Справа № 420/12727/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 вересня 2023 рокум. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіПотоцької Н.В.
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (відповідно до ст. 262 КАС України) справу за адміністративним позовом Фізичної особи підприємця ОСОБА_1 до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу,
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом Фізичної особи підприємця ОСОБА_1 до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі, в якому позивач просить:
- визнати протиправною та скасувати постанову Відділу державного нагляду (контролю) у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу № 356582 від 09.05.2023, складену на підставі акту № 327 від 29.03.2023, про застосування до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 адміністративно-господарського штрафу у сумі 17000,00 грн. за порушення вимог ст.ст. 34, 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», відповідальність за яке передбачена ч. 1 абзацу 3 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт».
Позовні вимоги обґрунтовані наступним.
За результатами проведеної перевірки співробітником Відділу Укртрансбезпеки був складений акт № 327 від 29.03.2023 у якому було зазначено на порушення мною вимог ст.ст. 34, 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» через нібито відсутність у водія протоколу перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу.
19.05.2023 позивачем було отримано постанову Відділу державного нагляду (контролю) у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу № 356582 від 09.05.2023 згідно з якою на підставі акту № 327 від 29.03.2023 до позивача застосовано адміністративно-господарський штраф у сумі 17000,00 грн. за порушення вимог ст.ст. 34, 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», відповідальність за яке передбачена ч. 1 абзацу 3 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» (копія постанови та конверту пошти додаються, оригінали знаходиться у позивача).
Позивач зазначає, що розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт проведено без належного повідомлення позивача про час і місце розгляду справи та без його присутності.
Належний позивачу транспортний засіб обладнаний аналоговим тахографом марки 1314,27, 1992 року випуску, заводський номер НОМЕР_1 , виробник Mannesmann Kienzle GmbH. 28.05.2019 уповноваженою особою TOB «ТАХО-МАЙСТЕР», код 38988748, яке є суб`єктом господарювання, що здійснює установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів) в автомобільних транспортних засобах з порядковим номером пункту сервісу тахографів у Переліку суб`єктів господарювання, що установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів) в автомобільних транспортних засобах - UA183 було проведено перевірку встановленого на належному мені транспортному засобі тахографа. За результатами перевірки було складено відповідний протокол № UA183 002754F від 28.05.2021 у якому вказується, що встановлений на належному мені транспортному засобі тахограф придатний до експлуатації (завірена копія протоколу додається у якості доказу, оригінал протоколу знаходиться у ТОВ «ТАХО-МАЙСТЕР»). У протоколі вказується дата попередньої перевірки - 23,01.2019. Оригінал цього протоколу позивачу не видавався, оскільки знаходиться у ТОВ «ТАХО-МАЙСТЕР».
Під час проведення представниками Відповідача 29.03.2023 перевірки належним чином завірена копія (підписом уповноваженої особи, відбитком печатки ТОВ «ТАХО-МАЙСТЕР» із засвідчувальним написом - «згідно з оригіналом» та датою засвідчення) вказаного протоколу знаходилась у водія ОСОБА_2 .
Однак, як вказується у доповідній записці, за твердженням особи, яка проводила перевірку, у водія мав знаходитись оригінал вказаного протоколу, у зв`язку із чим в акті перевірки № 327 від 29.03.2023 було зазначено на відсутність протоколу про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу та на порушення мною вимог ст.ст. 34,48 Закону України «Про автомобільний транспорт».
Позивач з постановою не погоджуюсь в повному обсязі.
Процесуальні дії.
Ухвалою суду від 05.06.2023 року залишено позовну заяву без руху.
12.06.2023 року до суду за вхід. №19063/23 надійшла заява на виконання ухвали суду з доказами сплати судового збору.
Ухвалою суду від 14.06.2023 року відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження, без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Документ в електронному вигляді «Адміністративний позов» від 02.06.23 по справі №420/12727/23 було надіслано одержувачу Державна служба України з безпеки на транспорті в його електронний кабінет.
Документ доставлено до електронного кабінету: 02.06.23 о 14:49 годині.
Документ в електронному вигляді «Ухвала про відкриття спрощеного позовного провадження» від 14.06.23 по справі № 420/12727/23 було надіслано одержувачу Державна служба України з безпеки на транспорті в його електронний кабінет.
Документ доставлено до електронного кабінету: 15.06.23 о 14:35 годині.
Станом на дату розгляду справи відзив до суду не надходив.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ.
ОСОБА_1 , зареєстрований 07.04.1999 року як фізична особа-підприємець (номер запису: 24990170000013372) та здійснюю підприємницьку діяльність у галузі автомобільних вантажних перевезень (Основний: 49.41 Вантажний автомобільний транспорт), що підтверджується відкритими даними мережі інтернет.
Для здійснення підприємницької діяльності позивач використовує транспортний засіб - спеціалізований вантажний фургон марки MESEDES-BENZ 817D, 1994 року випуску, кузов (WIN) НОМЕР_2 , реєстраційний номер НОМЕР_3 .
Повна маса транспортного засобу складає 7490 кг.
ОСОБА_1 є власником транспортного засобу марки MESEDES-BENZ 817D, номерний знак НОМЕР_3 , що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_4 , виданого 21.07.2018 ТСЦ 6541.
Водій ОСОБА_2 на підставі посвідчення водія НОМЕР_5 , ТСЦ -5541 від 11.01.2022 року є найманим працівником у ФОП « ОСОБА_1 ».
15.01.2023 року ТОВ «Тахо-Майстер» (Україна, 73634, м. Херсон, Новомиколаївське шосе, 9) на замовлення перевізника ОСОБА_1 проведено періодичну перевірку аналового тахографа Mannesmann Kienzle GmbH, модель: 1314.27, заводський номер: НОМЕР_1 , який встановлений на транспортному засобі марки MESEDES-BENZ 817D, 1994 р., державний номер НОМЕР_3 .
За результатами перевірки оформлений протокол перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу №UA183-002754F від 28.05.2021 року.
29.03.2023 на автодорозі М-29 Харків-Краснодар-Перещепино належний позивачу транспортний засіб, яким керував найманий працівник - водій ОСОБА_2 , був зупинений співробітниками Відділу державного нагляду (контролю) у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі Державної служби України з безпеки на транспорті (далі - Відповідач або Відділ Укртрансбезпеки) для проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом.
За результатами проведеної перевірки співробітником Відділу Укртрансбезпеки був складений акт № 327 від 29.03.2023 у якому було зазначено на порушення вимог ст.ст. 34, 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» через відсутність у водія протоколу перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу.
09.05.2023 року в.о. начальника Відділу державного нагляду (контролю) у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі Олегом Кравець було винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №356582, якою до ФОП ОСОБА_1 на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 17000,00 грн.
РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА ТА ВИСНОВКИ СУДУ.
Стаття 19 Конституції України в першому реченні закріплює автономію особистості в її різноманітній життєдіяльності, а у другому реченні містить її королларій, передбачаючи, що держава не може виходити за межі повноважень, що передбачені Конституцією та законами України.
У «Науковому висновку щодо меж дискреційного повноваження суб`єкта владних повноважень та судового контролю за його реалізацією», опублікованому на офіційному сайті Верховного Суду, зазначено, що «критеріями судового контролю за реалізацією дискреційних повноважень є: критерії перевірки діяльності публічної адміністрації, встановлені Кодексом адміністративного судочинства України, зокрема, мета, з якою дискреційне повноваження надано, об`єктивність дослідження доказів у справі, принцип рівності перед законом, безсторонність; публічний інтерес, задля якого дискреційне повноваження реалізується; зміст конституційних прав та свобод особи; якість викладення у дискреційному рішенні доводів, мотивів його прийняття».
Конституція України (в редакції станом на 30.09.2016 року) містить статтю 124 «…Юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи.», яка визначає можливість судового захисту за наявності юридичного спору.
Юридичний спір в даній справі виник у зв`язку із прийняттям відповідачем постанов про застосування адміністративно-господарського штрафу про стягнення з ФОП ОСОБА_3 адміністративно-господарського штрафу.
Статтею 3 Закону України Про автомобільний транспорт передбачено, що цей Закон регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень.
Відповідно до ст.1 Закону України Про автомобільний транспорт автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.
Також у ст.1 Закону України Про автомобільний транспорт визначено, що послуга з перевезення пасажирів чи вантажів - перевезення пасажирів чи вантажів транспортними засобами на договірних умовах із замовником послуги за плату.
Згідно ст.6 Закону України Про автомобільний транспорт, державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі).
Процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами визначає Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2006 року № 1567 (далі за текстом Порядок № 1567).
Відповідно до пункту 2 Порядку №1567, державному контролю підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних суб`єктів господарювання (далі - транспортні засоби), що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України.
Згідно з пунктом 3 Порядку №1567, органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансінспекція, її територіальні органи - управління в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські, районні управління.
Пунктом 4 Порядку №1567 регламентовано, що контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі).
Відповідно до пункту 21 Порядку №1567, у разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.
Згідно п.25 Порядку №1567 справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб`єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб`єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.
Відповідно до пункту 26 Порядку №1567 справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб`єкта господарювання.
Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням.
Згідно п.27 Порядку №1567 у разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі.
За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5.
Відповідно до абзацу 3 частини 1 ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт» за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону, - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Статтею 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» визначено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:
для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;
для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
Аналіз положень статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» дає підстави для висновку, що законодавцем при визначенні документів для здійснення внутрішніх перевезень вантажів не встановлено їх вичерпний перелік, проте зазначено на необхідність наявності інших документів, передбачених законодавством.
Порядок установлення, технічного обслуговування та використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільних транспортних засобах (крім таксі), які використовуються для надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів, встановлено Інструкцією з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв`язку України № 385 від 24.06.2010 (далі за текстом - Інструкція № 385).
Відповідно до пункту 1.2 Інструкції № 385 ця Інструкція визначає порядок установлення, технічного обслуговування та використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільних транспортних засобах (крім таксі), які використовуються для надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів.
Згідно пункту 1.3 Інструкції № 385 ця Інструкція поширюється на суб`єктів господарювання, які проводять діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільними транспортними засобами (крім таксі).
Відповідно до пункту 1.4 Інструкції № 385 визначено значення, зокрема, таких термінів:
- адаптація тахографа до транспортного засобу - оновлення або підтвердження параметрів автомобільного транспортного засобу, що зберігаються у пам`яті тахографа, до яких залежно від типу тахографа належать: ідентифікаційний номер (VIN-код) та номерний знак (цифри та літери, нанесені на номерному знаку, - VRN) автомобільного транспортного засобу, розмір застосованих пневматичних шин, результати визначення константи тахографа "k", характеристичного коефіцієнта автомобільного транспортного засобу "w", ефективного кола шини "l", а також показники часу, пробігу, граничного значення швидкості, на яке налаштований обмежувач швидкості транспортного засобу (за наявності). Термін "адаптація тахографа до транспортного засобу", за визначенням ЄУТР ( 994_016 ), - "калібрування";
- технічне обслуговування тахографа - технічні операції з приведення тахографа у робочий стан відповідно до інструкції його виробника, які включають активацію, зчитування даних цифрового тахографа, періодичні перевірки, ремонт, заміну тахографа або пов`язаного з ним устаткування, адаптацію тахографа до транспортного засобу;
- контрольний пристрій (тахограф) - обладнання, яке є засобом вимірювальної техніки, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їхніх водіїв;
- картка - картка контрольного пристрою (тахографа) з вбудованою мікросхемою, призначена для використання в цифровому тахографі;
- тахокарта - бланк, призначений для внесення й зберігання зареєстрованих даних, який вводять в аналоговий контрольний пристрій (тахограф) та на якому маркувальні пристрої останнього здійснюють безперервну реєстрацію інформації, що підлягає фіксуванню відповідно до положень ЄУТР;
- перевізники - суб`єкти господарювання, які провадять діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільним транспортом.
Пунктом 2.2 Інструкції № 385 зазначено, що ПСТ установлюють тахографи на транспортні засоби, що перебувають в експлуатації, та виконують роботи з технічного обслуговування тахографів згідно із замовленнями перевізників відповідно до вимог ЄУТР ( 994_016 ), а також виробників тахографів та транспортних засобів.
Відповідно до пункту 2.5 Інструкції № 385 повірку тахографів здійснюють повірочні лабораторії, які уповноважені на проведення повірки тахографів відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність».
Пунктом 2.6 Інструкції № 385 визначено, що ПСТ виконують перевірку та адаптацію тахографів до транспортних засобів відповідно до вимог ЄУТР періодично кожні два роки, а також у разі: встановлення або заміни тахографа; ремонту тахографа; зміни типу розмірів пневматичних шин автомобільного транспортного засобу; якщо під час технічного обслуговування або ремонту автомобільного транспортного засобу відбулося пошкодження таблички тахографа або пломб, накладених на його складові, під час встановлення або адаптації або у разі зміни конструкції автотранспортного засобу, що може вплинути на роботу тахографа.
Відповідно до положень пункту 1.4 Інструкції № 385 ПСТ - пункт сервісу тахографів, спеціально облаштовані виробничі ділянки для надання послуг щодо встановлення та технічного обслуговування тахографів суб`єктами господарювання (резидентами України), що виконують передбачені ЄУТР функції «майстерні або механіка» та внесені Мінінфраструктури як компетентним органом з виконання ЄУТР до переліку уповноважених суб`єктів господарювання.
Пунктом 2.7 Інструкції № 385 передбачено, що за результатами перевірки та адаптування тахографа до транспортного засобу ПСТ оформлює у двох примірниках протокол перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу за формою, наведеною в додатку 1.
Бланк протоколу перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу роздруковується відповідальною особою ПСТ на папері формату А4 (210x297 мм) щільністю 100 г/кв.м або більше. Не допускається робити закреслення чи виправлення відомостей, які заносяться до протоколу, а також внесення додаткових записів після того, як протокол підписано та поставлено печатку відповідальної особи ПСТ. У графах, які не заповнюються під час складання протоколу, проставляються прочерки.
ПСТ надає один примірник зазначеного протоколу перевізнику, а другий залишає собі і зберігає разом з тахокартою або у разі цифрового тахографа - з роздруківкою та електронними файлами, що підтверджують достовірність наведених у протоколі даних.
Протокол перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу зберігають протягом трьох років з дати проведення робіт.
Згідно з положеннями пункту 3.3 Інструкції № 385 водій транспортного засобу, обладнаного тахографом:
- забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа;
- своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання;
- використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом;
- має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом;
- у разі несправності або пошкодження аналогового тахографа своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці тахокарти, де нанесена сітка з відповідними графічними позначками, інформує про це відповідну посадову особу перевізника, з яким водій перебуває у трудових відносинах (для найманих водіїв);
- у разі несправності або пошкодження цифрового тахографа або картки до нього своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці аркуша, призначеного для роздруківки даних, що використовують у даному тахографі, та забезпечує належне зберігання таких записів.
Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України № 340 від 07.06.2010 року затверджене Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів (далі за текстом - Положення № 340).
Відповідно до пункту 4 Наказу № 340 цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування, крім пункту 6.1 Положення, затвердженого цим наказом, який набирає чинності для:
нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 150 км, перевезення небезпечних вантажів - з 01.06.2012;
перевезення вантажів колісними транспортними засобами з повною масою понад 12 тонн, нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю від 50 до 150 км - з 01.06.2013;
перевезення вантажів колісними транспортними засобами з повною масою від 3,5 тонн до 12 тонн - з 01.06.2015.
Відповідно до пунктів 1.2, 1.3 Положення №340 це Положення встановлює особливості регулювання робочого часу та часу відпочинку водіїв колісних транспортних засобів (далі - водії) та порядок його обліку.
Вимоги цього Положення поширюються на автомобільних перевізників та водіїв, які здійснюють внутрішні перевезення пасажирів чи/та вантажів колісними транспортними засобами (далі - ТЗ).
Пунктом 6.1 Положення № 340 передбачено, що автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами.
Отже, з наведених приписів Наказу № 340 та затвердженого ним Положення № 340 випливає, що з 01.06.2015 року усі вантажні колісні транспортні засоби повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами, і дія цього Положення поширюється на автомобільних перевізників та водіїв, які здійснюють внутрішні перевезення пасажирів чи/та вантажів колісними транспортними засобами.
Як встановлено судом, на виконання вимог вказаного законодавства 15.01.2023 року ТОВ «Тахо-Майстер» (Україна, 73634, м. Херсон, Новомиколаївське шосе, 9) на замовлення перевізника ОСОБА_1 проведено періодичну перевірку аналового тахографа Mannesmann Kienzle GmbH, модель: 1314.27, заводський номер: НОМЕР_1 , який встановлений на транспортному засобі марки MESEDES-BENZ 817D, 1994 р., державний номер НОМЕР_3 .
За результатами перевірки оформлений протокол перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу №UA183-002754F від 28.05.2021 року.
Відповідно до пункту 2.6 Інструкції № 385 наступна перевірка та адаптація даного тахографа до транспортного засобу згідно вимог ЄУТР повинна була бути проведена до 28.05.2023 року.
Вказаний протокол за твердженнями Позивача висловленими в позовній заяві та відповідно до доповідної записки водія ОСОБА_2 пред`являвся 29.03.2023 року під час оформлення акта №327, та відповідачам не спростований.
З огляду на вказане, суд дійшов висновку, що обов`язок перевізником з дотримання вимог щодо періодичності проведення перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, а також перевірки тахографа ним завчасно виконаний та підтверджується матеріалами справи.
Разом з тим, Позивач як перевізник не несе відповідальність за наявність при собі у водія: протоколу про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР ( 994_016 ), або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом, оскільки п.3.3 Інструкції №385 покладає відповідний обов`язок саме на водія.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про відсутність у діях позивача складу правопорушення, передбаченого абз. 3 ч.1 ст.60 Закону України Про автомобільний транспорт, а тому оскаржувана постанова Відділу державного нагляду (контролю) у Одеській області Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу є протиправною та підлягає скасуванню.
Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.
Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Згідно положень ст. 75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. При цьому в силу положень ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Згідно ч. 1ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При розподілі судових витрат суд враховує, що позивачем сплачено судовий збір у загальному розмірі 2684,00 грн.
Таким чином, відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, з Державної служби України з безпеки на транспорті за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Фізичної особи підприємця ОСОБА_1 слід стягнути судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2684,00 грн.
Керуючись ст. ст. 242, 246, 250, 251, 255, 295, 297 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Фізичної особи підприємця ОСОБА_1 до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу задовольнити частково.
Визнати протиправною та скасувати постанову Відділу державного нагляду (контролю) у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі Державної служби України з безпеки на транспорті №356582 від 09.05.2023 року про застосування до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 адміністративно-господарського штрафу у сумі 17000 (сімнадцять тисяч) гривень 00 копійок.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Державної служби України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) на користь Фізичної особи підприємця ОСОБА_1 судові витрати за сплату судового збору у розмірі 2684 (дві тисячі вісімсот шістдесят чотри гривні) грн. 00 коп. сплачені відповідно до квитанцій №9307-0856-4562-0213 від 29.05.2023 року та №9308-0452-6941-3415 від 08.06.2023 року.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення підписано 13.09.2023 року у зв`язку з перебуванням головуючого судді у щорічній черговій відпустці.
Фізична особа підприємець ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_6 )
Державна служба України з безпеки на транспорті (адреса: 01352, м. Київ, пр.-т. Пересоги, буд. 14, Код ЄДРПОУ: 39816845, тел. (044) 351-47-66, ел. пошта: contact@dsbt.gov.ua)
в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі (адреса: 75023, м. Херсон, вул. 40 років Перемоги, буд. 12)
Головуючий суддяПотоцька Н.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2023 |
Оприлюднено | 18.09.2023 |
Номер документу | 113479659 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Потоцька Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні