КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 вересня 2023 року м. Кропивницький Справа № 340/1750/23
Кіровоградський окружний адміністративний суду у складі судді Черниш О.А.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
позивач: селянське фермерське господарство "Ющенко" (27545, Кіровоградська область, Олександрійський район, с. Захарівка, вул. Бузейнікова, 8, код ЄДРПОУ 32062995)
відповідач: Головне управління ДПС у Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 55, код ЄДРПОУ ВП 43995486)
про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Селянське фермерське господарство "Ющенко", через адвоката Гулого А.В., за допомогою підсистеми "Електронний суд", звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Кіровоградській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.
Позов мотивовано тим, що позивач для щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи у лютому 2023 році подав до ГУ ДПС у Кіровоградській області необхідну податкову звітність, яка була прийнята до бази даних ДПС. Проте відповідач склав рішення №11/11-28-04-08 від 27.03.2023 року про виключення позивача з реєстру платників єдиного податку четвертої групи з підстав несвоєчасного подання загальної звітної податкової декларації. Позивач не погоджується з таким рішенням та зазначає, що порушення строків подання податкової звітності не може бути законною підставою для анулювання реєстрації платників єдиного податку четвертої групи. З цих підстав позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Кіровоградській області №11/11-28-04-08 від 27.03.2023 року;
- зобов`язати Головне управління ДПС у Кіровоградській області внести до реєстру платників єдиного податку відомості про нього, як про платника єдиного податку четвертої групи на 2023 рік, та видати довідку про підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2023 рік.
Ухвалою судді від 10.04.2023 року відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено здійснювати її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін
Від відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву із запереченнями проти позову, мотивованими тим, що позивач станом на 20.02.2023 року не подав загальну податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи, необхідну для щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку, а подав її лише 22.02.2023 року. Тож позивачу не підтверджено статус платника єдиного податку четвертої групи на 2023 рік. Доводячи правомірність дій відповідача, його представник просив суд у задоволенні позву відмовити.
Розглянувши справу за правилами спрощеного позовного провадження, суд установив такі обставини.
Селянське фермерське господарство "Ющенко" 22.11.2002 року зареєстроване як юридична особа. Основним видом його діяльності є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.
Позивач перебуває на обліку платників податків в ГУ ДПС у Кіровоградській області та у 2022 році мав статус платника єдиного податку четвертої групи як сільськогосподарський товаровиробник, у якого частка сільськогосподарського товаровиробництва дорівнює або перевищує 75 відсотків.
У лютому 2023 року позивач для підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2023 рік подав до ГУ ДПС у Кіровоградській області засобами електронного зв`язку в електронній формі відповідну податку звітність.
Так, 20.02.2023 року він направив податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи на/за 2023 рік (з відміткою "звітна") та додатки до неї: розрахунок загального мінімального податкового зобов`язання (додаток 3), відомості про наявність земельних ділянок (додаток 1), розрахунок частки сільськогосподарського виробництва за 2022 рік.
22.02.2023 року позивач додатково направив податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи на/за 2023 рік (з відмітками "загальна", "звітна") та додатки до неї: розрахунок загального мінімального податкового зобов`язання (додаток 3), відомості про наявність земельних ділянок (додаток 1).
Ці електронні документи були прийняті та зареєстровані контролюючим органом.
Згодом ГУ ДПС у Кіровоградській області прийняло щодо СФГ "Ющенко" рішення №11/11-28-04-08 від 27.03.2023 року про виключення з реєстру платників єдиного податку четвертої групи на 2023 рік. У цьому рішенні вказано, що при проведенні камеральної перевірки податкової декларації платника єдиного податку 4 групи (акт перевірки №2303/11-28-04-08/32062995) встановлено, що СФГ "Ющенко" не подано податку звітність, передбачену пп.295.9.1 п.295.1 ст.295 ПК України, яка необхідна для щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку 4 групи, а саме: загальну звітну податкову декларацію платника єдиного податку 4 групи при терміні подання 20.03.2023 року, податкова декларація подана 22.02.2023 року. Тож прийнято рішення відповідно до п.299.10 ст.299 ПК України щодо виключення з реєстру платників податку 4 групи на 2023 року в порушення пп.298.8.1 п.298.8 ст.298 глави 1 розділу XIV ПК України.
Не погоджуючись з цим рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи спір, суд виходив з того, що правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку встановлені в главі 1 розділу XIV ПК України, яка містить такі норми:
Стаття 291. Загальні положення
291.2. Спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.
291.3. Юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.
291.4. Суб`єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на такі групи платників єдиного податку:
4) четверта група - сільськогосподарські товаровиробники:
а) юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.
291.5-1. Не можуть бути платниками єдиного податку четвертої групи:
291.5-1.1. суб`єкти господарювання, у яких понад 50 відсотків доходу, отриманого від продажу сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки, становить дохід від реалізації декоративних рослин (за винятком зрізаних квітів, вирощених на угіддях, які належать сільськогосподарському товаровиробнику на праві власності або надані йому в користування, та продуктів їх переробки), диких тварин і птахів, хутряних виробів і хутра (крім хутрової сировини);
суб`єкти господарювання, діяльність яких згідно з КВЕД-2010 відноситься до класів 01.47 (розведення свійської птиці), 01.49 (в частині розведення та вирощування перепелів і страусів) та 10.12 (виробництво м`яса свійської птиці);
291.5-1.2. суб`єкти господарювання, що провадять діяльність з виробництва підакцизних товарів, крім виноматеріалів виноградних (коди згідно з УКТ ЗЕД 2204 29 - 2204 30), вироблених на підприємствах первинного виноробства для підприємств вторинного виноробства, які використовують такі виноматеріали для виробництва готової продукції, виноматеріалів виноградних (коди згідно з УКТ ЗЕД 2204 29-2204 30), вироблених на підприємствах первинного виноробства, які експортуються цими підприємствами, вин виноградних, вин плодово-ягідних та/або напоїв медових, вироблених та розлитих у споживчу тару малими виробництвами виноробної продукції з виноматеріалів виключно власного виробництва (не придбаних), отриманих шляхом переробки плодів, ягід, винограду, меду власного виробництва, а також крім електричної енергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками та/або з відновлюваних джерел енергії (за умови, що дохід від реалізації такої енергії не перевищує 25 відсотків доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) такого суб`єкта господарювання);
291.5-1.3. суб`єкт господарювання, який станом на 1 січня базового (звітного) року має податковий борг, за винятком безнадійного податкового боргу, який виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).
Стаття 294. Податковий (звітний) період
294.1. Податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку першої, другої та четвертої груп є календарний рік.
Стаття 295. Порядок нарахування та строки сплати єдиного податку
295.9. Платники єдиного податку четвертої групи:
295.9.1. самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу;
295.9.2. сплачують податок щоквартально протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, у таких розмірах: у I кварталі - 10 відсотків; у II кварталі - 10 відсотків; у III кварталі - 50 відсотків; у IV кварталі - 30 відсотків.
Стаття 298. Порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування, або відмови від спрощеної системи оподаткування
298.8.1. Сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подають не пізніше 20 лютого поточного року:
- загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);
- звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки (юридичні особи);
- розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (юридичні особи) - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику;
- відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.
У відомостях (довідці) про наявність земельних ділянок зазначаються дані про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю).
Стаття 299. Порядок реєстрації та анулювання реєстрації платників єдиного податку
299.1. Реєстрація суб`єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.
299.2. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, веде реєстр платників єдиного податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками єдиного податку.
299.7. До реєстру платників єдиного податку вносяться такі відомості про платника єдиного податку:
1) найменування суб`єкта господарювання, код згідно з ЄДРПОУ (для юридичної особи) прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - підприємця, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відповідну відмітку у паспорті);
2) податкова адреса суб`єкта господарювання;
3) місце провадження господарської діяльності (крім платників єдиного податку третьої групи - електронних резидентів (е-резидентів);
5) ставка єдиного податку та група платника податку;
6) дата (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування;
7) дата реєстрації;
8) види господарської діяльності (крім платників єдиного податку третьої групи - електронних резидентів (е-резидентів);
9) дата анулювання реєстрації.
299.9. За бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно у контролюючому органі за місцем податкової адреси отримати (у тому числі в електронному вигляді) витяг з реєстру платників єдиного податку. Строк надання витягу з реєстру платників єдиного податку для зареєстрованих платників єдиного податку не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту, а для суб`єктів господарювання, які подали заяву щодо переходу на спрощену систему оподаткування, - двох робочих днів з дня надходження запиту. Витяг діє до внесення змін до реєстру.
299.10. Реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі:
1) подання платником податку заяви щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв`язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, - в останній день календарного кварталу, в якому подано таку заяву;
2) припинення юридичної особи (крім перетворення) або припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем відповідно до закону - в день отримання відповідним контролюючим органом від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення;
3) у випадках, визначених підпунктом 298.2.3 пункту 298.2 та підпунктом 298.8.6 пункту 298.8 статті 298 цього Кодексу;
4) якщо у податковому (звітному) році частка сільськогосподарського товаровиробництва юридичної особи платника єдиного податку четвертої групи становить менш як 75 відсотків;
5) якщо платником єдиного податку четвертої групи не подано податкову звітність, передбачену підпунктом 295.9.1 пункту 295.9 статті 295 та підпунктом 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 цього Кодексу;
6) набуття платником податку статусу резидента Дія Сіті - в останній день календарного кварталу, в якому платник податку набув статус резидента Дія Сіті;
7) втрати платником єдиного податку третьої групи статусу електронного резидента (е-резидента).
299.11. У разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення перевірок порушень платником єдиного податку першої - третьої груп вимог, встановлених цією главою, анулювання реєстрації платника єдиного податку першої - третьої груп проводиться за рішенням такого органу, прийнятим на підставі акта перевірки, з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення. У такому випадку суб`єкт господарювання має право обрати або перейти на спрощену систему оподаткування після закінчення чотирьох послідовних кварталів з моменту прийняття рішення контролюючим органом.
У разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення виїзних документальних перевірок платника єдиного податку четвертої групи невідповідності вимогам підпункту 4 пункту 291.4 та пункту 291.5-1 статті 291 цього Кодексу у податковому (звітному) році або у попередніх періодах, такому платнику за такі періоди нараховуються податки та збори, від сплати яких він звільнявся як платник єдиного податку четвертої групи, та штрафні (фінансові) санкції (штрафи), передбачені главою 11 розділу II цього Кодексу. Такий платник податку зобов`язаний перейти до сплати податків за загальною системою оподаткування, починаючи з наступного місяця після місяця, у якому встановлено таке порушення.
Наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 року №578 "Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07.07.2015 року за № 799/27244, затверджено форму Податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи.
Невід`ємною частиною податкової декларації є Додаток 1 (Відомості про наявність земельних ділянок). Невід`ємною частиною податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи є Додаток 3 (Розрахунок загального мінімального податкового зобов`язання за податковий (звітний) рік). Згідно з приміткою 17 до форми податкової декларації розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (юридичні особи) є невід`ємною частиною податкової декларації, надається відповідно до підпункту 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 глави 1 розділу XIV Податкового кодексу України. Форма розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва за 20 _ рік, затверджена наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 26 грудня 2011 року № 772, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 06 квітня 2012 року за № 510/20823.
Аналіз наведених вище норм свідчить про те, що реєстрація платником єдиного податку є безстроковою. Для сільськогосподарських товаровиробників підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи є щорічним та здійснюється шляхом подання податкової звітності платника єдиного податку четвертої групи. Зокрема, у строк до 20 лютого поточного року такий платник (юридична особа) повинен подати до контролюючому органу за своїм місцезнаходженням загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок, а до контролюючому органу за місцем розташування земельної ділянки - звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо такої земельної ділянки. Неподання такої звітності є підставою для анулювання реєстрації платника єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу. Рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку (виключення з реєстру платників єдиного податку) приймається контролюючим органом за результатами проведеної перевірки та встановлених в ході останньої порушень, відповідно до яких платник податків не може перебувати на спрощеній системі оподаткування (бути платником єдиного податку).
Суд установив, що позивач 20.02.2023 року подав до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку) - ГУ ДПС у Кіровоградській області - податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи на/за 2023 рік (з відміткою "звітна") з додатками. У цій податковій декларації позивач відобразив площу усіх земельних ділянок, які перебувають у його користуванні та з яких справляється єдиний податок, та обчислив суму податку на 2023 рік. Усі належні позивачу земельні ділянки розташовані на території Великоандрусівської територіальної громади Олександрійського району Кіровоградської області (КАТОТТГ НОМЕР_1 ), яка співпадає з місцезнаходженням позивача.
22.02.2023 року позивач подав до ГУ ДПС у Кіровоградській області податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи на/за 2023 рік (з відмітками "загальна", "звітна") аналогічного змісту.
Отже контролюючим органом за місцезнаходженням позивача як платника податку та місцем розташування належних йому земельних ділянок є саме ГУ ДПС у Кіровоградській області, а позивач вчасно повідомив цей контролюючий орган про наявність у нього земельних ділянок з метою підтвердження його статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2023 рік шляхом подання податкової декларації щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок.
Оскільки подана позивачем 20.02.2023 року податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи (з відміткою "звітна") повністю співпадала зі змістом поданої 22.02.2023 року податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи (з відмітками "загальна", "звітна"), то відповідач в оскаржуваному рішенні про виключення позивача з реєстру платників єдиного податку №11/11-28-04-08 від 27.03.2023 року безпідставно посилається на неподання позивачем звітності, передбаченої пп.295.9.1 п.295.9 ст.295, пп.298.8.1 п.298.8 ст.298 ПК України.
Суд вважає, що позивач виконав умови підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2023 рік, подавши у встановлений строк до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням та місцем розташування земельних ділянок звітність, передбачену пп.295.9.1 п.295.9 ст.295, пп.298.8.1 п.298.8 ст.298 ПК України, складену за формами, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 року №578 "Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07.07.2015 року за №799/27244.
На момент винесення оскаржуваного рішення №11/11-28-04-08 від 27.03.2023 року ця звітність були прийнята та зареєстрована контролюючим органом.
Попри це, відповідач прийняв рішення про виключення позивача з реєстру платників єдиного податку, хоча порушення строків подання загальної податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи на поточний рік відповідно до п.299.10 ст.299 ПК України не є підставою для анулювання реєстрації платника єдиного податку.
Як свідчить зміст оскаржуваного рішення №11/11-28-04-08 від 27.03.2023 року, воно прийняте за наслідками камеральної перевірки податкової декларації платника єдиного податку 4 групи (акт перевірки №2303/11-28-04-08/32062995).
Пунктом 75.1 статті 75 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом.
Згідно з підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО.
Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків).
Відповідно до пунктів 76.1, 76.3 статті 76 ПК України камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.
Камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.
Згідно з пунктом 86.2 статті 86 ПК України за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Суд зазначає, що набуття або підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи здійснюється за результатами камеральної перевірки поданої податкової звітності платника єдиного податку четвертої групи, за якою встановлюється відповідність такого сільськогосподарського товаровиробника критеріям, передбаченим пп.4 п.291.4 та п.291.5-1 ст.291 ПК України, як умови перебування на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності.
Відповідач надав суду копію акту камеральної перевірки №2303/11-28-04-08/32062995 від 05.04.2023 року, на підставі якого, як він стверджує, прийняте оскаржуване рішення. В акті вказано про виявлені порушення пп. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 ПК України як підставу для виключення платника з реєстру платників єдиного податку четвертої групи на 2023 рік. Інших підстав, передбачених п.299.10 ст.299 ПК України, контролюючий орган а акті камеральної перевірки не навів.
Дата складання цього акту свідчить, що відповідач при проведенні камеральної перевірки поданої позивачем податкової звітності платника єдиного податку четвертої групи порушив 30-денний строк проведення камеральної перевірки, установлений пунктом 76.1 статті 76 ПК України, а оскаржуване рішення №11/11-28-04-08 від 27.03.2023 року про виключення позивача з реєстру платників єдиного податку четвертої групи з підстав несвоєчасного подання податкової звітності прийняв без проведення камеральної перевірки.
Тож суд прийшов до висновку, що оскаржуване рішення прийняте відповідачем безпідставно та всупереч порядку анулювання реєстрації платника єдиного податку, установленого статтею 299 ПК України. Це рішення як правовий акт індивідуальної дії є протиправним, а позов про його скасування слід задовольнити.
Відповідно до частини 3 статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Оскільки оскаржуване рішення стало підставою для виключення позивача з реєстру платників єдиного податку, то для ефективного захисту прав та інтересів позивача суд зобов`язує відповідача включити позивача до цього реєстру.
Щодо вимоги позивача про видачу йому довідки про підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2023 рік, суд зазначає, що факт перебування платника на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності підтверджується витягом з реєстру платників єдиного податку, який видається за запитом платника згідно з п.299.9 ст.299 ПК України та наказом Міністерства фінансів України від 16.07.2019 року №308. Позивач з таким запитом до відповідача не звертався, а спір між сторонами щодо отримання такого витягу не виник.
Тому підстави для спонукання відповідача видати довідку, про яку просить позивач, відсутні, а у задоволенні цієї позовної вимоги слід відмовити.
Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
З огляду на задоволення позову здійснені позивачем витрати на оплату судового збору у сумі 2684 грн. слід стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 9, 90, 139, 242-246, 250, 251, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов фермерського господарства "Ющенко" задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Кіровоградській області №11/11-28-04-08 від 27.03.2023 року про виключення фермерського господарства "Ющенко" з реєстру платників єдиного податку четвертої групи на 2023 рік.
Зобов`язати Головне управління ДПС у Кіровоградській області включити фермерське господарство "Ющенко" до реєстру платників єдиного податку четвертої групи на 2023 рік.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь фермерського господарства "Ющенко" судові витрати на сплату судового збору в сумі 2684 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Кіровоградській області.
Копію рішення суду надіслати учасникам справи.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду у 30-денний строк, установлений статтею 295 КАС України.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду О.А. ЧЕРНИШ
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2023 |
Оприлюднено | 15.09.2023 |
Номер документу | 113432612 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.А. ЧЕРНИШ
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні