ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
м. Київ
19.09.2023Справа № 32/222-АСуддя Господарського суду міста Києва Спичак О.М., розглянувши матеріали справи
за позовом Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Експертінфоком"
Товариства з обмеженою відповідальністю "Шева Київ"
про визнання угоди недійсною
Без повідомлення (виклику) учасників справи.
ВСТАНОВИВ:
12.05.2006 до Господарського суду міста Києва надійшла позовна заява Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва з вимогами до Товариства з обмеженою відповідальністю "Експертінфоком" та Товариства з обмеженою відповідальністю "Шева Київ" про визнання угоди недійсною
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 22.05.2006 було відкрито провадження у адміністративній справі.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 04.07.2006 було зупинено провадження по справі №32/222-А до винесення вироку по кримінальній справі №49-1522 (за обвинуваченням ОСОБА_1 ), порушеній за фактом створення невстановленими особами фіктивного підприємства - ТОВ «Експертінфоком» та умисного ухилення від сплати ПДВ за ознаками злочинів, передбачених ч. 2 ст. 205, ч. 3 ст. 212 КК Україн
Внаслідок проведеного 18.01.2017 повторного автоматизованого розподілу справу №32/222-А передано на розгляд судді Спичаку О.М.
01.09.2005 набрав чинності Кодекс адміністративного судочинства України, відповідно до п. 6 Прикінцевих та перехідних положень якого до початку діяльності окружного адміністративного суду адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішуються відповідним господарським судом за правилами Кодексу адміністративного судочинства України. При цьому підсудність таких справ визначається Господарським процесуальним кодексом України.
Після початку діяльності окружного адміністративного суду адміністративні позови, подані до відповідних місцевих господарських судів у справах, що підсудні окружному адміністративному суду, передаються цими судами до окружного адміністративного суду, якщо провадження у справі ще не відкрито.
Адміністративні справи, провадження в яких було відкрито місцевими та апеляційними господарськими судами до початку діяльності відповідного адміністративного суду, розглядаються і вирішуються цими судами відповідно до абзацу першого цього пункту.
Таким чином, оскільки провадження у даній справі було відкрито до початку діяльності відповідного адміністративного суду, справа №32/222-А підлягає розгляду Господарським судом міста Києва за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до ч. 1 ст. 12 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).
Згідно з ч. 3 ст. 12 Кодексу адміністративного судочинства України загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Відповідно до ч. 3 ст. 173 Кодексу адміністративного судочинства України підготовче провадження починається відкриттям провадження у справі і закінчується закриттям підготовчого засідання.
Підготовче провадження має бути проведене протягом шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі. У виняткових випадках для належної підготовки справи для розгляду по суті цей строк може бути продовжений не більше ніж на тридцять днів за клопотанням однієї із сторін або з ініціативи суду (ч. 4 ст. 173 Кодексу адміністративного судочинства України).
Відповідно до ч. 1 ст. 237 Кодексу адміністративного судочинства України провадження у справі поновлюється за клопотанням учасників справи або за ініціативою суду не пізніше десяти днів з дня отримання судом повідомлення про усунення обставин, що викликали його зупинення. Про поновлення провадження у справі суд постановляє ухвалу.
За таких обставин, суд дійшов висновку поновити провадження у справі №32/222-А та здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
Судом встановлено, що у зв`язку із прийняттям Кабінетом Міністрів України Постанови від 21.09.2011 №981 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби, реорганізувавши шляхом злиття, перетворення і приєднання державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, м. Києві та Севастополі, державні податкові інспекції у районах, містах (крім м. Києва та Севастополя), районах у містах, спеціалізовані державні податкові інспекції, міжрайонні та об`єднані державні податкові інспекції, за переліком згідно з додатками 1 - 3 та установлено, що зазначені органи державної податкової служби, які реорганізуються, продовжують виконувати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам, які утворюються згідно з цією постановою.
Зазначене рішення призвело до припинення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва, про що міститься запис про Державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її реорганізації.
На виконання вимог Указу Президента України від 09.12.2010 №1085/2010 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» та відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про утворення територіальних органів Державної податкової Служби від 21.09.2011 № 981 проведено реорганізацію та утворено Державну податкову службу у м. Києві (код ЄДРПОУ01291502) шляхом перетворення Державної податкової адміністрації у м. Києві.
В подальшому, згідно Указу Президента України «Про деякі заходи з оптимізації системи центральних органів виконавчої влади» від 24.12.2012 №726/2012 постановлено утворити Міністерство Доходів і зборів України, реорганізувавши Державну податкову службу України, зокрема Державну податкову службу у м. Києві ( ЄДРПОУ 01291502).
До Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб підприємців внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи Державної податкової служби у м. Києві (ЄДРПОУ 01291502) від 20.08.2013 № 10741120002041652, підстава рішення щодо реорганізації.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 №229 «Про утворення територіальних органів Міністерства доходів і зборів» (надалі - постанова КМУ № 229) утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Міністерства доходів і зборів (п.1) та реорганізовано шляхом приєднання до відповідних територіальних органів Міністерства доходів і зборів територіальні органи Державної податкової служби та Державної митної служби ( п.2).
Таким чином, внаслідок реорганізаційних заходів було ліквідовано ДПС у м. Києві (ЄДРПОУ 01291502) та на його базі утворено нову юридичну особу ГУ Міндоходів у м. Києві (ЄДРПОУ 38726007), 25.04.2013 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців за №1074102000004503 внесено запис про державну реєстрацію новоутвореної особи.
Надалі, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 21.05.2014 №160 «Про утворення Державної фіскальної служби» утворено Державну фіскальну службу, реорганізувавши Міністерство Доходів і зборів шляхом перетворення, та Постанови Кабінету міністрів України від 06.08. 2014 №311 «Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України» реорганізовано територіальні органи Міністерства доходів і зборів шляхом приєднання до відповідних територіальних органів Державної фіскальної служби.
Відповідно до Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21.12.2016 року №1797-VIII,( далі - Закон № 1791-VIII ) який набрав чинності з 01.01.2017 року, внесено зміни до Податкового кодексу України, а саме пунктом 8 розділу I Закону №1791-VIII доповнено Кодекс статтею 193 якою визначено перелік сервісних функцій державних податкових інспекцій.
Внесені зміни у Податковий кодекс України скоротили коло функціональних обов`язків районних державних податкових інспекцій. Постановою Кабінету Міністрів України «Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби» від 28.03.2018 за №296 (надалі - Постанова №296), реорганізовано деякі територіальні органи Державної Фіскальної служби шляхом їх приєднання як структурних підрозділів до відповідних територіальних органів Служби, зокрема до Головного управління ДФС у м. Києві.
Згідно даних, які містяться в ЄДР, ГУ ДФС у м. Києві (ЄДРПОУ 39439980) є правонаступником припинених районних ДПІ у м. Києві, майно, права та обов`язки ліквідованих юридичних осіб на підставі передавальних актів перейшли до ГУ ДФС у м. Києві.
Таким чином, внаслідок ліквідації районних ДПІ у м. Києві відбулась фактична передача прав, майна і обов`язків до ГУ ДФС у м. Києві.
Надалі, згідно постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 537 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» (далі - Постанова №537) утворені як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби, реорганізувавши деякі територіальні органи Державної фіскальної служби України шляхом їх приєднання до відповідних органів ДПС.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 893 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби, в тому числі Головне управління ДПС у м. Києві, та утворено відповідно до статті 211Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» та Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227 (зі змінами) ГУ ДПС у м. Києві як відокремлений підрозділ Державної податкової служби (ЄДРПОУ ВП: 44116011).
Отже, Головне управління ДПС у м. Києві (ЄДРПОУ ВП: 44116011) утворено 30.09.2020 як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43005393) і не має статусу юридичної особи.
В свою чергу Кабінетом Міністрів України прийнято Розпорядження від 21.08.2019 №682-р «Питання Державної податкової служби» щодо забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227 «Про затвердження положення про Державну податкову службу України та Державну митну службу України» функцій і повноважень Державної фіскальної служби з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 893 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби, в тому числі Головне управління ДПС у м. Києві, та утворено відповідно до статті 211 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» та Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227 (зі змінами) ГУ ДПС у м. Києві як відокремлений підрозділ Державної податкової служби.
Таким чином функції і повноваження Державної фіскальної служби та її територіальних органів, що припиняються, забезпечуються Державною податковою службою та її територіальними органами, в частині реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (постанова Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року № 227 «Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України»).
А функції підрозділів податкової міліції у складі Державної фіскальної служби та її територіальних органів переходять до сфери діяльності центрального органу виконавчої влади, на який покладено обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 25 вересня 2019 року № 846 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України» передбачено, що підрозділи податкової міліції у складі Державної фіскальної служби продовжують здійснювати повноваження та виконувати функції з реалізації державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску, здійснюючи оперативно-розшукову, кримінальну процесуальну та охоронну функції до завершення здійснення заходів з утворення центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.
В той же час набрав чинності Закон України від 28.01.2021 №1150-IX «Про Бюро економічної безпеки України», прикінцевими та перехідними положеннями Розділу VI якого передбачено ліквідацію податкової міліції в термін, що не перевищує вісім місяців з дня набрання чинності зазначеного Закону.
Отже, Постановою №846 розділено сервісну та правоохоронну функції та передбачено виключення у ДПС функцій з реалізації державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства.
Враховуючи норми наведених нормативно-правових та розпорядчих актів розподілено сфери діяльності ДФС.
На сьогодні ДФС (ГУ ДФС у м. Києві) продовжує функціонувати як попередня юридична особа, на завершальній стадії процес узгодження розподілу майна та передачі такого правонаступникам.
Таким чином, Постановою №1200 та розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 682-р передбачено компетенційне адміністративне (публічне) правонаступництво ДПС функцій ДФС у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску.
Відповідно до ст. 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
За таких обставин, з огляду на викладене вище у сукупності, приймаючи до уваги предмет та підстави позовних вимог, а також перелік обставин, що входять до предмету доказування по справі, з огляду на приписи ст. 52 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку замінити позивача у даній справі - з Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва на Державну податкову службу в особі Головного управління ДПС у місті Києві.
Керуючись ст. ст. 52, 124, 237, 248 Кодексу адміністративного судочинства України,
УХВАЛИВ:
1. Прийняти до провадження справу №32/222-А
2. Поновити провадження у справі №32/222-А.
3. Розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження.
4. Підготовче засідання у справі призначити на 11.10.23 о 16:15 год.
Засідання відбудеться у приміщенні Господарського суду міста Києва за адресою: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 44- Б, зал № 13 .
5. Замінити позивача у справі №32/222-А - з Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва на Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8; ідентифікаційний код: 43005393) в особі Головного управління ДПС у місті Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, буд. 33/19; ідентифікаційний код: 44116011).
6. Повідомити учасників справи, що інформація по справі, що розглядається, доступна на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: http://court.gov.ua/fair/.
7. Згідно з ч. 2 ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України дана ухвала набирає законної сили з моменту її підписання. Дана ухвала не підлягає оскарженню окремо від рішення суду першої інстанції.
Суддя О.М. Спичак
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2023 |
Оприлюднено | 20.09.2023 |
Номер документу | 113551101 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Спичак О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні