Рішення
від 20.09.2023 по справі 520/12040/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

20 вересня 2023 року Справа № 520/12040/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Супрун Ю.О. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Проектний інститут "Харківський громадянпроект" (вул. Тобольська, буд. 42, м. Харків, 61072, код ЄДРПОУ 34630713) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393), Головного управління ДПС у Рівненській області, утворене як відокремлений підрозділ Державної податкової служби (код ЄДРПОУ відокремленого підрозділу - 44070166, 33023, Рівненська область, м. Рівне, вул. Відінська, буд. 12) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Проектний інститут "Харківський громадянпроект" (надалі за текстом - ТОВ "ПІ Харківський громадянпроект", позивач) звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Рівненській області, утворене як відокремлений підрозділ Державної податкової служби (надалі за текстом - ДПС України), в якому просить суд:

- визнати протиправним та повністю скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі Головного управління ДПС у Харківській області від 12.01.2023 №8067789/34630713, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 9 від 12.12.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 9 від 12.12.2022.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що рішення комісії центрального рівня, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, Державної податкової служби України про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, на думку позивача, є протиправним, прийняте без врахування наданих позивачем пояснень та додаткових документів, а тому підлягає скасуванню, а відновленням порушених прав є зобов`язання ДПС України здійснити реєстрацію не прийнятої податкової накладної.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 29.05.2023 позовну заяву залишено без руху, надано позивачу строк для усунення недоліків позову, які були усунуті.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 05.06.2023 відкрито спрощене провадження в адміністративній справі згідно з положеннями п. 10 ч. 6 ст. 12, ч. 1 ст. 257 КАС України, якими унормовано що за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

В зв`язку із здійсненням діяльності Харківським окружним адміністративним судом з відправлення правосуддя в умовах ведення бойових дій на території Харківської міської територіальної громади, яка віднесена до переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточені (блокуванні) згідно Наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій від 25.04.2022 № 75 (із змінами), розгляд справи було відтерміновано.

Крім того, на тривалість виготовлення процесуального документу вплинула обставина знаходження судді Супрун Ю.О., у щорічній відпустці.

Відповідно до положень ч. 1 ст. 257 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

Згідно з положеннями ч. 4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Відповідно до положень ст. 258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Згідно з положеннями ч.ч. 2, 3, 4, 5 ст. 262 КАС України, розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі. Підготовче засідання при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження не проводиться. Якщо для розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження відповідно до цього Кодексу судове засідання не проводиться, процесуальні дії, строк вчинення яких відповідно до цього Кодексу обмежений першим судовим засіданням у справі, можуть вчинятися протягом тридцяти днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - протягом п`ятнадцяти днів з дня відкриття провадження у справі. Перше судове засідання у справі проводиться не пізніше тридцяти днів із дня відкриття провадження у справі. За клопотанням сторони суд може відкласти розгляд справи з метою надання додаткового часу для подання відповіді на відзив та (або) заперечення, якщо вони не подані до першого судового засідання з поважних причин. Суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

До канцелярії Харківського окружного адміністративного суду 16.06.2023 Головним управлінням ДПС у Харківській області подано клопотання, в якому просили замінити ГУ ДПС у Харківській області на належного відповідача Головне управління ДПС у Рівненській області, утворене як відокремлений підрозділ Державної податкової служби.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 20.06.2023 вирішено: «Клопотання Головного управління ДПС у Харківській області про заміну відповідача по адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Проектний інститут "Харківський громадянпроект" до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Залучити в адміністративній справі №520/12040/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Проектний інститут "Харківський громадянпроект" до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, в якості другого відповідача Головне управління ДПС у Рівненській області, утворене як відокремлений підрозділ Державної податкової служби (код ЄДРПОУ відокремленого підрозділу - 44070166, офіційна адреса: Україна, 33023, Рівненська область, місто Рівне, вулиця Відінська, будинок 12, офіційна електронна адреса, зареєстрована в підсистемі ЄСІТС "Електронний суд": rv.official@tax.gov.ua).

В іншій частині клопотання залишити без задоволення.».

Суд констатує, зо відповідно до ч. 6 ст. 48 КАС України зазначено, що після заміни сторони, залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку.

До канцелярії Харківського окружного адміністративного суду від Головне управління ДПС у Рівненській області, утворене як відокремлений підрозділ Державної податкової служби 11.07.2023 надійшов відзив на позовну заяву, згідно зі змістом якого податковий орган просив відмовити в задоволенні позовних вимог з підстав їх необґрунтованості та відповідності дій податкового органу вимогам законодавства.

ДПС України своїм правом на надання відзиву на позов не скористались, відзив до Харківського окружного адміністративного суду не направили.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що ТОВ "ПІ Харківський громадянпроект" (код ЄДРПОУ 34630713) зареєстровано в Державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 10.10.2006. Індивідуальний податковий номер: 346307120307.

З 10.10.2006 ТОВ "ПІ Харківський громадянпроект" перебуває на обліку як платник податків у ГУ ДПС у Харківській області. Шевченківська ДПІ (Шевченківський район м. Харкова).

З 04.02.2022 ТОВ "ПІ Харківський громадянпроект" перебуває на обліку як платник податку на додану вартість) ГУ ДПС у Харківській області.

Юридична адреса ТОВ «ПІ «Харківський громадянпроект»: 61072. Харківська область, місто Харків, вулиця Тобольська, будинок 42.

До видів економічної діяльності ТОВ "ПІ Харківський громадянпроект", зазначених у реєстраційних документах, згідно КВЕД віднесені:

71.11 Діяльність у сфері архітектури (основний)

43.11 Знесення

46.90 Неспеціалізована оптова торгівля

55.10 Діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщування

68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна

71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах

41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель

42.11 Будівництво доріг і автострад

42.13 Будівництво мостів і тунелів

42.99 Будівництво інших споруд, н.в.і.у.

43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику

43.13 Розвідувальне буріння

43.21 Електромонтажні роботи

43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування

43.29 Інші будівельно-монтажні роботи

43.31 Штукатурні роботи

43.32 Установлення столярних виробів

43.33 Покриття підлоги й облицювання стін

43.34 Малярні роботи та скління

43.39 Інші роботи із завершення будівництва

43.91 Покрівельні роботи

43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у.

Судом встановлено, що 12.12.2022 ТОВ "ПІ Харківський громадянпроект" склало податкову накладну № 9 від 12.12.2022 та направило її на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.

ТОВ "ПІ Харківський громадянпроект" 30.12.2020 отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.12.2022 №9284931115 про зупинення реєстрації ПН/РК від 12.12.2022 № 9 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з тим, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 41.00.30, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послути, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

ТОВ "ПІ Харківський громадянпроект" 07.01.2023 подало Повідомлення №4 щодо подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, з копіями документів і поясненнями.

Разом з Повідомленням №4 на розгляд комісії було подано копії наступних документів:

1. Договір субпідряду №14/12-2022 від 06.12.2022 року між ТОВ "ПІ Харківський громадянпроект" та ПРАТ «Трест Житлобуд-1» з додатками:

- «ДОГОВІРНА ЦІНА»;

- «АКТ №1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022» від 12.12.2022 - форма № КБ-2в:

- «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за грудень 2022 року» - форма № КБ-3;

- «Відомість ресурсів до акту-приймання №1».

2. Цивільно-правові договори на виконання робіт з поточного ремонту по усуненню аварій в житловому фонді багатоквартирного будинку за адресою: проспект Героїв Харкова 308, м. Харків:

- Цивільно-правовий договір №07-12-22 від 01.12.2022 з громадянином ОСОБА_1 з вартістю робіт 10 050.00 грн.;

- Цивільно-правовий договір №06-12-22 від 01.12.2022 з громадянином ОСОБА_2 з вартістю робіт 10 050.00 грн.;

- Цивільно-правовий договір №05-12-22 від 01.12.2022 з громадянином ОСОБА_3 з вартістю робіт 10 050.00 грн.;

- Цивільно-правовий договір №04-12-22 від 01.12.2022 з громадянином ОСОБА_4 з вартістю робіт 10 050.00 грн.;

- Цивільно-правовий договір №02-12-22 від 01.12.2022 з громадянином ОСОБА_5 з вартістю робіт 10 050.00 грн.;

- Цивільно-правовий договір №01-12-22 від 01.12.2022 з громадянином ОСОБА_6 з вартістю робіт 13 400.00 грн.;

- Цивільно-правовий договір №03-12-22 від 01.12.2022 з громадянином ОСОБА_7 з вартістю робіт 10 050.00 грн.:

- Цивільно-правовий договір №08-12-22 від 01.12.2022 з громадянином ОСОБА_8 з вартістю робіт 10 050.00 грн.

3. Платіжна інструкція № 147 від 03.01.2023 про сплату єдиного соціального внеску.

4. Штатний розклад ТОВ "ПІ Харківський громадянпроект".

5. Договір оренди №02а-20 від 26.12.2019.

Рішенням про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12.01.2023 №8067789/34630713 Комісія регіонального рівня Головного управління ДПС у Рівненській області, утворене як відокремлений підрозділ Державної податкової служби відмовила ТОВ "ПІ Харківський громадянпроект" у реєстрації податкової накладної №9 від 12.12.2022 у зв`язку з ненаданням платником податків копій документів: первинних документів щодо постачання/придбания товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити). У графі «Додаткова інформація:» було вказано - відсутні документи щодо придбання матеріалів для ремонту, інформація та документальне підтвердження щодо субпідрядників, ОСВ по рах. 20, платіжні документи.

ТОВ "ПІ Харківський громадянпроект" 21.01.2023 подало до Державної податкової служби України скаргу щодо рішення податкового органу від 12.01.2023 №8067789/34630713 про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 12.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

До скарги були додані копії наступних документів:

1. Договір субпідряду №14/12-2022 від 06.12.2022 між ТОВ "ПІ Харківський громадянпроект" та ПРАТ «Трест Житлобуд-1» з додатками:

- «ДОГОВІРНА ЦІНА»;

- «АКТ №1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022» від 12.12.2022 - форма № КБ-2в:

- «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за грудень 2022 року» - форма № КБ-3:

- «Відомість ресурсів до акту приймання №1».

2. Цивільно-правові договори на виконання робіт з поточного ремонту по усуненню аварій в житловому фонді багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_1 :

- Цивільно-правовий договір №07-12-22 від 01.12.2022 з громадянином ОСОБА_1 з вартістю робіт 10 050.00 грн.;

- Цивільно-правовий договір №06-12-22 від 01.12.2022 з громадянином ОСОБА_2 з вартістю робіт 10 050.00 грн.;

- Цивільно-правовий договір №05-12-22 від 01.12.2022 з громадянином ОСОБА_3 з вартістю робіт 10 050.00 грн.;

- Цивільно-правовий договір №04-12-22 від 01.12.2022 з громадянином ОСОБА_9 з вартістю робіт 10 050.00 грн.;

- Цивільно-правовий договір №02-12-22 від 01.12.2022 з громадянином ОСОБА_5 з вартістю робіт 10 050.00 грн.;

- Цивільно-правовий договір №01-12-22 від 01.12.2022 з громадянином ОСОБА_6 з вартістю робіт 13 400.00 грн.;

- Цивільно-правовий договір №03-12-22 від 01.12.2022 з громадянином ОСОБА_7 з вартістю робіт 10 050.00 грн.;

- Цивільно-правовий договір №08-12-22 від 01.12.2022 з громадянином ОСОБА_8 з вартістю робіт 10 050.00 грн..

3. Платіжна інструкція №147 від 03.01.2023 про сплату єдиного соціального внеску.

4. Штатний розклад ТОВ "ПІ Харківський громадянпроект".

5. Договір оренди №02а-20 від 26.12.2019.

6. Витяг з ЄДРПОУ на ТОВ "ПІ Харківський громадянпроект" станом на 01.12.2022.

7. Витяг з ЄДРПОУ на ТОВ "ПІ Харківський громадянпроект" станом на 15.06.2022.

Рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.01.2023 №8938/34630713/2 ДПС України залишило скаргу ТОВ "ПІ Харківський громадянпроект" без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної №9 від 12.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін у зв`язку з ненаданням платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, ненадання платником податку копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Крім того судом встановлено, що за Договором оренди № 02а-20 від 26.12.2021 ТОВ "ПІ Харківський громадянпроект" (Орендар) орендує у ТОВ проектний інститут «Харківський саитехпроект» частину нежитлового приміщення за адресою: м. Харків, вул. Тобольська. 42 з метою розміщення офісу.

Відповідно до штатного розпису ТОВ "ПІ Харківський громадянпроект" від 01.01.2021 штат позивача складає 31 штатну одиницю з місячним фондом заробітної плати у 208780,00 грн. серед яких головний інженер проектів, керівник технічного відділу, провідні інженери, інженери, інженер-проектувальник, інженери-електрики архітектори тощо.

За Договором оренди нежитлового приміщення від 01.12.2022 ТОВ "ПІ Харківський громадянпроект" (Орендар) прийняло від ТДВ «Житлобуд-2» (Орендодавець) в оренду об`єкт нежитлового фонду - нежитлове приміщення, розташоване за адресою: м. Харків, вул. Клочківська 343А, для використання в якості виробничого приміщення, загальною площею 300 кв. м. (код ДКПП 68.20).

За результатами оренди нежитлових приміщень у грудні 2022 року - лютому 2023 року між ТДВ «Житлобуд-2» та позивачем складені:

- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №6 від 20.02.2023 про надання послуг приміщення в суборенду по вул. Клочківській 343А на строк з 01.12.2022 до 28 02.2023 на суму 3600.00 гри (з ПДВ);

- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №7 від 20.02.2023 про відшкодування вартості комунальних послуг за грудень 2022 року - лютий 2023 року на суму 104 581,20 грн (з ПДВ).

Платіжною інструкцією № 31 від 21.02.2023 ТОВ "ПІ Харківський громадянпроект" перерахувало ТДВ «Житлобуд-2» вартість оренди виробничих приміщень у сумі 3600.00 грн..

Платіжною інструкцією №30 від 21.02.2023 ТОВ "ПІ Харківський громадянпроект" перерахувало ТДВ «Житлобуд-2» вартість відшкодування вартості комунальних послуг у сумі 104581.20 грн. (з ПДВ).

За наслідками надання послуг оренди виробничих приміщень (ДКПП 68.20) з боку ТДВ «Житлобуд-2» на адресу позивача виписані та зареєстровані в ЄРПН податкові накладні: податкова накладна № 11 від 23.02.2023 та податкова накладна № 10 від 23.02.2023.

ТОВ "ПІ Харківський громадянпроект" (Субпідрядник) уклало з ПРАТ «Трест Житлобуд- 1» (Генпідрядник) договір субпідряду №14/12-2022 від 06.12.2022, за умовами якого Субпідрядник зобов`язується власними силами, на свій ризик, в строк, встановлений цим договором, виконати за завданням Генпідрядника, роботи (послуги) з ремонту будівлі відповідно до кошторисної документації за цінами, які зазначені у Додатку 1 (Договірна ціна) та узгоджені Сторонами у Додатку 2 (Протокол узгодження договірної ціни), що є невід`ємними частинами Договору на об`єкті за адресою Харків, проспект Героїв Харкова 308 (далі - Об`єкт), а Генпідрядник зобов`язується надати Субпідряднику будівельний фронт робіт, прийняти і сплатити виконану роботу.

Відповідно до п. 1.3, 1.4 Договору склад та обсяг робіт, які доручаються Субпідряднику за цим договором, визначаються кошторисною документацією, яка є невід`ємною частиною цього договору.

Роботи виконуються з матеріалів (комплектуючих) Генпідрядника, а Субпідрядник може використовувати власні витратні матеріали та деякі інші матеріали, в цьому випадку їх вартість включається до вартості послуг Субпідрядника.

Пунктом 2.1. Договору встановлено, що термін виконання робіт за цим договором встановлюється з моменту його підписання до 31.12.2022.

У п. 3.1. Договору Сторони погодили, що забезпечення виконання робіт необхідними матеріальними ресурсами здійснюється Генпідрядником. Допускається використання матеріалів Субпідрядника.

Розподіл використаних матеріалів відображається у відповідних актах приймання-передачі матеріалів та актах прийому-передачі виконаних робіт.

В свою чергу п. 7.1. Договору встановлено, що вартість робіт за цим договором визначена Сторонами у Специфікації (Додаток №1, що є невід`ємною частиною даного Договору) у відповідності до калькуляції (кошторису).

Договірна ціна погоджується Сторонами і може доповнюватися додатковими роботами на протязі строку дії цього договору, про що Сторони підписують відповідну додаткову угоду до цього договору.

Оплата здійснюється Генпідрядником шляхом перерахування безготівкових грошових коштів на поточний банківський рахунок Субпідрядника на протязі 15 банківських днів після підписання уповноваженими представниками Сторін акту прийому-передачі виконаних робіт, складеного на підставі фактично виконаних робіт і витрат, акту про усунення недоліків виконаних робіт.

У Додатку до Договору «ДОГОВІРНА ЦІНА» Сторони погодили вартість будівельних робіт з поточного ремонту по усуненню аварій в житловому фонді багатоквартирного будинку за адресою: проспект Героїв Харкова 308. місто Харків у розмірі 19001479.20 грн. в т.ч. ПДВ - 3166913.20 грн..

Для виконання робіт за Договором субпідряду №14/12-2022 від 06.12.2022 ТОВ "ПІ Харківський громадянпроект" уклало наступні договори:

Договір підряду № 03/1810-22 від 18.10.2022 з ТОВ «СТОУН ХЕДЖ», відповідно до п. 1.1. якого Замовник (ТОВ "ПІ Харківський громадянпроект") доручає, а Підрядник (ТОВ «СТОУН ХЕДЖ») зобов`язується виконати роботи (послуги) «Поточний ремонт по усуненню аварії в житловому фонді багатоквартирного будинку на об`єкті проспект Героїв Харкова 308 в місті Харків».

Відповідно до п. 1.5. Договору обсяг, перелік і зміст робіт визначаються проектно-кошторисною документацією.

Пунктом 3.1. Договору було встановлено, що ціна робіт за цим Договором становить 9030957.60 грн. в тому числі ПДВ - 1505159.60 грн..

Відповідно до п. 4.1. Договору Замовник перераховує Підряднику оплату за виконані роботи протягом 5 банківських днів з дати підписання обома Сторонами Акту приймання виконаних робіт за формою КБ-2в та довідки про вартість виконаних робіт за формою № КБ-3.

Пунктом 5.1. Сторони встановили строк виконання робіт до 12.12.2022.

За наслідками виконаних робіт 09.12.2022 між ТОВ "ПІ Харківський громадянпроект" та ТОВ «СТОУН ХЕДЖ» було укладено Акт №1 приймання будівельних робіт за грудень 2022 року (форма № КБ-2в) на загальну суму 157518.00 грн. (з ПДВ).

Крім того 09.12.2022 Сторони підписали Акт вартості устаткування до акта приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року, відповідно до якого вартість устаткування склала 67414,00 грн., ПДВ - 13482.80 грн., разом - 80896,00 грн..

Також 09.12.2022 Сторони підписали Довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за грудень 2022 року (форма № КБ-3), відповідно до якої загальна вартість робіт та устаткування за договором № 03/1810-22 віл 18.10.2022 склала 238414,80 грн. (в т.ч. ПДВ - 39735.80 грн.) та включила до себе вартість робіт у розмірі 157680,00 грн. і вартість устаткування у розмірі 80896.80 грн. (з ПДВ).

Платіжною інструкцією № 69 від 18.04.2022 ТОВ "ПІ Харківський громадянпроект" перерахувало ТОВ «СТОУН ХЕДЖ» грошові кошти у розмірі 80896,80 грн. за поставлене устаткування для диспетчеризації ліфтів.

Між ТОВ "ПІ Харківський громадянпроект" та ТОВ «СТОУН ХЕДЖ» 09.12.2022 було укладено Акти надання послуг, акти виконаних будівельних робіт та Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати, як наслідок надалі сформовано платіжні інструкції.

За наслідками виконання робіт по Договору № 03/1810-22 від 18.10.2022 ТОВ «СТОУН ХЕДЖ» на адресу ТОВ «ПІ «Харківський громадянпроект» були виписані та зареєстровані в ЄРПН наступні податкові накладні: № 25 від 09.12.2022; № 20 від 09.12.2022; № 8 від 09.12.2022; № 18 від 09.12.2022; № 39 від 09.12.2022; № 40 від 09.12.2022; № 42 від 09.12.2022; № 35 від 09.12.2022; № 22 від 09.12.2022; № 27 від 09.12.2022; № 19 від 09.12.2022; № 9 від 09.12.2022; № 16 від 09.12.2022; № 41 від 09.12.2022; № 13 від 09.12.2022; № 12 від 09.12.2022; № 5 від 09.12.2022; № 36 від 09.12.2022; № 21 від 09.12.2022; № 06 від 09.12.2022; № 38 від 09.12.2022; № 31 від 09.12.2022; № 34 від 09.12.2022; № 37 від 09.12.2022; № 29 від 09.12.2022; № 32 від 09.12.2022; № 30 від 09.12.2022; № 26 від 09.12.2022; № 24 віл 09.12.2022; № 23 від 09.12.2022; № 28 від 09.12.2022; № 15 від 09.12.2022; № 33 від 09.12.2022; № 7 від 09.12.2022; № 10 від 09.12.2022; № 14 від 09.12.2022; № 2 від 09.12.2022; № 4 від 09.12.2022; № 1 від 09.12.2022; № 17 від 09.12.2022; № 11 від 09.12.2022; № 3 від 09.12.2022.

Договір підряду № 05/1810-22 від 18.10.2022 З ТОН «БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНЕ УПРАВЛІННЯ «ЕНЕРГОЮЖСПЕЦСТРОЙ», відповідно до п. 1.1. якого Замовник (ТОВ «ПІ «Харківський громадянпроект») доручає, а Підрядник (ТОВ «БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНЕ УПРАВЛІННЯ «ЕНЕРГОЮЖСПЕЦСТРОЙ») зобов`язується виконати роботи (послуги) «Поточний ремонт по усуненню аварії в житловому фонді багатоквартирного будинку на об`єкті проспект Героїв Харкова 308 в місті Харків».

Відповідно до п. 1.5. Договору обсяг, перелік і зміст робіт визначаються проектно-кошторисною документацією.

Пунктом 3.1. Договір було встановлено, що ціна робіт за цим Договором становить 645500.00 грн. в тому числі ПДВ - 107583.33 грн..

Відповідно до п. 4.1. Договору Замовник перераховує Підряднику оплату за виконані роботи протягом 5 банківських днів з дати підписання обома Сторонами Акту приймання виконаних робіт за формою КБ-2в та довідки про вартість виконаних робіт за формою № КБ-3.

Пунктом 5.1. Сторони встановили строк виконання робі і до 31.12.2022.

За наслідками виконання Договору підряду № 05/1810-22 від 18.10.2022 між ТОВ «ПІ «Харківський громадянпроект» та ТОВ «БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНЕ УПРАВЛІННЯ «ЕНЕРГОЮЖСПЕЦСТРОЙ» було підписано Акт надання послуг № 1 від 19.12.2022 на суму 645500,00 грн. (з ПДВ), Акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року, форми КБ-2в на суму 645500.00 грн. (з ПДВ). Довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за грудень 2022 року, форми КБ-3 на суму 645500.00 грн. (з ПДВ).

На підставі підписаних між ТОВ «ПІ «Харківський громадянпроект» та ТОВ «БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНЕ УПРАВЛІННЯ «ЕНЕРГОЮЖСПЕЦСТРОЙ» Акту надання послуг № 1 від 19.12.2022, Акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року, форми КБ-2в від 19.12.2022. Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за грудень 2022 року, форми КБ-3. на підставі платіжної інструкції № 175 від 20.01.2023 ТОВ «ПІ «Харківський громадянпроект» перерахувало ТОВ «БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНЕ УПРАВЛІННЯ «ЕНЕРГОЮЖСПЕЦСТРОЙ» грошові кошти у розмірі 645500,00 грн..

За наслідками виконання робіт по Договору № 05/1810-22 віл 18.10.2022 ТОВ «БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНЕ УПРАВЛІННЯ «ЕНЕРГОЮЖСПЕЦСТРОЙ» на адресу позивача була виписана та зареєстрована в ЄРПН податкова накладна № 17 від 19.12.2022.

Договір підряду № 01 1710-22 від 17.10.2022 з ТОВ «ПРОМБУД-Д». відповідно до п. 1.1. якого Замовник (ТОВ «ПІ «Харківський громадянпроект») доручає, а Підрядник (ТОВ «ІІРОМБУД-Д») зобов`язується виконати роботи (послуги) «Поточний ремонт по усуненню аварії в житловому фонді багатоквартирного будинку на об`єкті проспект Героїв Харкова 308 в місті Харків».

Відповідно до п. 1.5. Договору обсяг, перелік і зміст робіт визначаються проектно-кошторисною документацією.

Пунктом 3.1. Договору було встановлено, що ціна робіт за цим Договором становить 6343852.80 грн. в тому числі ПДВ - 1057308.80 грн..

Відповідно до п. 4.1. Договору Замовник перераховує Підряднику оплату за виконані роботи протягом 5 банківських днів з дати підписання обома Сторонами Акту приймання виконаних робіт за формою КБ-2в га довідки про вартість виконаних робіт за формою № КБ-3.

Пунктом 5.1. Сторони встановили строк виконання робіт - до 31.12.2022.

Додаткової угодою № 1 від 30.12.2022 до Договору підряду № 01/1710-22 від 17.10.2022 строк виконання робіт та чинності договору продовжено до 30.01.2023.

За наслідками виконання Договору № 01/1710-22 від 17.10.2022 між ТОВ «ПІ «Харківський громадянпроект» та ТОВ «ГІРОМБУД-Д», було підписано Акт надання послуг № 1 від 05.01.2023 на суму 6343852,80 грн. (з ПДВ). Акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за січень 2023 року, форми КБ-2в на суму 6343852,80 грн. (з ПДВ) від 05.01.2023. Довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за січень 2023 року від 05.01.2023, форми КБ-3 на суму 6343852.80 грн. (з ПДВ).

На підставі підписаних між ТОВ «ПІ «Харківський громадянпроект» та ТОВ «ПРОМБУД- Д». Акту надання послуг № 1 від 05.01.2023 на суму 6343852,80 грн. (з ПДВ), Акту № 1 приймання виконаних будівельних робіт за січень 2023 року, форми КБ-2в на суму 6343852.80 грн. (з ПДВ) від 05.01.2023. Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за січень 2023 року від 05.01.2023 року, форми КБ-3 на суму 6343852.80 грн (з ПДВ), платіжною інструкцією № 188 від 26.01.2023 ТОВ «ПІ «Харківський громадянпроект» перерахувало ТОВ «ПРОМБУД-Д» 2343852.80 грн. та платіжною інструкцією № 183 від 24.01.2023 ТОВ «ПІ «Харківський громадянпроект» перерахувало ТОВ «ПРОМБУД-Д» 4000000.00 грн..

За наслідками виконання робіт по Договору № 01/1710-22 від 17.10.2022 ТОВ «ПРОМБУД-Д» на адресу позивача була виписана та зареєстрована в ЄРПН податкова накладна № 99 від 05.01.2023.

Стосовно цивільно-правові договори на виконання робіт з поточного ремонту по усуненню аварій в житловому фонді багатоквартирного будинку за адресою: проспект Героїв Харкова 308. місто Харків:

- Цивільно-правовий договір №07-12-22 від 01.12.2022 з громадянином ОСОБА_1 з вартістю робіт 10050.00 грн.;

- Цивільно-правовий договір №06-12-22 від 01.12.2022 з громадянином ОСОБА_2 з вартістю робіт 10050.00 грн.;

- Цивільно-правовий договір №05-12-22 від 01.12.2022 з громадянином ОСОБА_10 з вартістю робіт 10050.00 грн.;

- Цивільно-правовий договір №04-12-22 від 01.12.2022 з громадянином ОСОБА_4 з вартістю робіт 10050.00 грн.;

- Цивільно-правовий договір №02-12-22 від 01.12.2022 з громадянином ОСОБА_5 з вартістю робіт 10050,00 грн.;

- Цивільно-правовий договір №01-12-22 від 01.12.2022 з громадянином ОСОБА_6 з вартістю робіт 13400.00 грн.;

- Цивільно-правовий договір №03-12-22 від 01.12.2022 з громадянином ОСОБА_7 з вартістю робіт 10050,00 грн.;

- Цивільно-правовий договір №08-12-22 від 01.12.2022 з громадянином ОСОБА_8 з вартістю робіт 10050.00 грн..

Строк дії укладених цивільно-правових договорів - до 25.12.2022.

За фактом виконання робіт між ТОВ «ПІ «Харківський громадянпроект» та громадянами ОСОБА_1 ОСОБА_2 ОСОБА_3 ОСОБА_4 ОСОБА_5 ОСОБА_6 ОСОБА_7 ОСОБА_8 були укладені акти виконаних робіт від 26.12.2022.

На підставі відомості на виплату грошей № ВЗП-000002 за грудень 2022р. від 24.01.2023 громадянам ОСОБА_1 , ОСОБА_2 ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 ОСОБА_6 ОСОБА_7 .. ОСОБА_8 були виплачені грошові кошти за виконані роботи в загальному розмірі 67 430.95 грн..

Утримані з доходів зазначених фізичних осіб податок на доходи фізичних осіб, військовий збір та ЄСВ були перераховані до бюджету наступними платіжними інструкціями № 176, № 147, № 148, № 149.

Після виконання перелічених вище робіт субпідрядниками ТОВ «ПІ «Харківський громадянпроект» передало виконані роботи ПРАТ «Трест Житлобуд-1».

ПРАТ «Трест Житлобуд-1» перерахувало ТОВ «ПІ «Харківський громадянпроект» повну вартість будівельних робіт та вартість устаткування з диспетчеризації ліфтів за договором субпідряду № 14/12-2022 від 06.12.2022 у розмірі 19082376,00 грн. платіжними інструкціями № 10731, № 10732, № 10733.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до пункту 201.1 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Згідно з п.п. а, б пункту 185.1 статті 185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Відтак, для складання податкової накладної головною умовою є здійснення господарської операції, що підтверджує факт постачання товарів послуг, або отримання попередньої оплати.

Підпунктами 14.1.185 п.14.1 ст.14 ПК України визначено, що постачання послуг - будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об`єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об`єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності.

За пп. 14.1.191 п. 14.1 ст. 14 постачання товарів - будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) у встановлений Кодексом термін.

Згідно із п. 192.1 ст. 192 ПК України, якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в ЄРПН.

При цьому чинними нормами ПК України не передбачено можливості виключення з ЄРПН поданих на реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування (у тому числі тих, що були складені без факту здійснення господарської операції).

Суд вважає, що контролюючий орган повинен при зупиненні реєстрації податкової накладної не лише запропонувати надати документи, а навести їх конкретний перелік, оскільки в п. 8 Порядку № 520 наведений приблизний та не вичерпний ("може включати") перелік документів необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.

В іншому випадку така підстава для прийняття рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі з підстави ненадання платником податку копій документів відповідно до п. 8 цього Порядку не може бути застосована".

Попри це, надіслані позивачу квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних містить вимоги щодо надання пояснень та копій документів щодо «Обсяг постачання товару послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/ послуги та обсяг його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.» без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію спірної накладної, що в свою чергу є недотриманням принципу правової визначеності.

Водночас, податковий орган жодним чином не вказує на недостатність документів, які вже були подані з боку позивача.

Стосовно формулювання «повністю» суд констатує, що окреслене є задвоєнням позовної вимоги, що не змінює її зміст.

За таких обставин, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для визнання протиправними та скасування рішення Головного управління ДПС у Рівненській області, утворене як відокремлений підрозділ Державної податкової служби.

Щодо позовної вимоги щодо зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних датою подання на реєстрацію податкову накладну № 9 вiд 12.12.2022, суд зазначає наступне.

Реалізація суб`єктами публічної адміністрації своїх повноважень, які є законодавчо визначеними, що випливає з положень частини другої статті 19 Конституції України, здійснюється в межах відповідної законної дискреції.

Під дискреційними повноваженнями слід розуміти надання органу або посадовій особі повноважень діяти на власний розсуд в межах закону. Зокрема, дискреційні повноваження полягають у тому, що суб`єкт владних повноважень може обирати у конкретній ситуації альтернативне рішення, яке є законним.

Дискреційні повноваження - це комплекс прав і зобов`язань представників влади як на державному, так і на регіональному рівнях, у тому числі представників суспільства, яких уповноважили діяти від імені держави чи будь-якого органу місцевого самоврядування, що мають можливість надати повного або часткового визначення і змісту, і виду прийнятого управлінського рішення. Також ця особа може вибирати рішення у передбачених для конкретних ситуацій нормативно-правових актах або схожих документах.

Відповідно до Рекомендацій Комітету Ради Європи N R(80)2 щодо здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Ради 11 березня 1980 року на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за конкретних обставин, та яке захистить або відновить порушене право.

Адміністративний суд під час розгляду та вирішення публічно-правових спорів перевіряє, чи рішення суб`єкта владних повноважень прийняте у межах законної дискреції. При цьому, відповідно до правил правозастосування практики Європейського суду з прав людини, суд не може своїм рішенням підмінити рішення суб`єкта владних повноважень.

Відповідно до абзацу 3 пункту 10.3 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду "Про судове рішення в адміністративній справі" від 20.05.2013 № 7, суд може ухвалити постанову про зобов`язання відповідача прийняти рішення певного змісту за винятком випадків, коли суб`єкт владних повноважень відповідно до закону приймає рішення на власний розсуд.

Суд не може підміняти державний орган, рішення якого оскаржується, приймати замість нього рішення, яке визнається протиправним, інше рішення, яке б відповідало закону, і давати вказівки, які б свідчили про вирішення питань, що належать до компетенції такого суб`єкта владних повноважень, оскільки такі дії виходять за межі визначених йому повноважень законодавцем.

Отже, адміністративний суд, у справах щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень, виконуючи цілі, встановлені адміністративним судочинством щодо перевірки відповідності їх прийняття (вчинення) передбаченим частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям, не втручається і не може втручатися в дискрецію (вільний розсуд) суб`єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями.

Так, відповідно до частини першої статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна особа має право звернутися до суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

За приписами пункту 4 частини 2 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі задоволення позову суд може прийняти постанову про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Аналізуючи дані положення кодексу, можна дійти висновку, що законодавством передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов`язувати суб`єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.

Окрім того, суд звертає увагу на приписи п.п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМ України №1246 від 29.12.2010, (зі змінами), яким передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення суду). У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

У першому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, яке ухвалюється саме Комісією ДПС.

У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної, при цьому датою реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, нормами Податкового кодексу України та Порядку чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної та можливості зазначення дати її реєстрації.

Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод (далі - ЄКПЛ або Конвенція) та Протоколи до неї є частиною національного законодавства України відповідно до статті 9 Конституції України як чинний міжнародний договір, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України. Ратифікація Конвенції відбулася на підставі Закону України № 475/97-ВР від 17.07.97; Конвенція набула чинності для України 11.09.1997.

За приписами статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України, суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.

Статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" № 3477-IV від 23.02.2006, суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Так, Європейський суд з прав людини у рішенні від 13.01.2011 (остаточне) по справі "ЧУЙКІНА ПРОТИ УКРАЇНИ" (CASE OF CHUYKINA v. UKRAINE) (Заява N 28924/04) констатував: "50. Суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює "право на суд", в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21 лютого 1975 року у справі "Голдер проти Сполученого Королівства" (Golder v. the United Kingdom), пп. 28 - 36, Series A № 18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії" (Multiplex v. Croatia), заява N 58112/00, п. 45, від 10 липня 2003 року, та "Кутіч проти Хорватії" (Kutic v. Croatia), заява N 48778/99, п. 25, ECHR 2002-II)".

В даному випадку, задоволення позовної вимоги щодо зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкову накладну № 9 від 12.12.2022 є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про те, що оскільки відповідачами не доведено правомірність оскаржуваних дій, а встановлені обставини справи свідчать про їх протиправність, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Положеннями ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 19, 139, 205, 229, 241-247, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Проектний інститут "Харківський громадянпроект" (вул. Тобольська, буд. 42, м. Харків, 61072, код ЄДРПОУ 34630713) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393), Головного управління ДПС у Рівненській області, утворене як відокремлений підрозділ Державної податкової служби (код ЄДРПОУ відокремленого підрозділу - 44070166, 33023, Рівненська область, м. Рівне, вул. Відінська, буд. 12) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправними і скасувати рішення Головного управління ДПС у Рівненській області, утворене як відокремлений підрозділ Державної податкової служби (код ЄДРПОУ відокремленого підрозділу - 44070166, 33023, Рівненська область, м. Рівне, вул. Відінська, буд. 12) від 12.01.2023 №8067789/34630713, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 9 від 12.12.2022.

Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Проектний інститут "Харківський громадянпроект" (вул. Тобольська, буд. 42, м. Харків, 61072, код ЄДРПОУ 34630713) податкову накладну № 9 від 12.12.2022.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області, утворене як відокремлений підрозділ Державної податкової служби (код ЄДРПОУ відокремленого підрозділу - 44070166, 33023, Рівненська область, м. Рівне, вул. Відінська, буд. 12) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Проектний інститут "Харківський громадянпроект" (вул. Тобольська, буд. 42, м. Харків, 61072, код ЄДРПОУ 34630713) сплачений судовий збір у розмірі 1342 (одна тисяча триста сорок дві) гривень 00 копійок.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, 04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Проектний інститут "Харківський громадянпроект" (вул. Тобольська, буд. 42, м. Харків, 61072, код ЄДРПОУ 34630713) сплачений судовий збір у розмірі 1342 (одна тисяча триста сорок дві) гривень 00 копійок.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Текст рішення складено та підписано 20.09.2023.

Суддя Супрун Ю.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.09.2023
Оприлюднено22.09.2023
Номер документу113601160
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/12040/23

Ухвала від 03.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 04.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Ухвала від 09.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Ухвала від 09.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Ухвала від 19.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Рішення від 20.09.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Ухвала від 20.09.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Ухвала від 20.06.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Ухвала від 05.06.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Ухвала від 29.05.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні