Постанова
від 15.02.2024 по справі 380/6052/23
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 лютого 2024 рокуЛьвівСправа № 380/6052/23 пров. № А/857/19325/23

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Носа С. П.,

суддів Кухтея Р. В., Шевчук С. М.;

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 20 вересня 2023 року у справі № 380/6052/23 (головуючий суддя Кравців О.Р., м. Львів) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробниче підприємство «Запорізька трансформаторна асоціація» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення,-

ВСТАНОВИВ:

29 березня 2023 року Львівським окружним адміністративним судом зареєстровано позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробниче підприємство «Запорізька трансформаторна асоціація» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Львівській області від 31.01.2023 №2226 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, яким включено Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробниче підприємство Запорізька трансформаторна асоціація» до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку та зобов`язання Головне управління Державної податкової служби у Львівській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробниче підприємство Запорізька трансформаторна асоціація» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

В обґрунтування вимог позовної заяви вказано, що проаналізувавши діяльність позивача за період з 01.01.2021 по 02.01.2023 відповідач виявив, що деякі підприємства з якими позивач мав господарські відносини потрапили в перелік ризикових у зв`язку з чим прийняв спірне рішення. Позивач наголошував, що не мав та не має податкового боргу, тому категорично із оскарженим рішенням не погоджується. Вказував, що контролюючим органом позивача віднесено до переліку ризикових платників податків на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку без врахування додатку №1 до Порядку, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1165 від 11 грудня 2019 року. В умовах війни та проблем в енергетичній сфері позивач є підприємством, яке фактично забезпечує постачання товарів для забезпечення потреб електропостачання різних установ, підприємств та організацій.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 20 вересня 2023 року позов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 31.01.2023 №2226 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробниче підприємство «Запорізька трансформаторна асоціація» критеріям ризиковості платника податку. У задоволенні інших позовних вимог відмовлено. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробниче підприємство «Запорізька трансформаторна асоціація» судові витрати у виді судового збору, пропорційно до задоволених позовних вимог, в сумі 1342 грн.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, відповідачем Головним управлінням ДПС у Львівській області, подано апеляційну скаргу, в якій висловлено прохання скасувати оскаржуване рішення суду першої інстанції та прийняти постанову, якою в позові відмовити повністю.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги вказано, що за результатами проведеного моніторингу інформаційних ресурсів ДПС України АІС «Податковий блок», даних ЄРПН та аналізу інформаційних баз даних щодо здійснення фінансово-господарських операцій суб`єктів господарювання встановлено, що ТзОВ «Виробниче підприємство «Запорізька трансформаторна асоціація» здійснювало придбання ТМЦ у ризикових суб`єктів господарювання та реалізацію товарів таким суб`єктам. Таким чином, з врахуванням дати первинного віднесення Товариства до переліку ризикових платників податку, особливостей господарських операцій які здійснює Товариство, останнє не було позбавлено можливості визначити конкретний перелік документів, який наявний у нього та супроводжує певні операції з тим, щоб подати ці документи з метою виключення з переліку ризикових. Зазначає, що позивач до матеріалів справи не долучив документів та пояснень, які б спростовували інформацію, що стала підставою включення ТзОВ «Виробниче підприємство «Запорізька трансформаторна асоціація» до переліку ризикових. Позивач як активний учасник господарської діяльності на певному сегменті ринку обізнаний з тонкощами роботи на цьому ринку, а відтак має розуміння сутності та тонкощів певних операцій, має усвідомлення не тільки щодо базових документів, які супроводжують певні операції, а й щодо інших документів, які зазвичай супроводжують такого роду операції. Відтак, саме позивач має можливість визначити конкретний перелік документів, який наявний у нього та супроводжує певні операції з тим, щоб подати ці документи.

Позивачем надіслано до суду апеляційної інстанції відзив на апеляційну скаргу, в якому висловлено прохання відмовити в задоволенні апеляційної скарги.

Враховуючи, що рішення суду першої інстанції ухвалено у справі незначної складності, суд апеляційної інстанції в порядку ст.311 КАС України розглядає справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, оскільки справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. В силу вимог ч.4 ст.229 КАС України якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги (частина перша статті 308 КАС України).

Заслухавши суддю-доповідача, проаналізувавши матеріали справи, доводи апеляційної скарги та відзиву на неї, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про те, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а оскаржуване рішення залишити без змін з таких підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробниче підприємство «Запорізька трансформаторна асоціація» (ЄДРПОУ 32680355), є юридичною особою на загальній системі оподаткування, перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Запорізькій області, Вознесенівська державна податкова інспекція (Вознесенівський район м. Запоріжжя).

Позивач є платником податку на прибуток з 01.10.2003 та платником податку на додану вартість з 01.10.2014.

Відповідно до наказу від 19.09.2022 №645 у зв`язку з продовженням строку дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), з метою забезпечення безперебійної роботи територіальних органів ДПС в умовах дії правового режиму воєнного стану, відповідно до пункту 11 положень про територіальні органи ДПС, затверджених наказом ДПС від 12.11.2020 №643 «Про затвердження положень про територіальні органи ДПС» (зі змінами), за ГУ ДПС у Львівській області було закріплено виконання ряду повноважень за ГУ ДПС у Запорізькій області.

За результатами проведеного моніторингу даних ЄРПН та аналізу інформаційних баз даних, у зв`язку з отриманням інформації у процесі поточної діяльності за період з 01.01.2021 по 02.01.2023 встановлено здійснення ризикових фінансово-господарських операцій по ТзОВ «Виробниче підприємство «Запорізька трансформаторна асоціація», що відповідає п.8 критеріїв ризиковості платника податку згідно кодів податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, а саме: код 12 постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку; код 13 придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

ТзОВ «Виробниче підприємство «Запорізька трансформаторна асоціація» 16.01.2023 направлено до ГУ ДПС у Львівській області повідомлення та копії підтверджуючих документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією Головного управління ДПС у Львівській області, з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних 31.01.2023 розглянуто інформацію від структурних підрозділів та копії документів про невідповідність ТзОВ «Виробниче підприємство «Запорізька трансформаторна асоціація» критеріям ризиковості платника податку на додану вартість, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165.

Рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Львівській області від 31.01.2023 №2226 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, включено ТзОВ «Виробниче підприємство «Запорізька трансформаторна асоціація» до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Згідно із ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Судом апеляційної інстанції здійснено перевірку висновків суду першої інстанції щодо відповідності дій відповідача вимогам ч. 2 ст. 2 КАС України, внаслідок чого суд апеляційної інстанції погоджується з такими та вважає за необхідне зазначити наступне.

Пунктом 201.1 ст. 201 ПК України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 на виконання вимог пункту 201.16 ст. 201 ПК України затверджено Порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Відповідно до п. 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Додатком 1 до Порядку №1165 (в редакції чинній на момент прийняття рішень про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку) установлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість: 1. Платника податку на додану вартість зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах. 2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах. 3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами. 4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками. 5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ). 6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України. 7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України. 8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Пунктом 6 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/ розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення. У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття.

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Отже, одним з критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, що закріплені у Додатку 1 до Порядку № 1165, є наявність у контролюючих органів податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування (п. 8 Додатку 1).

Судом встановлено, що відповідачем 31.01.2023 прийнято рішення №2226 про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.

В рішенні про відповідність / невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, яким встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробниче підприємство «Запорізька трансформаторна асоціація» відповідає критеріям ризиковості платника податку зазначено; п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку; 13 придбання товарів (послуг) у платника (-ів) податку, щодо якого (-их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку; 12 постачання товарів (послуг) платнику (-ам) податку, щодо якого (-их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

Крім цього, в спірному рішенні вказано, що воно прийнято з урахуванням отриманої від платника податку інформації та копій відповідних документів.

При цьому, не вказано, яка саме інформація була прийнята відповідачем до уваги при прийняті вказаного рішення.

Відповідач визнав ризиковими операції з придбання позивачем товарів у наступних контрагентів: ТзОВ «АКВАРТУС» (ЄДРПОУ 40930241) - трансформатор на суму 332523,00 грн.; ТзОВ «СІАЛ ТОРГ» (ЄДРПОУ 43609987) - круги відрізні та зачисні на суму 907447,20 грн.; ТзОВ «ОТТО ТРЕЙДИНГ» (ЄДРПОУ 43845086) - електрогенераторні установки з поршневим двигуном на суму 504338,59 грн.; ТзОВ «ТРІОН ЕНЕРГОХОЛДИНГ» (ЄДРПОУ 41709065) - трансформатор на суму 639300 грн.; ТзОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ СОЛЮШН ПРО» (ЄДРПОУ 43922591) - олива трансформаторна на суму 1443120,00 грн.; ТзОВ «ЕЛТЕХПРОМ» (ЄДРПОУ 41713527) - пластина з текстурованої електротехнічної сталі на суму 252964,13 грн.

За результатами проведеного моніторингу інформаційних ресурсів ДПС України АІС «Податковий блок», даних ЄРПН та аналізу інформаційних баз даних щодо здійснення фінансово-господарських операцій суб`єктів господарювання встановлено, що ТзОВ «Виробниче підприємство «Запорізька трансформаторна асоціація» здійснювало реалізацію ТМЦ ризиковому суб`єкту господарювання, а саме: ТзОВ «ТЕХПРОМ ДНІПРО» (ЄДРПОУ 43380158) - стрінг-інвертори на суму 666662,40 грн.

Щодо придбавання товарів у ризикових контрагентів слід зазначити наступне.

З ТзОВ «АКВАРТУС» укладений Договір поставки №08-2021 від 06.12.2021, за яким придбавали трансформатори різних типів з кодом УКТЗЕД 8504.

Документами, що підтверджують взаєморозрахунки є: Трансформатор ТМГ-400/10- У1 10/0,4 Д/Ун-11-1 шт, Трансформатор ТМГ-1000/10- У1 10/0,4 Д/Ун-11-1 шт: Рахунок №9/12 від 09.12.2021 на суму 507000,00 грн., Видаткова накладна №4/01 від 04.02.2022 на суму 507000,00 грн., ТТН, платіжне доручення №1955 від 09.12.2021 на суму 174477,00 грн., платіжне доручення №214 від 04.02.2022 на суму 174477.00 грн., платіжне доручення №813 від 02.11.2022 на суму 58000,00 грн., Податкова накладна №1 від 09.12.2021 на суму 174477,00 грн., Податкова накладна №10 від 04.02.2022 на суму 332523,00 грн.; Трансформатор ТДН-62000/115/38,5-У 1-1 шт.: на підставі рахунку №28/12 від 28.12.2021 зроблена передплата в розмірі 4000000, 00 грн. за платіжним дорученням №2090; Податкова накладна №19 від 28.12.2021 зареєстрована 03.02.2022 на підставі рішення 3753055/40930241. Умови договору було порушено, товар не поставлено.

З ТзОВ «СІАЛ ТОРГ» укладений Договір поставки №01/11/21 від 01.11.2021, за яким придбавали товарно-матеріальні цінності по коду УКТЗЕД 8467, а саме: Лобзик электрический VL-1200 бренд Vega Professional-300 шт, Машина кутошлифовальная VG 1300Е бренд Vega Professional - 170 шт, Машина кутошлифовальная VG-1050 бренд Vega Professional-260 шт, Машина кутошлифовальная VG-1250 бренд Vega Professional-200 шт. Машина кутошлифовальная VG-2250 бренд Vega Protessional-168 шт, Машина кутошлифовальная VG-2600 бренд Vega Professional-60 шт, Машина кутошлифовальная PW 1100 ES бренд Procraft-1000 шт, Машина углошлифовальная VG-1300 бренд Vega Professional-300 шт, Перфоратор электрический VH-1350 бренд Vega Professional-240 шт, Перфоратор электрический VH-1350 DFR бренд Vega Professional-250 шт, Перфоратор электрический VH -1700 бренд Vega Professional-96 шт, Перфоратор электрический VH-2150Е бренд Vega Professional-150 шт, Фрезер электрический РОВ980 бренд Procraft-200 шт, Циркулярная пила VC-2650 бренд Vega Professiona1-40 шт, Циркулярная пила VC-2100 бренд Vega Professional-80 шт, Циркулярная пила VC-2300 бренд Vega Professional-120 шт, Шуруповерт аккумуляторный VA-12LI бренд Vega Professional-304 шт. Шуруповерт аккумуляторный VA-12LiDFR бренд Vega Professional-304 шт, Шуруповерт аккумуляторный VA-18L1 бренд Vega Professional-260 шт. Шуруповерт аккумуляторный VА-18LIDFR бренд Vega Professional-250 шт, Шуруповерт электрический VDS-1300 бренд Vega Professional-400 шт.

Документами, що підтверджують взаєморозрахунки є: Рахунок, Видаткова накладна №2911/5 від 29.11.2021 на суму 1432442,66 грн.. Податкова накладна №12 від 29.11.2021 на суму 1432442,66 грн.

Товар знаходиться на відповідному зберіганні на ТОВ «СІАЛ ТОРГ», згідно з договором №29122021 від 29.11.2021, що підтверджується інвентарними відомостями.

З ТзОВ «OTTO ТРЕЙДИНГ» укладений Договір поставки №01102022 від 01.10.2022, за яким придбавали товарно-матеріальні цінності по коду УКТЗЕД 8504, а саме: пристрої для заряджання акумуляторів: зарядний пристрій для автомобільних акумуляторів - 35 шт.

Документами, що підтверджують взаєморозрахунки є: Рахунок №195 від 13.10.2022 на суму 504968,60 грн., Рахунок №188 від 04.10.2022 на суму 504977,00 грн., Видаткова накладна №190 від 04.10.2022 на суму 504977,00 грн., ТТН №190-р від 04.10.2022, Видаткова накладна №197 від 13.10.2022 на суму 504968,60 грн., ТТН №197-р від 13.10.2022, Податкова накладна №168 від 13.10.2022 на суму 504968,60 грн., Податкова накладна №161 від 04.10.2022 на суму 504977.00 грн.

З ТОВ «ТРІОН ЕНЕРГОХОЛДИНГ» укладений Договір поставки 19.1/11/18 від 01.11.2018, за яким придбавали трансформатори різних типів з кодом УКТЗЕД 8504.

Документи, що підтверджують розрахунки є: Трансформатор ТМГ2М600/10-УХЛ1, 10/0,4 кВ, Д/Ун-11-2 шт.: Специфікація №23 від 04.01.2021, Рахунок №1 від 04.01.2021 на суму 639300,00 грн., Видаткова накладна №1 від 03.03.2021 на суму 639300,00 грн., CMR. платіжне доручення №643473 від 21.01.2021 на суму 500000,00 грн., платіжне доручення №643474 від 21.01.2021 на суму 100000,00 грн., платіжне доручення №643475 від 22.01.2021 на суму 39300,00 грн., Податкова накладна №2 від 21.01.2021 на суму 600000 грн., Податкова накладна №3 від 22.01.2021 на суму 39300,00 грн.; Трансформатор ТМГ21-1600/10-УХЛ1,10/0,4 кВ, Д/Ун-11-2 шт.: Специфікація №24 від 15.02.2021, Рахунок №2 від 15.02.2021 на суму 639300,00 грн., Видаткова накладна №2 від 26.03.2021 на суму 639300,00 грн., CMR. платіжне доручення №643598 від 15.02.2021 на суму 639300,00 грн., Податкова накладна №10 від 15.02.2021 на суму 639300,00 грн.; Силовий трансформатор ТДН-25000/110-У1-2 шт.: Специфікація №21 від 15.10.2020, Рахунок №22 від 15.10.2020 на суму 23100 000,00 грн., Видаткова накладна №3 від 05.04.2021 на суму 11550000 грн., Видаткова накладна №4 від 12.04.2021 на суму 11550000,00 грн., CMR платіжне доручення №643073 від 15.10.2020 на суму 1500000,00 грн., платіжне доручення №643085 від 16.10.2020 на суму 1000000,00 грн., платіжне доручення J№043 ІІІ/ від 21.10.2020 на суму 1040000,00 грн., платіжне доручення №643108 від 21.10.2020 на суму 15000,00 грн., платіжне доручення №643137 від 28.10.2020 на суму 473800,00 грн., платіжне доручення №643144 від 30.10.2020 на суму 400000,00 грн., платіжне доручення №643478 від 25.01.2021 на суму 300000,00 грн., платіжне доручення №643537 від 29.01.2021 на суму 60000,00 грн., платіжне доручення № 5 від 12.03.2021 на суму 500000,00 грн., платіжне доручення №6 від 12.03.2021 на суму 750000,00 грн., платіжне доручення №2 від 18.03.2021 на суму 1985700,00 грн., платіжне доручення №3 від 19.03.2021 на суму 1985700,00 грн., платіжне доручення №4 від 22.03.2021 на суму 1500000,00 гри., платіжне доручення №12 від 25.03.2021 на суму 2750000,00 грн., платіжне доручення №15 від 26.03.2021 на суму 2750000,00 грн., платіжне доручення №25 від 02.04.2021 на суму 1713500,00 грн., платіжне доручення №95 від 29.04.2021 на суму 200000,00 грн., платіжне доручення №108 від 05.05.2021 на суму 32000,00 грн.. платіжне доручення №125 від 06.05.2021 на суму 320000,00 грн., платіжне доручення №370 від 15.06.2021 на суму 150 000,00 грн., платіжне доручення №413 від 18.06.2021 на суму 266000,00 грн., платіжне доручення №444 від 24.06.2021 на суму 268598,93 грн., платіжне доручення від 23.07.2021 на суму 1000000,00 грн., платіжне доручення №747 від 26.07.2021 на суму 2139701,07 грн., Податкова накладна №68 від 15.10.2020 на суму 1500000,00 грн., Податкова накладна №69 від 16.10.2020 на суму 1000000,00 грн., Податкова накладна №70 від 21.10.2020 на суму 1055000,00 грн., Податкова накладна №72 від 28.10.2020 на суму 473800,00 грн., Податкова накладна №74 від 30.10.2020 на суму 400000,00 грн., Податкова накладна №4 від 25.01.2021 на суму 300000,00 грн., Податкова накладна №6 від 29.01.2021 на суму 60000,00 грн., Податкова накладна №14 від 12.03.2021 на суму 1250000,00 гри., Податкова накладна №16 від 18.03.2021 на суму 1985 700,00 грн., Податкова накладна №17 від 19.03.2021 року на суму 1985700,00 грн., Податкова накладна №18 від 22.03.2021 на суму 1500 000,00 грн., Податкова накладна №19 від 25.03.2021 на суму 2750000,00 грн., Податкова накладна №20 від 26.03.2021 на суму 2750000,00 грн., Податкова накладна №23 від 02.04.2021 на суму 1713500,00 грн., Податкова накладна №25 від 12.04.2021 на суму 4 376 300,00 грн.; Трансформатор ТМГ32-1000/35-УХЛ1, 35/0,4кВ, Д/Ун-11-1 шт., Трансформатор ТМГ32-630/10-УХЛ1, 6/0,4кВ, Д/Ун-11-1 шт.: Специфікація №25 від 22.02.2021, Рахунок №3 від 25.02.2021 на суму 517800,00 грн., Видаткова накладна №5 від 28.04.2021 на суму 517800,00 грн., CMR, платіжне доручення №643684 від 25.02.2021 на суму 170000,00 грн., платіжне доручення №207 від 20.05.2021 на суму 347800,00 грн., Податкова накладна №11 від 25.02.2021 на суму 170000,00 грн., Податкова накладна №25 від 28.04.2021 на суму 347800,00 грн.

З ТзОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ СОЛЮШН ПРО» укладений Договір поставки №40-2021 від 14.04.2021, за яким придбавали трансформатори (УКТЗЕД 8504) різних типів.

Документи, що підтверджують розрахунки є: Трансформатор ТМ-160/6-У1 6/0,4 Д/Yn-ll - 2 шт, Трансформатор ТМГ-630/10-У1 10/0,4 Д/Ун-11-3 шт.: Специфікація №8, Рахунок №170621 від 17.06.2021 на суму 690060,00 грн., Видаткова накладна №260821 від 26.08.2021 на суму 690060,00 грн., ТТН №94 р від 26.08.2021, платіжне доручення №443 від 24.06.2021 на суму 249869,89 грн., платіжне доручення №1917 від 07.12.2021 на суму 440190,11 грн., Податкова накладна №84 від 24.06.2021 на суму 249869,89 грн., Податкова накладна №155 від 26.08.2021 на суму 440190,11 грн.; Трансформатор ТМГ-2500/10- У1 10/0,8 Д/Ун-11-2 шт., Трансформатор ТМ-3200/10-У1 10/0,8 Д/Ун-11-1 шт.: Специфікація №16, додаткова угода №3, Рахунок №281021 від 28.10.2021 на суму 5025009,60 грн., Видаткова накладна №210422 від 21.04.2022 на суму 2 370366,00 грн., платіжне доручення №1593 від 28.10.2021 на суму 2370006,00 грн., Податкова накладна №278 від 28.10.2021 на суму 2370 006,00 грн.; Трансформатор ТМГ-100/10-0,4 кВ, У1, Д/Ун-11-8 шт., Трансформатор ТМГ-160/10- 0,4 кВ, У1, Д/Ун-11-8 шт., Трансформатор ТМГ-250/10-0,4 кВ, У1, Д/Ун-11-3 шт., Трансформатор ТМГ-63/10-0,4 кВ, У1, Д/Ун-11-8 шт.: Специфікація №11, Рахунок №300821 від 30.08.2021 на суму 836002,40 грн., Видаткова накладна №201021 від 20.10.2021 на суму 1836002,40 грн., CMR №2260, CMR №2261. платіжне доручення №1096 від 31.08.2021 на суму 500000,00 грн., платіжне доручення №1403 від 30.09.2021 на суму 1090000,00 грн., платіжне доручення №1914 від 07.12.2021 на суму 246002,40 грн., Додаткова накладна №163 від 30.08.2021 на суму 500000,00 гри., Податкова накладна №228 від 30.09.2021 на суму 1090 000,00 грн.. Податкова накладна №265 від 20.10.2021 на суму 246002,40 грн.; Трансформатор ТМГ-400/10-0,4кВ, У1, Д/Ун-11-1 шт., Трансформатор ТМГ-63/6-0,4 кВ, У1, Д/Ун-11-1 шт.: Специфікація №13, Умови постачання Товару: DDP, Рахунок №130921 від 13.09.2021 на суму 134997,60 грн., Видаткова накладна №201021-2 від 20.10.2021 на суму 134997,60 грн., CMR №2261, платіжне доручення №1916 від 07.12.2021 на суму 134997,60 грн., Податкова накладна №264 від 20.10.2021 134997,60 грн.; Трансформатор ТМН-6300/110-У1-2 шт.: Специфікація №1, Рахунок №140421 від 14.04.2021 на суму 10104 000,00 грн., Видаткова накладна №111021 від 11.10.2021 на суму 10 104000,00 грн., CMR №001,002. платіжне доручення №56 від 19.04.2021 на суму 1500000,00 грн., платіжне доручення №57 від 20.04.2021 на суму 1500 000,00 грн., платіжне доручення №643924 від 17.05.2021 на суму 500000.00 грн., платіжне доручення №181 від 17.05.2021 на сум 1500000,00 грн., платіжне доручення №940 від 11.08.2021 на суму 2820000,00 грн., платіжне доручення №1097 від 31.08.2021 на суму 500000,00 грн., платіжне доручення №1098 від 31.08.2021 на суму 1200000,00 грн., платіжне доручення №1918 від 07.12.2021 на суму 56000.00 гри., платіжне доручення №28 від 12.01.2022 на суму 328000,00 грн., платіжне доручення №183 від 02.02.2022 на суму 200000,00 грн., Податкова накладна №31 від 19.04.2021 на суму 1500000,00 грн., Податкова накладна №33 від 20.04.2021 на суму 1500 000.00 грн., Податкова накладна №47 від 17.05.2021 на суму 2000000.00 грн.. Податкова накладна №140 від 11.08.2021 на суму 2820000,00 грн., Податкова накладна №164 від 31.08.2021 на суму 1700000,00 грн., Податкова накладна №250 від 11.10.2021 на суму 584000,00 грн.

З ТзОВ «ЕЛТЕХКОМП» укладений Договір №27 від 14.04.2021, за яким придбавали трансформатори різних типів з кодом УКТЗЕД 8504.

Документи, що підтверджують розрахунки є: Трансформатор ТМ-400/10-У1 10/0,4 Д/Ун-11-4 піт, Трансформатор ТМГ-100/10- У1 10/0,4 Д/Ун-11-5 шт., Трансформатор ТМГ-63/10-У1 10/0,4 Д/Ун-11-5 шт.: Рахунок №120 від 14.04.2021 на суму 1152615,22 грн., Видаткова накладна №90 від 27.05.2021 на суму 1152615,22 грн., ТТН, платіжне доручення №43 від 15.04.2021 на суму 572307,60 грн., платіжне доручення №219 від 25.05.2021 на суму 580307,62 грн., Податкова накладна №13 від 15.04.2021 на суму 572307,00 грн., Податкова накладна №15 від 25.05.2021 на суму 580307,62 грн.

Також, з ТзОВ «ЕЛТЕХКОМП» укладений Договір №31 від 30.04.2021, за яким придбавали трансформатори різних типів з кодом УКТЗЕД 8504 - Трансформатор ТМГ-160/10-У1 10/0,4 Д/Ун-11-10 шт., Трансформатор ТМГ-63/10-У1 10/0,4 Д/Уп-11-2 ні г, Трансформатор ТМГ-250/10- У1 10/0,4 Д/Ун-11-3 шт., Трансформатор ГМГ-100/10- У1 10/0,4 Д/Ун-11-1 шт.

Документи, що підтверджують взаєморозрахунки: Рахунок №156 від 14.05.2021 р на суму 2959528,80 грн., Видаткова накладна №111 від 09.07.2021 на суму 711163,20 грн., Видаткова накладна №115 від 19.07.2021 на суму 438433,20 грн., Видаткова накладна №127 від 28.07.2021 на суму 65980,80 грн., ТТН, платіжне доручення №177 від 14.05.2021 на суму 1400000,00 грн., Повернення оплати платіжне доручення №9902_9Е019/175 від 14.09.2021 на суму 9422,80 грн., Коригування заборгованості згідно листа №1464 від 10.12.2021 на суму 175000.00 грн., Податкова накладна №7 від 14.05.2021 на суму 1400000,00 грн. (заблокована); Трансформатор ТМГ-2500/10/0,8 Д/Унії, У1-2 шт.

Документи, що підтверджують взаєморозрахунки: Рахунок №147 від 30.04.2021 на суму 2350 000,08 грн., Видаткова накладна №124 23.07.2021 на суму 1175 000,00 грн., CMR, платіжне доручення №134 від 06.05.2021 на суму 1000000 грн. Податкова накладна заблокована.

З ТзОВ «Техпром Дніпро» укладений Договір №1205/20ТД від 12.05.2020 за яким придбавали трансформатори різних типів та інші товарно-матеріальні цінності з кодом УКТЗЕД 8504.

Документами, що підтверджують взаєморозрахунки є: Трансформатор ТМГ-63/10-У1 10/0,4 Д/Ун-11-2, Трансформатор ТМГ-160/10-У1 10/0,4 Д/Ун-11-2, Трансформатор ТМГ- 100/10-У1 10/0,4 Д/Ун-11-3, Трансформатор ТМГ-400/10- У1 10/0,4 Д/Ун-11-1: Специфікація №3, Рахунок №260221 від 26.02.2021 на суму 596710,80 грн., Видаткова накладна №290321 від 29.03.2021 на суму 596710,80 грн., ТТН №Р22 від 29.03.2021, платіжне доручення №643688 від 26.02.2021 на суму 208848,78 грн., платіжне доручення № 7 від 25.03.2021 на суму 387862,02 грн., податкова накладна №18 від 26.02.2021 на суму 208848,78 грн., податкова накладна №35 від 25.03.2021 на суму 387862,02 грн., Рахунок №270121 від 27.01.2021 на суму 1195914,00 грн., Видаткова накладна №РН-290121 від 29.01.2021 на суму 1195914,00 грн., ТТН №Р7 від 29.01.2021, платіжне доручення №643516 від 28.01.2021 на суму 1195914,00 грн., податкова накладна №3 від 28.01.2021 на суму 1195914,00 грн.

Позивач подавав пояснення №1 від 16.01.2023 до повідомлення відповідача про подання інформації щодо безпідставного включення в реєстр ризикових платників згідно п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку до яких додав усі наявні первинні документи.

Слід зазначити, що рішенням суду, яке набрало законної сили, зобов`язано зокрема, виключити ТзОВ «Торгова Компанія Солюшн Про» (у зв`язку із здійсненням господарських операцій з яким винесено спірне рішення) з переліку платників податків що відповідають критеріям ризиковості.

При прийнятті спірного рішення контролюючий орган, окрім іншого, покликався на відсутність сертифікатів відповідності, однак з матеріалів справи видно, що такі у позивача наявні.

Колегія суддів зазначає, що будь-яка податкова інформація, що наявна в інформаційно-аналітичних базах відносно контрагентів суб`єкта господарювання по ланцюгах постачання, а також податкова інформація, надана іншими контролюючими органами, в тому числі і отримана з причин неможливості проведення документальних перевірок, носить виключно інформативний характер та не є належним доказом в розумінні процесуального закону.

Оцінюючи обґрунтованість прийнятого відповідачем рішення, колегія суддів враховує, що комісія, приймаючи рішення з посиланням на те, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, має обґрунтувати, на підставі якої інформації комісія дійшла такого висновку та надати належні, допустимі докази в підтвердження цієї інформації.

Досліджуючи спірне рішення, судом встановлено, що відповідач не надав обґрунтованих пояснень з посиланням на докази, які досліджувались в ході засідання Комісії та стали підставою для прийняття оскаржуваного рішення, а також були покладені в основу його прийняття. Оскаржуване рішення не містять доказів встановлених ризиків.

При цьому, відповідач не обґрунтував, які саме документи, достатні для прийняття комісією рішення про виключення позивача з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, позивач мав надати на розгляд комісії, але не надав.

Колегія суддів враховує, що належних і допустимих доказів, на підтвердження податкової інформації, на підставі якої прийнято рішення про включення позивача до переліку ризикових платників податків, відповідачем не надано, як і не надано доказів того, що контролюючий орган вчиняв будь-які дії, спрямовані на перевірку отриманої інформації.

Доводи податкового органу щодо наявності підстав для віднесення позивача до ризикових платників податків є передчасними, оскільки потребують ретельного дослідження змісту кожної господарської операції з контрагентами підприємства.

З урахуванням вищезазначеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що відповідачем не доведено існування підстав для застосування до позивача п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку з відповідними наслідками у вигляді внесення до переліку ризикових суб`єктів господарювання.

На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права і прийшов до обґрунтованого висновку про задоволення позовних вимог в частині, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції.

Відповідно до статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 241, 250, 308, 311, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області залишити без задоволення, рішення Львівського окружного адміністративного суду від 20 вересня 2023 року у справі № 380/6052/23 залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів.

Головуючий суддя С. П. Нос судді Р. В. Кухтей С. М. Шевчук

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.02.2024
Оприлюднено19.02.2024
Номер документу117021967
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/6052/23

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 15.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 30.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 14.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 14.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 23.10.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 20.09.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Рішення від 20.09.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні