КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 вересня 2023 року № 320/11877/23
Суддя Київського окружного адміністративного суду Лапій С.М., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження в м. Києві адміністративну справу за позовом ТОВ «ЗАХІД-ОІЛ» до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
До Київського окружного адміністративного суду звернулося ТОВ «ЗАХІД-ОІЛ» з позовом, у якому просить суд:
-визнати протиправними та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.01.2023: №8003676/41892490, №8003684/41892490, №8003678/41892490, №8003677/41892490, №8003682/41892490, №8003683/41892490, №8003681/41892490, №8003680/41892490, №8003675/41892490, №8003671/41892490, №8003674/41892490, №8003679/41892490, №8003672/41892490, №8003673/41892490, №8003733/41892490, №8003714/41892490, №8003712/41892490, №8003720/41892490, №8003725/41892490, №8003724/41892490, №8003695/41892490, №8003729/41892490, №8003727/41892490, №8003699/41892490, №8003693/41892490, №8003692/41892490, №8003731/41892490, №8003707/41892490, №8003728/41892490, №8003721/41892490, №8003717/41892490, №8003709/41892490, №8003715/41892490, №8003701/41892490, №8003694/41892490, №8003691/41892490, №8003705/41892490, №8003718/41892490, №8003716/41892490, №8003686/41892490, №8003688/41892490, №8003722/41892490, №8003690/41892490, №8003710/41892490, №8003713/41892490, №8003700/41892490, №8003711/41892490, №8003698/41892490, №8003708/41892490, №8003719/41892490, №8003726/41892490, №8003723/41892490, №8003703/41892490, №8003730/41892490, №8003706/41892490, №8003702/41892490, №8003696/41892490, №8003689/41892490, №8003687/41892490, №8003704/41892490, №8003685/41892490, №8003697/41892490, прийняті Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у місті Києві.
- зобов`язати ДПС України здійснити реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 01.12.2022 №1, від 01.12.2022 №2, від 02.12.2022 №3, від 02.12.2022 №4, від 05.12.2022 №5, від 05.12.2022 №6, від 06.12.2022 №7, від 06.12.2022 №8 , від 07.12.2022 №9, від 08.12.2022 №10, від 09.12.2022 №11, від 12.12.2022 №12, від 13.12.2022 №13, від 14.12.2022 №14, виписаних постачальником товару ТОВ «ЗАХІД-ОІЛ» покупцю ТОВ «ТЕОН ПЛЮС», днем їх фактичного подання.
- зобов`язати ДПС України здійснити реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 23.12.2021 №148, від 23.12.2021 №149 , від 23.12.2021 №150 , від 23.12.2021 №151 , від 24.12.2021 №152 , від 24.12.2021 №153, від 24.12.2021 №154 , від 24.12.2021 №155 , від 25.12.2021 №156 , від 25.12.2021 №157 , від 25.12.2021 №158 , від 25.12.2021 №159 , від 26.12.2021 №160, від 27.12.2021 №161 , від 27.12.2021 №162 , від 27.12.2021 №163 , від 27.12.2021 №164 , від 27.12.2021 №165 , від 27.12.2021 №166 , від 27.12.2021 №167 , від 27.12.2021 №168 , від 27.12.2021 №169, від 27.12.2021 №170 , від 27.12.2021 №171 , від 27.12.2021 №172 , від 27.12.2021 №173, від 27.12.2021 №174 , від 28.12.2021 №175 , від 28.12.2021 №176, від 28.12.2021 №177, від 28.12.2021 №178, від 29.12.2021 №179, від 29.12.2021 №180 , від 30.12.2021 №181, від 30.12.2021 №182, від 30.12.2021 №183, від 30.12.2021 №184, від 30.12.2021 №185 , від 30.12.2021 №186, від 30.12.2021 №187 , від 30.12.2021 №188, від 30.12.2021 №189, від 30.12.2021 №190, від 30.12.2021 №191, від 30.12.2021 №192 , від 30.12.2021 №193 , від 30.12.2021 №194 , від 30.12.2021 №195, виписаних постачальником товару ТОВ «ЗАХІД-ОІЛ» покупцю ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «СТАЛЬКОМ», днем їх фактичного подання.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що податковим органом прийнято протиправні рішення, якими позивачу відмовлено в реєстрації податкових накладних по здійснених ним реальних господарських операціях, які документально підтверджені первинними документами.
Натомість позивач зазначає, що є частиною реального сектору економіки, добросовісно здійснює господарську діяльність, подає податкову звітність у встановленому законодавством порядку та сплачує податки, отже, вчинені ним операції не можуть бути ризиковими.
Відповідачем подано відзив на позовну заяву, в якому він проти позову заперечує та просить відмовити у задоволенні позовних вимог.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 27.04.2023 відкрито провадження в даній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
На підставі ст. ст. 124, 205 КАС України судом прийнято рішення про розгляд справи у порядку письмового провадження.
Судом встановлено, що ТОВ «ЗАХІД-ОІЛ» складено податкові накладні від 01.12.2022 №1 на загальну суму 4 954 212,70 грн., в т.ч. ПДВ 825 702,12 грн., від 01.12.2022 №2 на загальну суму 5 011 444,12 грн, в т.ч. ПДВ 835 240,69 грн., від 02.12.2022 №3 на загальну суму 4 929 317,00 грн, в т.ч. ПДВ 821 552,83 грн., від 02.12.2022 №4 на загальну суму 5 099 952,70 грн, в т.ч. ПДВ 849 992,12 грн., від 05.12.2022 №5 на загальну суму 4 992 777,07 грн, в т.ч. ПДВ 832 129,51 грн., від 05.12.2022 №6 на загальну суму 5 067 770,03 грн, в т.ч. ПДВ 844 628,34 грн., від 06.12.2022 №7 на загальну суму 4 900 404,98 грн, в т.ч. ПДВ 816 734,16 грн., від 06.12.2022 №8 на загальну суму 4 974 039,14 грн, в т.ч. ПДВ 829 006,52 грн., від 07.12.2022 №9 на загальну суму 5 211 264,13 грн, в т.ч. ПДВ 868 544,02 грн., від 08.12.2022 №10 на загальну суму 5 409 180,00 грн, в т.ч. ПДВ 901 530,00 грн., від 09.12.2022 №11 на загальну суму 5 056 052,40 грн, в т.ч. ПДВ 842 675,40 грн., від 12.12.2022 №12 на загальну суму 5 846 944,50 грн, в т.ч. ПДВ 974 490,75 грн., від 13.12.2022 №13 на загальну суму 5 261 922,00 грн, в т.ч. ПДВ 876 987,00 грн., від 14.12.2022 №14 на загальну суму 4 878 686,70 грн, в т.ч. ПДВ 813 114,45 грн., отримувачем (покупцем) за якими є ТОВ «ТЕОН ПЛЮС», від 23.12.2021 №148 на загальну суму 1 489 225,39 грн., в т.ч. ПДВ 248 204,23 грн., від 23.12.2021 №149 на загальну суму 1 126 727,64 грн, в т.ч. ПДВ 187 787,94 грн., від 23.12.2021 №150 на загальну суму 1 489 225,39 грн., в т.ч. ПДВ 248 204,23 грн., від 23.12.2021 №151 на загальну суму 1 126 727,64 грн., в т.ч. ПДВ 187 787,94 грн., від 24.12.2021 №152 на загальну суму 2 506 607,70 грн., в т.ч. ПДВ 417 767,95 грн., від 24.12.2021 №153 на загальну суму 1 552 603,33 грн., в т.ч. ПДВ 258 767,22 грн., від 24.12.2021 №154 на загальну суму 1 598 726,34 грн., в т.ч. ПДВ 266 454,39 грн., від 24.12.2021 №155 на загальну суму 4 501 717,98 грн., в т.ч. ПДВ 750 286,33 грн., від 25.12.2021 №156 на загальну суму 3 346 726,91 грн., в т.ч. ПДВ 750 286,33 грн., від 25.12.2021 №157 на загальну суму 2 357 003,92 грн., в т.ч. ПДВ 392 833,99 грн., від 25.12.2021 №158 на загальну суму 3 953 711,76 грн., в т.ч. ПДВ 658 951,96 грн., від 25.12.2021 №159 на загальну суму 1 502 832,04 грн., в т.ч. ПДВ 250 472,01 грн., від 26.12.2021 №160 на загальну суму 3 394 475,68 грн., в т.ч. ПДВ 565 745, 95 грн., від 27.12.2021 №161 на загальну суму 778 136,00 грн., в т.ч. ПДВ 129 689,33 грн., від 27.12.2021 №162 на загальну суму 3 667 736,95 грн., в т.ч. ПДВ 611 289,49 грн., від 27.12.2021 №163 на загальну суму 2 808 476,05 грн., в т.ч. ПДВ 468 079, 34 грн., від 27.12.2021 №164 на загальну суму 1 329 148,80 грн., в т.ч. ПДВ 221 524,80 грн., від 27.12.2021 №165 на загальну суму 1 514 930,17 грн., в т.ч. ПДВ 252 488,36 грн., від 27.12.2021 №166 на загальну суму 3 536 869,26 грн., в т.ч. ПДВ 589 478,21 грн., від 27.12.2021 №167 на загальну суму 1 489 225,39 грн., в т.ч. ПДВ 248 204,23 грн., від 27.12.2021 №168 на загальну суму 1 386 459,73 грн., в т.ч. ПДВ 231 076,62 грн., від 27.12.2021 №169 на загальну суму 1 589 795,32 грн., в т.ч. ПДВ 264 965,89 грн., від 27.12.2021 №170 на загальну суму 1 514 930,17 грн., в т.ч. ПДВ 252 488,36 грн., від 27.12.2021 №171 на загальну суму 1 514 930,17 грн., в т.ч. ПДВ 252 488,36 грн., від 27.12.2021 №172 на загальну суму 1 573 244,21 грн., в т.ч. ПДВ 262 207,37 грн., від 27.12.2021 №173 на загальну суму 1 552 603,33 грн., в т.ч. ПДВ 258 767,22грн., від 27.12.2021 №174 на загальну суму 3 805 786,10 грн., в т.ч. ПДВ 634 297,68 грн., від 28.12.2021 №175 на загальну суму 1 100 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 183 333,33 грн., від 28.12.2021 №176 на загальну суму 3 000 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 500 000,00 грн., від 28.12.2021 №177 на загальну суму 5 900 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 983 333,33 грн., від 28.12.2021 №178 на загальну суму 3 000 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 500 000,00 грн., від 29.12.2021 №179 на загальну суму 5 000 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 833 333,33 грн., від 29.12.2021 №180 на загальну суму 5 000 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 833 333,33 грн., від 30.12.2021 №181 на загальну суму 10 400 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 1 733 333,33 грн., від 30.12.2021 №182 на загальну суму 10 000 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 1 666 666,67 грн., від 30.12.2021 №183 на загальну суму 13 800 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 2 300 000,00 грн., від 30.12.2021 №184 на загальну суму 50 000 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 8 333 333,33 грн., від 30.12.2021 №185 на загальну суму 8 000 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 1 333 333,33 грн., від 30.12.2021 №186 на загальну суму 36 900 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 6 150 000,00 грн., від 30.12.2021 №187 на загальну суму 4 254 444,00 грн., в т.ч. ПДВ 709 074,00 грн., від 30.12.2021 №188 на загальну суму 7 000 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 1 166 666,67 грн., від 30.12.2021 №189 на загальну суму 8 000 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 1333 333,33 грн., від 30.12.2021 №190 на загальну суму 8 000 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 1 333 333,33 грн., від 30.12.2021 №191 на загальну суму 3 052 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 508 666,67 грн., від 30.12.2021 №192 на загальну суму 5 948 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 991 333,33 грн., від 30.12.2021 №193 на загальну суму 9 800 000,00 грн., в т. ч. ПДВ 1 633 333,33 грн., від 30.12.2021 №194 на загальну суму 20 000 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 3 333 333,33 грн., від 30.12.2021 №195 на загальну суму 50 000 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 8 333 33,33 грн., отримувачем (покупцем) згідно яких є ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «СТАЛЬКОМ» (код ЄДРПОУ 39122725) (далі разом податкові накладні)
Вказані податкові накладні направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН). Проте, згідно отриманих квитанцій їх реєстрацію зупинено, оскільки «платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Позивачем направлено на адресу ГУ ДПС у Львівській області відповідні повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування (далі також ПН/РК), реєстрацію яких зупинено та копії підтверджуючих фінансово-господарські операції документів.
Разом з тим, рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у місті Києві (далі також Комісія) про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН від 03.01.2023 №8003676/41892490, №8003684/41892490, №8003678/41892490, №8003677/41892490, №8003682/41892490, №8003683/41892490, №8003681/41892490, №8003680/41892490, №8003675/41892490, №8003671/41892490, №8003674/41892490, №8003679/41892490, №8003672/41892490, №8003673/41892490, №8003733/41892490, №8003714/41892490, №8003712/41892490, №8003720/41892490, №8003725/41892490, №8003724/41892490, №8003695/41892490, №8003729/41892490, №8003727/41892490 №8003699/41892490, №8003693/41892490, №8003692/41892490, №8003731/41892490, №8003707/41892490, №8003728/41892490, №8003721/41892490, №8003717/41892490, №8003709/41892490, №8003715/41892490, №8003701/41892490, №8003694/41892490, №8003691/41892490, №8003705/41892490, №8003718/41892490, №8003716/41892490, №8003686/41892490, №8003688/41892490, №8003722/41892490, №8003690/41892490, №8003710/41892490, №8003713/41892490, №8003700/41892490, №8003711/41892490, №8003698/41892490, №8003708/41892490, №8003719/41892490, №8003726/41892490, №8003723/41892490, №8003703/41892490, №8003730/41892490, №8003706/41892490, №8003702/41892490, №8003696/41892490, №8003689/41892490, №8003687/41892490, №8003704/41892490, №8003685/41892490, №8003697/41892490 ТОВ «ЗАХІД-ОІЛ» було відмовлено у реєстрації вказаних вище податкових накладних.
Не погоджуючись з оскаржуваними рішеннями позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що позивач зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 04.12.2013, є платником податку на додану вартість.
Основними видами діяльності позивача, крім інших, є:
- 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами;
- 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту;
- 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля.
Судом встановлено, що при провадженні господарської діяльності позивач мав договірні взаємовідносини з контрагентом ТОВ «ТЕОН ПЛЮС».
15 листопада 2022року ТОВ «ЗАХІД-ОІЛ» як Постачальником укладено Договір купівлі-продажу № 12-15/11 з ТОВ «ТЕОН ПЛЮС» (Покупець) на поставку гарячекатаного листа.
Відповідно до специфікацій №1 від 15.11.2022р. постачальник бере на себе зобов`язання поставити покупцю гарячекатаний лист в асортименті на загальну суму 71 593 967,47 грн., в т.ч. ПДВ 11 932 327,91 грн.
Крім того, Постачальник зобов`язувався поставити товар протягом 30 банківських днів з моменту підписання специфікації. Умови поставки: EXW, згідно INCOTERMS 2020.
У зв`язку із здійсненням господарських операцій з ТОВ «ТЕОН ПЛЮС» ТОВ «ЗАХІД-ОІЛ» складено податкові накладні від 01.12.2022 №1 на загальну суму 4 954 212,70 грн., в т.ч. ПДВ 825 702,12 грн., від 01.12.2022 №2 на загальну суму 5 011 444,12 грн, в т.ч. ПДВ 835 240,69 грн., від 02.12.2022 №3 на загальну суму 4 929 317,00 грн, в т.ч. ПДВ 821 552,83 грн., від 02.12.2022 №4 на загальну суму 5 099 952,70 грн, в т.ч. ПДВ 849 992,12 грн., від 05.12.2022 №5 на загальну суму 4 992 777,07 грн, в т.ч. ПДВ 832 129,51 грн., від 05.12.2022 №6 на загальну суму 5 067 770,03 грн, в т.ч. ПДВ 844 628,34 грн., від 06.12.2022 №7 на загальну суму 4 900 404,98 грн, в т.ч. ПДВ 816 734,16 грн., від 06.12.2022 №8 на загальну суму 4 974 039,14 грн, в т.ч. ПДВ 829 006,52 грн., від 07.12.2022 №9 на загальну суму 5 211 264,13 грн, в т.ч. ПДВ 868 544,02 грн., від 08.12.2022 №10 на загальну суму 5 409 180,00 грн, в т.ч. ПДВ 901 530,00 грн., від 09.12.2022 №11 на загальну суму 5 056 052,40 грн, в т.ч. ПДВ 842 675,40 грн., від 12.12.2022 №12 на загальну суму 5 846 944,50 грн, в т.ч. ПДВ 974 490,75 грн., від 13.12.2022 №13 на загальну суму 5 261 922,00 грн, в т.ч. ПДВ 876 987,00 грн., від 14.12.2022 №14 на загальну суму 4 878 686,70 грн, в т.ч. ПДВ 813 114,45 грн., отримувачем (покупцем) за якими є ТОВ «ТЕОН ПЛЮС», та які були подані для реєстрації до контролюючого органу.
Спірні податкові накладні прийняті, але їх реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних була зупинена відповідно до пункту 201.16. статті 201 Податкового кодексу України, оскільки платник податку, яким подано для реєстрації ПН-РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає Критерію ризиковості платника податку, у зв`язку з чим позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання рекомендацій контролюючого органу позивачем були надані пояснення та копії первинних документів щодо здійснення операцій за спірними податковими накладними, що підтверджується відповідними повідомленнями про їх надання.
Рішеннями про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.01.2023: №8003676/41892490 , №8003684/41892490, №8003678/41892490, №8003677/41892490, №8003682/41892490, №8003683/41892490, №8003681/41892490, №8003680/41892490, №8003675/41892490, №8003671/41892490, №8003674/41892490, №8003679/41892490, №8003672/41892490, №8003673/41892490 позивачу відмовлено у реєстрації в ЄРПН вказаних податкових накладних, отримувачем (покупцем) за якими є ТОВ «ТЕОН ПЛЮС».
Підставою для відмови в оскаржуваних рішеннях зазначено ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Також судом встановлено, що при провадженні господарської діяльності позивач мав договірні взаємовідносини з контрагентом ТОВ «Торговий дім «СТАЛЬКОМ».
Так, 22 листопада 2021року ТОВ «ЗАХІД-ОІЛ» як Постачальником укладено Договір поставки №54 з ТОВ «Торговий дім «СТАЛЬКОМ» (Покупець) на поставку матеріалів для виготовлення мостових металоконструкцій.
Відповідно до специфікацій №1 від 22.11.2021р. та №2 від 08.12.2021р, постачальник: ТОВ «ЗАХІД-ОІЛ», покупець: ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «СТАЛЬКОМ», адреса вантажоодержувача: 54050, Україна, Миколаївська обл., м. Миколаїв, пл. Заводська б.1
Вантажоодержувач: ТОВ «СЗ «ОКЕАН» для ТОВ «ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРСТАЛЬСПЕЦКОНСТРУКЦІЯ»
Умови поставки: СРТ ст. Прибутська Одеської ж/д «ІНКОТЕРМС»
Термін поставки до 30.04.2022 року
Умови оплати: 100% до 15.02.2022 року.
У зв`язку з здійсненням господарських операцій з ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «СТАЛЬКОМ» ТОВ «ЗАХІД-ОІЛ» складено податкові накладні від 23.12.2021 №148 на загальну суму 1 489 225,39 грн., в т.ч. ПДВ 248 204,23 грн., від 23.12.2021 №149 на загальну суму 1 126 727,64 грн, в т.ч. ПДВ 187 787,94 грн., від 23.12.2021 №150 на загальну суму 1 489 225,39 грн., в т.ч. ПДВ 248 204,23 грн., від 23.12.2021 №151 на загальну суму 1 126 727,64 грн., в т.ч. ПДВ 187 787,94 грн., від 24.12.2021 №152 на загальну суму 2 506 607,70 грн., в т.ч. ПДВ 417 767,95 грн., від 24.12.2021 №153 на загальну суму 1 552 603,33 грн., в т.ч. ПДВ 258 767,22 грн., від 24.12.2021 №154 на загальну суму 1 598 726,34 грн., в т.ч. ПДВ 266 454,39 грн., від 24.12.2021 №155 на загальну суму 4 501 717,98 грн., в т.ч. ПДВ 750 286,33 грн., від 25.12.2021 №156 на загальну суму 3 346 726,91 грн., в т.ч. ПДВ 750 286,33 грн., від 25.12.2021 №157 на загальну суму 2 357 003,92 грн., в т.ч. ПДВ 392 833,99 грн., від 25.12.2021 №158 на загальну суму 3 953 711,76 грн., в т.ч. ПДВ 658 951,96 грн., від 25.12.2021 №159 на загальну суму 1 502 832,04 грн., в т.ч. ПДВ 250 472,01 грн., від 26.12.2021 №160 на загальну суму 3 394 475,68 грн., в т.ч. ПДВ 565 745, 95 грн., від 27.12.2021 №161 на загальну суму 778 136,00 грн., в т.ч. ПДВ 129 689,33 грн., від 27.12.2021 №162 на загальну суму 3 667 736,95 грн., в т.ч. ПДВ 611 289,49 грн., від 27.12.2021 №163 на загальну суму 2 808 476,05 грн., в т.ч. ПДВ 468 079, 34 грн., від 27.12.2021 №164 на загальну суму 1 329 148,80 грн., в т.ч. ПДВ 221 524,80 грн., від 27.12.2021 №165 на загальну суму 1 514 930,17 грн., в т.ч. ПДВ 252 488,36 грн., від 27.12.2021 №166 на загальну суму 3 536 869,26 грн., в т.ч. ПДВ 589 478,21 грн., від 27.12.2021 №167 на загальну суму 1 489 225,39 грн., в т.ч. ПДВ 248 204,23 грн., від 27.12.2021 №168 на загальну суму 1 386 459,73 грн., в т.ч. ПДВ 231 076,62 грн., від 27.12.2021 №169 на загальну суму 1 589 795,32 грн., в т.ч. ПДВ 264 965,89 грн., від 27.12.2021 №170 на загальну суму 1 514 930,17 грн., в т.ч. ПДВ 252 488,36 грн., від 27.12.2021 №171 на загальну суму 1 514 930,17 грн., в т.ч. ПДВ 252 488,36 грн., від 27.12.2021 №172 на загальну суму 1 573 244,21 грн., в т.ч. ПДВ 262 207,37 грн., від 27.12.2021 №173 на загальну суму 1 552 603,33 грн., в т.ч. ПДВ 258 767,22грн., від 27.12.2021 №174 на загальну суму 3 805 786,10 грн., в т.ч. ПДВ 634 297,68 грн., від 28.12.2021 №175 на загальну суму 1 100 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 183 333,33 грн., від 28.12.2021 №176 на загальну суму 3 000 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 500 000,00 грн., від 28.12.2021 №177 на загальну суму 5 900 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 983 333,33 грн., від 28.12.2021 №178 на загальну суму 3 000 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 500 000,00 грн., від 29.12.2021 №179 на загальну суму 5 000 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 833 333,33 грн., від 29.12.2021 №180 на загальну суму 5 000 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 833 333,33 грн., від 30.12.2021 №181 на загальну суму 10 400 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 1 733 333,33 грн., від 30.12.2021 №182 на загальну суму 10 000 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 1 666 666,67 грн., від 30.12.2021 №183 на загальну суму 13 800 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 2 300 000,00 грн., від 30.12.2021 №184 на загальну суму 50 000 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 8 333 333,33 грн., від 30.12.2021 №185 на загальну суму 8 000 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 1 333 333,33 грн., від 30.12.2021 №186 на загальну суму 36 900 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 6 150 000,00 грн., від 30.12.2021 №187 на загальну суму 4 254 444,00 грн., в т.ч. ПДВ 709 074,00 грн., від 30.12.2021 №188 на загальну суму 7 000 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 1 166 666,67 грн., від 30.12.2021 №189 на загальну суму 8 000 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 1333 333,33 грн., від 30.12.2021 №190 на загальну суму 8 000 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 1 333 333,33 грн., від 30.12.2021 №191 на загальну суму 3 052 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 508 666,67 грн., від 30.12.2021 №192 на загальну суму 5 948 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 991 333,33 грн., від 30.12.2021 №193 на загальну суму 9 800 000,00 грн., в т. ч. ПДВ 1 633 333,33 грн., від 30.12.2021 №194 на загальну суму 20 000 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 3 333 333,33 грн., від 30.12.2021 №195 на загальну суму 50 000 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 8 333 33,33 грн., отримувачем (покупцем) згідно яких є ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «СТАЛЬКОМ» (код ЄДРПОУ 39122725), та які були подані для реєстрації до контролюючого органу.
Спірні податкові накладні прийняті, але їх реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних була зупинена відповідно до пункту 201.16. статті 201 Податкового кодексу України, оскільки платник податку, яким подано для реєстрації ПН-РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає Критерію ризиковості платника податку, у зв`язку із чим позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання рекомендацій контролюючого органу позивачем були надані пояснення та копії первинних документів щодо здійснення операцій за спірними податковими накладними, що підтверджується відповідними повідомленнями про їх надання.
Рішеннями про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.01.2023: №8003733/41892490, №8003714/41892490, №8003712/41892490, №8003720/41892490, №8003725/41892490, №8003724/41892490, №8003695/41892490, №8003729/41892490, №8003727/41892490, №8003699/41892490, №8003693/41892490, №8003692/41892490, №8003731/41892490, №8003707/41892490, №8003728/41892490, №8003721/41892490, №8003717/41892490, №8003709/41892490, №8003715/41892490, №8003701/41892490, №8003694/41892490, №8003691/41892490, №8003705/41892490, №8003718/41892490, №8003716/41892490, №8003686/41892490, №8003688/41892490, №8003722/41892490, №8003690/41892490, №8003710/41892490, №8003713/41892490, №8003700/41892490, №8003711/41892490, №8003698/41892490, №8003708/41892490, №8003719/41892490, №8003726/41892490, №8003723/41892490, №8003703/41892490, №8003730/41892490, №8003706/41892490, №8003702/41892490, №8003696/41892490, №8003689/41892490, №8003687/41892490, №8003704/41892490, №8003685/41892490, №8003697/41892490 позивачу відмовлено у реєстрації в ЄРПН вказаних податкових накладних, отримувачем (покупцем) за якими є ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «СТАЛЬКОМ».
Підставою для відмови в оскаржуваних рішеннях зазначено ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Як слідує з матеріалів справи, ТОВ «ЗАХІД ОІЛ» придбало даний гарячекатаний лист в асортименті у ТОВ «МЕТІНВЕСТСМЦ». Факт поставки підтверджується Договором поставки №П-1603288/11/21 від 15.11.2021 року, Специфікаціями до договору №1 від 15.11.2021р., №2, №3 від 23.11.2021р., №4 від 15.11.2021р., №5, №6 від 29.11.2021р., №7 від 06.12.2021р., №8 від 20.12.2021р., №9 від 23.12.2021р., №10, №11 від 28.12.2021р., видатковими накладними №94342997 від 02.12.2021р., №94344988 від 03.12.2021р., №94329701 від 06.12.2021р., №94344458 від 06.12.2021р., №94350318 від 06.12.2021р., №94350463 від 06.12.2021р., №94355833 від 06.12.2021р., №94327251 від 07.12.2021р., №94330230 від 07.12.2021р., №94349839 від 07.12.2021р., №94346759 від 07.12.2021р., №94356504 від 07.12.2021р., №94352221 від 08.12.2021р., №94359552 від 08.12.2021р., №94359605 від 08.12.2021р., №94357739 від 09.12.2021р., №94359704 від 09.12.2021р., №94362313 від 09.12.2021р., №94366165 від 11.12.2021р., №94399224 від 25.12.2021р., №94403042 від 25.12.2021р., №94399897 від 26.12.2021р., №94398271 від 28.12.2021р., №94403364 від 29.12.2021р., №94403926 від 29.12.2021р., №94406294 від 31.12.2021р., а також виписками з АТ «ОКСІ БАНК» та АТ «Державний Ощадний банк України» по поточних рахунках ТОВ «ЗАХІД-ОІЛ» за цей період, що підтверджують розрахунок за товар. Вказний товар зберігався до моменту продажу у ТОВ «ЗАХІД-ОІЛ» за адресою: Україна, 54050, Миколаївська обл., місто Миколаїв, Заводська площа, будинок 1, що підтверджується Договором відповідального зберігання №45/12-21/М від 01.12.2021 року, укладеним з ТОВ «ВОЛИНЬБУДМАРКЕТ», Актами приймання-передачі ТМЦ на відповідальне зберігання №02/12 від 02.12.2021р., №03/12 від 03.12.2021р., №; 06/12 від 06.12.2021р., №07/12 від 07.12.2021р., №08/12 від 08.12.2021р., №09/12 від 09.12.2021р., №11/12 від 11.12.2021р., № 25/12 від 25.12.2021р., №26/12 від 26.12.2021р., №28/12 від 28.12.2021р., №31/12 від 31.12.2021р., за адресою: 73000, Україна, Херсонська область, м. Херсон, Карантинний острів, 1, що підтверджується Договором відповідального зберігання №69 від 03.12.2021р., укладеним з ТОВ «ТЕХСЕРВІС КОМПАНІ», року, Актами приймання-передачі ТМЦ на відповідальне зберігання №1 від 06.12.2021р., №2 від 11.12.2021р.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата складання податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду; й) індивідуальний податковий номер.
За приписами пункту 201.7 статті 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу (пункт 201.8 статті 201 ПК України).
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку-продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (пункт 201.10 статті 201 ПК України).
Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України (пункт 201.16 статті 201 ПК України).
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (далі Порядок № 1165), у редакції, яка діяла на момент прийняття спірних рішень.
Відповідно до пункту 2 Порядку № 1165 визначено, що автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації; критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик; ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту «а» або «б» пункту 185.1 статті 185, підпункту «а» або «б» пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.
За пунктом 2 Порядку № 1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
У разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі (пункт 4 Порядку № 1165).
Згідно з пунктом 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Відповідно до пункту 6 Порядку № 1165 уразі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Відповідно до пунктів 10, 11 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
У свою чергу, додатком 1 до Порядку № 1165 затверджено Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, відповідно до пункту 8 яких відноситься наступний критерій: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
При цьому, Додатком 2 до Порядку № 1165 затверджено Перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку на додану вартість, а саме:
1. Обсяг постачання, зазначений платником податку на додану вартість (далі - платник податку) в податкових накладних/розрахунках коригування(крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) у поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку.
2. Платник податку здійснює на постійній основі протягом будь-яких чотирьох звітних місяців з останніх шести місяців реєстрацію в Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування на постачання товарів/послуг за одним і тим самим кодом товару/послуги згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором продукції та послуг.
3. Залишкова вартість основних засобів для платників податку на прибуток підприємств на кінець звітного (податкового) періоду (звітний (податковий) період обирається відповідно до пунктів 137.4 і 137.5 статті 137 Податкового кодексу України для певної групи платників) становить більше 5 млн. гривень та відображена у звітності, за якою граничні строки її подання передують календарному дню розрахунку такого показника, за умови, що з початку попереднього року керівник та засновник не змінювалися.
4. Площа наявних у платника податку у власності (на праві власності/користування) орендованих земельних ділянок становить не менше 200 гектарів включно або орендованих земельних ділянок комунальної та/або державної власності - не менше 0,5 гектара (станом на 1 січня поточного року), що задекларовані до 20 лютого поточного року та за які сплачено суму податкового зобов`язання з плати за землю у строки, передбачені законодавством.
5. Сплачено суму єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на одного працюючого, що перевищує суму такого єдиного внеску з мінімальної заробітної плати у 2 рази за останні 12 місяців, за умови, що з початку попереднього року керівник та/або засновник платника податку не змінювалися та середньомісячна чисельність працюючих за останні 12 місяців становить не менше п`яти осіб.
6. Загальна сума сплачених у попередньому звітному році сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, становить більше 10 млн. гривень.
Разом із тим, відповідачами не надані суду належні та допустимі докази перевірки поданих позивачем на реєстрацію податкових накладних на відповідність ознакам безумовної реєстрації, а також перевірки позивача на наявність показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку на додану вартість.
Водночас, із урахуванням наведених положень Порядку № 1165 суд уважає, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку контролюючий орган має зажадати від платника документи на спростування наявних у нього сумнівів, пов`язаних із легальністю діяльності юридичної особи, вказавши, які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.
Поряд із цим, метою зупинення реєстрації податкових накладних є перевірка ознак наявності ризиків можливого порушення платником норм податкового законодавства, що може бути спростовано шляхом надання додаткових пояснень та/або доказів.
У свою чергу, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 (далі Порядок № 520).
Так, прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3 Порядку № 520).
Відповідно до пункту 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно з пунктом 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування (пункт 6 Порядку № 520).
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня (пункт 9 Порядку № 520).
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку (пункт 10 Порядку № 520).
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства (пункт 11 Порядку № 520).
Разом із тим, у взаємозв`язку з наведеними нормами судом встановлено, що оскільки позивачу не було визначено конкретного переліку документів, необхідного для підтвердження операцій, здійснених за спірними податковими накладними, ним на власний розсуд подавалися податковому органу усі наявні у нього документи для підтвердження здійснених операцій за спірними податковими накладними, а також документи для підтвердження можливості їх здійснення в межах своєї господарської діяльності.
Водночас суд уважає, що податковий орган мав запропонувати платнику податків надати документи та пояснення на спростування наявних сумнівів щодо реальності спірних операцій, вказавши, які саме аспекти належить висвітлити (підтвердити) платнику податків у своїх поясненнях та, які саме документи надати.
Також аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії контролюючого органу повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
Натомість, на порушення наведених вимог оскаржувані рішення містять лише загальний перелік документів, передбачений формою такого рішення (додаток до Порядку № 520), проте підкреслення документів (як того вимагає форма рішення), які на думку контролюючого органу позивачем не надано, не містить.
Аналогічно у квитанціях про зупинення реєстрації спірних податкових накладних відсутній конкретний перелік копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про їх реєстрацію в ЄРПН, що призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд.
Більше того, у квитанціях про зупинення реєстрації спірних податкових накладних податковим органом не було зазначено, яка саме наявна у нього податкова інформація, що визначає ризиковість здійснення господарських операцій, зазначених у поданих для реєстрації податкових накладних, та які документи необхідно надати позивачу для її спростування.
Суд зазначає, що факт зупинення реєстрації ПН у ЄРПН не спростовує самого факту здійснення платником податків господарських операцій, що підтверджується тільки первинними документами, на підставі яких складаються податкові накладні.
Як вже зазначалось вище, судом встановлено, що позивачем подавались до контролюючого органу пояснення з відповідними первинним документами по операціям за спірними податковими накладними щодо наявності підстав для їх реєстрації, які, із незрозумілих суду причин, не були враховані при прийнятті спірних рішень.
Водночас, оскаржувані рішення містять лише загальні твердження про ненадання платником податку копій первинних документів. Тобто, викладена загальна норма без зазначення конкретних документів, яких, на думку контролюючого органу, не вистачало для здійснення реєстрації спірних податкових накладних, а також без повідомлення причин, за яких надані позивачем первинні документи не були враховані при прийнятті спірних рішень.
Також у спірних рішеннях не вказано, які саме надані документи складені з порушенням законодавства, які саме вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію спірних податкових накладних.
Більше того, контролюючий орган не вказав, чому наданих позивачем документів недостатньо для реєстрації спірних податкових накладних, які документи були взяті ним до уваги, а які відхилені та причини їх неприйняття, чи містили документи дефекти, тощо. Отже така позиція контролюючого органу не може бути визнана судом обґрунтованою.
За вказаних обставин суд доходить висновку, що податковий орган як при зупиненні реєстрації спірних податкових накладних, так і при прийнятті спірних рішень обмежився лише загальними фразами та не вказав конкретно, які саме документи не подані і що вони мали б підтвердити або спростувати.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 27.01.2022 у справі № 380/2365/21, в якій також зазначено, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт Критеріїв, без наведення відповідної підстави і розрахованих показників за критерієм, якому відповідає платник податку, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Також аналогічні правові висновки містяться у постановах Верховного Суду від 18.06.2019 у справі № 0740/804/18, від 23.10.2018 у справі № 822/1817/17.
У свою чергу суд зауважує, що за приписами пункту 44.1 статті 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних деклараційна підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Разом із тим, відповідно до статті 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», первинний документ визначається як документ, який містить відомості про господарську операцію; господарська операція - це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.
Відповідно до частин 1, 2 статті 9 Закону № 996-XIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Таким чином, виходячи з наведених норм у сукупності вбачається, що обов`язковою ознакою господарської операції є реальні зміни майнового стану платника податків (зокрема, рух активів, зміна зобов`язань чи власного капіталу), що мають бути підтверджені складеними належним чином первинними документами та відповідати економічному змісту, відображеному в укладених платником податку договорах.
Аналіз реальності господарської діяльності повинен здійснюватись на підставі даних податкового, бухгалтерського обліку платника податків та відповідності їх дійсному економічному змісту.
При цьому в первинних документах, які є підставою для бухгалтерського обліку, фіксуються дані лише про фактично здійснені господарські операції. Документи мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичне здійснення господарської операції відсутнє, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені законодавством.
Наявність формально складених, але недостовірних первинних документів, відповідність яких фактичним обставинам спростована належними, допустимими та достовірними доказами, не є безумовним підтвердженням реальності господарської операції.
Таким чином, наслідки для податкового обліку створює лише фактичний рух активів, і такий рух має бути підтверджений первинними документами.
Водночас, дослідивши, проаналізувавши та надавши оцінку поданим позивачем документам та поясненням щодо здійснених ним операцій по спірних податкових накладних, суд доходить висновку про їх достатність для підтвердження реальності здійснюваної позивачем господарської діяльності, а також про відсутність у них дефекту форми, змісту або походження, які у силу частини 2 статті 9 Закону 996-XIV, пункту 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, спричинили б втрату такими документами юридичної сили.
Одночасно судом встановлено, що первинні документи, надані позивачем на підтвердження реальності здійснення операцій з контрагентами по спірних податкових накладних, у повній мірі підтверджують їх реальність.
У контексті наведеного суд також враховує, що позивач має середню штатну чисельність працівників у кількості 11 осіб (а саме: директор, завідувач складом, вантажники, менеджер, приймальник товару з місячним фондом оплати праці 70 800,00 грн, що підтверджується поданими до органів ДПС податковим розрахунком сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, штатним розписом товариства, введеним у дію з 01.01.2022 року, банківськими виписками;
Для здійснення господарської діяльності ТОВ «ЗАХІД-ОІЛ», у тому числі:
- орендує офісне приміщення, яке розташоване за адресою: 03164, м.Київ, пров. Приладний, буд.8, у ТОВ «АКТІВ-ТРЕЙДЕР» на підставі укладеного договору суборенди нерухомого майна №23/12/22 від 23.12.2022 року, виконання якого підтверджується актом приймання-передачі приміщення від 21.12.2022 року;
- орендує офісне приміщення, яке розташоване за адресою: 79024, Львівська обл., м. Львів, вул. Б. Хмельницького, будинок 106, у ТОВ «АВАНТА-ІФ» на підставі Договору суборенди №28/07/21 від 28 липня 2021 року, виконання якого підтверджується актами приймання-передачі №1 від 28 липня 2021 року, актами надання послуг №35 від 30.09.2021р., №36 від 31.10.2021р., №37 від 30.11.2021р., платіжними дорученнями №219 від 30.09.2021р., №231 від 02.11.2021р., №270 від 01.12.2021р.;
- орендує складське приміщення, яке розташоване за адресою: 79035, Львівська обл., місто Львів, вул. Конюшинна, 30, у ТОВ «ГОРИЗОНТИ МРІЙ» на підставі Договору суборенди №01/06-21 від 01 червня 2021 року, виконання якого підтверджується актом приймання-передачі №1 від 01 червня 2021 року., актами наданих послуг №47 від 30.09.2021р., №48 від 31.10.2021р., №49 від 30.11.2021р., рахунками на оплату №47 від 30.09.2021р., №48 від 31.10.2021р., №49 від 30.11.2021р., платіжними дорученнями №281 від 02.11.2021р., №308 від 01.12.2021р., №223 від 01.10.2021р.
Наведене вищу у сукупності підтверджує наявність у позивача достатніх трудових та матеріальних ресурсів для виконання зобов`язань перед своїми контрагентами, що не було обґрунтовано заперечено відповідача під час розгляду справи.
Водночас, відповідачі належними доказами не обґрунтували підстави прийняття оскаржуваних рішень, зокрема те, яких саме первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження та розвантаження продукції не було надано платником, та яким чином зазначене могло вплинути на обов`язок платника податків зареєструвати податкові накладні.
Також відповідачі не довели, що надані позивачем документи мали такі недоліки форми або змісту, що виключали можливість реєстрації податкових накладних.
За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.
Водночас, відповідно до частини 2 статті 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
Разом з тим, відповідачами не надано належних доказів, які б досліджувалися у ході засідання комісії і які слугували б підставою для прийняття оскаржуваних рішень.
Натомість, суд зазначає, що надані позивачем первинні документи в сукупності спростовують сумніви щодо реальності господарських операцій позивача по спірним податковим накладним.
Суд звертає увагу, що оскаржувані рішення є актами індивідуальної дії, отже, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості актів індивідуальної дії призводить до їх протиправності.
Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 04.12.2018 у справі №821/1173/17.
Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.
Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що оскаржувані рішення прийняті без врахування всіх обставин та не у спосіб, визначений законом, а відтак, є протиправними та підлягають скасуванню.
Відповідно до змісту статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом, зокрема: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії. Захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Водночас, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
Разом з тим, відповідно до частини другої статті 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
За приписами частин першої, пункту 2 частини другої, частини третьої статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково.
У разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.
У разі скасування індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Із аналізу вказаних норм Кодексу адміністративного судочинства України можна дійти висновку, що законодавством передбачено право суду у випадку визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
При цьому, механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр) визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 341) (далі - Порядок № 1246).
Відповідно до пункту 19 Порядку №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Виходячи з наведеного суд уважає, що в цьому випадку задоволення позовних вимог про зобов`язання податкового органу зареєструвати спірні податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних датами їх фактичного надходження, - є дотриманням судом гарантій захисту порушених прав позивача на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
У підсумку, з урахування зазначеного в сукупності, суд доходить висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
До позовної заяви позивачем додано докази сплати судового збору у розмірі 166 408, 00 грн (платіжне доручення від 18.04.2023 № 692).
Оскільки суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог, відшкодуванню позивачу з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у м. Києві, як органу, рішення якого скасовуються у судовому порядку у зв`язку з їх протиправністю, підлягають судовий збір у розмірі 166 408, 00 грн.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 5-11, 19, 72-77, 90, 241-246, 250, 263 КАС України суд, -
в и р і ш и в:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.01.2023: №8003676/41892490, №8003684/41892490, №8003678/41892490, №8003677/41892490, №8003682/41892490, №8003683/41892490, №8003681/41892490, №8003680/41892490, №8003675/41892490, №8003671/41892490, №8003674/41892490, №8003679/41892490, №8003672/41892490, №8003673/41892490, №8003733/41892490, №8003714/41892490, №8003712/41892490, №8003720/41892490, №8003725/41892490, №8003724/41892490, №8003695/41892490, №8003729/41892490, №8003727/41892490, №8003699/41892490, №8003693/41892490, №8003692/41892490, №8003731/41892490, №8003707/41892490, №8003728/41892490, №8003721/41892490, №8003717/41892490, №8003709/41892490, №8003715/41892490, №8003701/41892490, №8003694/41892490, №8003691/41892490, №8003705/41892490, №8003718/41892490, №8003716/41892490, №8003686/41892490, №8003688/41892490, №8003722/41892490, №8003690/41892490, №8003710/41892490, №8003713/41892490, №8003700/41892490, №8003711/41892490, №8003698/41892490, №8003708/41892490, №8003719/41892490, №8003726/41892490, №8003723/41892490, №8003703/41892490, №8003730/41892490, №8003706/41892490, №8003702/41892490, №8003696/41892490, №8003689/41892490, №8003687/41892490, №8003704/41892490, №8003685/41892490, №8003697/41892490, прийняті Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у місті Києві.
Зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 01.12.2022 №1, від 01.12.2022 №2, від 02.12.2022 №3, від 02.12.2022 №4, від 05.12.2022 №5, від 05.12.2022 №6, від 06.12.2022 №7, від 06.12.2022 №8 , від 07.12.2022 №9, від 08.12.2022 №10, від 09.12.2022 №11, від 12.12.2022 №12, від 13.12.2022 №13, від 14.12.2022 №14, виписаних постачальником товару товариством з обмеженою відповідальністю «ЗАХІД-ОІЛ» (код ЄДРПОУ 41892490) покупцю товариству з обмеженою відповідальністю «ТЕОН ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 44596272), днем їх фактичного подання.
Зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 23.12.2021 №148, від 23.12.2021 №149, від 23.12.2021 №150 , від 23.12.2021 №151, від 24.12.2021 №152, від 24.12.2021 №153, від 24.12.2021 №154, від 24.12.2021 №155, від 25.12.2021 №156, від 25.12.2021 №157, від 25.12.2021 №158, від 25.12.2021 №159, від 26.12.2021 №160, від 27.12.2021 №161, від 27.12.2021 №162, від 27.12.2021 №163, від 27.12.2021 №164 , від 27.12.2021 №165, від 27.12.2021 №166, від 27.12.2021 №167, від 27.12.2021 №168, від 27.12.2021 №169, від 27.12.2021 №170, від 27.12.2021 №171, від 27.12.2021 №172, від 27.12.2021 №173, від 27.12.2021 №174, від 28.12.2021 №175, від 28.12.2021 №176, від 28.12.2021 №177, від 28.12.2021 №178, від 29.12.2021 №179, від 29.12.2021 №180, від 30.12.2021 №181, від 30.12.2021 №182, від 30.12.2021 №183, від 30.12.2021 №184, від 30.12.2021 №185, від 30.12.2021 №186, від 30.12.2021 №187, від 30.12.2021 №188, від 30.12.2021 №189, від 30.12.2021 №190, від 30.12.2021 №191, від 30.12.2021 №192, від 30.12.2021 №193, від 30.12.2021 №194, від 30.12.2021 №195, виписаних постачальником товару товариством з обмеженою відповідальністю «ЗАХІД-ОІЛ» (код ЄДРПОУ 41892490) товариству з обмеженою відповідальністю ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «СТАЛЬКОМ» (код ЄДРПОУ 39122725), днем їх фактичного подання.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАХІД-ОІЛ» понесені останнім судові витрати у розмірі 166 408 (сто шістдесят шість тисяч чотириста вісім) грн 00 коп.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Лапій С.М.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2023 |
Оприлюднено | 14.09.2023 |
Номер документу | 113399989 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мєзєнцев Євген Ігорович
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лапій С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні