ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
"15" вересня 2023 р. справа № 300/6279/23
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Чуприна О.В., розглянувши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Косівського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки про визнання протиправними дій щодо відмови від 26.09.2022 у направленні поданих документів за належністю для прийняття рішення про призначення/відмови у призначенні одноразової грошової допомоги та зобов`язання направити подані документи за належністю для прийняття рішення, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 (надалі по тексту також - позивач, ОСОБА_1 ), 11.09.2023 звернулася в суд із вказаним адміністративним позовом.
В силу правового регулювання пункту 3 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі по тексту також - КАС України, Кодекс) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
З`ясовуючи відповідність адміністративного позову вимогам, визначених Кодексом адміністративного судочинства України, насамперед необхідно вказати, що пунктом 2 частини 5 статті 160 КАС України, визначено, що в позовній заяві, поряд з іншим, зазначаються повне найменування (для юридичних осіб) сторони та ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України).
Частинами 1 і 3 статті 43 коментованого Кодексу визначено, що здатність мати процесуальні права та обов`язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за органами державної влади, іншими державними органами, їх посадовими і службовими особами, установами, організаціями (юридичними особами).
Здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить органам державної влади, іншим державним органам, їх посадовим і службовим особам, установам, організаціям (юридичним особам).
Відповідно до пункту 7 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2022 за №154, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя є юридичними особами публічного права, мають самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Казначейства.
Районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки є відокремленими підрозділами відповідних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя.
З метою забезпечення виконання завдань та визначених функцій районних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки у їх складі утворюються структурні підрозділи (відділи, відділення, групи, служби), які провадять діяльність відповідно до положення про структурний підрозділ районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, що затверджується керівником районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки.
Положення про районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки затверджуються керівниками відповідних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя.
Територіальний центр комплектування та соціальної підтримки має печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
Визначаючи відповідачем у справі Косівський районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки ОСОБА_1 не вказала ідентифікаційний код юридичної особи (відповідача), а Центру надання адміністративних послуг Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області (44297270).
Окрім цього суддя відзначає, що в силу вимог частиною 6 статті 161 КАС України у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.
За приписами частини 1 статті 123 КАС України у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому, протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
Відповідно до частин 1 та 2 статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Згідно з частиною 3 статті 122 КАС України для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
З аналізу зазначених положень процесуального закону слідує, що законодавець виходить не тільки з безпосередньої обізнаності особи про факти порушення її прав, а й об`єктивної можливості цієї особи знати про такі факти.
У даній категорії справ процесуальний закон визнав строк в шість місяців достатнім для того, щоб особа, яка вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушено її права, свободи чи інтереси, визначилася, чи звертатиметься вона до суду з позовом за їх захистом.
В позовній заяві позивач зазначила, наступне:
- "Зміст позовних вимог: про визнання протиправною відмову щодо оформлення висновку та доповіді для призначення одноразової грошової допомоги від 26.09.2022 року вих. №2377, і направлення документів для її призначення та зобов`язання до вчинення дій";
- "02.09.2022 року я, ОСОБА_1 , звернулась до Косівського РТКЦ та СП Івано-Франківської області із відповідною заявою про виплату мені одноразової грошової допомоги як члену сім`ї загиблого від бойових при відсічі збройної агресії військ рф військовослужбовця мого батька ОСОБА_2 . До заяви додала документи, що підтверджують наші родинні стосунки, акт обстеження матеріально-побутових умов, свідоцтво про смерть, та ін.
26.09.2022 року на моє ім`я прийшла відповідь Косівського РТКЦ та СП Івано- Франківської області вих. №2377 згідно якої мене повідомили що відповідно до пункту 2 Постанови КМУ № 168 від 28.02.2022 року сім`ям загиблих осіб, зазначених у пункті 1 цієї Постанови виплачується одноразова грошова допомога в розмірі 15 000 000 гривень, яка розподіляється рівними частками на всіх отримувачів, передбачених у статті 161 ЗУ «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» право на призначення та отримання одноразової грошової допомоги мають батьки, один із подружжя, який не одружився вдруге, діти, які не досягли повноліття, утриманці загиблого ( померлого)";
- "В свою чергу відповідач вчинив юридично неумотивоване та документально необґрунтоване управлінське волевиявлення з приводу надання відмови у передачі матеріалів мого звернення до Міністерства оборони України. Вважаю, що відмова вих. №2377 від 26.09.2022 року є протиправною";
- "Визнати протиправною відмову Косівського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки щодо не направлення поданих ОСОБА_1 документів на розгляд Комісії Міністерства Оборони України з розгляду питань, пов`язаних із призначенням і виплатою одноразової грошової допомоги та компенсаційних сум, для прийняття рішення про призначення або про відмову у призначені одноразової грошової допомоги, у зв`язку із загибеллю ОСОБА_2 батька - ОСОБА_1 оформлене листом вих. № 2377 від 26.09.2022 року".
Відтак, ОСОБА_1 просить визнати протиправною відмову, оформлену листом відповідача від 26.09.2022, однак позивач звернулася з цим позовом (такими позовними вимогами) до суду лише 11.09.2023, тобто з пропуском строку, встановленого статтею 122 КАС України.
Адміністративний позов в розумінні пункту 9 частини 6 статті 160 КАС України не містить жодних мотивацій, пояснень і обґрунтувань щодо дотримання/пропущення строків звернення до суду з 26.09.2022.
Отже, згідно з вимогами частини 1 статті 169, частини 1 статті 123 КАС України позовну заяву належить залишити без руху та надати позивачу строк для їх усунення у спосіб подання заяви про поновлення пропущеного строку звернення до суду, з обґрунтуванням поважності причин його пропуску, підтверджене належними доказами.
В силу правового регулювання частини 1 статті 169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
В ухвалі про залишення позовної заяви без руху, згідно вимог частини 2 статті 169 КАС України зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
На підставі наведеного, керуючись статтями 160, 161, 169, 171, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
П О С ТА Н О В И В:
1. Позовну заяву ОСОБА_1 до Косівського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки про визнання протиправними дій щодо відмови від 26.09.2022 у направленні поданих документів за належністю для прийняття рішення про призначення/відмови у призначенні одноразової грошової допомоги та зобов`язання направити подані документи за належністю для прийняття рішення, - залишити без руху.
2. Надати позивачу десятиденний строк з дня отримання цієї ухвали для усунення виявлених недоліків, шляхом подання до Івано-Франківського окружного адміністративного суду:
2.1. нових примірників адміністративного позову із вірним визначенням у відношенні до відповідача його ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), в тому числі за змістом мотивувальної частини ухвали суду.
2.2. обґрунтованої заяви про поновлення пропущеного строку звернення до суду з даним адміністративним позовом та доказів поважності причин його пропуску.
Роз`яснити, що в разі неусунення недоліків у визначений строк позовна заява буде повернена.
Відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала окремо від рішення суду оскарженню не підлягає.
Суддя Чуприна О.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.09.2023 |
Оприлюднено | 18.09.2023 |
Номер документу | 113494683 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Чуприна О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні