Постанова
від 27.10.2023 по справі 711/6010/23
ЧЕРКАСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ЧЕРКАСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Провадження № 33/821/586/23 Справа № 711/6010/23 Категорія: ч. 1 ст. 163-1 КУпАПГоловуючий у І інстанції Олійник В. М. Доповідач в апеляційній інстанції Биба Ю. В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 жовтня 2023 року м. Черкаси

Суддя Черкаського апеляційного суду Биба Ю.В., з участю особи яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи про адміністративне правопорушення за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на постанову Придніпровського районного суду м. Черкаси від 21 вересня 2023 року, якою

ОСОБА_1 , директора/голови комісії з припинення ЗАТ «Агрошляхбуд», проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,

визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, -

в с т а н о в и в :

Постановою Придніпровськогорайонного судум.Черкаси від21.09.2023 ОСОБА_1 визнано винниму вчиненніадміністративного правопорушення,передбаченого ч.1ст.163-1 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 85 грн.

Стягнуто з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 536,80 грн.

Як встановлено судом першої інстанції, за результатами документальної позапланової виїзної перевірки ЗАТ «Агрошляхбуд» (код за ЄДРПОУ 03582310) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період діяльності з 01.01.2017 по 06.07.2023, з урахуванням п. 102.1 ст. 102 Податкового кодексу, правильності обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2017 по 06.07.2023 (акт від 24.07.2023 № 7631/23-00-07-03-01/03582310) встановлено, що ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платники НОМЕР_1 ), директор/голова комісії з припинення ЗАТ «Агрошляхбуд» вчинив порушення вимог:

- пп. 266.1.1, п. 266.1, пп. 266.2.1 п. 266.2, пп. 266.3.3 п. 266.3 ст. 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ, в результаті чого занижено податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, по Червонослобідській територіальній громаді (код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ 7124900000) на загальну суму 802005,19 грн., у тому числі: за 1 квартал 2017 року на суму 20197,60 грн.; 2 квартал 2017 року на суму 20197,60 грн.; 3 квартал 2017 року на суму 20197,60 грн.; 4 квартал 2017 року на суму 20197,60 грн.; 1 квартал 2018 року на суму 23591,72 грн.; 2 квартал 2018 року на суму 23591,72 грн.; 3 квартал 2018 року на суму 23591,72 грн.; 4 квартал 2018 року на суму 23591,72 грн.; 1 квартал 2019 року на суму 26338,93 грн.; 2 квартал 2019 року на суму 26338,93 грн.; 3 квартал 2019 року на суму 26338,93 грн.; 4 квартал 2019 року на суму 26338,93 грн.; 1 квартал 2020 року на суму 29810,40 грн.; 2 квартал 2020 року на суму 29810,40 грн.; 3 квартал 2020 року на суму 29810,40 грн.; 4 квартал 2020 року на суму 29810,40 грн.; 3 квартал 2021 року на суму 37870,50 грн.; 2 квартал 2021 року на суму 37870,50 грн.; 3 квартал 2021 року на суму 37870,50 грн.; 4 квартал 2021 року на суму 37870,50 грн.; 1 квартал 2022 року на суму 41026,38 грн.; 2 квартал 2022 року на суму 41026,38 грн.; 3 квартал 2022 року на суму 41026,38 грн.; 4 квартал 2022 року на суму 41026,38 грн.; 1 квартал 2023 року на суму 41709,42 грн.; 2 квартал 2023 року на суму 42173,04 грн.; з 01.07.2023 по 06.07.2023 на суму 2780,64 грн.;

- пп. 266.7.5. п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ, не подано податкові декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 роки по Червонослобідській територіальній громаді (код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ 7124900000);

- пп. 270.1.1. п. 270.1 ст. 270, пп. 271.1.1, 271.1.2 п. 271.1 ст. 271, п. 284.3 ст. 284, п. 286.1, п. 286.6 ст. 286 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ, в результаті чого занижено плату за землю по Червонослобідській територіальній громаді (код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ 7124900000) на загальну суму 24493,43 грн., в тому числі: січень 2017 року - 354,83 грн., лютий 2017 року - 354,83 грн., березень 2017 року - 354,83 грн., квітень 2017 року - 354,83 грн., травень 2017 року - 354,83 грн., червень 2017 року - 354,83 грн., липень 2017 року -354,83 грн., серпень 2017 року - 354,83 грн., вересень 2017 року - 354,83 грн., жовтень 2017 року - 354,83 грн., листопад 2017 року - 354,83 грн., грудень 2017 року - 354,83 грн.; січень 2018 року - 354,83 грн., лютий 2018 року - 285,30 грн., березень 2018 року - 285,30 грн., квітень 2018 року - 285,30 грн., травень 2018 року - 285,30 грн., червень 2018 року - 285,30 грн., липень 2018 року - 285,30 грн., серпень 2018 року - 285,30 грн., вересень 2018 року - 285,30 грн., жовтень 2018 року - 285,300 грн., листопад 2018 року - 285,30 грн., грудень 2018 року - 285,30 грн.; січень 2019 року - 282,91 грн., лютий 2019 року - 282,91 грн., березень 2019 - року - 282,91 грн., квітень 2019 року - 282,91 грн., травень 2019 року - 282,91 грн., червень 2019 року - 282,91 грн., липень 2019 року 282,91 грн., серпень 2019 року - 282,91 грн., вересень 2019 року - 282,91 грн., жовтень 2019 року - 282,91 грн., листопад 2019 року - 282,91 грн., грудень 2019 року - 282,91 грн.; січень 2020 року - 282,91 грн., лютий 2020 року - 282,91 грн., березень 2022 року - 282,91 грн., квітень 2020 року - 282,91 грн., травень 2020 року - 282,91 грн., червень 2023 року - 282,91 грн., липень 2020 року - 282,91 грн., серпень 2020 року - 282,91 грн., вересень 2020 року - 282,91 грн., жовтень 2020 року - 282,91 грн., листопад 2020 року - 282,91 грн., грудень 2023 року - 282,91 грн.; січень 2021 року - 282,91 грн., лютий 2021 року - 282,91 грн., березень 2021 року - 282,91 грн., квітень 2021 року - 282,91 грн., травень 2021 року - 282,91 грн., червень 2021 року - 282,91 грн., липень 2021 року 282,91 грн., серпень 2021 року - 282,91 грн., вересень 2021 року - 282,91 грн., жовтень 2021 року - 282,91 грн., листопад 2021 року - 282,91 грн., грудень 2021 року - 282,91 грн.; січень 2022 року - 311,20 грн., лютий 2022 року - 311,20 грн., березень 2022 року - 311,20 грн., квітень 2022 року - 311,20 грн., травень 2022 року - 311,20 грн., червень 2022 року - 311,20 грн., липень 2022 року - 311,20 грн., серпень 2022 року - 311,20 грн., вересень 2022 року -311,20 грн., жовтень 2022 року - 311,20 грн., листопад 2022 року - 311,20 грн., грудень 2022 року - 311,20 грн.; січень 2023 року - 466,80 грн., лютий 2023 року - 466,80 грн., березень 2023 року - 466,80 грн., квітень 2023 року - 466,80 грн, травень 2023 року - 466,80 грн, червень 2023 року - 466,80 грн, липень 2023 року (з 01.07.2023 по 06.07.2023) - 92,08 грн.;

- п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, не подано податкові декларації з плати за землю за 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 роки по Червонослобідській територіальній громаді (код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ 7124900000);

- п. 286.2. ст. 286 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, несвоєчасно подано податкові декларації з орендної плати за 2017, 2018 роки по Мошнівській територіальній громаді (код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ 7124987501);

- пп. 164.2.17, пп. 164.2.20 п. 164.2, ст. 164, ст. 164, п. 167.1 ст. 167 та п. 176.2 «а» ст. 176 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, в результаті чого занижено податок на доходи фізичних осіб на загальну суму 22571,42 грн., в тому числі: за березень 2017 року в сумі 3600,00 грн., за травень 2017 року в сумі 6975,18 грн., за червень 2017 року в сумі 1980,00 грн., за серпень 2017 року в сумі 7767,00 грн., за грудень 2021 року в сумі 810,00 грн., за січень 2022 року в сумі 1080,00 грн. та за лютий 2023 року в сумі 359,24 грн.;

- пп. 1.2, пп. 1.3, пп. 1.4 підрозд. 10 розд. XX Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, в результаті чого занижено військовий збір на загальну суму 1880,96 грн., в тому числі: за березень 2017 року в сумі 300,00 грн., за травень 2017 року в сумі 581,27 грн., за червень 2017 року в сумі 165,00 грн., за серпень 2017 року в сумі 647,25 грн., за грудень 2021 року в сумі 67,50 грн., за січень 2022 року в сумі 90,00 грн. та за лютий 2023 року в сумі 29,94 грн.;

- п. 51.1 ст. 51 та п. 176.2 «б» ст. 176 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, в частині подання Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма №1-ДФ) за І та II квартали 2019 року, Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (форма №4-ДФ) за II, III квартали 2021 року та III, IV квартали 2022 року;

- п. 1, 2 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», в результаті чого не проведено розрахункові операції при реалізації асфальтоукладчика в травні 2017 року за готівкові кошти на суму 38751,00 грн.;

- п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, абз.1 п. 8.4, п. 8.5 розд. VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за №1562/20300, в результаті чого не подано 8 повідомлень про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність, за формою № 20-ОПП, за що передбачена адміністративна відповідальність за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.

Не погодившись із постановою Придніпровського районного суду м. Черкаси від 21.09.2023 ОСОБА_1 подав апеляційну скаргу, в якій порушує питання про її скасування із закриттям провадження у справі через неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, що потягло за собою неповне з`ясування усіх обставин справи.

Зазначає, що суд першої інстанції розглянув справу за його відсутності, а він не був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду, оскільки повістки направлялись не за місцем його проживання - АДРЕСА_1 , а на адресу: АДРЕСА_2 . Наведене посприяло його безпідставному притягненню до адміністративної відповідальності так як судом, за його відсутності, не вжито заходів для всебічного, повного і об`єктивного встановлення обставин, що підлягають з`ясуванню при розгляді справи та мають істотне значення для її правильного вирішення.

Зокрема вказує, що протокол про адміністративне правопорушення ним не підписаний, у справі відсутні підтвердження направлення йому листа з пропозицією з`явитися та надати пояснення щодо змісту протоколу, його пояснення відсутні, а паспортні дані не відповідають дійсності.

Вказує, що з Актом перевірки від 24.07.2023 №7631/23-00-07-03-01/03582310 він не згідний і оскаржує його в Державної податкової служби України та звертає увагу на те, що він підписаний тільки однією особою ОСОБА_2 , а іншою особою, яка проводила перевірку - ОСОБА_3 , не підписаний, що піддає сумніву його дійсність.

Одночасно ОСОБА_1 подав клопотання про поновлення строку на апеляційне оскарження зазначеної постанови суду першої інстанції, оскільки під час розгляду справи він не був присутній в судовому засіданні, а копію судового рішення отримав в місцевому суді 02.10.2023.

Відповідно до вимог ч.2 ст.294 КУпАП постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених ч. 5 ст. 7 та ч. 1 ст. 287 КУпАП.

Встановлено, що 21.09.2023 ОСОБА_1 не був присутній у судовому засіданні місцевого суду під час розгляду справи про адміністративне правопорушення щодо нього. Копію оскаржуваної постанови ОСОБА_1 отримав 02.10.2023, а апеляційну скаргу подав 06.10.2023, тобто в строк, передбачений ст. 294 КУпАП на її апеляційне оскарження. З огляду на те, що ОСОБА_1 не пропустив строк на апеляційне оскарження постанови суду від 21.09.2023, відсутні підстави для його поновлення.

Перевіривши матеріали справи і доводи апеляційної скарги, заслухавши думку ОСОБА_1 про задоволення апеляційної скарги та скасування оскаржуваної постанови з зазначених в ній підстав, прихожу до наступного.

Статтями 245, 251, 252, 280 КУпАП передбачено, що суд зобов`язаний повно, всебічно та об`єктивно з`ясувати всі обставини справи, встановити чи було вчинено адміністративне правопорушення, та чи винна особа у його вчиненні, дослідити наявні у справі докази, дати їм належну правову оцінку і в залежності від встановленого, прийняти мотивоване законне рішення.

Згідно вимог ст. 283 КУпАП, постанова судді має ґрунтуватися на обставинах, встановлених при розгляді справи, тобто на достатніх і незаперечних доказах.

Диспозицією ч. 1 ст. 163-1 КУпАП передбачена адміністративна відповідальність за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.

Як на доказ винуватості ОСОБА_1 у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП суд першої інстанції послався на протокол № 594/23-00-07-03-01 від 31.07.2023 про адміністративне правопорушення та витяг з Акту документальної позапланової виїзної перевірки ЗАТ «Агрошляхбуд» (код за ЄДРПОУ 03582310) від 24.07.2023 № 7631/23-00-07-03-01/03582310.

Вказані докази апеляційний суд не може визнати належними, достовірними, допустимими та такими, що узгоджуються із стандартом доказування «поза розумним сумнівом», і які свідчать про беззастережну винуватість ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного проступку, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, з огляду на наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, протокол про адміністративне правопорушення № 594/23-00-07-03-01 від 31.07.2023 ґрунтується на Акті від 24.07.2023 № 7631/23-00-07-03-01/03582310, складеному за результатами документальної позапланової виїзної перевірки ЗАТ «Агрошляхбуд» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період діяльності з 01.01.2017 по 06.07.2023, з урахуванням п. 102.1 ст. 102 Податкового кодексу, правильності обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2017 по 06.07.2023.

До протоколу надано Витяг з акту документальної позапланової виїзної перевірки підписаний головним державним інспектором відділу перевірок інших галузей економіки управління податкового аудиту ГУ ДПС у Черкаській області Л. Хижняк.

Разом з цим ОСОБА_1 надана копія Акту перевірки від 24.07.2023 № 7631/23-00-07-03-01/03582310, проведеної ОСОБА_4 та ОСОБА_5 , де підпис останнього відсутній.

Відповідно до п. 86.1 ст. 86 Податкового кодексу України, результати перевірок (окрім камеральних та електронних) оформляються у формі, зокрема акта, який підписується посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або, за наявності, їх законними представниками. У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт.

Під Актом перевірки розуміється документ, який складається у передбачених законом випадках, підтверджує факт проведення перевірки та відображає її результати.

З наведеного слідує, що Акт перевірки є службовим документом, що фіксує проведення перевірки та висновки інспектора щодо наявності чи відсутності порушень вимог законодавства. Такий Акт не є рішенням суб`єкта владних повноважень, а тому не породжує, не змінює, не звужує права особи, не встановлює для неї додаткових обов`язків та не покладає відповідальність. Висновки, викладені в Акті перевірки, є відображенням дій інспекторів та не відповідають критерію юридичної значимості, не створюють для платника жодних правових наслідків у вигляді виникнення, зміни або припинення його прав та не породжують будь-які обов`язки.

Таким чином Акт перевірки не може слугувати належним і допустимим доказом винуватості особи у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, оскільки в силу норм Податкового кодексу України, Акт перевірки не є юридичною формою рішення податкового органу і сам по собі не породжує певних правових наслідків для платника податків, не є актом індивідуальної дії та не підлягає оскарженню, що узгоджується із висновками Верховного Суду, викладеними у постанові Касаційного адміністративного суду від 08.09.2020, справа №П/811/2893/14.

Згідно ст. 58 Податкового кодексу України на підставі акту перевірки податковим органом приймається податкове повідомлення-рішення.

Статтями 55, 56 Податкового кодексу України передбачене право адміністративного та судового оскарження такого податкового повідомлення-рішення про визначення суми грошового зобов`язання платника податків, у разі, якщо платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов`язання.

Процедура адміністративного оскарження податкового повідомлення-рішення вважається досудовим порядком вирішення спору. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Отже, єдиною правомірною підставою для складання протоколу про адміністративне правопорушення, передбачене ст. 163-1 КУпАП є наявність на момент складання протоколу узгодженого податкового повідомлення-рішення, а не акту перевірки.

Таким чином, сам по собі протокол про адміністративне правопорушення не може бути беззаперечним доказом вини особи у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 163-1 КУпАП, оскільки не являє собою імперативного факту доведеності вини особи.

Під час апеляційного перегляду оскаржуваного судового рішення встановлено, що ЗАТ «Агрошляхбуд» в особі директора ОСОБА_1 звернувся до Державної податкової служби України із скаргою про скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління у Черкаській області № 8765/23-00-07-03-01 від 20.09.2023.

З огляду на наведене, грошові зобов`язання, на які міститься посилання в протоколі про адміністративне правопорушення № 594/23-00-07-03-01 від 31.07.2023 вважаються неузгодженими, тому наразі підстави для притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, відсутні.

Додатково звертаю увагу на те, що судом першої інстанції здійснено розгляд справи про адміністративне правопорушення без ОСОБА_1 , який належним чином не повідомлений про дату, час та місце судового засідання, що є порушенням права на захист, вимог ст. 277-2 КУпАП та окремою безпосередньою підставою для скасування постанови Придніпровського районного суду м. Черкаси від 21.09.2023. Посилання на те, що ОСОБА_1 знав про складений щодо нього протокол про адміністративне правопорушення, а судом вжиті необхідні, достатні заходи для його з`явлення в судове засідання, не відповідають матеріалам справи. Зокрема матеріали справи не містять даних про отримання ОСОБА_1 протоколу про адміністративне правопорушення, а в наявній розписці про отримання поштового відправлення судової повістки на 21.09.2023, факт отримання якої оспорюється в апеляційній скарзі, вказана не вірна адреса проживання ОСОБА_1 , а саме: АДРЕСА_2 , замість вірної: АДРЕСА_1 .

За таких обставин прихожу до висновку, що відсутня подія і склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, тому апеляційна скарга належить до задоволення, а постанова місцевого суду від 21.09.2023 скасуванню із подальшим закриттям провадження у справі на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, в межах повноважень суду апеляційної інстанції за наслідками розгляду апеляційної скарги, передбачених п. 2 ч. 8 ст. 294 КУпАП.

Керуючись ст.ст. 247, 294 КУпАП,-

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити.

Постанову Придніпровського районного суду м. Черкаси від 21 вересня 2023 року, якою ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, скасувати та закрити провадження у справі на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.

Суддя Ю.В. Биба

СудЧеркаський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення27.10.2023
Оприлюднено06.11.2023
Номер документу114624078
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків

Судовий реєстр по справі —711/6010/23

Постанова від 27.10.2023

Адмінправопорушення

Черкаський апеляційний суд

Биба Ю. В.

Постанова від 27.10.2023

Адмінправопорушення

Черкаський апеляційний суд

Биба Ю. В.

Постанова від 21.09.2023

Адмінправопорушення

Придніпровський районний суд м.Черкас

Олійник В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні