Справа № 2а-4528/10/2570
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 вересня 2010 р. м. Чернігів
Чернігівський окружний ад міністративний суд в складі:
головуючого судді Сорочко Є.О.,
при секретарі Сердюк Д.О.,
з участю представника пози вача Присівок Ю.С.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду справу за адміністра тивним позовом Чернігівсько го обласного відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів до товариства з обмежено ю відповідальністю «Радикал Імпекс» про стягнення адмін істративно-господарських са нкцій та пені, -
В С Т А Н О В И В:
Чернігівське обласне відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів звернулось до суду з адміністративним поз овом до товариства з обмежен ою відповідальністю «Радика л Імпекс» (далі - ТОВ «Радика л Імпекс») про стягнення адмі ністративно-господарських с анкцій та пені в розмірі 6186,65 гр н. Свої вимоги обґрунтовують тим, що відповідно до вимог ч. 1 ст. 19 Закону України «Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні» для підпр иємств (об' єднань), установ і організацій незалежно від ф орми власності і господарюва ння встановлюється норматив робочих місць для забезпече ння працевлаштування інвалі дів у розмірі чотирьох відсо тків від загальної чисельнос ті працюючих, а якщо працює ві д 8 до 25 чоловік - у кількості о дного робочого місця. За резу льтатами перевірки підприєм ства відповідача було встано влено, що у ТОВ «Радикал Імпек с» середньооблікова кількіс ть штатних працівників в 2009 ро ці складала 9 осіб, норматив ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів становить 1 ро боче місце, з яких кількість ш татних працівників, яким вст ановлена інвалідність 0 осіб . Таким чином, у відповідності до ч. 1 ст. 20 вищезазначеного За кону відповідач повинен спла тили адміністративно-господ арські санкції у розмірі пол овини середньої річної зароб ітної плати на підприємстві за нестворене робоче місце д ля працевлаштування інвалід а, а також суму пені за несвоєч асну сплату вказаних санкцій .
В судовому засіданні предс тавник позивача вимоги підтр имала, просила їх задовольни ти в повному обсязі, посилаюч ись на обставини викладені в позовній заяві.
Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про дату, час та місце судо вого розгляду повідомлений н алежним чином, причини неявк и суду не повідомив.
Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ника позивача, всебічно і пов но з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, об' єктивно оцінив ши докази, які мають юридичне значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, су д вважає, що позов підлягає за доволенню з наступних підста в.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 19 З акону України «Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні» (далі - Закон) для підприємств (об' єднань) , установ і організацій незал ежно від форми власності і го сподарювання встановлюєтьс я норматив робочих місць для забезпечення працевлаштува ння інвалідів у розмірі чоти рьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщ о працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого мі сця.
Частини 2, 3 ст. 19 Закону та ч. 2 ст . 12 Закону України «Про охорон у праці» встановлюють, що під приємства, установи, організ ації, у тому числі підприємст ва, організації громадських організацій інвалідів, фізич ні особи, які використовують найману працю, самостійно ро зраховують кількість робочи х місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нор мативу, встановленого частин ою першою цієї статті, і забез печують працевлаштування ін валідів; самостійно здійснюю ть працевлаштування інвалід ів у рахунок нормативів робо чих місць виходячи з вимог ст атті 18 цього Закону. При розра хунках кількість робочих міс ць округлюється до цілого зн ачення.
Згідно ст. 20 Закону України « Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні» п ідприємства, установи, орган ізації, у тому числі підприєм ства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, де середн ьооблікова чисельність прац юючих інвалідів менша, ніж ус тановлено нормативом, перед баченим статтею 19 цього Зак ону, щороку сплачують відпов ідним відділенням Фонду соці ального захисту інвалідів адміністративно-господарсь кі санкції, сума яких визна чається в розмірі середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємств і, установі, організації, у т ому числі підприємстві, орг анізації громадських орган ізацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує най ману працю, за кожне робоче мі сце, призначене для працевл аштування інваліда і не зай няте інвалідом. Для підприєм ств, установ, організацій, у то му числі підприємств, органі зацій громадських організац ій інвалідів, фізичних осіб, н а яких працює від 8 до 15 осіб, ро змір адміністративно-господ арських санкцій за робоче мі сце, призначене для працевла штування інваліда і не зайня те інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організ ації громадських організаці й інвалідів, у фізичної особи , яка використовує найману пр ацю.
Статтею 19 Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні» п ередбачено, що відділення Фо нду соціального захисту інва лідів з метою контролю за вик онанням нормативу робочих мі сць, передбаченого частиною першою цієї статті, мають пра во в порядку, передбаченому К абінетом Міністрів України, здійснювати перевірки підпр иємств, установ, організацій , у тому числі підприємств, орг анізацій громадських органі зацій інвалідів, фізичних ос іб, які використовують найма ну працю, щодо реєстрації у Фо нді соціального захисту інва лідів, подачі ними звітів про зайнятість та працевлаштува ння інвалідів, виконання нор мативу робочих місць, призна чених для працевлаштування і нвалідів, у тому числі шляхом зарахування, та сплати ними а дміністративно-господарськ их санкцій.
Відповідно до Порядку пода ння підприємствами, установа ми, організаціями та фізични ми особами, що використовуют ь найману працю, звітів про за йнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, нео бхідної для організації їх п рацевлаштування, затверджен ого постановою Кабінету Міні стрів України від 31 січня 2007 р. N 70 звіт про зайнятість і праце влаштування інвалідів робот одавці подають (надсилають р екомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонд у, в яких вони зареєстровані, з а формою, затвердженою Мінпр аці за погодженням з Держком статом.
Відповідно до п. 2 Порядку сп лати підприємствами, установ ами, організаціями та фізичн ими особами, що використовую ть найману працю, суми адміні стративно-господарських сан кцій та пені за невиконання н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів, з атвердженого постановою Каб інету Міністрів України від 31 січня 2007 р. N 70 роботодавці спла чують суму адміністративно-г осподарських санкцій відділ енням Фонду соціального захи сту інвалідів за місцем їх де ржавної реєстрації як юридич них осіб або фізичних осіб - пі дприємців на рахунки, відкри ті в органах Державного казн ачейства, до 15 квітня року, що н астає за роком, в якому відбул ося порушення нормативу робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів. Обчислення сум и адміністративно-господарс ьких санкцій проводиться роб отодавцями самостійно згідн о з порядком заповнення звіт у про зайнятість і працевлаш тування інвалідів, затвердже ним Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.
Згідно звіту про зайнятіст ь та працевлаштування інвалі дів за 2009 рік норматив робочих місць відповідачем виконано .
За результатами позаплано вої перевірки ТОВ «Радикал І мпекс» 09.07.2010 року встановлено, щ о середньооблікова чисельні сть штатних працівників облі кового складу на підприємств і ТОВ «Радикал Імпекс» в 2009 роц і становила 9 осіб та відповід но норматив робочих місць дл я працевлаштування інваліді в для позивача повинен стано вити 1 особа, кількість штатни х працівників, яким відповід но до чинного законодавства встановлена інвалідність - 0 о сіб. Річний фонд оплати праці , зазначений в звіті за 2009 рік н а підприємстві відповідача с кладає 107300 грн., а середньорічн а заробітна плата штатного п рацівника складає 11922,22 грн. Роз мір адміністративно-господа рських санкцій за невиконанн я нормативу створення робоч их місць, призначених для пра цевлаштування інвалідів і не зайняте інвалідами, станови ть 5961,11 грн.
Частиною 3 статті 18 Закону ви значені обов'язки підприємст ва, що використовує найману п рацю виділяти та створювати робочі місця для працевлашту вання інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, ств орювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забе зпечувати інші соціально-еко номічні гарантії, передбачен і чинним законодавством, над авати державній службі зайня тості інформацію, необхідну для організації працевлашту вання інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту і нвалідів про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабі нетом Міністрів України.
Зважаючи на те, що відповіда чем несвоєчасно сплачено адм іністративно-господарські с анкції, то згідно ч. 2 ст. 20 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні» порушення термінів сплати адміністративно-госп одарських санкцій тягне за с обою нарахування пені. Пеня о бчислюється виходячи з 120% річ них облікової ставки Націона льного банку України, що діял а на момент сплати, нарахован ої на повну суму недоїмки за в есь її строк.
Відповідно до пункту 3.7 Поря дку нарахування пені та її сп лати, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціал ьної політики України № 223 від 15.05.2007 року у поданій позовній з аяві за невиконання норматив у щодо працевлаштування інва лідів до відповідної судової інстанції відділення Фонду розраховує суму пені на дату її подання.
Постановою правління Наці онального банку України від 09.08.2010 року № 377 встановлена з 10.08.2010 р оку облікова ставка у розмір і 7,75 % річних, а тому розмір пені , розрахованої відділенням Ф онду соціального захисту інв алідів у Чернігівській облас ті, становить 225,54 грн.
Згідно статті 71 Кодексу адм іністративного судочинства України кожна сторона повин на довести ті обставини, на як их ґрунтується її вимоги та з аперечення.
Ухвалою суду від 01.09.2010 року за пропоновано відповідачу над ати докази, які підтверджуют ь здійснення ним заходів по з абезпеченню працевлаштуван ня інвалідів, але таких доказ ів ТОВ «Радикал Імпекс» не по дано.
Крім того з матеріалів спра ви вбачається, що відповідач ем протягом 2009 року звітів за ф ормою 3-ПН «Про наявність вака нсій» щодо вакантних робочих місць для працевлаштування інвалідів до державної служб и зайнятості не надавалось, щ о підтверджується листом Чер нігівського міського центру зайнятості № 07/4407 від 03.09.2010 року. Т акож відповідачем суду не на дано доказів створення робоч их місць для інвалідів.
Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги Чернігівсько го обласного відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів до товариства з обмежено ю відповідальністю «Радикал Імпекс» є законними та обґру нтованими, і тому підлягають задоволенню, а адміністрати вно-господарські санкції та пеня стягненню з відповідача .
Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167, Кодек су адміністративного судочи нства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Чернігівського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів до товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Радикал Імпекс» - задово льнити в повному обсязі.
Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю «Ра дикал Імпекс» (ідентифікацій ний код 21407556) в дохід Державного бюджету України (отримувач: Д ержавний бюджет м. Чернігів, б анк отримувача: ГУДКУ у Черні гівській області, рахунок: 3121123 0700002, МФО 853592, код 22825965) 5961 (п'ять тисяч д ев'ятсот шістдесят одна) грн. 1 1 коп. адміністративно-господ арських санкцій та 225 (двісті д вадцять п'ять) грн. 54 коп.
Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку на подання апеляційної с карги, якщо вона не була подан а у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасова но, набирає законної сили піс ля закінчення апеляційного р озгляду справи.
Постанова може бути оскар жена до Київського апеляційн ого адміністративного суду п ротягом десяти днів з дня її п роголошення, а в разі застосу вання судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а тако ж прийняття постанови у пись мовому провадженні апеляцій на скарга подається протягом десяти днів з дня отримання к опії постанови, за правилами , встановленими ст. ст. 185-187 КАС У країни, шляхом подання через суд першої інстанції апеляц ійної скарги.
Дата виготовлення та підп исання постанови в повному о бсязі - 17 вересня 2010 р.
Суддя: Сорочко Є.О.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.09.2010 |
Оприлюднено | 29.09.2010 |
Номер документу | 11350771 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Сорочко Є.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні