилівської селищної ради Житомирського району Житомирської області щодо неналежного розгляду запиту ОСОБА_1 від 13 лютого 2023 року про доступ до публічної інформації.
Зобов`язано Брусилівську селищну раду Житомирського району Житомирської області повторно розглянути запит ОСОБА_1 від 13 лютого 2023 року в порядку, встановленому Законом України «Про доступ до публічної інформації», з урахуванням правової оцінки, наданої судом у цьому рішенні.
У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.
12 вересня 2023 року до суду надійшла заява позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду.
На обґрунтування такої заяви зазначає, що відповідь з урахуванням рішення суду Брусилівською селищною радою Житомирського району Житомирської області не надана.
За результатами вивчення зазначеної заяви, суд зауважу на таке.
Відповідно до часини 1 та 2 статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Проаналізувавши наведені положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд уважає, що встановити судовий контроль за виконанням рішення суб`єктом владних повноважень відповідачем у справі суд може, тобто, наділений правом, під час прийняття рішення у справі.
Такий контроль здійснюється судом шляхом зобов`язання надати звіт про виконання судового рішення, розгляду поданого звіту на виконання рішення суду, а в разі неподання такого звіту встановленням нового строку для подання звіту та накладенням штрафу.
При цьому, зазначені процесуальні дії є диспозитивним правом суду, яке може використовуватися в залежності від наявності об`єктивних обставин, які підтверджені належними та допустимими доказами.
Аналогічна правова позиція висловлена Верховним судом у постанові від 31 липня 2018 року у справі № 235/7638/16-а.
Окрім того, Верховний Суд у постанові від 20 лютого 2019 року у справі №806/2143/15 звертав увагу на те, що застосування статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України має на меті забезпечення належного виконання судового рішення. Підставою її застосування є саме невиконання судового рішення, ухваленого на користь особи позивача та обставини, що свідчать про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, пов`язаних з невиконанням судового рішення в цій справі.
Судом установлено, що Брусилівською селищною радою Житомирського району Житомирської області 31 липня 2023 року за вих.№04-26/1374/23, на виконання рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 14 липня 2023 року по справі №240/13962/23, повторно розглянуто запит ОСОБА_1 та надано відповідь.
Ураховуючи, що відповідачем вчинено дії щодо виконання рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 14 липня 2023 року у справі №240/13962/23 та за результатом опрацювання запиту позивача надано відповідь, оформлену листом від 31 липня 2023 року за вих.№04-26/1374/23, суд приходить до висновку про відсутність підстав для встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у формі встановлення обов`язку для відповідача подати звіт про виконання судового рішення.
Отже, заява ОСОБА_1 задоволенню не підлягає.
Поряд з цим суд зазначає, що у разі незгоди з відповіддю Брусилівської селищної радою Житомирського району Житомирської області від 31 липня 2023 року за вих.№04-26/1374/23, позивач не позбавлений права оскаржити таку в порядку та строки, встановлені законом.
Керуючись статтями 248, 294, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ухвалив:
У задоволенні заяви про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду ОСОБА_1 відмовити.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дати її постановлення.
Суддя Т.О. Окис
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2023 |
Оприлюднено | 14.09.2023 |
Номер документу | 113399253 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Окис Тетяна Олександрівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Окис Тетяна Олександрівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Окис Тетяна Олександрівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Окис Тетяна Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні