КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД м.ПОЛТАВИ
Справа №552/3646/21
Провадження № 1-кс/552/1503/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13.09.2023 Слідчий суддя Київського районного суду м. Полтави ОСОБА_1
за участю секретаря ОСОБА_2
розглянувши клопотання слідчого СВ відділу поліції № 1 Полтавського РУП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів, які містять охоронювану законом таємницю,
В С Т А Н О В И В:
Слідчий СВ ВП №1 Полтавського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Полтавській області ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням, погодженим прокурором Полтавської окружної прокуратури ОСОБА_4 , в якому просить надати дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів з можливістю вилучення оригіналів та належним чином засвідчених копій документів, які перебувають у володінні ФОП « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 ), а саме: оригіналів документації, яка стосується проведення ремонтних робіт у будинку АДРЕСА_2 по модернізації за пакетом «А» Фонду енергоефективності на суму 186 тис. грн., зокрема: договорів, специфікацій, видаткових, транспортних накладних, рахунків фактури, платіжних доручень, товарних чеків, квитанцій (в тому числі на закупівлю матеріалів), кошторисної документації, нарядів на виконання робіт, актів приймання виконаних робіт (інша документація на замовлення та виконання робіт); належним чином засвідчених копій: установчих документів ФОП « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), наказів на призначення директора, посадових обов`язків, інструкцій.
Клопотання обґрунтував тим, що у провадженні відділу поліції №1 Полтавського РУП ГУНП в Полтавській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження внесеного до ЄРДР за №12021170430000548 від 23.06.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що 22.06.2021 до ЧЧ ВП № 1 Полтавського РУП ГУНП в Полтавській області надійшло звернення представника ініціативної групи голови ОСББ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ОСОБА_6 про те, що в період часу з 26.04.2017 по 19.05.2017 ОСОБА_7 , перебуваючи на посаді голови правління ОСББ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », здійснила заволодіння майном ОСББ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », зловживаючи своїм службовим становищем.
Допитом представника потерпілого ОСОБА_6 від 29.06.2021 встановлено, що за адресою: АДРЕСА_3 , проживає з 1988 року разом з чоловіком. Будинок складається з 70 квартир.
Приблизно в 2016 року мешканці будинку не були задоволені обслуговуванням будинку та прилеглої території, в зв`язку з чим вирішили створити ОСББ. Для цього, 17.04.2016 року, відбулось зібрання мешканців, на якому вирішено створити ОСББ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », та головою правління обрано ОСОБА_7 (мешкає АДРЕСА_4 , м.т. НОМЕР_2 ). Крім цього, активну позицію проявляла внучка мешканки нашого будинку, а саме ОСОБА_8 (м.т. НОМЕР_3 ), хоча остання мешкала в іншому місці. Вказані особи разом займались створенням ОСББ, а саме реєстрували його в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, виготовили печатку та зареєстрували статут, в якому і були прописані функціональні обов`язки голови правління. Стосовного бухгалтера то не відомо хто ним був, але здається укладався договір з кимось. Як відомо то на теперішній час в ОСББ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » відкриті рахунки в « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (близько 98 рахунків) та « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (більше 20 рахунків).
В кінці 2016 року будинок брав участь у « ІНФОРМАЦІЯ_5 », організатором якої була Громадська організація « ІНФОРМАЦІЯ_6 », котру виграли та отримали винагороду в 50 000 грн. Куди саме, та яким чином зараховувались вказані кошти на рахунок нашого ОСББ на теперішній час не відомо.
В 2017 році, на загальних зборах, було прийнято рішення про отримання кредиту для енергозбереження, так як в будинку було холодно, протікала стеля, а також вирішили прийняти участь в державній програмі кредитування « ІНФОРМАЦІЯ_7 », відповідно якого держава відшкодовує кошти в розмірі 40-70 % суми кредиту.
26.04.2017 між ПАТ АБ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ОСББ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (в особі голови правління ОСОБА_7 ) укладено кредитний договір №17/2017-КЛ-МСБ, на суму 499 969, 92 грн., з процентною ставкою користуванням кредиту 22,0% річних, строком на 10 років. В даному договорі прописано на які саме роботи (послуги) надається вказаний кредит. На теперішній час всі мешканці сплачують даний кредит.
Після отримання кредиту було постелено руберойдом дах, змінено вікна в під`їздах, обладнано індивідуальний тепловий пункт (в підвалі другого під`їзду). Ще були замінене лампочки біля під`їздів та деякі дрібниці.
Як відомо то підрядчиком по виконанню вказаних робіт був гр. ОСОБА_9 (як ФОП чи ПП не відомо), так як наше ОСББ перебувало в спілці асоціації голів ОСББ, де він являвся головою.
В опалювальний період 2019-2020 років мешканці будинку почали скаржитись на температуру в квартирах, так як в одних квартирах температура складала +23, а в інших +14. Для цього ОСОБА_7 звернулась в лютому 2020 р. до державного Фонду енергоефективності. Представник даного ОСОБА_10 провів попередній аналіз раніше встановленої ІТП, та запропонував його модернізацію через участь в їхньому Фонді по пакету « ІНФОРМАЦІЯ_1 ». Ціна даного питання складала близько 186 тис.грн. Частина коштів в сумі близько 86 тис.грн. перебували на депозитному рахунку ОСББ, іншу частину мала компенсувати держава. Дане рішення мешканців будинку не влаштовувало, тому останні підтримали його. Підрядчиком в даних роботах був ФОП ОСОБА_11 ( НОМЕР_4 ). Стосовного даного підряду якісь роботи було проведено, проблема з нерівномірним опаленням зникла.
В лютому 2021 році, на чергових зборах мешканців будинку, ОСОБА_7 запросила представника державного ІНФОРМАЦІЯ_8 , котрі пропонували участь у фонді з пакетом «Б», котрий передбачає утеплення стін, даху, будівництво тамбурів, остеклення та утеплення балконів у мешканців, заміна електропроводки у підвальному приміщенні. Для цього необхідно було отримували кредит на суму 5 000 000 грн. Після почутою суми мешканці будинку збентежились, так як це не малі кошти, та же не було погашено попередній кредит. Після цього, яка ніхто з мешканців не підтримав ОСОБА_7 , вона самоусунулась з займаної посади, а саме не відповідала на дзвінки та інше.
В подальшому мешканцями будинку було вирішено провести збори, на яких переобрати учасників правління ОСББ та залучити офіційного аудитора для перевірки діяльності голови ОСББ. 29.04.2021 проведено загальні збори, де обрали правління, яким доручено самостійно обрати голову. В свою чергу 16.05.2021 правлінням (з 7 мешканців) її обрано головою.
ОСОБА_7 згідно чинного законодавства була повідомлена рекомендованим листом, що збори відбулися та вирішали: «Припинити повноваження правління об`єднання та звільнити з посади голови ОСББ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_7 , зобов`язати її передати всю документацію Об`єднання, печатку Об`єднання, ключі від теплопункту, майно, інвентар ОСББ, тощо новообраному правлінню Об`єднання» і вона його отримала. 26.05.2021р. ОСОБА_7 була звільнена наказом, з яким вона ознайомлена та розписалася. Всі члени правління, усно та письмово прохали ОСОБА_7 надати звіт про діяльність нашого ОСББ, а саме: всі протоколи установчих та загальних зборів ОСББ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » з часу заснування об`єднання, повідомлення співвласників про проведення зборів; усі акти виконаних робіт (та договори) з часу заснування ОСББ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », протоколи правління ОСББ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » з часу заснування об`єднання, усі платіжні доручення, рахунки, квитанції та інші документи фінансового змісту ОСББ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », усю первинну бухгалтерську документацію, реєстр співвласників Об`єднання, картки реєстрації мешканців будинку, форма А-1, технічну документацію на індивідуальний тепловий пункт, положення про ІНФОРМАЦІЯ_9 , положення про оплату членських внесків співвласників Об`єднання.
Всі ці спроби були марними, та ОСОБА_7 ніяк не реагувала на дані вимоги. Тому 27.05.2021р. від ім`я правління подано заяву до відділку поліції, де вказано про наявні признаки порушення закону ОСОБА_7 та проханням провести з останньою роз`яснювальну роботу і пояснити їй про можливу адміністративну та кримінальну відповідальність. З нею зустрівся дільничний інспектор, запропонував віддати документи, печатку, майно Об`єднання, на що вона відповіла відмовою, висовуючи свої якісь недоречні вимоги. В подальшому ОСОБА_7 ніби то відправила дані документи поштою « ІНФОРМАЦІЯ_10 » на адресу правління, однак в посилці також потрібних документів виявлено не було. З даного приводу 04.06.2021 було викликано працівників поліції з метою фіксування даного факту. Крім цього, з приводу не повернення документів, викликалась поліція і 04.06.2021. Потім, ОСОБА_12 повідомляла що зазначені документи знаходяться в ІТП, однак після комісійного обстеження даного приміщення документів там не виявлено.
За відсутності вищевказаних документів мешканців будинку не можуть провести аудиторську перевірку, продовжують сплачувати кредит, а також визначити сплачену вже ними та державою суми по даному договору.
21.08.2023 року у період часу з 10:00 год. до 12:00 год. проведено огляд будинку АДРЕСА_2 , в ході якого встановлено відсутність: утеплення стін будинку, зміни дверей
У зв`язку з викладеним, для проведення повного та належного досудового розслідування вказаного кримінального провадження, подальшого проведення судової економічної, товарознавчої, будівельного-технічної експертизи, необхідно провести тимчасовий доступ до оригіналів документів (з можливістю їх вилучення) котрі перебувають у володінні ФОП « ОСОБА_5 », а саме документації, яка стосується проведення ремонтних робіт у будинку АДРЕСА_2 по модернізації за пакетом «А» Фонду енергоефективності на суму 186 тис. грн., зокрема: договорів, специфікацій, видаткових, транспортних накладних, рахунків фактури, платіжних доручень, товарних чеків, квитанцій (в тому числі на закупівлю матеріалів), кошторисної документації, нарядів на виконання робіт, актів приймання виконаних робіт (інша документація на замовлення та виконання робіт), а також копій установчих документів ФОП « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), наказів на призначення директора, посадових обов`язків, інструкцій.
Крім того, на підставі ч. 2 ст. 163 КПК України, клопотання просив розглядати без виклику осіб (представників ФОП « ОСОБА_5 »), у володінні яких вона знаходиться.
Крім того, від слідчого надійшла заява про розгляд клопотання за його відсутності.
Дослідивши матеріали клопотання приходжу до наступного.
Згідно ч.1 ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.
Стаття 163 КПК України передбачає, що слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю. Слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Оскільки є підстави вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення необхідної інформації, а також з метою забезпечення її збереження у тому вигляді, у якому вона знаходяться на момент розгляду клопотання, на підставі ч. 2 ст. 163 КПК України, клопотання необхідно розглядати без виклику представника володільця інформації.
Надані до слідчого судді матеріали містять дані, які дають достатні підстави вважати, щодо Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12021170430000548 від 23.06.2021 було внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення передбаченого ч.2 ст.191 КК України ( а.с.6).
Згідно матеріалів клопотання, 22.06.2021 року до відділу поліції №1 Полтавського РУП ГУ НП в Полтавській області надійшло звернення представника ініціативної групи голови ОСББ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_6 про те, що в період часу з 26.04.2017 по 19.05.2017 ОСОБА_7 , перебуваючи на посаді голови правління ОСББ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » здійснила заволодіння майном ОСББ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » зловживаючи своїм службовим становищем.
Так, в опалювальний період 2019-2020 років мешканці будинку почали скаржитись на температуру в квартирах, так як в одних квартирах температура складала +23, а в інших +14. Для цього ОСОБА_7 звернулась в лютому 2020 р. до державного Фонду енергоефективності. Представник даного ОСОБА_10 провів попередній аналіз раніше встановленої ІТП, та запропонував його модернізацію через участь в їхньому Фонді по пакету « ІНФОРМАЦІЯ_1 ». Ціна даного питання складала близько 186 тис.грн. Частина коштів в сумі близько 86 тис.грн. перебували на депозитному рахунку ОСББ, іншу частину мала компенсувати держава. Підрядчиком в даних роботах був ФОП ОСОБА_11 ( НОМЕР_4 ). Стосовного даного підряду якісь роботи було проведено, проблема з нерівномірним опаленням зникла.
В подальшому мешканцями будинку було вирішено провести збори, на яких переобрати учасників правління ОСББ та залучити офіційного аудитора для перевірки діяльності голови ОСББ. 29.04.2021 проведено загальні збори, де обрали правління, яким доручено самостійно обрати голову.
ОСОБА_7 зобов`язали передати всю документацію Об`єднання, печатку Об`єднання, ключі від теплопункту, майно, інвентар ОСББ, тощо новообраному правлінню Об`єднання». Всі члени правління, усно та письмово прохали ОСОБА_7 надати звіт про діяльність нашого ОСББ без якого мешканці будинку не можуть провести аудиторську перевірку.
21.08.2023 року у період часу з 10:00 год. до 12:00 год. проведено огляд будинку АДРЕСА_2 , в ході якого встановлено відсутність: утеплення стін будинку, зміни дверей у під`їздах, зміни покрівлі даху ( а.с.7-65).
У зв`язку з наведеним, у досудового слідства, для подальшого проведення судової економічної, товарознавчої, будівельного-технічної експертизи, виникла необхідність у проведенні тимчасового доступу до оригіналів документів (з можливістю їх вилучення) котрі перебувають у володінні ФОП « ОСОБА_5 », а саме документації, яка стосується проведення ремонтних робіт у будинку АДРЕСА_2 по модернізації за пакетом «А» Фонду енергоефективності на суму 186 тис. грн., та копій установчих документів ФОП « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), наказів на призначення директора, посадових обов`язків, інструкцій.
Матеріалами клопотання обґрунтовано ту обставину, що відшукувана інформація має суттєве значення для з`ясування важливих обставин у кримінальному провадженні, може бути використана як доказ вини конкретних осіб у вчиненні правопорушення, дозволить детально з`ясувати спосіб його вчинення, встановити особи виконавців та пособників злочину, свідків його вчинення, її вилучення можливо лише на підставі ухвали суду, а тому клопотання слідчого підлягає задоволенню.
Крім того, враховуючи конкретні обставини, викладені в клопотанні, обґрунтування слідчого в необхідності доступу, вважаю достатнім визначити строк дії ухвали 30 днів.
Керуючись ст. 159-166 КПК України, -
У Х В А Л И В :
Надати дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів з можливістю вилучення оригіналів та належним чином засвідчених копій документів, які перебувають у володінні ФОП « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 ), а саме: оригіналів документації, яка стосується проведення ремонтних робіт у будинку АДРЕСА_2 по модернізації за пакетом «А» Фонду енергоефективності на суму 186 тис. грн., зокрема: договорів, специфікацій, видаткових, транспортних накладних, рахунків фактури, платіжних доручень, товарних чеків, квитанцій (в тому числі на закупівлю матеріалів), кошторисної документації, нарядів на виконання робіт, актів приймання виконаних робіт (інша документація на замовлення та виконання робіт); належним чином засвідчених копій: установчих документів ФОП « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), наказів на призначення директора, посадових обов`язків, інструкцій.
Виконання ухвали доручити групі слідчих у кримінальному провадженні - ОСОБА_3 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 .
Строк дії ухвали 30 днів з дня її ухвалення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м. Полтави |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2023 |
Оприлюднено | 01.05.2024 |
Номер документу | 113439288 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Київський районний суд м. Полтави
Калько О. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні