Справа № 711/6010/23
Номер провадження 3/711/2123/23
ПОСТАНОВА
21 вересня 2023 року м.Черкаси
Суддя Придніпровського районного суду м.Черкаси Олійник В.М., розглянувши адміністративні матеріали, які надійшли з Головного управління ДПС у Черкаській області Державної податкової служби України, про притягнення
ОСОБА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , директора/голови комісії з припинення ЗАТ «Агрошляхбуд», проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,
до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.163-1 КпАП України,
ВСТАНОВИВ :
В проваджені Придніпровського районного суду м.Черкаси знаходяться адміністративні матеріали, які надійшли з Головного управлінняДПС уЧеркаській областіДержавної податковоїслужби України,про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.163-2 КУпАП.
В судовому засіданні встановлено, що за результатами за результатамидокументальної позаплановоївиїзної ЗАТ«Агрошляхбуд» (кодза ЄДРПОУ03582310)з питаньдотримання вимогподаткового,валютного таіншого законодавстваза періоддіяльності з01.01.2017по 06.07.2023,з урахуваннямп.102.1ст.102Податкового кодексу,правильності обчисленнята сплатиєдиного внескуна загальнообов`язковедержавне соціальнестрахування заперіод з01.01.2017по 06.07.2023(актвід 24.07.2023№ 7631/23-00-07-03-01/03582310)встановлено, що ОСОБА_1 (реєстраційнийномер обліковоїкартки платники НОМЕР_1 ),директор/головакомісії зприпинення ЗАТ«Агрошляхбуд» (кодза ЄДРПОУ035823101вчинив правопорушеннявимог:1. пп.266.1.1, п.266.1, пп. 266.2.1 п. 266.2, пп.266.3.3 п.266.3. ст.266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ, в результаті чого занижено податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, по Червонослобідській територіальній громаді (код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ 7124900000) на загальну суму 802005,19 грн., в т.ч. за 1 квартал 2017 року на суму 20197,60 грн., 2 квартал 2017 року на суму 20197,60 грн., 3 квартал 2017 року на суму 20197,60 грн., 4 квартал 2017 року на суму 20197,60 грн., 1 квартал 2018 року на суму 23591,72 грн., 2 квартал 2018 року на суму 23591,72 грн., 3 квартал 2018 року на суму 23591,72 грн., 4 квартал 2018 року на суму 23591,72 грн., 1 квартал 2019 року на суму 26338,93 грн., 2 квартал 2019 року на суму 26338,93 грн., 3 квартал 2019 року на суму 26338,93 грн., 4 квартал 2019 року на суму 26338,93 грн., 1 квартал 2020 року на суму 29810,40 грн., 2 квартал 2020 року на суму 29810,40 грн., 3 квартал 2020 року на суму 29810,40 грн., 4 квартал 2020 року на суму 29810,40 грн., 3 квартал 2021 року на суму 37870,50 грн., 2 квартал 2021 року на суму 37870,50 грн., 3 квартал 2021 року на суму 37870,50 грн., 4 квартал 2021 року на суму 37870,50 грн., 1 квартал 2022 року на суму 41026,38 грн., 2 квартал 2022 року на суму 41026,38 грн., 3 квартал 2022 року на суму 41026,38 грн., 4 квартал 2022 року на суму 41026,38 грн., 1 квартал 2023 року на суму 41709,42 грн., 2 квартал 2023 року на суму 42173,04 грн., з 01.07.2023 по 06.07.2023 на суму 2780,64 грн.; 2.пп. 266.7.5. п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ, не подано податкові декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 роки по Червонослобідській територіальній громаді (код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ 7124900000); 3. пп. 270.1.1. п.270.1 ст. 270, пп. 271.1.1, 271.1.2 п. 271.1 ст. 271, п. 284.3 ст. 284, п. 286.1, п. 286.6 ст. 286 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ, в результаті чого занижено плату за землю по Червонослобідській територіальній громаді (код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ 7124900000) на загальну суму 24493,43 грн, в т. ч.: січень 2017 року 354,83 грн, лютий 2017 року - 354,83 грн, березень 2017 року- 354,83 грн, квітень 2017 року -354,83 грн., травень 2017 року - 354,83 грн, червень 2017 року - 354,83 грн, липень 2017 року -354,83 грн., серпень 2017 року - 354,83 грн, вересень 2017 року - 354,83 грн, жовтень 2017 року - 354,83 грн., листопад 2017 року - 354,83 грн, грудень 2017 року - 354,83 грн; січень 2018 року - 354,83 грн., лютий 2018 року - 285,30 грн, березень 2018 року - 285,30 грн, квітень 2018 року - 285,30 грн, травень 2018 року - 285,30 грн, червень 2018 року - 285,30 грн, липень 2018 року - 285,30 грн, серпень 2018 року - 285,30 грн, вересень 2018 року - 285,30 грн, жовтень 2018 року - 285,300 грн, листопад 2018 року - 285,30 грн, грудень 2 А8 року - 285,30 грн; січень 2019 року 282,91 грн, лютий 2019 року - 282,91 грн, березень 2019 року - 282,91 грн, квітень 2019 року 282,91 грн., травень 2019 року - 282,91 грн, червень 2019 року - 282,91 грн, липень 2019 року 282,91 грн., серпень 2019 року - 282,91 грн., вересень 2019: року - 282,91 грн., жовтень 2019 року - 282,91 грн., листопад 2019 року - 282,91 грн., грудень 2019 року - 282,91 грн.; січень 2020 року 282,91 грн., лютий 2020 року - 282,91 грн., березень 2022 року - 282,91 грн., квітень 2020 року 282,91 грн, травень 2020 року - 282,91 грн, червень 2023 року - 282,91 грн, липень 2020 року 282,91 грн, серпень 2020 року - 282,91 грн, вересень 202С року - 282,91 грн, жовтень 2020 року 282,91 грн, листопад 2020 року 282,91 грн, грудень 2023 року - 282,91 грн; січень 2021 року 282,91 грн, лютий 2021 року - 282,91 грн, березень 2021 року - 282,91 грн, квітень 2021 року 282,91 грн, травень 2021 року - 282,91 грн, червень 2021 року - 282,91 грн, липень 2021 року 282,91 грн, серпень 2021 року - 282,91 грн, вересень 2021 року - 282,91 грн, жовтень 282,91 2021 року 282,91 грн, листопад 2021 року - 282,91 грн, грудень 2021 року - 282,91 грн; січень 2022 року 311,20 грн, лютий 2022 року - 311,20 грн, березень 2022 року - 311,20 грн, квітень 2022 року 311,20 грн, травень 2022 року - 311,20 грн, червень 2022 року - 311,20 грн, липень 2022 року 311,20 грн, серпень 2022 року - 311,20 грн, вересень 2022 року -311.20 грн, жовтень 2022 року 311,20 грн, листопад 2022 року - 311,20 грн, грудень 2022 року - 311.20 грн; січень 2023 року 466,80 грн, лютий 2023 року - 466,80 грн, березень 2023 року - 466.80 грн, квітень 2023 року 466,80 грн, травень 2023 року - 466,80 грн, червень 2023 року - 466,80 грн, липень 2023 року (з 01.07.2023 по 06.07.2023) - 92,08 грн; п. 286.2. ст. 286 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI, не подано податкові декларації з плати за землю за 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 роки по Червонослобідській територіальній громаді (код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ 7124900000); 4. вимог п. 286.2. ст. 286 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI, несвоєчасно подано податкові декларації з орендної плати за 2017, 2018 роки по Мошнівській територіальній громаді (код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ 7124987501); 5. пп. 164.2.17, пп. 164.2.20 п.164.2, ст.164, ст.164, п.167.1 ст.167 та п.176.2 «а» ст.176 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI, в результаті чого занижено податок на доходи фізичних осіб на загальну суму 22571,42 грн, в т.ч. за березень 2017 року в сумі 3600,00 грн, за травень 2017 року в сумі 6975,18 грн, за червень 2017 року в сумі 1980,00 грн, за серпень 2017 року в сумі 7767,00 грн, за грудень 2021 року в сумі 810,00 грн, за січень 2022 року в сумі 1080,00 грн та за лютий 2023 року в сумі 359,24 грн; 6. пп.1.2, пп.1.3, пп.1.4 підрозд. 10 розд. XX Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI, в результаті чого занижено військовий збір на загальну суму 1880,96 грн, в т.ч. за березень 2017 року в сумі 300,00 грн, за травень 2017 року в сумі 581,27 грн, за червень 2017 року в сумі 165,00 грн, за серпень 2017 року в сумі 647,25 грн, за грудень 2021 року в сумі 67,50 грн, за січень 2022 року в сумі 90,00 грн та за лютий 2023 року в сумі 29,94 грн; 7. п.51.1 ст.51 та п.176.2 «б» ст.176 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI, в частині подання Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма №1-ДФ) за І та II квартали 2019 року, Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (форма №4-ДФ) за II, III квартали 2021 року та III, IV квартали 2022 року; 8. вимог п.1, 2 ст.3 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», в результаті чого не проведено розрахункові операції при реалізації асфальтоукладчика в травні 2017 року за готівкові кошти на суму 38751,00 грн; 9. вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI, абз. 1 п. 8.4, п. 8.5 розд. VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 року №1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за №1562/20300, в результаті чого не подано 8 повідомлень про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність, за формою № 20-ОПП, за що передбачена адміністративна відповідальність за ч.1 ст.163-2 КУпАП.
В судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, хоча був належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи, шляхом направлення рекомендованого повідомлення, причину неявки суду не повідомив, з клопотанням про відкладення розгляду справи не звертався.
Статтею 268 КУпАП не передбачена обов`язкова участь особи, яка притягається до адміністративної відповідальності за ст.163-2 КУпАП, а тому, для забезпечення розгляду справи у межах строку накладення адміністративного стягнення, суд вважає за можливе розглянути справу без участі ОСОБА_1 .
Крім того, Європейський суд з прав людини у рішенні «Пономарьов проти України» від 3квітня 2008 року зазначив, що сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження.
ОСОБА_1 під час складання протоколу про адміністративне правопорушення було повідомлено про направлення матеріалів відносно нього на розгляд до Придніпровського районного суду м.Черкаси.
Таким чином, суд виконав свій обов`язок, щодо повідомлення ОСОБА_1 про судовий розгляд справи відносно нього. В свою чергу, ОСОБА_1 достеменно знаючи про те, що відносно нього складено протокол про адміністративне правопорушення, не вжив заходів, щоб дізнатись про стан відомого його судового провадження.
Враховуючи принцип судочинства, яким визнано пріоритет публічного інтересу над приватним, суд може провести розгляд справ за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, оскільки безпідставне умисне затягування справи нівелює завдання КУпАП, яким є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержанняКонституціїі законівУкраїни,поваги доправ,честі ігідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконаннясвоїх обов`язків,відповідальності передсуспільством(стаття 1 КУпАП).
Згідно зістаттею 245КУпАПзавданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Недотримання строків розгляду справ про адміністративне правопорушення порушуєконституційне правона судовийзахист,гарантованийстаттею 55 Конституції України, і негативно впливає на ефективність правосуддя та на авторитет судової влади.
Зазначене дає підстави і зобов`язує суддю розглянути справу без присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності і не з`являється в судове засідання.
Дослідивши письмові матеріали справи, приходжу до наступного:
Відповідно до ст.ст.252, 280 КУпАП при розгляді справи про адміністративне правопорушення суд має повно всебічно та об`єктивно дослідити всі обставини справи в їх сукупності та з`ясувати, чи було скоєно адміністративне правопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Дослідивши матеріали справи, вважаю, що в діях ОСОБА_1 вбачається склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-1 КУпАП, а саме: відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.
Вина у вчиненні адміністративного правопорушення підтверджується матеріалами адміністративної справи, а саме: протоколом про адміністративне правопорушення № 594/23-00-07-03-01 від 31.07.2023 р.; витягом з акту документальної позапланової виїзної перевірки ЗАТ «Агрошляхбуд» від 24.07.2023 № 7631/23-00-07-03-01/03582310 та іншими матеріалами справи.
Пом`якшуючих та обтяжуючих відповідальність правопорушника обставин не вбачається.
З урахуванням характеру вчиненого правопорушення, особи порушника, ступеня його вини, відсутності обставин, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_1 , суддя вважає за необхідне накласти на останнього адміністративне стягнення у вигляді штрафу, передбаченого санкцією ч.1 ст.163-1 КУпАП, яке буде достатнім для його виховання в дусі додержання законів України, а також запобігання вчиненню нових правопорушень, як ним самим, так і іншими особами.
На підставі ст.40-1 КУпАП з ОСОБА_1 на користь держави підлягає стягненню судовий збір у розмірі 536,80 грн.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 40-1, 163-1, 280,283,284 КУпАП,
ПОСТАНОВИВ:
Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-1 КУпАП, та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі п`яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що дорівнює 85 (вісімдесят п`ять) грн.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 536,8 грн.
Відповідно доположеньч.1ст.307КУпАП штраф має бути сплачений не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
Положення ч.2 ст.308 КУпАП передбачають, що у порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті КУпАП та зазначеного у постанові про стягнення штрафу.
Строк пред`явлення постанови до виконання - протягом трьох місяців з моменту її винесення.
Постанова набирає законної сили після закінчення десятиденного строку її оскарження.
Постанова може бути оскаржена до Черкаського апеляційного суду через Придніпровський районний суд м.Черкаси протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя: В. М. Олійник
Суд | Придніпровський районний суд м.Черкас |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2023 |
Оприлюднено | 25.09.2023 |
Номер документу | 113637117 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків |
Адмінправопорушення
Придніпровський районний суд м.Черкас
Олійник В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні