У Х В А Л А
14 вересня 2023 року м. Чернігівсправа № 927/522/22
Господарський суд Чернігівської області у складі судді Моцьора В.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали заяви №1653-02-01-927/522 від 14.08.2023 арбітражної керуючої Потупало Н.І. (Вознесенський узвіз, буд. 10а, оф. 213, м. Київ, 04053, ІНФОРМАЦІЯ_1 ), про виключення з реєстру вимог кредиторів у справі
за заявою кредитора-1: Товариства з обмеженою відповідальністю "Краншип"
код ЄДОПОУ 32428972, вул. Успенська, буд.39/1, 1-2 поверх, офіс 2/4,м. Одеса, 65048;
ел.пошта: tb@tship.od.ua
кредитора-2: Товариства з обмеженою відповідальністю "Ізмаїл-Агролідер"
код ЄДОПОУ 34536950, вул. Шкільна, б.23, с. Багате, Ізмаїльський район, Одеська область, 68671
до боржника: Дочірнього підприємства "Лугове"
код ЄДРПОУ 37792325, юридична адреса: вул. П.Гацька, 26, с.Олбин, Козелецький район, Чернігівська область, 17040;
фактична адреса: вул. Князя Чорного, 4, офіс 123, м. Чернігів, 14000
про відкриття провадження у справі про банкрутство
за участю представників учасників справи:
керуюча санацією: арбітражна керуюча Потупало Н.І. (поза межами приміщення),
від кредитора: Баранов О.В.
У судовому засіданні була проголошена вступна та резолютивна частини ухвали на підставі ст.233 Господарського процесуального кодексу України.
ВСТАНОВИВ:
У провадженні Господарського суду Чернігівської області перебуває справа за спільною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Краншип" та Товариства з обмеженою відповідальністю "Ізмаїл-Агролідер" про відкриття провадження у справі про банкрутство Дочірнього підприємства "Лугове".
Ухвалою суду від 12.01.2023, зокрема, введено процедуру санації боржника - Дочірнього підприємства "Лугове" (код ЄДРПОУ 37792325) строком на 1 (один) рік до 12.01.2024.
12.01.2023 на офіційному вебпорталі судової влади України оприлюднено повідомлення про введення процедури санації.
28.08.2023 на електронну пошту суду надійшла заява №1653-02-01-927/522 від 14.08.2023 арбітражної керуючої Потупало Н.І., в якій заявник просить суд: визнати вимоги ПП "Агрохім Торг" такими, що не можуть бути погашеними у зв`язку з наявністю економічних санкцій, відповідно до Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території Укераїни" та Указу Президента України від 01.07.2023 №364/2023; виключити вимоги ПП "Агрохім Торг" з реєстру вимог кредиторів та плану санації ДП "Лугове".
Ухвалою суду від 04.09.2023 заяву прийнято до розгляду; судове засідання призначено на 14.09.2023.
13.09.2023 від представника кредитора ПП "Агрохім Торг" надійшли заперечення на заяву.
Судове засідання 14.09.2023 проведено в режимі відеоконференції.
Додаткових заяв та клопотань від учасників справи не надходило.
Арбітражна керуюча Потупало Н.І. просила суд задовольнити подану нею заяву.
Представник кредитора заперечив щодо задоволення заяви.
Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, дослідивши докази, які мають юридичне значення для розгляду і вирішення клопотань по суті, господарський суд ВСТАНОВИВ:
В обґрунтування клопотання арбітражна керуюча посилається на те, що ПП "Агрохім Торг" зареєстровано на тимчасово окупованій території, тому з урахуванням приписів Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" та Указу Президента України від 01.07.2023 № 364/2023, з огляду на те, що заборгованість ДП "Лугове" перед ПП "Агрохім Торг" фактично є активом ПП "Агрохім Торг" та виникла внаслідок укладення нікчемного правочину, вимоги ПП "Агрохім Торг" є такими, що не можуть бути погашеними і їх слід виключити.
Представник кредитора у своїх запереченнях посилається, зокрема, на те, що Кабінет Міністрів України не ухвалював рішення про поширення статті 13 Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" на тимчасово окуповані території визначені Переліком, отже вимоги абз. 2 ч.2 ст.13 цього Закону не поширюються на договір купівлі-продажу №10/12-20 від 10.12.2020. Також представник зазначає, що рішення Ради національної безпеки і оборони України від 01.07.2023 "Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)", затверджене Указом Президента України від 01.07.2023 № 364/2023, передбачає персональні обмежувальні заходи (санкції), у додатку №2 до цього рішення ПП "Агрохім Торг" не вказане.
Так, ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 27.10.2022 визнано вимоги кредиторів, що підлягають внесенню розпорядником майна до реєстру вимог кредиторів Дочірнього підприємства "Лугове" (код ЄДРПОУ 37792325), зокрема, Приватного підприємства "Агрохім Торг" (код ЄДРПОУ 42686332) на загальну суму 18 511 260,78грн, з наступною черговістю задоволення: 18 506 298,78грн сума вимог четвертої черги (основний борг) та 4962,00грн сума вимог першої черги (витрати зі сплати судового збору).
Грошові вимоги Приватного підприємства "Агрохім Торг" у сумі 18 506 298,78грн підтверджуються договором купівлі-продажу №10/12-20 від 10.12.2020, додатковою угодою №1 від 13.12.2020, видатковими накладними за період з 17.12.2020 по 30.12.2020, податковими накладними за період з 18.12.2020 по 30.12.2020, рішенням Господарського суду Чернігівської області від 28.07.2021 у справі №927/541/21, наказом про примусове виконання рішення Господарського суду Чернігівської області від 03.11.2021 у справі №927/541/21, довідкою від 20.09.2022 №15386 приватного виконавця виконавчого округу Чернігівської області Приходька Ю.М. про залишок боргу.
До реєстру вимог кредиторів ДП "Лугове" арбітражною керуючою Потупало Н.І. внесено вимоги ПП "Агрохім Торг" на загальну суму 18 511 260,78грн, з наступною черговістю задоволення: 18 506 298,78грн сума вимог четвертої черги (основний борг) та 4962,00грн сума вимог першої черги (судові витрати).
Згідно з нормами абзацу 1 ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України, правочин є нікчемним та, відповідно, недійсним, якщо його недійсність встановлена законом. У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
Законом України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" №1207-VII від 15.04.2014 визначено статус території України, тимчасово окупованої внаслідок збройної агресії Російської Федерації, встановлено особливий правовий режим на цій території, визначено особливості діяльності державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій в умовах цього режиму, додержання та захисту прав і свобод людини і громадянина, а також прав і законних інтересів юридичних осіб.
Статтею 13 цього Закону визначено особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території.
Відповідно до ч.1 ст. 13 цього Закону положення цієї статті застосовуються до тимчасово окупованої території, передбаченої пунктами 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону, надр під територіями, зазначеними у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону, і повітряного простору над цими територіями.
В умовах воєнного стану рішенням Кабінету Міністрів України положення цієї статті можуть бути поширені на тимчасово окуповані території, передбачені пунктом 3 частини першої статті 3 цього Закону, надра під територіями, зазначеними у пункті 3 частини першої статті 3 цього Закону, і повітряний простір над цими територіями.
Частиною другою цієї статті визначено, що здійснення господарської діяльності юридичними особами, фізичними особами - підприємцями та Фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, місцезнаходженням (місцем проживання) яких є тимчасово окупована територія, дозволяється виключно після зміни їхньої податкової адреси на іншу територію України.
Правочин, стороною якого є суб`єкт господарювання, місцезнаходженням (місцем проживання) якого є тимчасово окупована територія, є нікчемним. На такі правочини не поширюється дія положення абзацу другого частини другої статті 215 Цивільного кодексу України. Тобто законодавець скасував вимогу визнання таких правочинів недійсними в судовому порядку.
Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань станом на 13.07.2023 адреса реєстрації ПП "Агрохім Торг": Україна, 87510, Донецька обл., місто Маріуполь, вул. Калініна, буд. 14.
25.12.2022 набула чинності Постанова Кабінету Міністрів України "Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією" від 06.12.2022 № 1364. ЦієюПостановою Кабінет Міністрів визначив правила формування переліку тимчасово окупованих територій.
27.12.2022 набув чинності наказ Мінреінтеграції від 22.12.2022 № 309 "Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російського Федерацією".
Отже, з 27.12.2022 територія, що була тимчасово окупована після 24.02.2022, почала вважатись тимчасово окупованою територію України у розумінні Закону № 1207.
Згідно з наказом Мінреінтеграції від 22.12.2022 №309 вся територія Маріупольського району була віднесена до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією з 05.03.2022.
Однак, судом встановлено, що Кабінет Міністрів України не ухвалював рішення про поширення статті 13 Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" на тимчасово окуповані території України, визначені Переліком після 24.02.2022.
За таких обставин, вимоги абз. 2 ч.2 ст.13 цього Закону не поширюються на договір купівлі-продажу №10/12-20 від 10.12.2020, укладений між ПП "Агрохім Торг" та ДП "Лугове".
Також судом встановлено, що рішення Ради національної безпеки і оборони України від 01.07.2023 "Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)", затверджене Указом Президента України від 01.07.2023 № 364/2023 не може бути застосовано до ПП "Агрохім Торг" та договору купівлі-продажу №10/12-20 від 10.12.2020.
Так, дане рішення передбачає застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) до: 1) юридичних осіб згідно з додатком 1; 2) індивідуальних підприємців згідно з додатком 2 (пункт 2 Рішення).
У додатку №1 до Рішення ПП "Агрохім Торг" не значиться.
Відповідно до ч.3 ст.44 Кодексу України з процедур банкрутства розпорядник майна зобов`язаний, зокрема, вести реєстр вимог кредиторів; виконувати інші повноваження, передбачені цим Кодексом.
Згідно з абзацом 9 частини другої статті 47 Кодексу України з процедур банкрутства розпорядник майна за результатами попереднього засідання вносить до реєстру вимог кредиторів відомості про кожного кредитора, розмір його вимог за грошовими зобов`язаннями, наявність права вирішального голосу в представницьких органах кредиторів, черговість задоволення кожної вимоги.
Відповідно до ст.12 КУзПБ арбітражний керуючий користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією, ліквідатора відповідно до законодавства.
Арбітражний керуючий зобов`язаний подавати відомості (інформацію) про фінансовий стан боржників, стосовно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), та про хід провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) до Єдиного реєстру боржників, відносно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), до закритої частини якого забезпечується доступ конкурсних і забезпечених кредиторів, інвесторів, а також поточних кредиторів (з моменту прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури або процедури погашення боргів боржника), та забезпечувати оновлення такої інформації в порядку та строки, визначені державним органом з питань банкрутства. До інформації про фінансовий стан боржника та хід провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) належить інформація про, зокрема, реєстр вимог кредиторів.
Згідно з ч.5 ст.1 КУзПБ керуючий санацією має право звертатися до господарського суду в передбачених цим Кодексом та ГПК України випадках.
Відповідно до п.п.49.1-49.2 постанови Верховного суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 09.07.2020 у справі №910/26972/14 відповідно до частин четвертої та шостої статті 45, частини другої статті 47, частини першої статті 61 Кодексу України з процедур банкрутства, після розгляду грошових вимог конкурсних кредиторів ведення такого реєстру та внесення до нього змін покладається на розпорядника майном (керуючого санацією, ліквідатора). Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, задовольняються в порядку черговості, встановленому цим Кодексом, такі кредитори є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів; за результатами розгляду заяв кредиторів, поданих після закінчення строку, встановленого для їх подання, господарський суд постановляє ухвалу про визнання чи відхилення (повністю або частково) вимог таких кредиторів. Ухвала господарського суду є підставою для внесення відомостей про таких кредиторів до реєстру вимог кредиторів. Також, абзацом 8 частини другої статті 47 Кодексу передбачено, що розпорядник майна за результатами попереднього засідання вносить до реєстру вимог кредиторів відомості про кожного кредитора, розмір його вимог за грошовими зобов`язаннями, наявність права вирішального голосу в представницьких органах кредиторів, черговість задоволення кожної вимоги. А згідно з частиною першою статті 61 Кодексу, ліквідатор веде реєстр вимог кредиторів; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов`язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство.
Отже, законодавцем по-іншому врегульовано процедуру ведення реєстру та внесення до нього змін за КУзПБ у порівнянні із Законом про банкрутство.
Відповідно до такої процедури немає необхідності у прийнятті судового рішення саме про внесення змін до реєстру вимог кредиторів за наслідком розгляду поточних, заставних чи інших вимог (по заробітній платі), які визнані ухвалою суду про розгляд вимог цього кредитора. Розпорядник майна (ліквідатор) повинен виконати цю ухвалу та внести до реєстру вимог кредиторів такі вимоги, за винятком наявності спору щодо черговості чи розміру вимог окремого кредитора, який має розглядатися судом і тільки після завершення розгляду спірних вимог такі вимоги вносяться до реєстру ліквідатором.
Згідно з п.1 Розділу І Вимог до форми та порядку ведення реєстру вимог кредиторів у справах про банкрутство (неплатоспроможність), (затверджено Наказом Міністерства Юстиції України №2778/5 від 17.08.2020 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17.08.2020 за №793/35076), ці Вимоги визначають порядок ведення реєстру вимог кредиторів у справах про банкрутство (неплатоспроможність) (далі - Реєстр) та вимоги до форми Реєстру, організаційні підходи при складанні, веденні та внесенні змін до Реєстру на всіх стадіях провадження справи про банкрутство (неплатоспроможність).
Згідно п.1 Розділу III Вимог до форми та порядку ведення реєстру вимог кредиторів у справах про банкрутство (неплатоспроможність), арбітражний керуючий починає ведення Реєстру за результатами попереднього засідання господарського суду у справі про банкрутство (неплатоспроможність). Підставою для внесення відомостей до Реєстру є ухвала (постанова) господарського суду або інформація, отримана під час провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) (списання або прощення боргів, задоволення вимог кредиторів, зміна відомостей про кредитора тощо).
З огляду на наведене вище, суд дійшов до висновку, що саме на арбітражного керуючого покладений обов`язок внесення змін до реєстру та виключення кредиторських (грошових) вимог зі складу реєстру вимог кредиторів, тобто суд не має повноважень втручатись в діяльність арбітражного керуючого і вести реєстр кредиторських вимог.
Відповідно до ч.1 ст.51 КУзПБ у плані санації обов`язково зазначається розмір вимог кожного класу кредиторів, які були задоволені у разі введення процедури ліквідації боржника.
План санації може бути змінений у порядку, встановленому для його затвердження.
Враховуючи викладене вище, в задоволенні заяви арбітражної керуючої Потупало Н.І. №1653-02-01-927/522 від 14.08.2023 про виключення з реєстру вимог кредиторів та плану санації ДП "Лугове" вимог ПП "Агрохім Торг" слід відмовити.
Керуючись Кодексом України з процедур банкрутства, ст. 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Відмовити у задоволенні заяви арбітражної керуючої Потупало Н.І. №1653-02-01-927/522 від 14.08.2023 про виключення з реєстру вимог кредиторів та плану санації ДП "Лугове" вимог ПП "Агрохім Торг".
Копію даної ухвали надіслати арбітражній керуючій Потупало Н.І. (Вознесенський узвіз, буд. 10а, оф. 213, м. Київ, 04053, ІНФОРМАЦІЯ_1 ), ПП "Агрохім Торг", ел. пошта: pp_agrohimtorg@meta.ua.
Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та не підлягає оскарженню.
Вебадреса Єдиного державного реєстру судових рішень, розміщена на офіційному вебпорталі судової влади України в мережі Інтернет: http://reyestr.court.gov.ua/
Повний текст ухвали складено та підписано 18.09.2023.
Суддя В.В. Моцьор
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 14.09.2023 |
Оприлюднено | 20.09.2023 |
Номер документу | 113526832 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Чернігівської області
Моцьор В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні