Ухвала
від 04.09.2023 по справі 752/12526/22
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 вересня 2023 року колегія суддів судової палати з розгляду кримінальних справ Київського апеляційного суду у складі:

головуючого судді ОСОБА_1 ,

суддів ОСОБА_2 , ОСОБА_3

за участі секретаря ОСОБА_4

захисника ОСОБА_5

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Києві апеляційну скаргу захисника ОСОБА_5 в інтересах ОСОБА_6 на ухвалу слідчого судді Голосіївського районного суду міста Києва від 31 січня 2023 року,

в с т а н о в и л а :

Ухвалою слідчого судді Голосіївського районного суду міста Києва від 31.01.2023 задоволено клопотання прокурора відділу Київської міської прокуратури ОСОБА_7 та накладено арешт на документи, які вилучені 27.01.2023 під час обшуку приміщення Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації за адресою: м. Київ, проспект Перемоги, 97, а саме на:

- штатний розпис на 2022 рік на 1 арк.;

- копію структури УБАЗ Святошинської РДА вступає в дію 01.08.2020 на 1 арк.;

- положення про визначення уповноважених осіб з питань запобігання та виявлення корупції від 03.08.2015р. №24 на 4 арк.;

- штатний розпис УБАЗ Святошинської РДА на 01.01.2023 рік на 1 арк.;

- наказ від 14.12.2021 №124 про затвердження кошторисної частини проектної документації за дефектним актом «Капітальний ремонт приміщень» на 1 арк.;

- протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 23 від 14 вересня 2022р. - 1арк.;

- акти надання послуг за 2022 року між УБАЗ Святошинської РДА та ПП «Проксі-Буд» на 14 арк.;


Справа 752/12526/22 Слідчий суддя - ОСОБА_8

Апеляційне провадження № 11-сс/824/4312/2023 Суддя-доповідач - ОСОБА_1

- меморіальний орден № 3-авт за грудень 2022 року «Накопичувальна відомість руху грошових коштів спеціального фонду на рахунках, відкритих в органах Державної казначейської служби України (банках) разом з додатками на 2 арк.;

- виписки за 30.12.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 2 арк.;

- виписку за 27.12.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 1 арк.;

- платіжне доручення №9 від 26.12.2022 між УБАЗ Святошинської РДА та ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» на 1 арк.;

- реєстр платіжних доручень розпорядників бюджетних коштів від 26.09.2022 ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» на 1 арк.;

- виписку за 12.12.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 1 арк.;

- платіжне доручення №6 та №7 від 01.12.2022 між УБАЗ Святошинської РДА та ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» на 1 арк.;

- платіжне доручення №8 від 01.12.2022 між УБАЗ Святошинської РДА та ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» на 1 арк.;

- реєстр платіжних доручень розпорядників бюджетних коштів від 01.12.2022 ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» на 1 арк.;

- меморіальний орден № 3-авт за листопад 2022 року «Накопичувальна відомість руху грошових коштів спеціального фонду на рахунках, відкритих в органах Державної казначейської служби України (банках) разом з додатками на 2 арк.;

- виписку за 30.11.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 1 арк.;

- виписку за 23.11.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 1 арк.

- платіжне доручення №5 від 22.11.2022 між УБАЗ Святошинської РДА та ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» на 1 арк.;

- реєстр платіжних доручень розпорядників бюджетних коштів від 22.11.2022 ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» на 1 арк.;

- виписку за 21.11.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 1 арк.;

- виписку за 18.11.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 1 арк.;

- платіжне доручення №2 та №3 від 11.11.2022 між УБАЗ Святошинської РДА та ТОВ «Фрейм Констракшн» на 1 арк.;

- платіжне доручення №2 та №3 від 11.11.2022 між УБАЗ Святошинської РДА та ТОВ «Проксі Буд» на 1 арк.;

- реєстр платіжних доручень розпорядників бюджетних коштів від 11.11.2022 ТОВ «Фрейм Констракшн» та ТОВ «Проксі Буд» на 1 арк.;

- виписку за 17.11.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 1 арк.;

- платіжне доручення №1 від 08.11.2022 між УБАЗ Святошинської РДА та ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» на 1 арк.;

- реєстр платіжних доручень розпорядників бюджетних коштів від 08.11.2022 ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» на 1 арк.;

- виписку за 10.11.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 1 арк.;

- меморіальний орден № 3-авт за жовтень 2022 року «Накопичувальна відомість руху грошових коштів спеціального фонду на рахунках, відкритих в органах Державної казначейської служби України (банках) разом з додатками на 2 арк.;

- виписку за 31.10.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 1 арк.;

- договір № 36 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 20.12.2022 між УБАЗ Святошинської РДА та ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» з додатками на 30 арк.;

- довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за листопад 2022 року ТОВ «Фрібуд» на 1 арк.;

- акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2022 року ТОВ «Фрібуд» на 6 арк.;

- підсумкову відомість ресурсів по об`єкту «Капітальний ремонт найпростішого укриття та споруд цивільного захисту. Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація, просп. Перемоги, 97 у Святошинському районі міста Києва» на 4 арк.;

- довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за 2022 рік ТОВ «Фрібуд» на 1 арк.;

- акт № 2 приймання виконаних будівельних робіт за 2022 року ТОВ «Фрібуд» на 5 арк.;

- підсумкову відомість ресурсів по об`єкту «Капітальний ремонт найпростішого укриття та споруд цивільного захисту. Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація, просп. Перемоги, 97 у Святошинському районі міста Києва» на 5 арк.;

акт результатів загального огляду найпростішого укриття та споруд цивільного захисту від 07.12.2020 р. на 1 арк.;

- довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за 2022 рік ТОВ «Фрібуд» на 1 арк.;

- акт № 2 приймання виконаних будівельних робіт за 2022 року ТОВ «Фрібуд» на 5 арк.;

- підсумкову відомість ресурсів по об`єкту «Капітальний ремонт найпростішого укриття та споруд цивільного захисту. Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація, просп. Перемоги, 97 у Святошинському районі міста Києва» на 5 арк.;

- акт надання послуг на суму 4 272,00 ТОВ «Фрібуд» на 1 арк.;

- лист-копія директору ЦК «Святошин» ОСОБА_12 від 21.02.2022 №107-42-55 на 1 арк.;

- лист претензію ТОВ «БК Екобудквартал» від 04.02.2022 №107-42-34 на 1 арк.;

- лист начальнику фінансового управління Святошинської РДА ОСОБА_9 від 10.01.2023 №107-42-254 на 1 арк.;

- інформацію щодо бюджету м. Києва, використаних у 2022 році на приведення споруд цивільного захисту в належний стан на 1 арк.;

- протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 29 від 04.10.2022р. - 1арк.;

- протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 29 від 26.09.2022р. - 1арк.

Не погоджуючись із зазначеною ухвалою, захисник ОСОБА_5 в інтересах ОСОБА_6 подав апеляційну скаргу, в якій просив поновити строк на апеляційне оскарження, скасувати ухвалу слідчого судді, та призначити новий розгляд у суді першої інстанції.

Обгрунтовуючи поважність причин пропуску строку апеляційного оскарження, захисник зазначав, клопотання розглянуто без повідомлення власника майна, а про існування оскаржуваної ухвали захиснику стало відомо 20.06.2023.

В апеляційній скарзі захисник вказував на те, що ухвала слідчого судді не відповідає вимогам ч. 2 ст. 173 КПК України, та постановлена з істотним порушенням вимог кримінального процесуального закону в частині виклику власника майна у судове засідання для розгляду клопотання.

У судове засідання власник майна ОСОБА_6 та прокурор не прибули, про дату, час та місце розгляду апеляційної скарги повідомлені належним чином, про поважні причини свого неприбуття не повідомили та клопотань про відкладення судового засідання не подавали.

З урахуванням положень ч. 1 ст. 172, ч. 4 ст. 405 КПК України, колегія суддів вважає за можливе проводити апеляційний розгляд у відсутності учасників судового провадження, які не прибули в судове засідання.

Заслухавши доповідь судді, вислухавши пояснення захисника ОСОБА_10 в інтересах ОСОБА_6 , який підтримав подану апеляційну скаргу, дослідивши матеріали, які надійшли з суду першої інстанції, перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до вимог пункту 3 ч. 2 ст. 395 КПК України апеляційна скарга на ухвалу слідчого судді подається протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Згідно абзацу 2 ч. 3 ст. 395 КПК України, якщо ухвалу слідчого судді постановлено без виклику особи, яка її оскаржує, то строк апеляційного оскарження для такої особи обчислюється з дня отримання нею копії судового рішення.

Дослідженням матеріалів судового провадження встановлено, що клопотання прокурора ОСОБА_7 про арешт майна розглянуто без повідомлення та у відсутності власника майна та його захисника.

Дані про направлення учасникам судового провадження копії оскаржуваної ухвали у справі відсутні.

Як зазначено апелянтом, про існування оскаржуваної ухвали захиснику стало відомо 20.06.2023, тоді як подано апеляційну скаргу до поштового відділення 26.06.2023 (понеділок), тобто в строк, передбачений абзацом 2 ч. 3 ст. 395 КПК України.

З урахуванням наведеного, колегія суддів не убачає підстав для розгляду клопотання про поновлення строку апеляційного оскарження.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 404 КПК України, суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Як убачається із наданих до суду апеляційної інстанції матеріалів судового провадження, у провадженні відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління Національної поліції у м. Києві перебувають матеріали кримінального провадження № 42022100000000009, відомості щодо якого внесені 11.01.2023 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що згідно результатів моніторингу електронної системи «ProZorro» Управлінням будівництва, архітектури та землекористування Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації було ініційовано проведення тендерної закупівлі «UA-2021-12-01-007265-с» на платформі електронної системи «ProZorro» з метою, закупівлі за державні кошти по об`єкту «Реконструкція приміщень на вулиці Академіка Корольова, 5-А для відновлення роботи дошкільного навчального закладу № 497» у Святошинському районі м. Києва, за результатами проведення яких переможцем було визнано ТОВ «Будівельна компанія «ВЕСТБУД ПЛЮС». Так 19.07.2019 між Управлінням будівництва, архітектури та землекористування Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації та ТОВ «Будівельна компанія «ВЕСТБУД ПЛЮС» було укладено договір № 1907 вартістю 107 349 492,00 грн.

Крім цього, згідно даних наявних в публічній системі «ProZorro» встановлено, що попри укладення договору № 1907 від 19.07.2019 та сплату повної вартості договору - 107 349 492,00 грн., між Управлінням будівництва, архітектури та землекористування Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації та ТОВ «БК «ВЕСТБУД ПЛЮС» укладено ще один договір № 1907/21 від 13.12.2021, на виконання якого, в період з 28.12.2021 по 29.12.2021 здійснена сплата бюджетних коштів на загальну суму 45 950 316, 8 грн., предмет якого є тотожним предмету договору № 1907 від 19.07.2019.

За результатами здійснених працівниками УСР у місті Києві ДСР НП України виїздів установлено, що у переважній більшості, що стосується виконання вказаних вище договорів, роботи виконані з порушенням термінів, або ж взагалі призупинені. Не зважаючи на викладене, службовими особами Управління будівництва, архітектури та землекористування Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації, підписані акти виконаних робіт, на підставі яких органами Державної казначейської служби, на користь підрядника - ТОВ «БК «ВЕСТБУД ПЛЮС» перераховано 100 % від суми укладених договорів, що підтверджує змову службових осіб Замовника робіт з переможцями відповідних тендерів.

Окрім цього, в ході досудового розслідування даного кримінального провадження було встановлено, що службовими особами Святошинської районної і місті Києві адміністрації вчиняються дії, спрямовані на розкрадання ввірених комунальних грошових коштів в наступних закупівлях, замовником в яких виступає управління будівництва, архітектури та землекористування Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації: договір № 21 про здійснення закупівлі за державні кошти від 25.11.2022 року, ідентифікатор закупівлі «UA-2022-11-25-010815-a», предмет якого є «Капітальний ремонт найпростішого укриття та споруд цивільного захисту. Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація, просп. Перемоги, 97 у Святошинському районі міста Києва», укладений з ТОВ «ФРІБУД» код ЄДРПОУ 44018677 на загальну суму 2 843 538 грн.; договір № 18 про здійснення закупівлі за державні кошти від 14.10.2022 року, ідентифікатор закупівлі «UA-2022-09-26-009313-a», предмет якого є «Капітальний ремонт найпростішого укриття та захисних споруд цивільного захисту. Центр культури «Святошин», проспект Перемоги, 112 у Святошинському районі міста Києва», укладений з ТОВ «ПФГ «Добробут - Сервіс» код ЄДРПОУ 34788342 на загальну суму 2 178 184,8 грн.

За результатами здійснених працівниками УСР в місті Києві ДСР Національної поліції України виїздів установлено, що у більшості випадків роботи виконані з порушенням термінів, або ж взагалі призупинені. Не зважаючи на викладене, службовими особами Управління будівництва, архітектури та землекористування Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації, підписані акти виконаних робіт, на підставі яких органами Державної казначейської служби підрядникам робіт перераховано 100 % від суми укладених договорів, що підтверджує змову службових осіб замовника робіт з переможцями відповідних тендерів.

Згідно долучених до клопотання матеріалів, ухвалою слідчого судді Голосіївського районного суду міста Києва від 28.12.2022 надано дозвіл на проведення обшуку у приміщенні Святошинської районної в м. Києві державної адміністрації, за адресою: м. Київ, проспект Перемоги, 97.

Відповідно до даних протоколу обшуку від 25.01.2023, цього ж дня проведено обшук приміщення Святошинської районної в м. Києві державної адміністрації, за адресою: м. Київ, проспект Перемоги, 97, в ході якого було виявлено та вилучено документи згідно опису, зокрема: - штатний розпис на 2022 рік на 1 арк.;

- копію структури УБАЗ Святошинської РДА вступає в дію 01.08.2020 на 1 арк.;

- положення про визначення уповноважених осіб з питань запобігання та виявлення корупції від 03.08.2015р. №24 на 4 арк.;

- штатний розпис УБАЗ Святошинської РДА на 01.01.2023 рік на 1 арк.;

- наказ від 14.12.2021 №124 про затвердження кошторисної частини проектної документації за дефектним актом «Капітальний ремонт приміщень» на 1 арк.;

- протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 23 від 14 вересня 2022р. - 1арк.;

- акти надання послуг за 2022 року між УБАЗ Святошинської РДА та ПП «Проксі-Буд» на 14 арк.;

- меморіальний орден № 3-авт за грудень 2022 року «Накопичувальна відомість руху грошових коштів спеціального фонду на рахунках, відкритих в органах Державної казначейської служби України (банках) разом з додатками на 2 арк.;

- виписки за 30.12.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 2 арк.;

- виписку за 27.12.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 1 арк.;

- платіжне доручення №9 від 26.12.2022 між УБАЗ Святошинської РДА та ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» на 1 арк.;

- реєстр платіжних доручень розпорядників бюджетних коштів від 26.09.2022 ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» на 1 арк.;

- виписку за 12.12.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 1 арк.;

- платіжне доручення №6 та №7 від 01.12.2022 між УБАЗ Святошинської РДА та ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» на 1 арк.;

- платіжне доручення №8 від 01.12.2022 між УБАЗ Святошинської РДА та ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» на 1 арк.;

- реєстр платіжних доручень розпорядників бюджетних коштів від 01.12.2022 ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» на 1 арк.;

- меморіальний орден № 3-авт за листопад 2022 року «Накопичувальна відомість руху грошових коштів спеціального фонду на рахунках, відкритих в органах Державної казначейської служби України (банках) разом з додатками на 2 арк.;

- виписку за 30.11.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 1 арк.;

- виписку за 23.11.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 1 арк.

- платіжне доручення №5 від 22.11.2022 між УБАЗ Святошинської РДА та ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» на 1 арк.;

- реєстр платіжних доручень розпорядників бюджетних коштів від 22.11.2022 ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» на 1 арк.;

- виписку за 21.11.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 1 арк.;

- виписку за 18.11.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 1 арк.;

- платіжне доручення №2 та №3 від 11.11.2022 між УБАЗ Святошинської РДА та ТОВ «Фрейм Констракшн» на 1 арк.;

- платіжне доручення №2 та №3 від 11.11.2022 між УБАЗ Святошинської РДА та ТОВ «Проксі Буд» на 1 арк.;

- реєстр платіжних доручень розпорядників бюджетних коштів від 11.11.2022 ТОВ «Фрейм Констракшн» та ТОВ «Проксі Буд» на 1 арк.;

- виписку за 17.11.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 1 арк.;

- платіжне доручення №1 від 08.11.2022 між УБАЗ Святошинської РДА та ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» на 1 арк.;

- реєстр платіжних доручень розпорядників бюджетних коштів від 08.11.2022 ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» на 1 арк.;

- виписку за 10.11.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 1 арк.;

- меморіальний орден № 3-авт за жовтень 2022 року «Накопичувальна відомість руху грошових коштів спеціального фонду на рахунках, відкритих в органах Державної казначейської служби України (банках) разом з додатками на 2 арк.;

- виписку за 31.10.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 1 арк.;

- договір № 36 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 20.12.2022 між УБАЗ Святошинської РДА та ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» з додатками на 30 арк.;

- довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за листопад 2022 року ТОВ «Фрібуд» на 1 арк.;

- акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2022 року ТОВ «Фрібуд» на 6 арк.;

- підсумкову відомість ресурсів по об`єкту «Капітальний ремонт найпростішого укриття та споруд цивільного захисту. Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація, просп. Перемоги, 97 у Святошинському районі міста Києва» на 4 арк.;

- довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за 2022 рік ТОВ «Фрібуд» на 1 арк.;

- акт № 2 приймання виконаних будівельних робіт за 2022 року ТОВ «Фрібуд» на 5 арк.;

- підсумкову відомість ресурсів по об`єкту «Капітальний ремонт найпростішого укриття та споруд цивільного захисту. Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація, просп. Перемоги, 97 у Святошинському районі міста Києва» на 5 арк.;

акт результатів загального огляду найпростішого укриття та споруд цивільного захисту від 07.12.2020 р. на 1 арк.;

- довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за 2022 рік ТОВ «Фрібуд» на 1 арк.;

- акт № 2 приймання виконаних будівельних робіт за 2022 року ТОВ «Фрібуд» на 5 арк.;

- підсумкову відомість ресурсів по об`єкту «Капітальний ремонт найпростішого укриття та споруд цивільного захисту. Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація, просп. Перемоги, 97 у Святошинському районі міста Києва» на 5 арк.;

- акт надання послуг на суму 4 272,00 ТОВ «Фрібуд» на 1 арк.;

- лист-копія директору ЦК «Святошин» ОСОБА_12 від 21.02.2022 №107-42-55 на 1 арк.;

- лист претензію ТОВ «БК Екобудквартал» від 04.02.2022 №107-42-34 на 1 арк.;

- лист начальнику фінансового управління Святошинської РДА ОСОБА_9 від 10.01.2023 №107-42-254 на 1 арк.;

- інформацію щодо бюджету м. Києва, використаних у 2022 році на приведення споруд цивільного захисту в належний стан на 1 арк.;

- протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 29 від 04.10.2022р. - 1арк.;

- протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 29 від 26.09.2022р. - 1арк.

Постановою слідчого СУ ГУНП у м. Києві ОСОБА_11 від 28.01.2023 вищевказані документи, вилучені в ході обшуку за адресою: м. Київ, проспект Перемоги, 97, визнано речовими доказами у кримінальному провадженні № 42022100000000009.

30.01.2023 прокурор відділу Київської міської прокуратури ОСОБА_7 звернувся до слідчого судді із клопотанням, в якому просив накласти арешт на - штатний розпис на 2022 рік на 1 арк.;

- копію структури УБАЗ Святошинської РДА вступає в дію 01.08.2020 на 1 арк.;

- положення про визначення уповноважених осіб з питань запобігання та виявлення корупції від 03.08.2015р. №24 на 4 арк.;

- штатний розпис УБАЗ Святошинської РДА на 01.01.2023 рік на 1 арк.;

- наказ від 14.12.2021 №124 про затвердження кошторисної частини проектної документації за дефектним актом «Капітальний ремонт приміщень» на 1 арк.;

- протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 23 від 14 вересня 2022р. - 1арк.;

- акти надання послуг за 2022 року між УБАЗ Святошинської РДА та ПП «Проксі-Буд» на 14 арк.;

- меморіальний орден № 3-авт за грудень 2022 року «Накопичувальна відомість руху грошових коштів спеціального фонду на рахунках, відкритих в органах Державної казначейської служби України (банках) разом з додатками на 2 арк.;

- виписки за 30.12.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 2 арк.;

- виписку за 27.12.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 1 арк.;

- платіжне доручення №9 від 26.12.2022 між УБАЗ Святошинської РДА та ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» на 1 арк.;

- реєстр платіжних доручень розпорядників бюджетних коштів від 26.09.2022 ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» на 1 арк.;

- виписку за 12.12.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 1 арк.;

- платіжне доручення №6 та №7 від 01.12.2022 між УБАЗ Святошинської РДА та ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» на 1 арк.;

- платіжне доручення №8 від 01.12.2022 між УБАЗ Святошинської РДА та ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» на 1 арк.;

- реєстр платіжних доручень розпорядників бюджетних коштів від 01.12.2022 ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» на 1 арк.;

- меморіальний орден № 3-авт за листопад 2022 року «Накопичувальна відомість руху грошових коштів спеціального фонду на рахунках, відкритих в органах Державної казначейської служби України (банках) разом з додатками на 2 арк.;

- виписку за 30.11.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 1 арк.;

- виписку за 23.11.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 1 арк.

- платіжне доручення №5 від 22.11.2022 між УБАЗ Святошинської РДА та ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» на 1 арк.;

- реєстр платіжних доручень розпорядників бюджетних коштів від 22.11.2022 ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» на 1 арк.;

- виписку за 21.11.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 1 арк.;

- виписку за 18.11.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 1 арк.;

- платіжне доручення №2 та №3 від 11.11.2022 між УБАЗ Святошинської РДА та ТОВ «Фрейм Констракшн» на 1 арк.;

- платіжне доручення №2 та №3 від 11.11.2022 між УБАЗ Святошинської РДА та ТОВ «Проксі Буд» на 1 арк.;

- реєстр платіжних доручень розпорядників бюджетних коштів від 11.11.2022 ТОВ «Фрейм Констракшн» та ТОВ «Проксі Буд» на 1 арк.;

- виписку за 17.11.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 1 арк.;

- платіжне доручення №1 від 08.11.2022 між УБАЗ Святошинської РДА та ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» на 1 арк.;

- реєстр платіжних доручень розпорядників бюджетних коштів від 08.11.2022 ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» на 1 арк.;

- виписку за 10.11.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 1 арк.;

- меморіальний орден № 3-авт за жовтень 2022 року «Накопичувальна відомість руху грошових коштів спеціального фонду на рахунках, відкритих в органах Державної казначейської служби України (банках) разом з додатками на 2 арк.;

- виписку за 31.10.2022 УБАЗ Святошинської РДА на 1 арк.;

- договір № 36 «Про здійснення закупівлі за державні кошти» від 20.12.2022 між УБАЗ Святошинської РДА та ТОВ «ПФГ «Добробут Сервіс» з додатками на 30 арк.;

- довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за листопад 2022 року ТОВ «Фрібуд» на 1 арк.;

- акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2022 року ТОВ «Фрібуд» на 6 арк.;

- підсумкову відомість ресурсів по об`єкту «Капітальний ремонт найпростішого укриття та споруд цивільного захисту. Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація, просп. Перемоги, 97 у Святошинському районі міста Києва» на 4 арк.;

- довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за 2022 рік ТОВ «Фрібуд» на 1 арк.;

- акт № 2 приймання виконаних будівельних робіт за 2022 року ТОВ «Фрібуд» на 5 арк.;

- підсумкову відомість ресурсів по об`єкту «Капітальний ремонт найпростішого укриття та споруд цивільного захисту. Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація, просп. Перемоги, 97 у Святошинському районі міста Києва» на 5 арк.;

акт результатів загального огляду найпростішого укриття та споруд цивільного захисту від 07.12.2020 р. на 1 арк.;

- довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за 2022 рік ТОВ «Фрібуд» на 1 арк.;

- акт № 2 приймання виконаних будівельних робіт за 2022 року ТОВ «Фрібуд» на 5 арк.;

- підсумкову відомість ресурсів по об`єкту «Капітальний ремонт найпростішого укриття та споруд цивільного захисту. Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація, просп. Перемоги, 97 у Святошинському районі міста Києва» на 5 арк.;

- акт надання послуг на суму 4 272,00 ТОВ «Фрібуд» на 1 арк.;

- лист-копія директору ЦК «Святошин» ОСОБА_12 від 21.02.2022 №107-42-55 на 1 арк.;

- лист претензію ТОВ «БК Екобудквартал» від 04.02.2022 №107-42-34 на 1 арк.;

- лист начальнику фінансового управління Святошинської РДА ОСОБА_9 від 10.01.2023 №107-42-254 на 1 арк.;

- інформацію щодо бюджету м. Києва, використаних у 2022 році на приведення споруд цивільного захисту в належний стан на 1 арк.;

- протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 29 від 04.10.2022р. - 1арк.;

- протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 29 від 26.09.2022р. - 1арк.

Ухвалою слідчого судді Голосіївського районного суду міста Києва від 31.01.2023 задоволено клопотання прокурора та накладено арешт на вищевказані документи, які вилучені 27.01.2023 під час обшуку приміщення Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації за адресою: м. Київ, проспект Перемоги, 97.

З такими висновками слідчого судді суду першої інстанції погоджується і колегія суддів апеляційної інстанції.

При застосуванні заходів забезпечення кримінального провадження слідчий суддя повинен діяти у відповідності до вимог КПК України та судовою процедурою гарантувати дотримання прав, свобод та законних інтересів осіб, а також умов, за яких жодна особа не була б піддана необґрунтованому процесуальному обмеженню.

Зокрема, при вирішенні питання про арешт майна для прийняття законного та справедливого рішення слідчий суддя, згідно ст. ст. 94, 132, 173 КПК України, повинен врахувати правову підставу для арешту майна, можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні або застосування щодо нього конфіскації, в тому числі і спеціальної, наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження, а також наслідки арешту майна для підозрюваного, третіх осіб.

Згідно усталеної практики Європейського Суду з прав людини в контексті вищевказаних положень, володіння майном повинно бути законним (див. рішення у справі «Іатрідіс проти Греції» [ВП], заява N 31107/96, п. 58, ECHR 1999-II). Вимога щодо законності у розумінні Конвенції вимагає дотримання відповідних положень національного законодавства та відповідності принципові верховенства права, що включає свободу від свавілля (див. рішення у справі «Антріш проти Франції», від 22 вересня 1994 року, Series А N 296-А, п. 42, та «Кушоглу проти Болгарії», заява N 48191/99, пп. 49 - 62, від 10 травня 2007 року). Будь-яке втручання державного органу у право на мирне володіння майном повинно забезпечити «справедливий баланс» між загальним інтересом суспільства та вимогами захисту основоположних прав конкретної особи. Необхідність досягнення такого балансу відображена в цілому в структурі статті 1 Першого протоколу. Необхідного балансу не вдасться досягти, якщо на відповідну особу буде покладено індивідуальний та надмірний тягар (див., серед інших джерел, рішення від 23 вересня 1982 року у справі «Спорронг та Льонрот проти Швеції», пп. 69 і 73, Series A N 52). Іншими словами, має існувати обґрунтоване пропорційне співвідношення між засобами, які застосовуються, та метою, яку прагнуть досягти (див., наприклад, рішення від 21 лютого 1986 року у справі «Джеймс та інші проти Сполученого Королівства», n. 50, Series A N 98).

У кожному конкретному кримінальному провадженні слідчий суддя, застосовуючи вид обтяження, в даному випадку арешт майна, має неухильно дотримуватись вимог закону. При накладенні арешту на майно слідчий суддя має обов`язково переконатися в наявності доказів на підтвердження вчинення кримінального правопорушення. При цьому, закон не вимагає аби вони були повними та достатніми на цій стадії кримінального провадження, однак вони мають бути такими, щоб слідчий суддя був впевнений у тому, що дані докази можуть дати підстави для пред`явлення обґрунтованої підозри у вчиненні того чи іншого злочину. Крім того, наявність доказів у кримінальному провадженні має давати слідчому судді впевненість в тому, що в даному кримінальному провадженні необхідно накласти вид обмеження з метою уникнення негативних наслідків.

Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Згідно ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

За правилами ч. 3 ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 1 ч. 2 цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у ст. 98 КПК України.

Відповідно до ст. 98 КПК України, речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддями вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Як встановлено під час апеляційного розгляду, слідчий суддя обґрунтовано, у відповідності до вимог ст.ст. 131-132, 170-173 КПК України, задовольнив клопотання прокурора про накладення арешту на вилучені під час обшуку приміщення Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації за адресою: м. Київ, проспект Перемоги, 97 документи, з тих підстав, що вказане майно у встановленому законом порядку визнане речовими доказами у межах кримінального провадження №42022100000000009 та відповідає критеріям, передбаченим ст. 98 КПК України.

Матеріали провадження свідчать, що на цьому етапі кримінального провадження потреби досудового розслідування виправдовують таке втручання у права та інтереси власника майна з метою збереження речових доказів.

З огляду на наведене та враховуючи, що слідчим суддею першої інстанції ретельно перевірено майно, на яке прокурор просив накласти арешт і його відношення до матеріалів кримінального провадження, колегія суддів вважає, що слідчий суддя дійшов правильного висновку про наявність правових підстав для задоволення клопотання та накладення арешту на вилучені документи, оскільки у даному кримінальному провадженні є всі підстави вважати, що незастосування арешту даного майна призвести до їх знищення, приховування чи псування.

Таким чином, колегія суддів вважає, що слідчий суддя обґрунтовано наклав арешт на вказане майно, врахувавши і наслідки від вжиття такого заходу забезпечення кримінального провадження для інших осіб та забезпечивши своїм рішенням розумність і співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження.

Незастосування в даному випадку такого тимчасового заходу забезпечення кримінального провадження як арешт майна може призвести до знищення доказів у провадженні і таким чином позбавить реалізацію мети досудового розслідування та дотримання завдання арешту майна, передбаченого ч. 1 ст. 170 КПК України.

Викладені в апеляційній скарзі доводи про те, що ухвала слідчого судді постановлена без виклику власника майна у судове засідання, не можуть бути безумною підставою для скасування правильної по суті ухвали слідчого судді, оскільки відповідно до вимог ст. 172 КПК України, слідчий суддя за наявності підстав, викладених у наведеній нормі закону, може розглянути клопотання без повідомлення власника майна.

Інші зазначені в апеляційній скарзі доводи не можуть бути безумовними підставами для скасування ухвали слідчого судді.

Істотних порушень вимог КПК України, які б давали підстави для скасування ухвали слідчого судді, колегією не встановлено.

З урахуванням викладеного, колегія суддів вважає, що слідчим суддею рішення прийнято у відповідності до вимог закону, слідчий суддя при розгляді клопотання з`ясував всі обставини, з якими закон пов`язує можливість накладення арешту на майно, а тому ухвалу слідчого судді необхідно залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.

Ураховуючи вищевикладене та керуючись ст. ст. 170, 171, 173, 376, 407, 418, 422 КПК України, колегія суддів,

п о с т а н о в и л а:

Апеляційну скаргу захисника ОСОБА_5 в інтересах ОСОБА_6 залишити без задоволення, а ухвалу слідчого судді Голосіївського районного суду міста Києва від 31 січня 2023 року, - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і оскарженню не підлягає.

Судді:




ОСОБА_1 ОСОБА_2 ОСОБА_3

Дата ухвалення рішення04.09.2023
Оприлюднено26.09.2023
Номер документу113635827
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —752/12526/22

Ухвала від 14.08.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Ольшевська І. О.

Ухвала від 14.08.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Ольшевська І. О.

Ухвала від 14.08.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Плахотнюк К. Г.

Ухвала від 14.08.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Плахотнюк К. Г.

Ухвала від 17.10.2023

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Глиняний Віктор Петрович

Ухвала від 04.09.2023

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Мельник Володимир Васильович

Ухвала від 29.08.2023

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Мельник Володимир Васильович

Ухвала від 07.09.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Мазур Ю. Ю.

Ухвала від 14.08.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Хоменко В. С.

Ухвала від 07.09.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Мазур Ю. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні