Рішення
від 20.09.2023 по справі 400/7926/23
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 вересня 2023 р. № 400/7926/23 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Бульби Н.О., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження в письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю "КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС", вул. Київська, 258-А, м. Вознесенськ, Миколаївська область, 56500, до:Головного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, про:визнання протиправними та скасування розпорядження від 27.06.2023 № 99-рл в частині і наказу від 21.06.2023 № 696-п,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС" (далі - позивач) звернулось до адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області про визнання протиправними та скасування розпорядження в частині анулювання ліцензій від 27.06.2023 № 99-рл та наказу на проведення перевірки від 21.06.2023 № 696-п.

Позивач просить суд визнати протиправними та скасувати розпорядження Головного управління ДПС у Миколаївській області від 27.06.2023 №99-рл, в частині анулювання ліцензій реєстраційний номер 990614202300614 (термін дії 23.06.2023 до 23.06.2028, реєстраційний номер 14060314202100052 (термін дії 05.11.2021 до 05.11.2026), реєстраційний номер 14060314202100055 (термін дії 19.11.2021 до 19.11.2026) та наказ про проведення перевірки від 21.06.2023 № 696-п.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем прийнято наказ про проведення перевірки ТОВ "КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС", а згодом і розпорядження про анулювання ліцензій на право оптової та роздрібної торгівлі пальним. Позивач зазначає, що його з наказом не було ознайомлено, копій наказу не отримували. Крім того, в спірному наказі не міститься обґрунтування проведення перевірки.

Ухвалою від 10.07.2023 суд відкрив провадження у справі. Справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження. Враховуючи воєнний стан та ведення бойових дій на території Миколаївської області, з метою безпеки учасників судового процесу, суд не призначав судового засідання, та розглянув справу без виклику сторін (в порядку письмового провадження).

Заперечень від учасників провадження щодо розгляду справи в порядку письмового провадження до суду не надходило.

Відповідач надіслав до суду відзив, просить в задоволенні позовних вимог відмовити. Свої заперечення обґрунтовує тим, що на підставі наказу ГУДПС у Миколаївській області від 21.06.2023 № 697-п та відповідно до направлень на перевірку від 21.06.2023 посадові особи прибули для проведення фактичної перевірки ТОВ "КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС". Проте за вказаною адресою не встановлено платника податків, його посадових осіб, службове приміщення зачинено. Тому розпочати та провести фактичну перевірку не можливо, про що складено акт. Отже, у зв`язку з встановленням факту відсутності суб`єкта господарювання за місцезнаходженням, відповідачем анульовано ліцензії на право роздрібної та оптової торгівлі. Крім того, оператора АЗС ТОВ "КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС" ознайомлено з копією наказу на проведення перевірки та направленням на перевірку, після чого посадовим особами ГУДПС у Миколаївській області було відмовлено у допуску до проведення фактичної перевірки, про що складено акт про відмову в допуску до проведення перевірки.

З`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне.

ТОВ "КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС" зареєстровано у статусі юридичної особи 07.09.2020. Основним видом діяльності (КВЕД 47.30) є роздрібна торгівля пальним.

ТОВ "КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС" отримало від ГУ ДПС в Миколаївській області: 1) Ліцензію №14060314202100052 на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: Миколаївська область, м. Вознесенськ, вул. Київська, 258 А;

2) Ліцензію №14060314202100055 на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: Миколаївська область, м. Вознесенськ, вул. Київська, 182;

3) Ліцензію №990614202300614 на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі.

21.06.2023 ГУ ДПС у Миколаївській області на підставі підпунктів 80.2.2, 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 ПК України було видано наказ №696-п про проведення фактичної перевірки ТОВ "КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС".

Наказом зобов`язано працівників ГУ ДПС у Миколаївській області провести фактичну перевірку ТОВ "КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС", за місцем здійснення діяльності: Миколаївська область, м. Вознесенськ, вул. Київська, 182, з 22.06.2023 тривалістю 10 діб. Перевірку провести за період діяльності з 01.04.2020 по дату закінчення перевірки, з метою здійснення контролю за дотриманням платниками податків законодавства в частині виробництва, обліку, обігу, зберігання та транспортування підакцизних товарів; за дотриманням норм законодавства з питань дотримання порядку здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій; за дотриманням роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з найманими працівниками (найманими особами).

Посадовими особами Головного управління ДПС у Миколаївській області на підставі підпункту 80.2.2, 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 Податкового кодексу України, відповідно до наказу Головного управління ДПС у Миколаївській області від 21.06.2023 №696-п та згідно з направленнями Головного управління ДПС у Миколаївській області від 21.06.2023 №1028/14-29-09-02-06 та №1029/14-29-09-02-06, виданими головному державному інспектору відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту ГУ ДПС в Миколаївській області Нешкумай М.С. та заступнику начальника управління - начальнику відділу контролю за виробництвом та обігом пального управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС в Миколаївській області Рябчиць М.В., здійснено виїзд за місцем здійснення діяльності товариства з обмеженою відповідальністю "КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС": Миколаївська область, м. Вознесенськ, вул. Київська, 182.

Оператор АЗС Василюк С. М. відмовила посадовим особам ГУ ДПС в Миколаївській області у допуску до проведення перевірки, про що Головним управлінням ДПС в Миколаївській області складено акт про відмову в допуску до проведення перевірки від 22.06.2023 № 597/14-29-09-02-08/43802220.

Згідно з актом від 22.06.2023 № 598/14-29-09-02-08/43802220 ОСОБА_1 відмовилась від підписання та отримання матеріалів перевірки.

Також, на підставі направлень Головного управління ДПС у Миколаївській області від 21.06.2023 №1030/14-29-09-02-06 та №1031/14-29-09-02-06, виданими головному державному інспектору відділу контролю за виробництвом та обігом пального управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС в Миколаївській області Хазовою О.О. та головним державним інспектором відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту ГУ ДПС в Миколаївській області Лаштабенко Т.Ю., здійснено виїзд за місцем здійснення діяльності товариства з обмеженою відповідальністю "КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС": Миколаївська область, м. Вознесенськ, вул. Київська, 258 А.

Головним управлінням ДПС у Миколаївській області встановлено неможливість проведення перевірки у зв`язку з відсутністю платника податків (посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників) за місцезнаходженням, про що складено акт від 22.06.2023 № 595/14-29-09-02-08/43802220.

Рішенням в. о. начальника Головного управління ДПС в Миколаївській області від 26.06.2023 №4 застосовано повний адміністративний арешт майна платника податків товариства з обмеженою відповідальністю "КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС", що перебуває (розміщене, зберігається) за адресою: Миколаївська область, м. Вознесенськ, вул. Київська, 182.

Розпорядженням Головного управління ДПС у Миколаївській області від 27.06.2023 № 99-рп на виконання вимог ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" анульовано ТОВ "КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС" ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі пальним.

Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 30.06.2023 по справі № 400/7812/23 підтверджено обґрунтованість повного адміністративного арешту майна платника податків товариства з обмеженою відповідальністю "КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС", застосованого рішенням Головного управління ДПС у Миколаївській області від 26.06.2023 року №4, що перебуває за адресою: Миколаївська область, м. Вознесенськ, вул. Київська, 182.

Враховуючи правову природу взаємовідносин сторін, суд зазначає наступне.

На підставі ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п.п. 191 .1.14 п. 191 ст. 191 Податкового кодексу України контролюючі органи здійснюють контроль у сфері виробництва, обігу та реалізації підакцизних товарів, контроль за їх цільовим використанням, забезпечують міжгалузеву координацію у цій сфері.

Згідно з п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Пунктом 75.1 ст. 75 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Відповідно до вимог ст. 80 ПК України фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).

Фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав: зокрема:

- у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, у тому числі із забезпеченням можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів;

- у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах і пального, та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, та/або масовими витратомірами, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального.

Згідно з матеріалами справи, фактична перевірка ТОВ "КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС" призначена наказом Головного управління ДПС в Миколаївській області від 21.06.2023 №696-п на підставі п.п. 80.2.2, 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 ПК України, у зв`язку з отриманням в установленому законодавством порядку інформації від ДПС України, яка може свідчити про незаконну діяльність на об`єктах роздрібної торгівлі пальним.

На виконання вказаного наказу посадові особи відповідача прибули за адресою місця здійснення діяльності ТОВ "КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС", але за вказаною адресою не встановлено платника податків, його посадових осіб або його законних (уповноважених) представників. Розпочати та провести перевірку не виявилось можливим, про що було складено акт від 22.06.2023.

Крім того, посадову особу позивача - оператора АЗС ОСОБА_1 ознайомлено з копією наказу на проведення перевірки від 22.06.2023 та пред`явлені направлення на перевірку, однак після ознайомлення з наказом представникам ГУ ДПС у Миколаївській області було відмовлено у допуску до проведення фактичної перевірки, про що складено акт від 22.06.2023.

Отже, відповідачем було вжито всіх, передбачених ПК України заходів щодо можливості проведення фактичної перевірки ТОВ "КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС", проте перевірку не було розпочато. В діях відповідача не вбачається ознак протиправних дій щодо організації проведення фактичної перевірки. Наказ про призначення фактичної перевірки позивача винесений у законний спосіб на підставі вимог чинного законодавства.

Крім того, рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 30.06.2023 по справі № 400/7812/23 встановлено, що відповідачем було додержано всіх законодавчо визначених підстав щодо проведення фактичної перевірки.

Відповідно до ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

За таких обставин, в задоволенні позову в частині скасування наказу на перевірку належить відмовити.

Щодо вимоги скасувати розпорядження відповідача про анулювання ліцензій, суд зазначає наступне.

Статтею 1 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" (далі - Закон № 481) передбачено, що ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ, що засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.

Відповідно до ст. 3 Закону № 481 ліцензії на право виробництва пального видаються, анулюються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного рішення про анулювання у формі розпорядження про таке анулювання на підставі, зокрема:

- акта про встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцем провадження діяльності, яка підлягає ліцензуванню. До такого акта долучається мультимедійна інформація щодо фіксації зазначеного факту технічними приладами та/або технічними засобами, що здійснюють або мають функції фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису, та/або засобами фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису;

- акта, що засвідчує факт відмови суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) та/або його посадових (службових) осіб (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) без законних підстав у допуску уповноважених представників контролюючого органу до проведення перевірки, складеного відповідно до вимог пункту 81.2 статті 81 Податкового кодексу України. До такого акта долучається мультимедійна інформація щодо фіксації зазначеного факту технічними приладами та/або технічними засобами, що здійснюють або мають функції фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису, та/або засобами фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису.

Згідно з матеріалами справи, Головним управлінням ДПС у Миколаївській області були видані ТОВ "КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС" ліцензії на право роздрібної та оптової торгівлі пальним на визначений строк.

Наказом Головного управління ДПС у Миколаївській області від 21.06.2023 призначено проведення фактичної перевірки ТОВ "КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС". Перевірку не було розпочато у зв`язку з відсутністю платника податків за місцезнаходженням, а також за іншою адресою у зв`язку з відмовою у допуску до проведення фактичної перевірки, про що складені відповідні акти.

Отже, відповідачем дотримано вимоги чинного законодавства та наявні підстави для винесення розпорядження про анулювання ліцензій ТОВ "КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС" на право роздрібної та оптової торгівлі пальним.

Враховуючи вищезазначене, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про те, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Оскільки позивачу відмовлено у задоволенні позову, відсутні підстави для вирішення питання розподілу судових витрат відповідно до статті 139 КАС України.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

1. В задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС" (вул. Київська, 258-А, м. Вознесенськ, Миколаївська область, 56500, код ЄДРПОУ 43802220) до Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 44104027) про визнання протиправними та скасування розпорядження та наказу про проведення перевірки - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дата складення повного судового рішення 20.09.2023.

Суддя Н.О. Бульба

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.09.2023
Оприлюднено22.09.2023
Номер документу113599666
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —400/7926/23

Ухвала від 28.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Постанова від 27.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 20.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 13.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 21.11.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Рішення від 20.09.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Бульба Н.О.

Ухвала від 10.07.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Бульба Н.О.

Ухвала від 04.07.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Бульба Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні