Рішення
від 14.09.2023 по справі 520/4756/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

14 вересня 2023 року № 520/4756/23

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Рубан В.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДЕМИ ГРУПП" (вул. Повздовжня, буд.2, м. Харків, 61085, код ЄДРПОУ36372845) до Головного управління ДПС у Харківській області як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ43983495), Державної податкової служби України (пл. Львівська, буд.8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ДЕМИ ГРУПП", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головне управління ДПС у Харківській області як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України, Державної податкової служби України, в якому просить суд:

- визнати протиправними і скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, утвореного як відокремлений підрозділ ДПС України:

- №8191780/36372845 від 01.02.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №108 від 31.10.2022 на суму 140 400,00 грн. (ПДВ 23 400,00 грн.);

- №8191781/36372845 від 01.02.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №119 від 30.11.2022. на суму 140 400,00 грн. (ПДВ 23 400,00 грн.);

- №8191782/36372845 від 01.02.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №129 від 31.12.2022 на суму 140 400,00 грн. (ПДВ 23 400,00 грн.);

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені і подані ТОВ ДЕМИ ГРУПП податкові накладні:

- №108 від 31.10.2022 на суму 140 400,00 грн. (ПДВ 23 400,00 грн.) датою її фактичного подання на реєстрацію - 11.11.2022;

- №119 від 30.11.2022 на суму 140 400,00 грн. (ПДВ 23 400,00 грн.) датою її фактичного подання на реєстрацію - 09.12.2022;

- №129 від 31.12.2022 на суму 140 400,00 грн. (ПДВ 23 400,00 грн.) датою її фактичного подання на реєстрацію - 12.01.2023;

- стягнути з Відповідачів за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень на користь ТОВ ДЕМИ ГРУПП судові витрати у справі, у тому числі й витрати на професійну правничу допомогу.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що вважає рішення відповідача про відмову в реєстрації податкових накладних протиправним, а накладні такими, що підлягають реєстрації.

Представником відповідача - Головного управління ДПС у Харківській області надано відзив на позов, в якому просив відмовити в задоволенні позовних вимог.

Дослідивши наявні матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини та об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

Позивач, Товариства з обмеженою відповідальністю "ДЕМИ ГРУПП" є суб`єктом господарювання, який зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 24.04.2009, дата запису: 23.06.2010, номер запису: 14801020000043979.

Основним видом господарської діяльності ТОВ «ДЕМИ ГРУПП» є надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів (код КВЕД 77.11), в рамках вказаного виду діяльності Товариство надає в оренду суб`єктам господарювання автомобілі та легкові автотранспортні засоби. Також підприємство, згідно наявних КВЕДів надає послуги з оренди обладнання (КВЕД 77.39) та оренди приміщень (код КВЕД 68.20). Додатковими видами господарської діяльності платника податків є: - 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля - 25.99 Виробництво інших готових металевих виробів, н.в.і.у. - 77.33 Надання в оренду офісних машин і устаткування, у тому числі комп`ютерів.

ТОВ «ДЕМИ ГРУПП» відповідно до приписів п.201.10. ст.201 ПК України складені наступні податкові накладні: №108 від 31.10.2022 на загальну суму 140 400,00 грн. (ПДВ 23 400,00 грн.); №119 від 30.11.2022 на загальну суму 140 400,00 грн. (ПДВ 23 400,00 грн.); №129 від 31.12.2022 на загальну суму 140 400,00 грн. (ПДВ 23 400,00 грн.).

Вказані податкові накладні направлені позивачем у відповідності до норм податкового законодавства для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте до вказаних ПН отримані квитанції про зупинення в їх реєстрації.

Так, 01.06.2021 між ТОВ «ДЕМИ ГРУПП» (Орендодавець) та ТОВ «ІР СОМ» (Орендар) укладено договір оренди автомобіля №01-06-21, відповідно до умов якого Орендодавець зобов`язується передати Орендарю автомобіль марки Porsche, 2021 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_1 , колір сірий, свідоцтво про реєстрацію НОМЕР_2 , за плату в тимчасове користування без надання послуг по керуванню та технічному обслуговуванню на певний строк, а Орендар зобов`язується своєчасно сплачувати Орендодавцю встановлену цим договором орендну плату та по закінченню строку оренди повернути автомобіль Орендодавцю (п.1.1. Договору). Згідно п.2.1. Договору автомобіль, що орендується, буде використовуватися Орендарем для службових поїздок та перевезення вантажів у межах норми вантажопідйомності автомобіля.

У відповідності до п.4.1. Договору орендна плата сплачується Орендарем протягом 10 (десяти) робочих днів з моменту отримання рахунку. Згідно п.4.2 Договору з урахуванням Додаткової угоди №2 від 01.07.2022 орендна плата встановлюється в розмірі 140 400,00 грн. на місяць. Передача вказаного автомобіля від Орендодавця до Орендаря підтверджується відповідним актом приймання-передачі від 01.06.2021. Акти наданих послуг за оренду автомобіля Porsche Cayenne формуються та підписуються посадовими особами сторін Договору щомісяця.

На виконання умов вказаного Договору між сторонами підписані наступні акти наданих послуг: акт наданих послуг №145 від 31.10.2022 на загальну суму 140 400,00 грн., в т.ч. ПДВ 23 400,00 грн.; акт наданих послуг №160 від 30.11.2022 на загальну суму 140 400,00 грн., в т.ч. ПДВ 23 400,00 грн.; акт наданих послуг №176 від 31.12.2022 на загальну суму 140 400,00 грн., в т.ч. ПДВ 23 400,00 грн.;

ТОВ «IP COM» на виконання умов Договору здійснювала відповідні платежі за оренду автомобіля, так 12.10.2022, 21.11.2022, 23.12.2022 здійснено оплати за надані ТОВ «ДЕМИ ГРУПП» послуги з оренди автомобіля. З огляду на наведене, надання послуг за спірними податковими накладними підтверджується наступними документами (у тому числі й первинними), а саме:

- договором оренди автомобіля №01-06-21 від 01.06.2021 з додатковими угодами №1 і №2;

- актами наданих послуг №145 від 31.10.2022, №160 від 30.11.2022, №176 від 31.12.2022;

- банківськими виписками про сплату орендної плати від 12.10.2022, 21.11.2022, 23.12.2022;

- актом звірки взаємних розрахунків від 31.12.2022.

Податкові накладні №108 від 31.10.2022, №119 від 30.11.2022 і №129 від 31.12.2022 складені Позивачем за фактом надання послуг і на виконання дійсних господарських відносин з ТОВ «ІР СОМ», що підтверджується вищевказаними первинними документами.

Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 31.10.2022 №108 в Єдиному реєстрі податкової накладної зупинена. Коди УКТЗЕД/ ДКПП товару/послуг 77.11 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної. Додатково повідомляємо: показник «D»= 14.3393%, «Р»=3406.07».

Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 30.11.2022 №119 в Єдиному реєстрі податкової накладної зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 77.11 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної. Додатково повідомляємо: показник «D»= 12.8134%, «Р»=774.14».

Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 31.12.2022 №129 в Єдиному реєстрі податкової накладної зупинена. Коди УКТЗЕД/ ДКПП товару/послуг 77.11 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної. Додатково повідомляємо: показник «D»= 12.5581%, «Р»=1528.73».

На виконання наказу Мінфіну № 520 «Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН» (далі Порядок № 520) Позивачем направлено на адресу регіональної комісії ДПС у Харківській області наступні повідомлення про надання пояснень, а саме:

- повідомлення №3 від 26.01.2023 до ПН №108 від 31.10.2022 разом із додатками у кількості 20 шт. (договір оренди транспортного засобу з актом приймання-передачі, акт наданих послуг, платіжні документи, документи щодо придбання авто, бухгалтерські документи тощо);

- повідомлення №4 від 26.01.2023 до ПН №119 від 30.11.2022 разом із додатками у кількості 20 шт. (договір оренди транспортного засобу з актом приймання-передачі, акт наданих послуг, платіжні документи, документи щодо придбання авто, бухгалтерські документи тощо);

- повідомлення №5 від 26.01.2023 до ПН №129 від 31.12.2022 разом із додатками у кількості 20 шт. (договір оренди транспортного засобу з актом приймання-передачі, акт наданих послуг, платіжні документи, документи щодо придбання авто, бухгалтерські документи тощо).

За результатами розгляду цих пояснень і копій документів комісією ГУ ДПС у Харківській області були прийняті рішення про відмову в реєстрації вказаних ПН, а саме:

- рішення №8191780/36372845 від 01.02.2023 про відмову в реєстрації ПН №108 від 31.10.2022. Підстава відмови: ненадання платником податків копій документів - розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Крім цього, в даному рішенні додатково зазначено, що відсутня оплата за придбання авто.

- рішення №8191781/36372845 від 01.02.2023 про відмову в реєстрації ПН №119 від 30.11.2022. Підстава відмови: ненадання платником податків копій документів - розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Крім цього, в даному рішенні додатково зазначено, що відсутня оплата за придбання авто.

- рішення №8191782/36372845 від 01.02.2023 про відмову в реєстрації ПН №129 від 31.12.2022. Підстава відмови: ненадання платником податків копій документів - розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Крім цього, в даному рішенні додатково зазначено, що відсутня оплата за придбання авто.

У відповідності до Постанови КМУ від 11.12.2019 № 1165 «Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної» (далі Порядок №1165) Позивачем в електронному вигляді на адресу центрального податкового органу ДПС України (далі Відповідач-2) були подані наступні скарги:

- скарга від 07.02.2023 на рішення №8191780/36372845 від 01.02.2023 про відмову в реєстрації ПН №108 від 31.10.2022 з додатками у кількості 27 шт.;

- скарга від 07.02.2023 на рішення №8191781/36372845 від 01.02.2023 про відмову в реєстрації ПН №119 від 30.11.2022 з додатками у кількості 27 шт.;

- скарга від 07.02.2023 на рішення №8191782/36372845 від 01.02.2023 про відмову в реєстрації ПН №129 від 31.12.2022 з додатками у кількості 27 шт.

За результатами розгляду вищевказаної скарги ДПС України прийняті наступні рішення:

- рішення №14788/36372845/2 від 14.02.2023 про залишення скарги на рішення №8191780/36372845 без задоволення;

- рішення №14831/36372845/2 від 14.02.2023 про залишення скарги на рішення №8191781/36372845 без задоволення;

- рішення №14737/36372845/2 від 14.02.2023 про залишення скарги на рішення №8191782/36372845 без задоволення.

Підстава відмови: ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактур/інвойси, акти приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням певних типових форм а галузевої специфіки, накладних.

Не погоджуючись з позицією контролюючого органу, позивач звернувся до суду.

На підтвердження здійснення господарських взаємовідносин між позивачем та його контрагентами до суду надано первинні документи, які надавались позивачем відповідачу до та після зупинення реєстрації податкової накладної.

Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій товариства є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.

Первинні документи складаються під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванню оброблення даних на підставі первинних документів складаються зведені облікові документи товариства.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року № 1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).

Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі по тексту - Порядок №520).

Відповідно до пунктів 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Виходячи зі змісту вказаних норм, суд приходить до висновку, що рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкових накладних приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.

Надані позивачем до контролюючого органу, а також до суду, первинні бухгалтерські документи підтверджують вчинення господарської операції та настання обставин, з якими закон пов`язує виникнення податкових зобов`язань та права виписки податкової накладної.

Суд зазначає, що до позивача було встановлено критерії оцінки ступеня ризиків, проте не враховано надані позивачем документи на усунення вказаних ризиків.

З огляду на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що рішення комісії ГУ ДПС у Харківській області від 01.02.2023 №8191780/36372845, №8191781/36372845, №8191782/36372845 про відмову в реєстрації податкової накладної № 108 від 31.10.2022, №119 від 30.11.2022, №129 від 31.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних є необґрунтованими, а тому підлягають скасуванню.

Враховуючи висновки суду про скасування оскаржуваних рішень, суд, з метою належного захисту прав позивача, вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №108 від 31.10.2022; №119 від 30.11.2022; №129 від 31.12.2022 складені ТОВ "Деми Групп" датами їх фактичного подання на реєстрацію.

Щодо заяви позивача про стягнення на його користь з відповідачів витрат на професійну правничу допомогу в розмір 15000 грн., суд зазначає наступне.

Так, до матеріалів справи представником позивача на підтвердження понесених позивачем витрат на правову допомогу додані наступні докази: свідоцтво про право на зайняття адвокатською діяльністю адвокатом Феленко С.О.; довіреність від 17 лютого 2023 року.; Договір про надання правової (правничої) допомоги №17/02-23 від 17.02.2023; Рахунок-фактура №СФ-1 та платіжне доручення №1279 від 17.02.2023; Рахунок-фактура №СФ-2 та платіжне доручення №1292 від 09.03.2023; Акт прийому-передачі наданих послуг №1 від 18.04.2023 по наданню правової (правничої) допомоги №17/02-23 від 17.02.2023.

Згідно з ст.132 КАС України, судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати:1) на професійну правничу допомогу;2) сторін та їхніх представників, що пов`язані із прибуттям до суду; 3) пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертиз;4) пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; 5) пов`язані із вчиненням інших процесуальних дій або підготовкою до розгляду справи.

Відповідно до ч.1, 4 ст.134 КАС України, витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Відповідно до ч.2-5 ст. 134 КАС України, за результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

Для цілей розподілу судових витрат:

1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою;

2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із:

1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг);

2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг);

3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт;

4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

Вирішуючи питання про визначення розміру витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами, суд враховує складність справи та надані адвокатом послуги. З урахуванням вищевикладеного, оцінивши рівень витрат позивача на правничу допомогу, з урахуванням того, що такі витрати понесені фактично, про що свідчать наявні в матеріалах справи докази, а також те, що позов задоволено, суд приходить до висновку про стягнення з відповідачів на користь позивача витрат на професійну правничу допомогу в розмірі 15000 грн.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Судові витрати розподіляються відповідно до статті 139 КАС України.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДЕМИ ГРУПП" (вул. Повздовжня, буд.2, м. Харків, 61085, код ЄДРПОУ36372845) до Головного управління ДПС у Харківській області як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ43983495), Державної податкової служби України (пл. Львівська, буд.8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Харківській області як відокремлений підрозділ ДПС України від 01.02.2023 №8191780/36372845, №8191781/36372845, №8191782/36372845 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ТОВ "Деми Групп" № 108 від 31.10.2022, №119 від 30.11.2022, №129 від 31.12.2022.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені і подані ТОВ "Деми Групп" податкові накладні №108 від 31.10.2022; №119 від 30.11.2022; №129 від 31.12.2022 датами їх фактичного подання на реєстрацію.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ДЕМИ ГРУПП" (вул. Повздовжня, буд.2, м. Харків, 61085, код ЄДРПОУ36372845) сплачений судовий збір у розмірі 8052 (вісім тисяч п`ятдесят дві) грн., в тому числі 4026 (чотири тисячі двадцять шість) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ43983495) та 4026 (чотири тисячі двадцять шість) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (пл. Львівська, буд.8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393).

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ДЕМИ ГРУПП" (вул. Повздовжня, буд.2, м. Харків, 61085, код ЄДРПОУ36372845) витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 15000 (п`ятнадцять тисяч) грн., в тому числі 7500 (сім тисяч пятсот) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ43983495) та 7500 (сім тисяч пятсот) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (пл. Львівська, буд.8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Рубан В.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.09.2023
Оприлюднено18.09.2023
Номер документу113496703
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —520/4756/23

Ухвала від 12.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 13.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 01.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 19.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Рішення від 14.09.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Рубан В.В.

Ухвала від 29.06.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Рубан В.В.

Ухвала від 07.03.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Рубан В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні