Рішення
від 20.09.2023 по справі 380/6052/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 вересня 2023 рокусправа №380/6052/23

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кравціва О.Р. розглянув за правилами спрощеного позовного провадження справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Виробниче підприємство Запорізька трансформаторна асоціація до Головного управління ДПС у Львівській області, про скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

Суть справи.

До Львівського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю Виробниче підприємство Запорізька трансформаторна асоціація з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Львівській області від 31.01.2023 №2226 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, яким включено Товариство з обмеженою відповідальністю Виробниче підприємство Запорізька трансформаторна асоціація до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку та зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Львівській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю Виробниче підприємство Запорізька трансформаторна асоціація з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості;

- стягнути з Головного управління Державної податкової служби у Львівській області на користь Товариство з обмеженою відповідальністю Виробниче підприємство Запорізька трансформаторна асоціація сплачений судовий збір.

Позовні вимоги обґрунтовані таким. Проаналізувавши діяльність позивача за період з 01.01.2021 по 02.01.2023 відповідач виявив, що деякі підприємства з якими позивач мав господарські відносини потрапили в перелік ризикових, по кодам згідно з УКТЗЕД по операціям, визначених як ризикові у зв`язку з чим прийняв спірне рішення. Позивач наголошує, що не мав та не має податкового боргу, тому категорично із оскарженим рішенням не погоджується. Вказує, що контролюючим органом позивача віднесено до переліку ризикових платників податків на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку не у відповідності до вказаних в Додатку №1 до Порядку, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1165 від 11 грудня 2019 року. В умовах війни та проблем в енергетичній сфері позивач є підприємством, яке фактично забезпечує постачання товарів для забезпечення потреб електропостачання різних установ, підприємств та організацій.

Ухвалою від 03.04.2023 суд відкрив спрощене позовне провадження у справі.

Відповідач проти позову заперечив з підстав викладених у відзиві. Зазначає, що за результатами проведеного моніторингу інформаційних ресурсів ДПС України АІС «Податковий блок», даних ЄРПН та аналізу інформаційних баз даних щодо здійснення фінансово-господарських операцій суб`єктів господарювання встановлено, що ТзОВ «Виробниче підприємство «Запорізька трансформаторна асоціація» здійснювало придбання ТМЦ у ризикових суб`єктів господарювання та реалізацію товарів таким суб`єктам. Таким чином, з врахуванням дати первинного віднесення Товариства до переліку ризикових платників податку, особливостей господарських операцій які здійснює Товариство, останнє не було позбавлено можливості визначити конкретний перелік документів, який наявний у нього та супроводжує певні операції з тим, щоб подати ці документи з метою виключення з переліку ризикових. Таким чином, з врахуванням дати первинного віднесення Товариства до переліку ризикових платників податку, особливостей господарських операцій які здійснює Товариство, останнє не було позбавлено можливості визначити конкретний перелік документів, який наявний у нього та супроводжує певні операції з тим, щоб подати ці документи з метою виключення з переліку ризикових. Зазначає, що позивач до матеріалів справи не долучив документів та пояснень, які б спростовували інформацію, що стала підставою включення ТзОВ «Виробниче підприємство «Запорізька трансформаторна асоціація» до переліку ризикових. Позивач як активний учасник господарської діяльності на певному сегменті ринку обізнаний з тонкощами роботи на цьому ринку, а відтак має розуміння сутності та тонкощів певних операцій, має усвідомлення не тільки щодо базових документів, які супроводжують певні операції, а й щодо інших документів, які зазвичай супроводжують такого роду операції. Відтак, саме позивач має можливість визначити конкретний перелік документів, який наявний у нього та супроводжує певні операції з тим, щоб подати ці документи.

Ухвалою від 20.09.2023 суд відмовив у задоволенні клопотань відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження та з викликом сторін.

Розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених ст. 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі (ч. 2 ст. 262 КАС України).

Суд на підставі позовної заяви, відзиву, а також долучених письмових доказів,-

в с т а н о в и в :

Товариством з обмеженою відповідальністю «Виробниче підприємство «Запорізька трансформаторна асоціація» (ЄДРПОУ 32680355), є юридичною особою на загальній системі оподаткування, перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Запорізькій області, Вознесенівська державна податкова інспекція (Вознесенівський район м. Запоріжжя).

Позивач є платником податку на прибуток з 01.10.2003 та платником податку на додану вартість з 01.10.2014.

Відповідно до наказу від 19.09.2022 №645 у зв`язку з продовженням строку дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), з метою забезпечення безперебійної роботи територіальних органів ДПС в умовах дії правового режиму воєнного стану, відповідно до пункту 11 положень про територіальні органи ДПС, затверджених наказом ДПС від 12.11.2020 №643 «Про затвердження положень про територіальні органи ДПС» (зі змінами), за ГУ ДПС у Львівській області було закріплено виконання ряду повноважень за ГУ ДПС у Запорізькій області.

За результатами проведеного моніторингу даних ЄРПН та аналізу інформаційних баз даних, у зв`язку з отриманням інформації у процесі поточної діяльності за період з 01.01.2021 по 02.01.2023 встановлено здійснення ризикових фінансово-господарських операцій по ТзОВ «Виробниче підприємство «Запорізька трансформаторна асоціація», що відповідає п. 8 критеріїв ризиковості платника податку згідно кодів податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, а саме:

код 12 - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;

код 13 - придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

ТзОВ «Виробниче підприємство «Запорізька трансформаторна асоціація» 16.01.2023 направлено до ГУ ДПС у Львівській області повідомлення та копії підтверджуючих документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією Головного управління ДПС у Львівській області, з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних 31.01.2023 розглянуто інформацію від структурних підрозділів та копії документів про невідповідність ТзОВ «Виробниче підприємство «Запорізька трансформаторна асоціація» критеріям ризиковості платника податку на додану вартість, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165.

Рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Львівській області від 31.01.2023 №2226 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, включено ТзОВ «Виробниче підприємство «Запорізька трансформаторна асоціація» до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Вважаючи означене рішення протиправним, ТзОВ «Виробниче підприємство «Запорізька трансформаторна компанія» звернулося до суду з цим позовом.

Вирічуючи справу суд керується таким.

Завданням адміністративного судочинства України відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 61.1 ст. 61 ПК України, податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно з п. 61.2 ст. 61 ПК України, податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у статті 41 цього Кодексу, в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п. 62.1 ст. 62 ПК України, податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин; моніторингу контрольованих операцій та опитування посадових, уповноважених осіб та/або працівників платника податків відповідно до статі 39 цього Кодексу.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165).

За змістом п. 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Відповідно до п. 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Крім того, згідно з п. 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

У свою чергу Критерії ризиковості платника податку наведені у додатку 1 до Порядку №1165, що є вичерпаним переліком.

Зокрема, п. 8 вказаного Додатку передбачено одним із критеріїв наступний:

у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

За змістом затвердженої форми рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4 до Порядку №1165) вказане рішення може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Отже, виходячи з аналізу наведених норм, суд вважає, що рішення комісії ГУ ДПС у Львівській області про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку є індивідуальним актом у розумінні п. 19 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому може бути оскаржено у судовому порядку.

У затвердженій формі рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачено необхідність зазначення контролюючим органом однієї із двох підстав для прийняття такого рішення, а саме:

у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності

або

з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів

Крім того, у формі рішенні вказано про необхідність зазначення пункту критерію ризиковості платника податку, а у разі відповідності суб`єкта пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку необхідно також зазначити, яка саме, інформація була підставою для висновків про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Дослідивши та проаналізувавши оскаржене рішення суд встановив, що таке рішення прийнято Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за критерієм, передбаченим п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

При цьому, відповідачем вказано, на підставу:

Встановлено операції з придбання/постачання товару з суб`єктами господарювання з ознаками ризиковості.

Під час розгляду даної справи відповідач не надав документальних доказів, як б надали можливість встановити, яка саме податкова інформація стала підставою для висновків про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку.

Відповідачем в рішенні не викладене розшифрування податкової інформації, як це зазначено у п. 8 Порядку №1165, чим позбавлено позивача права на обґрунтоване та вмотивоване оскарження вказаного рішення, що свідчить про недотримання комісією ГУ ДПС у Львівській області як суб`єкта владних повноважень вимог Конституції України щодо обов`язку діяти в межах повноважень, на підставі та у спосіб встановлений законодавством.

Зазначені висновки суду узгоджуються з правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постанові від 22.07.2021 у справі №520/480/20.

Окремо суд також звертає увагу на ризикові операції визначені відповідачем і наведений перелік документів, які не надані платником податків (сертифікати відповідності, складські документи/інвентаризаційні описи) та зазначає наступне.

Суд із матеріалів справи з`ясував, що відповідач визнав ризиковими операції з придбання позивачем товарів у наступних контрагентів:

ТзОВ «АКВАРТУС» (ЄДРПОУ 40930241) - трансформатор на суму 332523,00 грн.;

ТзОВ «СІАЛ ТОРГ» (ЄДРПОУ 43609987) - круги відрізні та зачисні на суму 907447,20 грн.;

ТзОВ «ОТТО ТРЕЙДИНГ» (ЄДРПОУ 43845086) - електрогенераторні установки з поршневим двигуном на суму 504338,59 грн.;

ТзОВ «ТРІОН ЕНЕРГОХОЛДИНГ» (ЄДРПОУ 41709065) - трансформатор на суму 639300,00 грн.;

ТзОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ СОЛЮШН ПРО» (ЄДРПОУ 43922591) - олива трансформаторна на суму 1443120,00 грн.;

ТзОВ «ЕЛТЕХПРОМ» (ЄДРПОУ 41713527) - пластина з текстурованої електротехнічної сталі на суму 252964,13 грн.

Також відповідач стверджує, що за результатами проведеного моніторингу інформаційних ресурсів ДПС України АІС «Податковий блок», даних ЄРПН та аналізу інформаційних баз даних щодо здійснення фінансово-господарських операцій суб`єктів господарювання встановлено, що ТзОВ «Виробниче підприємство «Запорізька трансформаторна асоціація» здійснювало реалізацію ТМЦ ризиковому суб`єкту господарювання, а саме:

ТзОВ «ТЕХПРОМ ДНІПРО» (ЄДРПОУ 43380158) - стрінг-інвертори на суму 666662,40 грн.

Водночас з доказів у справі суд встановив наступне.

Види діяльності позивача згідно з КВЕД:

46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням (основна); 33.14 Ремонт і технічне обслуговування електричного устаткування; 27.90 Виробництво іншого електричного устаткування.

Щодо придбавання товарів у ризикових контрагентів:

По ТзОВ «АКВАРТУС» (ЄДРПОУ 40930241).

З ТзОВ «АКВАРТУС» укладений Договір поставки №08-2021 від 06.12.2021, за яким придбавали трансформатори різних типів з кодом УКТЗЕД 8504.

Документами, що підтверджують взаєморозрахунки є:

- Трансформатор ТМГ-400/10- У1 10/0,4 Д/Ун-11-1 шт, Трансформатор ТМГ-1000/10- У1 10/0,4 Д/Ун-11-1 шт: Рахунок №9/12 від 09.12.2021 на суму 507000,00 грн., Видаткова накладна №4/01 від 04.02.2022 на суму 507000,00 грн., ТТН, платіжне доручення №1955 від 09.12.2021 на суму 174477,00 грн., платіжне доручення №214 від 04.02.2022 на суму 174477.00 грн., платіжне доручення №813 від 02.11.2022 на суму 58000,00 грн., Податкова накладна №1 від 09.12.2021 на суму 174477,00 грн., Податкова накладна №10 від 04.02.2022 на суму 332523,00 грн.

- Трансформатор ТДН-62000/115/38,5-У 1-1 шт.: на підставі рахунку №28/12 від 28.12.2021 зроблена передплата в розмірі 4000000, 00 грн. за платіжним дорученням №2090; Податкова накладна №19 від 28.12.2021 зареєстрована 03.02.2022 на підставі рішення 3753055/40930241.

Умови договору було порушено, товар не поставлено.

По ТзОВ «СІАЛ ТОРГ» (ЄДРПОУ 43609987).

З ТзОВ «СІАЛ ТОРГ» укладений Договір поставки №01/11/21 від 01.11.2021, за яким придбавали товарно-матеріальні цінності по коду УКТЗЕД 8467, а саме: Лобзик электрический VL-1200 бренд Vega Professional-300 шт, Машина кутошлифовальная VG 1300Е бренд Vega Professional - 170 шт, Машина кутошлифовальная VG-1050 бренд Vega Professional-260 шт, Машина кутошлифовальная VG-1250 бренд Vega Professional-200 шт. Машина кутошлифовальная VG-2250 бренд Vega Protessional-168 шт, Машина кутошлифовальная VG-2600 бренд Vega Professional-60 шт, Машина кутошлифовальная PW 1100 ES бренд Procraft-1000 шт, Машина углошлифовальная VG-1300 бренд Vega Professional-300 шт, Перфоратор электрический VH-1350 бренд Vega Professional-240 шт, Перфоратор электрический VH-1350 DFR бренд Vega Professional-250 шт, Перфоратор электрический VH -1700 бренд Vega Professional-96 шт, Перфоратор электрический VH-2150Е бренд Vega Professional-150 шт, Фрезер электрический РОВ980 бренд Procraft-200 шт, Циркулярная пила VC-2650 бренд Vega Professiona1-40 шт, Циркулярная пила VC-2100 бренд Vega Professional-80 шт, Циркулярная пила VC-2300 бренд Vega Professional-120 шт, Шуруповерт аккумуляторный VA-12LI бренд Vega Professional-304 шт. Шуруповерт аккумуляторный VA-12LiDFR бренд Vega Professional-304 шт, Шуруповерт аккумуляторный VA-18L1 бренд Vega Professional-260 шт. Шуруповерт аккумуляторный VА-18LIDFR бренд Vega Professional-250 шт, Шуруповерт электрический VDS-1300 бренд Vega Professional-400 шт.

Документами, що підтверджують взаєморозрахунки є: Рахунок, Видаткова накладна №2911/5 від 29.11.2021 на суму 1432442,66 грн.. Податкова накладна №12 від 29.11.2021 на суму 1432442,66 грн.

Товар знаходиться на відповідному зберіганні на ТОВ «СІАЛ ТОРГ», згідно з договором №29122021 від 29.11.2021, що підтверджується інвентарними відомостями.

По ТзОВ «ОТТО ТРЕЙДИНГ» (ЄДРПОУ 43845086).

З ТзОВ «OTTO ТРЕЙДИНГ» (код укладений Договір поставки №01102022 від 01.10.2022, за яким придбавали товарно-матеріальні цінності по коду УКТЗЕД 8504, а саме: пристрої для заряджання акумуляторів: зарядний пристрій для автомобільних акумуляторів - 35 шт.

Документами, що підтверджують взаєморозрахунки є: Рахунок №195 від 13.10.2022 на суму 504968,60 грн., Рахунок №188 від 04.10.2022 на суму 504977,00 грн., Видаткова накладна №190 від 04.10.2022 на суму 504977,00 грн., ТТН №190-р від 04.10.2022, Видаткова накладна №197 від 13.10.2022 на суму 504968,60 грн., ТТН №197-р від 13.10.2022, Податкова накладна №168 від 13.10.2022 на суму 504968,60 грн., Податкова накладна №161 від 04.10.2022 на суму 504977.00 грн.

По ТзОВ «ТРІОН ЕНЕРГОХОЛДИНГ» (ЄДРПОУ 41709065).

З ТОВ «ТРІОН ЕНЕРГОХОЛДИНГ» укладений Договір поставки 19.1/11/18 від 01.11.2018, за яким придбавали трансформатори різних типів з кодом УКТЗЕД 8504.

Документи, що підтверджують розрахунки є:

- Трансформатор ТМГ2М600/10-УХЛ1, 10/0,4 кВ, Д/Ун-11-2 шт.: Специфікація №23 від 04.01.2021, Рахунок №1 від 04.01.2021 на суму 639300,00 грн., Видаткова накладна №1 від 03.03.2021 на суму 639300,00 грн., CMR. платіжне доручення №643473 від 21.01.2021 на суму 500000,00 грн., платіжне доручення №643474 від 21.01.2021 на суму 100000,00 грн., платіжне доручення №643475 від 22.01.2021 на суму 39300,00 грн., Податкова накладна №2 від 21.01.2021 на суму 600000,00 грн., Податкова накладна №3 від 22.01.2021 на суму 39300,00 грн.;

- Трансформатор ТМГ21-1600/10-УХЛ1,10/0,4 кВ, Д/Ун-11-2 шт.: Специфікація №24 від 15.02.2021, Рахунок №2 від 15.02.2021 на суму 639300,00 грн., Видаткова накладна №2 від 26.03.2021 на суму 639300,00 грн., CMR. платіжне доручення №643598 від 15.02.2021 на суму 639300,00 грн., Податкова накладна №10 від 15.02.2021 на суму 639300,00 грн.;

- Силовий трансформатор ТДН-25000/110-У1-2 шт.: Специфікація №21 від 15.10.2020, Рахунок №22 від 15.10.2020 на суму 23100 000,00 грн., Видаткова накладна №3 від 05.04.2021 на суму 11550000.00 грн., Видаткова накладна №4 від 12.04.2021 на суму 11550000,00 грн., CMR платіжне доручення №643073 від 15.10.2020 на суму 1500000,00 грн., платіжне доручення №643085 від 16.10.2020 на суму 1000000,00 грн., платіжне доручення J№043 ІІІ/ від 21.10.2020 на суму 1040000,00 грн., платіжне доручення №643108 від 21.10.2020 на суму 15000,00 грн., платіжне доручення №643137 від 28.10.2020 на суму 473800,00 грн., платіжне доручення №643144 від 30.10.2020 на суму 400000,00 грн., платіжне доручення №643478 від 25.01.2021 на суму 300000,00 грн., платіжне доручення №643537 від 29.01.2021 на суму 60000,00 грн., платіжне доручення № 5 від 12.03.2021 на суму 500000,00 грн., платіжне доручення №6 від 12.03.2021 на суму 750000,00 грн., платіжне доручення №2 від 18.03.2021 на суму 1985700,00 грн., платіжне доручення №3 від 19.03.2021 на суму 1985700,00 грн., платіжне доручення №4 від 22.03.2021 на суму 1500000,00 гри., платіжне доручення №12 від 25.03.2021 на суму 2750000,00 грн., платіжне доручення №15 від 26.03.2021 на суму 2750000,00 грн., платіжне доручення №25 від 02.04.2021 на суму 1713500,00 грн., платіжне доручення №95 від 29.04.2021 на суму 200000,00 грн., платіжне доручення №108 від 05.05.2021 на суму 32000,00 грн.. платіжне доручення №125 від 06.05.2021 на суму 320000,00 грн., платіжне доручення №370 від 15.06.2021 на суму 150 000,00 грн., платіжне доручення №413 від 18.06.2021 на суму 266000,00 грн., платіжне доручення №444 від 24.06.2021 на суму 268598,93 грн., платіжне доручення від 23.07.2021 на суму 1000000,00 грн., платіжне доручення №747 від 26.07.2021 на суму 2139701,07 грн., Податкова накладна №68 від 15.10.2020 на суму 1500000,00 грн., Податкова накладна №69 від 16.10.2020 на суму 1000000,00 грн., Податкова накладна №70 від 21.10.2020 на суму 1055000,00 грн., Податкова накладна №72 від 28.10.2020 на суму 473800,00 грн., Податкова накладна №74 від 30.10.2020 на суму 400000,00 грн., Податкова накладна №4 від 25.01.2021 на суму 300000,00 грн., Податкова накладна №6 від 29.01.2021 на суму 60000,00 грн., Податкова накладна №14 від 12.03.2021 на суму 1250000,00 гри., Податкова накладна №16 від 18.03.2021 на суму 1985 700,00 грн., Податкова накладна №17 від 19.03.2021 року на суму 1985700,00 грн., Податкова накладна №18 від 22.03.2021 на суму 1500 000,00 грн., Податкова накладна №19 від 25.03.2021 на суму 2750000,00 грн., Податкова накладна №20 від 26.03.2021 на суму 2750000,00 грн., Податкова накладна №23 від 02.04.2021 на суму 1713500,00 грн., Податкова накладна №25 від 12.04.2021 на суму 4 376 300,00 грн.;

- Трансформатор ТМГ32-1000/35-УХЛ1, 35/0,4кВ, Д/Ун-11-1 шт., Трансформатор ТМГ32-630/10-УХЛ1, 6/0,4кВ, Д/Ун-11-1 шт.: Специфікація №25 від 22.02.2021, Рахунок №3 від 25.02.2021 на суму 517800,00 грн., Видаткова накладна №5 від 28.04.2021 на суму 517800,00 грн., CMR, платіжне доручення №643684 від 25.02.2021 на суму 170000,00 грн., платіжне доручення №207 від 20.05.2021 на суму 347800,00 грн., Податкова накладна №11 від 25.02.2021 на суму 170000,00 грн., Податкова накладна №25 від 28.04.2021 на суму 347800,00 грн.

По ТзОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ СОЛЮШН ПРО» (ЄДРПОУ 43922591).

З ТзОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ СОЛІОШН ПРО» укладений Договір поставки №40-2021 від 14.04.2021, за яким придбавали трансформатори (УКТЗЕД 8504) різних типів.

Документи, що підтверджують розрахунки є:

- Трансформатор ТМ-160/6-У1 6/0,4 Д/Yn-ll - 2 шт, Трансформатор ТМГ-630/10-У1 10/0,4 Д/Ун-11-3 шт.: Специфікація №8, Рахунок №170621 від 17.06.2021 на суму 690060,00 грн., Видаткова накладна №260821 від 26.08.2021 на суму 690060,00 грн., ТТН №94 р від 26.08.2021, платіжне доручення №443 від 24.06.2021 на суму 249869,89 грн., платіжне доручення №1917 від 07.12.2021 на суму 440190,11 грн., Податкова накладна №84 від 24.06.2021 на суму 249869,89 грн., Податкова накладна №155 від 26.08.2021 на суму 440190,11 грн.;

- Трансформатор ТМГ-2500/10- У1 10/0,8 Д/Ун-11-2 шт., Трансформатор ТМ-3200/10-У1 10/0,8 Д/Ун-11-1 шт.: Специфікація №16, додаткова угода №3, Рахунок №281021 від 28.10.2021 на суму 5025009,60 грн., Видаткова накладна №210422 від 21.04.2022 на суму 2 370366,00 грн., платіжне доручення №1593 від 28.10.2021 на суму 2370006,00 грн., Податкова накладна №278 від 28.10.2021 на суму 2370 006,00 грн.;

- Трансформатор ТМГ-100/10-0,4 кВ, У1, Д/Ун-11-8 шт., Трансформатор ТМГ-160/10- 0,4 кВ, У1, Д/Ун-11-8 шт., Трансформатор ТМГ-250/10-0,4 кВ, У1, Д/Ун-11-3 шт., Трансформатор ТМГ-63/10-0,4 кВ, У1, Д/Ун-11-8 шт.: Специфікація №11, Рахунок №300821 від 30.08.2021 на суму 836002,40 грн., Видаткова накладна №201021 від 20.10.2021 на суму 1836002,40 грн., CMR №2260, CMR №2261. платіжне доручення №1096 від 31.08.2021 на суму 500000,00 грн., платіжне доручення №1403 від 30.09.2021 на суму 1090000,00 грн., платіжне доручення №1914 від 07.12.2021 на суму 246002,40 грн., Додаткова накладна №163 від 30.08.2021 на суму 500000,00 гри., Податкова накладна №228 від 30.09.2021 на суму 1090 000,00 грн.. Податкова накладна №265 від 20.10.2021 на суму 246002,40 грн.;

- Трансформатор ТМГ-400/10-0,4кВ, У1, Д/Ун-11-1 шт., Трансформатор ТМГ-63/6-0,4 кВ, У1, Д/Ун-11-1 шт.: Специфікація №13, Умови постачання Товару: DDP, Рахунок №130921 від 13.09.2021 на суму 134997,60 грн., Видаткова накладна №201021-2 від 20.10.2021 на суму 134997,60 грн., CMR №2261, платіжне доручення №1916 від 07.12.2021 на суму 134997,60 грн., Податкова накладна №264 від 20.10.2021 134997,60 грн.;

- Трансформатор ТМН-6300/110-У1-2 шт.: Специфікація №1, Рахунок №140421 від 14.04.2021 на суму 10104 000,00 грн., Видаткова накладна №111021 від 11.10.2021 на суму 10 104000,00 грн., CMR №001,002. платіжне доручення №56 від 19.04.2021 на суму 1500000,00 грн., платіжне доручення №57 від 20.04.2021 на суму 1500 000,00 грн., платіжне доручення №643924 від 17.05.2021 на суму 500000.00 грн., платіжне доручення №181 від 17.05.2021 на сум 1500000,00 грн., платіжне доручення №940 від 11.08.2021 на суму 2820000,00 грн., платіжне доручення №1097 від 31.08.2021 на суму 500000,00 грн., платіжне доручення №1098 від 31.08.2021 на суму 1200000,00 грн., платіжне доручення №1918 від 07.12.2021 на суму 56000.00 гри., платіжне доручення №28 від 12.01.2022 на суму 328000,00 грн., платіжне доручення №183 від 02.02.2022 на суму 200000,00 грн., Податкова накладна №31 від 19.04.2021 на суму 1500000,00 грн., Податкова накладна №33 від 20.04.2021 на суму 1500 000.00 грн., Податкова накладна №47 від 17.05.2021 на суму 2000000.00 грн.. Податкова накладна №140 від 11.08.2021 на суму 2820000,00 грн., Податкова накладна №164 від 31.08.2021 на суму 1700000,00 грн., Податкова накладна №250 від 11.10.2021 на суму 584000,00 грн.

По ТзОВ «ЕЛТЕХПРОМ» (ЄДРПОУ 41713527).

З ТзОВ «ЕЛТЕХКОМП» (код ЄДРПОУ 41713527) укладений Договір №27 від 14.04.2021, за яким придбавали трансформатори різних типів з кодом УКТЗЕД 8504.

Документи, що підтверджують розрахунки є:

- Трансформатор ТМ-400/10-У1 10/0,4 Д/Ун-11-4 піт, Трансформатор ТМГ-100/10- У1 10/0,4 Д/Ун-11-5 шт., Трансформатор ТМГ-63/10-У1 10/0,4 Д/Ун-11-5 шт.: Рахунок №120 від 14.04.2021 на суму 1152615,22 грн., Видаткова накладна №90 від 27.05.2021 на суму 1152615,22 грн., ТТН, платіжне доручення №43 від 15.04.2021 на суму 572307,60 грн., платіжне доручення №219 від 25.05.2021 на суму 580307,62 грн., Податкова накладна №13 від 15.04.2021 на суму 572307,00 грн., Податкова накладна №15 від 25.05.2021 на суму 580307,62 грн.

Також, з ТзОВ «ЕЛТЕХКОМП» укладений Договір №31 від 30.04.2021, за яким придбавали трансформатори різних типів з кодом УКТЗЕД 8504 - Трансформатор ТМГ-160/10-У1 10/0,4 Д/Ун-11-10 шт., Трансформатор ТМГ-63/10-У1 10/0,4 Д/Уп-11-2 ні г, Трансформатор ТМГ-250/10- У1 10/0,4 Д/Ун-11-3 шт., Трансформатор ГМГ-100/10- У1 10/0,4 Д/Ун-11-1 шт.

Документи, що підтверджують взаєморозрахунки: Рахунок №156 від 14.05.2021 р на суму 2959528,80 грн., Видаткова накладна №111 від 09.07.2021 на суму 711163,20 грн., Видаткова накладна №115 від 19.07.2021 на суму 438433,20 грн., Видаткова накладна №127 від 28.07.2021 на суму 65980,80 грн., ТТН, платіжне доручення №177 від 14.05.2021 на суму 1400000,00 грн., Повернення оплати платіжне доручення №9902_9Е019/175 від 14.09.2021 на суму 9422,80 грн., Коригування заборгованості згідно листа №1464 від 10.12.2021 на суму 175000.00 грн., Податкова накладна №7 від 14.05.2021 на суму 1400000,00 грн. (заблокована).

- Трансформатор ТМГ-2500/10/0,8 Д/Унії, У1-2 шт.

Документи, що підтверджують взаєморозрахунки: Рахунок №147 від 30.04.2021 на суму 2350 000,08 грн., Видаткова накладна №124 23.07.2021 на суму 1175 000,00 грн., CMR, платіжне доручення №134 від 06.05.2021 на суму 1000000,00 грн. Податкова накладна заблокована.

По ТзОВ «Техпром Дніпро» (ЄДРПОУ 43380158).

З ТзОВ «Техпром Дніпро» укладений Договір №1205/20ТД від 12.05.2020 за яким придбавали трансформатори різних типів та інші товарно-матеріальні цінності з кодом УКТЗЕД 8504

Документами, що підтверджують взаєморозрахунки є:

- Трансформатор ТМГ-63/10-У1 10/0,4 Д/Ун-11-2, Трансформатор ТМГ-160/10-У1 10/0,4 Д/Ун-11-2, Трансформатор ТМГ- 100/10- У1 10/0,4 Д/Ун-11-3, Трансформатор ТМГ-400/10- У1 10/0,4 Д/Ун-11-1: Специфікація №3, Рахунок №260221 від 26.02.2021 на суму 596710,80 грн., Видаткова накладна №290321 від 29.03.2021 на суму 596710,80 грн., ТТН №Р22 від 29.03.2021, платіжне доручення №643688 від 26.02.2021 на суму 208848,78 грн., платіжне доручення № 7 від 25.03.2021 на суму 387862,02 грн., податкова накладна №18 від 26.02.2021 на суму 208848,78 грн., податкова накладна №35 від 25.03.2021 на суму 387862,02 грн., Рахунок №270121 від 27.01.2021 на суму 1195914,00 грн., Видаткова накладна №РН-290121 від 29.01.2021 на суму 1195914,00 грн., ТТН №Р7 від 29.01.2021, платіжне доручення №643516 від 28.01.2021 на суму 1195914,00 грн., податкова накладна №3 від 28.01.2021 на суму 1195914,00 грн.

Зокрема суд звертає увагу, що позивач подавав пояснення №1 від 16.01.2023 до повідомлення відповідача про подання інформації щодо безпідставного включення в реєстр ризикових платників згідно п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку до яких додав усі наявні первинні документи /Т.1,арк.спр.13/20/.

Також суд враховує, що рішенням суду, яке набрало законної сили, зобов`язано зокрема, виключити ТзОВ «Торгова Компанія Солюшн Про» (у зв`язку із здійсненням господарських операцій з яким винесено спірне рішення) з переліку платників податків що відповідають критеріям ризиковості.

При прийнятті спірного рішення контролюючий орган, окрім іншого, покликався на відсутність сертифікатів відповідності, однак з доказів у справі суд встановив що такі у позивача наявні /Т.1,арк.спр.88-88/.

Також суд критично ставиться до визначених відповідачем підстав віднесених до критеріїв ризиковості, оскільки будь-яка податкова інформація, що наявна в інформаційно-аналітичних базах відносно контрагентів суб`єкта господарювання по ланцюгах постачання, а також податкова інформація, надана іншими контролюючими органами, в тому числі і отримана з причин неможливості проведення документальних перевірок, носить виключно інформативний характер та не є належним доказом в розумінні процесуального закону.

Оскаржене рішення відповідача не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості актів індивідуальної дії, та породжують їх неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Таким чином, суд дійшов висновку, що оскаржене рішення не містить мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до п. 8 Критеріїв ризиковості платників податку, та про не доведення відповідачем документально обставин наявності у нього податкової інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Згідно з вимогами ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

У матеріалах справи відсутні будь-які докази на підтвердження наявності податкової інформації, яка стала підставою для прийняття оскаржуваного рішення, відсутні докази того, що контролюючий орган досліджував обставини господарської діяльності позивача станом на момент прийняття оскаржуваного рішення.

Суд звертає увагу, що під час розгляду справи відповідачем не надано жодних доказів, які досліджувалися в ході засідання комісії, як і не надано суду жодного доказу, який слугував підставою для прийняття оскаржуваного рішення та був покладений у основу прийняття оскаржуваного рішення.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про не доведення відповідачем правомірності оскаржуваного рішення, тому таке слід скасувати і вимоги в цій частині задовольнити.

Щодо вимог в частині зобов`язання відповідача виключити позивача з переліку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості, суд зазначає наступне.

Відповідності до п. 6 Порядку №1165 у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Отже, відповідно до вимог Порядку №1165 платник податку виключається контролюючим органом з переліку ризикових платників податку у випадку надходження рішення суду про скасування рішення комісії про відповідність платника податку критеріям ризиковості, яке набрало законної сили.

З огляду на те, що після набрання законної сили рішенням суду про скасування рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку, позивач підлягає виключенню контролюючим органом з переліку підприємств, які відповідають критеріям ризиковості платника податків в силу прямого припису нормативно-правового акту, тому позовні вимоги в наведеній частині задоволенню не підлягають.

З огляду на викладене позов необхідно задовольнити частково.

Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

З огляду на викладене підлягає стягненню з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань на користь позивача судовий збір в сумі 1342,00 грн.

Керуючись ст.ст. 2, 19, 22, 25, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 263 КАС України, суд -

в и р і ш и в :

1. Позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області (ЄДРПОУ ВП 43968090) від 31.01.2023 №2226 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробниче підприємство «Запорізька трансформаторна асоціація» (ЄДРПОУ 32680355) критеріям ризиковості платника податку.

3. У задоволенні інших позовних вимог відмовити.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська,35; ЄДРПОУ ВП 43968090) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробниче підприємство «Запорізька трансформаторна асоціація» (ЄДРПОУ 32680355) судові витрати у виді судового збору, пропорційно до задоволених позовних вимог, в сумі 1342 (одна тисяча триста сорок дві) грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

СуддяКравців О.Р.

Дата ухвалення рішення20.09.2023
Оприлюднено25.09.2023
Номер документу113632390
СудочинствоАдміністративне
Сутьрозгляд справи за правилами загального позовного провадження та з викликом сторін. Розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених ст. 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі (ч. 2 ст. 262 КАС України). Суд на підставі позовної заяви, відзиву, а також долучених письмових доказів

Судовий реєстр по справі —380/6052/23

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 15.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 30.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 14.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 14.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 23.10.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 20.09.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Рішення від 20.09.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні