Дніпровський районний суд м.Дніпродзержинська
Справа № 209/4102/23
Провадження № 2-а/209/29/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"20" вересня 2023 р. м. Кам`янське
Дніпровський районний суд м.Дніпродзержинська Дніпропетровської області у складі:
головуючого судді: Лобарчук О.О.
при секретарі: Золотих Л.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м.Кам`янське Дніпропетровської області адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Державної служби України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) про скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом, в якому просить: визнати протиправною та скасувати постанову по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху зафіксовані в автоматичному режимі, стосовно особи, яка має реєстрацію місця проживання, перебування (місцезнаходження юридичної особи) на території України серії АА №00010206 від 26.06.2023 року, винесену відносно ОСОБА_1 ; справу про притягнення до адміністративної відповідальності за ч.2 ст.132-1 КУпАП ОСОБА_1 від 26.06.2023 року - закрити; судові витрати покласти на відповідача..
В обґрунтування свого позову вказав, що вона, ОСОБА_1 , виконує повноваження директора ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЄВРОПРОМІНЬ» (код ЄДРПОУ 45088017). Підприємство має у користуванні транспортний засіб MAH TGS 21.440 НОМЕР_1 та напівпричіп TAD НОМЕР_2 . 14 липня 2023 р. поштовим зв`язком ТОВ «ЄВРОПРОМІНЬ» отримав постанову по справі про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, стосовно особи, яка має місця проживання/перебування (місцезнаходження юридичної особи) на території України серії АА №00010206 від 20.06.2023 р. Відповідно до вище вказаної Постанови Позивач визнаний винним у здійсненні правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 132-1 КУпАП України та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 17000 грн. 00 коп., за те, що 10.05.2023 року о 13 год. 55 хв. за адресою М-21, км 148+972, Житомирська область, зафіксовано транспортний засіб з перевищенням загальної довжини транспортного засобу на 13.984% (2,622 м), при дозволеній максимальній фактичній довжині 18,75 м. Дану постанову вважає незаконною, з огляду на наступне. Позивач має у користуванні транспортний засіб MAH TGS 21.440 НОМЕР_1 та напівпричіп TAD НОМЕР_3 , що підтверджується копією договору оренди № 2022-12/5 від 19.12.2022 р., додатком 1 від 19.12.2022 р. та копією договору оренди № 2022- 12/4 від 19.12.2022 р., додатком від 02.01.2023 р., копією тимчасового реєстраційного талону серії ХХР №021048. У зв`язку з військовою агресією рф проти України, Указом Президента України №64/2022 в Україні з 24.02.2022 р. введено воєнний стан, Зауважують, що з початку своєї діяльності підприємство на волонтерській основі здійснює перевезення військової техніки для Збройних Сил України. Так, 10.05.2023 р. для термінового вивезення трофейної техніки з місця наближеного до бойових дій ТОВ «ЄВРОПРОМІНЬ» направив транспортний засіб в складі MAH TGS 21.440 НОМЕР_1 та напівпричіп TAD НОМЕР_3 , який на момент перевезення та фіксації правопорушення не мав дозвільних документів, оскільки потреба у перевезені була раптовою та терміновою. Особливу увагу звертає на постанову КМУ від 28 жовтня 2022 р. № 1217 «Про внесення змін до пункту 22.5 Правил дорожнього руху», а саме: «У період воєнного стану в Україні та протягом трьох місяців з дня його припинення або скасування вимоги абзаців першого та другого цього пункту не поширюються на транспортні засоби, які здійснюють перевезення вантажів з метою їх використання для забезпечення обороноздатності держави за рішенням військового командування, в інтересах якого здійснюється таке перевезення». Незважаючи на труднощі та небезпеку ТОВ «ЄВРОПРОМІНЬ» погодився здійснити перевезення, задля наближення перемоги України над противником. Натомість, Державна служба України з безпеки на транспорті незважаючи на всі обставини накладає штраф у розмірі 17000,00 грн. та здійснюючи фотофіксацію військової техніки, розміщуючи її у вільному доступі, вказуючи точні координати, напрямок руху - наражає на небезпеку, як персонал, транспорт перевізника так і військовослужбовців та військову техніку. Однією з основних завдань автоматичного габаритно-вагового контролю це недопущення руйнування автомобільних доріг, як вбачається з матеріалів справи, вантаж не перевищує нормативно встановлені параметри, а довжина напівпричепу перевищила на 2 м 62 см, що ніяк не могло спричинити руйнацію доріг.
Ухвалою судді від 10 серпня 2023 року постановлено про прийняття позовної заяви до розгляду за правилами спрощеного провадження та призначення справи до розгляду (а.с.25).
Представник Державноїслужби Україниз безпекина транспортіБашинська О.С.25.08.2023року надалавідзив напозовну заяву,в якомупросила відмовитиу задоволенніпозову з огляду на наступне. Позивачем упозовній заявіпідтверджено,що нимздійснювалося перевезеннявантажу ізперевищенням габаритнихпараметрів.Але,посилаючись наПостанову КМУвід 28.10.2022р.№ 1217Про внесеннязміни допункту 22.5Правил дорожньогоруху,якою булодоповнено норму22.5ПДР абзацом«У періодвоєнного станув Україніта протягомтрьох місяцівз дняйого припиненняабо скасуваннявимоги абзацівпершого тадругого цьогопункту непоширюються натранспортні засоби,які здійснюютьперевезення вантажівз метоюїх використаннядля забезпеченняобороноздатності державиза рішеннямвійськового командування,в інтересахякого здійснюєтьсятаке перевезення»,зазначає,що постановавідносно ОСОБА_1 є незаконною,та винесенабез дотриманнянорм законодавства.Зазначає,що ОСОБА_1 03.07.2023звернулася доДержавної службиУкраїни збезпеки натранспорті зіскаргою проскасування постановисерії АА№00010206від 26.06.2023року,з оглядуна здійсненняперевезень військовоїтехніки ЗбройнихСил України,як доказ,до скаргибуло доданоєдиний документ-Заявка від 10.05.2023року.05.07.2023Державною службоюУкраїни збезпеки натранспорті булоза результатамирозгляду скаргиприйнято рішення,яким скаргу ОСОБА_1 залишено беззадоволення,а Постанову-без змін.Механізм фіксаціїадміністративних правопорушеньу сферібезпеки наавтомобільному транспортів автоматичномурежимі врегульованийПорядком фіксаціїадміністративних правопорушеньу сферібезпеки наавтомобільному транспортів автоматичномурежимі,затвердженим постановоюКабінету МіністрівУкраїни від27.12.2019№1174,в редакціїпостанови КабінетуМіністрів Українивід 16.06.2021№623.Відповідно допункту 22.5ПДР України,зі змінамивнесеними постановоюкабінету Міністріввід 28.10.2022№1217«Про внесеннязмін допункту 22.5Правил дорожньогоруху»,у періодвоєнного станув Україніта протягомтрьох місяцівз дняйого припиненняабо скасуваннявимоги абзацівпершого тадругого цьогопункту непоширюються натранспортні засоби,які здійснюютьперевезення вантажівз метоюїх використаннядля забезпеченняобороноздатності державиза рішеннямвійськового командування,в інтересахякого здійснюєтьсятаке перевезення.Згідно зістаттею 58Конституції України,Закони таінші нормативно-правовіакти немають зворотноїдії вчасі,крім випадків,коли вонипом`якшуютьабо скасовуютьвідповідальність особи.Відповідно дозмісту статті4Закону України«Про правовийрежим воєнногостану»,на територіях,на якихвведено воєннийстан,для забезпеченнядії Конституціїта законівУкраїни,забезпечення разоміз військовимкомандуванням запровадженнята здійсненнязаходів правовогорежиму воєнногостану,оборони,цивільного захисту,громадської безпекиі порядку,захисту критичноїінфраструктури,охорони прав,свобод ізаконних інтересівгромадян можутьутворюватися тимчасовідержавні органи-військові адміністрації.Відповідно дозмісту статті3Закону,військовим командуванням,якому згідноз цимЗаконом надаєтьсяправо разомз органамивиконавчої влади,військовими адміністраціями,Радою міністрівАвтономної РеспублікиКрим таорганами місцевогосамоврядування запроваджуватита здійснюватизаходи правовогорежиму воєнногостану,є:Головнокомандувач ЗбройнихСил України,Командувач об`єднанихсил ЗбройнихСил України,командувачі видівта окремихродів військ(сил)Збройних СилУкраїни,командувачі (начальники)органів військовогоуправління,командири з`єднань,військових частинЗбройних СилУкраїни таінших утворенихвідповідно дозаконів Українивійськових формувань.Військове командування,в межахповноважень,визначених цимЗаконом таУказом ПрезидентаУкраїни провведення воєнногостану вУкраїні абоокремих їїмісцевостях,затвердженим ВерховноюРадою України,видає обов`язковідо виконаннянакази ідирективи зпитань забезпеченняоборони,громадської безпекиі порядку,здійснення заходівправового режимувоєнного стану.Згідно дозмісту пунктусімнадцятого статті1розділу ІЗакону України«Про оборонуУкраїни»,органи військовогоуправління -Міністерство оборониУкраїни,інші центральніоргани виконавчоївлади,що здійснюютькерівництво військовимиформуваннями,утвореними відповіднодо законівУкраїни,Генеральний штабЗбройних СилУкраїни,інші штаби,командування,управління,постійні читимчасово утвореніоргани уЗбройних СилахУкраїни таінших військовихформуваннях,призначені длявиконання функційз управління,в межахїх компетенції,військами (силами),з`єднаннями,військовими частинами,військовими навчальнимизакладами,установами таорганізаціями,які належатьдо сфериуправління центральнихорганів виконавчоївлади,а такожтериторіальні центрикомплектування тасоціальної підтримки,що забезпечуютьвиконання законодавстваз питаньвійськового обов`язкуі військовоїслужби,мобілізаційної підготовкита мобілізації.Для наданняроз`яснень,був направленийзапит доМіністерства оборониУкраїни,щодо інформаціїу якомувигляді оформлюєтьсярішення військовогокомандування,яке уподальшому маєбути підставоюдля непритягнення доадміністративних таадміністративно -господарських санкційавтомобільних перевізників,які здійснюютьперевезення вантажівз метоюїх використаннядля забезпеченняобороноздатності державиза рішеннямвійськового командування.За результатамиопрацювання запиту,Укратрансбезпеку булоповідомлено листомвід КомандуванняСухопутних військЗбройних СилУкраїни,в якомуроз`яснено,що документом,що підтверджуєприналежність автомобільнихперевізників,які здійснюютьперевезення вантажудля забезпеченняобороноздатності державиє наявністьчинного договору(контракту)з Міністерствомоборони Українита іншимивійськовими формуваннямипро наданнятаким перевізникомпослуг зперевезення.У позові ОСОБА_1 стверджує,що оскаржуванаПостанова підлягаєскасуванню,оскільки длятермінового вивезеннятрофейної технікиз місцянаближеного добойових дійТОВ «Европромінь»направив транспортнийзасіб MANTGS21.440державний номернийзнак НОМЕР_4 та напівпричіпTADClassic30-3державний номернийзнак НОМЕР_5 ,який намомент перевезеннята фіксаціяправопорушення немав дозвільнихдокументів,оскільки потребав перевезеннібула раптовоюта терміновою.Звертає увагу,що доскарги ОСОБА_1 додала копіюзаявки відДесантно-штурмових військЗбройних силУкраїни зовсіміншу,від тієї,що буладодана допозовної заяви.Інформація зазначенав заявках-є різною.Заявка датована10.05.2023,правопорушення зафіксованотакож 10.05.2023.Місцезнаходження військовоїчастини м.Миколаїв,ТОВ «Європромінь»(РичкаА.С.)-м.Дніпро.У заявкахвказано,що потрібнонібито перевезтивійськову технікувід м.Миколаєва дом.Сарни (позаявці,додані доскарги -до м.Рівне).Правопорушення,зафіксоване 10.05.2023за адресоюМ-21,км 148+972,Житомирська обл.Від місцезнаходженняТОВ «Європромінь»до м.Миколаїв їхатищонайменше 5год.00хв.,завантаження трофейноїтехніки натранспортний засібприблизно 1год.,від м.Миколаїв доМ-21,км 148+972,Житомирська обл.їхати щонайменше8год.00хв.Тобто,щоб ТОВ«Європромінь» подолатимаршрут м.Дніпром.Миколаїв М-21,км 148+972,Житомирська обл.знадобилось щонайменше14годин.Виходячи ізпостанови AA№00010206від 26.06.2023правопорушення зафіксованеза адресоюМ-21,км 148+972,Житомирська обл.о 13год 55хв.Тобто,якби навітьтранспортний засібТОВ «Європромінь»виїхав зм.Дніпро о5годині ранку,то вінби фізичноне встигдоїхати домісця вчиненняправопорушення о13год 55хв.Враховуючи тойфакт,що позивачемпідтверджено,що нимздійснювалося перевезенняіз перевищеннямгабаритних параметрів,за відсутностіна моментвчинення правопорушеннядозвільних документів,та зурахуванням наданихдо скаргита допозовної заявидокументів,які ймовірноскладені «заднімчислом»,Відповідач вважає,що вонине спростовуютьвчинення правопорушеннявідповідальною особою.Суть процесуавтофіксації правопорушеньу сферібезпеки наавтомобільному транспортіполягає узабезпеченні прозоростіфіксації порушень,зменшення участіпосадових осібу вказаномупроцесі,що спрямованона об`єктивнуоцінку обставинта фактіввчинення правопорушення.На підтвердженняфакту фіксаціїруху транспортнихзасобів Позивачачерез автоматичнийпункт зперевищенням встановленихзаконодавством габаритно-ваговихнорм,що сталопідставою дляпритягнення йогодо відповідальності,а такожсправності технічногозасобу тадостовірності встановленихним відомостейповідомляє,що приладавтоматичний длязважування дорожніхтранспортних засобіву русіWIM65,WAGA-WIM40,зав.№ CRUA-11-VVE,яким здійснюваласьфіксація правопорушенняв автоматичномурежимі,є справнимта придатнимдо експлуатації,що підтверджується: сертифікатомвідповідності UA.TR.113-0747/03F-22; сертифікатом перевірки типу UA.TR.113-0747-21. WIM-комплекси відносяться до законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що прямо вказано у п.52 Додатку 1 до Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 13.01.2016 № 94. За цим Регламентом, засоби вимірювальної техніки, прилади автоматичні для зважування дорожніх транспортних засобів у русі та вимірювання навантажень на вісь, можуть бути надані на ринку та/або введені в експлуатацію тільки у разі, коли вони відповідають вимогам Регламенту. Таким чином, щодо WIM-комплексів як приладів автоматичних для зважування дорожніх транспортних засобів у русі та вимірювання навантажень на вісь застосовується презумпція відповідності засобів вимірювальної техніки. Така презумпція є вимогою застосування європейських гармонізованих стандартів або вітчизняних ДСТУ. Всі постанови про порушення містять посилання на технічний засіб вимірювання, що призводить до можливості його точної ідентифікації, а вимірювальна техніка за своїми характеристиками відповідає вимогам ДСТУ і враховує гранично допустимі похибки при зважуванні. Підсумовуючи вищевикладене, вважає, що уповноваженими посадовими особами Укртрансбезпеки належним чином виявлено та зафіксовано факт вчинення Позивачем адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 2 статті 132-1 КУпАП та розглянуто справу про адміністративне правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті.
У зв`язку з неявкою осіб, які приймають участь у справі, суд розглядає справу у відповідності до ч.4 ст. 229 КАС України, без фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Дослідивши матеріали справи, суд доходить до наступного висновку.
Судом встановлено, що згідно наказу №1 Товариства з обмеженою відповідальністю «Європромінь» від 09.12.2022 року ОСОБА_1 призначено директором товариства з обмеженою відповідальністю з 12.12.2022 року з окладом згідно зі штатним розкладам. (а.с.9)
Згідно договору оренди №2022-12/5 від 19.12.2022 року, укладеного між ПрАТ «Промислові регіони» та ТОВ «Європромінь», в особі директора ОСОБА_1 , Орендодавець зобов`язується передати у тимчасове користування Орендарю транспортний засіб MAH TGS 21.440 НОМЕР_1 та напівпричіп TAD CLASSIC 30-3 НОМЕР_5 , а Орендар зобов`язується прийняти у тимчасове користування транспортний засіб та сплатити Орендодавцю орендну плату. (а.с. 3, 4, 5, 6, 7)
26 червня 2023 року старшим державним інспектором відділу впровадження систем автоматичної фіксації порушень Департаменту державного нагляду (контролю) за безпекою на наземному транспорті Савченко В.О. ухвалена постанова серії АА № 00010206 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.2 ст. 132-1 КУпАП та накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу на користь держави у розмірі 17000,00 грн. (а.с.11).
Відповідно до змісту постанови, ОСОБА_1 визнано винним в тому, що вона, як відповідальна особа, допустила рух транспортного засобу із перевищенням нормативних параметрів зазначених п. 22.5 ПДР України: загальної довжини транспортного засобу на 13.984% (2.622 м.), при дозвольній максимальній фактичній довжині 18.75 м.
Фіксація адміністративного правопорушення була здійснена вимірювальним обладнанням автоматичного пункту ваго-габаритного контролю у русі типу WIM 65, WAGA-WIM40, зав. № CRUA-11-VVE (а.с.11).
14.07.2023 року постанова засобами поштового зв`язку надійшла на адресу ОСОБА_1 (а.с.11 об).
Відповідно до ст. 287 КУпАП постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржено особою, щодо якої її винесено, а також потерпілим.
У відповідності до ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до ст. 251 КУпАП доказами у справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюється наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
У відповідності до абзацу четвертого пункту 1постанови Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 року № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади»утворено Укртрансбезпеку, шляхом реорганізації (злиття) Державної інспекції з безпеки на морському та річковому транспорті та Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 103(далі - Положення № 103), Укртрансбезпека є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства).
У силу вимог підпунктів 15, 27 пункту 5 Положення № 103 Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань здійснює: габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування; нарахування плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю.
З наведеного вбачається, що відповідач виконує функції габаритно-вагового контролю транспортних засобів та нараховує відповідну плату за перевищення нормативів допустимої ваги транспортного засобу.
Отже, положеннями чинного законодавства визначені повноваження Укртрансбезпеки щодо контролю за рухом транспортних засобів з перевищенням габаритно-вагових параметрів, а також порядок здійснення такого контролю.
Вказане узгоджується з правовою позицією, викладеною у постанові Великої Палати від 12 лютого 2020 року у справі № 917/210/19.
Так, засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначаєЗакон України від 5 квітня 2001 року № 2344-III «Про автомобільний транспорт»(далі - Закон № 2344-III), відповідно до частини дванадцятої статті 6 якого державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів і вантажів на території України.
У відповідності до абзацу чотирнадцятого частини першоїстатті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт»за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм від 5 % до 10 % включно при перевезенні вантажу без відповідного дозволу - штраф у розмірі п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Статтею 33 Закону України «Про автомобільні дороги»визначено, що рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Згідно зчастиною другоюстатті 29 Закону України «Про дорожній рух»з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів. Порядок видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та розмір плати за його отримання встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Так, єдиний порядок дорожнього руху на всій території України встановлюютьПравила дорожнього руху, затвердженіпостановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року №1306.
У відповідності допункту 22.5 Правил дорожнього рухуза спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - вантажного автомобіля 19,5 м., автопоїзда 22 м., автомобіля (тягача) з напівпричепом 18,75 м., маршрутного транспортного засобу 18,75 м. Виступи вантажу за задній габарит транспортного засобу 2 м.
Наведеними правовими нормами визначені повноваження Укртрансбезпеки щодо контролю за рухом транспортних засобів з перевищенням габаритно-вагових параметрів, а також порядок здійснення такого контролю.
При цьому, участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові параметри яких перевищують хоча б один з параметрів, зазначених упункті 22.5 Правил дорожнього руху, зокрема, довжину транспортного засобу, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів, а при перевищенні довжини без відповідного дозволу настає адміністративно-господарська відповідальність, яка залежить від відсоткового перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм.
У свою чергу,стаття 132-1 КУпАПвизначає відповідальність за порушення правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів та правил проїзду великогабаритних і великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами.
Частиною другоюст. 132-1 КУпАПзакріплено, що перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм під час руху великогабаритними і великоваговими транспортними засобами автомобільними дорогами, вулицями або залізничними переїздами - тягне за собою накладення штрафу в розмірі: п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм від 5 % до 10 % включно; однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 10 %, але не більше 20 %; двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20 %, але не більше 30 %; трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 30 %.
Дія частини другої цієї статті поширюється на правопорушення, пов`язані з перевищенням габаритних та/або вагових параметрів. Підставою для звільнення від відповідальності, передбаченої частинами першою і другою цієї статті, є наявність дозволу на проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні.
З матеріалів справи вбачається, що відносно позивача 26.06.2023 старшим державним інспектором відділу впровадження систем автоматичної фіксації порушень Департаменту державного нагляду (контролю) за безпекою на наземному транспорті винесено постанову про адміністративне правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, зафіксоване в автоматичному режиміу зв`язку з перевищенням нормативних параметрів, зазначенихпунктом 22.5 Правил дорожнього руху.
Відповідно дост.14-3 КУпАПадміністративну відповідальність несе відповідальна особа - фізична особа або керівник юридичної особи, за якою зареєстровано транспортний засіб, а в разі якщо до Єдиного державного реєстру транспортних засобів внесено відомості про належного користувача відповідного транспортного засобу - належний користувач транспортного засобу, а якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань на момент запиту відсутні відомості про керівника юридичної особи, за якою зареєстрований транспортний засіб, - особа, яка виконує повноваження керівника такої юридичної особи.
З огляду на вказане, враховуючи, що ТОВ «Європромінь», в особі директора ОСОБА_1 має у користуванні транспортний засіб MAH TGS 21.440 НОМЕР_1 та напівпричіп TAD CLASSIC 30-3 НОМЕР_5 на підставі договору оренди, відтак вказана особа є належною особою для притягнення останнього до адміністративної відповідальності за правопорушення згідно частини другоюстатті 132-1 КУпАП.
Суд не приймає до уваги додану позивачем до матеріалів справи заявку командира ВЧ НОМЕР_6 на ім`я директора ТОВ «Європромінь» ОСОБА_1 від 10.05.2023 року про надання транспортного засобу вантажопідйомністю до 30 тон для перевезення трофейної техніки з м. Миколаїв до м. Сарни Рівненської області (а.с.13 об), так як директором ТОВ «Європромінь» не надано суду доказів щодо укладення договору (контракту) з Міністерством оборони України та іншими військовими формуваннями про надання такому перевізнику послуг з перевезення.
Механізм фіксації адміністративних правопорушень у сфері безпеки на автомобільному транспорті в автоматичному режимі визначений Порядком фіксації адміністративних правопорушень у сфері безпеки на автомобільному транспорті в автоматичному режимі, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2019 № 1174(далі - Порядок № 1174).
У силу вимог до п. п. 2, 16 Порядку № 1174 посадові особи Укртрансбезпеки, уповноважені розглядати справи про правопорушення, зафіксовані в автоматичному режимі, під час їх розгляду використовують інформаційні файли, тобто упорядковану сукупність відомостей про: транспортний засіб; відповідальну особу, визначенустаттею 14-3 КУпАП; наявність/відсутність документа, який підтверджує внесення плати за проїзд, або дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні; метаданих, сформованих автоматичним пунктом.
У свою чергу, згідно п. 8 Порядку №1174 вимоги до технічних засобів автоматичних пунктів визначаються Технічним регламентом засобів вимірювальної техніки, затвердженимпостановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року №163.
Відповідно до п. 9Постанови Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 163 «Про затвердження Технічного регламенту засобів вимірювальної техніки»засоби вимірювальної техніки можуть бути надані на ринку та/або введені в експлуатацію в разі, коли вони відповідають вимогам цього Технічного регламенту.
Згідно п. 2 Порядку № 1174 система фіксації адміністративних правопорушень у сфері безпеки на автомобільному транспорті в автоматичному режимі (далі - система) - взаємопов`язана сукупність автоматичних пунктів та інформаційно-телекомунікаційної системи.
Фіксація правопорушень в автоматичному режимі здійснюється на автоматичних пунктах, які облаштовані відповідно до вимог, визначених у додатку (п.7 Порядку №1174).
У відповідності до п.12 Порядку №1174 автоматичний пункт може забезпечувати:вимірювання навантажень, що припадають на кожну вісь транспортного засобу;вимірювання загальної маси транспортного засобу; визначення кількості осей транспортного засобу та віднесення транспортного засобу до однієї із відповідних категорій; вимірювання міжосьових відстаней транспортного засобу; визначення кількості коліс (скатності) на осях транспортного засобу; вимірювання габаритів транспортного засобу; фіксацію та розпізнавання державних номерних знаків транспортного засобу, причепу, напівпричепу та інших причіпних пристроїв (у разі використання такого та/або заднього державного номерного знака транспортного засобу); фіксацію фронтального зображення транспортного засобу; фіксацію загального вигляду транспортного засобу (вигляд збоку) в момент проїзду через автоматичний пункт (оглядова фотографія транспортного засобу, на якій відображені його контури та кількість осей); первинне оброблення зібраних даних та передачу інформації до інформаційно-телекомунікаційної системи за допомогою засобів захищених каналів зв`язку із використанням наскрізного шифрування; автентифікацію автоматичного пункту, контроль цілісності, авторства, доступності, а також неспростовності дій щодо інформації, що передається від автоматичного пункту до інформаційно-телекомунікаційної системи.
Враховуючи вищевикладене, з аналізу оскаржуваної постанови вбачаються усі істотні ознаки складу адміністративного правопорушення, до того ж така постанова підписана шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису та створення кваліфікованої електронної печатки.
Отже, з огляду на вищевикладене, суд не вбачає підстав для скасування оскаржуваної постанови серії АА №00010206 від 20.06.2023 року.
Також, відповідно до ч. 5 ст. 139 КАС України судові витрати належить віднести на рахунок держави.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 77, 120, 139, 241-246, 250, 268-271, 286 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В :
У задоволенні позову ОСОБА_1 доДержавної службиУкраїни збезпеки натранспорті (Укртрансбезпека)про скасуванняпостанови посправі проадміністративне правопорушення відмовити.
Судові витрати віднести на рахунок держави.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом десяти днів з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено 20 вересня 2023 року.
Суддя Лобарчук О.О.
Суд | Дніпровський районний суд м.Дніпродзержинська |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2023 |
Оприлюднено | 21.09.2023 |
Номер документу | 113577802 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху |
Адміністративне
Дніпровський районний суд м.Дніпродзержинська
Лобарчук О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні