Рішення
від 13.09.2023 по справі 420/12561/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/12561/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 вересня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Василяки Д.К., розглянувши в письмовому провадженні у порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ас-Транс Юг» (вул. Бугаївська, 35, оф.404, м.Одеса, 65005, код ЄДРПОУ 40673473) до Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України (проспект Перемоги, 14, м.Київ, 01135) про визнання протиправної бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Ас-Транс Юг» до Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України в якому позивач просить суд:

визнати протиправною бездіяльність організатора перевезень, в особі Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, щодо невведення в дію наказом рішення Конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут), оформленого протоколом засідання Конкурсного комітету від 27.03.2023р. № 11, щодо визначення ТОВ «Ас-Транс Юг» переможцем конкурсу на об`єкті конкурсу № 53 Херсон Одеса, рейси 247/248, який відбувся 27.03.2023 р.;

зобов`язати організатора перевезень, в особі Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, ввести в дію Наказом пункт 26 питання 5 Порядку денного рішення Конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут), оформленого протоколом засідання Конкурсного комітету від 27.03.2023р. № 11, щодо визначення ТОВ «Ас-Транс Юг» переможцем конкурсу на об`єкті конкурсу № 53 Херсон Одеса, рейси 247/248, який відбувся 27.03.2023 р.;

здійснити судовий контроль за виконанням Відповідачем рішення в даній справі в порядку частини 1 статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України, встановити відповідачу строк в 10 (десять) робочих днів на подання звіту про виконання судового рішення та в разі неподання такого звіту накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, відповідно до положень статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Ас-Транс Юг» приймало участь у Конкурсі з перевезення пасажирів на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут), що відбувся 27 березня 2023 року, в якості перевізника-претендента на об`єкт № 53 - рейс 247/248 «Херсон Одеса».

Відповідно до Протоколу засідання Конкурсного комітету від 27.03.2023р. № 11, а саме пунктом 26 питання 5 Порядку денного, Конкурсний комітет одноголосно вирішив пропонувати Міністерству розвитку громад, територій та інфраструктури України визначити переможцем конкурсу на об`єкті конкурсу № 53 Херсон - Одеса, рейси 247/248 перевізника-претендента Товариство з обмеженою відповідальністю «Ас-Транс Юг».

Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України 28 квітня 2023 року об 12:40, на офіційному сайті - https://mtu.gov.ua, опубліковано оголошення з «Рішеннями про результати конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут), що відбувся 27 березня 2023 року» у якому надано 24 (двадцять чотири) Накази від 21.04.2023р., 2 (два) Накази від 27.04.2023р. та 1 (один) Наказ від 02.05.2023 р., але серед перелічених Наказів, в т.ч. в тексті Наказу № 317 «Про визначення переможців конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, що виходить за межі території області (міжобласний маршрут), Херсон Одеса, рейси 247/248», відсутня інформація щодо визначення перевізника претендента Товариства з обмеженою відповідальністю «Ас-Транс Юг» переможцем.

Відповідно до положень п.п. 8, 12, 49, 51, 53 «Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2008 року № 1081 (із змінами). Організатор перевезень опубліковує на своєму офіційному веб-сайті Рішення про результати конкурсу та визначення переможців та протокол засідання конкурсного комітету протягом п`яти робочих днів з дня прийняття такого рішення, а також не пізніше десяти робочих днів з дня опублікування свого рішення на офіційному веб-сайті, доводить його до відома Укртрансбезпеки для видачі протягом не пізніше десяти робочих днів з дня надходження такого рішення автомобільному перевізнику (перевізникам) дозволу (дозволів) за встановленою формою та відповідно до процедури видачі таких дозволів

Приймаючи до уваги що у Наказі № 318 від 27.04.2023р. «Про недопущення перевізників-претендентів до участі в конкурсі з перевезення пасажирів на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території області (міжобласний маршрут)» перелічені 28 перевізників-претендентів, серед яких ТОВ «Ас-Транс Юг» відсутній, ТОВ «Ас-Транс Юг» вважає що Міністерством розвитку громад територій та інфраструктури України прийнято до відома пропонування Конкурсного комітету про визначення переможцем конкурсу на об`єкті конкурсу № 53 Херсон - Одеса, рейси 247/248, перевізника-претендента ТОВ «Ас-Транс Юг» та прийнято рішення визнати ТОВ «Ас-Транс Юг» переможцем конкурсу на об`єкті конкурсу № 53 Херсон Одеса, рейси 247/248, але на час подання адміністративного позову - рішення, за наслідками розгляду конкурсних пропозицій щодо визначення переможців Конкурсу відносно ТОВ «Ас- Транс Юг», оформленого на підставі пункту 26 питання 5 Порядку денного Протоколу засідання Конкурсного комітету від 27.03.2023р. № 11, не введено в дію Наказом (рішенням або іншим розпорядчим документом) Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, як Організатора перевезень, у зв`язку з чим, ТОВ «Ас-Транс Юг» не може отримати дозвіл на ведення господарської діяльності з перевезення пасажирів (на міжобласному автобусному маршруті) згідно з обов`язковими умовами визначеного конкурсу та додатковими умовами обслуговування маршруту, наданими перевізником- претендентом.

Задля вжиття заходів досудового врегулювання спору, у відповідності до п. 6 ч. 5 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, позивачем, керуючись положеннями Закону України «Про доступ до публічної інформації» було направлено Відповідачу Запит на інформацію від 04.05.2023р., яким Позивач просив надати йому Наказ Відповідача про визначення Позивача переможцем Конкурсу на об`єкті № 53 на підставі пункту 26 питання 5 № 11. Порядку денного Протоколу засідання Конкурсного комітету від 27.03.2023р.

22.05.2023р. позивачем отримано відповідь Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України № 7200/27/10-23 згідно якої: «В Міністерстві відсутня копія запитуваного наказу».

Позивач вважаючи свої права та охоронювані законом інтереси порушеними вищевказаною бездіяльністю Відповідача звернувся з цим позовом до суду.

За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами у відповідності до ст. 262 КАС України.

21.08.2023 року від відповідача надійшов відзив на позовну заяву в якому зазначено, що Пунктом 49 Порядку № 1081 визначено, що рішення про результати конкурсу оформляється протоколом, який підписується головуючим, секретарем та присутніми членами Конкурсного комітету і подається організатору перевезень протягом п`яти робочих днів. Організатор перевезень протягом десяти робочих днів від дати надходження протоколу конкурсного комітету опрацьовує матеріали проведеного конкурсу з перевезення пасажирів у разі відсутності зауважень до порядку проведення конкурсу приймає рішення окремо за кожним об`єктом щодо переможця чи переможців конкурсу, а також того, хто зайняв друге місце у разі проведення конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади. Аналізуючи зазначені норми вбачається що, Міністерство, як суб`єкт владних повноважень, приймає рішення шляхом видання відповідного наказу щодо визначення переможця чи приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента на перевезення пасажирів на міжобласних автобусних маршрутах загального користування за рекомендаціями спеціально створеного Конкурсного комітету. При цьому, за наявності підстав вважати рішення конкурсного комітету про результати конкурсу такими, що прийняті з порушенням законодавства, приймається обґрунтоване рішення із зазначенням змісту порушень про скасування рішення конкурсного комітету щодо результатів конкурсу або скасування свого рішення як за окремими об`єктами конкурсу, так і в цілому всього конкурсу.

При цьому, позивач вказує, що Мінінфраструктури припустило протиправну бездіяльність, оскільки своїм наказом не ввело в дію рішення Конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників для роботи на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території області (міжобласний маршрут), оформленого протоколом засідання Конкурсного комітету від 27.03.2023 № 11, щодо визнання ТОВ «Ас-Транс Юг» переможцем конкурсу на об`єкті конкурсу №53, Херсон - Одеса, рейси 247/248, який відбувся 27.03.2023, однак такі зобов`язання Мінінфраструктури Порядком № 1081 не визначено.

З вищевикладеного вбачається, що накази які видаються Мінінфраструктури не можуть суперечити чинному законодавству України, тому на етапі перевірки вимогам законодавства проекту наказу, щодо визнання позивача переможцем конкурсу було виявлено не відповідність документів поданих ТОВ «Ас Транс Юг» вимогам зазначених у Порядку № 1081, на підставі чого проект наказу було повернуто без погодження.

Враховуючи вищезазначене, Мінінфраструктури не видавався наказ про визнання Позивача переможцем, оскільки останнім було порушено вимоги Порядку № 1081 та подано не повний пакет документів для участі у конкурсі з перевезення пасажирів на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування що виходять за межі території області (міжобласні маршрути).

Таким чином, на думку відповідача, Мінінфраструктури діяло у межах повноважень, у порядку та у спосіб, передбачених Конституцією та законами України, з дотриманням критеріїв, визначених частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідач вказує, що для задоволення вимоги позивач про зобов`язання вчинити дії, а саме - зобов`язання Мінінфраструктури визнати позивача переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території області (міжобласний маршрут), оголошеного на 27.03.2023 року, за об`єктом конкурсу № 53, Херсон Одеса, рейси 247/248 та ввести в дію наказ пункту 26 питання 5 Порядку денного Конкурсного комітету, суд має встановити відсутність підстав для відмови у визнанні переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування.

B іншому випадку задоволення позовних вимог про зобов`язання Мінінфраструктури видати наказ суперечитиме рекомендаціям Комітету Міністрів Ради Європи № 11(80) 2, практиці Європейського суду з прав людини (рішення по справі Олссон проти Швеції від 24 березня 1988 року), та призведе до втручання у дискреційні повноваження Мінінфраструктури.

Дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення проти позову, докази, якими вони підтверджуються, суд встановив наступне:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Ас-Транс Юг» (ЄДРПОУ 40673473) приймало участь у Конкурсі з перевезення пасажирів на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут), що відбувся 27 березня 2023 року, в якості перевізника-претендента на об`єкт № 53- рейс 247/248 «Херсон - Одеса».

Відповідно до Протоколу засідання Конкурсного комітету від 27.03.2023р. № 11, а саме пунктом 26 питання 5 Порядку денного, Конкурсний комітет одноголосно вирішив пропонувати Міністерству розвитку громад, територій та інфраструктури України визначити переможцем конкурсу на об`єкті конкурсу № 53 Херсон Одеса, рейси 247/248. перевізника-претендента Товариство з обмеженою відповідальністю «Ас-Транс Юг» (ЄДРПОУ 40673473).

Позивач направив запит відповідачу на інформацію від 04.05.2023р., в якому просив надати наказ Відповідача про визначення Позивача переможцем Конкурсу на об`єкті № 53 на підставі пункту 26 питання 5 Порядку денного Протоколу засідання Конкурсного комітету від 27.03.2023р. № 11.

22.05.2023р. надано відповідь Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України № 7200/27/10-23 згідно якої зазначено: «В Міністерстві відсутня копія запитуваного наказу».

Частиною 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів осіб і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Отже, під час розгляду спорів щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, суд зобов`язаний незалежно від підстав, наведених у позові, перевіряти оскаржувані рішення, дії та бездіяльність на їх відповідність усім зазначеним вимогам.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту врегульовані Законом України «Про автомобільний транспорт» у статті 43 якого вказано, що визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.

Об`єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів).

На конкурс виносяться маршрути із затвердженими паспортами.

Визначення кандидатури автомобільного перевізника для роботи на міжнародному автобусному маршруті загального користування здійснюється на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 №1081 затверджено Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автомобільному маршруті загального користування, яким визначена процедура підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування. Зазначений порядок є обов`язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками (пункт 1 Порядку № 1081).

Згідно з пунктом 10 Порядку №1081 організатор затверджує умови конкурсу, в тому числі обов`язкові, відповідно до статті 44 Закону України «Про автомобільний транспорт». Крім обов`язкових організатор може затверджувати додаткові умови конкурсу (наявність у перевізника GPS-системи, встановленої на транспортних засобах, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, тощо). Організатор встановлює вимогу щодо забезпечення роботи на об`єкті конкурсу, який включає міські та приміські автобусні маршрути загального користування, не менш як одного транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями.

Як зазначено в пункті 29 Порядку №1081 для участі у конкурсі автомобільний перевізник подає на кожний об`єкт конкурсу окремо заяву за формою, визначеною згідно з додатками 1 або 2, і такі документи:

1) виписку або витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

2) нотаріально завірену копію ліцензії на право надання

послуг з перевезень пасажирів (може подаватися в одному примірнику, якщо перевізник-претендент бере участь у кількох конкурсах, які проводяться на одному засіданні);

3) перелік транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті, із зазначенням марки, моделі, пасажиромісткості (з відміткою «з місцем водія/без місця водія»), VIN-коду транспортного засобу, державного номерного знака, року випуску транспортного засобу;

4) копії ліцензійних карток на кожний автобус, який пропонується до використання на автобусному маршруті;

5) документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі, із зазначенням дати проведення конкурсу;

6) копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів або тимчасових реєстраційних талонів автобусів, що пропонуються до використання на маршруті;

7) копію документа, що підтверджує проведення процедури санації (за умови проведення санації);

8) перелік транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, або письмова інформація про їх відсутність;

9) анкету відповідно до пункту 32 цього Порядку;

10) копія штатного розпису, податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма N 1ДФ) за останні повні два квартали.

Комплектність поданих документів перевіряє в міру їх надходження організатор. Абзац

Приписами пункту 37 Порядку №1081 встановлено, що достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 цього Порядку, перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу.

За змістом пункту 12 Порядку №1081 конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який:

1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;

2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації;

3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт»;

4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов`язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків для міського, приміського сполучення та 20 відсотків для міжміського сполучення;

5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансінспекцією, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);

6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов`язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України «Про автомобільний транспорт».

Відповідно до пункту 46 Порядку №1081 переможцем конкурсу визнається перевізник-претендент, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів.

Претендентом, який посів друге місце, визнається перевізник-претендент, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів без урахування показника переможця конкурсу.

У разі коли учасники конкурсу набрали однакову кількість балів, під час визначення переможця конкурсу та перевізника-претендента, який посів друге місце, перевагу має той перевізник-претендент, що подав конкурсному комітетові сертифікат відповідності послуг з перевезення пасажирів ліцензійним умовам, а також (для міжміського автобусного маршруту) свідоцтво відповідності автобуса параметрам комфортності, а у разі неподання таких документів або подання їх кількома перевізниками-претендентами, що набрали однакову кількість балів, переможець визначається шляхом голосування.

Відповідно до п. 49 Порядку № 1081, організатор перевезень протягом десяти робочих днів від дати надходження протоколу конкурсного комітету опрацьовує матеріали проведеного конкурсу з перевезення пасажирів та у разі відсутності зауважень до порядку проведення конкурсу приймає рішення окремо за кожним об`єктом щодо переможця чи переможців конкурсу, а також того, хто зайняв друге місце у разі проведення конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах.

За наявності підстав вважати рішення конкурсного комітету про результати конкурсу такими, що прийняті з порушенням законодавства, приймається обґрунтоване рішення із зазначенням змісту порушень про скасування рішення конкурсного комітету щодо результатів конкурсу або скасування свого рішення як за окремими об`єктами конкурсу, так і в цілому всього конкурсу.

Відповідно до пункту 51 Порядку № 1081 рішення конкурсного комітету щодо визначення переможця конкурсу вводяться в дію наказом (постановою або іншим розпорядчим документом) організатора протягом не більш як 30 робочих днів з дня проведення конкурсу.

Пунктом 53 Порядку №1081 передбачено, що організатор не пізніше ніж через 30 днів з моменту набрання чинності рішенням конкурсного комітету укладає з переможцем конкурсу договір (на міському та внутрішньообласному автобусних маршрутах) або видає дозвіл (на міжобласному автобусному маршруті) згідно з обов`язковими умовами визначеного конкурсу та додатковими умовами обслуговування маршруту, наданими перевізником-претендентом.

У договорі (дозволі) визначаються умови перевезень на рейсі (рейсах) та/або маршруті (маршрутах) відповідно до визначеного об`єкта конкурсу.

Як вбачається із матеріалів справи, до Конкурсного комітету від ТОВ "АС-ТРАНС ЮГ" подано документи для участі в конкурсі на перевезення пасажирів на маршруті №247/248 "Херсон-Одеса".

Відповідно до умов конкурсу, учасник повинен надати для розгляду конкурсного комітету копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобів.

Однак відповідно до поданих позивачем документів, судом встановлено, відносно автобуса Temsa Safari 2009 року випуску (дата першої реєстрації) 04.03.2020 державний реєстраційний номер НОМЕР_1 (автобус № 2), позивач подав копію свідоцтва про реєстрацію автобуса НОМЕР_2 на автобус Temsa Safari 2009 року випуску (дата першої реєстрації) 06.07.2019 державний реєстраційний номер НОМЕР_3 (арк. 11 пакету документів), що є копією свідоцтва про реєстрацію автобуса № 1 (арк. 5 пакету документів), тобто позивачем двічі подано свідоцтво про реєстрацію автобуса №1, як для пакету документів, щодо автобуса №1 так і для автобуса №2. Водночас, щодо автобуса № 2 позивачем повного пакету документів не подано.

З огляду на викладене, судом встановлено, що позивачем подано до участі в конкурсі документи не в повному обсязі.

Згідно матеріалів справи, конкурс відбувся, визначено переможця-перевізника ТОВ «Ас-Транс», однак в порушення порядку п.49 Порядку 1081 відповідач не прийняв жодного рішення, а тому наявні підстави для визнання протиправною бездіяльність Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, щодо неприйняття рішення за протоколом засідання Конкурсного комітету від 27.03.2023р. № 11 відносно ТОВ «Ас-Транс Юг» переможця конкурсу на об`єкті конкурсу № 53 Херсон Одеса, рейси 247/248, який відбувся 27.03.2023 р.

При цьому, за своєю правовою природою відповідно до норм чинного законодавства повноваження відповідача щодо визначення переможців є виключною компетенцією уповноваженого органу.

Як випливає зі змісту Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи №R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11 березня 1980 року на 316-й нараді під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду - тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Адміністративний суд, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень на відповідність закріпленим частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям, не втручається у дискрецію (вільний розсуд) суб`єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями. Завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання прав та вимог законодавства, інакше було б порушено принцип розподілу влади.

Принцип розподілу влади заперечує надання адміністративному суду адміністративно-дискреційних повноважень - ключовим завданням якого є здійснення правосуддя. Тому завданням адміністративного суду є контроль за легітимністю прийняття рішення.

Тому, суд не вправі перебирати на себе функції відповідного органу та своїм рішенням визначати переможця.

В зв`язку із цим, суд вважає необхідним зобов`язати Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, прийняти одне з відповідних рішень відносно ТОВ «Ас-Транс Юг» переможця конкурсу на об`єкті конкурсу № 53 Херсон Одеса, рейси 247/248, який відбувся 27.03.2023 р. згідно протоколу засідання Конкурсного комітету від 27.03.2023р. № 11 у відповідності до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автомобільному маршруті загального користування №1081 та Закону України «Про автомобільний транспорт».

Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст.2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури.

Частиною 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Частиною 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

В процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

Згідно зі ст. 249 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про те, що адміністративний позов слід задовольнити частково.

Згідно з ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Суд зазначає, що за звернення до суду із зазначеним позовом позивач сплатив 2684, 00 грн. судового збору, які мають бути стягнуті з відповідача на його користь.

Керуючись ст. ст. 6, 14, 139, 243-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Ас-Транс Юг» (вул. Бугаївська, 35, оф.404, м.Одеса, 65005, код ЄДРПОУ 40673473) до Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України (проспект Перемоги, 14, м.Київ, 01135) про визнання протиправної бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, щодо неприйняття рішення за протоколом засідання Конкурсного комітету від 27.03.2023р. № 11 відносно ТОВ «Ас-Транс Юг» переможця конкурсу на об`єкті конкурсу № 53 Херсон Одеса, рейси 247/248, який відбувся 27.03.2023 р.

Зобов`язати Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, прийняти одне з відповідних рішень відносно ТОВ «Ас-Транс Юг» переможця конкурсу на об`єкті конкурсу № 53 Херсон Одеса, рейси 247/248, який відбувся 27.03.2023 р. згідно протоколу засідання Конкурсного комітету від 27.03.2023р. № 11 у відповідності до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автомобільному маршруті загального користування №1081 та Закону України «Про автомобільний транспорт».

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути з Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ас-Транс Юг`судовий збір у розмірі 2684 грн.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Д.К. Василяка

Дата ухвалення рішення13.09.2023
Оприлюднено18.09.2023
Номер документу113495609
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності

Судовий реєстр по справі —420/12561/23

Ухвала від 09.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Постанова від 05.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 17.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 17.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Рішення від 13.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 27.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 19.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні