ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2-а-1909/10/1970
"30" червня 2010 р. Тернопільський окружний а дміністративний суд в складі :
Головуючої Подлісної І.М.
при секретарі Калиняк О.В.
за участю:
пред ставника позивача - Га фтко Н.Л.
п редставника відповідача - Т вердо хліб В.Д.
розглянувши у відкрит ому судовому засіданні в зал і суду в місті
Тернополі адміністрати вну справу за адміністративн им позовом Тернопільського о бласного відділення Фонду со ціального захисту Інвалідів до приватного підприємства «Швейна фабрика Маки»про стя гнення адміністративного-го сподарських санкцій та пені
в с т а н о в и в:
Тернопільське обла сне відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів зверн улося до суду з адміністрати вним позовом про стягнення з приватного підприємства «Шв ейна фабрика Маки»адміністр ативно-господарських санкці й та пені за не створення робочих місць для працевлашт ування інвалідів відповідно до встановленого нормативу в загальній сумі 7 114, 71 грн.
В судовому засіданні пред ставник позивача позовні вим оги підтримав, з мотивів викл адених в позовній заяві, прос ить стягнути з відповідача в ищевказану суму. Пояснив, що с ередньооблікова чисельніст ь штатних працівників обліко вого складу у відповідача ск ладає 19 осіб, тобто відповідно до ч.1 ст.19 Закону, норматив роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів становить 1 інв алід. Даний норматив підприє мством не дотримано. Таким чи ном, за одне робоче місце, приз начене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалі дом, відповідач до 15.04.2010 року по винен був самостійно сплатит и адміністративно - господа рські санкції у розмірі 7 015, 79 гр н. та 98, 92 грн. пені за несвоєчасн у сплату вищевказаних санкці й.
Представник відповідача п роти позову заперечив. Ствер див, що позовні вимоги не підл ягають до задоволення через те, що підприємство інформув ало відділення про створення робочих місць для працевлаш тування інвалідів, однак від повідні органи не направляли на підприємство інвалідів д ля їх працевлаштування, а так ож не було звернення інвалід ів на підприємство з питання працевлаштування.
Представник відповідача т акож відмітив, що підприємст во щомісячно інформувало Тер нопільський міськрайонний ц ентр зайнятості про створенн я робочих місць для інваліді в, проте центр зайнятості не р еагував.
Крім того, представник відп овідача стверджує, що застос ування до підприємства адмін істративно-господарських са нкцій Фондом соціального зах исту інвалідів є неправомірн им, так як сам факт відсутност і інваліда не є підставою для їх застосування.
Крім пояснень представник ів сторін судом досліджені п исьмові докази які надані по зивачем та відповідачем.
Заслухавши пояснення п редставників позивача та від повідача, повно і всебічно з' ясувавши всі обставини справ и в їх сукупності на підставі чинного
законодавства, перевірив ши їх дослідженими у судовом у засіданні доказами, суд вва жає, що в задоволенні позовни х вимог слід відмовити з наст упних підстав.
Відповідно до п.1 ст.19 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні»від 21 березня 1991 року №875-ХІІ із змінами та доповнен нями (далі по тексту - Закон 87 5), для підприємств, установ і о рганізацій, незалежно від фо рми власності і господарюван ня установлюється норматив р обочих місць для працевлашту вання інвалідів у розмірі 4% се редньооблікової чисельност і штатних працівників особов ого складу за рік, а якщо працю є від 8 до 25 осіб, - у кількості 1 р обочого місця.
Відповідно до вимог ч.1 ст.20 З акону №875, підприємства, устан ови, організації, у тому числі підприємства, організації г ромадських організацій інва лідів, фізичні особи, які вико ристовують найману працю, де середньооблікова чисельніс ть працюючих інвалідів менша , ніж установлено нормативом , передбаченим ст.19 цього Зако ну, щороку сплачують відпові дним відділенням Фонду соціа льного захисту інвалідів адм іністративно-господарські с анкції, сума яких визначаєть ся в розмірі середньої річно ї заробітної плати на відпов ідному підприємстві, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичної особи, я ка використовує найману прац ю, за кожне робоче місце, призн ачене для працевлаштування і нваліда і не зайняте інвалід ом.
Із матеріалів справи, а саме із звіту відповідача про зай нятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік, вбачаєтьс я, що середньооблікова чисел ьність працівників на підпри ємстві у звітному періоді ск ладала 19 чоловік, відповідно н орматив робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів у з вітному періоді повинен був становити - 1 інвалід, проте у з віті вказано, що на підприємс тві інвалідів зайнято не бу ло.
За п.п. 3.3.3 Інструкції із стати стики чисельності працівник ів, зайнятих у народному госп одарстві, середньооблікова ч исельність штатних працівни ків за період з початку року (у тому числі за квартал, півріч чя, 9 місяців, рік) обчислюєтьс я шляхом підсумування середн ьооблікової чисельності пр ацівників за всі місяці робо ти підприємства, що минули за період з початку року до звіт ного місяця включно та ділен ня одержаної суми на кількіс ть місяців за період з початк у року.
Згідно змісту Листів Дер жкомстату №6-2-7/230 від 21.10.2002 року т а Державного комітету Україн и з питань регуляторної полі тики та підприємництва № 6538 ві д 12.11.2003 р., у разі отримання при ро зрахунку не цілого значення показника необхідно заокруг лити його за загальними прав илами арифметики до цілого з начення.
Порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій тягне за собою на рахування пені. Пеня обчислю ється виходячи з 120% річних обл ікової ставки Національного банку України, що діяла на мом ент сплати, нарахованої на по вну суму недоїмки за весь її с трок.
Сплату штрафних санкцій пі дприємства (об' єднання), уст анови і організації проводят ь відповідно до закону за рах унок прибутку, який залишаєт ься в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборі в (обов' язкових платежів). У р азі відсутності коштів штраф ні санкції можуть бути засто совані шляхом звернення стяг нення на майно підприємства (об»єднання), установи і орган ізації в порядку, передбачен ому законом.
Із розрахунку заборговано сті по платежу до Фонду за нес творене робоче місце для пра цевлаштування інваліда за 2009 рік вбачається, що середньор ічна заробітна плата на ПП «Ш вейна фабрика Маки»становит ь 7 015, 79 грн., відповідно, відпові дачу були нараховані штрафні санкції в розмірі 7 015, 79 грн.Так ож підприємству була нарахов ана пеня за порушення термін ів сплати санкцій в розмірі 98, 92 грн.
Відповідно до ст.18 Закону № 875 забезпечення прав інвалід ів на працевлаштування та оп лачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання робот и вдома, здійснюється шлях ом їх безпосереднього звер нення до підприємств, устан ов, організацій чи до держ авної служби зайнятості.
Підбір робочого місця здій снюється переважно на підпри ємстві, де настала інвалідні сть, з урахуванням побажань і нваліда, наявних у нього про фесійних навичок і знань, а також рекомендацій медико- соціальної експертизи.
Підприємства, установи, ор ганізації, фізичні особи, я кі використовують найману п рацю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця дл я працевлаштування інвалід ів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати д ля них умови праці з
ура хуванням індивідуальних про грам реабілітації і забезп ечувати інші соціально-еко номічні гарантії, передба чені чинним законодавство м, надавати державній службі зайнятості інформацію, необ хідну для організації працев лаштування інвалідів, і звіт увати Фонду соціального за хисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування інвалідів у порядку, встано вленому Кабінетом Міністрів України.
Інвалідам, які не мають змог и працювати на підприємства х, в установах, організаціях , державна служба зайнятост і сприяє у працевлаштуванні з умовою про виконання робот и вдома.
Абзацом 4 пункту 2 статті 19 За кону України «Про зайнятість населення»визначено право д ержавної служби зайнятості н аправляти для працевлаштува ння на підприємства. В устано ви організації всіх форм вла сності при наявності там віл ьних робочих місць (вакантни х посад) інвалідів, які зверта ються до служби зайнятості, в ідповідно до рівня їх освіти і професійної підготовки та рекомендацій МСЕК, наявних у них кваліфікації та знань та з урахуванням їх побажань.
З врахуванням викладено го, суд приходить до перекона ння, що обов' язок по працевл аштуванню інвалідів, відпові дно до встановленого Законом № 875 нормативом, покладається як на роботодавців так і на Де ржавну службу зайнятості.
Згідно ч.2 ст.19 цього ж Закону , відповідальність за незабе зпечення зазначених нормати вів покладається на керівник а підприємств.
Відповідно до ст.218 Господар ського кодексу України підст авою для господарсько-правов ої відповідальності учасник а господарських відносин є в чинене ним правопорушення у сфері господарювання. Правоп орушення включає в себе таки й обов' язковий елемент як в ина.
З матеріалів справи видно, щ о відповідач щомісячно інфор мував центр зайнятості про н аявність вільних робочих міс ць (вакантних посад) для інвал ідів, центр зайнятості не нап равляв інвалідів на підприєм ство, а інваліди безпосередн ьо також не звертались з пита ння працевлаштування. Причин ою не працевлаштування відпо відачем інвалідів в даному в ипадку була їх відсутність.
З наявних в матеріалах спра ви доказів суд приходить до в исновку, що відповідачем дот римано вимог Закону України «Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні», а сам факт відсутності працю ючого інваліда, ще не є підста вою для застосування адмініс тративно-господарських санк цій, оскільки останнім викон ано вимоги, щодо нормативу ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів.
З урахуванням викладеного , суд вважає, що застосування а дміністративно - господарськ их санкцій до приватного під приємства «Швейна фабр ика Маки»є неправомірним, а т ому вважає, що позивачу слід в ідмовити у задоволені п озовних вимог.
Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з ві дповідача не стягуються.
керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 72, 86, 16 0-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Законо м України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні», від 21 березня 1991 року , суд, -
П О С Т А Н О В И В:
В позові Тернопіль ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів до приватного підпр иємства «Швейна фабрика Маки »(м. Тернопіль, Тернопільсько ї обл., вул. Бродівська 44, код ЄД РПОУ 21168198) про стягнення 7 015 грн. 79 коп. адміністративно - госп одарських санкцій та 98 грн. 92 пе ні - відмовити.
Постанова суду може бути ос каржена до Львівського апеля ційного адміністративного с уду через Тернопільський окр ужний адміністративний суд ш ляхом подачі в 10 денний строк з дня постановлення постанов и заяви про апеляційне оскар ження і подання після цього п ротягом 20 днів апеляційної ск арги у порядок і строки, перед бачені статтями 186 і 254 Кодексу адміністративного судочинс тва України.
Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строків подання заяви про ап еляційне оскарження і апеляц ійної скарги судове рішення. Якщо воно не скасовано, набир ає законної сили після закін чення апеляційного розгляду справи.
Головуючий суддя Подлісна І.М.
копія вірна
Суддя Подлісна І.М.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.06.2010 |
Оприлюднено | 29.09.2010 |
Номер документу | 11349990 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні