Ухвала
від 20.09.2023 по справі 420/12081/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/12081/21

УХВАЛА

19 вересня 2023 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Радчука А.А.,

за участю секретаря - Галата В.І.,

за участю сторін : представника позивача - не з`явився,

представника відповідача - не з`явився,

розглянувши в підготовчому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду питання щодо поноволення провадження у справі за позовом Управління капітального будівництва Одеської міської ради до Північно-східного офісу Держаудитслужби про визнання протиправним та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

У провадженні судді Одеського окружного адміністративного суду Токмілової Л.М., перебувала справа за позовом Управління капітального будівництва Одеської міської ради (адреса: вул. Комітетська, 10-а, м. Одеса, 65091, код ЄДРПОУ 04056902) до Північно-східного офісу Держаудитслужби (адреса: майдан Свободи, 5, Держпром 4 під.10 поверх, м.Харків, 61022, код ЄДРПОУ 40478572) про визнання протиправним та скасування рішення.

У зв`язку з тимчасовою непрацездатністю судді Токмілової Л.М., на підставі розпорядження в.о. керівника апарату Одеського окружного адміністративного суду, призначено повторний автоматичний розподіл справи №420/12081/21.

За результатом автоматизованого розподілу справу призначено до розгляду судді Радчуку А.А.

Ухвалою суду від 18.05.2022 року прийнято до провадження справу №420/12081/21 та повідомлено сторін, що суд розгляне справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Ухвалою суду від 15.07.2022 року призначено справу до розгляду в порядку загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.

Клопотання Північно-східного офісу Держаудитслужби про про зупинення провадження по справі за позовом Управління капітального будівництва Одеської міської ради до Північно-східного офісу Держаудитслужби про визнання протиправним та скасування рішення задовольнити.

Ухвалою суду від 16.08.2022 року провадження по справі 420/12081/21 зупинено до припинення або скасування воєнного стану в Україні.

На 19.09.2023 року 10:40 год. призначено судове засідання щодо розгляду питання про поновлення провадження у справі 420/12081/21.

У судове засідання призначене на 19.09.2023 року сторони не з`явились, про дату, час та місце розгляду заяви повідомлені належним чином та своєчасно.

18.09.2023 року від представника відповідача надійшло клопотання про відкладення (перенесення) розгляду справи, в якому відповідач просив відкласти судове засідання у справі №420/12081/21 призначене на 19.09.2023 року на дату після завершення дії воєнного стану.

Клопотання обґрунтовано тим, що станом на теперішній час військовий стан в Україні триває. Також, у зв`язку із постійним масованим ракетним обстрілом м. Харків та України і реальною загрозою життю, здоров`ю та безпеці працівників Північно-східного офісу Держаудитслужби, у зв`язку з розташуванням Офісу в небезпечній частині міста, а саме: майдан Свободи, 5 будівля Держпрому, м. Харків, працівники Офісу працюють віддалено від міста роботи за допомогою власних технічних засобів, що ускладнює можливість брати участь у судовому засіданні по справі в приміщенні суду або в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів.

Розглянувши 19.09.2023 року питання про поновлення провадження спільно з клопотанням представника відповідача про відкладення (перенесення) розгляду справи, суд зазначає наступне.

У відповідності з ч. 1 ст. 237 КАС України, провадження у справі поновлюється за клопотанням учасників справи або за ініціативою суду не пізніше десяти днів з дня отримання судом повідомлення про усунення обставин, що викликали його зупинення. Про поновлення провадження у справі суд постановляє ухвалу.

Указом Президента України від 24 лютого 2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

У подальшому, правовий режим воєнного стану неоднарозово було продовжено Указами президента України.

Зокрема, Указом Президента України від 26 липня 2023 року № 451/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» постановлено: на часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (зі змінами, внесеними Указом від 14 березня 2022 року № 133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX, Указом від 18 квітня 2022 року № 259/2022, затвердженим Законом України від 21 квітня 2022 року № 2212-IX, Указом від 17 травня 2022 року № 341/2022, затвердженим Законом України від 22 травня 2022 року № 2263-IX, Указом від 12 серпня 2022 року № 573/2022, затвердженим Законом України від 15 серпня 2022 року № 2500-IX, Указом від 7 листопада 2022 року № 757/2022, затвердженим Законом України від 16 листопада 2022 року № 2738-IX, Указом від 6 лютого 2023 року № 58/2023, затвердженим Законом України від 7 лютого 2023 року № 2915-IX, та Указом від 1 травня 2023 року № 254/2023, затвердженим Законом України від 2 травня 2023 року № 3057-IX), продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 18 серпня 2023 року строком на 90 діб.

Згідно зі ст.12-2 Закону України Про правовий режим воєнного стану в умовах правового режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією України та законами України. Повноваження судів, органів та установ системи правосуддя, передбачені Конституцією України, в умовах правового режиму воєнного стану не можуть бути обмежені.

Відповідно ст.26 Закону України Про правовий режим воєнного стану правосуддя на території, на якій введено воєнний стан, здійснюється лише судами. На цій території діють суди, створені відповідно до Конституції України (ч.1 ст.26).

Скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється (ч.2 ст.26).

У разі неможливості здійснювати правосуддя судами, які діють на території, на якій введено воєнний стан, законами України може бути змінена територіальна підсудність судових справ, що розглядаються в цих судах, або в установленому законом порядку змінено місцезнаходження судів. Створення надзвичайних та особливих судів не допускається (ч.3,4 ст.26).

Аналіз вищевказаних норм законодавства свідчить про те, що суди в умовах воєнного стану суди здійснюють правосуддя, скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Положеннями ч.3 ст. 2 КАС України передбачено, що основними засадами (принципами) адміністративного судочинства, є зокрема, забезпечення права на апеляційний перегляд справи, розумність строків розгляду справи судом.

Вимога щодо дотримання розумного строку розгляду справи спрямована на швидкий захист судом порушених прав особи, оскільки будь-яке зволікання може негативно відобразитися на правах, які підлягають захисту, а відсутність своєчасного судового захисту може призводити до ситуацій, коли наступні дії суду вже не матимуть значення для особи та її прав.

Згідно п. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.

Відстрочення конкретної стадії провадження є можливим за умови, що загальна тривалість провадження не є надмірною (див. рішення ЄСПЛ від 8 грудня 1983 року у справі «Претто й інші проти Італії» (Pretto and Оthers v. Italy, заява № 7984/77), а тривалі періоди затримання проваджень без будь-яких пояснень є неприйнятними (рішення ЄСПЛ від 24 листопада 1984 року у справі «Бомартен проти Франції» (Beaumartin v. France, заява № 15287/89).

Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція) покладає на держави-учасниці обов`язок організувати судові системи так, щоб судді мали можливість діяти відповідно до вимог Конвенції, зокрема розглядати справи протягом розумного строку (рішення ЄСПЛ від 6 вересня 2005 року у справі «Павлюлинець проти України», (Pavlyulynets v. Ukraine, заява № 70767/01), та щоб могли гарантувати право кожного на отримання остаточного рішення у справах, які стосуються цивільних прав і обов`язків упродовж відповідного строку (див. рішення ЄСПЛ від 29 березня 2006 року у справі «Скордіно проти Італії» (Scordino v. Italy, заява № 36813/97)).

Отже, обставини, що викликали зупинення провадження у справі, станом на 19.09.2023 року повністю не відпали.

З матеріалів справи вбачається, що відповідач територіально розташований у м. Харкові.

Суд враховує, що Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22 грудня 2022 року № 309 (із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерстваз питань реінтеграції тимчасово окупованих територій № 164 від 31.05.2023р.) затверджено Перелік територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні). До переліку включено, у тому числі, Харківську міську територіальну громаду.

Між тим, суд зазначає, що КАС України передбачено право учасника справи брати участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду. У клопотанні відповідача про перенесення розгляду справи представник зазначає, що працює віддалено за допомогою власних технічних засобів.

Також судом встановлено, що відповідач зареєстрований в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі та має електронний кабінет у підсистемі «Електронний Суд».

Виходячи з вищевикладеного, враховуючи тривалий час дії воєнного стану в Україні, інтереси позивача, зокрема, категорію справи та обраний позивачем спосіб захисту, а також час, який дана справа перебуває на розгляді в Одеському окружному адміністративному суді, суд вважає за можливе поновити провадження у справі. У зв`язки з чим підстави для перенесення судового засідання на дату після завершення дії воєнного стану відсутні.

Відповідно до частин 2 та 3 статті 237 КАС України, з дня поновлення провадження у справі перебіг процесуальних строків продовжується. Провадження у справі продовжується зі стадії, на якій його було зупинено.

Керуючись ст. ст. 12, 237, 241, 248 КАС КАС України, суд,

УХВАЛИВ:

Поновити провадження у справі за адміністративним позовом Управління капітального будівництва Одеської міської ради до Північно-східного офісу Держаудитслужби про визнання протиправним та скасування рішення.

У задоволенні клопотання представника відповідача про відкладення (перенесення) розгляду справи відмовити.

Ухвала окремо від рішення суду оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали складено та підписано 20.09.2023 року.

Суддя А.А. Радчук

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.09.2023
Оприлюднено22.09.2023
Номер документу113600102
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —420/12081/21

Постанова від 26.12.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 16.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 27.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 21.11.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Рішення від 19.10.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

Ухвала від 20.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

Ухвала від 19.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

Ухвала від 15.08.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

Ухвала від 14.07.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні