Ухвала
від 12.09.2023 по справі 520/19561/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

УХВАЛА

12 вересня 2023 року № 520/19561/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бабаєва А.І.

за участі:

секретаря судового засідання Крамної А.М.,

представника позивача Гордейчука В.В.,

представника відповідача Сінькової І.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові заяву Національного агентства з акредитації України про закриття провадження у адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕТРОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» до Національного агентства з акредитації України про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

ТОВ «МЕТРОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Національного агентства з акредитації України, в якому просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Національного агентства з акредитації України, що полягає у неприйнятті рішення у відповідності до вимог ст.11 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» від 17 травня 2001 року № 2407-III та умов договору №70579-07-Пр-23 від 17.03.2023 р. про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «Метрологічний Центр» вимогам стандарту ДСТУ ЕN ІSО/ІЕС 17020:2019 «Вимога щодо діяльності різних типів органів, що здійснюють інспектування»;

- зобов`язати Національне агентство з акредитації України прийняти рішення у відповідності до вимог ст.11 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» від 17 травня 2001 року № 2407-ІІІ та умов договору №70579-07-Пр- 23 від 17.03.2023 р. про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «Метрологічний Центр» вимогам стандарту ДСТУ ЕN ІSО/ІЕС 17020:2019 «Вимога щодо діяльності різних типів органів, що здійснюють інспектування» з урахуванням висновків суду.

Національним агентством з акредитації України подано до суду заяву про закриття провадження у справі.

В обґрунтування вказаної заяви, з посиланням на правову позицію викладену в постановах Верховного Суду від 14.03.2018 у справі № 363/2449/14-а та від 18.04.2018 у справі № 369/13240/14-а, зазначено, що спір про виконання господарського договору на виконання робіт з акредитації (оцінка заявника на місці) та робіт з проведення спостереження (прийняття рішення) від 17.03.2023 № 70579-07-Пр-23 між некомерційним господарюючим суб`єктом та товариством з обмеженою відповідальністю не поширюється юрисдикція адміністративних судів відповідно до статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України та статей 4, 20 Господарського процесуального кодексу України.

В судове засідання представник позивача прибув, проти закриття провадження у справі заперечував.

В судове засідання представник відповідача прибула, заяву про закриття провадження у справі підтримала та просила її задовольнити.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності вважає, що заява про закриття провадження у справі не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Згідно з п.1 ч.1 ст.238 КАС України суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Відповідно до приписів статей 2, 4, 19 КАС України до компетенції адміністративних судів належать публічно-правові спори, в яких хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб`єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Згідно зі ст. 1 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» (далі - Закон №2407-III) акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.

Відповідно до ч.ч. 1-2 ст. 6 Закону №2407-III акредитація здійснюється національним органом України з акредитації. Національний орган України з акредитації є державною організацією, яка утворюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері економічного розвитку, та провадить некомерційну господарську діяльність. Положення про національний орган України з акредитації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері економічного розвитку.

Згідно зі ст. 1 Положення «Про Національне агентство з акредитації України», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 13.07.2020 № 1318, Національне агентство з акредитації України (далі - НААУ) є національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності (далі - акредитація). НААУ є державною організацією, яка утворюється Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі - Мінекономіки), належить до сфери його управління та провадить некомерційну господарську діяльність.

Основні функції національного органу України з акредитації визначені у статті 6 Закону №2407-III, серед яких акредитація органів з оцінки відповідності, в тому числі прийняття рішень про акредитацію, відмову в акредитації, розширення та обмеження сфери акредитації, тимчасове зупинення і поновлення дії та скасування атестата про акредитацію.

Порядок проведення акредитації визначено у ст. 11 вказаного Закону і передбачає, що одним із основних її етапів є: призначення групи аудиторів з акредитації; складання програми робіт з акредитації та інформування про це заявника; проведення аналізу наданої інформації та документації; проведення оцінки заявника на місці; аналіз зібраних матеріалів і складання акта оцінки з рекомендаціями щодо акредитації заявника (розширення сфери його акредитації) або відмови в акредитації заявника (відмови в розширенні сфери його акредитації); прийняття рішення про акредитацію заявника (розширення сфери його акредитації) або про відмову в акредитації заявника (відмову в розширенні сфери його акредитації).

Національний орган України з акредитації на підставі заявки органу з оцінки відповідності оцінює компетентність цього органу для провадження визначеної в заявці діяльності з оцінки відповідності.

Якщо національний орган України з акредитації встановлює, що відповідний орган з оцінки відповідності є компетентним для провадження визначеної в заявці діяльності з оцінки відповідності, національний орган України з акредитації приймає рішення про його акредитацію чи розширення сфери його акредитації.

У разі прийняття рішення про акредитацію органу з оцінки відповідності йому видається атестат про акредитацію та надається право використовувати національний знак акредитації. Строк дії атестата про акредитацію становить п`ять років.

У разі прийняття рішення про відмову в акредитації чи відмову в розширенні сфери акредитації заявникові видається (надсилається) письмове повідомлення про таку відмову, в якому зазначаються її підстави.

Рішення про акредитацію (чи розширення сфери акредитації) засвідчує той факт, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності (стаття 1 Закону №2407-III).

Укладення договору, яким регулюються організаційні відносини у сфері акредитації на індивідуальному рівні, правової природи цих правовідносин не змінює.

Враховуючи зазначене, відповідач у даній спірній ситуації діє у сфері делегованих йому публічно-владних управлінських функцій, а тому спір належить розглядати в рамках адміністративного судочинства.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постанові від 03.11.2021 року по справі №460/9684/20, в якій Верховний Суд відхилив посилання на позицію Великої Палати Верховного Суду у справах №363/2449/14-а та №369/13240/14-а.

Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Таким чином, даний спір належить розглядати в рамках адміністративного судочинства.

З огляду на викладене, на думку суду, заява Національного агентства з акредитації України про закриття провадження у справі є необґрунтованим та задоволенню не підлягають.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 238, ст. 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

У задоволенні заяви Національного агентства з акредитації України про закриття провадження у адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕТРОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» до Національного агентства з акредитації України про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Суддя Бабаєв А.І.

Повний текст ухвали складено 15.09.2023 року

Дата ухвалення рішення12.09.2023
Оприлюднено18.09.2023
Номер документу113496960
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —520/19561/23

Ухвала від 27.09.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

Ухвала від 27.09.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

Ухвала від 12.09.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

Ухвала від 12.09.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

Ухвала від 12.09.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

Ухвала від 12.09.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

Ухвала від 25.08.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

Ухвала від 28.07.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні