Постанова
від 14.09.2023 по справі 461/6239/23
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/6239/23

Провадження №3/461/2210/23

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 вересня 2023 року м. Львів.

Суддя Галицького районного суду м. Львова Радченко В.Є., за участю представника митниці Лубоцького Б.І., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - адвоката Бориславського А.Л., розглянувши матеріали, які надійшли з Львівської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил,

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, уродженця Хмельницької області, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , серія і номер закордонного паспорта НОМЕР_1 , виданий 23.03.2017 органом 6801, ідентифікаційний номер невідомий,

за ч. 1ст. 483 Митного Кодексу України,-

встановив:

28.03.2023 року, в зону митного контролю МАПП «Краковець-Корчова» митного поста «Яворів» Львівської митниці в напрямку «в`їзд в Україну» заїхав транспортний засіб, реєстраційний номер DL721SP/ НОМЕР_2 , під керуванням водія ОСОБА_1 .

Як підставу для переміщення товару, водієм ОСОБА_1 до митного контролю подано наступні документи:

міжнародну товарно-транспортну накладну (CMR) без номера від 27.03.2023 року; декларацію на отримувача БО «Фонд розвитку спорту та громадських ініціатив Одеси ім. Сергія Ісаєвича Уточкіна» про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою підписана 28.03.2023 року ОСОБА_1 загальною вагою 2800 кг.; міжнародну товарно-транспортну накладну (CMR) без номера від 27.03.2023 року; декларацію на отримувача БО «Благодійний фонд «Коло» про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою підписана 28.03.2023 року ОСОБА_1 загальною вагою 7330 кг.

Відповідно до поданих документів, на митну територію України транспортним засобом з реєстраційним номером DL721SP/ НОМЕР_2 на адресу благодійної організації «Фонд розвитку спорту та громадських ініціатив Одеси ім. Сергія Ісаєвича Уточкіна», ЄДРПОУ 39785723 (65045, Одеська обл., м.Одеса, вул. Новосельського 106), переміщується як гуманітарна допомога товар: військовий одяг (взуття), вагою 2400 кг, спальники 400 кг, загальною вагою: 2800 кг.

Відповідно до поданих документів, на митну територію України транспортним засобом з реєстраційним номером DL721SP/ НОМЕР_2 на адресу благодійної організації «Благодійний фонд «Коло», ЄДРПОУ 38813073 (Україна, м. Київ, вул. Івана Мазепи 1), переміщується як гуманітарна допомога товар: одяг новий, загальною вагою 7330 кг.

Загальна вага згідно поданих декларацій - 10130 кг.

Відправником зазначеного товару у деклараціях про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, зазначено компанію «Fundacja HUB SOS-UA» (Krasiczyrska 13/165, 03-379 Warszawa, Polska, ідентифікаційний номер NIP 5242939350, KRS 0000969085).

Під час здійснення митного контролю транспортного засобу у вантажі, що слідував на адресу благодійної організації «Благодійний фонд «Коло» фактично встановлено переміщення одягу новий вагою 6400 кг.

У вантажі що слідував на адресу благодійної організації «Фонд розвитку спорту та громадських ініціатив Одеси ім. Сергія Ісаєвича Уточкіна», фактично переміщувались спальні мішки вагою 1532 кг , одяг новий вагою 2338 кг та аксесуари жіночі, окуляри, сережки, браслети, підвіски, брошки.

У своїх поясненнях водій ОСОБА_1 зазначив, що увесь товар йому завантажили у м. Ярославі Республіки Польщі, де йому було надано пакет документів: міжнародні товарно-транспортні накладні (CMR) № б/н, від 27.03.2023, лист БО «Фонд розвитку спорту та громадських ініціатив Одеси ім. Сергія Ісаєвича Уточкіна», лист від 27.03.2023 №865 БО «Благодійний фонд «Коло» та митні декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою (які він підписав). Отримані документи він подав до митного контролю на території України.

Пунктом 1Постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану»передбачено, що на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар (у даному випадку гр. України ОСОБА_1 ), за формою визначеною вказаною постановою Кабінету Міністрів України, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до частини 1статті 257 Митного кодексу Українидекларування здійснюється шляхом заявления за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Враховуючи викладене, працівниками митного органу встановлено, що дії водія ОСОБА_1 слід кваліфіковати за ч.1ст.483 МК України,як такі,що спрямованіна переміщеннятоварів черезмитний кордонУкраїни зприховуванням відмитного контролю,шляхом поданнямитному органуяк підставидля переміщеннятоварів документів,що містятьнеправдиві відомостіщодо найменуваннятоварів,їх ваги,кількості тавартості товарів,які необхіднідля визначеннякоду товарівзгідно зУКТЗЕД йогомитної вартості.

У судовому засіданні представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - адвокат Бориславський А.Л. подав до суду письмове клопотання, у якому просив провадження у справі про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 за вчинення ним порушення митних правил, передбаченого ч. 1ст. 483 МК України, закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу зазначеного адміністративного правопорушення. В обгрунтування своєї позиції зазначив, що ОСОБА_1 у справі про порушення митних правил є водієм, відтак не є суб`єктом вказаного адміністративного правопорушення, оскільки подавав до митного оформлення документи, які ним не складались. Зазначив, що ОСОБА_1 усі товаросупровідні документи одержав під час завантаження вантажу у м. Ярославі Республіки Польща від відправника FUNDACJA «HUB SOS-UA» (Krasiczyrska 13/165, 03-379 Warszawa, Polska, ідентифікаційний номер НОМЕР_3 , KRS 0000969085).

У судовому засіданні представник Львівської митниці Державної митної служби України Лубоцький Б.І. зазначив, що у діях ОСОБА_1 наявний склад правопорушення, яке йому інкриміноване, тому до останнього слід застосувати стягнення, передбачене санкцією ч. 1ст. 483 МК України.

Суд, заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши матеріали адміністративної справи, приходить до наступного висновку.

За положеннями п.3 ч.1ст.8 МК України, державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.

Відповідно до ч.1ст.458 МК Українипорушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на відповідні суспільні відносини у сфері державної митної справи.

Згідно ч.1 ст.257 МК Українидекларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

Завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов. що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень. запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності (ст. 245 КУпАП).

Суд встановив, що 05 квітня 2023 року головним державним інспектором УБК та ПМП Львівської митниці Кіщаком Богданом Івановичем відносно ОСОБА_1 складено протокол про порушення митних правил №0360/20900/23, відповідно до якого ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги, кількості та вартості товарів, які необхідні для визначення коду товарів згідно з УКТЗЕД його митної вартості.

Зазначені дії, на думку митного органу, мають ознаки порушення митних правил, передбаченого частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

Відповідальність за ч.1 ст.483МК Українинастає у випадку вчинення дій спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості, які тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Статтею 9 КУпАПпередбачено, що адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно ч.1 ст.458 МК Українипорушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно до ч.1 ст.495 МК Українидоказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; поясненнями свідків; поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; висновком експерта; іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Відповідно до вимог ст.489 МК Українипри розгляді справи про порушення митних правил суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення; чи винна дана особа в його вчиненні; чи підлягає вона адміністративній відповідальності; чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність; чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Практика Європейського Суду вказує на те, що обов`язок адміністративного органу нести тягар доведення є складовою презумпції невинуватості і звільняє особу від обов`язку доводити свою непричетність до скоєння порушення.

У судовому засіданні встановлено, що від організації Fundacja «HUB SOS UA» виїхав гуманітарний вантаж, який перевозив водій ОСОБА_1 та який призначався БО «Фонд розвитку спорту та громадських ініціатив Одеси ім. Сергія Ісаєвича Уточкіна» та БО «Благодійний фонд «Коло».

Як вбачається зі змісту протоколу про порушення митних правил від 05.04.2023 року № 0360/20900/23 як підставу для переміщення вказаного товару, громадянином України водієм ОСОБА_1 до митного контролю подано наступні документи: міжнародну товарно-транспортну накладну (CMR) без номера від 27.03.2023 року (а.с. 10); лист БО «Фонд розвитку спорту та громадських ініціатив Одеси ім. Сергія Ісаєвича Уточкіна» (а.с. 12); митна декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, подана громадянином ОСОБА_1 на товар гуманітарна допомога, військовий одяг (взуття), вагою 2400 кг, спальники 400 кг, загальною вагою: 2800 кг., (а.с. 9); міжнародну товарно-транспортну накладну (CMR) без номера від 27.03.2023 року (а.с. 14); лист БО «Благодійний фонд «Коло» (а.с. 16); митна декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, подана громадянином ОСОБА_1 на товар гуманітарна допомога «одяг новий», вагою загальною вагою: 7330 кг. (а.с. 13).

Відправником вказаного товару зазначено «Fundacja HUB SOS-UA» (Krasiczynska 13/165, 03-379 Warszawa, Polska).

У своїх письмових поясненнях (а.с.18) громадянин ОСОБА_1 стверджує, що усі товаросупровідні документи; декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою; листи звернення БО «Фонд розвитку спорту та громадських ініціатив Одеси ім. Сергія Ісаєвича Уточкіна» та БО «Благодійний фонд «Коло`він одержав під час завантаження вантажу у Республіці Польща м. Ярослав від відправника компанії FUNDACJA «HUB SOS-UA» (які він підписав). Отримані документи він подав до митного контролю.

Суд констатує, що дії ОСОБА_1 свідчать про те, що він був переконаний у тому, що ним вірно проведено декларування гуманітарної допомоги, тим більше у вину ставиться саме вчинення дій, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги, кількості та вартості товарів, які необхідні для визначення коду товарів згідно з УКТЗЕД та його митної вартості.

Згідност. 487 МК Українипровадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цьогоКодексу, а в частині, що не регулюється ним, -відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Завданнями провадження у справах про порушення митних правил, як це передбаченост. 486 МК України, є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.

У цьому розумінні переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю може бути вчинено одним із способів, перелічених уст. 483 МК України

Таким чином, основним безпосереднім об`єктом порушення є встановлений порядок переміщення товарів та транспортних засобів через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

Судом проаналізовані міжнародні товарно-транспортні накладні (CMR) без номера від 27.03.2023 року (а.с. 10, а.с. 14), які заповнені належним чином та містять інформацію щодо відправника та отримувачів вантажів, вказана пломба LGP0009426 (графа 6), маси вантажу (2800 кг та 7330 кг, відповідно), що співпадає з тими даними, які зазначені з ОСОБА_1 у митних деклараціях (а.с. 9, а.с. 13). Слід зазначити, що CMR без номера від 27.03.2023 року не є документом, яка заповняється водієм ОСОБА_1 , адже CMR є підтвердженням укладання контракту між контрагентами: продавцем, перевізником і замовником. Транспортна накладна CMR виписується для підтвердження укладення договору перевезення, який визначає відповідальність відправника, перевізника та одержувача товару, а відтак внесення інформації до CMR здійснюється комплексно, а оскільки в CMR без номера від 27.03.2023 року інформація відповідає тій, що зазначена у митних деклараціях, то і не має підстав стверджувати про наявність у ОСОБА_1 умислу на вчинення дій, передбаченихст. 483 МК України.

Конституційний Суд України дійшов висновку, що приписи статті 483МКУкраїни не відповідаютьКонституції Україниу зв`язку з тим, що «таке законодавче регулювання суперечить засадам демократичного суспільства, базованого на верховенстві права (правовладді)».

Також Європейський суд з прав людини ухвалив рішення у справі «Краєва проти України» (заява № 72858/13), де дійшов до висновку, що обов`язкове застосування штрафу та конфіскація товару, як санкції за порушення митних правил, встановлені ст. 483 Митного кодексу, порушують гарантії захисту права власності, у зв`язку з чим порушується ст. 1 Протоколу № 1 до Конвенції.

Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості про суть угоди, найменування, асортимент, вагу, чи вартість предметів, про їх відправника чи одержувача, про країну, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності.

Зі змісту закону обов`язковою ознакою порушення митних правил є умисна форма вини (обов`язковою ознакою суб`єктивної сторони складу правопорушення є вина).

Однак в матеріалах справи відсутні докази, що водій, а саме ОСОБА_1 надав документи, які б свідчили про умисне надання відомостей митним органам, які не відповідають дійсності, так як водій відомості до поданих декларацій вносив на підставі наданих у Польщі представником Благодійної організації Fundacja «HUB SOS-UA» та там же отримав листи, про що свідчить CMR накладна на якій наявна відмітка відправника гуманітарної допомоги.

Крім цього, в наданих поясненнях ОСОБА_1 чітко повідомив, що документи йому надали на місці завантаження гуманітарної допомоги, але даний факт не був прийнятий до уваги працівниками митниці.

Дане пояснення ОСОБА_1 узгоджуються з долученою заявою від відправника Fundacja «HUB SOS-UA» про те, що отримувачами благодійної допомоги є благодійна організація «Благодійний фонд «КОЛО» та благодійна організація «Фонд розвитку спорту та громадських ініціатив Одеси імені Сергія Ісаєвича Уточкіна».

Що декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, були підготовлені заздалегідь та заповнені менеджерами фундації «HUB SOS-UА».

Водій участі у завантаженні транспортного засобу з реєстраційним номером DL721SP/АС558BW ОСОБА_1 не приймав, так як таке завантаження проводиться силами працівників фонду.

Відповідно до п.6Постанови Пленуму Верховного Суду України №8 від 03 червня 2005року «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил»документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності.

Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

З протоколу про порушення митних правил вбачається, що ОСОБА_1 подав до митного органу Декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, відправником даних товарів є відправника FUNDACJA «HUB SOS-UA», a отримувачем є «Фонд розвитку спорту та громадських ініціатив Одеси ім. Сергія Ісаєвича Уточкіна», ЄДРПОУ 39785723 та благодійна організація «Благодійний фонд «Коло», ЄДРПОУ 38813073. лист від 27.03.2023 №865 та митної декларації, одержувачем гуманітарної допомоги зазначено благодійна організація «Благодійний фонд «Коло», ЄДРПОУ 38813073. Також ОСОБА_1 було надано листи звернення від БО «Фонд розвитку спорту та громадських ініціатив Одеси ім. Сергія Ісаєвича Уточкіна», керівнику Львівської митниці №б/н та від 27.03.2023 №865 року про перевезення товарів.

Таким чином, ОСОБА_1 переміщував вищезазначені товари як перевізник, що вбачається з долучених до протоколу декларацій від 28.03.2023 р.

Судом встановлено, що митні декларації заповнені за допомогою комп`ютерної техніки, на них є штрих-код та підписані водієм.

Також, судом встановлено, що ОСОБА_1 відповідно до трудового договору від 15.06.2016 р. №4 та трудової книжки (запис №18) є найманим працівником і працює у ФОП ОСОБА_2 .

З долученого витягу вбачається, що ФОП ОСОБА_2 є фізичною особою-підприємцем за видом економічної діяльності - вантажний автомобільний транспорт, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 11 Конвенція про договір міжнародного автомобільного перевезення вантажів, до якої приєдналась Україна 16.02.2007 року, для цілей митних та інших формальностей, які повинні бути здійснені до доставки вантажу, відправник додає до вантажної накладної необхідні документи або надає їх в розпорядження перевізника, і забезпечує його всією інформацією, якої він може потребувати.

Перевізник не зобов`язаний перевіряти вірність і адекватність цих документів та інформації. Відправник несе відповідальність перед перевізником за будь-які збитки, заподіяні відсутністю, недостатністю чи невірністю таких документів та інформації, за винятком випадків незаконних дій або недбалості перевізника.

Згідно ч.2ст.460 МК Україниперевізники несуть відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення цих товарів документів, що містять неправдиві відомості (стаття 483 цього Кодексу), виключно у разі якщо ці відомості стосуються кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, а перевізниками не вжито заходів до перевірки правдивості зазначених відомостей або у разі неможливості такої перевірки не внесено відповідного запису до міжнародної автомобільної накладної (CMR).

Дії передбачені ч.2 ст.460 МК України ОСОБА_1 , як перевізнику, у вину не ставиться.

Враховуючи наведене, ОСОБА_1 , як водій-перевізник не підлягає відповідальності за переміщення товарів на підставі документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача товару та фактурної вартості.

Звинувачення ОСОБА_1 за складеним протоколом у вчиненні передбаченого ч. 1ст. 483 МК Українипорушення митних правил не ґрунтується належними та допустимими доказами.

Водночас, у справі про порушення митних правил відсутні докази, що ОСОБА_1 мав умисел перемістити товар з приховуванням від митного контролю.

Відповідно до статті 62 Конституції України, особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.

Ніхто не зобов`язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину.

Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачиться на її користь.

Відтак, визначити факт вчинення кримінального злочину вправі лише суд, у провадженні якого перебуває відповідне кримінальне провадження за результатом досудового розслідування за процедурою, визначеною Кримінальним процесуальним кодексом України.

Внесення до документів неправдивих відомостей, виготовлення підроблених документів чи використання підроблених документів згідноКримінального Кодексу Україниє кримінально-караними діяннями.

В матеріалах справи відсутній вирок національного суду, яким би було притягнуто ОСОБА_1 чи іншу особу, яка виготовила підроблені документи, що були предметом митних процедур.

Конституційна презумпція невинуватості зобов`язує зробити висновки, що доки підроблення документів не буде встановлено вироком суду, який набрав законної сили, такі документи вважаються непідробленими та дійсними.

Оцінка судом по справі про порушення митних правил ознак і складу кримінального правопорушення, передбаченогост. 358 КК України, виходить за межі компетенції суду та предметної юрисдикції. Тільки за результатом кримінального процесу, чітко визначеного КПК України, можливо надати об`єктивну оцінку обставинам, на які покликається митний орган, та в ході якого би могли проводитись всякого роду судові експертизи документів та допити осіб, які могли бути причетними до виконання підроблених документів.

Таким чином, наявні в матеріалах справи докази підтверджують відсутність об`єктивної та суб`єктивної сторони правопорушення, оскільки склад правопорушення, існує тільки за наявності об`єктивних та суб`єктивних ознак, за наявності яких діяння вважається адміністративним правопорушенням. Відсутність хоча б однієї з ознак означає відсутність складу загалом.

Відповідно до вимог ч.3 ст. 62 Конституції України, обвинувачення не може ґрунтуватися на припущеннях, а всі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачиться на її користь.

У силу принципу презумпції невинуватості, що підлягає застосуванню у справах про адміністративні правопорушення, всі сумніви щодо події порушення та винності особи, що притягується до відповідальності, тлумачаться на її користь, недоведені подія та вина особи мають бути прирівняні до доведеної невинуватості цієї особи постанова Верховного суду від 08.07.2020 у справі № 463/1352/16-а.

Відповідно до ст.7КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. При цьому, провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюються на основі суворого додержання законів.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.247КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Суд, аналізуючи вищевикладені обставини та керуючись конституційним принципом презумпції невинуватості, вказаним у ст. 62 Конституції України, вважає що митним органом не було надано достовірних доказів на підтвердження вини особи та її винність не доведена, що є підставою для закриття провадження по справі, через відсутність складу адміністративного правопорушення, відповідно до п.1 ч.1 ст.247 КУпАП.

Відповідно до ч.3 ст.243 МК України, у разі припинення провадження у справі про порушення митних правил за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення витрати органу доходів і зборів на зберігання зазначених вище товарів, транспортних засобів власником цих товарів, транспортних засобів або уповноваженою ним особою не відшкодовуються.

Згідно ст. 283 КУпАП України, постанова по справі повинна містити, зокрема, вирішення питання про вилучені речі і документи.

Враховуючи, що провадження по справі підлягає закриттю, товар, вилучений згідно протоколу про порушення митних правил, слід повернути власнику або уповноваженій ним особі у встановленому законом порядку.

Керуючись ст.ст.247, 251, 252, 255, 283 КУпАП, ст.53, 54, 55, 196, 198, 243, 334, 458, 483, 527, 528 МК України, суд, -

постановив:

Провадження у справі про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 за вчинення ним порушення митних правил, передбаченого ч.1ст.483 МК України, закрити у зв`язку з відсутністю складу і події зазначеного правопорушення.

Вилучений згідно протоколу про порушення митних правил №0360/20900/23 від 05.04.2023 р. товар - повернути повернути ОСОБА_1 для належного митного оформлення або для вивезення за межі митної території України.

Постанова судді у справі про порушення митних правил може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м. Львова, особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя В.Є. Радченко

Дата ухвалення рішення14.09.2023
Оприлюднено20.09.2023
Номер документу113540960
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —461/6239/23

Постанова від 18.10.2023

Адмінправопорушення

Львівський апеляційний суд

Маліновська-Микич О. В.

Постанова від 14.09.2023

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні