РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 вересня 2023 року справа № 580/5594/23
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гаращенка В.В. розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Ярд-Майстер» до Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Ярд-Майстер» звернувся до суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Черкаській області, в якій просить:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 17.05.2023 №0043300403.
Ухвалою судді Черкаського окружного адміністративного суду від 10.07.2023 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито спрощене провадження в адміністративній справі.
Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідач не виконав свого обов`язку та не повідомив позивача про початок проведення перевірки, допустив порушення, яке полягає у недотриманні особливостей проведення документальної невиїзної перевірки, передбачених ст. 79 Податкового кодексу України, недодержанні відповідачем умов та порядок допуску посадових осіб контролюючих органів до проведення документальних виїзних та фактичних перевірок, викладених в ст. 81 Податкового кодексу України, відхиленні відповідачем від процедури оформлення результату перевірки, зазначеної в ст.86 Податкового кодексу України, тому вона вважається проведеною незаконно.
Також позивач наголосив, що згідно пункту 90 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України передбачено, що тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, зменшено розміри штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, що не враховано відповідачем.
В оскарженому податковому повідомленні-рішенні від 17.05.2023 №0043300403 не вказано в чому саме полягає вина позивача та не взято до уваги ряд обставин, які впливають на роботу бізнесу в умовах повномасштабної війни.
Відповідач у визначений судом час подав відзив на позовну заяву, у якому проти позову заперечує повністю. Позиція відповідача зводиться до того, що відповідно до пункту 76.1 статті 76 Податкового кодексу України камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.
Контролюючим органом під час проведення камеральної перевірки встановлено, що згідно даних ЄРПН платником ТОВ «ЯРД-МАЙСТЕР» несвоєчасно зареєстровано 35 податкових накладних періодом виписки (складання) грудень 2021 року, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад та грудень 2022 року на загальну суму ПДВ 612170,56 гривень, кількість днів затримки реєстрації від 1 до 168 днів чим порушено п. 201.10 ст. 201 ПКУ та про що зазначено в акті камеральної перевірки.
Відповідач наголосив, що штрафи у розмірах, встановлених пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення» ПКУ, застосовуються у разі порушення платником податку передбачених пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення» ПКУ граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН із датою складання починаючи з 16 січня 2023 року.
При цьому порушення платником податків граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН, які припадають на період до дати набрання чинності Закону №2876-IX, тягне за собою накладання на такого платника податків штрафу у розмірах, встановлених пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПКУ.
На підставі наведеного відповідач вважає, що до позивача правомірно застосовано штрафні санкції.
Розглянувши подані документи і матеріали, повно і всебічно з`ясувавши обставини справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими доказами, суд зазначає наступне.
Головним управлінням ДПС у Черкаській області проведено камеральну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю «Ярд-Майстер» щодо дотримання строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), якою встановлено порушення п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України.
За результатами перевірки складено акт від 22.03.2023 №2737/23-00-04-03-04/40279373.
Як свідчать обставини справи, на підставі аналізу даних ЄРПН перевіркою встановлено, що ТОВ «Ярд-Майстер» складено наступні податкові накладні/розрахунки коригувань до податкових накладних:
- від 30.12.2021 за №33 на суму ПДВ 8496,90 грн., зареєстровано в ЄРПН 12.08.2022, порушено строк реєстрації - 77 днів;
- від 11.07.2022 за №7 на суму ПДВ 4600,00 грн., зареєстровано в ЄРПН 15.08.2022, порушено строк реєстрації - 15 днів;
- від 11.07.2022 за №6 на суму ПДВ 1680,00 грн., зареєстровано в ЄРПН 09.08.2022, порушено строк реєстрації - 9 днів;
- від 14.07.2022 за №11 на суму ПДВ 388,91 грн., зареєстровано в ЄРПН 09.08.2022, порушено строк реєстрації 9 днів;
- від 13.07.2022 за №8 на суму ПДВ 3924,67 грн., зареєстровано в ЄРПН 11.08.2022, порушено строк реєстрації - 11 днів;
- від 13.07.2022 за №10 на суму ПДВ 133,47 грн., зареєстровано в ЄРПН 09.08.2022, порушено строк реєстрації 9 днів;
- від 08.07.2022 за №3 на суму ПДВ 2338,00 грн., зареєстровано в ЄРПН 12.08.2022, порушено строк реєстрації 12 днів;
- від 08.07.2022 за №4 на суму ПДВ 7871,46 грн., зареєстровано в ЄРПН 30.08.2022, порушено строк реєстрації 30 днів;
- від 01.07.2022 за №1 на суму ПДВ 33333,33 грн., зареєстровано в ЄРПН 07.09.2022, порушено строк реєстрації 38 днів;
- від 01.07.2022 за №2 на суму ПДВ 9096,85 грн., зареєстровано в ЄРПН 30.08.2022, порушено строк реєстрації 30 днів;
- від 08.07.2022 за №5 на суму ПДВ 6774,31 грн., зареєстровано в ЄРПН 30.08.2022, порушено строк реєстрації 30 днів;
- від 13.07.2022 за №9 на суму ПДВ 6340,00 грн., зареєстровано в ЄРПН 30.08.2022, порушено строк реєстрації 30 днів;
- від 27.07.2022 за №18 на суму ПДВ 16666,67 грн., зареєстровано в ЄРПН 07.09.2022, порушено строк реєстрації 23 дні;
- від 20.05.2022 за №5 на суму ПДВ 58333,33 грн., зареєстровано в ЄРПН 12.09.2022, порушено строк реєстрації 59 днів;
- від 12.08.2022 за №8 на суму ПДВ 10093,33 грн., зареєстровано в ЄРПН 08.09.2022, порушено строк реєстрації 8 днів;
- від 21.06.2022 за №9 на суму ПДВ 58333,33 грн., зареєстровано в ЄРПН 13.09.2022, порушено строк реєстрації 60 днів;
- від 12.10.2022 за №14 на суму ПДВ 5971,33 грн., зареєстровано в ЄРПН 5971,33, порушено строк реєстрації 15 днів;
- від 03.10.2022 за №12 на суму ПДВ 3750,00 грн., зареєстровано в ЄРПН 15.11.2022, порушено строк реєстрації 15 днів;
- від 07.10.2022 за №11 на суму ПДВ 14385,00 грн., зареєстровано в ЄРПН 15.11.2022, порушено строк реєстрації 15 днів;
- від 03.10.2022 за №10 на суму ПДВ 2500,00 грн., зареєстровано в ЄРПН 15.11.2022, порушено строк реєстрації 15 днів;
- від 06.10.2022 за №13 на суму ПДВ 8945,00 грн., зареєстровано в ЄРПН 15.11.2022, порушено строк реєстрації 15 днів;
- від 06.09.2022 за №1 на суму ПДВ 150000,00 грн., зареєстровано в ЄРПН 14.10.2022, порушено строк реєстрації 14 днів;
- від 28.10.2022 за №15 на суму ПДВ 4616,67 грн., зареєстровано в ЄРПН 16.11.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 14.11.2022 за №16 на суму ПДВ 6600,00 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.12.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 30.11.2022 за №22 на суму ПДВ 523,67 грн., зареєстровано в ЄРПН 06.01.2023, порушено строк реєстрації 22 дні;
- від 28.11.2022 за №20 на суму ПДВ 7000,00 грн., зареєстровано в ЄРПН 13.01.2023, порушено строк реєстрації 29 днів;
- від 29.12.2022 за №10 на суму ПДВ 8333,33 грн., зареєстровано в ЄРПН 15.02.2023, порушено строк реєстрації 31 день;
- від 29.12.2022 за №9 на суму ПДВ 2233,33 грн., зареєстровано в ЄРПН 31.01.2023, порушено строк реєстрації 16 днів;
- від 12.08.2022 за №7 на суму ПДВ 150000,00 грн., зареєстровано в ЄРПН 15.02.2023, порушено строк реєстрації 168 днів;
- від 13.12.2022 за №4 на суму ПДВ 2939,33 грн., зареєстровано в ЄРПН 31.01.2023, порушено строк реєстрації 31 день;
- від 02.12.2022 за №2 на суму ПДВ 2250,00 грн., зареєстровано в ЄРПН 31.01.2023, порушено строк реєстрації 31 день;
- від 09.12.2022 за №3 на суму ПДВ 1680,00 грн., зареєстровано в ЄРПН 31.01.2023, порушено строк реєстрації 31 день;
- від 01.12.2022 за №1 на суму ПДВ 6476,00 грн., зареєстровано в ЄРПН 16.01.2023, порушено строк реєстрації 16 днів;
- від 29.12.2022 за №8 на суму ПДВ 3381,67 грн., зареєстровано в ЄРПН 31.01.2023, порушено строк реєстрації 16 днів;
- від 13.12.2022 за №5 на суму ПДВ 2180,67 грн., зареєстровано в ЄРПН 06.03.2023, порушено строк реєстрації 65 днів.
На підставі акта перевірки Головним управлінням ДПС у Черкаській області винесено податкове повідомлення-рішення від 17.05.2023 №0043300403 про нарахування штрафних санкцій на загальну суму 149097,25 грн., застосованих відповідно до ст. 120-1 ПК України за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань до податкових накладних.
Позивач звернувся до суду за захистом своїх прав та інтересів, оскільки не погоджується із рішенням контролюючого органу.
Вирішуючи спір по суті, суд зазначає наступне.
Органи державної податкової служби згідно п.75.1 ст.75 ПК України, мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.
Законом України № 1797-VIII від 21.12.2016 підпункт 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 доповнено абзацом другим, відповідно до якого предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Відповідно до пункту 76.1 статті 76 Податкового кодексу України камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.
З наведеного правового регулювання вбачається, що камеральна перевірка з питань реєстрації податкових накладних проводиться без попередження платника податків, без його згоди та не потребує присутності під час її проведення, тому твердження позивача про порушення відповідачем порядку призначення та проведення перевірки не заслуговують на увагу.
Відповідно до пункту 86.2 статті 86 Податкового кодексу України за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 Податкового кодексу України.
Згідно п. 42.5 статті 42 Податкового кодексу України у разі, якщо пошта не може вручити платнику податків документ у зв`язку з відсутністю за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їхньою відмовою прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.
Головним управлінням ДПС у Черкаській області вищезазначений акт камеральної перевірки направлено позивачу за податковою адресою: 18016, м. Черкаси, вул. Грибоєдова, буд. 9 рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення.
Згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення №1800109574198 акт камеральної перевірки не вручено під час доставки та повернуто відправнику за закінченням терміну зберігання 27.04.2023, тому зазначений акт вважається врученим 27.04.2023.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені строки скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в ЄРПН.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для ПН/РК до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для ПН/РК до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для зведених ПН та/або РК коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 ПКУ, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі Порядок №1246), визначено, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Пунктом 3 Порядку №1246 визначено, що операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
За правилами пункту 120-1.1 статті 120 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
З наведених норм Податкового кодексу України слідує висновок, що порушення строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних є підставою для застосування відповідальності у вигляді штрафу в залежності від пропущеного строку реєстрації.
3 січня 2023 року набрав чинності Закон України від 13 грудня 2022 року № 2836-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України» (далі - Закон № 2836-ІХ), яким внесено зміни у п. 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень ПКУ.
Відповідно до п.п. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень ПКУ (в редакції, що діє з 03.01.2023) визначено, що у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, зокрема, щодо:
реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року;
реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 20 липня 2022 року.
У разі звільнення платника податків від відповідальності з підстав, визначених абзацами четвертим - восьмим цього підпункту, податкові повідомлення-рішення, якими були визначені йому штрафні (фінансові) санкції та/або пеня за несвоєчасне виконання податкових обов`язків, крім сплати податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору, визначених абзацами четвертим - восьмим цього підпункту, вважаються скасованими (відкликаними) з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України».
Наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року №225 затверджено «Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України».
Отже, Законом передбачено звільнення від відповідальності платників податків за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних у період дії воєнного стану, але за умови, що в таких платників податків відсутня можливість своєчасно виконати свій податковий обов`язок.
Позивач не зазначив у позовній заяві та не надав доказів того, що його у передбаченому наказом від 29 липня 2022 року №225 порядку віднесено до платників податків, які не можуть виконати свій податковий обов`язок, тому позивач не звільнений від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних.
В свою чергу, вищенаведені норми передбачають звільнення від відповідальності платників податків, які мають змогу виконати свій податковий обов`язок щодо реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року.
В той же час, як вбачається з розрахунку штрафних санкцій до податкового повідомлення-рішення від 17.05.2023 №0043300403, до позивача не застосовувалась відповідальність за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, датою їх складання у період з 1 лютого по 31 травня 2022 року.
Законом України від 12 січня 2023 року №2876-ІХ «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» ПК України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування (далі - Закон №2876-ІХ), який набрав чинності 08.02.2023, підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ доповнено пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану та протягом шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, збільшено граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування (далі - ПН/РК) до податкових накладних в ЄРПН, встановлені пунктом 201.10. ст. 201 ПКУ, та зменшено розміри штрафів за їх порушення, які встановлено пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПКУ.
Відповідно, визначені пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ строки реєстрації в ЄРПН застосовуються до ПН/РК, граничний термін реєстрації в ЄРПН яких припадає на період з дати набрання чинності Законом №2876-ІХ (тобто з датою складання, починаючи з 16 січня 2023 року), та діють тимчасово протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, та становлять:
для ПН/РК до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для ПН/РК коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Згідно з пункту 90 підрозділу 2 розділу XX ПКУ передбачено, що тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №2102-ІХ, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:
2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких ПН/РК, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких ПН/РК, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких ПН/РК, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких ПН/РК, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких ПН/РК, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів (п. 90 підрозділу 2 розділу XX ПКУ).
З аналізу вищенаведених законодавчих приписів вбачається, що штрафи у розмірах, встановлених пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення» ПКУ, застосовуються у разі порушення платником податку передбачених пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення» ПКУ граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН із датою складання починаючи з 16 січня 2023 року.
Як вбачається з розрахунку штрафних санкцій до податкового повідомлення-рішення від 17.05.2023 №0043300403, до позивача не застосовувалась відповідальність за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, датою їх складання з 16.01.2023.
При цьому, суд відхиляє посилання позивача на зворотну дію в часі пунктів 89, 90 підрозділу 2 розділу XX ПКУ на період з 24.02.2023, оскільки Законом України від 12 січня 2023 року №2876-ІХ чітко визначено, що він застосовується до податкових накладних/розрахунків коригування граничний термін реєстрації в ЄРПН яких припадає на період з дати набрання чинності Законом №2876-ІХ, тобто з 06.01.2023.
Згідно ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
З урахуванням встановлених фактичних обставин справи та норм чинного законодавства суд дійшов висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України понесені позивачем судові витрати слід залишити за позивачем.
Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 72, 76, 90, 139, 241-246, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Понесені судові витрати залишити за позивачем.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня підписання рішення.
Суддя Валентин ГАРАЩЕНКО
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2023 |
Оприлюднено | 21.09.2023 |
Номер документу | 113568417 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Валентин ГАРАЩЕНКО
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні