Справа № 420/12081/21
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 жовтня 2023 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Радчука А.А.,
розглянувши за правилами загального позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Управління капітального будівництва Одеської міської ради (адреса: вул. Комітетська, 10-а, м. Одеса, 65091, код ЄДРПОУ 04056902) до Північно-східного офісу Держаудитслужби (адреса: майдан Свободи, 5, Держпром 4 під.10 поверх, м.Харків, 61022, код ЄДРПОУ 40478572) про визнання протиправним та скасування висновку,
В С Т А Н О В И В:
У провадженні Одеського окружного адміністративного суду (головуючий суддя Токмілова Л.М.) перебувала справа за позовом Управління капітального будівництва Одеської міської ради (адреса: вул. Комітетська, 10-а, м. Одеса, 65091, код ЄДРПОУ 04056902) до Північно-східного офісу Держаудитслужби (адреса: майдан Свободи, 5, Держпром 4 під.10 поверх, м.Харків, 61022, код ЄДРПОУ 40478572), у якому позивач просить суд:
визнати протиправним та скасувати висновок Державної аудиторської служби України від 25.06.2021 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-11-25-014804-с «Реставрація головного корпусу літера В, який є частиною комунальної установи «Міська клінічна лікарня № 1», розташованого за адресою: м. Одеса, вул. М`ясоєдовська, 32» (Коригування), в частині встановлення наявності порушень та зобов`язання здійснити заходи щодо усунення порушень шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Позов мотивований наступним. 25 листопада 2020 року Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради (Замовник або Позивач) в електронній системі закупівель оприлюднено оголошення UA-2020-11-25-014804-с про проведення переговорної процедури на закупівлю: «Реставрація головного корпусу літера В, який є частиною комунальної установи «Міська клінічна лікарня № 1», розташованого за адресою: м. Одеса, вул. М`ясоєдовська, 32» (Коригування). Внаслідок чого, 08 грудня 2020 року між Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради та ТОВ «ЕКСТЕР`ЄР-ДИЗАЙН» укладено договір №105-20/П «Про закупівлю підрядних робіт за державні кошти», який перебуває в процесі виконання.
10 червня 2021 року в електронній системі закупівель опубліковано «Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі» на підставі наказу Північно-східного офісу Державної аудиторської служби України (м. Харків) від 10 червня 2021 року № 255.
25 червня 2021 року Відповідачем затверджено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-11-25-014804-с (далі - Висновок), який опубліковано в системі закупівель.
Відповідно до ч. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду.
Таким чином позивач, не погоджуючись із Висновком про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-11-25-014804-с від 25.06.2021 року, звернувся до суду з даним позовом.
Доводи позивача щодо протиправності оскаржуваного висновку ґрунтуються на такому.
Позивач наполягає на відсутності у Північно-східного офісу Держаудитслужби повноважень проводити моніторинг закупівель поза межами адміністративно-територіальних одиниць, на які поширюється його компетенція.
Як зазначає позивач, повноваження Північно-Східного офісу Держаудитслужби поширюються на територію Харківської, Луганської, Полтавської та Сумської областей відповідно. Місцезнаходженням Управління капітального будівництва Одеської міської ради (Код ЄДРПОУ 04056902) є адреса: 65091, м. Одеса, вул. Комітетська, 10-а. Таким чином, реалізацію державного фінансового контролю за закупівлями, які пророводить Позивач, повинен здійснювати апарат Південного офісу Держаудитслужби, повноваження якого поширюються на Одеську область. В преамбулі наказу від 10.06.2021 № 255 «Про початок моніторингу закупівель» не має посилання на доручення Голови Держаудитслужби або його заступників щодо здійснення моніторингу на території іншої адміністративно-територіальної одиниці. Єдиною підставою проведення моніторингу, яка зазначена у наказі та опублікована в системі закупівель, є доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби від 10.06.2021 року, що суперечить вимогам абзацу 5 пункту Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
Отже, на переконання позивача, повноважень проводити моніторинг закупівлі у Північно-східного офісу Держаудитслужби не було.
По суті виявленого порушення позивач зазначив, що результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовником протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівель не оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення інформації на власному веб-сайті, що є порушенням Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710. Однак, позивач вказує, що відповідно до Постанови КМУ від 16 грудня 2020 р. № 1266, якою внесені зміни до Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів», запроваджено рекомендацій характер для органів місцевого самоврядування щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення інформації на власному веб-сайті.
Враховуючи, що Управління капітального будівництва Одеської міської ради є органом місцевого самоврядування, позивач вважає, що він не був зобов`язаний здійснювати указану публікацію. Крім того, Управління не має власного сайту, а є лише сайт Одеської міської ради, як органу місцевого самоврядування, де зазначена інформація про виконавчий орган - Управління капітального будівництва ОМР. Тому Управління не має доступу до розміщення інформації на даному сайту, не є його розпорядником /та власником.
Позивач стверджує, що на запит Відповідача було надані всі необхідні пояснення з даного приводу, однак Держаудитслужбою були проігноровані надані пояснення.
З огляду на все вищевказане, позивач вважає, що ним виконані всі вимоги тендерної документації та чинного законодавства, не допущено порушень Постанови КМУ від 16 грудня 2020 р. № 1266, якою внесені зміни до Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів», а відтак оскаржуваний висновок є безпідставним.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду (головуючий суддя Токмілова Л.М.) від 02.08.2021 року, після усунення недоліків, позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження у справі без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.
03.09.2021 року від представника відповідача надійшло клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду (головуючий суддя Токмілова Л.М.) від 07.09.2021 року розгляд справи призначено за правилами загального позовного провадження.
У зв`язку з тимчасовою непрацездатністю судді Токмілової Л.М., на підставі розпорядження в.о. керівника апарату Одеського окружного адміністративного суду, призначено повторний автоматизований розподіл справи №420/12081/21.
Згідно Протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 11.05.2022 року, справа №420/12081/21 передана судді Радчуку А.А.
Ухвалою від 18.05.2022 року судом прийнято до провадження справу №420/12081/21 та призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Ухвалою суду від 15.07.2022 року призначено справу до розгляду в порядку загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.
22.07.2022 року до суду надійшло клопотання Північно-східного офісу Держаудитслужби про зупинення провадження у справі № 420/12081/21 до завершення дії воєнного стану.
Ухвалою суду від 16.08.2022 року задоволено клопотання Північно-східного офісу Держаудитслужби про зупинення провадження у справі. Зупинено провадження у справі 420/12081/22 до припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Ухвалою суду від 19.09.2023 року поновлено провадження у справі та продовжено розгляд справи зі стадії, на якій його було зупинено (підготовче провадження).
Ухвалою суду від 19.029.2023 року, занесеною до протоколу судового засідання, закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті на 10.10.2023 року 12 год. 20 хв.
У судове засідання, призначене на 10.10.2023 року 12 год. 20 хв., учасники справи не з`явились, про дату, час та місце судового засідання повідомлені належним чином та своєчасно.
Згідно з ч. 1 ст. 205 КАС України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
За приписами ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи викладене, суд продовжив розгляд справи у порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами.
Згідно наявного у матеріалах справи відзиву, відповідач проти задоволення позову заперечує, з огляду на наступне.
Щодо встановлених моніторингом порушень відповідач зазначив, що за результатами контрольного заходу Офісом складено та оприлюднено 25.06.2021 р. на веб-порталі Prozorro Висновок про результати моніторингу закупівлі від 25.06.2021р., яким встановлено порушення позивачем вимог частини 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Офіс зобов`язав позивача здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку. При відсутності власного веб-сайту Управління капітального будівництва Одеської міської ради мало забезпечити оприлюднення інформації, передбаченої Постановою КМУ «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 №710 шляхом направлення Одеській міській раді відповідних запитів та звернень з метою виконання вимог чинного законодавства.
Щодо наявності у Північно-Східного офісу Держаудитслужби повноважень та підстав для проведення моніторингу на території Одеської області, відповідач пояснював, що згідно із п. 1 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, на території Харківської області реалізацію державного фінансового контролю здійснює Офіс, який підпорядковується Держаудитслужбі та є її міжрегіональним територіальним органом. Повноваження на проведення даного контрольного заходу підтверджуються наказами про внесення змін до положень про офіси Держаудитслужби, в яких зазначено, що «на території інших адміністративно-територіальних одиниць Офіс та управління здійснюють реалізацію державного фінансового контролю за дорученням Голови Держаудитслужи та його заступників». «Проведення такого заходу державного фінансового контролю, моніторинг процедури закупівлі, не передбачається у плані ДФК. Підрозділи центрального апарату Держаудитслужби, уповноважені здійснювати моніторинг процедури закупівлі, проводять моніторинг процедури закупівлі у замовників незалежно їх територіальної приналежності. Офіси Держаудитслужби та їх управління в областях проводять моніторинг процедури закупівлі за дорученням Держаудитслужби - у замовників незалежно від їх територіальної приналежності».
З огляду на викладене відповідач стверджує про наявні у нього повноваження на здійснення моніторингів закупівель за межами Харківської області. На підтвердження вказаного надає копію доручення Державної аудиторської служби України з додатками від 07.06.2021 № 003100-18/7042-2021.
Відповідач вказує, що виконуючи доручення Державної аудиторської служби України, Офіс здійснивши попередній аналіз інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, самостійно виявив ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель за номером UА-2020-11-25-014804-е та розпочав моніторинг закупівлі. Вказані дії повною мірою відповідають положенням статті 8 Закону.
Крім того, відповідач вважає, що позивач не довів порушення саме його прав та охоронюваних законом інтересів з боку відповідача внаслідок прийняття оскаржуваного висновку.
Інші заяви по суті справи до суду не надходили.
Дослідивши матеріали адміністративної справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, судом встановлено наступне.
Позивач Управління капітального будівництва Одеської міської ради було Замовником процедури закупівлі UA-2020-11-25-014804-с «Реставрація головного корпусу літера В, який є частиною комунальної установи «Міська клінічна лікарня № 1», розташованого за адресою: м. Одеса, вул. М`ясоєдовська, 32» (Коригування)», вартістю 16227400,00 грн.
Згідно Доручення Держаудитслужби України від 07.06.2021 року №003100-18/7042-2021 (а.с. 58), Державна аудиторська служба України здійснила аналіз виконання міжрегіональними територіальними органами Держаудитслужби (далі - територіальні органи) паспорта бюджетної програми на 2021 рік за КПКВК 3505010 «Керівництво та управління у сфері фінансового контролю» в частині кількості процедур закупівель, охоплених моніторингом, та встановила, що в більшості територіальних органів наразі рівень охоплених контролем процедур закупівель не досягає планового рівня.
З огляду на викладене, Держаудитслужба доручила Офісам Держаудитслужби та їх управлінням в областях вжити вичерпних заходів для виконання зазначеного показника паспорту бюджетної програми; провести моніторинг процедур закупівель згідно з переліком, наведеним у додатку.
Згідно додатку до Доручення, Північно-східному офісу Держаудитслужби доручено провести моніторинг процедури закупівлі UA-2020-11-25-014804-с вартістю 16227400,00 грн. (а.с. 59).
Наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 10.06.2021 року №255 «Про початок моніторингу закупівель» оголошено про початок моніторингу, у т.ч. процедури вищевказаної закупівлі UA-2020-11-25-014804-с. Підстава: Доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Курган Г. від 10.06.2021 року. А саме виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель (а.с. 60-63).
16.06.2021 року від Північно-східного офісу Держаудитслужби надіслано запит Замовнику процедури закупівлі - Управлінню капітального будівництва Одеської міської ради про надання пояснень, у якому поставлені такі питання: Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб`єкта управління об`єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб`єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі. 2. Надати обґрунтування причин обрання переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 5 частини другої статті 40 Закону, з обов`язковим посиланням на відповідні нормативні та експертні висновки (а.с. 12, 66-68).
18.06.2021 року Замовником надіслано відповідь, а саме надані пояснення: «…Рішенням Одеської міської ради від 11.12.2019 року № 5453-VII «Про бюджет міста Одеси на 2020 рік» (зі змінами), управлінню капітального будівництва Одеської міської ради на об`єкт: «Реставрація головного корпусу літера В, який є частиною комунальної установи «Міська клінічна лікарня № 1», розташованого за адресою: м. Одеса, вул. М`ясоєдовська, 32» (Коригування), виділено кошти з бюджету м. Одеси, рішення знаходиться у вільному доступі на сайті м. Одеси https://omr.gov.ua/). Після розроблення проектної документації по об`єкту: «Реставрація головного корпусу літера В, який є частиною комунальної установи «Міська клінічна лікарня № 1», розташованого за адресою: м. Одеса, вул. М`ясоєдовська, 32» (Коригування) та отримання позитивного експертного звіту, Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради проведено переговорну процедуру. Відповідно до пункту 5 частини другої статті 40 Закону, виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт у того самого учасника; відкоригована проектна документація; Експертний звіт № 94/20 від 20.11.2020 року виданий ТОВ «Будпроектекспертиза» в м. Києві, договір буде укладено з попереднім виконавцем цих робіт, такі роботи пов`язані з основним договором від 22.03.2019 року № 8-19/П (загальна вартість додаткових аналогічних робіт не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю). Очікувану вартість визначено на підставі зведеного кошторисного розрахунку вартості об`єкта будівництва «Реставрація головного корпусу літера В, який є частиною комунальної установи «Міська клінічна лікарня № 1», розташованого за адресою: м. Одеса, вул. М`ясоєдовська, 32» (Коригування). Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» з 19.12.2020 органам місцевого самоврядування рекомендовано з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів. Таким чином, розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінці власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів є не обов`язковим. Управління капітального будівництва Одеської міської ради надає документи на підставі яких проведено переговорну процедуру: 1. Експертний звіт щодо розгляду проектної документації, виданий ТОВ Будпроектекспертиза» в м. Києві від 20.11.2020 року № 94/20. 2.Зведений кошторисний розрахунку вартості об`єкта будівництва «Реставрація головного корпусу літера В, який є частиною комунальної установи «Міська клінічна лікарня № 1», розташованого за адресою: м. Одеса, вул. М`ясоєдовська, 32» (Коригування).» (а.с. 11, 66-68).
Моніторинг проведено у термін з 10.06.2021 по 25.06.2021.
25.06.2021 року затверджений Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-11-25-014804-с «Реставрація головного корпусу літера В, який є частиною комунальної установи «Міська клінічна лікарня № 1», розташованого за адресою: м. Одеса, вул. М`ясоєдовська, 32» (Коригування)», вартістю 16227400,00 грн. (а.с. 7-10).
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник на порушення вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266) не оприлюднив інформацію про розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, яка розміщується на сторінці власного веб-сайту (або на офіційного вєб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів). Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України, Замовник є головним розпорядником бюджетних коштів місцевого бюджету.
У пункті 2 Висновку зазначено: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, в тому числі вжити заходів, щодо недопущення встановлених порушень в майбутньому та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Заперечення на висновок не подавались.
Не погоджуючись із Висновком про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-11-25-014804-с від 25.06.2021 року, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи спірні правовідносини, суд виходить з наступного.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Закон України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні від 26.01.1993 № 2939-XII визначає правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні.
Відповідно до статті 2 цього Закону, державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі.
Згідно зі ст. 5 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні, контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України "Про публічні закупівлі", проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування.
Порядок та підстави проведення органом державного фінансового контролю перевірок закупівель встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Перевірка закупівель у замовників проводиться за місцезнаходженням юридичної особи, що перевіряється, чи за місцем розташування об`єкта права власності, щодо якого проводиться перевірка, і полягає у документальному та фактичному аналізі дотримання замовником законодавства про закупівлі. Результати перевірки закупівель викладаються в акті перевірки закупівель.
Постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2016 р. № 43 затверджене Положення про Державну аудиторську службу України, яка є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів та який реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю (Положення у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Відповідно підпункту 3 пункту 4 Положення про Державну аудиторську службу України, остання реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту; перевірки закупівель; інспектування (ревізії); моніторингу закупівель.
Держаудитслужба здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи (п. 7 Положення).
Наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 року №23 затверджене Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби.
Згідно пункту 1 цього Положення, Північно-східний офіс Держаудитслужби (далі - Офіс) підпорядковується Держаудитслужбі та є її міжрегіональним територіальним органом. У складі Офісу утворюються як структурні підрозділи управління в Луганській, Полтавській, Сумській областях (далі - управління). Управління здійснюють свої повноваження на території адміністративно-територіальної одиниці за їх місцезнаходженням відповідно. На території Харківської області реалізацію державного фінансового контролю здійснює апарат Офісу.
Згідно пункту 1 цього Положення, основним завданням Офісу є реалізація повноважень Держаудитслужби на території Луганської, Полтавської, Сумської, Харківської областей.
З наведених підстав позивач у позові посилався на відсутність у Північно-східного офісу Держаудитслужби повноважень проводити моніторинг закупівлі на території Одеської області.
Відповідач у відзив пояснив, що повноваження на проведення даного контрольного заходу підтверджуються наказами про внесення змін до положень про офіси Держаудитслужби, в яких зазначено, що «на території інших адміністративно-територіальних одиниць Офіс та управління здійснюють реалізацію державного фінансового контролю за дорученням Голови Держаудитслужи та його заступників». «Проведення такого заходу державного фінансового контролю, моніторинг процедури закупівлі, не передбачається у плані ДФК. Підрозділи центрального апарату Держаудитслужби, уповноважені здійснювати моніторинг процедури закупівлі, проводять моніторинг процедури закупівлі у замовників незалежно їх територіальної приналежності. Офіси Держаудитслужби та їх управління в областях проводять моніторинг процедури закупівлі за дорученням Держаудитслужби - у замовників незалежно від їх територіальної приналежності».
На підтвердження вказаного відповідач надав до суду копію доручення Державної аудиторської служби України з додатками від 07.06.2021 № 003100-18/7042-2021.
Як встановлено судом, згідно Доручення Держаудитслужби України від 07.06.2021 року №003100-18/7042-2021 (а.с. 58) Державна аудиторська служба України здійснила аналіз виконання міжрегіональними територіальними органами Держаудитслужби (далі - територіальні органи) паспорта бюджетної програми на 2021 рік за КПКВК 3505010 «Керівництво та управління у сфері фінансового контролю» в частині кількості процедур закупівель, охоплених моніторингом, та встановила, що в більшості територіальних органів наразі рівень охоплених контролем процедур закупівель не досягає планового рівня.
З огляду на викладене, Держаудитслужба доручила Офісам Держаудитслужби та їх управлінням в областях вжити вичерпних заходів для виконання зазначеного показника паспорту бюджетної програми; провести моніторинг процедур закупівель згідно з переліком, наведеним у додатку.
Згідно додатку до Доручення, Північно-східному офісу Держаудитслужби доручено провести моніторинг процедури закупівлі UA-2020-11-25-014804-с вартістю 16227400,00 грн. (а.с. 59).
Наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 10.06.2021 року №255 «Про початок моніторингу закупівель» оголошено про початок моніторингу, у т.ч. процедури вищевказаної закупівлі UA-2020-11-25-014804-с.
З огляду на викладене, суд відхиляє доводи позивача про відсутність у Північно-східного офісу Держаудитслужби повноважень проводити моніторинг закупівлі UA-2020-11-25-014804-с, які спростовані вищевказаними обставинами справи.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади, встановлені Законом України Про публічні закупівлі від 25.12.2015 № 922-VIII (далі в редакції від 23.01.2021 року, чинній на момент проведення моніторинг процедури закупівлі).
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
За визначенням статті 1 Закону України Про публічні закупівлі, публічна закупівля (далі - закупівля) - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом; замовники - суб`єкти, визначені згідно із статтею 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до цього Закону; Уповноважений орган - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель; учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об`єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі; переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі; тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель; тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації; моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону України Про публічні закупівлі, до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об`єднання територіальних громад.
Стаття 5 Закону України Про публічні закупівлі закріплює принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників.
Згідно ч. 1 цієї статті, закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно ч.ч. 2-4 ст. 5 Закону, учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
У відповідності з ч. 1, ч. 4 ст. 7 Закону України Про публічні закупівлі (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), уповноважений орган здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель у межах повноважень, визначених цим Законом. Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
Органи, уповноважені здійснювати контроль у сфері закупівель, не мають права втручатися в проведення закупівель.
На час виникнення спірних правовідносин, порядок здійснення моніторингу публічних закупівель був визначений статтею 8 Закону України Про публічні закупівлі.
Зокрема, частиною 1 цієї статті визначено, що моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю).
Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.
Моніторинг процедури закупівлі не проводиться на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 цього Закону.
Моніторинг процедур закупівель здійснюється також щодо процедур закупівель, особливості яких передбачені у законах, що визначені у частинах восьмій та дев`ятій статті 3 цього Закону.
Відповідно до ч. 2 ст. 8 Закону України Про публічні закупівлі, рішення про початок моніторингу процедури закупівлі приймає керівник органу державного фінансового контролю або його заступник (або уповноважена керівником особа) за наявності однієї або декількох із таких підстав:
1) дані автоматичних індикаторів ризиків;
2) інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;
3) повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;
4) виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;
5) інформація, отримана від громадських об`єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону.
Для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, може використовуватися:
інформація, оприлюднена в електронній системі закупівель;
інформація, що міститься в єдиних державних реєстрах;
інформація в базах даних, відкритих для доступу центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Згідно з ч. 3 ст. 8 Закону України Про публічні закупівлі, повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі орган державного фінансового контролю оприлюднює в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів з дня прийняття такого рішення із зазначенням унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель, та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі, а також опису підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі.
Повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі не зупиняє проведення процедур закупівель, визначених цим Законом.
Строк здійснення моніторингу процедури закупівлі не може перевищувати 15 робочих днів з наступного робочого дня від дати оприлюднення повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель. (ч. 4 ст. 8 Закону України Про публічні закупівлі).
Відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України Про публічні закупівлі, протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Замовник у межах строку здійснення моніторингу процедури закупівлі має право з власної ініціативи надавати пояснення щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Відповідно до ч. 6 ст. 8 Закону України Про публічні закупівлі, за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.
За приписами ч. 7 ст. 8 Закону України Про публічні закупівлі, у висновку обов`язково зазначаються:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі;
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності) та його очікувана вартість;
3) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі;
4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі;
5) зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
У висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю.
Якщо за результатами моніторингу процедури закупівлі не виявлено порушень законодавства у сфері публічних закупівель, у висновку зазначається інформація про відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Якщо під час моніторингу, за результатами якого виявлено ознаки порушення законодавства у сфері публічних закупівель, було відмінено тендер чи визнано його таким, що не відбувся, орган державного фінансового контролю зазначає опис порушення без зобов`язання щодо усунення такого порушення.
Якщо за результатами моніторингу процедури закупівлі виявлено ознаки порушення законодавства, вжиття заходів щодо яких не належить до компетенції органу державного фінансового контролю, про це письмово повідомляються відповідні державні органи.
Відповідно до ч. 8 ст. 8 Закону України Про публічні закупівлі, замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз`ясненням змісту висновку та його зобов`язань, визначених у висновку.
Протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Відповідно до ч. 9 ст. 8 Закону України Про публічні закупівлі, у разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.
Згідно з ч. 10 ст. 8 Закону України Про публічні закупівлі, у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження.
Позивач скористався своїм правом та оскаржує висновок від 25.06.2021 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-11-25-014804-с «Реставрація головного корпусу літера В, який є частиною комунальної установи «Міська клінічна лікарня № 1», розташованого за адресою: м. Одеса, вул. М`ясоєдовська, 32» (Коригування).
Щодо встановлених під час моніторингу закупівлі порушень
Судом встановлено, що 25.11.2020 року Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради (Замовник або Позивач) в електронній системі закупівель оприлюднено оголошення UA-2020-11-25-014804-с про проведення переговорної процедури на закупівлю: «Реставрація головного корпусу літера В, який є частиною комунальної установи «Міська клінічна лікарня № 1», розташованого за адресою: м. Одеса, вул. М`ясоєдовська, 32» (Коригування).
08.12.2020 року між Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради та ТОВ «ЕКСТЕР`ЄР-ДИЗАЙН» укладено договір №105-20/П «Про закупівлю підрядних робіт за державні кошти».
Відповідач у висновку вказує, що за результатами аналізу питання своєчасності оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог частини 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
На запит Держаудитслужби від 16.06.2021 про надання пояснень, зокрема, щодо посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі Замовник 18.06.2021 надав пояснення, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» з 19.12.2020 органам місцевого самоврядування рекомендовано з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів. Таким чином, розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів є не обов`язковим. Щодо обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості Замовник зокрема зазначив, що після розроблення проектної документації по об`єкту: «Капітальний ремонт корпусу приймального відділення КУ «Міська клінічна лікарня №11» за адресою: м. Одеса, вул. Воробйова, 5. Коригування» та отримання позитивного експертного звіту, Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради проведено переговорну процедуру.
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов`язав Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, в тому числі вжити заходів, щодо недопущення встановлених порушень в майбутньому та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Надаючи оцінку наведеним обставинам справи, суд зазначає про таке.
З метою ефективного використання державних коштів Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову від 11 жовтня 2016 р. № 710.
Постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1266 затверджені ЗМІНИ, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710.
Так, підпункт 1 пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 Про ефективне використання державних коштів із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1266 від 16.12.2020, викладено у такій редакції:
« 4. Рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів:
1) органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель;».
Також Постанову Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 Про ефективне використання державних коштів, згідно з Постановою КМ № 1266 від 16.12.2020, доповнено пунктом 4-1 такого змісту:
« 4-1. Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб`єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб`єкта управління об`єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб`єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.».
Постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1266 набрала чинності 19.12.2021 року.
Натомість, враховуючи, що порушення стосується процедури UA-2020-11-25-014804-с, оголошення щодо якої Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради оприлюднено в електронній системі закупівель 25.11.2020 року, а договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель укладений 08.12.2020 року, до спірних правовідносин застосовуються норми Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 в редакції від 31.10.2020 року.
Станом на день оприлюднення оголошення про проведення переговорної процедури на закупівлю UA-2020-11-25-014804-с та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1266 не була прийнята та не набрала чинності.
Згідно пункту 4 Постанови від 11 жовтня 2016 р. № 710, у редакції від 31.10.2020 року, пунктом 4 Кабінет Міністрів України рекомендував, з урахуванням затверджених цією постановою заходів, органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів.
Інших рекомендацій, у т.ч. щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель, постанова не містила.
За таких обставин, суд вважає, що відповідач у висновку помилково вирішив, що за результатами аналізу питання своєчасності оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог частини 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Окрім того, суд вважає слушними зауваження позивача стосовно того, що відповідно до Постанови КМУ від 16 грудня 2020 р. № 1266, якою внесені зміни до Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів», запроваджено рекомендацій характер для органів місцевого самоврядування щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують.
Необхідно зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «РуїсТоріха проти Іспанії» від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.
Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (ч. 1 ст. 2 КАС України).
Відповідно до ч.1 ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Згідно зі ст. 249 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про те, що адміністративний позов підлягає задоволенню.
Враховуючи, що відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, розподіл судових витрат зі сплати судового збору на користь позивача не здійснюється. Інші судові витрати не заявлені.
Керуючись ст.ст. 2, 5-9, 72, 74, 76-77, 90, 139, 205, 243-246, 250, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України,
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Управління капітального будівництва Одеської міської ради (адреса: вул. Комітетська, 10-а, м. Одеса, 65091, код ЄДРПОУ 04056902) до Північно-східного офісу Держаудитслужби (адреса: майдан Свободи, 5, Держпром 4 під.10 поверх, м.Харків, 61022, код ЄДРПОУ 40478572) про визнання протиправним та скасування висновку задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати Висновок Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.06.2021 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-11-25-014804-с.
Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Рішення може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст. ст. 293, 295 КАС України.
Суддя А.А. Радчук
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2023 |
Оприлюднено | 23.10.2023 |
Номер документу | 114298746 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Радчук А.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні