Вирок
від 15.09.2023 по справі 712/1004/21
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Вирок

Іменем України

Справа №712/1004/21

Провадження № 1-кп/712/213/23

15 вересня 2023 Соснівський районний суд м. Черкаси в складі:

головуючого судді ОСОБА_1

при секретарі ОСОБА_2 , ОСОБА_3

за участю:

прокурора ОСОБА_4

захисників ОСОБА_5

обвинуваченого ОСОБА_6

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Черкаси кримінальне провадження відносно ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженець м. Кишинів Республіки Молдова, громадянин України, директор ПП «ТЕКС-БУД», проживаючий за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимий,

обвинуваченого увчиненні кримінального правопорушення,передбаченого ч.5ст.191 ККУкраїни,-

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_6 вчинив службову недбалість, тобто будучи службовою особою, неналежно виконував свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, що завдало тяжких наслідків державним інтересам за наступних обставин. Так, ОСОБА_6 , відповідно донаказу ПП«ТЕКС-БУД»від 24.05.2017,обіймаючи посадудиректора підприємства,будучи відповідальнимза організаціюі веденнябухгалтерського облікута звітності,а такожза нарахуванняі сплатуподатків,зборів таінших обов`язковихплатежів,при здійсненніфінансово-господарськоїдіяльності вказаногопідприємства,використовуючи наданейому запосадою службовестановище, виконував організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, тобто являвся службовою особою.

У період скоєння кримінального правопорушення, ПП «ТЕКС-БУД» зареєстроване за адресою: м. Черкаси, вул. В`ячеслава Чорновола, 118, оф. 6, діяло на підставі статуту, затвердженого протоколом установчих зборів засновників №1 від 01.04.2016 (далі по тексту Статут).

Відповідно до пункту 5.3. Статуту керівництво поточною діяльністю підприємства здійснює Директор.

Згідно з пунктом 5.4. Статуту Директор має право самостійно: діяти від імені Підприємства, представляти його інтереси у всіх Підприємствах, установах і організаціях; укладати господарські та інші договори; видавати доручення; відкривати у банках поточні рахунки; розпоряджатися коштами Підприємства в порядку, визначеному цим Статутом та чинним законодавством України; у межах своєї компетенції видавати накази, розпорядження і давати вказівки, обов`язкові для всіх підрозділів і працівників Підприємства,

Таким чином, в силу ст. 18 КК України, ОСОБА_6 є службовою особою, так як обіймає на підприємстві посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій.

Відповідно до листа ГУ ДПС у Черкаській області № 18727/10/23-00-04-0311 від 08.09.2020 ПП «ТЕКС-БУД» (код ЄДРПОУ 40393007) за період часу з 01.01.2019 по 01.06.2020 перебувало на спрощеній системі оподаткування та зареєстроване платником податку третьої групи зі ставкою 5 відсотків, яка не передбачає сплату податку на додану вартість.

Так, 23.01.2019 Департаментом житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради на офіційному сайті публічних закупівель «ProZorro» опубліковано оголошення за UA-2019-01-23-000978-c щодо оголошення відкритих торгів з проведення закупівель предметом яких є: «Послуги з технічного обслуговування світлофорів в м. Черкаси (Класифікатор ДК 021:2015: 50230000-6 Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутні послуги)» з очікуваною вартістю предмету закупівлі - 4 200 366,00 UAH з ПДВ.

В свою чергу ОСОБА_6 , в період часу з 23.01.2019 по 01.02.2019, більш точної дати в ході проведення досудового розслідування встановити не представилося можливим, дізнавшись про проведення Департаментом зазначеного вище тендеру на закупівлю послуг, усвідомлюючи той факт, що очікувана вартість закупівлі сформована шляхом складання кошторису під суб`єкта господарської діяльності платника податку на додану вартість, прийняв рішення про використання у ході вказаної закупівлі очолюваного ним ПП «ТЕКС-БУД», при цьому не звернув увагу, що підприємство зареєстроване платником єдиного податку за ставкою 5% до доходу без реєстрації платником ПДВ.

Так, 01.02.2019 через електронну систему публічних закупівель «ProZorro» від ПП «ТЕКС-БУД» подана тендерна пропозиція щодо участі в зазначеному вище тендері з початковою ціновою пропозицією 4172 295 гривень.

При цьому, під час подання початкової пропозиції для участі у відкритих торгах учасником ПП «ТЕКС-БУД» серед інших документів завантажено файл («Витяг з реєстру платників» .PDF), відповідно до якого підприємство зареєстроване платником єдиного податку за ставкою 5%.

За результатами проведеної Департаментом житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради тендерної процедури закупівлі послуг з технічного обслуговування світлофорів в м. Черкаси 08.02.2019 переможцем з визначених критеріїв Замовника визнано учасника ПП «ТЕКС-БУД» з тендерною пропозицією після закінчення аукціону - 4172 295 гривень.

В подальшому, 01.03.2019 між Департаментом в особі в.о. директора ОСОБА_7 (Замовник) та ПП «ТЕКС-БУД» в особі директора ОСОБА_6 (Постачальник), укладено договір №42 (далі по тексту Договір), відповідно до пункту 1.1 якого постачальник зобов`язується надати, а Замовник, в порядку та на умовах, визначених Договором, зобов`язується прийняти й оплатити Постачальнику послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутні послуги (надалі - Послуги), за переліком і цінами, наведеними у Додатку до Договору (далі - Специфікація Послуг), а також в обсягах і терміни, передбачені Договором.

Відповідно до пункту 3.1 ціна Договору становить: 4 172 295,00 гривень (чотири мільйони сто сімдесят дві тисячі двісті дев`яносто п`ять гривень 00 копійок), в тому числі ПДВ 695 382,50 гривень.

Відповідно до пункту 5.5 за результатами наданих послуг, Постачальник складає, підписує сам і надає до підпису Замовнику 2 (два) примірника акту наданих послуг. Останній, протягом 7 (семи) робочих днів перевіряє цей акт та, у разі відсутності зауважень, підписує і повертає один примірник акту Постачальнику, або надає Постачальнику аргументовану відмову у підписі.

На підставі вимог Бюджетного кодексу України та Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.08.2012 за №938, на підставі умов зазначеного договору, Департаментом був складений Реєстр бюджетних зобов`язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів та 06.03.2019 за №44 зареєстрований в Управлінні Державної казначейської служби України у м. Черкаси Черкаської області.

В подальшому, ОСОБА_6 , достовірно знаючи, що очолюване ним підприємство являється платником єдиного податку за ставкою 5% доходу без реєстрації ПДВ, неналежно виконану вав свої службові обов`язки, в ході виконання умов Договору, що привело до тяжких наслідків.

Так, ОСОБА_6 , як директор ПП «ТЕКС-БУД» у невстановлений в ході розслідування час, але не пізніше 25.03.2019 підписав акт №1 за березень 2019 року щодо надання послуг з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутніх послуг, згідно Договору №42 від 01.03.2019 на суму 417231 гривень, в який були внесені недостовірні дані щодо понесення підприємством витрат на сплату ПДВ в розмірі 69 538 гривень 50 копійок, які передав до Департаменту, де 25.03.2019 зазначенні документи підписано від імені Замовника виконувачем обов`язків директора Департаменту ОСОБА_7 та подано до відділу бухгалтерського обліку Департаменту, де незважаючи на те, що ПП «ТЕКС-БУД» не являється платником податку на додану вартість, працівниками відділу підготовлено та роздруковане платіжне доручення №13 від 26.03.2019, відповідно реквізитів якого було зазначено, що Департамент перераховує ПП «ТЕКС-БУД» 417 231 гривень з призначенням платежу: «за посл. з ремонту, техн. обслуг. дорожн. інфраструктури за березень 2019р.; акт №1 від 25.03.2019, дог. №42 від 01.03.19; ПДВ 69538,50 грн.» та Реєстр бюджетних фінансових зобов`язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів.

На підставі платіжного доручення №13 від 26.03.2019, Управлінням Державної казначейської служби України у м. Черкаси Черкаської області 27.03.2019 із рахункового рахунку Департаменту на розрахунковий рахунок ПП «ТЕКС-БУД» перераховано кошти в сумі 417231 гривень, в тому числі з ПДВ в сумі 69 538 гривень 50 копійок.

В подальшому, ОСОБА_6 , як директор ПП «ТЕКС-БУД» у невстановлений в ході розслідування час, але не пізніше 23.04.2019 підписав акт №2 за квітень 2019 року щодо надання послуг з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутніх послуг, згідно Договору №42 від 01.03.2019, на суму 416958 гривень, в який були внесені недостовірні дані щодо понесення підприємством витрат на сплату ПДВ в розмірі 69 493 гривень, які передав до Департаменту, де 23.04.2019 зазначенні документи підписано від імені Замовника виконувачем обов`язків директора Департаменту ОСОБА_7 та подано до відділу бухгалтерського обліку Департаменту, де незважаючи на те, що ПП «ТЕКС-БУД» не являється платником податку на додану вартість, працівниками відділу підготовлено та роздруковане платіжне доручення №20 від 25.04.2019, відповідно реквізитів якого було зазначено, що Департамент перераховує ПП «ТЕКС-БУД» 416958 гривень з призначенням платежу: «за посл. з ремонту, техн. обслуг. дорожн. інфраструктури за квітень 2019р.; акт №2 від 25.04.2019, дог. №42 від 01.03.19; ПДВ 69 493 грн.» та Реєстр бюджетних фінансових зобов`язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів.

Так, на підставі платіжного доручення №20 від 25.04.2019, Управлінням Державної казначейської служби України у м. Черкаси Черкаської області 26.04.2019 із рахункового рахунку Департаменту на розрахунковий рахунок ПП «ТЕКС-БУД» перераховано кошти в сумі 416958 гривень, в тому числі з ПДВ в сумі 69493 гривень.

В подальшому, ОСОБА_6 , як директор ПП «ТЕКС-БУД» у невстановлений в ході розслідування час, але не пізніше 27.05.2019 підписав акт №3 за травень 2019 року щодо надання послуг з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутніх послуг, згідно Договору №42 від 01.03.2019, на суму 418 687 гривень, в який були внесені недостовірні дані щодо понесення підприємством витрат на сплату ПДВ в розмірі 69 781 гривень 17 копійок, які передав до Департаменту, де 27.05.2019 зазначенні документи підписано від імені Замовника виконувачем обов`язків директора Департаменту ОСОБА_7 та подано до відділу бухгалтерського обліку Департаменту, де незважаючи на те, що ПП «ТЕКС-БУД» не є платником податку на додану вартість, працівниками відділу підготовлено та роздруковане платіжне доручення №42 від 28.05.2019, відповідно реквізитів якого зазначено, що Департамент перераховує ПП«ТЕКС-БУД» 418 687 гривень з призначенням платежу: «за посл. з ремонту, техн. обслуг. дорожн. інфраструктури за травень 2019р.; акт №3 від 27.05.2019, дог. №42 від 01.03.19; ПДВ 69781, 17 грн.» та Реєстр бюджетних фінансових зобов`язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів.

Так, на підставі платіжного доручення №42 від 28.05.2019, Управлінням Державної казначейської служби України у м. Черкаси Черкаської області 31.05.2019 із рахункового рахунку Департаменту на розрахунковий рахунок ПП «ТЕКС-БУД» було перераховано кошти в сумі 418 687 гривень, в тому числі з ПДВ в сумі 69 781 гривень 17 копійок.

В подальшому, ОСОБА_6 , як директор ПП «ТЕКС-БУД» у невстановлений в ході розслідування час, але не пізніше 01.07.2019 підписав акт №4 за червень 2019 року щодо надання послуг з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутніх послуг, згідно Договору №42 від 01.03.2019, на суму 427 407 гривень, в який були внесені недостовірні дані щодо понесення підприємством витрат на сплату ПДВ в розмірі 71 234 гривень 50 копійок, які передав до Департаменту, де 01.07.2019 зазначенні документи підписано від імені Замовника виконувачем обов`язків директора Департаменту ОСОБА_7 та подано до відділу бухгалтерського обліку Департаменту, де незважаючи на те, що ПП «ТЕКС-БУД» не є платником податку на додану вартість, працівниками відділу підготовлено та роздруковане платіжне доручення №60 від 03.07.2019, відповідно реквізитів якого зазначено, що Департамент перераховує ПП «ТЕКС-БУД» 427 407 гривень з призначенням платежу: «за посл. з ремонту, техн. обслуг. дорожн. інфраструктури за червень 2019р.; акт №4 від 01.07.2019, дог. №42 від 01.03.19; ПДВ 71 234, 50 грн.» та Реєстр бюджетних фінансових зобов`язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів.

Так, на підставі платіжного доручення №60 від 03.07.2019, Управлінням Державної казначейської служби України у м. Черкаси Черкаської області 04.07.2019 із рахункового рахунку Департаменту на розрахунковий рахунок ПП «ТЕКС-БУД» перераховано кошти в сумі 427 407 гривень, в тому числі з ПДВ в сумі 71 234 гривень 50 копійок.

В подальшому, ОСОБА_6 , як директор ПП «ТЕКС-БУД» у невстановлений в ході розслідування час, але не пізніше 24.07.2019 підписав акт №5 за липень 2019 року щодо надання послуг з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутніх послуг, згідно Договору №42 від 01.03.2019, на суму 419 602 гривень, в який були внесені недостовірні дані щодо понесення підприємством витрат на сплату ПДВ в розмірі 69 933 гривень 67 копійок, які передав до Департаменту, де 24.07.2019 зазначенні документи підписано від імені Замовника заступником директора Департаменту ОСОБА_8 та подано до відділу бухгалтерського обліку Департаменту, де незважаючи на те, що ПП «ТЕКС-БУД» не являється платником податку на додану вартість, працівниками відділу було підготовлено та роздруковане платіжне доручення №70 від 25.07.2019, відповідно реквізитів якого було зазначено, що Департамент перераховує ПП «ТЕКС-БУД» 419 602 гривень з призначенням платежу: «за посл. з ремонту, техн. обслуг. дорожн. інфраструктури за липень 2019р.; акт №5 від 24.07.2019, дог. №42 від 01.03.19; ПДВ 69 933, 67 грн.» та Реєстр бюджетних фінансових зобов`язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів.

Так, на підставі платіжного доручення №70 від 25.07.2019, Управлінням Державної казначейської служби України у м. Черкаси Черкаської області 26.07.2019 із рахункового рахунку Департаменту на розрахунковий рахунок ПП «ТЕКС-БУД» перераховано кошти в сумі 419 602 гривень, в тому числі з ПДВ в сумі 69 933 гривень 67 копійок.

В подальшому, ОСОБА_6 , як директор ПП «ТЕКС-БУД» у невстановлений в ході розслідування час, але не пізніше 23.08.2019 акт №6 за серпень 2019 року щодо надання послуг з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутніх послуг, згідно Договору №42 від 01.03.2019, на суму 420 716 гривень, в який були внесені недостовірні дані щодо понесення підприємством витрат на сплату ПДВ в розмірі 70 119 гривень 33 копійок, які передав до Департаменту, де 23.08.2019 зазначенні документи підписано від імені Замовника заступником директора Департаменту ОСОБА_8 та подано до відділу бухгалтерського обліку Департаменту, де незважаючи на те, що ПП «ТЕКС-БУД» не є платником податку на додану вартість, працівниками відділу підготовлено та роздруковане платіжне доручення №76 від 27.08.2019, відповідно реквізитів якого зазначено, що Департамент перераховує ПП «ТЕКС-БУД» 420 716 гривень з призначенням платежу: «за посл. з ремонту, техн. обслуг. дорожн. інфраструктури за серпень 2019р.; акт №6 від 23.08.2019, дог. №42 від 01.03.19; ПДВ 70 119, 33 грн.» та Реєстр бюджетних фінансових зобов`язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів.

Так, на підставі платіжного доручення № 76 від 23.08.2019, Управлінням Державної казначейської служби України у м. Черкаси Черкаської області 27.08.2019 із рахункового рахунку Департаменту на розрахунковий рахунок ПП «ТЕКС-БУД» перераховано кошти в сумі 420 716 гривень, в тому числі з ПДВ в сумі 70 119 гривень 33 копійок.

В подальшому, ОСОБА_6 , як директор ПП «ТЕКС-БУД» у невстановлений в ході розслідування час, але не пізніше 01.10.2019 підписав акт №7 за вересень 2019 року щодо надання послуг з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутніх послуг, згідно Договору №42 від 01.03.2019, на суму 434 442 гривень, в який внесені недостовірні дані щодо понесення підприємством витрат на сплату ПДВ в розмірі 72 407 гривень, які передав до Департаменту, де 01.10.2019 зазначенні документи підписано від імені Замовника заступником директора Департаменту ОСОБА_8 та подано до відділу бухгалтерського обліку Департаменту, де незважаючи на те, що ПП «ТЕКС-БУД» не є платником податку на додану вартість, працівниками відділу було підготовлено та роздруковане платіжне доручення №81 від 02.10.2019, відповідно реквізитів якого зазначено, що Департамент перераховує ПП «ТЕКС-БУД» 420 716 гривень з призначенням платежу: «за посл. з ремонту, техн. обслуг. дорожн. інфраструктури за вересень 2019р.; акт №7 від 01.10.2019, дог. №42 від 01.03.19; ПДВ 72 407 грн.» та Реєстр бюджетних фінансових зобов`язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів.

Так, на підставі платіжного доручення №81 від 02.10.2019, Управлінням Державної казначейської служби України у м. Черкаси Черкаської області 03.10.2019 із рахункового рахунку Департаменту на розрахунковий рахунок ПП «ТЕКС-БУД» перераховано кошти в сумі 434 442 гривень, в тому числі з ПДВ в сумі 72 407 гривень.

В подальшому, ОСОБА_6 , як директор ПП «ТЕКС-БУД» у невстановлений в ході розслідування час, але не пізніше 23.10.2019 підписав акт №8 за жовтень 2019 року щодо надання послуг з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутніх послуг, згідно Договору №42 від 01.03.2019, на суму 440 841 гривень, в який були внесені недостовірні дані щодо понесення підприємством витрат на сплату ПДВ в розмірі 73 473 гривень 50 копійок, які передав до Департаменту, де 23.10.2019 зазначенні документи підписано від імені Замовника директором Департаменту ОСОБА_9 та подано до відділу бухгалтерського обліку Департаменту, де незважаючи на те, що ПП «ТЕКС-БУД» не є платником податку на додану вартість, працівниками відділу підготовлено та роздруковане платіжне доручення №84 від 25.10.2019, відповідно реквізитів якого зазначено, що Департамент перераховує ПП «ТЕКС-БУД» 440 841 гривень з призначенням платежу: «за посл. з ремонту, техн. обслуг. дорожн. інфраструктури за жовтень 2019р.; акт №8 від 23.10.2019, дог. №42 від 01.03.19; ПДВ 73473, 50 грн.» та Реєстр бюджетних фінансових зобов`язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів.

Так, на підставі платіжного доручення №84 від 25.10.2019, Управлінням Державної казначейської служби України у м. Черкаси Черкаської області 29.10.2019 із рахункового рахунку Департаменту на розрахунковий рахунок ПП «ТЕКС-БУД» перераховано кошти в сумі 440 841 гривень, в тому числі з ПДВ в сумі 73473 гривень.

В подальшому, ОСОБА_6 , як директор ПП «ТЕКС-БУД» у невстановлений в ході розслідування час, але не пізніше 25.11.2019 підписав акт №9 за листопад 2019 року щодо надання послуг з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутніх послуг, згідно Договору №42 від 01.03.2019, на суму 416 379 гривень, в який внесені недостовірні дані щодо понесення підприємством витрат на сплату ПДВ в розмірі 69 396 гривень 50 копійок, які передав до Департаменту, де 25.11.2019 зазначенні документи підписано від імені Замовника директором Департаменту ОСОБА_9 та подано до відділу бухгалтерського обліку Департаменту, де незважаючи на те, що ПП «ТЕКС-БУД» не є платником податку на додану вартість, працівниками відділу підготовлено та роздруковане платіжне доручення №87 від 26.11.2019, відповідно реквізитів якого зазначено, що Департамент перераховує ПП «ТЕКС-БУД» 416 379 гривень з призначенням платежу: «за посл. з ремонту, техн. обслуг. дорожн. інфраструктури за листопад 2019р.; акт №9 від 25.11.2019, дог. №42 від 01.03.19; ПДВ 69 396, 50 грн.» та Реєстр бюджетних фінансових зобов`язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів.

Так, на підставі платіжного доручення №87 від 26.11.2019, Управлінням Державної казначейської служби України у м. Черкаси Черкаської області 27.11.2019 із рахункового рахунку Департаменту на розрахунковий рахунок ПП «ТЕКС-БУД» перераховано кошти в сумі 416 379 гривень, в тому числі з ПДВ в сумі 69 396 гривень 50 копійок.

В подальшому, ОСОБА_6 , як директор ПП «ТЕКС-БУД» у невстановлений в ході розслідування час, але не пізніше 20.12.2019 підписав акт №10 за грудень 2019 року щодо надання послуг з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутніх послуг, згідно Договору №42 від 01.03.2019, на суму 360 032 гривень, в який внесені недостовірні дані щодо понесення підприємством витрат на сплату ПДВ в розмірі 60 005 гривень 33 копійки., які передав до Департаменту, де 20.12.2019 зазначенні документи підписано від імені Замовника директором Департаменту ОСОБА_9 та подано до відділу бухгалтерського обліку Департаменту, де незважаючи на те, що ПП «ТЕКС-БУД» не є платником податку на додану вартість, працівниками відділу було підготовлено та роздруковане платіжне доручення №89 від 27.12.2019, відповідно реквізитів якого зазначено, що Департамент перераховує ПП «ТЕКС-БУД» 360 032 гривень з призначенням платежу: «за посл. з ремонту, техн. обслуг. дорожн. інфраструктури за грудень 2019р.; акт №10 від 20.12.2019, дог. №42 від 01.03.19; ПДВ 60 005, 33 грн.» та Реєстр бюджетних фінансових зобов`язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів.

Так, на підставі платіжного доручення №89 від 27.12.2019, Управлінням Державної казначейської служби України у м. Черкаси Черкаської області 27.12.2019 із рахункового рахунку Департаменту на розрахунковий рахунок ПП «ТЕКС-БУД» перераховано кошти в сумі 360 032 гривень, в тому числі з ПДВ в сумі 60 005 гривень 33 копійки.

Як наслідок, в період часу з 27.03.2019 по 27.12.2019 на підставі наданих Департаментом платіжних доручень, Управлінням Державної казначейської служби України у м. Черкаси Черкаської області на розрахунковий рахунок ПП «ТЕКС-БУД» перераховано кошти на загальну суму 4172295,00 гривень, із яких, відповідно до 10 актів щодо надання послуг з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутніх послуг, згідно Договору №42 від 01.03.2019, ПП «ТЕКС-БУД» безпідставно включено витрати по сплаті ПДВ в сумі 695 382 гривень 50 копійок.

Відповідно до висновку судово-економічної експертизи від 08.10.2020 №1118/1187/20-23 документально підтверджуються висновки викладені у довідці про результати участі спеціалістів Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області у перевірці Департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради від 28.09.2020, щодо завдання міському бюджету матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 695382,50 гривень внаслідок безпідставного включення до ціни Договору №42 від 01.03.2019 та до актів наданих послуг податку на додану вартість.

У вказані вище час і місці ОСОБА_6 , проявляючи службову недбалість, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, які полягали у безпосередньому контролі за складанням вищевикладених актів та їх підписання щодо надання послуг з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутніх послуг, згідно Договору №42 від 01.03.2019, не перевіривши їх відповідність на загальну суму 570304,60 грн., підписав та видав ці акти із внесеними неправдивими відомостями. Таким чином, в результаті вказаних дій ОСОБА_6 неналежним чином виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, спричинив збитки державі в особі Черкаської міської ради, на загальну суму 695382,50 гривень, що більше ніж у 723 рази перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян на час вчинення кримінального правопорушення, тим самим завдав територіальній громаді міста Черкаси шкоду на вказану суму, що є особливо великими розмірами.

Допитаний в судовому засіданні обвинувачений ОСОБА_6 свою винність у вчиненні кримінального правопорушення,передбаченого,ч.5ст.191КК України невизнав повністю,а визнавза ст.367КК України Судупоказав,що вінвідкрив власнуфірму ПП«ТЕКС-БУД»стосовно будівельнихробіт.Дізнавшись пропроведення Департаментом тендеруна закупівлюпослуг подаввсі необхідні документи.Договір від 01.03.2019 №42між Департаментом таПП «ТЕКС-БУД»,розробляв ДепартаментЧеркаської міськоїради,він незвернув увагу,на тойфакт,що його булоскладено зПДВ,так якраніше працюваву фірмі,де сплачувавПДВ. Коли вже виявив помилку, то 02.04.2020 сам звернувся з листом до директора ДЖКК ЧМР з листом про внесення змін до Договору, а коли отримав претензію Департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради від 22.10.2020 то кошти повернув. Умислу в його діях не було. Умовами тендера було те, що любий міг подати документи. Договір підписував він, так як юриста та бухгалтера на підприємстві не було. Під час відкриття фірми він перейшов на спрощену систему оподаткування. В Департаменті сказали, що все вірно і він підписав дев`ять актів надання послуг, підписував безпосередньо сам. В акт не було внесено ПДВ, а він не звернув на це увагу. Визнає, що в його діях наявна недбалість. Лист в Департамент направив коли виграв інший ідентичний тендер і зрозумів, що помилився в попередньому.

В обґрунтуваннявинуватості ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, судом були допитані свідки, які показали, що:

- свідок ОСОБА_10 суду показав, що працює в ЧМР начальником планового відділу. В його обов`язки входило проведення тендерної процедури послуг, які надавало підприємство за результатами акукціона і перевірка документів як учасника, підприємства. За результатами перевірки був підписаний договор, який він потім опублікував на «Прозоро». Не можна прописувати систему оподаткування. Документи до аукціону не глянеш, бо площадки закриті, а вже після аукціону можна, хто бажає. Під час заключення договору «Текс-Буд» підтверджень, що не є платником податків чи надавав, не пам`ятає;

- свідок ОСОБА_11 суду показала, що працює начальник відділу обліку та звітності ДЖКК. Їй приносить уповноважена особа, або працівники з підрозділів, договір вже підписаний. Платіжні доручення вони формують. Коли приносять договори вона віддає їх відповідному працівнику, там зазначено реквізити, сума, його реєструють в казначействі. На підставі договору і акту виконаних робіт вона формує платіжне доручення, в ньому прописується з ПДВ чи без. Платіжне доручення формується по кількості актів виконаних робіт. За межі договору вона не виходить;

- свідок ОСОБА_12 суду показав, що працює в ДЖКК заступником начальника фінансового відділу. Договір №42 до неї прийшов уже підписаний для опрацювання в роботі. Після того як приносять договір, його реєструють в казначействі, потім приносять акт виконаних робіт, вони його реєструють в казаначейсті і потім формують платіжні доручення. Якщо в договорі написано, що платник ПДВ то це зазначається в платіжному дорученні.

Крім того вина ОСОБА_6 підтверджується іншими письмовими доказами, дослідженими в судовому засіданні, а саме:

- рапортом ст.о/2 сектору ВКЗЕ УСБУ в Черкаській області про виявлене кримінальне правопорушення від 22.07.2020, яким встановлено, що Департаментом житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради в особі в.о. директора Департаменту ОСОБА_7 з ПП «ТЕКС-БУД» було укладено договір про надання послуг № 42 від 01.03.2019 на закупівлю послуг з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутніх послуг на суму 4 172 295 грн. (в т.ч. ПДВ 695 382,50 грн.). Разом з цим, згідно з відомостями інформаційної бази про платників податків ГУ ДПС в Черкаській області, ПП «ТЕКС-БУД» в період з 01.03.2018 по 30.06.2020 перебувало на спрощеній системі оподаткування, а саме зареєстроване платником єдиного податку III групи зі ставкою 5%. При цьому, платником податку на додану вартість ПП «ТЕКС-БУД» не реєструвалось. Таким чином, службовими особами Департаменту та ПП «ТЕКС-БУД» з метою привласнення та розтрати бюджетних коштів було незаконно включено у ціну договору про надання послуг № 42 від 01.03.2019 податок на додану вартість в сумі 695 382,50 грн., чим міському бюджету м. Черкаси заподіяно збитків на вказану суму (т.1 а.м.к.п. 7);

- протоколом огляду від 05.08.2020, згідно якого в ході огляду на сайті здійснено пошук тендерних пропозицій ПП «ТЕКС-БУД». За результатами пошуку виявлено оголошення UA-2019-01-23-000978-с.0ad3c4f4acc-99bfa48f28260261, розміщене Департаментом житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради (код 26323404). Дата оприлюднення 23.01.2019. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій -7.02.2019. Початок аукціону 08.02.2019. Очікувана вартість 4 200 366 грн. (т.1 а.м.к.п. 13);

- листом-згодою від 01.02.2019 №5, згідно якого Приватне підприємство «ТЕКС-БУД», як учасник закупівлі послуг з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного облладння та супутні послуги, - надає свою згоду на підписання проекту договору про закупівлю послуг (та його умов), в редакції, запропонованій Замовником (т.1 а.м.к.п. 14-17);

- довідкою про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, згідно якої станом на " 14" лютого 2019 року не має податкового боргу, недоїмки зі сплати єдиного внеску, іншої заборгованості з платежів (у тому числі розстроченої, відстроченої, реструктуризованої), контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (т.1 а.м.к.п. 18);

- протоколом рішення № 178 уповноваженої особи - ОСОБА_10 , відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради від 11.02.2019, у відповідності до якого визнано ПП ТЕКС-БУД переможцем торгів та укладено відповідний договір закупівлі послуг ( т.1 а.м.к.п.19);

- повідомленням про намір укласти договір від 11.02.2019 ( т.1 а.м.к.п. 20-21);

- формою протоколу розкриття тендерних пропозицій ( т.1 а.м.к.п.22-23);

- наказом №3 від 27.10.2016 ПП ТЕКС-БУД, за яким ОСОБА_6 , приступив до здійснення повноважень директора ПП ТЕКС-БУД( т.1 а.м.к.п. 24);

- листом ПП ТЕКС-БУД, яким повідомлено, що під час укладання Договору № 42 від 01.03.2019 року на закупівлю послуг з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутні послуги, виникла помилка, а саме: в загальній сумі Договору вказано, що ПДВ в тому числі, хоча ПП «ТЕКС-БУД» не було і не є платником податку на додану вартість ( т.1 а.м.к.п. 25);

- договір надання послуг №42 від 01.03.2019, згідно якого між Департаментом в особі в.о. директора ОСОБА_7 (Замовник) та ПП «ТЕКС-БУД» в особі директора ОСОБА_6 (Постачальник), укладено договір №42, відповідно до пункту 1.1 якого постачальник зобов`язується надати, а Замовник, в порядку та на умовах, визначених Договором, зобов`язується прийняти й оплатити Постачальнику послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутні послуги, за переліком і цінами, наведеними у Додатку до Договору, а також в обсягах і терміни, передбачені Договором (т.1 а.м.к.п. 34-37);

- актом №1 від 25.03. 2019 року , №2 від 23.04.2019, №3 від 27.05.2019, №4 від 01.07.2019, №5 від 24.07.2019, №6 від 23.08.2019, №7 від 01.102019, №8 від 23.10.2019, № 9 від 25.11.2019, №10 від 20.12.2019, щодо надання послуг з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутніх послуг (т.1 а.м.к.п. 38-56);

- заключні виписки ПриватБанк (т.1 а.м.к.п.57-64);

- реєстром бюджених зобов`язань розпорядників ( одержувачів) бюджетних коштів (т.1 а.м.к.п. 65-75);

-платіжні дорученнями (т.1 а.м.к.п. 76-85);

-витягом з реєстру платників єдиного податку з переліком господарської діяльності (т.1 а.м.к.п.92-93);

- інформацією ПП «Текст-Буд», згідно якої останнє підтверджує відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, іншим вимогам (т.1 а.м.к.п.94-95);

-наказом ПП«Текст-Буд» № 3-к про призначення ОСОБА_6 на посаду директора ПП«Текст-Буд» (т.1 а.м.к.п.96);

-протоколом огляду предметів, згідно якого об`єктом огляду є носій інформації(т.1 а.м.к.п.103);

- інформацією про рух коштів АТ КБ « ПриватБанк» по рахунку відкритому ПП «Текст-Буд» ( т.1 а.м.к.п.104-115);

-податковими деклараціями ПП «Текст-Буд» ( т.1 а.м.к.п.104-115);

-довідкою прорезультати участів якостіспеціалістів упроведенні перевіркиДепартаменту житлово-комунальногокомплексу Черкаськоїміської ради від 28.09.2020 за результатами участі у перевірці встановлено: наявність порушень законодавства під час укладання та виконаннядоговору про надання послуг від 01.03.2019 №42 на закупівлю послуг зремонту та технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутніх послуг, укладеного між Департаментом ЖКК та приватним підприємством «ТЕКС-БУД» ( т.1 а.м.к.п. 147-147);

-лист ПП «ТЕКС-БУД» № 104 до Департаменту Житлово-комунального комплексу Черкської міської ради, щодо виявленої помилки в договорі, а саме вказано: «що ПДВ в тому числі, хоча ПП «ТЕКС-БУД» не було і не є платником податку на додану вартість», датованим - 20.04.2020 (т.1 а.м.к.п. 25);

-претензією Департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради від 22.10.2020, за якою Північним офісом держаудитслужби в Черкаській області було проведено ревізію фінансово господарської діяльності департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради за період 01.03.2018-30.06.2020. За результатами якої було складено акт ревізії від .N»29.09.2020 №05-31/03. За результатами ревізії уповноваженими представниками держаудитслужби було встановлено, що Департаментом житлово- комунального комплексу Черкаської міської ради проведено розрахунки з ПП «ТЕКС-БУД» в рамках договору про надання послуг від 01.03.2019 № 42 в повному обсязі на суму 4 172 295,00 грн. В тендерній документації ПП «ТЕКС-БУД» міститься витяг з реєстру платників єдиного податку від 19.06,2017 № 1723013402102 де зазначено, що ПП «ТЕКС-БУД» є платником єдиного податку III групи за ставкою 5 %.. В той же час в договорі про надання послуг від 01.03.2019 № 42 визначено вартість робіт з урахуванням ПДВ. Таким чином, на порушення вимог частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» умови Договору № 42 відрізняються від змісту тендерної пропозиції та не відповідають умовам проекту договору, що є додатком до затвердженої тендерної документації.Як наслідок, в 2019 році відповідно до складених та підписаних актів про надання послуг ПП «ТЕКС-БУД» на замовлення Департаменту виконано роботи на суму 4 172 295,00 грн, в тому числі ПДВ 695 382,50 грн за, які Департаментом перераховано кошти в повному обсязі, чим завдано Департаменту та, як наслідок, міському бюджету матеріальної, шкоди (збитків) на суму 695 382,50 гривні.( т.2 а.м.к.п. 1);

-платіжним дорученням №1070 від 28.10.2020, згідно якого ТЕКС-БУД ПП сплатило КП Департаменту житлово-комунального комплексу ЧМР кошти в сумі 695382,50грн. ( т.2 а.м.к.п.2);

-положенням про Департаментом житлово- комунального комплексу Черкаської міської ради, якою визхначені права, завдання та обов`язки Департаменту ( т.2 а.м.к.п.12-21);

-посадовими інструкціями заступника та начальника відділу бухгалтерського обліку та звітності, заступника директора Департаменту житлово- комунального комплексу Черкаської міської ради ( т1а.м.к.п.22-35);

-висновком експерта від08.10.2020№ 1118/1187/20-23,згідно якого документально підтверджено висновки, викладені у Довідці про результати участі в якості спеціалістів Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області у проведенні перевірки Департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради від 28.09.2020, щодо завдання міському бюджету матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 695 382,50 грн. під час виконання Договору про надання послуг № 42 від 01.03.2019, укладеного між Департаментом житлово- комунального комплексу Черкаської міської ради та ПП «ТЕКС-БУД». ( т.1 а.м.к.п. 154-160).

Наведені докази, які є належними, допустимими і достовірними, повністю узгоджуються між собою і у своїй сукупності є достатніми для прийняття рішення про винуватість обох обвинувачених. Разом з цим, суд вважає кваліфікацію дій ОСОБА_6 , що була дана органом досудового розслідування, помилковою. Відповідно дообвинувального актавід 24липня 2019року дії ОСОБА_6 кваліфіковані зач.5ст.191КК України, яківиразились узаволодінні чужиммайном шляхом зловживаннясвоїм службовимстановищем,вчиненого вособливо великихрозмірах . Оцінивши за клопотанням сторін досліджені у судовому засіданні докази, суд приходить до наступного. Статтею 62 Конституції України передбачено, що ніхто не зобов`язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину. Обвинувачення не може ґрунтуватися на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь. Відповідно до ч.2 і ч.4 ст.17 КПК України ніхто не зобов`язаний доводити свою невинуватість у вчиненні кримінального правопорушення… Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на користь такої особи. Обов`язок доказування обставин, передбачених ст.91 КПК України, за винятком випадків, передбачених частиною другою цієї статті, покладається на слідчого, прокурора… Обов`язок доказування належності та допустимості доказів… покладається на сторону, що їх подає (ч.1 і ч.2 ст.92 КПК України). Згідно зі ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», суди застосовують Європейську конвенцію з прав людини та основоположних свобод (далі Конвенція) та практику Європейського суду з прав людини (далі ЄСПЛ) як джерело права. Частина 2 статті 6 Конвенції передбачає, що кожен, кого обвинувачено у вчиненні кримінального правопорушення, вважається невинуватим доти, доки його вину не буде доведено в законному порядку. У рішенні по справі «Капо проти Бельгії» від 13.01.2005 року ЄСПЛ відзначив, що у кримінальних справах питання прийняття доказів належить досліджувати загалом у світлі п.2 ст.6 Конвенції, і вимагає воно, окрім іншого, щоб тягар доказування лежав на стороні обвинувачення. У своїх рішеннях у справах «Ірландія проти Сполученого Королівства» від 18.01.1978 року і «Коробов проти України» від 21.10.2011 року ЄСПЛ зазначає, що при оцінці доказів суд, як правило, застосовує критерій доведення «поза розумним сумнівом», і така доведеність може випливати із співіснування достатньо переконливих, чітких і узгоджених між собою висновків. Про це також йдеться у рішенні по справі «Барбера, Мессеге і Хабардо проти Іспанії» від 06.12.1988 року (п.146), у якому ЄСПЛ установив, що «принцип презумпції невинуватості» вимагає, серед іншого, щоб, виконуючи свої обов`язки, судді не розпочинали розгляд справи з упередженої думки, що підсудний вчинив злочин, який йому ставиться у вину; обов`язок доказування лежить на стороні обвинувачення, і будь-який сумнів має тлумачитися на користь обвинуваченого. Отже, обвинувачення повинно довести «кожний факт», пов`язаний зі злочином, щоб «не існувало жодної розумної підстави для сумнівів». Правило про тлумачення сумнівів на користь обвинуваченого по суті означає, що жодна з сумнівних обставин не може бути покладена в основу обвинувальних тез по справі, тобто воно висуває вимогу повної і безумовної доведеності обвинувачення. Ця вимога має на меті охорону законних інтересів обвинуваченого і служить гарантією досягнення істини у справі. Таким чином, правило про тлумачення сумнівів на користь обвинуваченого виступає гарантією не тільки для обвинуваченого, воно служить також гарантією досягнення мети правосуддя. Завдяки даному правилу досягається об`єктивна істина, так як обвинувачення ґрунтується тільки на безсумнівних доказах і безспірних фактах. За приписом ст.370 КПК України обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі об`єктивно з`ясованих обставин, які підтверджені доказами, дослідженими під час судового розгляду та оціненими судом у відповідності зіст.94 цього Кодексу. При цьому, згідно з ч.2ст.94 КПК України, жоден доказ не має наперед встановленої сили. При постановленні вироку суд за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин кримінального провадження в їх сукупності, керуючись законом, повинен оцінити кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного рішення та вирішення питань, зазначених уст.374 КПК України. Надані стороною обвинувачення та досліджені у суді докази, лише підтверджують факт заподіяння Черкаській міській раді шкоди на загальну суму 695382,50 гривень. Кваліфікуючи скоєне ОСОБА_6 кримінальне правопорушення, стороні обвинувачення слід було врахувати його психічне ставлення до наслідків своїх дій та виходити із конкретних обставин, які мали місце під час події. Судовим розглядом установлено, що у даному кримінальному провадженні психічне ставлення ОСОБА_6 до наслідків своїх дій виражене у формі необережності, що виключає застосування до них ч.5 ст.191 КК України такі дії підпадають під диспозицію ст.367 КК України «Службова недбалість». Відповідно до ст.24 Кримінального кодексу України умисел поділяється на прямий і непрямий. Прямим є умисел, якщо особа усвідомлювала суспільне небезпечний характер свого діяння (дії або бездіяльності), передбачала його суспільне небезпечні наслідки і бажала їх настання. Непрямим є умисел, якщо особа усвідомлювала суспільно небезпечний характер свого діяння (дії або бездіяльності), передбачала його суспільне небезпечні наслідки і хоча не бажала, але свідомо припускала їх настання. Службова недбалість - це єдиний злочин у сфері службової діяльності, який вчиняється тільки з необережності. З суб`єктивної сторони він характеризується злочинною самовпевненістю (службова особа передбачає, що внаслідок невиконання чи неналежного виконання нею своїх службових обов`язків правам і законним інтересам може бути завдано істотну шкоду, але легковажно розраховує на її відвернення) або злочинною недбалістю (службова особа не передбачає, що в результаті її поведінки може бути завдано істотну шкоду, хоча повинна була і могла це передбачити). Злочинна недбалість відрізняється від інших видів вини (прямого і непрямого умислу, злочинної самовпевненості) тим, що особа не передбачає настання суспільно небезпечних наслідків. Для встановлення злочинної недбалості також необхідно проаналізувати її інтелектуальну і вольову ознаки. Інтелектуальна ознака злочинної недбалості. Законодавець, як і при описі самовпевненості, не вказує при недбалості на психічне ставлення суб`єкта злочину до своєї дії або бездіяльності, а лише говорить у ч.3 ст.25 КК України про не передбачення особою настання суспільно небезпечних наслідків при наявності обов`язку та можливості такого передбачення. Це, однак, не означає, що тим самим у особи відсутнє взагалі будь-яке психічне ставлення до діяння, яке викликало суспільно небезпечні наслідки. У працях з психології та юриспруденції відзначається, що не передбачення наслідків свого діяння при наявності обов`язку і можливості їх передбачити - це наслідок певного психічного процесу, який відбувається у свідомості особи. Займаючи пануюче становище, він нейтралізує (пригнічує) обов`язок і можливість передбачення суспільно небезпечних наслідків. А отже, суб`єкт не усвідомлює суспільної небезпечності вчинюваної ним дії (або бездіяльності), що і є головною рисою в характеристиці його ставлення до свого діяння. Вольова ознака злочинної недбалості полягає у тому, що особа, маючи реальну можливість передбачити суспільно небезпечні наслідки своєї поведінки, не мобілізує свої психічні здібності для того, щоб здійснити вольові дії, необхідні для запобігання таким наслідкам. Щодо таких дій у особи відсутні характерні для волі переживання: «треба», «це необхідно зробити», «я повинен їх здійснити», хоча ситуація давала їй достатню інформацію (зовнішні сигнали) для цього, а за своїми особистими якостями вона могла сприйняти і усвідомити цю інформацію та прийняти вірне рішення. Жодних доказів причетності ОСОБА_13 до заволодіння чужим майном грошовими коштами Черккаської міської ради та обернення їх на власну користь чи на користь інших осіб шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, стороною обвинувачення суду взагалі не надано та під час судового провадження такі докази не встановлені. Враховуючи викладене, його дії слід перекваліфікувати з ч.5 ст.191 КК України на ч.2 ст.367 КК України, так як неналежне виконання ОСОБА_6 своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них призвело до тяжких наслідків. Дана перекваліфікація в судовому порядку можлива тому, що злочини є однорідними, оскільки злочин, передбачений ст.191 КК України, відноситься до так званих спеціальних видів службових злочинів, вчинення яких також обумовлено службовим становищем суб`єкта, однак при їх здійсненні основним безпосереднім об`єктом є інші суспільні відносини. Окрім цього, відповідно до ч.3 ст.337 КПК України, з метою ухвалення справедливого судового рішення та захисту прав людини і її основоположних свобод, суд має право вийти за межі висунутого обвинувачення, зазначеного в обвинувальному акті, лише в частині зміни правової кваліфікації кримінального правопорушення, якщо це покращує становище особи, стосовно якої здійснюється кримінальне провадження. Таким чином, дотримуючись принципів змагальності сторін і свободи в поданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, діючи в межах своїх повноважень та компетенції, вирішуючи лише ті питання, що винесені на розгляд суду сторонами, зберігаючи об`єктивність та неупередженість, створивши необхідні умови для реалізації сторонами їхніх процесуальних прав та виконання процесуальних обов`язків, безпосередньо дослідивши надані докази стороною обвинувачення, давши їм оцінку згідно з вимогами ст.94 КПК України, суд дійшов висновку, що дії ОСОБА_13 необхідно кваліфікувати за ч. 2 ст. 367 КК України. Істотною шкодою у статтях 364, 364-1, 365, 365-2, 367КК України вважається така шкода,яка у сто і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян. Тяжкими вважаються такі наслідки, які у двісті п`ятдесят і більше разів перевищують неоподатковуваний мінімум доходів громадян. Враховуючи викладене, завдана ОСОБА_6 шкода у розмірі 695382,50 гривень, що більше ніж у 723 рази перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян на час вчинення кримінального правопорушення і є тяжкою.

У кримінальному законодавстві у частині кваліфікації злочинів або правопорушень, для яких сума неоподатковуваного мінімуму встановлюється на рівні податкової соціальної пільги, визначеної підпунктом 169.1.1 пункту 169.1 статті 169 розділу IV ПКУ для відповідного року.

Підпунктом 169.1.1 статті 169 визначено, що податкова соціальна пільга дорівнює 50 відсоткам розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року, для будь-якого платника податку.

Згідно статті 7 Закону України Про Державний бюджет на 2019 рік з 1 січня 2019 року прожитковий мінімум для працездатної особи в розрахунку на місяць становить 1921 грн.

Тобто для кваліфікації правопорушення адміністративного чи кримінального (не розміру штрафу як покарання) неоподатковуваний мінімум складає 1921 грн. х 50% =960.5 грн.

Судом встановлено, що у період скоєння кримінального правопорушення, ПП «ТЕКС-БУД» зареєстроване за адресою: м. Черкаси, вул. В`ячеслава Чорновола, 118, оф. 6, діяло на підставі статуту, затвердженого протоколом установчих зборів засновників №1 від 01.04.2016. Відповідно до пункту 5.3. Статуту керівництво поточною діяльністю підприємства здійснює Директор.

Згідно з пунктом 5.4. Статуту Директор має право самостійно: діяти від імені Підприємства, представляти його інтереси у всіх Підприємствах, установах і організаціях; укладати господарські та інші договори; видавати доручення; відкривати у банках поточні рахунки; розпоряджатися коштами Підприємства в порядку, визначеному цим Статутом та чинним законодавством України; у межах своєї компетенції видавати накази, розпорядження і давати вказівки, обов`язкові для всіх підрозділів і працівників Підприємства. Таким чином, в силу ст. 18 КК України, ОСОБА_6 є службовою особою, так як обіймає на підприємстві посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій. Згідно довідки прорезультати участів якостіспеціалістів упроведенні перевіркиДепартаменту житлово-комунальногокомплексу Черкаськоїміської ради від 28.09.2020 за результатами участі у перевірці встановлено: наявність порушень законодавства під час укладання та виконаннядоговору про надання послуг від 01.03.2019 №42 на закупівлю послуг з ремонту та технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутніх послуг, укладеного між Департаментом ЖКК та приватним підприємством «ТЕКС-БУД» ( т.1 а.м.к.п. 147-147). За висновкомексперта від 08.10.2020№ 1118/1187/20-23,згідно якого документально підтверджено висновки, викладені у Довідці про результати участі в якості спеціалістів Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області у проведенні перевірки Департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради від 28.09.2020, щодо завдання міському бюджету матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 695 382,50 грн. під час виконання Договору про надання послуг № 42 від 01.03.2019, укладеного між Департаментом житлово- комунального комплексу Черкаської міської ради та ПП «ТЕКС-БУД». (т.1 а.м.к.п. 154-160).

З матеріалів справи вбачається, що згідно витягу з ЄРДР заява про вчинення кримінального правопорушення за фактом незаконного заволодіння бюджетними коштами службовими особами ПП «ТЕКСТ-БУД» під час надання послуг на замовлення Департаменту ЖКГ ЧМР подана 23.07.2020. Покази ОСОБА_6 стосовно направлення ним листа до Департаменту, щодо виявленої помилки в договорі, а саме вказано: «що ПДВ в тому числі, хоча ПП «ТЕКС-БУД» не було і не є платником податку на додану вартість» підтверджуються вказаним листом, датованим - 20.04.2020 (т.1 а.м.к.п. 25). Претензію від Департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради ОСОБА_6 отримав 22.10.2020 і платіжним дорученням №1070 від 28.10.2020 ТЕКС-БУД ПП сплатило КП Департаменту житлово-комунального комплексу ЧМР кошти в сумі 695382,50грн. Тобто, факт виявлення помилки, раніше ніж отримана претензія та подана заява про вчинення кримінального правопорушення, на думку суду підтверджує відсутність в діях ОСОБА_6 такої ознаки як злочинна недбалість. Так відсутні як корисливі спонукання, так і прагнення задовольнити інтереси ПП «ТЕКС- БУД» чи інших осіб, то відсутність таких мотивів і свідчить про наявність у його діянні службової недбалості.

При встановлених обставинах, оцінюючи зібрані докази, суд вважає, що винуватість обвинуваченого ОСОБА_6 у вчиненні вищезазначеного кримінального правопорушення в судовому засіданні доведена повністю і зібраних доказів достатньо для визнання його винним.

Призначаючи покарання обвинуваченому ОСОБА_6 у відповідності зі ст.65 КК України, суд враховує ступінь тяжкості вчиненого ним кримінального правопорушення, особу винного та обставину, що пом`якшує покарання. Обставиною, що пом`якшує покарання ОСОБА_6 , згідно ст.66 КК України, суд визнає добровільне відшкодування завданого збитку, визнання вини, щире розкаювання. Обставин, що обтяжують покарання ОСОБА_6 , згідно ст.67 КК України, судом не встановлено. На підставівикладеного,з урахуваннямвідношення ОСОБА_6 ,до вчиненого,особи обвинуваченого,який раніше не судимий, враховуючи пом`якшуючуобставину, суддійшов висновку,що перевихованнята виправленняобвинуваченого можливі без ізоляціївід суспільства з позбавленнямправа займатисягосподарською діяльністю.

Цивільний позов не заявлений.

Процесуальні витрати підлягають стягненню з ОСОБА_6

Питання про долю речових доказів вирішити у відповідності до ст.100 КПК України.

Керуючись ст.ст.370,374,377 КПК України, суд,-

ЗАСУДИВ:

ОСОБА_6 визнати винним у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 367 КК України та призначити йому покарання у вигляді та призначити покарання у вигляді - 2 років 6 місяців позбавлення волі з позбавленням права займатися господарською діяльністю строком на 1 рік.

На підставіст.75КК України ОСОБА_6 , звільнити від відбування призначеного покарання, якщо він протягом 1 (одного) року не вчинить нового кримінального правопорушення і виконає покладені на нього обов`язки.

На підставі ч.1п.1,2,ч.3п.2ст.76КК Українизобов`язати ОСОБА_6 не виїжджати за межі України без погодження з уповноваженим органом з питань пробації (кримінально-виконавчої інспекції); періодично з`являтися для реєстрації до уповноваженого органу з питань пробації (кримінально-виконавчої інспекції); повідомляти уповноважений орган з питань пробації (кримінально-виконавчої інспекції) про зміну місця проживання, роботи або навчання.

Стягнути з ОСОБА_6 накористь державикошти запроведення проведення судових експертиз 3922,56грн.

Речові докази відсутні.

Вирок може бути оскаржено до Черкаського апеляційного суду через Соснівський районний суд м.Черкас протягом тридцяти діб з моменту його проголошення, а обвинуваченому, який перебуває під вартою, з моменту вручення копії вироку.

Головуючий:

СудСоснівський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення15.09.2023
Оприлюднено18.09.2023
Номер документу113466401
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини проти власності Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем

Судовий реєстр по справі —712/1004/21

Ухвала від 17.09.2024

Кримінальне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Олійник В. М.

Ухвала від 21.03.2024

Кримінальне

Соснівський районний суд м.Черкас

Рябуха Ю. В.

Вирок від 15.09.2023

Кримінальне

Соснівський районний суд м.Черкас

Рябуха Ю. В.

Вирок від 15.09.2023

Кримінальне

Соснівський районний суд м.Черкас

Рябуха Ю. В.

Ухвала від 22.02.2021

Кримінальне

Соснівський районний суд м.Черкас

Рябуха Ю. В.

Ухвала від 03.02.2021

Кримінальне

Соснівський районний суд м.Черкас

Рябуха Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні